Race Driver: GRID

race_driver_grid_big.jpg


یک عنوان Raceing شبیه سازی فوق العاده دیگه از CodeMaster که با وجود Dirt، میشه زیبائی و موفقیت Grid رو تضمین کرد.

- وجه تشابه بازی Race Driver: GRID فقط شامل TOCA نیست بلکه همزمان این بازی می تواند Forza باشد یا Gotham یا Need for Speed ولی نکته جالب این است که از تمام این بازیها نکته های مثبت را جمع کرده , در نتیجه از هم اکنون خودتان میتوانید حدس بزنید با چه بازی رو برو هستید!

- در حقیقت این بازی همان TOCA کمپانی Codemaster هست که حالا به صورت جهانی شده و فقط در اروپا نیست.

- بازی GRID در سه ناحیه اتفاق خواهد افتاد: Europe و USA و Japan

- سه ناحیه ذکر شده تنها از لحاظ جغرافیایی شبیه سازی نشده بلکه از لحاظ فرهنگ یا Culture هر منطقه نیز روی این بازی کار شده است.

5x7e5d.jpg

- در GRID هر منطقه شکل خاص و ماهیت خاصی خواهد داشت برای مثال برای مدل سازی شهر میلان(که تیم محبوب اینتر نیز در این شهر هست:biggrin1:) , عکسهای واقعی از این شهر گرفته شده و توسط آنها مدل سازی ساختمانها و Map این شهر , صورت گرفته است.

- مدل سازی دقیق Location ها و ماشین ها و همچنین امکاناتی نظیر تماشاچی هایی که به صورت fully animated هستند , احساس محدود بودن را در این بازی از بین خواهد برد.

2iky1d1.jpg

- امکان فراهم کردن تمام نکاتی که در بالا ذکر شد , توسط EGO engine پدید آمده است.انقلابی در موتور NEON که عنوان DIRT نمونه ای از آن است.


این هم مصاحبه با آقای Ralph Fulton مدیر کل طراحی عنوان GRID میباشد موفق باشید که بین تمام گیمرها و صاحب نظران صنعت گیم سر صدا کرد.



چقدر به واقع بینی در این بازی اهمیت دادید و آیا در این مقطع زمانی GRID با عناوینی همچون Forza و PGR در نظر سبک و عملکرد شبیه یکدیگر هستند؟

ما همه چیز رو به صورت پیش فرض در این بازی تعبیه کردیم و به هیچ وجه از عناصر افزایش سرعت نامعقول و کلا مواردی که به default setting یک کارنامه لطمه بزند دست نزدهایم بدین جهت قطعا مطمون هستیم در این بازی هر کس فرمان به دست بگیرید به صورت کاملا واقع گرایانه و در عین حال ساده میتواند وسیله را کنترل و به رقابت بپردازد در مورد سوال دوم باید بگم مقایسه این بازی با PGR خیال هست! چون به عنوان نمونه به کوچکتیرن قابلیت این بازی اشاره میکنم به عنوان نمونه شما در هر مکان از بازی میتوانید اتومبیل خود را خاموش کنید و دوباره با استارت آن را روشن کنید! یا مورد دیگر سیستم جدید تعبه شده در بازی میباشد که شما در حین ترمز زدن سریع تصویر به یکباره به سمت جلو زوم میکند و دقیقا خود را جای سرنشین جلو اتومبیل تصور کنید که پس از شدت ترمز به صندلی عقب خواهید چسبید این عمل در بازی به صورت تصویری به نمایش گذاشته خواهد شد.

ببینید سری Race Driver به مسابقات رنگارنگ و تنوع های بیمورد معروف هست در مورد GRID چه فکری به سر دارید آیا باز هم با سردرگمی در مورد تراک ها و اتومبیل ها مواجه خواهیم شد؟

ما در این بازی 3 واحد منطقه ای برای مسابقات داریم که آن سه به Europe و US و Japan مربوط خواهد شد سعی کرده ایم بازی خیلی جذاب باشد بدین جهت در بازی شما را درگیر مسابقات تور دور دنیا برای مسابقات طولانی با تغییرات مسیر راه و شرایط بر آمدیم یا سری مسابقات GT و در نهایت رانندگی آزاد اشاره میکنیم در ضمن بخش های متنوع جالب دیگر نیز در این بازی وجود دارد که به عنوان نمونه به بخشی در قالب aggressive اشاره میکنم این مد برای مسابقات ضربهای و از پای در آوردن حریف در پیچا برای تست دست فرمان یا همان مهارت رانندگی در کنترل اوتومبیل میباشد.

از این موضوع نمیترسید که عنوان شما با دیدن گیمرها به واقعه هولناک سری Need For Speed تبدیل شود؟

نه به هیچ وجه چون افرادی که به دنبال سری NFS میروند یا به صورت واضح بگویم فن های این مجموعه دنبال عناصری چون sports وdrift و street racing هستند اما در GRID شبیه سازی وقایع اتومبیل رانی دنیا هستیم.

1196347146.jpg



آیا در بازی از عناصر محیطی تاپیر گذار به بازی از جمله افکت های آب و هوایی اشارهای داشته اید؟

نه راستش رو بخواهید ما در ابتدا به تکمیل مراحل مهم بازی مخصوصا در مورد کنترل بازی پرداختهایم و در حال حاضر در مورد عناصر محیطی تصمیمی نگرفته این به عنوان نمونه عنوان PGR4 را در نظر داشته باشید که به صورت خیلی عالی از افکت های آب و هوایی در بازی استفاده کرد اما در طول مدت از این بازی زده شدید و آن را منار گذاشتید تنها دلیل این امر بارش آنی برف یا باران بود و فقط تصویر در این مورد رفرش میشد اگر بخواهیم بازی را به این مورد تطبیق دهیم حتما تغییرات خاص جوی در مناطق مختلف خواهد بود که کمی بالاتر اشاره کردم.


این سوال خیلی از گیمرها و صاحب نظران میباشد چون بازی در نگاه اول تصاویر شگفت انگیز و فوق العاده میآد آیا بازی 60 فرم در ثانیه اجرا خواهد شد؟ و نکته مهمتر اینکه آیا این شفافیت و وضوح تصاویر در مورد گرافیک چیزی جز روتوش کامپیوتری نیست؟!

دستت درد نکنه!! نه ببینید ما بازی رو بر روی 30fps قفل کرده ایم..ما با تراز های اولیه ساخت بازی و افکت های سمعی و بصری فوق العاده قوی اجرا شدن بازی را در حالت 60 فرم unacceptable یا غیر قابل پذیرش دانستیم بدین جهت به جای این مورد به جلوه های بصیری عالی و دقیقتر دقت کردیم.موضوع مهم دیگر اینکه شما در این بازی در اکثر مواقع 20 اوتومبیل هم زمان را در تصویر مشاهده خواهید کرد که غیر از شما بقیه نیز در حال تکاپو هستند این مورد بیش از 2 برابروجود اتومبیل همزمان در عنوان DiRT هست شما به زودی در تریلر رسمی گیم پلی بازی شاهد تقسیم smoke یا دود حاصله از این 20 اتومبیل و اجرا روان بازی خواهید بود!


میشه لطف کنید تعداد اتومبیل های لیسانس شده بازی یا کلا چند اوتومبیل موجود در بازی رو نام ببرید

فقط برای چشیدن لذت بازی!...

Aston Martin DBR9
Porsche 911 GT3-RSR
Ferrari F430 GT
Dodge Viper SRT-10
GTR Mustang Concept
Mazda 787B
Nissan Silvia S15
Nissan Skyline
R34 GTR Z

راستی به غیر از این چند اوتومبیل تعادا بسیار زیادی اوتومبیل های مدرن اروپایی و کلاسیک آمریکا لاتین نیز وجود خواهد داشت.


در مورد تراک های مسابقه در بازی بگید و چندتا تراک وجود خواهد داشت؟


در حدود 90 تراک گردشی به دور پیست و 50 تراک گوناگون در مناطق ذکر شده صحبت های قبلیم وجود خواهد داشت به غیر اینها سوپرایزهای دیگر هم وجود خواهد داشت منتظر باشید!

دوست دارم 4 نفری با بچه ها split screen بزنم میشه؟!

با خنده! رویای خوبی بهش میرسی اما GRID از این امکان پشتیبانی نخواهد کرد.

آیا امکان cross-platform با PC وجو خواهد داشت؟


خوشبختانه چون این بازی بر پایه Windows game هست و نه Windows Live و نه از CP پشتیبانی نخواهد کرد.

تا چند نفر همزمان در Xbox Live میتوانند با هم بازی کنند؟


12 نفر همزمان

آیا در GRID امکان ساخت تراک دلخواه وجو دارد؟

خیر فقط در نسخه DS بازی این مورد وجود خواهد داشت.

آیا بازی downloadable content خواهد داشت؟

بله این بازی پیوسته از این مورد پشتیبانی خواهد کرد و به طور کامل جزئییات آن در حین انتشار اعلام خواهد شد.

آیا بخشی برای تغییر اتومبیل در ظاهر آن وجود خواهد داشت؟

در ابتدا مصاحبه به این موضوع اشاره کردم اما حالا که بحث این مورد پیش آمد باید بگویم این بازی برای هر اتومبیل لیسانس شده از سوی کمپانی سازنده برای بازی اسپانسر میباشد و تمام موارد اتومبیل بر اساس واقعیات موجود توسط کارخانه تنظیم و طراحی شده است حتی عیب و ایراد های کوچک اتومبیل نیز دست خورده در بازی وجود دارد اما با درآمد پولی از مسابقات رنگ ظاهری و چسباندن لوگوهای مختلف از اسپانسر های بازی بر روی فضای خالی اتومبیل ها میتوانید استفاده کنید.

1196347249.jpg


چند نوع دوربین و حالت دید در GRID وجود دارد؟
4 دوربین متنوع خارجی و نوعی دوربین جدید به نام Helmet Cam وجود دارد که سر راننده میباشد که در حالت واقعی شما میتوانید صورت خود را به جهات مختلف بپرخانید به پایین کلاج و ترمز و گاز یا در برخی اتومبیل ها به بیرون سر را آورید و نگاه کنید.


آیا موتور پایه ساخت بازی هممان NEON engine عنوان DiRT هست توضیح میدهید.

بله دقیقا نسل بعد Neon engine میباشد و برای تداخل نیافتن تکنیک های موجود در موتور ارتقا یافته نام آن را به EGO Engine تغییر دادیم در این موتور بیشتر به scratch شدن رنگ اتومبیل ها در تصادف یا همان خراشیدگی رنگ بدنه دقت شده است.

سوال آخر آیا قبل از انتشار بازی دمو آن را میتوانیم تجربه کنیم؟

بله قطعا این مورد جز برنامه ما هست.
**-**
جدیدترین In Game Demo باکیفیت HD از نسخه Xbox360 این عنوان که میتونید اینجا ببینید.


2qwj6kk.jpg


Developer: Codemasters
Publisher: Codemasters
Platform: Xbox360, Windows, ps3, Nintendo DS
Genre: Racing
Mode: Single player, Multiplayer, Online
create by: EGO
Release date: June 2008


--------------
با تشکر از آقا رضا و آقا کیوان
 

eatman

کاربر سایت
Jul 2, 2008
5
نام
علیرضا
یک راه برای آسان کردن بازی

اگر شما این کار را بکنید در مسابقه فقط شما حرکت می کنید البته در مسابقات drift عملی نیست چون هیچ امتیازی نمی گیرید و همیشه یک backup از فایل مورد نظر بگیرید محض احتیاط حالا برسیم به کار اصلی ابتدا داخل فایل Ai در محل ریختن بازی شده و سپس فولدر Ai_vehicle_confige را پاک می کنید و سپس از بازی لذت می برید:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:
 

jack sparrows

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,034
نام
هادی
با سلام

واقعا خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم کسی نمیتونه با یک بازی خوب ارتباط برقرار کنه میگه مزخرفه!

واقعا بازیه مزخرفیه.

شما واقعا رو چه حسابی به این نتیجه رسیدی که میگی بازی مزخرفیه؟!
من خودم هم بعد از اینکه چند روز با این بازی سر و کله زدم وقتی دیدم که از سبکش خوشم نمیاد و نمیتونم باهاش ارتباط برقرار بکنم گزاشتمش کنار ولی این دلیل نمیشه که بیام اینجا بگم که بازیه مزخرفیه این بازی به هر حال طرفدار های خودش رو داره و این دلیل نمیشه که من بگم سری NFS عالیه ولی GRID مزخرفه!
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
این بازی تا حدی عالیه. ولی اگه کار باهاشو بلد باشید. چون سازندگان سعی کرده اند بازی طبیعی از آب دربیاد، بازی سخت از آب در اومده.
کلا سخت بودن یکی از خاصیت های شبیه سازی ها است اگه سخت نبود باید به کیفیت بازی شک میکردی
 

jack sparrows

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,034
نام
هادی
کلا سخت بودن یکی از خاصیت های شبیه سازی ها است اگه سخت نبود باید به کیفیت بازی شک میکردی

حالا خوبه بازی به سختی GT نیست!:biggrin1:
من خودم به شخصه 1 دقیقه هم نمیتونم با GT کنار بیام انقدر که سخته (البته بجز شماره 1 و 2 برای PS1 که واقعا باهاش زندگی کردم.) ولی توی GRID حداقل تونستم اون 18 جام اول رو بگیرم!
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
همون طور که قبلا هم گفتم این بازی رو فقط برای حرفه ای ها ساخته اند.
اگر بلد نیستی بیخودی حرف نزن
من 90% جامهای طلای بازی را با سختی Serious تمام کرده ام.
 

WHEELMAN

کاربر سایت
Aug 1, 2008
388
نام
Ali
همون طور که قبلا هم گفتم این بازی رو فقط برای حرفه ای ها ساخته اند.
اگر بلد نیستی بیخودی حرف نزن
من 90% جامهای طلای بازی را با سختی Serious تمام کرده ام.
موافقم.بازی سخت هست.ولی من تمومش کردم.کار غیر ممکنی نیست.حتی در حالت savage.
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
حالا خوبه بازی به سختی GT نیست!:biggrin1:
من خودم به شخصه 1 دقیقه هم نمیتونم با GT کنار بیام انقدر که سخته (البته بجز شماره 1 و 2 برای PS1 که واقعا باهاش زندگی کردم.) ولی توی GRID حداقل تونستم اون 18 جام اول رو بگیرم!
در اصل GRID ترکیبی از دو سبک شبیه سازی و arcade هست به صورتی که مسابقه های مربوط به امریکا بین این دو سبک،مسابقات اروپا میشه گفت کاملا شبیه سازی و برای ژاپن هم که به صورت مخفی و غیر قانونی بر گزار میشه
 

Mega Wave

کاربر سایت
May 23, 2008
83
نام
بنیامین
:clap:عالیه .:groupwave:
اولش سختم بود اما بعد از 2 ، 3 روز دارم حسابی ازش لذت میبرم ،
واقعاً بازی فوق العاده ایه سخته اما اگه قلقش بیاد دستش لذت بی نظیری ازش میبری ، و وقتی که موزیک رویه ریس بخش میشه دیگه نمیتونی سر یا پاتو تکون ندی ( من خودم موقع انجام بازی هیچ تکونی نمیخورم ) اما با موزیک Grid حیفه که آروم بشینی.:excited::bash:
راستی یه سوالی : من الان اسیا رو سه تا سطحشو باز کردم و آمریکا و اروپا دو تا سطحشون و سطح بین المللی هم باز شده اما هنوز خبری از ماشین مورد علاقم یعنی Mersedes benz SLR نشده یعنی باید از بودن این ماشن تو بازی نا امید بشم ؟؟؟؟ (هرکی بازیو تموم کرده بگه؟
 

Insomniac

کاربر سایت
Sep 5, 2007
1,397
نام
امیر حسین
Car list

DALLARA FORMULA 3
FJ 1000
BMW 320si
CHEVROLET CORVETTE C5-R
CHEVROLET CORVETTE C6-R
CHEVROLET CAMARO CONCEPT
CHEVROLET LACETTI
MAZDA 787B
MAZDA RX-7 FD3S
TOYOTA SUPRA
TOYOTA COROLLA GT-S (AE86)
TOYOTA SOARER (JZZ30)
SUBARU IMPREZA
PONTIAC GTO
NISSAN 350Z
NISSAN SILVIA
NISSAN SKYLINE GT-R Z-TUNE
NISSAN R390 GT-1
TVR TUSCAN CHALLENGE
PORSCHE 911 GT3 RSR
PANOZ ESPERANTE
SPYKER C8 SPYDER
LAMBORGHINI MURCIELAGO RGT
ASTON MARTIN DBR9
SALEEN S7R
COURAGE C65
COURAGE LC70
LOLA B05/40
LOLA B06/10
FORD MUSTANG GT-R CONCEPT
FORD MUSTANG BOSS 302
DORAN RACING JE4
DODGE VIPER SRT10
MOPAR DODGE CHARGER SRT8 DRIFT
DODGE CHALLENGER CONCEPT
KOENIGSEGG CCXR
KOENIGSEGG CCGT
PAGANI ZONDA R
AUDI R10 TDI
CREATION CA06/H-JUDD
JUPITER EAGLERAY MK5
HONDA NSX-R
PLYMOUTH AAR 'CUDA
 

Mega Wave

کاربر سایت
May 23, 2008
83
نام
بنیامین
من آپدیت grid به ورژن 1.2 رو دانلود کردم و روش نصب کردم. کسی میدونه با این آپدیت چه امکاناتی به بازی اضافه میشه ؟
 

Omid_anormal

کاربر سایت
Nov 14, 2007
136
نام
امید
من آپدیت grid به ورژن 1.2 رو دانلود کردم و روش نصب کردم. کسی میدونه با این آپدیت چه امکاناتی به بازی اضافه میشه ؟
• Fix for sessions list overflow and missing characters in front end.
• Fix for errors generated on game shutdown
• Support for TrackIR
• Online experience points: more points awarded for completing longer races
• Assists on/off toggle added to session creation and browsing
• All offline events (apart from head-to-heads and touge) are now available online (event voting screen now scrolls to see additional championships).
• Fix for failure to recognise some devices in user-created action map presets, including Logitech Cordless Rumblepad 2.
• Fixed GRID startup issue where it appears as a process in Task Manager but fails to run.
• Additional experience points are awarded for not colliding with other cars whilst racing damage on or forward sessions.​
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر