Uncharted 2 Among Thieves™ Multiplayer Beta Review

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
dh6a3anoe7n9pfngzskn.png


درود
چند روز پیش توسط یکی از دوستان عزیزم کد دسترسی به Multiplayer Beta بازیه فوق العاده Uncharted 2 رو گرفتم .
به علت درخواست مشتاقان بی قرار این بازی نقدی رو تهیه کردم که امیدوارم مورد توجهتون واقع بشه .

_________________________________________

چند روز پیش وقتی Uncharted 2 اولین امتیاز خودش رو از نسخه فرانسوی مجله PSM3 گرفت تعجب همگان رو برانگیخت و البته اعتراض چند نفر از جمله خودم .
این مجله در کمال ناباوری به این بازی امتیاز 21 از 20 رو داده بود . شخصا این امتیاز رو یک اغراق بی حد و اندازه و از روی تعصب می دونستم ولی وقتی نسخه Beta حالت Multiplayer این بازی رو تجربه کردم به منتقدی که بازی رو نقد کرده بود حق دادم تا شوکه باشه ، حق دادم که از 20 امتیاز موجود به این بازی 21 بده و بهش حق دادم بیشتر به این علت که اون یک نسخه کامل از بازی رو تجربه کرده بود و من فقط نسخه Multiplayer Beta با این حال من در تعجب و حیرت در کاری که Naughty Dog انجام داده فرو رفتم .
در ابتدا ازتون اجازه میخوام تا کمی درباره Naughty Dog ، پیشینه این استدیو و دست اندکاران این بازی صحبت کنم .

image.php



  • تاریخچه
پایه گداری Naughty Dog به سال 1986 بر میگرده ، جایی که Andy Gavin و Jason Rubin که 16 سال سن داشتند ، اولین بازی ویدویی خود را با نام Ski Crazed برای Apple 2 و به نام استدیو JAM منتشر کردند .
دو سال بعد آنها شروع به نوشتن بازی به نام Dream Zone برای نسل بعدی Apple IIGS کردند . این بازی تا حدی معروف شد که برای سایر پلتفرم ها نیز منتشر شد .
در سال 1989 آنها بازی Keef the Thief رو برای Apple IIgs منتشر کردند و با این عنوان نام استدیو انها به Naughty Dog تبدیل شد .


Naughty_Dog_Software_Logo.jpg

The Original Logo used for Naughty Dog


  • آثار
همه ما Naughty Dog را با یک اسم و با یک بازی میشناسیم ، بازی که با کودکی ما پیونده خورده یعنی Crash Bandicoot . میشه گفت اولین تجربه موفق Naughty Dog با عرضه اولین شماره از سری بازی های Crash Bandicoot در سال 1996 بر روی Playstation شروع شد ، بازی که حیرت همگان را برانگیخت .
پس از آن Naughty Dog با عرضه شماره های 2 و 3 این بازی با نام های Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back در سال 1997 و Crash Bandicoot 3: Warped در سال 1998 به راه موفقیت آمیز خود ادامه داد .
پس از ان Naughty Dog آخرین بازی از سری بازی های Crash رو با نام Crash Team Racing در سال 1999 روانه بازار کرد .
پس از عرضه کنسول افسانه ای سونی یعنی PlayStation 2 باز هم Naughty Dog با یک سری بازی های دیگر پا به نسل جدید گذاشت . بازی که از دید بسیاری از منتقدان یکی از موفق ترین بازی ها در سبک پلتفرم بود .
اولین بازی از سری بازی های Jack & Daxter در سال 2001 با نام Jak & Daxter: The Precursor Legacy منتشر شد . پس از آن Jak II و Jak 3 به ترتیب در سال های 2003 و 2004 منتشر شدند . یک سال بعد یعنی در سال 2005 این سری بازی ها نیز با نام Jak X: Combat Racing به عمر خود پایان داد .
اما این پایان کار Naughty Dog نبود ، در سال 2007 و تقریبا یک سال پس از ورود کنسول جدید سونی یعنی PlayStation 3 به عرصه بازی های رایانه ای سری بازی هایی با نام Uncharted متولد شد ، بازی که حیرت همگان را برانگیخت . اولین شماره از این سری بازی ها با نام Uncharted: Drake's Fortune در سال 2007 منتشر شد .

این هم لیستی از همه آثار این استدیو از سال 1989 تا 2009 به تفکیک نام ، سال عرضه و پلتفرم :

  • Keef the Thief 1989 Sega Mega Drive/Genesis
  • Rings of Power 1991 Sega Mega Drive/Genesis
  • Way of the Warrior 1994 3DO
  • Crash Bandicoot 1996 PlayStation
  • Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back 1997 PlayStation
  • Crash Bandicoot 3: Warped 1998 PlayStation
  • Crash Team Racing 1999 PlayStation
  • Jak & Daxter: The Precursor Legacy 2001 PlayStation 2
  • Jak II 2003 PlayStation 2
  • Jak 3 2004 PlayStation 2
  • Jak X: Combat Racing 2005 PlayStation 2
  • Uncharted: Drake's Fortune 2007 PlayStation 3
  • Uncharted 2: Among Thieves 2009 PlayStation 3
___________________________________________

و حالا پس از مقدمه میرسیم به نقد Multiplayer Beta این بازی :
در اولین بازی از سری بازی های Uncharted بخش Online وجود نداشت ، بخشی که هم اکنون کمتر بازی رو میشه پیدا کرد که از وجودش بی بهره باشه ، از دید بسیاری از منتقدان یک بازی بخش زیادی از موفقیت خودش رو مدیون حالت Multiplayer هست . حالتی که هم اکنون طرفداران بی شماری در سراسر دنیا بر روی همه پلتفرم ها دارد .
در شماره جدید Uncharted شاهد بخش Multiplayer بسیار قوی هستیم که واقعا استادانه و زیبا طراحی شده طوری که در کمتر بازی شاهد همچنین حالتی هستیم .
از حدود 3 ماه پیش اولین مرحله Beta آغاز شد که در طول آن حدود 2000 نفر موفق به دریافت کد برای تست بازی شدند .
اما از چند روز پیش نسخه Beta کامل تر و بهتر با نام Multiplayer Demo در اختیار حدود 16000 بازیکن قرار گرفت .
از سایت بازیسنتر هم من ، نیما مدیر انجمن و کیوان عضو تحریریه تونستیم عضو این مرحله از Beta بشیم .
در منو ابتدایی این Demo شاهد 4 گزینه هستیم . که شامل ورود به بازی ، Option ، Medals و یک تریلر هستیم ، تریلری که تا به حال پخش نشده و فقط در نسخه Beta وجود داره
در قسمت تنظیمات بازی یک گزینه خودنمایی می کنه با نام Twitter . در Uncharted 2 شما میتونید مستقیما به اکانت خود در سایت Twitter متصل بشید ، بعد از وارد کردن مشخصات لازم تمام اطلاعات بازی شما اعم از تعداد مدال ها ، وضعیت شما در بخش Multiplayer ، تروفی های شما و ... در صفحه Twitter شما به نمایش درمیاد .
در قسمت Multiplayer بازی 3 گزینه وجود داره ، اولین گزینه Match Making نام داره .
شما با ورود به این بخش میتونید به بازی های دیگران ملحق بشید . در ابتدا شما میتونید مپ ، مود و سایر چیزها رو تنظیم کنید تا به بازی مورد علاقتون ملحق بشید .
گزینه بعد Custom Game هست که شما میتونید با در نظر گرفتن مپ و مود و مدت بازی و محدود کردن یا نکردن اسلحه ها و خلاصه با اعمال هر گونه تنظیمات دلخواه بازی مورد علاقه خودتون رو بسازید و با دوستان خودتون بازی کنید .
سومین گزینه Cinema نام داره که وجود همین بخش در بازی اون رو از سایر بازی ها متمایز میکنه . در این بخش فیلم تمامی بازی هایی که شما انجام دادید وجود داره و میتونید اونها رو تماشا کنید . شما میتونید اونها رو Upload کنید . بعد از Upload کردن فیلم بازی دلخواهتون شما میتونید اون رو برای دوستانتون بفرستید تا بازی شما رو تماشا کنند .
بعد از ورود به فیلم بازی شما تنطیمات بسیاری دارید ، میتونید انواع افکت ها رو به تصویر بدید ، میتونید مه رو کم یا زیاد کنید . در قسمت تنظیمات دوربین 3 حالت وجود داره : در حالت اوا دوربین پشت سر بازیکن حرکت میکنه ، در حالت Orbit دوربین پشت سر بازیکن قرار میگیره اما آزادی عمل شما در دور یا نزدیک کردن یا چرخاندن دوربین بسیار زیاده . اما در حالت Free Camera شما قادر هستید دوربین رو به هر جایی از مپ برده و صحنه جنگ بین طرفین رو از هر جایی که مایل باشید تماشا کنید . در همه حالت هایی که ذکر شد شما میتوانید از بازی عکس بگیرید تا در هارد PS3 شما ذخیره بشه .
عکس زیر از مپ The Plaza توسط خودم گرفته شده .

2dgnj3l.jpg


با زدن دکمه مثلث در منوی اصلی لیست دوستان شما به نمایش در میاد ، با زدن دکمه X شما میتونید مشخصات بازی که انها در حال انجام آن هستند اعم از مپ ، مود ، مدت زمان مانده تا اتمام بازی و ... رو مشاهد کنید ، همچنین شما میتونید دوستان خودتون رو به Party خود دعوت کنید تا با هم به یک بازی ملحق بشید . در بازی شما همزمان میتوانید 9 نفر را در پارتی خودتون داشته باشید .
با وجود اینکه این نسخه یک دمو از نسخه نهایی بازیست ولی با این حال بسیار کامل و جامع است . در بازی مودها و مپ های مختلفی وجود داره که بعضی از آنها مختص یک مود و بعضی دیگر برای همه مودها در دسترس هستند .
از حالت Co-op شروع می کنم ، شما همراه با 2 نفر دیگر میتوانید در دو نوع Co-op با نام های Co-op و Co-op Gold Rush بازی کنید . حالت اول مخصوص قسمت داستانی بازیست که میتوانید با 2 نفر از دوستانتون بازی رو در راستای داستان ادامه بدید . در نسخه Beta یک قسمت از حالت Single Player وجود داشت که حدود 10 دقیقه از بازی رو شامل میشد .
اما در Co-op Gold Rush شما باید در مپ های Multiplayer بازی کنید . در این حالت یکی از 3 نفر باید یک گنج رو حمل کنه و دیگران از او دفاع کنند تا گنج رو در محل مقرر قرار بده البته فردی که گنج رو حمل می کنه میتونه از سلاح سبک خودش یعنی کلت برای هدف قرار دادن دشمن ها استفاده کنه .
در بالای صفحه نمایش عددی وجود داره که از X3 رو به تمام شدن هست . اگر شما و هم تیمی هایتان گنج رو وقتی عدد بالا X3 باشد به مقصد برسانید تمام امتیاز هایی که در این Round کسب کردید 3 برابر خواهد شد و به همین ترتیب X2 و X1 و 0 ، که اگر عدد بالا صفر شود امتیازاتی که در این Round کسب کردید لحاظ نخواهد شد .
در گوشه تصویر سمت بالا هم عددی به صورت Xn وجود داره که اون n میتونه اعدا 1 تا 9 باشه . با از بین بردن پشت سر هم دشمنان نوار بالایی پر خواهد شد . هر چقدر Xn بیشتر باشد امتیاز شما برای هر Kill نیز بیشتر خواهد بود . همچنین این عدد رو میتوان با برداشتن گنج های کوچک که بعد از کشتن یک سری از دشمنان بر روی زمین ظاهر میشود افزایش داد .
بازی از Round 1 شروع میشود و همینطور که شما گنج رو به مقصد می رسانید به Round بعدی میروید . هیجان بازی وقتی زیاد میشود که شما به Round 5 میرسید . با گذراندن هر Round دشمنان زیادتر ، سرسخت تر و قوی تر می شوند . وقتی به Round 6 میرسید دشمنان شما رو احاطه می کنند . وقتی به Round 7 می رسید Boss های بزرگی با اسلحه های بزرگ در برابر شما ظاهر می شوند که فقط با شلیک RPG از بین میروند .
بعد از 3 بار کشته شدن همه اعضای تیم بازی تمام میشود و امتیاز هایی که در Round های قبل گرفتید به شما داده میشود .
امتیاز دهی در این بازی هم با سایر بازی ها متفاوت است . در این بازی شما بر اساس مدال هایی که در طول بازی میگیرید به Level ها بالاتر میروید . به طور مثل یک مدال در بخش Co-op بازی این است که دوستتون رو که توسط دشمن از پشت گرفته شده آزاد کنید .
با کشتن دشمنان نیز به ذخیره شما برای رفتن به Level بعد افزوده میشود .
در واقع می توان گفت دو نوع سیستم XP در بازی وجود داره ، اولی سیستم XP بر اساس مدال ها و کشتن هاست که در Rank شما لحاظ میشود و دومی سیستمی است که شما از ان میتوانید در Store برای خرید انواع Item ها و همچنین Upgrade کردن اسلحه ها استفاده کنید .
در بازی واحد امتیازهای شما $ است که با گرفتن امتیاز ها و مدال های متعدد میتوانید به Level های بالاتر بروید و همچنین از فروشگاه موجود در بازی استفاده کنید .
در Uncharted 2 چیزی مانند Perk در Call of Duty وجود داره . در بازی هر بازیکن 2 جایگاه خالی با نام های Slot 1 و Slot 2 داره که میتونه هر کدوم از اون ها رو با به دست اوردن Booster های مختلف اونها رو پر کنه .
Booster ها از طریق پول شما در Store قابل خرید هستند . البته همه Booster ها از ابتدا در دسترس شما نستن و به تدریج که شما به Level بالاتر میروید میتوانید Booster های بهتری رو خریداری کنید .
در نسخه Demo حدود 21 Booster وجود داره ، 11 عدد برای Slot 1 و 10 عدد برای Slot 2 به طور مثل یکی از اونها به شما اجازه میده تیر بیشتری در هر خشاب حمل کنید ، دیگری هدفگیری شما در حین حرکت رو افزایش میده ، یکی دیگه از اونها اجازه داشتن نارنجک بیشتر رو به شما میده و ... .
عکس زیر من رو در حال گرفتن یک مدال در مپ Ice Cave میبینید :

jfkf49.jpg


مود بعدی Team Deathmatch هست که همه با این مود آشانایی دارید . در این مود دو تیم 5 نفره با نام های Heroes و Villains وجود داره . همونطور که از اسم تیم ها پیداست یک سری از بازیکن ها در نقش شخصیت های خوب بازی مانند Nathan و Elena Fisher و Salivan و ... و بازیکن های دیگر در نقش شخصیت های منفی و دشمن ها قرار میگیرند و البته این دو گروه هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند . در Team Deathmatch هدف مشخص هست کشتن دشمن و کشته نشدن توسط دشمن .
در این مود ممکنه هم محدودیت کشتن و زمان ، یا یکی از این دو وجود داشته باشه . به طور مثال تیمی که به 50 عدد Kill برسه بازی رو برده یا تیمی که در 20 دقیقه تعداد Kill بیشتری داشته باشه برنده بازی خواهد بود .
یه نکته جال دیگه اینکه اگر تیمی 4 نفر باشه و تیم مقابل 5 نفر و هدف هم گشتن 50 نفر باشه تیم 5 نفره به علت یک نفر اضافه باید به جای 50 نفر 60 نفر رو از بین ببره که با این روش نوعی توازن در بازی ایجاد میشه .
در این بازی محل خاصی برای Spawn شدن یک تیم به طور مخصوص وجود نداره . به طور مثلا در مپ Ice Cave تیم ها در دو نقطه Spawn میشن ، انتهای مپ و ابتدای مپ و ممکنه شما یک بار در ابتدای مپ به بازی ادامه بدید و بار دیگری که مردید از انتهای مپ Spawn بشید که این موضوع از یک طرفه شدن بازی به نفع یک تیم جلوگیری میکنه .
صحنه درگیری اعضای Heroes و Villains با یکدیگر :

16i8kt4.jpg


بزارید کمی از مپ ها و مود ها فاصله بگیرم و به گرافیک و Gamplay بازی بپردازم و چیزی که تجربه کردم رو براتون بازگو کنم .
واقعا گرافیک بازی در سطح بسیار بسیار بالایی قرار داره . تکسچرها بسیار با کیفیت هستند طوری که در Cinema Mode من هر چقدر به بافت ها نزدیک شدم کیفیت اونها کم نشد.
رنگ امیزی بازی کاملا واقع گرایانه و زیباست طوری که حس یک درگیری واقعی رو القا میکنه .
یک سری واقعا حرف های خنده داری درباره رنگ آمیزی بازی زده بودند که گرافیک بازی کارتونیه ، فانتزیه و ... که واقعا نمیشد جز Joke Of The Year هم ثبت کرد از بس که بی پایه و اساس بود :biggrin1: . در کل من که Multiplayer Beta رو تجربه کردم ، همچنین بخشی از یکی از مرحله های حالت تک نفره رو بازی کردم چیزی جز گرافیک حیرت آور ، رنگ آمیزی زیبا و واقع گرایانه ندیدم . فیزیک بازی هم در سطح بسیار بالایی قرار داره . وقتی یک نارنجک رو نزدیک ماشین انداختم ماشین با یک انفجار بسیار زیبا منفجر شد و تمامی اشیای نزدیک ان به هوا پرتاب شد و با نرمی خاصی به زمین برگشت .
انیمیشن های شخصیت ها هنرمندانه طراحی شده ، به طور مثل وقتی شما در حالا Co-op با یکی از شخصیت های زن مثلا Elena Fisher می کنید کاملا حرکت های دست و پا و تمام بدن او مانند یک زن طراحی شده .
Gameplay بازی خیلی سریع و نفس گیره ، کاور گرفتن بسیار زیبا و کارامد طراحی شده طوری که در Round های بالای حالت Gold Rush بدون کاور گرفتن هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارید .
آب به زیبایی Uncharted 1 طراحی شده و میشه گفت خیلی بیشتر . به جرات میتونم بگم زیباترین افکت آبی هست که در تمام بازی ها دیدم .
پرش از روی صخره ها ، پریدن از روی کاور ها ، لیز خوردن و رفتن پشت کاور ، آویزان شدن از لبه و تیراندازی و همه و همه در بخش Multiplayer وجود داره و به زیبایی استفاده میشه و کارایی داره .

2elvz1j.jpg


طراحی اسلحه ها کاملا ظریف و هوشمندانه صورت گرفته ، به طوری که هر اسلحه با دیگری از هر لحاظ فرق میکنه . مثلا AK 47 کاملا لگد داره و اگر پشت سر هم شلیک کنید امکان خطا رفتن تیر شما زیاده ولی در M4 اسلحه کاملا Stable هست و امکان خطا رفتن تیر شما کمتره .
صداگذاری بازی نیز دست کمی از گرافیک بازی و افکت های تصویری اون نداره . صدای تمام تفنگ ها مخصوص خودشون هست و با همدیگر فرق می کنند .
مسئله اخر گذشته از این ها بحث سرورهای بازی و ... ست . سرورهای بازی مانند تمامی عناوین انحصاری PS3 از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند . در لابی قبل از اینکه شما به یک بازی ملحق بشید وضعیت پینگ شما رو بر اساس خط هایی نشان میده . به شخصه هیچ وقت از بازی به علت بد بودن ارتباط منع نشدم ، هیچ وقت لگ یا ... نداشتم . ( البته من با 512 بازی می کنم ) ولی قطعا دوستان دیگر هم مشکلی با بازی نخواهند داشت .
مسئله دیگری که واقعا من رو هیجان زده کرد بحث Voice Chat بازی بود ؛ امکان گفتگو در همه جای بازی حتی در لودینگ هم وجود داره . کیفیت گفتگو واقعا در سطح بیار بالایی قرار داره طوری که هیچ خشی ، نویزی ... شنیده نمیشه و صدای دوستانتون صاف و رسا به شما میرسه .
و سخن اخر :
چیزی که من از Uncharted 2 دیدم به جرات میگم چیزی نبود که انتظار داشتم . Multiplayer بازی اصلا یک چیز جانبی نیست . طوری که یک سری از دوستان میگفتند وجود حالت Online در یک همچنین بازی فقط برای دهن پر کرده ، ولی واقعا چنین نیست . بخش Multiplayer با صدها مدال ، Item ، اسلحه و ... قطعا شما رو 4 تا 5 ماه از هر بازی بی نیاز خواهد کرد .
Uncharted 2 چیزی بود که دوست داشتم ببینم ، یک بازی تمام عیار و کامل از هر نظر ، واقعا باید به Naughty Dog به خاطر چنین بازی و پیشرفتی تبریک گفت .
این نقد رو خالصانه و با تمام وجود تقدیم می کنم به دوستانم ، به همه عاشقان بازی های Action Advanture و به همه عزیزان بازیسنتری .
امیدوارم هر کمی و کاستی که در نقد وجود داره با محبت و مهر خودتون ببخشید . تمام چیزی بود که در توانم داشتم .

The End
Arash
1388 / 6 / 30


 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اقا یک دنیا ممنون متشکر.
بخش تهیه فیلم و عکس و آپلود و این حرفها تو Halo 3 وجود داشت.

لطفا کسی این نقد رو نخونه، از خود بیخود میشید یه کاری دست خودتون میدید مثل من :D.
---------
 
آخرین ویرایش:

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
بچه ها هنوز تموم نشده :D دستم خورد به ارسال :D
یکم تحمل کنید الان تمام میشه دندانتون رو روی جیگر بگذارید :D
از همتون ممنونم .
 

Francis Drake

کاربر سایت
Dec 24, 2008
7,756
نام
کیارش
آرش دمت گرم. واقعا زحمت کشیدی. من که بی صبرانه منتظر بازی هستم.
پس اینطور که معلومه Co-op برای حالت داستانی بازی هم وجود داره.
بچه ها هنوز تموم نشده :D دستم خورد به ارسال :D
یکم تحمل کنید الان تمام میشه دندانتون رو روی جیگر بگذارید :D
از همتون ممنونم .

آرش دیگه جیگر واسمون نمونده که! رسید به استخون!!
 

致命的

کاربر سایت
Apr 11, 2009
765
نام
امير اشكان
بچه ها هنوز تموم نشده :D دستم خورد به ارسال :D
یکم تحمل کنید الان تمام میشه دندانتون رو روی جیگر بگذارید :D
از همتون ممنونم .

آقا دمت گرم
اگه بتونی تریلر رو هم آپ کنی که بسیار بیشتر ممنونت میشیم
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
آقا دمت گرم
اگه بتونی تریلر رو هم آپ کنی که بسیار بیشتر ممنونت میشیم
تو یوتیوب سرچ کردم چیزی نبود. با شما موافقم دوست عزیز.
یک سری واقعا حرف های خنده داری درباره رنگ آمیزی بازی زده بودند که گرافیک بازی کارتونیه ، فانتزیه و ... که واقعا نمیشد جز Joke Of The Year هم ثبت کرد از بس که بی پایه و اساس بود :biggrin1:
این مورد هم جزو اسپشال اسکیل بی تعداد ایرانی هاست. بازی تیره باشه گیر میدن بازی دو رنگ باشه گیر میدن بازی خوش رنگ باشه گیر میدن بازی در این سطح رنگ امیزی هم باشه خلاصه یه بامبولی در میارن براش :D.
هیچ وقت لگ یا ... نداشتم . ( البته من با 512 بازی می کنم )
پینگت با یاهو چنده؟
 
آخرین ویرایش:

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
دوستان یک بار دیگه از همتون ممنونم . در ضمن تمام غلط های املایی و رسم الخطی و ... درست شد . ببخشدی یکم عجله ای شد .
اگه بتونی تریلر رو هم آپ کنی که بسیار بیشتر ممنونت میشیم
تریلر رو سعی می کنم Upload کنم ، چشم .
ین مورد هم جزو اسپشال اسکیل بی تعداد ایرانی هاست. بازی تیره باشه گیر میدن بازی دو رنگ باشه گیر میدن بازی خوش رنگ باشه گیر میدن بازی در این سطح رنگ امیزی هم باشه خلاصه یه بامبولی در میارن براش :biggrin1:.
همون Create a New Bambool :D
پینگت با یاهو چنده؟
همین الان گرفتم 280 تا 320 ، البته شبا بهتر میشه :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر