بیوگرافی کاکتر Sephiroth، چیزهایی که تا کنون کمتر جایی بیان شده است.

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
آقا من قبل از نوشتن این مطلب باید یه اعترافی بکنم. من هیچوقت ازین قسمت پریمیوم خوشم نیومده چون فکر میکنم که یه جورایی بین اعضا اختلاف تبغاتی درست میکنه پس تصمیم دارم اینجا اطلاعاتی رو بذارم که شاید اگه عضو تحریریه میبودم باید میذاشتمش توی پریمیوم ولی خب چون نیستم و نمیخوام هم باشم میذارم اینجا تا تمام دوستان به طور مساوی ازش استفاده کنن و هیچ برتری بر نوع درجه ی کاربری ایجاد نشه. این مطلب در مورد شخصیت منفی Final Fantasy VII یعنی Sephiroth هستش و تصمیم دارم که به طور کلی بیوگرافی این شخصیت رو واستون مطرح کنم. چیزهایی که شاید تا به حال نوشته نشده باشه و امیدوارم که مورد پسندتون باشه. باید بگم که مطالبی که تکراری هست و قبلا همه جا بیان شده رو سعی میکنم زیاد توی این تاپیک ننویسم تا چیزهای شاید جدید مورد بررسی قرار بگیره. در هر صورت این کار من تقدیم به شما علاقه مندان به این بازی و شخصیت. اگه کسی بیوگرافی شخصیت خاصی رو هم باز خواستش بهم توی پروفایلم بیان کنه تا در اولین فرصت حتما این کار رو واسش انجام بدم. پس حرف بریم سر اصل مطلب:

Sephiroth یا セフィロス یا Sefirosuنام یک کارکتر منفی در بازی Final Fantasy VII میباشد. این کارکتر یکی از شاهکارهای شخصیت پردازی دایی Tetsuya Nomura هست که البته همونطور که میدونید قدبلند و موهای بلند و سفید بسیار زیبایی دارد. میشه گفت شخصیت Sephiroth هنوز هم که این همه سال از ساخت بازی Final Fantasy VII برای PS میگذره یکی از محبوب ترین کارکترهای منفی بین تمام بازیهاس. از همون جایی که ما Sephiroth رو توی FF VII میبینیم متوجه میشیم که بین اون و شخصیت اصلی این بازی یعنی Cloud یک دشمنی قدیمی وجود داره. این کارکتر نه تنها در بازی FF VII بود بلکه توی Kingdom Hearts نیز حضور داشت. صدای Sephiroth رو در بازی Kingdom Hearts خواننده ی مشهور پاپ یا میشه گفت بازیگر مشهور فیلمهای تلویزیونی و سینمایی و... یعنی آقای Lance Bass به انگلیسی ترجمه و اجرا کرد و در بقیه ی جاها صدای این کارکتر توسط بازیگر مشهور فیلمهایی مانند سوپر من یعنی آقای George Newbern اجرا شد البته توی بازی Ehrgeizکه یک بازی در سبک Fighting بود برای کنسول PS با حضور کارکترهای FF VII صدای این شخصیت توسطShin-ichiro Miki اجرا شد.
تصویری ازLance Bass
1230303054.jpg

در FF VII کارکتر Sephiroth در تلاش اس برای آنکه بتواند شهاب سنگ بزرگی را برای نابودی جهان احظار کند که البته... مثلا توسط Cloud جلوی او گرفته میشود. این کارکتر یک شمشیر بسیار دراز در دست دارد که در افسانه های قدیم به آن Masamune گفته میشود. Masamuneاسم یک شمشیر ساز و قهرمان بسیار قدیمی افسانه های ژاپنی هست. شمشیرهایی که ساخت این شمشیر ساز بودند شهرت و اعتبار بسیار بسیار زیادی برخوردار بودند.
تصویری ازMasamune
1230229473.jpg

همونطور که گفتم این کارکتر حاصل هنر و تخیل بسیار قوی دایی Tetsuya Nomura و همچنین دایی Yoshitaka Amano میباشد که این شخصیت رو با هم طراحی کردند. اسم Sephiroth از نامی در مکتب Kabbalah، از 10 درخت Sephirot گرفته شده که نماد زندگی و نشان خدایان هست. سفیروت یا سفیروث شکل جمع سفیره به معنی شمارش در کابالا و عرفان یهودیت است. عارفان یهودی، ده سفیروت را شناخته‌اند. کابالایی‌ها برای توالی ده سفیروت اصطلاحات و واژه‌های ثابتی دارند، این اصطلاحات در زوهر آمده‌است. در بین سفیره‌ها مرتبه برقرار است و سفیروت معمولاً از بالا به پایین نوشته می‌شود.
عکسی از درختان Sephirot
1230259010.jpg

برخی شایعات وجود دارد که آقای Nomura درابتدا تصمیم داشت که شخصیت اصلی Final Fantasy VII رو کارکتر Sephiroth قرار بده و Cloud رو به عنوان شخصیت منفی انتخاب کنه ولی بعدها بنا به دلایلی این نظرش رو تغییر داد و جای این دو شخصیت با یکدیگر عوض شد تا Cloud کارکتر مثبت و Sephiroth شخصیت منفی وشد.

در Final Fantasy VII شخصیت Sephiroth مرکز اصلی سه آهنگی هست که آقای Nobuo Uematsu کار ساخت آنها را بر عهده داشت. اولین ازین سه آهنگ نامش "Those Chosen by the Planet" هست که آهنگی حراس آور هست که به نظر میرسد توسط ناقوس نواخته میشود. آهنگ دوم که نامش "Birth of a God" زمانی نواخته میشود که در Bizarro Sephiroth مشغول مبارزه هستید و خب آخرین قطعه ازین سه آهنگ هم که حتما معرف حضورتون هست. قطعه ی "One-Winged Angel" که یکی از مشهورترین آهنگهای این بازی میباشد که هنگام مبارزه با رییس آخر یعنی خود Sephiroth نواخته میشه و به جرات میتونم بگم که شاهکار هست.

شخصیت Sephiroth به قدری محبوب بود که بعد از مدتی خیلی از شرکتها برای فروش بیشتر از اسم یا چهره ی این کارکتر استقاده کردند. بعد از مدتی روی بسیاری از تیشرتها و پیراهن ها اسم و یا عکس Sephiroth نقش بست و این موضوع در ژاپن بیش از هر جای دیگری به چشم میخورد. حتی برای مدتی شرکت کوکاکولا نیز عکس این کارکتر را روی نوشابه های خود برای فروش بیشتر طراحی کرده بود. بسیاری از سایتهای مشهور گیم نیز این کارکتر را جزو برترین کارکترهای بازیها دانستند. سایت Electronic Gaming Monthly کارکتر Sephiroth رو اولین شخصیت بین 10 رییس ( بخوانید غول مرحله آخر) محبوب بازیها انتخاب کرد. همچنین این کارکتر دومین کارکتر در مسابقات بین کارکترها در سایت GameFAQs انتخاب شد. خیلی از سردبیران و منتقدان گیم نیز انگیزه ی نا پاک Sephiroth رو مورد انتقاد قرار دادند. David Smith از سایت IGN در مورد این کارکتر اظهار داشت: Sephiroth مطمئنا یک هم قطار خوش قیافه بود ولی انگیزه هایش در مورد برخی چیزها به روشنی گل (خاک) بودند. در نظر سنجی سایت GameSpot برای خوانندگان خود در مورد برخی از کارکترها، رای بازدید کنندگان کارکتر Sephiroth رو در اوج جدول شخصیتها قرار داد.

البته چیزهای دیگری هم وجود داشت که سعی کردم فقط نکات مهم رو بنویسم و کمی در مورد این شخصیت بیشتر اشاره کنم. فکر کنم همینقدری که نوشتم فعلا کافی باشه و اگه خواستید اطلاعات بیشتری در مورد این کارکتر بدست بیارید که میتونید با کمی جست و جو توی همین سایت حتما به نتیجه برسید. باز هم میگم که سعی کردم اطلاعات تکراری رو توی این تاپیک قرار ندم. امیدوارم ازین مطالب لذت برده باشید و در پایان برای دوستداران این بازی تمام آهنگهای این شماره را به صورت فایل ZIP گذاشتم. باید بگم که این آهنگها بصورت MID میباشند و حجم فایل هم 367Kb میباشد.
دانلود فایل آهنگها
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
دستت درد نکنه
ولی یک سوال این شمشیره مگر بزرگ نبود اینکاری این خیلی کوچک است من یکجایی توی یک سایته ژاپینی دیدم که شمشیره حوله هوشه 2.5متر بود ولی این یکی هم به 1متر هم نمی رسه
عجیب:confused:
:love::biggrin1::biggrin1::biggrin1::biggrin1:
 

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
دستت درد نکنه
ولی یک سوال این شمشیره مگر بزرگ نبود اینکاری این خیلی کوچک است من یکجایی توی یک سایته ژاپینی دیدم که شمشیره حوله هوشه 2.5متر بود ولی این یکی هم به 1متر هم نمی رسه
عجیب:confused:
:love::biggrin1::biggrin1::biggrin1::biggrin1:
...
جیگر این عکس اندازه ی واقعی این شمشیر افسانه ای نیستش. فقط همینقدر بدون که این شمشیر حتی توی بیشتر عکسایی که از Sephiroth هست کامل توی عکس جا نمیشه و توی اسکرین شات Dissidia هم درازترین شمشیر دست همین Sephiroth هستش. به عبارت دیگه میشه گفت بلندترین شمشیر همین Masamune هستش.:smile:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر