معرفی شخصیت Albert Wesker

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
در بخش دوم معرفی آلبرت وسکر به دلیل اینکه بیشتر مطالب در بخش اول قرار داده شده بود با مشکل کمی مقدار از نظر حجمی مواجه شدم و تصمیم بر این شد که این بخش به دنباله همین تاپیک اضافه گردد. امید است مورد پسند واقع شود.

نکته: مطالب اضافه شده در PDF قرار ندارند.

reuc-umbrella-logo.jpg

Albert Wesker


تاریخ تولد: 1960
تاریخ فوت: مرگی نامعلوم
گروه خونی: O
جنسیت: مرد
قد: 6' (1.83m)
وزن: 84.5 کیلوگرم
نژاد: سفید پوست
شغل: محقق شرکت آمبرلا (1995-1978)، کاپیتان تیم آلفای S.T.A.R.S در سال (1998-1996)، عواملی از سازمام The Agency در سال (2002-1998)، عومل نفوذی سازمان "S" در سال (حال - 2002)
وضعیت تاهل: مجرد
بستگان: نامعلوم
وضعیت فعلی: زنده

************************************

reuc-misc02.jpg

"خداوند یک حقیقت است. من... آن حقیقت هستم."

آلبرت وسکر، یک تشنه به قدرت باهوش و زیرک، کسی که تمام فعالیت های و کارهایش تنها در جهت بدست گرفتن نژاد انسانی برای منافع خود است. و برای اینکه به هدفش برسد خود را به عنوان یک محقق بسیار نایاب وارد کمپانی آمبرلا و همزمان نیز در گروه S.T.A.R.S عضو شده و به فعالیت های زیرزمینی اش ادامه داد و تا جایی توانست پیش رود که فرمانده یکی از گروه های S.T.A.R.S به نام آلفا شد. اما این موفقیت ها متوفق نشدند و آلبرت نیز قانع به این درجات نبود. پس وارد گروهی مرموز به نام The Agency شده و به وسیله ای برای نابودی آمبرلا تبدیل گشت. بعد از آن به گروه و شرکت "S" ملحق شد که هدفشان احیا کردن آمبرلا برای منافع جدیدی بود. البرت تقریبا در تمامی بازی های منتشر شده از سری رزیدنت اویل حضور داشته و همیشه هم نقش کلیدی را در داستان بازی ایفا کرده است. شایان ذکر است که وسکر به دشمنی سرسخت برای Ozwell Spencer نیز تبدیل می شود.

زندگی پیشین و دوره حضور در آمبرلا

اطلاعات کامل از پیشینه آلبرت وسکر به صورت یک راز محفوظ مانده است و اینکه آیا او خانواده یا آشنایی که هم اکنون در قید حیات باشد دارد یا نه؟ و نیز اینکه چه دلیلی سبب شده آلبرت سمت سیاهی زندگی را برای خود بر گزیند؟
به هر حال با اطلاعات که در دست است، آلبرت در سن 17 سالگی به شرکت جهانی دارو سازی آمبرلا ملحق شده و به عنوان یک محقق حرفه ای مشغول به تحقیق می شود. در سال 1997، وسکر به عنوان کارآموز برای مدیر ارشد بخش Training Facility آمبرلا به نام جیمز مارکوس انتخاب شد. در همین زمان او با دیگر کارآموز William Birkin، دوست شده و با همکاری هم سالهای درازی را پشت سر میگذارند. هر دوی اینها به شدت توسط جیمز ملاحظه می شدند و زمانی که Trainig Facility در 29 جولای 1978 تعطیل شد فقط این دو نفر به مکان و آزمایشگاه دیگری به نام Arkhley (زیر نظر Ozwell E.Spencer) منتقل شدند تا به تحقیقاتشان در مورد T-Virus ادامه دهند و نیز تبدیل به رئیس محققان شدند.
تحقیقات وسکر و بیرکین در مورد T-Virus بیش از 13 سال و در سه مرحله به طول انجامید. در سال 1988، وقتی تحقیقات وارد مرحله سوم خود شد (ساخت سلاح بیولوژیکی به نام Tyrant) وسکر و بیرکین از طرف اسپنسر مامور شدند تا استاد خود یعنی جیمز را کشته و تمام مدارک حاصل از تحقیقاتش را بدزدند. چندی بعد بیرکین شروع به تحقیق در مورد اثرات G-Virus در بدن Lisa Trevor شد. وقتی اسپنسر در سال 1991، اولین پروژه خود را مطرح کرد وسکر کم کم شروع به مشکوک شدن در مورد اهداف اسپنسر کرد و درخواست انتقالی به بخش دفتری آمبرلا را داد.
در سال 1996، وسکر به نیروی پلیس شهر راکون سیتی که به اصطلاح S.T.A.R.S. گفته میشد پیوست و در آنجا به عنوان فرمانده و لیدر یکی از دو گروه به نام آلفا مشغول به فعالیت شد. دقیقا دو سال بعد از تشکیل یافتن دو گروه آلفا و براوو، جنایات و قتل هایی در حولی منطقه کوه ها Arkhlay به وقوع پیوست که باعث ترس و وحشت عموم شد و تنها کسی که از حقیقت این ماجرا خبر داشت فقط خود وسکر بود. برای کمتر کردن اضطراب عموم S.T.A.R.S گروه براووی خود را برای سنجش موقعیت و تحقیقات به مکان مورد نظر می فرستد که این زمان فرصت مناسبی برای وسکر بود تا سلاح های بیلوژیکی را در مقابل گروهی زبده از S.T.A.R.S قرار دهد.

وقایع امارت :

"من طبق نقشه ام پیش خواهم رفت و اعضای S.T.A.R.S را به عنوان طعمه به داخل امارت خواهم کشاند. تمرینات فوق العاده و سختشان آنها را به یک مورد آزمایشی کامل تبدیل خواهد کرد."

دقیقا یک روز بعد از اعزام تیم براوو ارتباط آنها با مرکز قطع می شود و به همین دلیل تیم آلفا به رهبری وسکر وارد عمل می شوند. به محض اینکه وارد منطقه شدند به وسیله Cerberus (سگ های بیولوژیکی شده) مورد حمله قرار می گیرند و مجبور به ترک محل و خلبانشان Brad Vickers می شوند. بعد از اینکه به علت حمله سگ ها Joseph Frost را از دست دادند، وسکر و بقیه اعضای باقی مانده از آلفا به دنبال پناهگاهی پا به فرار گذاشتند و در پایان خود را به نزدیکترین امارت موجود می رسانند، جایی که وسکر قبلا در آنجا کار میکرد. در همان ابتدای ورود به امارت وسکر دستور داد تا از هم جدا شوند و هر کدام به بخشی از امارت برود که در همان زمان خود وسکر ناپدید شد و بقیه اعضای آلفا (Chris Redfield, Jill Valentine و Barry Burton) را تنها گذاشت تا از خودشان دفاع کنند.
در ابتدای کار از 9 نفر (به ضمیمه خود وسکر) وارد شده به بخش Arkhlay و امارت تنها افراد گروه آلفا و دو نفر از گروه براوو (Rebecca Chambers و Enrico Marini) توانستند از حملات شدید موجودات بیولوژیکی شده جان سالم به در برند. در ادامه برای اطمینان خاطر وسکر از اینکه باقی مانده اعضای S.T.A.R.S منهدم خواهند شد، با بری وارد مذاکر می شود (اسمشو بذارین اخاذی) تا برای نجات جان خانواده اش دیگر اعضا را به سمت تله ها بکشاند. وقتی Enrico متوجه رابطه بین وسکر و آمبرلا و نیز جنایات اخیر گشت، وسکر سریعا او را به قتل رساند (بدین صورت که وسکر به بری دستور می دهد تا به صورتی که واقعی و طبیعی به نظر بیاید انریکو را بکشد، در حالی که ای بخش در بازی لنگ می زند زیرا بری در بخش داستانی جیل همراه جیل است.) در هر صورت، بعد از گذشت جریاناتی بالاخره جیل و کریس حقایق را در مورد وسکر می فهمند و اینبار به سمت بخش آزمایشگاه می روند تا جلوی نقشه های وسکر را بگیرند و پروژه در حال اجرای او یعنی Tyrant T-002 را نابود کنند.
درست زمانی که کم کم اوضاع داشت وخیم می شد، وسکر نوع اصلاح شده ای از G-Virus را که به وسیله همکارش ویلیام به او داده شده بود را به خود تزریق می کند. بعد از اینکه او اجازه داد که Tyrant او را بکشد، کم کم ویروس ها وارد عمل شدند و روح دوباره ای به بدن بی جانش بخشیدند و قابلیت هایی به وسکر افزوده شدند. از جمله پیدا کردن قدرت فرا انسانی و قابلیت احیای دوباره؛ اما این کارها به قیمت از دست رفتن انسانیتش بر او میسر شد. از نتایج این جهش تغییر رنگ چشمان او به قرمز بود که همانند گربه در تاریکی می درخشید. آری وسکر دوباره متولد شد، در حالی که آمبرلا و نیز اعضای باقی مانده از S.T.A.R.S فکر می کردند که او در انفجار امارت مرده است. بعد از اینکه خبر انهدام پروژه Tyrant به گوشش رسید او قسم خورد که روزی انتقامش را از اعضای باقی مانده S.T.A.R.S بگیرد. او مي خواست از هرگونه طرح سو ظني در مسيرش خودداري کند، تا از افشا طرح هاي گذشته اش در زمينه تحقيقاتش در آمبرلا جلوگيري شود. علیرغم این آمبرلا بسیار مشتاق بود تا از سرنوشت وسکر خبری به دست آورد؛ کم کم شرکت به ویلیم بیرکین نیز مظنون شد و نقشه ای کشید که او خود را به قتل برساند و سپس خود آمبرلا به ویروس نهایی از ویلیم برسد (این تصمیم زمانی گرفته شد که ویلیام برای ترک آمبرلا مصمم شد و قصد داشت تا ویروس نهایی را به دولتمردان آمریکایی بفروشد.) که از آن طرف وسکر متوجه نقشه آمبرلا شده و در صدد سر به نیست کردن آمبرلا بر می آید.

votewesker2.png

رویداد ها، در مدت خدمت در بخش The Agency

طبق گذارشات رکورد شده توسط خود وسکر، او قادر بود به یکی از بالاترین مقامات دولتی به نام The Agency که کارش تحقیق در مورد کارهای اسرار آمیز آمبرلا بود دسترسی داشته باشد و بدین طریق نیز شروع به جاسوسی در مورد فعالیت های آمبرلا بکند. زمانی که راکون سیتی با کابوس شیوع ویروس T-Virus مواجه شد، وسکر یک مامور شخصی به نام Ada Wong را برای بدست آوردن آخرین نمونه از G-Virus که در دست دختر ویلیام Sherry Birkin در منطقه ای نامعلوم بود فرستاد. Ada نمونه را پیدا میکند اما بعد از جریاناتی که برای او اتفاق می افتد آن را از دست می دهد. اما هنوز یک شانس دیگر برای بدست آوردن نمونه ویروس بود. بدن خود William Birkin !!! (ویلیام بعد از تزریق G-Virus به خود تبدیل به یک هیولا می شود که در درگیری با کلیر و لیون بود.)، اما باز هم نمونه را از دست میدهد و اینبار به تیم آلفای Umbrella Special Srvice به فرماندهی HUNK ، کسی که از سمت شعبه پاریس آمبرلا برای به دست آوردن نمونه ویروس فرستاده شده بود. بعد از وقایع روی داده وسکر می خواست بفهمد که دختر بیرکین دیگر چه چیزهایی از پدر می داند که شاید مخفی کند، به همین سبب جاسوسانی از The Agency را برای زیر نظر داشتن استخدام می کند. وسکر که بیرکین را دست کم گرفته بود می دانست که به احتمال زیاد دخترش چیزی را از او پنهان میکند که این را در چشمانش احساس می کرد و به عمین دلیل او را حبس کرد تا شاید حرفی بزند.

جزیره Rockfort - قطبی دیگر از آزمایشگاه ها

"مطمئنم که دیگر انسان نیستم، اما فقط به قدرتی که بدست آورده ام نگاه کن!! "

وسکر به همراه گروه Hive/Host Capture Force (HCF)، یکی از تیم های فوق العاده ویژه The Agency به آزمایشگاه موجود در جزیره Rockfort به قصد بدست آوردن نمونه ویروس T-Veronica Virus که توسط محقق رئیس آن بخش آمبرلا Alexia Ashford ساخته شده بود، حمله کردند. عملیات موفق آمیز بود، حتی زمانی موفقیت بیشتر شد که نمونه های حیوانی ویروس که در قفس ها نگه داری می شدند، از آنجا فرار کرده و کل جزیره را آلوده کردند. هرچند وسکر و تیمش موفق به یافتن Alexia نشدند. سپس وسکر به سمت مرکز تحقیقاتی Antarctic راهی شد و آنجا را نیز با کابوس مرگ ویروس آشنا کرد و اینجا بود که با زیر دست گذشته خود Chirs Redfield رو در رو شد (کریس به دنبال خواهر گمشده اش بود). وسکر موفق به گرفتن نمونه از Alexia نشد(الکسیا خود نیز آلوده به ویروس شده بود)، خواست با قدرت خود وارد عمل شود که با مقاومت شدیدی از سمت الکسیا مواجه شد. طی اتفاقاتی در هنگامی که Alexia با وسکر وارد درگیری می شود (و کشته می شود)، وسکر نیز از فرصت استفاده کرده و نمونه ای از ویروس را از بدن Steve Burnside* بر میدارد.

*Steve Burnside : کسی که در نیمه اول بازی به کلیر کمک میکند و بعد به ویروس آلوده میشود. پدرش از کارمندان آمبرلا بود که به جزیره تبعید شده بود.

سپس کل تشکیلات شروع به انهدام خودکار می کند و در همان حال وسکر و کریس با هم درگیر می شوند. بعد از مبارزه نفس گیری جایی که وسکر می خواست کار کریس را یکسره کند تکه ای از ستون سازه ها بر اثر تخریب بین این دو نفر می افتد. وسکر به کریس قول میدهد دفعه بعد که همدیگر را ملاقات کنند دیگر شانسی در کار نخواهد بود و سریعا محل را ترک میکند و به وسیله یک زیر دریایی از مهلکه جان سالم به در میبرد. قابل ذکر است که در اثر سقوط ستون که آتش گرفته بود صورت وسکر به طرز بدی صدمه میبیند اما در مدت حدود 5 دقیقه باز هم سلامتی خود را باز میابد که اشاره به نیروهای فرا انسانی او دارد.

reuc-albert-wesker1.png

وقایع مرکز تحقیقاتی روسیه

در سال 2003، وسکر به شعبه روسیه آمبرلا نفوذ می کند تا شخصی به نام Sergei Vladimir را که تغییر یافته را بکشد. سپس تمامی اطلاعات و مدارک آمبرلا، موجود بر روی کامپیوتر Red Queen (ملکه سرخ) را قبل از پاک شدن آن ها برداشت.

پایگاه آمبرلا - تشکیلات سازمان S

به دنبال سقوط آمبرلا، کم کم وسکر یک تهدید برای بالادستانش در Agency به حساب می آمد. وسکر همیشه تمایل به قدرت داشت، دوست داشت همیشه احاطه و سلطه بر دیگران داشته باشد و آمبرلا را به چشم دروازه ای برای قدرت میدید که با پنهان شدن در پشت نام این شرکت نقشه های خود را عملی کند. آمبرلا داشت به پایان کار خود نزدیک می شد، از آن طرف نیز کشمکش سردمداران نجات یافته آمبرلا برای تصاحب قدرت حفاظت این شرکت را بیش از پیش دچار تزلزل کرد و اینجا بود که وسکر نیز از فرصت استفاده کرده و سعی داشت آمبرلا را دوباره در مسیر و روشی که خود در سر داشت بر پا کند. پس برای این کار وسکر با تشکیلات S* تماس می گیرد و خود را به عنوان یکی از اپراتور های نجات یافته از آمبرلا معرفی می کند. Agency از این کار ها با خبر می شود و زنگ خطری برای خود می بیند و هوشمندانه تر عمل میکند، پس به Ada Wong دستور میدهند تا در امر جریانات los lllumindaos ادعا به همکاری با وسکر کند، سپس دستور گرفت بعد از بدست آوردن نسخه اصلی از ویروس las Plagas از سردسته مذهبیان به نام Osmund Saddler، نسخه ای دروغین را به وسکر تحویل دهد. آلبرت نیز احمق نبود و میدانست که در سر Agency چه میگذرد و از نیرنگشان با خبر بود. در آینده چه اتفاقی برای Agency از سمت وسکر خواهد افتاد هنوز نا معلوم است.

*سازمان S : سازمانی دارویی بسیار بسیار بزرگ که تمام شرکت های داروسازی جهان زیر نظر آنها کار میکنند. اطلاعات دیگری از این سازمان در دست نیست، حتی نیت از نام گذاری "S" نیز نامعلوم است.

آفریقا و سازمان TriCell

طی رسیدگی شرکت Bioterrorism Security Assessment Alliance یا به اختصار (BSAA) در آفریقا، که به وسیله دولت مردان آمریکایی برای مقابله با حملات تروریسمی تشکیل شده است، وسکر در حال همکاری با شرکت داروسازی TriCell دیده میشود. در شماره 5 اطلاعات کاملتری به دست خواهد آمد.

پیدایش

اولین بار در Resident Evil ظاهر شد؛ وسکر در بازی به عنوان کاپیتان واحد S.T.A.R.S و فرمانده تیم آلفا معرفی می شود. در ابتدای بازی به صورت ناگهانی ناپدید شده و هر از چند گاهی در طول داستان به چشم می خورد. نزدیک به پایان بازی، بازیکن پی میبرد که وسکر ماموری دوجانبه است که برای آمبرلا کار می کرده و بعد شاهد مرگش به دست Tyrant می شود. در پایان بازی به وسیله جیل جسد وسکر در کنار ژنراتور برق نشان داده می شود. این را نیز باید خاطر نشان گردیم که در نسخه بازسازی شده GC جسد وسکر در سر جایش دیده نمی شود و گواهی از این می دهد که به نوعی زنده است و از صحنه فرار کرده.
وسکر با بازگشت خود در RE Code Veronica با نیرویی جدید و کار در شرکتی ضد آمبرلا همه را شگفت زده کرد. او سپس به صورت یک پشتیبان در RE 0 و در یک نقش فرعی در RE 4 ظاهر شد. همچنین به صورت ناقل داستان و راوی پرونده ها، در دیسک هایی که همراه Code Veronica X با نام Wesker's Report پیش فروش شدند ایفای نقش کرد. که بعد ها Wesker Reports II نیز به این مجموعه اضافه شدند.
از هر دو گزارشات وسکر برداشت شد که او بصورت یک فرد سیاست مدار در کل داستان و سری های RE بجز Dead Aim دست داشته است، که میتوان با کمی فکر و دقت نقشه های او که به طور غیر مستقیم در بازی دخالت داشتند را تشخیص داد.
وسکر بار دیگر در شماره جدید بازی با نام Resident Evil 5 نقش خواهد داشت، و تا کنون از تریلر ها و اخباری که از بازی فاش شده نقش بسیار پر رنگتری را در این شماره ایفا خواهد کرد.

re5wesker.jpg

بازیگران و صداپیشگان

در شماره اصلی بازی، طرح وسکر از روی شخصی نامعلوم به نام Eric ساخته شد. در سال 2002 و در جریان بازسازی شماره اول، به وسیله Peter Jessop صدا گذاری شد. هرچند با وجود صدای خوب بار دیگر صداپیشه وسکر تغییر کرد و Richard Waugh به جای پیتر به ایفای نقش پرداخت. ریچارد در شماره های RE Code Veronica و گذارشات وسکر، و بعدها در Resident Evil 0 و Resident Evil 4 صداپیشگی وسکر را عهده دار بود. در نسخه Umbrella Chronicles صدای وسکر به عهده D.C Doughlas بود.

گیم پلی

وسکر در RE Code Veronica یک کاراکتر قابل باز کردن (Unlockable) و بازی در حالت Battle Mode بود و نیز به همین گونه در بخش Mercenaries نسخه Resident Evil 4.

Arklay_Staff.PNG

نوع پوشش

هر بار که وسکر را ملاقات کرده ایم در لباسی جدید ظاهر شده اما وجه مشترک تمام آنها رنگ سیاهشان بوده. او همیشه عینک مخصوص خود را بر روی چشمانش دارد، حتی در زمان هایی نامعقول مثل زمانی که در گروه S.T.A.R.S، در ماموریت نصف شب بود. در طول RE اصلی در بسیار از عکس هایی که با تیم آزمایشگاهی آمبرلا داشته او تماما عینک به چشم بوده که وجه تمایز و متغایرت او با دیگران را نشان می دهد. در RE و RE 0 او یونیفرم مخصوص S.T.A.R.S همانند کریس و بری اما کاملا سیاه، همراه با لباسی آبی رنگ بر تن داشت. در RE Code Veronica لباسی ساده اما موثر با نماد H.C.F (Hive/Host Capture Force) بر روی پشتش داشت. در اولین درگیریش با کریس عینک او از روی چشمانش افتاد که آنجا با چشمان تغییر یافته او که بر اثر تغییرات از RE بود آشنا شدیم که به رنگ قرمز نیز درآمده بود. در RE 4 او لباسی عجیب تر، با شال گردن ،شلوار و کتی تمام سیاه با دستکش های مشکی داشت. تمام لباس هایی که وسکر می پوشد کاملا حس هویت شرارت ، ترس و قاتلی خبره را به ما منتقل می کند. گویا سازندگان بازی خود نیز چنین قصدی داشته اند و در کار خود نیز موفق بوده اند.

red eye.jpg

در مکان هایی دیگر

آبرت وسکر در سال 2007 در فیلم Resident Evil Extinction، ظاهر شد که بجای او Jason O'Mara بازی کرده بود. در فیلم پیوسته او رئیس و در صدر آمبرلا قرار دارد که پیوسته با هوگرام (تصویر 3 بعدی) از دفترش در توکیو با دیگر سران آمبرلا در ارتباط است. در پایان فیلم Alice خطاب به وسکر میگوید که قصد پیدا کردنش را دارد اما اینبار با دوستانش یعنی کلون های خود آلیس؛ که انتظار می رود در فیلم بعدی با نام Resident Evil Afterlife (اگر کنسل نشود) دشمن اصلی آلیس خواهد بود.

موارد ناچیز

- وسکر بیشترین رکورد حضور شخصیت ها در سری بازی ها را دارد. او در شماره های RE 0, RE 1, RE Code Veronica, RE 4 و RE Umbrella Chronicles بوده است. (می توان از حضور او در RE 2 و RE 3 به صورت غیر مستقیم نام برد.)
- مدل وسکر را بعد از David Boeie آقای Richard Waugh بر عهده داشتند.

موفق باشید.

----------------------------------------------------------

نسخه زیبای PDF را از زیر دانلود کنید.
 

Attachments

  • Albert Wesker.pdf
    1,003.7 KB · مشاهده: 58
آخرین ویرایش:

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
ممنون فردین جان
خیلی خیلی عالی بود
همیشه میخواستم بدونم این وسکر (نامرد جیل کش :biggrin1:) کی هست
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
خواهش میکنم نظر لطفتونه :love:

نوید نگو جیل کش هنوز که هیچی معلوم نیست. ( در ضمن این محبوب ترین شخصیت در سری رزیدنت اویل برای منه ها :-")
 

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
خواهش میکنم نظر لطفتونه :love:

نوید نگو جیل کش هنوز که هیچی معلوم نیست. ( در ضمن این محبوب ترین شخصیت در سری رزیدنت اویل برای منه ها :-")
وای به حال وسکر اگه تو فوت(یا قتل ؟ :evil:) مرحومه جیل ولنتاین کوچکترین نقشی داشته باشه :biggrin1::-"
 

dante360360

کاربر سایت
Sep 20, 2007
350
نام
داریوش
خیلی عالی بود کارت

اما من خیلی وسکر رو دوست دارم شخصیت باحالی داره انشالله تو اویل 5 هم زنده میمونه یه حالی هم به کریس میده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر