Quest of Persia يك بازي كاملا ايراني

GameMaker7

کاربر سایت
May 16, 2007
177
نام
ممد هستم
تقریبا تمام بازی های تجاری خارجی اطلاعاتی از موتور و تکنولوژی به کار رفته در بازیشون اعلام می کنند، حتی خیلی از اونها اطلاعات جامعی در مورد جزئیات تکنولوژِی شون منتشر می کنند مانند Crysis، KillZone، Stalker، Doom3 و خیلی های دیگه، هیچ کدومشون هم "برای برنامه نویس ها بازی نمی سازند" ، حالا دیگه چه برسه به سازنده های indie اون هم تو ایران !!!
در ضمن من یادمه تا همین چند وقت پیش تو سایتتون قسمت عمده ای شامل موتور و مشخصات اون بود حتی بعدش هم موتور QoP2 رو معرفی کردین که می گفتین next-gen هست و این حرفها، ولی حالا مثل اینکه استراتژی شرکت عوض شد و تصمیم گرفت دیگه هیچ اطلاعاتی از این قبیل نده و بازی رو برای بازی بازها منتشر کنه !
در هر صورت مربوط به خودتونه که شما چی کار کردین و چه موتوری استفاده کردین، و اصلا می خواهین بقیه بازی سازها و خیلی از بازی باز های حرفه ای رو از موتورتون مطلع کنین یا نه! ولی بیان کردن این حرف تابلو که شما گفتید واقعا لازم نبود، همون بگید نمی خواهیم اطلاعات بدیم کافیه .
شما خبر دارید کونامی چجوری بازیهاش رو میسازه(بجز PES):confused:
 

Allurea

کاربر سایت
Jun 11, 2006
1,485
برای کسانی که احیانا متوجه نشدند باید بگم Lotfali Khan Zand و Revenge of Qajar و End of Innocence سه بازی مختلف هست! پایان معصومیت دو سال پیش اومد و بزودی بازی لطفعلی خان میاد و اما پروژه انتقام قاجار به علت پر خرج بودن تا اطلاع ثانوی کنسل شده و اگر هم یک روز خواستیم درستش کنیم توی ایران به فروش نخواهد رسید.
امروز داشتم برای اولین بار این ترد رو میخوندم و باید بگم خیلی برام جالب بود منتها دیگه حوصله جوابهای تکراری و احمقانه رو ندارم در عوض میخواستم بگم ما احتمالا تا دو ماه آینده قراره بازی جدیدمون با عنوان Quest of Persia : Lotfali Khan Zand رو Release کنیم و البته در ایران. ماجرای این داستان قبل از ماجرای Revenge of Qajar هست، داستان به صورت کاملا تاریخی هست و از لحاظ کیفیت باید بگم حرفهای زیادی برای گفتن داره. من به عنوان برنامه نویس بازی بی صبرانه منتظرم که کار تموم بشه و اطمینان دارم که نظر خیلیها در مورد خیلی چیزها با دیدن این بازی عوض میشه. گیم پلی بازی رو میتونید توی تریلر بعدی در ماه آینده ببینید. Screenshot ها رو هم از روی سایت www.questofpersia.com میتونید ببینید که تماما Real-Time هستند و من رو کامپیوتر خودم گرفتم!
نظر خیلیها در مورد خیلی چیزها با دیدن این بازی عوض میشه.
همون موقع که این یارو اینارو داد خواستم کلی بهش بخندم گفتم بن میشم حالا 2 ماه شده 20 ماه احتمالا دارن باگ هاشو رفع میکنن که از ACوgod of war کم نیاره:laughing:
جا داره بخندم :biggrin1:
:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:
 
آخرین ویرایش:

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
اقای Samir ایراد شما اینه که این بازی رو با بازی هایی مثل GOW مقایسه میکنید هیچ کس به 6 یا 7 سال پیش همین خارجیها فکر نمیکنه که کجا بودن ؟؟؟ به نظر من این احمقانس که انتظار داشته باشید که ایران راه 40 ساله اونارو در 2 سال طی کنه اما ایرانی جماعت همینه دیگه فقط بلده مسخره کنه من که واقعا متاسفم .
 

sepul

کاربر سایت
Apr 26, 2006
132
اقای Samir ایراد شما اینه که این بازی رو با بازی هایی مثل GOW مقایسه میکنید هیچ کس به 6 یا 7 سال پیش همین خارجیها فکر نمیکنه که کجا بودن ؟؟؟ به نظر من این احمقانس که انتظار داشته باشید که ایران راه 40 ساله اونارو در 2 سال طی کنه اما ایرانی جماعت همینه دیگه فقط بلده مسخره کنه من که واقعا متاسفم .
"راه 40 ساله اونا" منظورتون کیا هست ؟ اگه منظورت مثلا روسها هست که چند سال هست به طور جدی شروع کردن و بازی هایی مثل STALKER ساختن، یا مثلا فنلاندی ها رو می گی که شرکت Remedy که یک شرکت کوچک تازه تاسیس بود، بازی max payne رو چند سال پیش ساخت، می تونم هر چقدر بخوای برات مثال بزنم در مورد شرکت های بازی سازی کم تجربه که در جاهای مختلف دنیا حتی چین و مجارستان که بازی های خفن درست کردن، هیچ کدوم هم 40 سال بازی نمی ساختن ! پس لطف کن و بازی های ایرانی رو با بقیه جاها مقایسه کن تا به جای اینکه پسرفت کنیم و به همون استاندارد پایین قانع باشیم یه ذره زور بزنیم تا بازی درست و حسابی بسازیم.

تنها مشکلی که تو ایران هست کپی رایته که ممکنه جلوی شرکت های بازی سازی رو بگیره، که اون ها راه حل هایی داره مثل بازی سازی برای ناشر های خارجی و ...
 

iman134

کاربر سایت
Jan 19, 2007
606
نام
ایمان
"راه 40 ساله اونا" منظورتون کیا هست ؟ اگه منظورت مثلا روسها هست که چند سال هست به طور جدی شروع کردن و بازی هایی مثل STALKER ساختن، یا مثلا فنلاندی ها رو می گی که شرکت Remedy که یک شرکت کوچک تازه تاسیس بود، بازی max payne رو چند سال پیش ساخت، می تونم هر چقدر بخوای برات مثال بزنم در مورد شرکت های بازی سازی کم تجربه که در جاهای مختلف دنیا حتی چین و مجارستان که بازی های خفن درست کردن، هیچ کدوم هم 40 سال بازی نمی ساختن ! پس لطف کن و بازی های ایرانی رو با بقیه جاها مقایسه کن تا به جای اینکه پسرفت کنیم و به همون استاندارد پایین قانع باشیم یه ذره زور بزنیم تا بازی درست و حسابی بسازیم.

تنها مشکلی که تو ایران هست کپی رایته که ممکنه جلوی شرکت های بازی سازی رو بگیره، که اون ها راه حل هایی داره مثل بازی سازی برای ناشر های خارجی و ...

با شما موافقم . البته مسئله فقط کپی رایت نیست شما فرض کنید کپی رایت هم درست شد . خب انجین رو میخواید چه کار کنید ؟؟؟ و همینطور دانش استفاده ازش رو ؟؟؟؟
ما اینجا یا میتونیم یه انجین مسخره بسازیم مثل رانندگی در تهران :sick::sick: و هی پوزش رو بدیم . یا انجین های دست چندم بخریم و مثلا یه کم تغییرشون بدیم .
ما در ایران فقط میتونیم البته منظورم با دانش و انجین هایی که داریم هست بازی هایی بسازیم که در حد استاندارد های روز دنیا نیستن .
البته یه استثناء هم وجود داره شرکت نوین پندار که بازی مسابقات خیابانیش اگه بیاد واقعا یه بازی بسیار فاخر ایرانی هست .
ولی به نظر من ما اول باید نیروی های مستعد رو به خارج اعزام کنیم برای اینکه واقعا بازی سازی حرفه ای رو یاد بگیرن یا متخصص از خارج بیاریم و یا نمایشگاه های گیم بین المللی برگزار کنیم و همینطور مثلا یه بخش درست حسابی تشکیل بشه که این فعالیت ها رو زیر نظر داشته باشه و به واسطه اون یه انجین خوب و حسابی در حد استانداردهای روز بخریم تا بتونیم بگیم که پیشرفت کردیم و گرنه فقط داریم خودمون رو گول میزنیم که البته من فکر نکنم تا 100 سال آینده ممکن بشه . :-":-":-":-"
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
اقا جان نیوتن اومد یه سری قوانین طبیعتو کشف کرد ایا بعد از اون تمام کشورها نیازی به یه ادم مثل نیوتن برای کشف این قوانین در کشور خودشئن بودن ؟؟؟
حالا راه 40 ساله اونا چیزیه که واضحه اونا کلی کار کردن ولی حالا اگه یه تیمی اومدن Stalker رو با اون همه بدبختی که من یادمه حدودا 2 سال هی عقب میوفتاد ساختن دلیل نمیشه که از علم بقیه استفاده نکرده باشن همین الان شما یه سرمایه دار خفن میای برای ما Unrael Engin رو بگیری یه چیزی حدود 800 هزار دلار من که همچین ادمی ندیدم !!! پس جنس اماده که به ما نمیدن در ضمن اینجا چین هم نیست که UBI بیاد ستدیو بزنه در نتیجه باید خود ایرانیا یه کاری بکنن حالا کدوم از شما میاین روزی 4 ساعت وقت بزارین و هی E-book بخونین تا یه چیزی یاد بگیرین به صورت اکادمی که تدریس نمیشه همین الان چهار نفر از ژاپنیها بیارین اینجا 1 سال به چندتا برنامه نویس درس بدن ببینین 2 سال بعد چی میشه اگه من میگم چند سال فقط عقب هستیم یعنی در این مورد امیدی هست شما اگه میخاهین دل بسوزونین برین برای سخت افزار دل بسوزونین که خوابیده در ضمن مشکل با کپی رایتو این حرفها نیست مشکل پوله و از اون هم مهمتر ملت ایران که فقط بلدن حرف بزنن اگه همین الان تاپیک عوض بشه و مثلا بیاد در مورد سیاست بازم این اقایون نظر میدن بشه بسکتبال نظر میدن بشه اشپزی نظر میدن بشه موسیقی نظر میدن و......
پس اگه تو این زمینه زحمت نمیکشین فقط فید بک کمک کننده بدین نه اینکه ایه یاس بخونین ....
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
اقا من توی WCG بازی عنوان Quest of Persia : Lotfali Khan Zand رو دیدم
شماره یکش رو برای حمایت مالی قبلا خریده بودم ( بگذریم که بعدا پشیمون شدم )
شماره دومش واقعا پیشرفت زیادی کرده
موقع نشون دادن صحنه های حمله دشمن (REALTIME) دوربینش شما رو یاد MGS میندازه !
یه جا هم دیدم وقتی پایه سطون رو خورد کنیم جعبه ها خیلی طبیعی از میریزن پایین ( فیزیک رو میگم )
گرافیک بازی هم خیلی پیشرفت کرده دیگه از اون الگوریتم شماره قبل که وقتی دشمن میدیدتت هی از جونت
کم میشد خبری نیست !( واقعا فاجعه بود :sick: )
 

CallofJuarez

کاربر سایت
Jan 2, 2007
2
با Neo موافقم. آقا کسی که جلوت رو نگرفته، تو می تونی Stalker بسازی، برو بساز. ما ایرانی جماعت فقط دوست داریم حرف بزنیم و اونجا که جای عمل می رسه، هیچ کاره ایم.

راجب این بازی ام وقتی اومد من قضاوت می کنم. بنظر من خرید بازی به صرف حمایت کار احمقانه ای. اگر بازی خوبی باشه ، می خرمش و اگرنه اونقدر بازی خوب هست که وقتم رو با این تلف نمی کنم.
 

apwbd

کاربر سایت
Feb 4, 2008
34
QOP:LOTFALIKHAN ZAND
این بازی از نظر کیفی در سطح یک بازی سوم شخص دو سه سال پیش صدر نشین هست. و بافت ها در شخصیت ها خوب کار شده...گیم پلی زیبایی هم داره...

سازنده:POUYA ART
تاریخ انتشار: همین زمستون (اگه به تاخیر نیفته)

جالب این که UBI SOFT (شاید به اشتباه )این بازی رو رقیبی برای POP تلقی کرده...
یک نسخه هم از این بازی فقط در قاره ی امریکا و خارج از ایران منتشر شد (به علت نبود کپی رایت و پشتیبانی مناسب در ایران) نام این نسخه:
انتقام قاجار
دموی این بازی همچنین توی سایت GAMETRAILERS قرار گرفت!!!!!

توجه:تمام اطلاعات کامل راجع به این بازی رو میتونید توی شماره جدید بازی رایانه(ضمیمه 19) بخونید.
 

mazi_z_PSP

کاربر سایت
Jun 8, 2007
177
سلام دوستان گل و گلاب. منم ميخوام بازی بسازم. يعنی چند وقتی هست که به طور جدی شروع کردم. در کل برنامه نويسی کار ميکنم.( C#و VB) ميخوام بيشتر با این شرکت پويا و کارکنانش آشنا بشم. راستی این شرکت کلاس ها ی آموزشی هم ميزاره؟ چجوری ميتونم با بعضی از کارکنانش به خصوص برنامه نويساش ارتباط برقرار کنم؟

 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
سلام

من کوچک تر از اونی هستم که بخوام در مورد بازی های کامپیوتری صحبت کنم ولی به عنوان یه گیمر می تونم اینو بگم :

نطق به بازی سازان کم تجربه که این بازی ها رو ساختن (انرژی هسته ای\نجات بندر/راننده گی در تهران)

1.تو که باد نیستی بازی بسازی نساز مجبور نیستی.
2.تو که قوانین بازی سازی رو نمی دونی بازی نساز.
3.هدف تو از بازی سازی تبلیغات نباشه.(خطاب به راننده گی در تهران).
4.دو روز رفتی کلاس 3d max فکر می کنی گیم میکر شدی.​
5.در داستان نویسی ایده پوچ نده.
6.در کل افتضاح وضعیت بازی سازی ایرانی

در ضمن قبول دارم بازی ساز های ایرانی باید از یه جایی شروع کنند ولی نه با موتور های گرافیکی و سنسور های حرکتی بلکه با نرم افزار های که بتونن بازی میکرو و اگه اگه اگه تونستن بازی سگا بسازن.
مثلا همین4 MGSکه اینقده با نسخه خودش رو PS3 پوز می ده نمی دونم شما میکرو بازی کردید یا نه ولی من 11 سال پیش این بازی رو .روو میکرو بازی کردم (نمی دونم سگا بود یا میکرو)
البته نسخه شما 3 این بازی رو اگه طالب بودید من مبدلش رو دارم ازش عکس می گیرم آپ می کنم.
اونوقت می گن MGS مثلا آخر بازی ته گرافیکه یه زمانی ما رو 16 بیت بازیش می کردیم حالا واسه ما رفته رو PS3

اگه ایران هم بتونه این سبک بازی رو پیش بگیره خوبه...
البته همین بازی تنها نیست که اینجوریه خیلی از بازی ها رو دیدم همینطوری بودن ....


متنم خیلی خطا داشت به بزرگواری خودتون ببخشید ....
 

ELISAN

کاربر سایت
Apr 9, 2008
396
نام
مهدی فنائی
به نظر من همونطور که فیلمسازی در آمریکا از همه نظر حرفه ای و تخصصی شده...
بازی سازی هم توی کشور هایی مثل ژاپن به همین شکل در اومده...........
و هیچ امیدی هم نداشته باشید که یک روز بازی های ایرانی به پای بازی های آمریکایی یا ژاپنی برسن!
هنوز که هنوزه هر کی از اروپا بلند میشه میره آمریکا... دهنش از تکنولوژی و پیشرفت آمریکایی ها شونصد متر باز میمونه! :biggrin1: حالا دیگه شما حسابشو بکن! . . .
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
آره دیگه ایران بهتره تو فکر ساختن برنامه واسه همون بچه مچه ها باشه که این حرف ها بهش نمیاد.

میان از تو هیکل 4 تا بازی(Swat;Counter) ........ بعد ادعاشون میشه ما به فناوری ساخت بازی دست پیدا کردیم.
 

duke_nukem

کاربر سایت
Dec 30, 2006
1,080
نام
مانی
QOP:LOTFALIKHAN ZAND
این بازی از نظر کیفی در سطح یک بازی سوم شخص دو سه سال پیش صدر نشین هست. و بافت ها در شخصیت ها خوب کار شده...گیم پلی زیبایی هم داره...

.[/COLOR]

منظورت چیه یعنی می گی این بازی از devil may cry 3 و prince of persiaوonimushaوninga gaiden بهتره که صدر نشینه؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر