مصاحبه با Maxime Béland در مورد Splinter Cell: Conviction

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
درود.

سايت IGN مصاحبه اي با Maxime Béland كه در سمت Creative Director روي عنوان Splinter Cell: Conviction كار مي كند داشته كه بسيار جالب شده .

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065837023.jpg


برگرديم به سال 2005.شما يكي از كساني بوديد كه از اول ساخت آن بازي حضور داشته ايد. چه مقدار از المانهاي نمونه ي اوليه Conviction مانده و چه مقدار را دور ريختيد؟

فكر مي كنم مفهومي كه ما در اينجا داريم تكاملي از Splinter Cell است. چيزي كه مهم است اين است كه ما فكر مردم را در زمينه يك بازي stealth تغيير داديم.ما راهي كه آنها بازي مي كردند را تغيير داديم.

من مي خواهم كه مردم واقعا اين احساس را داشته باشند كه Sam Fisher هستند. سم بهترين elite agent دنيا است و او در زندگي واقعي شبيه به من نيست.من در راه رفتن آرام هستم. من نمي توانم از لوله ها بالا بروم ولي من مي خواهم آن آدم باشم. چيزي را كه به تيم گفتم اين بود كه "من مي خواهم بازيبازها يك شكارچي باشند نه يك مادر بزرگ".

ولي اين بازي خيلي stealth است و اين عمل در تمام حركات اعمال مي شود. نميدانم فيلم Vantage Point را ديده ايد يا نه ولي در يكي از صحنه ها وقتي او از نردبان بالا مي رود و يك ماسك را بر روي صورت خود مي گذارد دشمنان را با آينه مي كشد-Pew-pew-pew! - خيلي سريع-خيلي آرام ولي كاملا dynamic.


Vantage Point يك مثال خيلي خوب بود. ولي آيا به غير از آن منبع الهام ديگري هم داشته ايد؟

بله. 3 JB !!. منظورم James Bond-Jason Bourne-Jack Bauer است. ولي براي من بيشتر 'Man on Fire' يك اصل بود. اين مردي است كه هيچ چيز براي از دست دادن ندارد و خيلي براي ما جالب بود. سم هم دختر خود را از دست داده . من كاري را كه آنها با subtitle خيلي دوست دارم. من شليك دو گلوله در يك زمان هم خيلي دوست دارم. مثلا كشتن هم زمان شخصي در ماشين و شخصي پشت پنجره.

ما مي خواستيم كه بازيباز هميشه در بازي باشد. من بازيهايي كه صحنات cinematic خيلي زياد دارند را دوست دارم ولي اين اصلا لازم نيست.من به عنوان يك بازيساز دوست دارم مخاطب تا آنجا كه امكانش است در بازي باشد. و حالا ما اين تكنولوژي را در اختيار داريم منظورم projected objectives است كه خيلي جالب و شيك است.

اين حالت يك نور زنده است كه وقتي هم كه شما جلوي آن باشيد آن نوشته ها بر روي بدن شما مي افتد.اين خيلي جالب است.


آيا اين موضوع كه بازيبازها قبلا همچين چيزي را تجربه نكرده اند شما را سورپرايز كرد؟-خوب
title credits بازي Grand Theft Auto IV قبلا اين كار را كرده بود. البته فقط در همين قسمت.

ما اين ايده را بيشتر از 1 سال در اختيار داشتيم و آن را بارها و بارها تكرار كرديم. و حدود 4 يا 5 ماه پيش بود كه ما ف ي ل ت رسياه و سفيد را به آن اضافه كرديم.

و حالا Intro بازي GTA IV يك صحنه سينماتيك بود . اهميت نمي دهم اگر اين صحنه در يك سكانس Cinematic اتفاق بي افتد. ولي اگر در داخل بازي باشد (با خنده) خيلي مهم است. من مي خواستم اين حالت را وقتي شما كنترل بازي را در اختيار داريد انجام بدهم چون شما داريد بازي مي كنيد. ما هم مي توانستيم آن را به شما نشان دهيم ولي چرا نگزاريم شما با آن بازي كنيد؟

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065839898.jpg


فقط نشانم ندهيد. بگذاريد خودم انجامش دهم.

دقيقا

ما مشاهده كرديم كه در بازي يك محيط زيبا و پويا وجود دارد و سم تاثير زيادي بر روي آن مي گذاردمثل صحنه ي بازجويي در دستشويي كه فوق العاده جالب بود. آيا باز هم همچين صحنه هايي را در ادامه ي بازي خواهيم ديد؟ و يا اينكه شما فقط آن را براي دموي E3 راه انداخته بوديد؟


در واقع ما تمام صحنه هاي بازجويي را به همان شكل طراحي كرده ايم. اين خيلي فوق العداه است و ما اين تكنولوژي را در اختيار داريم. شما مي توانيد گلوي يك نفر را بگيريد و اگر به چيزي نزديك نباشيد سم فقط اين كار را مي كند.BOOM !! و با ته قنداق اسلحه به سر دشمن مي كوبد. و سم مي تواند طرف را به هر كجا چه سطح افقي چه عمودي بكوبد !.

پس شما وسايل زيادي در بازي در اختيار داريد كه هميشه هم خوب عمل مي كند.

خب. مي توانيد كمي در مورد اينكه داستان از چه قرار است توضيح بدهيد؟مثل اينكه بازي در جزيره Malta اتفاق مي افتد. درسته؟

خب. بازي در جزيره ي Malta شروع مي شود. سم به دنبال قاتل دختر خود است و همانطور كه در دمو مشاهده كرديد او به دنبال شخصي به نام Kobin است. در آخر دمو شما مشاهده مي كنيد كه او Kobin را مي گيرد و Kobin به سم مي گويد:"اگر جواب مي خواهي،با آنها برو". و به طور ناگهاني نيروهاي Third Echelon را مشاهده ميكنيد و در همان حين دوربين به عقب مي رود.

من نمي خواهم در مورد اين صحبت كنم ولي وقتي دوربين به عقب ميايد شما در Third Echelon هستيد و آنها مي گويند:"دريافت شد. بياريدش خونه" و پس از آن ما به Washington مي رويم و ادامه بازي در آنجا انجام مي شود.

در حقيقت دمو E3 ما خلاصه اي از شروع بازي بود. در حال حاظر چيزي را كه من مي توانم به شما بگويم اين است كه Third Echelon سم را گرفته . شما مي 3 چراغ قرمز را ديديد و همچنين آن را روي عنوان هم ديديد. قرمز‌! قرمز.... آيا قرمز معني خوبي مي دهد؟آيا بد است؟. سم كه هميشه سبز بود !. من نميدانم چه اتفاقي افتاده .... ولي در حقيقت ميدانم ولي آنها نميگذارند كه من در موردش صحبت كنم.(با خنده)

طبيعيه !

حتما.ولي چيزي كه من مي خواهم در موردش صحبت كنم اين است كه ما در طول ساخت بازي هميشه دنبال اين هستيم كه مطمعن باشيم .گيم پلي بازي قابل قبول است.

آيا فرازي به خيابانهاي شهر داريم؟

دقيقا.آرزوي من اين است كه تمام بازي را بدون حتي يك توقف پيش ببريم و يك تجربه ي ( f***ing) بدون توقف داشته باشيد. ما صحنات Load را پنهان كرديم و وقتي بازي در حال Load شدن است يك دمو Full-HD پخش مي شود كه شما اصلا متوجه نمي شويد بازي در حال Load شدن است. اين صحنه ها فقط بعضي وقتها اتفاق مي افتد . مثلا وقتي سم آينه اي را زير در گذاشته تا آن سمت را ببيند .البته اين موضوع هم در آينده درست خواهد شد و شما شاهد اين خواهيد بود كه دوربين به صورت Realtime از حالت قبلي Shift مي شود و باز هم شما به طور متداوم در بازي هستيد.چيزي مثل sticky camera.

بله sticky camera بازهم هم بازگشته. من ميدانستم Fan ها اين دوربين را دوست دارند. البته sticky camera با سيستم Mark and Execute خيلي جالب مي شود.

شما آن را پرتاب مي كنيد. دشمنان را Mark مي كنيد حتي مي توانيد خود sticky cam را هم Mark كنيد و پس از آن به همه شليك كرده و خود sticky cam را هم نابود كنيد و پس از آن دشمنان نمي توانند آن را پيدا كنند.

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065842038.jpg


مرد! اين خيلي جالبه. فكر كن فكر كن.. من عاشقشم.

خب. من نگفتم خيلي فكر كنيد. ولي با ساختن يك emergent systems بعضي وقتها سورپرايز هاي جالبي مي گيريد.(با خنده).

آيا در زمان ساخت Mark and Execute تغيراتي هم در آن انجام ميداديد؟

خب. سيستم Mark and Execute چيزي بود كه ما خيلي آن را تغيير مي داديم و آن را بهتر مي كرديم. ما مي خواستيم به مخاطبان اين حس را بدهيم كه تعداد زيادي از دشمنان را در يم زمان كوتاه نابود مي كند. ولي شما براي اين كه اين حالت را به دست بياوريد بايد از قبل نبردهاي مخفي Hand to hand برويد و در ادامه Mark and Execute به يك اصل تبديل مي شود كه شما در طول بازي مدام به اين فكر مي كنيد كه خب من بايد Mark and Execute انجام بدهم ولي براي اينكه بتوانم بايد يك نبرد Hand to hand داشته باشم.

اين ايده كاري مي كند كه مخاطب مدام به جلو حركت كند و آن را تكرار كند.

مثل اينكه اين بار ضرب آهنگ بازي خيلي سريع تر شده.

ميدونيد اينطور كه به نظر مي رسد هم سريع نيست . اين به خاطر بيشتر بودن و درگير بودن در بازي هست. شما مي توانيد زمان را در اختيار داشته باشيد و از يك لوله آويزان باشيد و گشتي ها را نگاه كنيد.

خيلي ممنون از وقتي كه به ما داديد. ما كه اصلا نمي توانيم منتظر انجام اين بازي بمانيم.

باعث افتخاره. ممنون.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
سلام!
ممنون بابت مصاحبه.
بعد از اون تاخیرهای پیاپی و بعد از اینکه گفتند بازی را دارند از اول می سازند من خیلی امیدی به بازی نداشتم، ولی بعد از نمایش بازی در E3 نظرم کاملا در مورد بازی عوض شد و فکر میکنم یکی از عنوان های برتر امسال باشه. البته شاید از نظر فن های بازی تغییرات لحاظ شده به اصالت بازی لطمه بزنه ولی خب چون من فن بازی نیستم این تغییرات برام خیلی جالبه :D مخصوصا سیستم Mark and Execute که در موردش صحبت شده.

من شليك دو گلوله در يك زمان هم خيلي دوست دارم. مثلا كشتن هم زمان شخصي در ماشين و شخصي پشت پنجره.
ایول من از بچگی دوست داشتم توی یه بازی، دو نفر را همزمان با گلوله بکشم! :D
 

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
احتمال ميره سم پس از دستگير شدن دوباره با Third Echelon كار كنه. چون Kobin به سم گفت:"اگر جواب مي خواهي،با آنها برو" . پس در نتيجه سم براي اينكه بدونه قاتل كيه احتمالا با TE همكاري ميكنه كه شايد طي يك قرار داد متقابل ، مثلا آزادي در ازاي همكاري با TE باشه. همچنين در مورد 3 چراغ قرمز ... مامورهاي جديد TE همه Night vision هاي قرمز داشتند. شايد اين بار سم از اين NV ها استفاده كنه.

البته همه اينها احتمال و نظر شخصي بود.;)
 

Sony-TJ

کاربر سایت
Sep 22, 2008
398
خیلی ممون.
چيزي را كه به تيم گفتم اين بود كه "من مي خواهم بازيبازها يك شكارچي باشند نه يك مادر بزرگ
اینو فکر کنم به MGS تیکه انداخته.
قبلا هم تو یه مصاحبه با GameTrailers اینو گفته بود:
"ما سینماتیک درست نمی کنیم.من نمی خوام شما Conviction رو به مدت 5 دقیقه بازی کنید و نیم ساعت سینماتیک ببینید.بعضی از بازیها این کار عالی انجام می دهند اما این چیزی نیست که ما می خواهیم بکنیم."
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
مرسی حمیدرضا
ما اين ايده را بيشتر از 1 سال در اختيار داشتيم و آن را بارها و بارها تكرار كرديم. و حدود 4 يا 5 ماه پيش بود كه ما ***** سياه و سفيد را به آن اضافه كرديم.
اون کلمه ف ی ل ت ر شده, میشه بگی اون کلمه چی بود؟:confused:
 

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
چه چیزی توی اون تریلر دیدید که نهایت Stealth بود؟
کوبیدن کله یارو تو دستشویی یا کشتن هرکی از راه میرسه، نهایت Stealth ـه؟ :D
ایجاد خاموشی مطلق و حرکت مخفیانه روی دیوار و مخصوصاً سقف:biggrin1:
البته قبول دارم شاید کمی بزرگنمایی کردم ولی خوب دقیقاً احساسمو بیان کردم:biggrin1:
اون کلمه ف ی ل ت ر شده, میشه بگی اون کلمه چی بود؟:confused:
همون ف ی ل ت ر بود دیگه!
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
کوبیدن کله یارو تو دستشویی یا کشتن هرکی از راه میرسه، نهایت Stealth ـه؟ :biggrin1:

خب پسر خوب تو مصاحبه ی بالا که گفت میتونین از لوله اویزون بشید و... !
منظورش اینه هم میتونین stealth بازی کنین هم Action !
تو دموی E3 هم مجبورن بازی رو یه جوری سریع و جذاب نشون بدن نه اروم!

+++++++++++

من قبل از E3 هم همش میگفتم تاخیر ها مهم نیست فقط امیدوارم یه بازی خوب از اب در بیاد الانم شدیدا از بازی خوشم اومده و بی صبرانه منتظر بازی کردنش هستم:love:
حمید جان بابت مصاحبه خیلی ممنون
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
سم كه هميشه سبز بود !.
نه بابا! سم هم سبز بود؟!:biggrin1:
خب پسر خوب تو مصاحبه ی بالا که گفت میتونین از لوله اویزون بشید و... !
منظورش اینه هم میتونین stealth بازی کنین هم Action !
دقیقا, چون برای بازی کردن میشد از 2سبک استفاده کرد, که به نظرم اگه بازی رو در چارچوب Action بازی کرد دیگه شباهتی به مخفی کاری نخواهد داشت.
سم فقط بدرد مخفی کاری میخوره:biggrin1:
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
مرسی از بابت مصاحبه.
تازه داره از این مرده maxime beland خوشم میاد.حرفایه جالبی میزنه.
نمیدونم دیگه چرا خبری از این مرتیکه mathiou ferland نیست!همونیکه تو ubiday07 تو اخرین نمایشی که از conviction داشتن بود!

اون زنه که اخر تریلر گفت:بیارینش خونه, همون "انا"بود!!؟به نظر که اینطور میومد!
ولي اين بازي خيلي stealth است

فقط رو این یه حرفش وایسه,من دیگه هیچی از این نمیخوام:biggrin1:
فقط من يك مشكل دارم! توي دموي E3 كه بازي كردن موهاي سم مشكي بود ولي توي اون تريلري كه نشون دادن و رندر شده بود موهاش جو گندمي مايل به سفيد بود :biggrin1: !! تو بازي موهاش رنگ كرده معلوم نشه ؟ :biggrin1:
میثم,چه چیزه samه این conviction شبیه به samه اون convictionه که بخواد رنگه موهاش باشه!:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
من قبل از E3 هم همش میگفتم تاخیر ها مهم نیست فقط امیدوارم یه بازی خوب از اب در بیاد الانم شدیدا از بازی خوشم اومده و بی صبرانه منتظر بازی کردنش هستم:love:
حمید جان بابت مصاحبه خیلی ممنون
اره من يادم ميگفتي تاخير ميخوره خوب ميشه و منم ميگفتم نه :biggrin1:.
خداييش هم بازي قشنگي شده اگر اينقدر جو نبود تو سايت كل آواتار و امضام ميكردم سم ولي خب ... يك كم زيادي خز شده :biggrin1:.
فقط من يك مشكل دارم! توي دموي E3 كه بازي كردن موهاي سم مشكي بود ولي توي اون تريلري كه نشون دادن و رندر شده بود موهاش جو گندمي مايل به سفيد بود :biggrin1: !! تو بازي موهاش رنگ كرده معلوم نشه ؟ :biggrin1:
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
چه چیزی توی اون تریلر دیدید که نهایت Stealth بود؟
کوبیدن کله یارو تو دستشویی یا کشتن هرکی از راه میرسه، نهایت Stealth ـه؟ :D
حمل نکردن چندن هزار کیلو اسلحه و مهمات.
نداشتن وقت برای بازی کردن با ربات یا ربات بازی.
نداشتن هیچ گونه امداد غیبی برای خرید مهمات.
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
حمل نکردن چندن هزار کیلو اسلحه و مهمات.
نداشتن وقت برای بازی کردن با ربات یا ربات بازی.
نداشتن هیچ گونه امداد غیبی برای خرید مهمات.

سفسطه نکن اگه میتونی دلیل قانع کننده بیار... اگه نمیتونی بیخودی پای بازی های دیگه رو وسط نکش.
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
اره من يادم ميگفتي تاخير ميخوره خوب ميشه و منم ميگفتم نه :biggrin1:.
خداييش هم بازي قشنگي شده اگر اينقدر جو نبود تو سايت كل آواتار و امضام ميكردم سم ولي خب ... يك كم زيادي خز شده :biggrin1:.
فقط من يك مشكل دارم! توي دموي E3 كه بازي كردن موهاي سم مشكي بود ولي توي اون تريلري كه نشون دادن و رندر شده بود موهاش جو گندمي مايل به سفيد بود :biggrin1: !! تو بازي موهاش رنگ كرده معلوم نشه ؟ :biggrin1:
شاید ماله بعده دستگیریش هست:D!!! چه گیر هایی میدی ها:D
شایدم اون e3 کلا عوض بشه رنگ موهاش و یکم پیرتر نشونش بدن...

حمل نکردن چندن هزار کیلو اسلحه و مهمات.
نداشتن وقت برای بازی کردن با ربات یا ربات بازی.
نداشتن هیچ گونه امداد غیبی برای خرید مهمات.
ول کن فری میشه بحث و جنگ و اینا:D

سفسطه نکن اگه میتونی دلیل قانع کننده بیار... اگه نمیتونی بیخودی پای بازی های دیگه رو وسط نکش.

چیزی که مهمه با یه تریلر اونم تریلری که تو e3 واسه نمایش به عموم بوده نمیشه قضاوت کرد!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر