یکی از جنجال ترین و پرانتظارترین بازی امسال بازی BIA HH خواهد بود که اگر سازندگان به وعده های خود عمل کنند با یکی از بزرگترین بازیها رو به رو خواهیم بود. اول از همه یه چیزی رو بگم تا این تاپیک قفل نشه. اولا من اینجا رو برای بحث و خبر و... درمورد این بازی زدم و بعد اینکه این بازی را با COD4 و MOH:A مقایسه نکنید چون آنها اکشن FPS هستند ولی این بازی اکشن تاکتیکی Tactical Action هست که برای مثال بازی R6 Vegas و Ghost Recon هم هردو اکشن تاکتیکی هستند و جالب اینجا هست که هر سه هم مال Ubisoft هستند!
دیگر فکر نکنم لازم باشه که بگم این سبک چی هست و چی جوریه! چون همه ماشاالله حرفه ای هستید به همین دلیل می پردازم به پیش نمایش این بازی. راستی برای اینکه با بازی آشنا شوید دموی 15 دقیقه ای این بازی رو دانولد کنید که گیم پلی بازی را نشان میدهد که واقعا بی نظیر هست. بسه خیلی حرف زدم! بریم سراغ پیش نمایش ....
شما در این بازی در نقش مت بیکر مانند نسخه Road to Hill 30 وارد بازی خواهید شد. دسامبر سال 1944 در حالی که کریسمس فرا رسیده بود نیروهای متفقین در عملیاتی بسیار بزرگ از طریق هوا و زمین به مواضع آلمان حمله می کنند . مت بیکر در قطار بسیار آرام نشسته بود و یاد جنگهایش می افتد. مت بیکر در خانواده ارتشی متولد شد ، پدر و مادر او به علت مشکلات شدید از یکدیگر طلاق گرفتند و مت نزد مادرش در میسوی بزرگ شد. او در جوانی به علت مشکلات خانوادگی به افسردگی شدید دچار شد. بعد از بمباران بندر پرل هاربر توسط ژاپنی ها مت و جرج به صورت داوطلبانه وارد ارتش شدند. و خلاصه اینکه بعد از تمرینات سخت آنها فرمانده جوخه شدند و.... این بود قسمتی از خاطرات و داستان های مت بیکر (شخصیت اول بازی ).
گرافیک بازی واقعا نسل بعد است! (البته باید بگیم نسل فعلی ، چون دیگه واردش شدیم!) شخصیت ها از انسان های واقعی طراحی شده و محیط ها از محیطهای جنگ جهانی دوم شبیه سازی شده است. موتور بازی موتور قدرتمند Unreal Engine 3.0 هست که واقعا صحنه های رویایی را به نمایش در می آورد. مثلا وقتی نارنجکی پرتاب کنید ترکش های آن را می بینید! باید بعد از انداختن نارنجک باید پناه بگیرید یا روی زمین بخوابید وگرنه ترکش وارد بدن شما می شود که باید به یارتان دستور دهید که آن را از دست شما در آورد که واقعا صحنه دیدنی هست! اسلحه های از روی مدلهای واقعی شبیه سازی شده است. حرکت دشمنان و یارانتان به لطف موشن کپچر بسیار زیبا و دیدنی هست. انیمیشن ها بسیار زیبا خواهد بود. مثلا وقتی می خواهید از روی یک دیوار بپرید ابتدا دستتان را روی دیوار می گذارید و بعد می پرید و بعضی موقع ها ممکن است یار شما به زمین بخورد! که یکی از یارنتان ممکن است برود کمکش کند و حتی ممکن هست او را مسخره کند! اگر شما نزدیک او باشید خود شما کمکش خواهید کرد.
گیم پلی بازی فوق العاده هست و همین گیم پلی بازی هست که منو به خود مجذوب کرده است. سیستم فرمان به یارانتان مثل نسخه قبل هست که کمی کامل تر هم شده است. شما می توانید به یارانتان دستور بدهید به جایی با دقت یا سریع برود! یعنی وقتی نزدیک دشمن باشید باید دستور دهید که آرام و با دقت جا به جا شوند که بسیار طبیعی این کار را انجام می دهند مثلا خم می شوند و با دقت راه می روند و آرام حرف می زنند که دشمن متوجه حضور آنها نشود (دموی 13 دقیقه ای این بازی واقعا دیدنی هست) شما می توانید به یارتان دستور دهید که به طرف دشمن تیراندازی کند و یا می توانید دستور دهید که بدون خون ریزی آنها را دودره کنید! یکی از امکانات جدید این هست که می توانید به یار خود دستور دهید که به هر جا که خواتید با بازوکا تیر بزند مثلا می توانید هر ساختمانی را خواستید دستور بدهید تا آن را منفجر کنند به به لطف محیط تخریب پذیری و گرافیک دیدنی بازی این کار انجام می گیرد. در هنگام تخریب ساختمان ممکن است یکی از آجرها یا هرجای ساختمان به شما برخورد کند به همین دلیل مواظب باشید! لیست Command ها بسیار کامل هست و هر دستوری که بخواهید می توانید به یارتان دهید که از این نظر عالی و بدرد بخور هست. دستورهای جدیدی مثل پریدن از مانع و دراز کشیدن و کنترل گرفتن مسلسل و... دهید. یکی از تغییرات بازی حذف HUD هست که بازیباز فقط توجه اش به بازی باشد. شما در بازی ممکن است دو دشمن را ببینید حالا می توانید آنها را بکشید یا آنها را با دقت تعقیب کنید و مخفیگاهشان را پیدا کنید. یکی از ویژگی های بازی که در هر بازیی دیده نمی شود این هست که وضیعت روحیه هرکس را از طریق چهره اش بفهمید مثلا می توانید با دیدن چهره یکی بفهمید که او عصبانی هست یا نگران و یا....
صداگذاری بسیار خوب خواهد بود مثلا وقتی نارنجک بیندازید و منفجر شود صدای ترکش ها که به جاهای مختلف می خورد را خواهید شنید. صدای هر اسلحه از نمونه واقعی خودش برداشته شده است. دشمنان شما به زبان آلمانی صحبت خواهند کرد که این نشان زحمات بسیار سازندگان بازی هست.
شما در بازی باید با استراژی عمل کنید وگرنه شکست خواهید خورد. مثلا برای گرفتن یک ساختمان می توانید به گروهی بگویید که از رو به رو مبارزه کنند و سپس شما با گروه دیگری از پشت وارد ساختمان شوید و بعد...
تو سایت bazihome هم به یک سری از تکنیک های گرافیکی استفاده شده در بازی اشاره کرده که به این صورت است:
HIGHT DEFINITION : 16X TEXTURE RESOLUTION یا شفافیت بسیار بالا که موجب وضوح و aa هر چه بیشتر در بازی می گردد و چنین وضوحی بی نظیر است.
REALSTICK : NON-GREASY NRRMAL MAPPED AND SPECULAR LIGHTING سایه پردازی مجازی که با عث می شود در راستای تابش نور در پشت هر جسمی سایه ای تشکیل شود و ممکن است شما حتی سایه این جسم را نبینید(مثلا روی تیر خشاب افتاده روی زمین که پشت آن سایه ای ظریف تشکیل می شود که به همین دلیل به آن مجازی می گویند)
REAL TIME SELF SHADOWS WITH FUZZY ATTENUATION سایه های واقعی با عامل صافی سطوح سایه های پرزدار که باعث هر چه زیباتر شدن سایه ها میشود و دیگر از حقه ی aa در این مورد استفاده نمی شود که انصافا عالی است.
16 BIT COLOR WITH HIGHT DYNAMIC RANGE RANGE یا بصورت مخفف HDR رنگ پذیری با تفکیک بالا و گسترده به صورت کاملا پویا که باعث پدید آمدن علف ها و کلا گیاهانی که روی زمین هستند ، می شود به طوری که کاملا با نمونه واقعی مطابقت دارد
HIGHT FIDELITY MOTION CAPTURED(ANIM TREE) DRIVEN ANIMATION حرکت پذیری سایه ها با تغییر انمیشن های بازی. به طوری که اگر در بازی به طرف راست و جلو در مقابل نور آفتاب بایستید ، سایه شما تغییر خواهد کرد که امروزه در اکثر بازیها از این تکنیک استفاده می شود.
ADVANCED PIXEL SHADER WITH SUBSURFACE SCATTERING سایه زنی پیشرفته که با مجازی فرق می کند و در این تکنیک سطوح صاف با این تکنیک در حالت های 4x یا... قرار می گیرند