RAGE | PS3

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید


9s4kwrhbnmu010pyvld.jpg





احتمالا در مورد بازیهای Quake و Doom زیاد شنیده اید. حالا خودتون را برای Rage آماده کنید. برنامه نویس معروف John Carmack جدیدترین بازی خود را در QuakeCon 2007 معرفی کرد که طبق رسم و سنت همیشگی این کمپانی یک بازی first-person shooter دیگر میباشد.
Rage یک شوتر اکشن است ولی گذشته از این میتوانید رانندگی کردن را نیز به سبک بازیهای Racing در گیم پلی این بازی تجربه کنید. همراه با فضا و محیطی post-apocalyptic که به نظر میرسد کمی از فیلم کلاسیک اکشن The Road Warrior الهام گرفته شده باشد. موتور این بازی id Tech 5 نام دارد و شرکت id Software ساخت این بازی را به صورت همزمان برای پلتفرمهایPC,Mac,PlayStation3 و x360 بر عهده دارد.



f9u4yejc164ef0y8ihjf.jpg






داستان بازی در زمانی که یک شهاب سنگ زندگی بشریت را نابود کرده شکل می گیرد و کرکتر بازی همانطور که کارمک توصیف کرده است، فردیست که در نبرد با حکومتی ظالم، به شهرها و دهکده ها را کمک رسانی و هدایت میکند.در ادامه متن خواهید دید که این عنوان فقط به خاطر اینکه id software عقیده دارد اسم بازیها را مختصر و مفید انتخاب کند، Rage نام نگرفته! بازی نبردهای جنگی ماشینی بسیاری دارد که شما میتوانید مهارتها و تجاربی کسب کنید که به اصطلاح به آن (Road Rage) میگویند. کارگردان هنری این بازی Tim Willits اشاره کرد که با داشتن "Rage" شما میتوانید گاراژی پر از ماشین در اختیار داشته باشید که با ترفندها و امکانات مختلف میتوانید آنها را شخصی سازی کنید.
همچنین ایشان توضیح دادند که تقریبا 60 درصد از بازی به شوتر اول شخص و 40 درصد دیگر آن به مبارزات ماشینی اختصاص دارد . در واقع این همان چیزیست که کارمک به عنوان المانهای یک Adventure از آن یاد میکند. محیط و دنیای بازی واقعا بزرگ خواهد بود و این بازی از آن دسته از بازیهاییست که میتوانید ماشین خود را در هر لحظه متوقف کنید و از آن خارج شوید و به جستجو و اکتشاف بپردازید. کارمک همچنین به اینکه حجم بازی چیزی حدود 80 گیگا بایت data به صورت غیر فشرده است و حتی اگر فشرده هم شود، (2) DVD را کاملا در ورژنهای X360,Mac,PC و البته یک Blu-Ray برای ورژن PS3 را پر میکند. همچنین کارمک در مورد وسعت مراحل اینطور تخمین زد که دو مرحله وسیع از این بازی میتواند حدود 10 هزار مانیتور را پر کند!



owncf6kvrzsyqk10dy6k.jpg






چنین دنیایی با استفاده از تکنولوژی megatexturing شرکت id امکان پذیر است که چندی قبل در بازی بزرگ مالتی پلیر Enemy Territory: Quake Wars نشان داده شد. البته همانطوری که انتظارش را دارید، ورژن megatexturing technology بازی Rage خیلی بهتر و کاملتر از چیزیست که در quake Wars دیده ایم. به عنوان مثال به طور اساسی از دو megatexturing engines استفاده شده است. یکی برای ناحیه و نوع زمین و محیط و دیگری برای کلیه چیزهایی که در بازی وجود دارد. طراحی چنین حجم بزرگی واقعا جرات میخواهد! به هر حال یکی از برتریهایی که انجین این بازی دارد این است که طوری ساخته شده که در یک زمان دو بازیساز میتوانند بر روی یک مرحله به طور همزمان کار کنند و اونها در آخرین لحظه هم میتوانند بدون اینکه بازی رو به نوعی خراب کنند، texture اضافه کنند! دلیلش این است که تکسچرها به performance و گیم پلی بازی ضربه ای وارد نمیکنند و تاثیر منفی ندارند! در واقع بازیساز میتواند هر چه قدر که بخواهد تکسچر اضافه کند و همچنان Rage کاملا روان اجرا شود!
کارمک ضمن نشان دادن این بازی به صورت همزمان روی هر چهار پلتفرم گفت که هر ورژن از بازی اساساً یکسان است. انجین id Tech 5 در واقع پلتفرم محور می باشد و هیچ کدام از پلتفرمهایی که بازی در آن عرضه می شود برتری نسبت به دیگری ندارد.
همچنین ایشان در کنفرانس QuakeCon 2008 تایید کردند که در ورژن xbox360 بازی محتوی و اطلاعات از 2 دیسک پا را فراتر گذاشته و ورژن PS3 نیز به خاطر حجم بسیار زیاد، یک بلوری با حجم بالا (احتمالا 50 گیگ) لازم خواهد داشت و نظر بر اینکه عرضه کردن این بازی در 3 دیسک برای X360 به هیچ وجه به خاطر مسائل مالی سنگین امکان پذیر نیست؛ آنها باید در ورژن X360 کیفیت گرافیکی بازی را قربانی این مسئله بکنند، تا عرضه بازی بر روی 2 دیسک محتمل تر شود.
همچنین کارمک اشاره کرد که Rage یک بازی مفرح با درجه T است. در واقع یک انحراف کامل از عنوانهای id Software که همه تم سیاه و Mature دارند، خواهد بود اما T بودن درجه بازی باعث نمی شود که ما از این حد پایین تر بیاییم و مشخصه های بازیهای ما مثل منفجر کردن جسدها و بدنها همچنان در این عنوان وجود دارد.

3djtym7mjqb8nyrcq2hc.jpg






مالتی پلیر بازی نیز جالب به نظر میرسد. بازیهای id همیشه به قسمت مالتی پلیر خود معروف بوده اند. برای این بازی هم قسمت cooperative وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا مراحل بازی را حداقل با یک نفر سپری کنید ولی شما قادر به بازی در بخش تک نفره در حالت co-op به خاطر گسترگی زیاد مراحل نیستید و فقط میتوانید مراحل مخصوص قسمت co-op را به صورت چند نفره بازی کنید.
Rage برای id Software از هر نظر یک پروژه متفاوت خواهد بود. مسئله جالب دیگری که توجه همگان را به این بازی جلب میکند، این است که بعد از مدتها یک بازی از id جلوی نور خورشید میبینیم! در این مورد کارمک توضیح می دهد که همانند پروژه های قبلی قصد داشتیم یک کُریدور شوتر دیگر بسازیم. در حقیقت تقربیا ساختیم! بعد از اتمام Doom 3 در سال 2004 کارمک برای کار بر روی بازی جدیدی با codename تحت عنوان "Darkness" رفت که قرار بود عنوانی action horror shooter در یک جزیره باشد. هر چند تیم سازنده بعد از یک سال احساس کرد که بازی آن چیزی که میخواستند نشده و تصمیم به تغییر آن، فکر و ایده ای جدید شد که در نهایت به Rage تغییر یافت.

تصاویری از بازی
 
آخرین ویرایش:

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
منم مثل خیلی های دیگه تحت تاثیر هایپ این بازی قرار گرفتم ,امیدوارم زمان عرضه بتونه انتظارات رو براورده کنه,بزرگترین مشکل بازیهای امروزی از کرایسیس گرفته تا کیلزون نداشتن یک داستان گیراست ,حداقل خواسته ای که از این عنوان بزرگ دارم یک داستان خوبه....
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
من تریلر هایی که دیدم ازش همش یاد Borderlands افتادم ... انشالا بازی داستان درست درمون و شخصیت پردازی توپ داشته باشه و فقط به Quest گرفتن از این و اون و از این ور مپ به اون ور مپ رفتن خلاصه نشه .
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
ماشالا چقدرم نظرات راجع بهش مثبته!
برید چهار تا تریلر ازش ببینید بعد بیاید در مورد داستان حرف میزنیم! :D همین تریلر آپرایزینگ که تو پست قبلیم گذاشتم وقایعی که در داستان بازی قراره اتفاق بیوفته رو شرح میده .
کلا از این لحاظ هم بازی عالی به نظر میرسه و فکر نکنم نقصی تو این زمینه داشته باشه.
 

ASYLUM MANAGER

کاربر سایت
Mar 17, 2011
1,329
نام
Milad
مطمئنا اونهایی که فرق بازی تجاری با یه بازی که روش زحمت کشیده شده وبا وسواس وعلاقه ساخته شده رو میدونن این بازی رو تهیه میکنن و ازش لذت میبرن!!

در مورد بخش مولتی کسی چیزی نمیدونه؟؟
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,732
نام
شیخ صدرا
اینهمه ملت از عظمت "ای لول" این بازی حرف میزدن باید ۸۰ ۸۵ ؟نگو صدرا ... :d

هر بازی ـیی من گفتم سرش هایپ نکنید آخرش در حد هایپ ـش نبود از GT5 بگیر تا الن ویک :D
همیشه در حد 80 85 انتظار داشته باشید وقت بازی یه لذتی میبرید ....
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
omg ؟! از کی تا حالا تو این تاپیک پست خورده ؟:biggrin1:
از اون زمانی که من گفتم؟:biggrin1: :lol:
دیدیم خیلی سمجی آپ کردیم تاپیکو بلکه به مُراد دلت برسی!:D
بی شوخی خب بعد از چند سال داریم به عرضش نزدیک میشیم اگه خدا بخواد! تاپیک رو آپ کردم تا بچه های فوق فعال انجمن PS3 (لول باو:D) بیان ببینیم نظرشون در مورد این بازی چیه! :D

دوستان تاريخ انتشار بازي كي هست ؟
10/4/2011
شاید یکی دو روز تاخیر بخوره ولی مهم اینه که تو ماه اکتبر بالاخره عرضه میشه!:D

پ.ن.حتما به سایت رسمی این بازی سر بزنید.
http://rage.com/us/about-rage
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,732
نام
شیخ صدرا
مطمئنا اونهایی که فرق بازی تجاری با یه بازی که روش زحمت کشیده شده وبا وسواس وعلاقه ساخته شده رو میدونن این بازی رو تهیه میکنن و ازش لذت میبرن!!

این بحث مسخره بازی تجاری و بازی غیر تجاری(!) رو دیگه مطرح نکنید!

همه بازیا برای اهداف تجاری ساخته میشن و عاشق چشم و ابروی شما نیستن!
 
  • Like
Reactions: Dreadlord

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر