Call of Duty 3

در اينجا به بحث در مورد call of duty ميپردازيم
من يك نقدي براتون اماده كردم كه ميتونيد بخونيدش
MeriStationCallofDuty3%20(2)pe.jpg


شرکت های Activision Spidey house وTreyarch اعلام کردند که هنوز جنگ جهانی دوم جایی برای جنگ در بازی های ویدوئی دارد – پس ما هم به اولین پیش نمایش از این بازی سری می زنیم.

در سال گذشته که Call of Duty 2 وارد بازار شد, یکی از موفقترین بازی های Xbox 360 شد ولی این بازی برای کامپیوتر کفایت نمی کرد. به هر حال یک سال بعد, چطور شرکت Activision خودش را برای بیرون دادن قسمت سوم برای این سری محبوب از بازی های جنگ جهانی در پاییز آماده می کند؟

7635_callofduty3.jpg


این شرکت این کار را با تغییر دادن سازنده محصول از شرکت Infinity Ward به Treyarch , LA-based development house ( سازنده بازی Spider Man ) و یک شرکت به نام Big Red One که در حال حاضر دندان هایش را برای خریدن امتیاز Console-only ( فقط کنسول بودن ) این بازی تیز می کند.

ولی آن چیزی که ما از نمایش Call of Duty 3 دیدیم , نمایانگر این موضوع بود که به هدف پیشین شرکت Treyarch مبنی بر همکاری این شرکت با شرکت Big Red One تا حدودی تحقق بخشیده است. بازی های بسیاری با سبک جنگ جهانی دوم که با شروع یک عملیات نظامی در Normandy شروع می شدند به بازار وارد شدند ولی بسیاری از آنها همیشه یک عملیات یک هفته ای را آزمایش می کردند که بر اساس این مو ضوع که متفقین راهشان را به زور به عمق فرانسه باز می کردند تا بتوانند به قلب امپراطوری هیتلر ضربه ای وارد سازند ساخته می شدند. بازی تک نفره و مر حله ای COD3 روی یک عملیات نظامی طولانی و پیچیده که در آن بین نیروهای آمریکایی , بریتانیایی , کانادایی و لهستانی یک اتحاد و همدستی بود تمرکز می کرد. ( البته شما باید به عنوان یک عضو از4 گروه درمحیط بازی به جنگ می پرداختید. )


17948.jpg


طبیعتا پایه اساسی Call of Duty 3 در خطی برابر با بازی های قبلی که شما دیده اید می افتد – شما خواهید دوید و در مراحل مختلف در راهتان اقدام به تیراندازی می کنید که هر کدام از مراحل از منطقه ای در آمریکا شروع می شود و داستان از گروهی از سربازان به گروه دیگر انتقال می یابد و به همین صورت وظایف و دستورات شما تغییر می یابد که ابن خود باعث پیشرفت اهداف مورد نظر شد. دز نسخه دمو ما دیدیم که نیرو های آمریکایی در حال حرکت به سمت دهکده ای در فرانسه به نام Saint Lo و نابود ساختن آن بودند و از طرفی سربازان آلمانی را مشاهده کردیم که به تپه ای شنی با ساختمان های خرابه یورش برده بودند. این موضوع از دموی کوتاه بازی که به تناسب مراحل COD32 می باشد حاکی از آن است که این بازی بسط یافته بر اساس آخرین بازی ها و Battle Field که درآن پهن تر و اکشن تر از قبل است می باشد و در آن تعداد مناسب تری سربازهای خودی هستند که به کمک آنها می توان از همه جهات بازیکن به دشمن حمله کرد. در حقیقت برای توصیف ساده بازی , Treyarch می گوید: این شر کت می خواهد به بازیکنانراه های گوناگونی بدهد تا یک موقعیت مخصوص و منحصر به فردی را درست کنند. برای مثال , در یک مرحله شما باید قرار گاهی را که در آن ماشین گان قرار دارد از بین ببرید. اکنون شما باید یکی از این سه کار را انتخاب کنید: 1. sniper بشوید – 2. عملیات بمب گذاری را انجام بدهید – 3. و یا به سنگر سازی در میدان جنگ بپردازین تا مر حله به پایان برسد. مسلما انتخاب با زیکن بر اساس صلاح دید آن بازیکن نسبت به توانایی خودش در بازی می باشد.

به هر حال درون سبک اكشن آشناست. طراحی Treyarch باعث شده تا تعدادی ماشین جدید در آخرین نسخه call of duty کار آزمودگی و تازگی خود را حفظ کنند. یکی از اینها زمانی آشکار می شود که بازیکن ناحیه را از دشمن خالی کرده باشد و در حال سینه خیز رفتن از میان یک ساختمان بمب گذاری باشد. به محض ورود از یک ورودی ساختمان, بازیکن از دیند یک سرباز آلمانی که تفنگ او را از او می گیرد متعجب می شود. بنا بر شرط عقل طبیعتا بازیکن باید به روی کتفف دشمنش بکوبد تا بنواند تفنگش را پس بگیرد. در اینجا طراحی مکانیکی خیلی مخصوص و پیچیده نیست ولی نزاع و کشکمکش به سرعت باعث می شود تا متعجب شدن و به وجد آمدن بازیکنان را ببینیم. در سکانس دیگر که برای غذا می توان از آن استفاده کرد , بازیکنی است که در حال کنترل ماشین گان تانکی که در خیابان های Saint Lo در حرکت می باشد را بر عهده دارد و می تواند داخل ساختمان ها را ببیند و دستور حمله را بدهد که این خود باعث نابودی ساختمان های مورد هدف می شود و البته کسی که در داخل ساختمان هست خود را می پوشاند. حال آنکه این خود روش سودمندی برای پاک سازی دشمن به نظر می آید ولی چنانچه بازیکن و هم رزمانش به خیابان پایینی پیشرفت کنند, در همین حال به صورت امکان پذیری یک تانک منفجر می شود و محیط را به قطعات ریزتری تبدیل می کند. امیدوارم آخرین بازی دارای سکانس ها و جذابیت های زیادی برای تکمیل یک بازی اكشن باشد.


نکته قابل ذکر این است که این بازی به روی کنسول های Ps 3 و Xbox 360 می آید.. البته در این میان در مورد اینکه این بازی به روی کنسول wii می آید هم بحث هایی شده است.

به هر حال این طور که به نظر می رسد, شرکت Treyarch همان گونه که و سری قبل را خوب ساخته بود تمام سعی و تلاش خود را در هر چه زیبا تر شدن این بازی به کار می گیرد. ما می توانیم برای اینکه بیشتر این را حس کنیم به COD3 یه سری بزنیم.

cod3news_001.jpg



COD3.jpg
 

monster

کاربر سایت
Jul 12, 2006
715
نام
احمد
ولی اگه میومدن هم برا pc هم کنسول میزدن سودشون چند برابر میشد.

از وقتی این کنسولا اومده رو کار دیگه pc کساد شده :( :(
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
فروش کنسول چه ربطی به شرکت سازنده ی اوبل داره ؟

ببین محمد وقتی یه بازی به این مشهوری و محبوبی روی کنسول میاد باعث میشه یه عده واسه بازی کردن اون برن کنسول بخرن ربطش رو فهمیدی;)
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
ببین محمد وقتی یه بازی به این مشهوری و محبوبی روی کنسول میاد باعث میشه یه عده واسه بازی کردن اون برن کنسول بخرن ربطش رو فهمیدی

نه من منظورم اینه که چه سودی برای اون شرکت سازنده ی بازی داره که فروش کنسول بالا بره . تازه اگه واسه همه کنسولا زده بشه بیشتر فروش می کنه
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
سودش اینه که شرکتی مثل مایکرو پوله خیلی خوبی میده به Activision که رو کنسول خودش بیاد;) در ضمن الان فروش بازی ها روی کنسول بیشتر از Pc هست پس از اون طرف هم سود زیادی میکنه.
 

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
آقا راسته شرکت سازندش عوض شده؟ اگه عوض شده باشه که خیلی بده:(
شرکت سازنده همون سازنده نسخه کنسولی شماره 2 یعنی Big red one است اشم شرکتش infinity هست من که بعید میدونم به موفقیت قبل دست پیدا کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر