عضوهايي از خانواده كهكشاني

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
به نام خدا

Galaxy يك از شركاي تجاري انويديا كارت گرافيكي9800GT را كه از كارتهاي كم قدرت ( low-power )بازار به شما مي آيد را روانه بازار كرده كه شامل دو مدل 512 مگابايتي و يك گيگابايتي مي باشد كه هر يك از اين مدل ها داراي شكلي متفاوت و داراي خنك كننده اي متفاوت مي باشند كه البته خنك كننده ها ايركولينگ مي باشند و باعث مي شوند تا نسبت به سايلنت كولينگ ها ضريب اوركلاك افزايش يابد و دماي بيشتري را دفع نمايند.
اين كارت داراي 256 بيت پهناي باند و فركانس هسته و فركانس حافظه نيز 550 و 900 مگاهرتز مي باشد كه نسبت به مدل مرجع نيز فركانس هسته 50 مگاهرتز كاهش پيدا كرده كه موجب نارضايتي خيلي ها خواهد شد كه تنها راه جبران آن قيمت پايين اين كارتها مي باشد ولا غير... چون در حال حاضر جنگ ،جنگ قيمت و كارايي مي باشد كه پيروزي در اين ميدان نبرد تنها كاهش قيمت است.
در اين كارت از تكنولوژي ساخت 55 نانومتري استفاده شده كه موجب پايين آمدن ميزان مصرف شده و هسته گرافيكي مورد استفاده نيز G92 مي باشد.
با توجه به تكنولوژي ساخت اين كارت مي توان نتيجه گرفت كه در اينجا برد با اين كارت است زيرا ساير كارتها از تكنولوژي 65 نانومتري استفاده مي كنند و در نتيجه باعث افزايش توان مصرفي مي شوند و در حال حاضر كه بحث كاهش مصرف انرژي مطرح است برد با اين كارت است و در اينجا كاهش فركانس را جبران كرده .
خازن هاي اطراف فازها نيز از جنس جامد بوده و ساير خازن ها از نوع معمولي ولي از جنس مرغوب آن مي باشند.
اين كارت ديگر به كانكتور 6 پين نيازي ندارد پس به چي نياز دارد؟!به كانكتوري چهار پين!
گونه يك گيگ اين كارت بدنه ي آن به طور كامل پوشانده شده و فني بر روي اين پوشش سوار شده كه وظيفه ي انتقال دما از چيپ و رم ها و خازن ها و فازهاي توان را به عهده دارد و مدل 512 مگابايتي نيز با يك خنك كننده ساده تر و شعاعي كه بيشتر وظيفه انتقال دما از GPU را بر عهده دارد ، اين خنك كننده شباهت زيادي به خنك كننده هاي ساخت شركت ترمال تك دارد كه صحت اين حرف را تأييد نمي كنم و يك حدسي بيش نيست!
هر دو كارت نيز از تكنولوژي SLI پشتيباني مي كنند و شامل خروجي DVI, D-Sub و HDMI مي باشند.

2a_thm.jpg
2b_thm.jpg



 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر