نسخه رایگان آنریل انجین 3 Unreal Developemnet Kit

گفتگو در 'آموزش ساخت و توسعه بازی' ایجاد شده توسط salamkaka, ‏Nov 6, 2009.

  1. salamkaka

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏May 18, 2007
    ارسال ها:
    518
    نام:
    MoHaMmAD
    شرکت اپیک گیمز سازنده موتور آنریل 3 امروز خبر داد که یک نسخه رایگان از موتور معروفش را عرضه خواهد کرد. بازی‌سازان می‌توانند کار با این موتور و ابزار آن‌را شروع کنند.
    این نسخه رایگان که شرکت آن‌را Unreal Development Kit نامیده است، برای همه علاقه‌مندان به ساخت بازی‌های سه بعدی در دسترس خواهد بود. این کیت فعلا برای کاربران PC در دسترس است و فعلا برای نسخه کنسولی آن فکری نشده است. البته اپیک اعلام کرده که در آینده نسخه کنسولی این کیت نیز عرضه خواهد شد. حجم این کیت بازی سازی حدود 500 مگا بایت است و آن‌را می‌توانید از سایت رسمی آن در http:// WWW.UDK.COM پیدا کنید. لازم به توضیح است که موتور آنریل3 یکی از به روزترین و قوی‌ترین موتورهای بازی‌سازی است که بازی‌های بسیار زیادی با استفاده از آن ساخته شده است و در بیش از 100 مرکز آموزش عالی در سراسر جهان در رشته ساخت بازی تدریس می‌شود.
     
  2. ps3 lover

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 24, 2009
    ارسال ها:
    1,070
    نام:
    عليرضا
    ممنون.
    1_لينك رو بچكون.
    2_تكي ميشه با اين موتور كاري كرد ؟!؟ :confused:
     
  3. mahdysh

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 23, 2007
    ارسال ها:
    762
    نام:
    مهدی
  4. omid3098

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 10, 2009
    ارسال ها:
    47
    نام:
    امید سعادت
  5. teznade

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 28, 2009
    ارسال ها:
    1,183
    نام:
    محمد رضا
    این تایپک تکراری نیست ؟
     
  6. sas_l3oy

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 6, 2009
    ارسال ها:
    596
    نام:
    محراب‌
    سلام دوستان.
    تكي هم ميشه.ولي بايد مدل سازي.برنامه نويسي.كه خودش كار با (فيزيك.اسكريپت....
    وهزاران چيز ديگه است.:biggrin1:
    يعني بايد يه نابغه باشي.و البته اون مسائل بالا هم بلد باشي.
     
  7. omid3098

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 10, 2009
    ارسال ها:
    47
    نام:
    امید سعادت
    فکر نکنم.. چون حدود ساعت 5 بعد از ظهر (پنج شنبه 14-8-88) این انجین روی نت قرار گرفت، مگه اینکه توی این مدت تاپیک دیگه ای هم نوشته شده باشه..
     
    #7 omid3098, ‏Nov 6, 2009
    آخرین ویرایش: ‏Nov 6, 2009
  8. Fenris Wolf

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 9, 2009
    ارسال ها:
    8,423
    نام:
    Shervin
    بچه راهکار استفاده از این برنامه رو ترجمه شدش رو بنویسید
     
  9. Burning Hawk

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 2, 2008
    ارسال ها:
    1,733
    نام:
    Hossein
    این انجین بدرد افرادی که در سطح مبتدی می خوان یاد بگیرند نمی خوره ، یادگیری این انجین حدودا 2 سال به صورت 24/7 به طور کامل به طول می انجامه ، تازه Export نداره برای انتشار بازی ساخته شده باید لیسانس نرم افزار رو بخرید ، مگه اینکه خیلی کارتون درست باشه که یه ناشر معتبر یا استدیو بازی سازی که لایسنس این انجین رو داشته باشه شما رو حمایت کنه ( تو ایران فکرشو نکنید ) . در ضمن برای programming بازی باید به زبان c ++ مسلط باشید ، علاوه بر انریل اسکریپت ...
    این برنامه بیشتر برای دانشگاه ها می خوره که در سطح های دیپلم و لیسانس آموزش میدن و مسلما از انجین های Free source خیلی بهتره ...
     
  10. Azor

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 23, 2007
    ارسال ها:
    207
    نام:
    شهاب
    شاید باورت نشه ولی نظر من کاملاً مخالف شماست! این نسخه برای مبتدی ها خیلی بیشتر جواب میده و فکر نکنم آدم حرفه ای از این برنامه استفاده کنه. از محتوای آماده خودش بگیر( که میشه یه بازی کامل رو باهاش ساخت) تا زبون برنامه نویسیش.البته نمیشه گفت زبون.در واقع یه سیستم اسکریپتی خیلی باحاله به نام Kismet که به صورت تصویری برنامه رو میسازه یعنی حتی کد هم نمی خواد بنویسی. همش شده Drag & Drop. خلاصه خیلی هلو شده! در کل می خوام بگم مبتدی ها هم به راحتی می تونن استفاده کنن. در ضمن اگه تونستین آموزش های ویدوییش رو هم بگیرین که فوق العادس. به جرأت می تونم بگم بهترین آموزش ویدوئی بود که تا حالا دیدم.
     
  11. Burning Hawk

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 2, 2008
    ارسال ها:
    1,733
    نام:
    Hossein
    من بیشتر از لحاظ کاربرد گفتم وقتی نتونی Export بگیری ، به چه درد بازی ساز های ایرانی می خوره ؟
    در مورد Sample های آماده هم بگم اونا فقط سمپل هستند ، و اگه در همون حد ، قرار دادن چند سمپل می خوایید یاد بگیری ، وقت خودتونو تلف نکنید ، در ضمن برای Interactive Narrative نیاز به C++ هست و همچنین تنظیمات صوتی ، آپتیمیز و گرافیک ستینگ و منو ها دستور العمل های ذخیره ، بارگزاری و خیلی چیز های دیگر .
    بخش generic خودش شامل چندین زیر برنامه است ، از جمله material editor که بخش پیچیده ای هست که نیاز به تجربه زیاد داره .در ضمن من خودم 5.5 گیگ فیلم آموزشی از UDk دارم . و دارم این برنامه رو یاد میگیرم دلیلش هم بازی سازی تو ایران نیست . :D
     
  12. Azor

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 23, 2007
    ارسال ها:
    207
    نام:
    شهاب
    بابا یعنی چی نمیشه Export بگیری؟ اینجا رو ببین. تازه من خودم هم Stand alone درست کردم. درسته خیلی Customize نمیشه ولی دلیل نمیشه که بگی Export نداره. در مورد پاراگراف دوم حق با شماست. بعضی از کارا نیاز به C++ داره. ولی بازم همه چیز بستگی به کاربر داره. کاربر اگه نخواست از Asset های خود بازی استفاده کنه، میره تو 3DSMax خودش مدل مورد نیازشو میسازه. افکت های صوتی رو خودش ضبط می کنه. متریال رو میره دانلود میکنه(با اینکه متریال ساختن تو 90% مواقع اصلاً هم کار سختی نیست. مخصوصاً با اون سیستم kismet مانند ). ولی در نهایت سیستمی نیست که یک بازی درجه 1 رو با اون ساخت. منظورم با نسخه Free هستش البته. در ضمن مهمترین چیز تو بازی فقط گرافیک و صدا و مسائل تکنیکی نیست. ایده، Gameplay، داستان و این جور چیزا هم سهم به سزایی دارن.
     
  13. Burning Hawk

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 2, 2008
    ارسال ها:
    1,733
    نام:
    Hossein
    مطمئنی ؟؟ میشه لینک دانلود بازی که ساختی بدی ؟؟ :D
     
  14. Azor

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 23, 2007
    ارسال ها:
    207
    نام:
    شهاب
    الان مثلاً خواستی منو به چالش بکشی؟!:laughing: باشه میذارم.
     
  15. Azor

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 23, 2007
    ارسال ها:
    207
    نام:
    شهاب
    حجمش در کمترین حالت بالای 100MB می شد و نه من می تونستم آپلود کنم و نه شما دانلود می کردی. بنابراین فیلم مراحل نصب و اجرای اون رو گذاشتم:

    http://rapidshare.com/files/383765051/StandAlone.wmv.html
    16MB
    درضمن من عادت ندارم اینجور بحث های مسخره رو دنبال کنم ولی چون دیدم ممکنه بعضی ها به خاطر حرف هایی که رد و بدل شد بی خیال این برنامه بشن گفتم حرفمو ثابت کنم. و اینکه طی تحقیقات چند روز گذشته من همه چیز تو این برنامه خیلی راحت تر از اون چیزی که فکر می کردم قابل Custom شدنه حتی نسخه Free. فقط چند تا قلق کوچیک داره که به امید خدا اونا رو هم یاد میگیرم و اگه شد آموزشش رو هم میذارم.
     
    #15 Azor, ‏May 5, 2010
    آخرین ویرایش: ‏May 5, 2010