Ico

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
به نام خدا




مقدمه:

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت طرفداران ICO.
این عنوان كلنگی برای بحث و تفسیر درباره‌ی سری بازی‌هایی است كه تیم شگفت انگیز آیكو آن‌ها را خلق كرده‌اند. خواهشمندم اگر كسی درباره‌ی داستان كامل این بازی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها می داند در این فورم قرار دهد تا همه فیض ببرند.
ساخت بازی آیكو برای اولین بار برای كنسول PS1 آغاز شد و به دلایل مشخصی بازی كنسل شد. ولی تیم آیكو بازی را با گرافیك‌های خیلی بهتری برای PS2 بازسازی و منتشر كرد.
بدون شك تفاوت‌ها و شباهت‌هایی میان نسخه‌ی كنسل شده‌ی PS1 و نسخه‌ی نهایی منتشر شده‌ی PS2 وجود داشت. اگر برای PS1 عرضه می شد بدون شك انقلابی در صنعت بازی سازی در آن زمان برپا می كرد. درباره‌ی آن هم بحث خواهیم كرد. در لینك زیر شما ویدیویی از بازی آیكوی كنسل شده‌ی PS1 خواهید دید كه در Bonus DVD نسخه‌ی ژاپنی آیكو گنجانده شده بود.

http://www.youtube.com/watch?v=Jq9oCaYlBlE

آیكوی كنسل شده‌ی PSOne:









بدنیست این را هم بدانید كه سری بازی‌های جدید Prince of Persia از بازی ICO الهام گرفته شد.


این هم از عكس‌های جدید پروژه‌ی جدید تیم آیكو روی كنسول Playstation3:
تیم آیكو بطور همزمان رو 2 پروژه كار می كند. این كه عكس‌های زیر متعلق به كدام پروژه است هنوز نامشخص است.






 
آخرین ویرایش:

...

کاربر سایت
Dec 17, 2008
213
سلام.
ممنونم از تاپیک شما دوست عزیزم. در واقع بازی ICO داستان بعد از ماجرای Shadow Of Colossus هست. کسانی که SOC رو بازی کردند حتما میدونن که بعد از کشتن هر Colossus یک سایه از اون خارج میشد که اینها در واقع روح شیطانی بودند که Colossus محافظان آن بودند که آزاد نشوند. تا جایی که اطلاعات ناقص من در مورد داستان این بازی میگه این هستش که این Colossus پدر مرده ی بیچاره اصلا موچودات بدی نبودند بلکه در واقع اینها هر کدام محافظانی بودند که باعث میشدند تا از آزاد شدن یک شیطان جولوگیری کنند و کدام قسمتی از روح شیطان را در خود نگهداشته بودند و با کشته شدن هر Colossus قسمتی از روح این شیطان آزاد میشد که در بدن Wander قرار میگرفت و این موضوع باعث شد که در آخر SOC و اول ICO ما Wander رو در شکل یه بچه دیو کوچولو با دوتا شاخ ببینیم. البته داستان SOC فوق العاده قوی و زیبا بود و در تک تک لحظه ها و حتی رنگ پردازی قشنگ بازی ما میتونستیم تنهایی و عشق رو حس کنیم (من عاشق نیستم ولی عاشقها رو دوست دارم:cheesygri) . نکته ی جالب دیگه در مورد محیط بازی SOC این هستش که شما جایی رو نمیبینید که نتونید بهش برسید. حتی تا نوک قله ها رو هم میتونید با کمی تلاش تصرف کنید. شخصیت پردازی Wander هم بسیار زیبا طراحی شده و آدم به راحتی میتواند همزاد پنداری با آن کند که این یک نکته ی خیلی مهم در داستان نویسی هست. در هر صورت من در خدمت هستم و تا جایی که اطلاعات ناقصم جوابگو باشند سوالات رو جواب میدم هرچند که از من استاد تر هم در این سایت هست. اگه جایی از مطالبم اشتباه بود حتما گوشزد کنید.
یا حق...
 

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
با در نظر گرفتن گرافیك ‌های فوق العاده‌ی آیكوی PS1 تازه می فهمم كه اون كنسول قدیمی چه قدرتی داشته. نور پردازی عالی، بافت‌های عالی و حركات طبیعی شخصیت Ico و اون دختره، نمونه‌ی بارز یك بازی عالی برای اون كنسول محسوب می شد. شما اینطور فكر نمی كنین؟
 
آخرین ویرایش:

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
عنوان آيكوي PS3:

ICO 3: THE QUEEN

ico-3-the-queen.png


و يك Artwork:

teamico.jpg
 
آخرین ویرایش:

iwes

کاربر سایت
Sep 2, 2006
1,707
نام
محمد
با در نظر گرفتن گرافیك ‌های فوق العاده‌ی آیكوی PS1 تازه می فهمم كه اون كنسول قدیمی چه قدرتی داشته. نور پردازی عالی، بافت‌های عالی و حركات طبیعی شخصیت Ico و اون دختره، نمونه‌ی بارز یك بازی عالی برای اون كنسول محسوب می شد. شما اینطور فكر نمی كنین؟

اخه بیشتر پس زمینه ها اگه توجه کنی از قبل رندر شدن
 

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
دوستان عزيز، اين عنواني كه عكسش رو قرار دادم عنوان آيكوي PS3 هست كه ممكنه سازندگانش اسمش رو عوض كنن.

الان اینو خودتون ترجمه کردی؟ Queen دیگه از کجا اومد؟

راستش، من ژاپني بلد نيستم ولي فقط ميدونم كه اين كلمه (イコ 3) يعني آيكو3. من هم نمي دونم كه Queen از كجا اومده براي خودم هم يك سواله.


اخه بیشتر پس زمینه ها اگه توجه کنی از قبل رندر شدن

داخل بازي همه چيز بصورت سه بعدي ديده مي شه دقيقاً مثل آيكوي PS2 ولي آيكوي PS1 كه كنسل شد، هم دموهاي از پيش رندر شده داشته مثل (همونجايي كه دختره مي خواد صورت پسره رو لمس كنه) و هم دموهاي ريل تايم مثل (همونجايي كه درخته و پرنده ها رو نشون مي ده، كه منظور من همين قسمته و بعلاوه ي نورپردازي شگفت انگيزش)

Ico که برای PS1 بود و کنسل شد به اسم برای PS2 اومد؟؟؟؟؟!!!من درست متوجه نشدم....

ببخشيد سوالتون رو درست متوجه نشدم.
 
آخرین ویرایش:

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
Ico که برای PS1 بود و کنسل شد به اسم Shadow of colossus برای PS2 اومد؟؟؟؟؟!!!

نه، وقتي كنسل شد همون ICO رو براي PS2 بازسازي كردند و بعدش رفتند سراغ NICO يعني آيكو 2 ( Ni به زبان ژاپني يعني شماره‌ي 2). بعدش اون رو هم تغييرش دادن به Shadow of The Colossus.

اين هم عكس‌هايي از NICO:

sotcad.jpg


nicobeta02.jpg


nicobeta01.jpg


nicobeta06.jpg


nicobeta04.jpg


nicobeta10.jpg


nicobeta05.jpg


nicobeta07.jpg


nicobeta09.jpg


nicobeta08.jpg


wanda186lq.jpg


wanda171su.jpg

خب، نظرتون چيه؟
 
آخرین ویرایش:

MG.Snake

کاربر سایت
Aug 7, 2008
1,021
نام
آرین
میشه داستان ICO خلاصه تعریف کنید و بگید آخرش چی میشه؟؟؟!
من Shadow of colossus بازی کردم ولی نمیدونستم قبل از Shadow of colossus بازی ICO اومده که در واقع ادامه Shadow of colossusهست
 

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
میشه داستان ICO خلاصه تعریف کنید و بگید آخرش چی میشه؟؟؟!
من Shadow of colossus بازی کردم ولی نمیدونستم قبل از Shadow of colossus بازی ICO اومده که در واقع ادامه Shadow of colossusهست

راستش من دقيق نمي دونم. بنظر شما بهتر نيست اول آيكو رو تموم كنيد و بعد داستانش رو بخونيد تا بهتر متوجه بشيد؟
 

Hamed Vincent

کاربر سایت
Dec 15, 2007
1,391
نام
حــــــامــد
تلفظ صحیح ICO بصورت ایزو است.
داستانش هم مربوط میشه به دلاوری که برای نجات دادن معشوقه اش بایستی در مقابل یک ساحره ( جادوگر زن ) و مخلوقات شیطانی اون ایستادگی کند.
 

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
تلفظ صحیح ICO بصورت ایزو است.
داستانش هم مربوط میشه به دلاوری که برای نجات دادن معشوقه اش بایستی در مقابل یک ساحره ( جادوگر زن ) و مخلوقات شیطانی اون ایستادگی کند.

منظور شما از ساحره، همون ملكه هست؟
 

Masood_Matin

کاربر سایت
Mar 13, 2006
863
نام
مسعود
سلام به عاشقان ICO
داستان این بازی مربوط به پسربچه ای بنام ICO است که در سن دوازده سالگی وقتی شاخهایش بیش از اندازه رشد میکنه ، ریش سفیدای دهکده اونو برای جلوگیری از حمله شیاطین به دهکده به قربانگاه میفرستند تا قربانی مردم دهکده بشه ! و هنگامی که اونو توقلعه قدیمی زنده بگور میکنند ناگهان با زمین لرزه خفیفی از بند قبر نجات پیدا میکنه و از اینجا داستانش توسط بازیباز برای رهایی از این قلعه آغاز میشه.
(پسری با شاخهای بلند نماد بدبختی دهکده است و بیرون راندن و قربانی کردن او تضمین برای آینده خوب دهکده !)
پس از مدتی ICO با شاهزاده ای بنام Yorda آشنا میشه که اونهم در این قلعه توسط ملکه زندانی شده . پازلهای بسیار جالب در کنار گرافیک فوق العاده هر بازیبازی رو تا آخر پی گیر این ماجرا میکنه ..
خصوصیات جالب این بازی اینه که HUD تو صحنههای بازی وجود نداره. از حداقل موزیک ممکن تو بازی بهره گرفته شده و بازیباز واقعا در محیط وهم آور قلعه با صداگذاری محیطی عالی خودشو تنها احساس میکنه و جالبتر اینکه صحبتهای ردوبدل شده بازی به یه زبان عجیب و غریب انجام میشه !
-------------------------------------------------------
اسلحه هایی که تو اینبازی بکار رفته : چوب ، شمشیر ، گرز ( که اسلحه مخفی بازیه و بعد از حل معمای مخفی بازی بدست می آد) ،
و دومین اسلحه قدرتمند بازی Lightsaber که فقط در نسخه پال بازی وجود داره و درست پس از بدست آوردن گرز میشه اونو بدست اورد. با وجود این اسلحه مبارزات با سایه ها بسیار راحته و فقط با یک یا دو ضربه اونهارو نابود میکنه.
شمشیر ملکه : که در اواخر بازی ICO اون پیدا میکنه و قدرتمندترین شمشیر بازیه و قدرت جادویی شبیه به قدرت جادوی پرنسس Yorda داره و براحتی با یک ضربه تمام دشمنانشو نابود میکنه.
بمبها هم در بعضی مراحل بازی کابرد دارن

------------------------------------------------------
دشمنان در این بازی سایه هایی هستند که در ابتدا بصورت نمای کلی انسان طراحی شده بودند ولی بعدا به این سایه ها بال و اندام عجیب اضافه گردید تا منحصر بفرد باشن. سایه های عنکبوتی هم در این بازی ایفای نقش میکنند که البته خیلی هم کشنده هستند و جالب اینکه فقط هم به ICO حمله میکنند و به پرنسس Yorda کاری ندارن.
نکته جالب دیگه این بازی اینه که Game Over این بازی موقعیه که سایه ها بتونن پرنسس Yorda رو به تاریکی بکشونن یا موقعیه که ICO از ارتفاع بسیاربلند سقوط کنه !
--------------------------------------------------------------------------------
این بازی همونطور که بچه ها گفتن از همه لحاظ نمونه است : اولین بازی در نوع خودش که سبک هنری خاصی رو وارد دنیای بازها کرد ، گرافیکی زیبا با افق دید بیکران ، تمرکز بر روی نورپردازی و فیزیک استثنایی و مثال زدنی ، صداهای محیطی مناسب ، حذف موزیک غیرضروری در داخل بازی برا آنکه بازیباز تمام توجهش به خود داستان بازی معطوف بشه و از همه جالبتر پایان نیش دار و بسیار احساساتی بازی همراه با موزیکی استثنایی ( پایان این بازی شائبه ادامه این بازی رو کانلا زنده نگه میداره )
این بازی با وجود فروش کمش در آمریکا پایه گذار چیزای زیادی در بازیهای بعد خودش شد ( مثلا روابط بین ICO و Yorda در بسیاری از بازیهای بعدی مورد تقلید قرار گرفت . همونطور که دوسان گفتند نمونه اش در بازی Prince of Persia بود که کپی برداری آشکاری از همکاری شخصیت زن بازی که توسط کامپیوتر هدایت میشد در پیشبرد بازی بود )
--------------------------------------------------------------
داستان بازی بعد از داستان Shadow of Colossus اتفاق میافته و مسئله ای که این رو قوت میبخشه وجود شاخ در طول بازی ICO است و ما در بازی Shadow of Colossus میبینیم که شاخهای شخصیت بازی در طول داستان نصیبش میشه. اما متاسفانه خیلیها اشتباها فکر میکنند که ICO بلافاصله بعد از Shadow of Colossus اتفاق میفته در حالیکه اصلا اینگونه نیست. شخصیت بازی Shadow of Colossus نامش Wander میباشد ، در حالیکه شخصیت بازی ICO همونطور که گفته شد ICO نام داره. بنظر میاد Wander یکی از نیاکان ICO باشه که نسل او ، نسل "پسران شاخدار" لقب گرفتند و . در ICO زن جادوگر (ملکه) تمایل شدیدی برای قربانی کردن پسران شاخدار داره ، چرا که این پسرا بواسطه داشتن این شاخ قدرت خدایان رو با خودشون دارند و این شاخها رو هم از جدشون Wander در بازی Shadow of Colossus به ارث بردن !
شخصیتهای دختر بازی یعنی Yorda و Mono بسیار به هم شبیهند. هرئ مرموز با پیشینه ای بسیار مرموز (بخصوص Mono در Shadow of Colossus )
---------------------------------------------------------------------
اما نکات حاشیه ای و جالب این بازی :
همونطور که دوستانمون اشاره کردن این بازی قرار بود در ابتدا برای پلی استیشن یک ساخته بشه و نکته جالبتر اینکه قرار بود پرنسس Yorda در این بازی شاخ داشته باشه !

آرت ورک های اولیه این بازی که توسط Fumito Ueda ساخته شد الهام گرفته از آثار نقاش سوررئالیست Giorgio de Chirico میباشد . بطور آشکار آرت ورکهای اولیه بازی با این آثار کاملا برابری میکنند ( اینجا را برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید )

نسخه PAL و ژاپنی این بازی شامل مواردی بود که در نسخه US وجود نداره : زیر نویس برای زبان عجیب و غریب بازی ، اسلحه مخفی Lightsaber ، امکان کنترل محدود پرنسس Yorda ، همچنین پازل آبشار و آسیاب در نسخه US بسیار راحتتر شده.

یه نکته خیلی جالب برای انتهای بازی بگم که شاید کمتر کسی اینو دیده باشه :
در حالت عادی ICO درامتداد ساحل می دوه تا پرنسس Yorda رو که کنار ساحل افتاده پیدا میکنه. اما در نسخه PAl این بازی نکته جالبی هست و اون اینه که میتونید کاری کنید که ICO و پرنسس Yorda با هم بشینن و هندوانه میل کنند. ( باید قبل از پیدا کردن Yorda و در کنار صخره بزرگ بگردید تا یه هندونه پیدا کنید بعد اونو بلند کنید و برید پیش پرنسس و ...... )

یه نکته که یادم رفت : ICO نامی ژاپنی است به معنای " Let`s Go " (;))

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر