ENSLAVED | PS3

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
سلام دوستان :D

این تاپیک مختص به بازی جدید استدیو Ninja Theory سازنده ی عنوان جنجالی Heavenly Sword هست

این بازی ENSLAVED نام دارد و برای دو کنسول PS3 و 360 عرضه خواهد شد

در زیر نظر شما رو به اطلاعاتی که پوریای عزیز " PXG " در مورد بازی ارائه دادن جلب میکنم .

49evvjhneft3rxx2wus.jpg


اطلاعاتی از عنوان ENSLAVED بازی بعدی استودیوی Ninja Theory (سازنده بازیهای Kung Fu Chaos و Heavenly Sword ) در فروم ها درج شده :

1uf2un3x4jxcvpnvq58v.jpg


- داستان بازی دو قرن بعد در اینده اتفاق میافتد
و جو بازی یک فضای اخر الزمانی است .

- شخصیت اصلی بازی فردی هست به نام ''Monkey'' که با وسیله ای شبیه پیشانی بند توسط دختری به نام ''Trip'' کنترل میشود , در مواقعی که شخصیت اصلی از اوامر Trip اطاعت نکند وسیله نامبرده به نوعی منفجر و سبب مجازات شخصیت اصلی میشود .

- در جاهایی از بازی میشه شخصیت Trip را کنترل کرد که در این حالت میشه تعدادی فرمان ساده را صادر کرد.

- وقایع بازی در شهر نیویورک ویران شده روی میدهند. (post -apocalyptic فضای مورد علاقه سازندگان این نسل ؟!)

- ژانر بازی action-adventure سوم شخص هست .

- بازی دارای بخش co-op نیست.

- بخشهای Action بازی دارای عمق استراتژی بیشتری نسبت به Heavenly Sword هستند.

- در ساخت بازی از سیستم انیمیشن سازی morpheme شرکت NaturalMotion استفاده شده است.

- Enslaved ادامه بازی Heavenly Sword نیست.

- اندی سرکیس (Andy Serkis ) مثل Heavenly Sword وظیفه نظارت بر میانپرده ها و motion capture بازی را برعهده دارد همچنین صدا و motion-capture شخصیت ''Monkey'' و حتی نوشتن بخشی از داستان بازی توسط خودش انجام شده است.

- الکس گارلند (فیلمنامه نویس Sunshine , 28 Days Later ) در پروسه ساخت بازی و نوشتن دیالوگهای ان دخالت خواهد داشت .

- Nitin Sawhney (اهنگساز Heavenly Sword و فیلم The Namesake) وظیفه اهنگسازی Enslaved را برعهده دارد.

[FONT=&quot]- ENSLAVED توسط Namco Bandai Games برای کنسولهای PS3 و XBOX 360 منتشر خواهد شد.

[/FONT]
[FONT=&quot]
f8c3hwjt1turmxc7uoj.jpg
[/FONT]

- داستان Enslaved نوعی اقتباس ازاد از کتاب چینی مشهور ''Journey to the West'' ( اثر منسوب به Wu Cheng'en ) به شمار می اید که در کشور های غربی با نام ''Monkey'' هم شناخته میشود . Journey to the West یا ''سیاحت غرب'' در مورد سفر راهبی به هند برای بدست اوردن و اموختن نوشته های مقدس بوداییان است که در این سفر سه موجود افسانه ای هم به عنوان محافظ او را همراهی می کردند که هدف انها از این کار امرزیده شدن گناهان گذشته شان بود , یکی از این موجودات Sun Wukong یا ''Monkey King'' نام دارد که نه تنها رفتارش دایمآ بوسیله پیشانی بندی کنترل میشد بلکه راهب میتوانست با گفتن کلمات خاصی که موجب تنگ شدن پیشانی بند میشد او را به خاطر اعمالش تنبیه هم بکند. Sun Wukong که باهوشترین محافظ راهب محسوب میشد تنها در پایان سفر قادر به رهایی از دست پیشانی بند کذایی می شود.

ei9rt333gku92ipdmmic.jpg


- قاعده ای در روانشناسی وجود داره به نام قانون 55% - 38% - 7% که براساس ان انسانها در برقراری ارتباط با یکدیگر 7 درصد از اطلاعات و احساسات خود را از راه نوع کلمات به کار گرفته شده , 38 درصد از طریق لحن و اهنگ صدا و 55 درصد را از طریق حالات چهره و حرکات بدن منتقل می کنند . طبق این قانون حالت چهره , نوع و کیفیت حرکات و زبان بدن افراد هنگام سخن گفتن و ارتباط چهره به چهره بسیار بیشتر از انتخاب خود کلمات و سایر شاخص ها در انتقال مطالب و احساسات موثر است( البته این موضوع جای بحث زیادی دارد )
به گفته Ninja Theory با توجه به فناوریهای نسل حاضر می توان از این 55 درصد – حالات چهره و بدن - نهایت استفاده را در به تصویر کشیدن احساسات شخصیت ها و داستان های بازیهای امروزی به عمل اورد , کاری که Ninja Theory اذعان دارد با Heavenly Sword تنها گامهای اولیه اش برای انها برداشته شده.

- استودیو Ninja Theory در Enslaved سیستم طراحی انیمیشن های ماهیچه های صورت را به طراحی حرکات عضلات بدن شخصیت ها نیز گسترش داده است.


3kqg01fxkfv27jsuec0.jpg



- ساخت Enslaved درست پس از عرضه Heavenly Sword شروع شده است.

- اتفاقات Enslaved حدودآ در 200 سال بعد شکل می گیرند ,زمانی که جنگ جهانی سوم و چهارم هم به پایان رسیده اند و از خودشون چیزی به غیر از مشکلات اقتصادی , خشکسالی , بیماری و بدبختی برای مردم باقی نگذاشتند , در این زمان تنها 100,000 نفر جمعیت امریکای شمالی را تشکیل داده اند در این میان کشتی هایی هوایی وجود دارند که مردم را شکار و بعد با کمک پیشانی بندهای مخصوصی به بردگی خودشان در می اورند. Enslaved درست از جایی شروع میشود که شخصیت اصلی بازی '' Monkey '' توسط یکی از همین سفینه ها که بر فراز نیویورک در حال پرواز است به اسارت گرفته شده و در انجا با دختری به نام Trip (که از نظر طراحی شباهت عجیبی به Nariko دارد !! ) اشنا میشود; Trip با دستکاری کنترل کشتی باعث فرار Monkey و همچنین سقوط سفینه شده و هر دو با هم از کشتی فرار می کنند , در ادامه کشتی به تعدادی اسمان خراش اصابت کرده و باعث میشه که Monkey بیهوش بشه.

- وقتی که Monkey دوباره به هوش می اید میبیند که در این مدت Trip با تغییراتی که در پیشانی بندش ایجاد کرده میتواند او را کنترل بکند البته هدف Trip از این کار کمک گرفتن از Monkey برای بازگشت به دهکده اش بوده ; اما با شناختی که در ابتدای داستان از اخلاق و شخصیت او بدست می اورد متوجه میشود که Monkey به هیچ وجه کسی نیست که از روی اختیار حاضر بشود به او کمک کند.



''Monkey و Trip''


- به گفته یکی از طراحان ارشد استودیو Ninja Theory '' شخصیت Monkey مثل فرد گوشه گیر, خشن و به قولی عنان گسیخته ای هست که تمام زندگی اش را در بین طبیعت سپری کرده در حالیکه Trip با داشتن شخصیتی تحصیل کرده و اجتماعی و اشنا به ماشین الات درست در نقطه مقابل او قرار دارد , این تضاد باعث به وجود امدن نوعی اتحاد نا ارام و همچنین جالبی بین دو طرف شده به صورتی که هیچکدام به هم اعتماد نداشته ولی در عین حال چاره دیگه ای هم جز این کار ندارند. ''

- فرار Trip و Monkey از دست کشتی هوایی در حال تخریب در اوایل داستان بخش اموزشی ( Tutorial ) بازی را تشکیل میدهد.

m4i20uw77lsyb6kqg9.jpg


- داشتن یک داستان پر معنا با رعایت عناصر داستانی لازم در بازی یکی از اولویت های اول Ninja Theory در ساخت Enslaved بوده است.


- با نابود کردن دشمنان بازی orb هایی از انها ازاد میشود که برای ارتقا سلاح های بازی مورد استفاده قرار میگیرند.


- انیمیشنها و اخلاق Monkey با پیشروی در بازی دچار تغییرات میشوند به طوریکه حرکات او که در ابتدای بازی شامل خشونت و بد رفتاری در مقابل Trip میشدند در ادامه کم کم جای خودشان را به رفتارهای ملایم تر و مهربانانه تری میدهند.


q0weq2myowc9tvhhky21.jpg


موفق و پیروز باشید .
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Noirique

Desert-Eagle

کاربر سایت
Dec 26, 2008
850
ممنون بابت معرفي...
به نظر مياد كه بازي فوق العاده اي باشه:biggrin1:.... اگه اين هم انحصاري ميشد ديگه فن بوي هاي PS3 رو نميشد جلوشون رو گرفت:biggrin1:...راستي صحبتي از تاريخ عرضه بازي نيست؟؟
 

Royan

کاربر سایت
Aug 30, 2007
490
نام
رویان
ممنون نیما جان! به نظرم بازی جالبی هست.
دوستان میخوام شما رو با اندی سرکیس (Andy Serkis ) آشنا کنم. این بابا همونی هست که تو فیلم LOTR در نقش گالوم بازی میکرد. تو بازی Heavenly Sword هم نقش اون پادشاهه رو داشت. همینطور تو فیلم king kong نقش اون گوریل گنده رو بازی میکرد(همون king kong).:biggrin1:
 

Sweeney Todd

کاربر سایت
Sep 1, 2009
581
نام
محمد علی
من همین الان دموی قابل بازی این عنوان رو تموم کردم ... من که باهاش خیلی حال کردم ... بازی کردن دموش رو به همه پیشنهاد می کنم ...
 

snakemgs3

کاربر سایت
Oct 27, 2005
1,482
دموش چند مگ هست؟

يك نكته اي رو هم بگم. اگه تو همون پست اول تاپيك تاريخ عرضه بازي رو ينويسيد يا حتي بنويسيد كه هنوز تاريخ عرضه نداره خيلي بهتر ميشه.
 

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
دموش چند مگ هست؟

يك نكته اي رو هم بگم. اگه تو همون پست اول تاپيك تاريخ عرضه بازي رو ينويسيد يا حتي بنويسيد كه هنوز تاريخ عرضه نداره خيلي بهتر ميشه.
دموش 1.4 گیگ هست. تاریخ عرضه اش هم 5 اکتبر هست. یعنی 17 روز دیگه.
منم دمو رو بازی کردم. رنگ بندی بازی خیلی قشنگه. ولی من خیلی افت فریم داشتم!! زیاد هم اجازه نداد تا مبارزه کنیم. به نظرم اکشن بازی یکمی کندتر از بازیهای دیگه است. البته این عیب نیست من نگران Dmc هستم!
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
منم دارم دمو رو دانلود میکنم ، حیف که سرعتم یه هفته ای میشه خیلی پایین اومده باید تا شب صبر کنم !

به نظر میرسه بازی نسبتا خوبی باشه ! البته خیلی با این شخصیت Trip حال نمیکنم ! زیادی شبیه ناریکو درستش کردن !
البته از رو ظاهر نمیشه قضاوت کرد ولی ای کاش کمی متفاوت تر طراحیش میکردن !
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
خب منم دموش رو بازی کردم ! به نظر من که جالب بود یعنی من نسبتا خوشم اومد ، گیم پلیش خوب ، هر چند دوربینش توی مبارزات کمی اذیت میکرد و چندان انعطاف پذیر نبود ! یه جاهاییش هم افت فریم داشت ولی چون دمو بود میشد نادیده گرفت ! ولی گرافیک کلّیش خوب بود ! هر چند میتونست بهتر هم باشه !

کلا خوشم اومد ، توصیه میکنم دانلود کنید خودتون بازی کنید !
 

War Has Change

کاربر سایت
Dec 29, 2009
3,036
نام
شایان
منم دموش رو بازی کردم در یک کلام فوق العاده بود اصلا فکر نمیکردم انقدر جذاب باشه . بعضی جاها من رو یاد UNCHARTED 2 مینداخت . اگه میتونید دموش دانلود کنید به هیچ وجه این بازیرو از دست ندید . هرچند فکر نکنم چیزی به عرضه بازی مونده باشه
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
منم دموش رو بازی کردم در یک کلام فوق العاده بود اصلا فکر نمیکردم انقدر جذاب باشه . بعضی جاها من رو یاد UNCHARTED 2 مینداخت . اگه میتونید دموش دانلود کنید به هیچ وجه این بازیرو از دست ندید . هرچند فکر نکنم چیزی به عرضه بازی مونده باشه
دقیقا شایان من رو هم خیلی یاد U2 مینداخت:d نمی دونم چرا با این که به جز سیستم پلتفرم بازی چیز دیگه ای شبیه اون نیست ولی فکر کنم به خاطر این بود که خیلی وسط های بازی خاطرات اون صحنه قطار U2 رو یادآوری میکرد:d بازی هم 10 روز دیگه ریلیز رسمی میشه.
 

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
طراحی بصری و رنگ بندی شاد و زنده ی بازی! همچنین نوع پلتفرمینگ. اینا بیشتر از هرچیزی باعث یادآوری U2 میشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر