امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط Meysam, ‏Sep 17, 2009.

  1. Meysam

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 11, 2006
    ارسال ها:
    4,900
    سلام
    تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
    پايين ترين امتياز 0
    بالاترين امتياز 10
    همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

    اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

    Wolfenstein
    Wanted Weapons of Fate
    Left 4 Dead
    Bionic Commando
    Call of Juarez Bound in Blood
    Street Fighter IV

    جواب لیست امتیازات سری اول :

    http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=816311&postcount=44


    اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

    Batman Akham Asylum
    Resident Evil 5
    Mini Ninja
    NFS: SHIFT
    Red Faction Guerilla
    Darkest of days
    Section 8
    overlord 2
    ARMA II
    Trine
    X-Men Origins: Wolvorine

    جواب لیست امتیازات سری دوم :

    http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=828839&postcount=68

    اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

    Assassin's Creed
    Bioshock
    Brothers In Arms 3
    Crysis
    Crysis Warhead
    Dark Sector
    Dead Space
    Far Cry 2
    F.E.A.R 2
    Gears of War
    GTA IV
    GRID
    Mirror Edge

    لیست امتیازات سری سوم :

    http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=835380&postcount=102

    بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

    Splinter Cell: Double Agent
    STALKER: Shadow of Chernobyl
    STALKER: Clear Sky
    Call of Duty 4
    Call of Duty: World At War
    Fallout 3
    H.A.W.X
    Resident Evil 4
    Prince of Persia 2008
    Burnout: Paradise
    Mass Effect
    Devil May Cry 3
    Devil May Cry 4
    Pro Evolution Soccer 2009
    Colin Mac Rae: Dirt
    Silent Hill: Homecoming

    لیست امتیازات سری چهارم :

    http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=842456&postcount=135
     
    #1 Meysam, ‏Sep 17, 2009
    آخرین ویرایش: ‏Jul 8, 2011
    MASOUD-CRASH, BatmanGame, kourooshkabir25 و 7 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. esm nadaram

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 24, 2010
    ارسال ها:
    1,697
    نام:
    حسین
    1-arkham asylum
    2-arkham city
    3-arkham knight
     
  3. LiFE iS 5TrAnG3

    LiFE iS 5TrAnG3 ⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
    Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 22, 2011
    ارسال ها:
    8,309
    نام:
    ∂αнмα
    متاسفانه میگم شما دیدت نسبت به بازی منفی ـه حالا هرچقدر هم که من بخوام توجیهت کنم به هر حال نرود میخ اهنی در سنگ تنها توصیه که میتونم بهت بکنم مقاله زیر رو مطالعه کنی شاید دلیل وراجی کردن های بازی رو فهمیدی البته بعید میدونم با این گاردی که گرفتی !

    مروری بر داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice - زومجی
     
    H^D^ این نوشته را Like کرده است.
  4. Wander

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 2, 2006
    ارسال ها:
    6,243
    نام:
    محمد
    بابت مقاله ممنون چون خیلی خوب نوشته شده بود و چون من به کلیات داستان واقف بودم به جزییات زیاد توجه نکرده بودم که این مقاله خیلی خوب همه چیز رو روشن کرد. یه مقدار زیادی گیم پلی بازی باعث شد که اصلا دیگه سراغ ستون های داستانی نرم و بیخیالش بشم و نوع پرداخت داستان واقعا قره قاتیه. یعنی خیلی بعید می دونم کسی اینجور شسته و رفته داستان رو فهمیده باشه حتی با گوش کردن به تمام ستون های داستانی بهرحال باز خیلی دیدم نسبت به داستان بهتر شد ولی خب این داستان به این خوبی رو اصلا داخل خوده بازی خوب تعریف نکردن و اصلا براش برنامه نداشتن که یه کسی که حوصله گوش کردن به داستان سرایی های دروث رو نداره هم داستان رو کامل متوجه بشه. من تقریبا 40 درصد بازی رو که رفتم تمام ستون ها رو گوش کردم البته یه مقداری لهجه اذیت می کنه ولی خب با زیرنویس کاره آدم راه میفته ولی میگم متاسفانه داستان حروم شده توی این مدل پرداخت و خیلی واضح نیست
     
  5. Metalzadeh

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 11, 2007
    ارسال ها:
    129
    نام:
    پدرام
    داستان برای من خیلی خوب پرداخت و روایت شده بود. هیچ جای مبهمی توش نبود. مسلما داستان شبهاتی داشت ولی این فقط به جذابیت بیشترش کمک میکرد. مخصوصا پایانش که میشه خیلی در موردش صبحت و نظریه پردازی کرد.
    در مورد گیم پلی هم درسته در حد DS یا بازی های دیگه ی گیم پلی محور نیست ولی تو این بازی گیم پلی کاملا در خدمت داستان سرایی و شخصیت پریشان سنوا هست. و بنظر من راضی کننده بود و تو این دسته بازی های نباید زیاد روی گیم پلی فوکوس کرد.
    در کل Hellblade چیزی فراتر از یه سرگرمی ساده هست که مطمعنا همه کس ازش لذت نمیبره.
    شاید با یکبار دیگه تموم کردن بازی (ترجیحا با هدفون 7.1) دید بهتری نسبت بهش پیدا کنین :)
     
    Ehsan95_76 و saphire این نوشته را Like کرده اند.
  6. saphire

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 9, 2007
    ارسال ها:
    2,877
    نام:
    امیرحسین
    درست می گید، گیم پلی تو این بازی ها خیلی مهم نیست ولی من واقعا ترجیه می دادم بازی Walking Simulator بود تا اینکه 150 دفعه در هر دقیقه اون پازل مزخرف رو انجام بدیم. به حدی رو اعصابم بود که با اینکه شدیدا علاقه مند داستان و فضای سنگین بازی بودم ولی نتونستم تحمل کنم و دراپ کردم:D پازل ها رو اگه حذف می کردی شاید بازی 1 ساعت زودتر تموم می شد، ولی شخصا احساس می کنم تجربه بهتری می داد.
    پ.ن: نه با بی گیم پلی بودن مشکلی دارم نه با داستانی بودن بازی ها. از To The Moon و Finding Paradise فکر نکنم بازی پیدا کنی که گیم پلیش بیهوده تر باشه، ولی دوتاشون توی Fav 10ـه منن:D همون تکرار پازل ها باعث Rage Quitـم شد وسط راه:))
     
    Wander و Metalzadeh این نوشته را Like کرده اند.
  7. HITMAN 2000

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 22, 2018
    ارسال ها:
    224
    بازی های Ninja Theory تمام اون چیزی هستن که بازیهای Quantic Dream نیستن! سینمایی بودن و گیمپلی نه چندان متعارف مشخصه جفتشونه. اما بازیهای نینجا تئوری لااقل داستان پردازی در حد رقابت با آثار سینمایی داره و پُر از پلات هول و سوتی های احمقانه و پایان های سرهم‌بندی شده نیست.
    یه سری بازیها هم هستن مثل کارهای Remedy که هم سینمایی اند هم گیمپلی انقلابی دارن!! چنین استودیوهایی استثنائات صنعت بازی هستند.

    حالا همون بابایی که از روایت سنوآ انتقاد میکنه نشسته 4بار beyond two souls رو رفته که همه پایان هاشو ببینه مثلا. نکنید این کارو. :D:))
     
  8. SHANSER

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 17, 2009
    ارسال ها:
    6,906
    نام:
    منصور
    چه عجب از یک جا تعریف کردی بلاخره فهمیدیم تعریفم بلدی
     
  9. Mohammad@li

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 11, 2014
    ارسال ها:
    590
    نام:
    MohammadAli
    اون پازلا با توجه به حالات روانی سایکوسیس‌ها ساخته شدن ولی موافقم من تا سر حد روانی شدن رفتم سر این پازلا از بس رو اعصاب بود. رسما بازیکنو مجبور به Pixel Hunting میکردن و تکرار و تکرار! بازی Film Grain شدیدی هم داشت و باعث میشد بعد یکی دو ساعت بخاطر سردرد ولش کنم تا بعدا برم سراغش.
     
    saphire این نوشته را Like کرده است.
  10. Paradise Lost

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 4, 2016
    ارسال ها:
    2,154

    Ryse: Son of Rome
    من این بازیو رو همه جا کوبیدم، و همیشه نمراتش رو همه جا حقش میدونستم، حتی بازی رو هم دانلود کردم و تا مدت ها نزدیک 3 سال رو کامپیتور بوده فقط یک مرحله ازش بازی شده بود و رهاش کردم، چون همه جا اعم از سایت های تخصصی و داخلی، و فروم های معتبر و غیره این بازی رو یک شکست واقعی میندوستند، و از اونجا هم که بنده رو خودم خیلی حساسم اصلا اجازه بازی کردنش رو به خودم که چه عرض کنم حتی نگاه کردنش رو هم ندادم:D بعد از بازی کردنش و که دقیقا 11 ساعت طول کشید، این 11 ساعت 8 ساعتش گیم پلی بود، اون 8 ساعت گیم پلی اش هم شاید یکی دو ساعت به هر منطقه میرسیدم، 10-15 دقیقه هی به تلویزیون خیره میشدم از بس گرافیک بازی حیرت اور است=P~:D میدیدم همه کس و همه جا بزرگترین مزیت بازی رو فقط گرافیکش میدونستند:| در حالی که شخصا این رو تایید میکنم که این بازی مثل Order فقط گرافیک خالی نیست!
    [​IMG]
    شخصت پردازی مارکوس، و راویت داستان بازی، و خود داستان بازی واقعا در سطح قابل قبول است، مخصوصا این که ما هیچ بازی رو تو دوران روم باستان نداشتیم! داستان بازی حول انتقام است، واقعا نعره های که مارکوس جای جای بازی میشکه خارق العاده است! یکی از دلایل لذت بخش بودنش همین پر حرف بودن مارکوس و و این که شخصیت پردازیش به عنوان یک شخصیت تاریخی همین طور بوده هست.
    [​IMG]

    بزرگترین اشتباه این بازی این بود برای مقابله با GOW اومد، چون اصلا در بازی ما مبارزه ای نداریم، چندین صحنه از پیش طراحی شده سینمایی که اونم توسط یک یا تا دکمه نهایتش 3 تا خودش کل کار رو میکنه=P~:D
    ولی الحق همین صحنات سینمای خشونتی بس جنون انگیز به بازی داده که بسیار لذت بخش هست:D و در نوع خودش عالی هست، ولی همین رویه بدون هیچ نو اوری و بخش های جدیدی مشخه تا اخر بازی خسته کننده بشه، این بازی رو باید بزرگترین بازی قربانی جزئیات دونست، مثلا همین که وارد یک محیط مبارزه میشید، همه سرباز ها شبیه هم هستن، نوع مبارزه همشون شبیه هم است، سرباز های خودی هم همین طور، جزئیات سرباز های خودی هم همین است، مراحل بازی هم همین است، وارد یک محیط میشد همون مراحل پیشین، ولی همون طور که گفتم، داستان خوب، شخصیت پردازی عالی، موسیقی فوق العاده، اونم با خشونت بی حد همراه با قطح دست و پا و گردن و شمشیر کردن تو لایه استخان های گردن و دست و قفسه سینه:D اگر این یک بازی نقش افرینی بود باید بهش ایراد میگرفتن، ولی بنظر بنده هم نمرات بازی باید از جزئیات بازی تو نقد های بازی کم میشد، نه از مبارزاتش، یا داستان، یا شخصت پردازی یا موسیقی بازی، ما خیلی از بازی ها رو داریم که یک مپ رو تو ابعاد واقعی 8 در 4 کیلومتر طراحی میکنن با 99 درصد موارد تکراری، بای یک داستان کید صفتانه:D:)):| نمیدونم چطور شکست نمیخورن؟ یا مثلا چطور نمیگن بازیش تکراری نیست؟:|
    [​IMG]
    نمره واقعی من به این بازی 7/10 هست، بنظرم در مورد متای این یک سو تفاهم به وجود اومده، مثلا این نمرات بازی رو باید در مورد جزئیات بازی که پیشتر گفتم کم میکردن، نه در مورد این که در یک صحنه 1000 هزار سرباز به محیط نمیاد، و همه مبارزات بازی حالت سینمایی داره، خوب اگر قراربود مبارزات بازی مشکل باشن، باید یک سری از بازی ها مثل فارنهایت و HR و LIS و TWD رو نابود میکردن چون کل بازی حالت سینمایی داره و...



     
    Mohammad@li, x-x, kamyy و 4 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  11. s.1

    s.1
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    ارسال ها:
    6,264
    کلا ماکروسافتی دیگه پول مولی به منتقدا نمی ده اینا هم لج کردن نمره نمی ده انصافا هیچ کدوم از بازی هاش در این حدی که بهش نمره دادن نبوده به مراتب بهتر بودن از forza بگیرید تا recore یا غیره
     
  12. hitman68

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 6, 2011
    ارسال ها:
    3,949
    نمیدونم حرفات شوخی بود یا جدی ولی واقعا نظر منم همینه :D
    احساس میکنم این نسل قشنگ با مایکروسافت مشکل دارن.همین کوانتوم بریک واقعا خیلی ظلم بهش شد
     
    s.1 این نوشته را Like کرده است.
  13. Wander

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 2, 2006
    ارسال ها:
    6,243
    نام:
    محمد
    ببین نوع روایت بازی واقعا ضعیفه و کارگردان بازی هیچ تلاشی واسه ارائه داستان توی قالب واضح تر نکرده. بیش از نیمی از داستان اصلی بازی توی قالب فایل صوتی ارائه میشه که این یعنی ارائه ضعیف. داستان اصلا خوب روایت نمی شه. من 15ساله بازی می کنم و چندین سال هم نقد نوشتم و مثلا توی فهم داستان بازیی مثل ویچر که نسبتا سنگینه توی داستان مشکلی نداشتم ولی روایت ضعیف این بازی در کنار گیم پلی واقعا افلیجش خیلی بهش ضربه می زنه با اینکه وقتی اون مقاله رو خوندم و کامل همه ابهامات ذهنیم برطرف شد از داستان خوشم اومد ولی روایت ضعیف بازی با وجود یه داستان واقعا عالی گند زده توش.


    اوکامی یکی از بدترین شروع های تاریخ رو داره از بس که حوصله سر بره. بعد از 2-3 ساعت اول بازی تازه شروع میشه و نیمه دوم بازی واقعا عالی و بکره
     
    #2367 Wander, ‏May 23, 2018
    آخرین ویرایش: ‏May 23, 2018
    ce7en44 و Paradise Lost این نوشته را Like کرده اند.
  14. Wander

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 2, 2006
    ارسال ها:
    6,243
    نام:
    محمد
    نینجا تئوری کلا سیستم بازی هاش فرق داره با کوانتیک دریم. کوانتیک سعی داره فیلم رو توی قالب بازی ارائه بده که خب به دلیل اینکه انتخاب توی بازی هاش قراره زیاد باشه و این خودش کار رو چندین برابر سخت تر میکنه داستان بازی هاش یه مقدار مشکل پیدا میکنه و پلات هول های زیادی واسه گیمر ایجاد می کنه ولی به شخصه دوید کیج رو تحسین می کنم. قبل از ساخته شدن سریال هایی مثل وست ورلد دیوید کیج با دموی کارا واقعا کل فلسفه اون سریال رو توی چند دیقه روایت می کنه که این خودش نشون از داستان پردازی و ذهن خلاقش داره که واقعا توی صنعت گیم مثل این آقا کمه. حداقل چیزی که میشه گفت اینه که بازی هاش با اینکه فیلم گونه است ولی گیم پلی اش از آثار مثل هل بلید خیلی لذت بخش تره و مثل اون بازی عذاب اور نیست.
    نینجا تئوری کلا تیم طراحی گیم پلی ضعیفی داره و فقط یه مقدار توی داستان سرایی موفق بوده و اگه اکثر بازی هاشون رو برید کاملا متوجه نقص های بزرگ گیم پلی شدید. ساده بگم ازون دست استدیوهایی هست که بازی های درجه B و C تولید می کنه ولی خب ادعای زیادی داشت توی ساخت بازی های AAA که متاسفانه هیچ کدومشون نتیجه نداد و همه بازی هاشون با وجود موفقیت نسبی بین منتقدین با شکست تجاری مواجه شد.

    توی دنیای بازی یه بازی کپکام ساخت برای PS2 به نام شادو آف روم که اون بازی رو میشه بهترین بازی با محوریت تاریخ روم باستان دونست که جز بهترین بازی های عمره منه. واقعا بازی خوش ساختیه و همین الانشم ازین بازی خیلی خیلی سر تره. زلدا سویچ دقیقا از همون سیستم اسلحه شادو آف روم استفاده می کنه که البته کامل شده اون هست ولی کاملا یکی هستن و واقعا این سیستم بی نظیره. باید بازی رو بری تا بفهمی
     
    #2368 Wander, ‏May 23, 2018
    آخرین ویرایش: ‏May 23, 2018
    uriel و Uchiha Itachi این نوشته را Like کرده اند.
  15. Uchiha Itachi

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 15, 2012
    ارسال ها:
    291
    آخ آخ. گفتی shadow of rome یه لحظه دلم لرزید:D
    چقدر خوب بود این بازی. هم داستان و هم گیم پلی. یاد مراحل Arena افتادم. این بازی این همه سال پیش اون فضای فوقالعاده arena رو بوجود اورده بود با اون گیم پلی دلچسب. همین دو ماه پیش اساسین اورجینز رو داشتم بازی میکردم، اگه بازی کرده باشی، میدونی که یه سری مراحل arena داره. وقتی مقایسه میکنی میبینی که بازی ای مثل آساسین با پشتوانه شرکتی به بزرگی یوبیسافت، بعد از این همه سال، هنوز توی فضا سازی یه Arena ی درست و حسابی موندن، اونوقت این بازی این همه سال پیش چی ساخته بود. چه گیم پلی داشت8-| واقعا کپکام زمان ps2 خدایی میکرد:D چه بازیایی میساخت8->8-|
     
    Wander و mondas این نوشته را Like کرده اند.
  16. Wander

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 2, 2006
    ارسال ها:
    6,243
    نام:
    محمد
    کپکام هرچی دوران پلی 2ساخت یکی از یکی بهتر شد واقعا دوران کولاکی بود
     
    uriel این نوشته را Like کرده است.