درود
مصاحبه با Lennart Sas کارگردان Overlord II ترجمه و تنظیم از دوست عزیز Aurlito
Eurogamer به مناسبت پرده برداری از Overlord II برای PC، X360 و PS3 و دوعنوان دیگر برای Wii و DS با کارگردان هلندیِ Triumph Studios، آقای Lennart Sas(لانّار سا) مصاحبه ای داشته است:
با وجود ساخت و پرداخت در هلند، Overlord یک شوخ طبعی کاملا انگلیسی داشت. آیا این عمدی بود؟ چه چیز ملهم این امر بود؟
ما از مسقط الراس مصمم بودیم که اورلرد را طنزآمیز بسازیم. تسخیر دنیا، سوزاندن دهکده ها، رباییدن دوشیزه های باکره، و کشتن مردم بیگناه بدون هزل و هجو و طنز امری شوم به نظر می آمد. بدیهیست که استایلهای فکاهی زیادی برای به تصویر در آوردن وجود دارد، اما ما گونه ی انگلیسی آنرا با طنز تلخ هجو آن کاملا مناسب با دنیای خیالی مقلد اورلرد یافتیم. انگلیسی و هلندی از لحاظ مدنی با هم فرقی ندارند. اینجا در هلند تعداد زیادی کامدی شوی انگلیسی مثل Monty Python و Blackadder در زبان اصلی نمایش داده میشود و این همچنین در مورد ایالات متحده مرد تصدیق است.
حال که ما میدانیم در مورد طنز و شرارت چه انتظاراتی داشته باشیم، چگونه بازی را بسط و بهسازی میکنید؟
ما این انتقاد را که اورلرد به اندازه ی کافی شیطانی نبود قلبا پذیرفتیم. مخصوصا با وجود پیشنهاد انتخاب بین خیر و شر. حال انتخابها بین شیطنت قانونمند و شیطنت بی انتظام است. قالبا ایندو را به این میتوان تعبیر کرد که جمعیت مسَخَره را برده کرده، یا آنها را جمیعا بسوزانید.
در رخنه ی بین دو بازی، Overlordـه ما از زمین غایب است(به دلایلی که در آخر Overlord:Raising Hell معلوم شد)، و سرزمینها در حال به تسخیر در آمدن توسط یک ارتش اجیر شده توسط امپراطوری روم است، که در راههای بسیاری، شبیه به نظام اجتماعی مدرن ما با تمام مشکلاتش است: سناتورهای فاسد، آشفتگی اجتماعی و ویرانیهای محیطی. برای مثال میتوانید باعث یک "گرم شدن جهانی" شوید که سیل در شهرها راه انداخته و گروهی از اجنه ی طرفدار محیط زیست دنبال ک*ن خود خواهید داشت که باعث ممانعت در اینگونه کارهایتان شوند.
خیلی از مردم متوجه الهاماتی از بازی Pikimin در اورلرد شدند. درست است؟ آیا فکر میکنید که این سری جای خالی Sterategic Action Advemture که نینتندو باقی گذاشته است را پر خواهد کرد؟
ما از Pikimin به عنوان ملهم استفاده کردیم-مسلما. اما همچنین از بازیهایی مثل Sacrifice، بازیهایی که دارای یک شخصیت مرکزی برای کنترل گروههای پیرو بود. در هر صورت، من احساس میکنم که نیروها و تنظیمات ما اساسا متفاوت بودند. پس من میگویم که اگر کسی مدعیست که Overlord یک کلان از Pikimin است، احتیاج به چک کردن مغزشان دارند.
Minionـها(متملقین)یک مولفه ی کلیدی در اورلرد اصلی بودند. جگونه شما اینبار نقش آنها را تعویض و بسط داده اید؟
مینیونها ستاره ی نمایش هستند و حالا آنها بزرگتر، بهتر، باهوشتر، بدتر، و مسلما، خنده دارتر از قبل هستند. همچنین آنها مخربتر بوده و میتوانند مناظر و ساختمانها را به زیر کشند، به همانخوبی که میتوانند گرگها را برانند و از اسلحه ی محاصره در جنگهای سخت استفاده کنند. اگر شما به یک مینیون که در خدمت شما میمیرد دلبسته باشید، ما به شما این شانس را میدهیم که وی را در قبرستان مینیونها احیا کرده و یکروز دیگر همراه وی بجنگید.
چگونه بدون بغرنج سازی کنترل مینیونها، به آنها امکانات جدید اضافه میکنید؟
تمامی مکانیک گیم پلی جدید، به موازنه توزیع گردیده، پس سراسر بازی کارهای بسیار گوناگونتری برای انجام هست. در چند اسکرین شات اولیه شما میتوانید تفاوت سرزمینهای برفی نوردبرگ را همانگونه که مینیونها روی کوهها در حال رهبری یک حمله میباشند. ببینید. ما مطمئن شدیم که لولها مستلزم این نیستند که پلیر همه کار را آنان و دفعتا انجام دهد، معهذا ما میتوانیم کنترلها را برای آموختن ساده نگه داریم.
مواجهه با باسهای بزرگ هم در اورلرد متداول بود. آیا شما این راه برای انجام دادن کوئستها همراه با هیولاهایی سلانه سلانه پیما را ادامه میدهید؟ کدامیک ازآنها مورد علاقه ی شماست؟
یکی از اهداف ما در اورلرد II بیشتر حماسی ساختن جنگها با جنگ نفس گیر مینیونها در مواجهه با ارتش امپراطوریست. بعد ازین پیکارها، باس بتلهای مخصوص ماست. نمیخواهیم زیاد آنرا به دور اندازیم، اما مطمئن باشید که دشمنهای بیشتری در بازی هست که اورلرد I در مقایسه با آن قرار نخواهد گرفت.
جاسوسهای ما گفته اند که خانم Rhianna Pratchett دوباره داستان را مینویسد. شما بار اول، چگونه کار را باهم تمام کردید و چه چیز در خمیره ی اوست که اخیرا دولوپرها را بر انگیخته تا از استعدادهای وی استفاده کنند؟
وقتی برای اولین بار اعلام کردیم که با دوشیزه پراچه کار میکنیم، بعض مردم اشاره داشتند که وی را برای نامش استخدام کرده ایم. واقعیت اینست که ما کار را به شش نویسنده ی مختلف که واقعا به آنها علاقه داشتیم سپردیم و ریانا تنها کسی بود که "دریافت" که حقیقتا چه چیز در بازی میخواستیم و نمونه دایلوگهایی ساخت که بی نقض بودند. به عنوان یک گیمر هاردکور و ژورنالیست اسبق گیمها، ریانا فهمید که نوشتن داستان برای یک بازی با فیلم تفاوت دارد که وی را بالای بعضی از نویسنده های "هالی وودی" که اخیرا به صنعت ضربه میزنند قرار میدهد.
و حال که در این موضوع هستیم، میشود به ما کمی از یک نظر اجمالی که اینبار داستان شامل چیست بدهید؟
با خاموش گردیدن اورلرد از عمل، یک عصر جدید طلوع کرده است، که در آن امپراطوریِ مجلل ظهور و شروع به تسخیر جهان کرده است. همانا که امپراطوری مجلل بطوری نفرت آوری شهرها، تکنولوژیها، و فرهنگهای متمدن را از هم میپاشاند، بیرحمانه هرچه را که با جادو مختلط است ریشه کن میکند. امپراطور استفاده کنندگان جادو را به عنوان مسئول یک انفجار اتمی که "برج تیره" و نوایح آنرا از بین برده است زندانی میکند. حال مینیونها(متملقین)، یونیکورنها(تکشاخها) و فایریها(اجنه) همگی برای سرگرمی امپراطور در میدان مسابقات کشته شده اند.
در این ضمن، در برن نورث، وارث خونی اورلرد با یک قبیله ی گمشده ی مینیونها متحد شده و ز خود را برای محدود کردن جادو، در مغایرت با امپراطور میبیند. نبرد اولیه ی شما، جنگ پارتیزانهای جلگه ای در برابر امپراطور است، در حالی که منبع قدرتان، دنیای اموات بازسازی گردیده است. در حین یورشتان، شما سرنوشت جمعیت مسَخَره را انتخاب خواهید کرد، بانوان شهوتران را دوباره به گرد هم خواهید اورد و از رازهای ممنوعه ی امپراطور پرده خواهید برداشت. شکل آینده ی زمین بسته به تصمیم شیطان شماست.
منبع: یورو گیمر
جدیدترین شاتهای منتشر شده:
Developer: Triumph Studios
Publisher: Codemasters
Platform: Xbox 360, Microsoft Windows, PS 3
Genre: Action-adventure
Release date: TBA 2009
پیروز و بهروز باشید
مصاحبه با Lennart Sas کارگردان Overlord II ترجمه و تنظیم از دوست عزیز Aurlito
Eurogamer به مناسبت پرده برداری از Overlord II برای PC، X360 و PS3 و دوعنوان دیگر برای Wii و DS با کارگردان هلندیِ Triumph Studios، آقای Lennart Sas(لانّار سا) مصاحبه ای داشته است:
با وجود ساخت و پرداخت در هلند، Overlord یک شوخ طبعی کاملا انگلیسی داشت. آیا این عمدی بود؟ چه چیز ملهم این امر بود؟
ما از مسقط الراس مصمم بودیم که اورلرد را طنزآمیز بسازیم. تسخیر دنیا، سوزاندن دهکده ها، رباییدن دوشیزه های باکره، و کشتن مردم بیگناه بدون هزل و هجو و طنز امری شوم به نظر می آمد. بدیهیست که استایلهای فکاهی زیادی برای به تصویر در آوردن وجود دارد، اما ما گونه ی انگلیسی آنرا با طنز تلخ هجو آن کاملا مناسب با دنیای خیالی مقلد اورلرد یافتیم. انگلیسی و هلندی از لحاظ مدنی با هم فرقی ندارند. اینجا در هلند تعداد زیادی کامدی شوی انگلیسی مثل Monty Python و Blackadder در زبان اصلی نمایش داده میشود و این همچنین در مورد ایالات متحده مرد تصدیق است.
حال که ما میدانیم در مورد طنز و شرارت چه انتظاراتی داشته باشیم، چگونه بازی را بسط و بهسازی میکنید؟
ما این انتقاد را که اورلرد به اندازه ی کافی شیطانی نبود قلبا پذیرفتیم. مخصوصا با وجود پیشنهاد انتخاب بین خیر و شر. حال انتخابها بین شیطنت قانونمند و شیطنت بی انتظام است. قالبا ایندو را به این میتوان تعبیر کرد که جمعیت مسَخَره را برده کرده، یا آنها را جمیعا بسوزانید.
در رخنه ی بین دو بازی، Overlordـه ما از زمین غایب است(به دلایلی که در آخر Overlord:Raising Hell معلوم شد)، و سرزمینها در حال به تسخیر در آمدن توسط یک ارتش اجیر شده توسط امپراطوری روم است، که در راههای بسیاری، شبیه به نظام اجتماعی مدرن ما با تمام مشکلاتش است: سناتورهای فاسد، آشفتگی اجتماعی و ویرانیهای محیطی. برای مثال میتوانید باعث یک "گرم شدن جهانی" شوید که سیل در شهرها راه انداخته و گروهی از اجنه ی طرفدار محیط زیست دنبال ک*ن خود خواهید داشت که باعث ممانعت در اینگونه کارهایتان شوند.
خیلی از مردم متوجه الهاماتی از بازی Pikimin در اورلرد شدند. درست است؟ آیا فکر میکنید که این سری جای خالی Sterategic Action Advemture که نینتندو باقی گذاشته است را پر خواهد کرد؟
ما از Pikimin به عنوان ملهم استفاده کردیم-مسلما. اما همچنین از بازیهایی مثل Sacrifice، بازیهایی که دارای یک شخصیت مرکزی برای کنترل گروههای پیرو بود. در هر صورت، من احساس میکنم که نیروها و تنظیمات ما اساسا متفاوت بودند. پس من میگویم که اگر کسی مدعیست که Overlord یک کلان از Pikimin است، احتیاج به چک کردن مغزشان دارند.
Minionـها(متملقین)یک مولفه ی کلیدی در اورلرد اصلی بودند. جگونه شما اینبار نقش آنها را تعویض و بسط داده اید؟
مینیونها ستاره ی نمایش هستند و حالا آنها بزرگتر، بهتر، باهوشتر، بدتر، و مسلما، خنده دارتر از قبل هستند. همچنین آنها مخربتر بوده و میتوانند مناظر و ساختمانها را به زیر کشند، به همانخوبی که میتوانند گرگها را برانند و از اسلحه ی محاصره در جنگهای سخت استفاده کنند. اگر شما به یک مینیون که در خدمت شما میمیرد دلبسته باشید، ما به شما این شانس را میدهیم که وی را در قبرستان مینیونها احیا کرده و یکروز دیگر همراه وی بجنگید.
چگونه بدون بغرنج سازی کنترل مینیونها، به آنها امکانات جدید اضافه میکنید؟
تمامی مکانیک گیم پلی جدید، به موازنه توزیع گردیده، پس سراسر بازی کارهای بسیار گوناگونتری برای انجام هست. در چند اسکرین شات اولیه شما میتوانید تفاوت سرزمینهای برفی نوردبرگ را همانگونه که مینیونها روی کوهها در حال رهبری یک حمله میباشند. ببینید. ما مطمئن شدیم که لولها مستلزم این نیستند که پلیر همه کار را آنان و دفعتا انجام دهد، معهذا ما میتوانیم کنترلها را برای آموختن ساده نگه داریم.
مواجهه با باسهای بزرگ هم در اورلرد متداول بود. آیا شما این راه برای انجام دادن کوئستها همراه با هیولاهایی سلانه سلانه پیما را ادامه میدهید؟ کدامیک ازآنها مورد علاقه ی شماست؟
یکی از اهداف ما در اورلرد II بیشتر حماسی ساختن جنگها با جنگ نفس گیر مینیونها در مواجهه با ارتش امپراطوریست. بعد ازین پیکارها، باس بتلهای مخصوص ماست. نمیخواهیم زیاد آنرا به دور اندازیم، اما مطمئن باشید که دشمنهای بیشتری در بازی هست که اورلرد I در مقایسه با آن قرار نخواهد گرفت.
جاسوسهای ما گفته اند که خانم Rhianna Pratchett دوباره داستان را مینویسد. شما بار اول، چگونه کار را باهم تمام کردید و چه چیز در خمیره ی اوست که اخیرا دولوپرها را بر انگیخته تا از استعدادهای وی استفاده کنند؟
وقتی برای اولین بار اعلام کردیم که با دوشیزه پراچه کار میکنیم، بعض مردم اشاره داشتند که وی را برای نامش استخدام کرده ایم. واقعیت اینست که ما کار را به شش نویسنده ی مختلف که واقعا به آنها علاقه داشتیم سپردیم و ریانا تنها کسی بود که "دریافت" که حقیقتا چه چیز در بازی میخواستیم و نمونه دایلوگهایی ساخت که بی نقض بودند. به عنوان یک گیمر هاردکور و ژورنالیست اسبق گیمها، ریانا فهمید که نوشتن داستان برای یک بازی با فیلم تفاوت دارد که وی را بالای بعضی از نویسنده های "هالی وودی" که اخیرا به صنعت ضربه میزنند قرار میدهد.
و حال که در این موضوع هستیم، میشود به ما کمی از یک نظر اجمالی که اینبار داستان شامل چیست بدهید؟
با خاموش گردیدن اورلرد از عمل، یک عصر جدید طلوع کرده است، که در آن امپراطوریِ مجلل ظهور و شروع به تسخیر جهان کرده است. همانا که امپراطوری مجلل بطوری نفرت آوری شهرها، تکنولوژیها، و فرهنگهای متمدن را از هم میپاشاند، بیرحمانه هرچه را که با جادو مختلط است ریشه کن میکند. امپراطور استفاده کنندگان جادو را به عنوان مسئول یک انفجار اتمی که "برج تیره" و نوایح آنرا از بین برده است زندانی میکند. حال مینیونها(متملقین)، یونیکورنها(تکشاخها) و فایریها(اجنه) همگی برای سرگرمی امپراطور در میدان مسابقات کشته شده اند.
در این ضمن، در برن نورث، وارث خونی اورلرد با یک قبیله ی گمشده ی مینیونها متحد شده و ز خود را برای محدود کردن جادو، در مغایرت با امپراطور میبیند. نبرد اولیه ی شما، جنگ پارتیزانهای جلگه ای در برابر امپراطور است، در حالی که منبع قدرتان، دنیای اموات بازسازی گردیده است. در حین یورشتان، شما سرنوشت جمعیت مسَخَره را انتخاب خواهید کرد، بانوان شهوتران را دوباره به گرد هم خواهید اورد و از رازهای ممنوعه ی امپراطور پرده خواهید برداشت. شکل آینده ی زمین بسته به تصمیم شیطان شماست.
منبع: یورو گیمر
جدیدترین شاتهای منتشر شده:
Developer: Triumph Studios
Publisher: Codemasters
Platform: Xbox 360, Microsoft Windows, PS 3
Genre: Action-adventure
Release date: TBA 2009
پیروز و بهروز باشید
آخرین ویرایش: