اجرای Doom,Heretic,HeXen توسط Skulltag

Rado

کاربر سایت
Sep 14, 2007
18
سلام .
همانطور که میدونید Doom,hexen,Heretic روی WinXp و Vista یا اصلا اجرا نمیشوند یا اگر اجرا شوند با LAG اجرا میشند که عملا unplayable اند . مشکل دیگه ای که هست Resolution بازیه که فکر میکتم 640.480 باشه که چشم ادم رو خیلی اذیت میکنه .
خوب برای اینکه بخواهیم این بازیهارو با Resolution بالا و بدون هیچ مسکلی اجرا کنیم باید از SourcePort استفاده کنیم که گرافیک درون بازی رو توسط OpenGl یا D3D رندر واجرا میکنه .خوب قبل از توضیح برنامه فکر کنم برای اون دسته از دوستانی که از Doom Engine اطلاعات کمی دارند 1 نکته رو بگم :

Base و پایه اصلی این 3 تا بازی درون فایلی با پسوند WAD قرار داره .یعنی تمام اجزای گرافیکی ,مراحل,صداها و... درون این فایل قرار داره و به نوعی کل Engine بازی همین 1 فایله .WAD مخفف Where's All the Data هستش.و در واقع کل پولی که برای بازی Orginal پرداخت میشه بابت همین 1 فایله.

خوب این SourcePort ها که تعدادشون هم کم نیست(SkullTag,PrBoom,Zdoom,..) هر کدوم یه مزیتی داره مثلا یکی Multiplayer قوی یا Effect های جدید و... . ولی همشون نیاز به WAD دارند. این SkullTag بنظر من برنامه ساده و خوبیه

اول از همه ما باید WAD ی بازی رو داشته باشیم که Link اونا اینه :
Size ~ 40 Mb
http://rapidshare.com/files/101185526/Doom_Hexen_Heretic_wads_engine.rar



بعد باید برنامه ی SkullTag رو از این Link دانلود کرد : Size ~ 20 Mb
h
ttp://skulltag.com/testing/public/st-v097d2_windows.zip

بعد از unzip کردن SkullTag ,بازی مورد نظر رو توی فولدر SkullTag کپی میکنیم و بعد SkullTag رو اجرا میکنیم .اگه تمام WAD هارو باهم بریزیم توی Folder بعد از اجرا کردن SkullTag ازمون میپرسه میخوای کدوم اجرا شه .توی بازی هم اگه توی Option برید میتونید تنظیمات دلخواهتون رو بکنید که کم هم نیست:cheesygri.


 
آخرین ویرایش:

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
ایول!
من از zDoom استفاده میکنم و رزولوشن های Wide رو هم حتی داره. البته من اصلا با OpenGL بازی نمیکنم, هرچند این امکان رو هم داره. از همه بازی های WAD based هم ساپورت میکنه, بعلاوه اونایی که شما گفتی, مثله Hexen, Strife.

ایول بابا!

ویرایش:
با zDaemon هم میشه هم با ملت آنلاین بازی کرد و هم با شبکه LAN با دوستاتون مرحله ها رو Co op برین! (Deathmatch و اینا که دیگه رو شاخه)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر