Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
دقیقا من دارم به صورت کلی میگم، وگرنه همونطور که گفتم کلا مایکروسافت بازی مولتی آنلاین هم بلد نیست درست کنه. در نتیجه اینکه بازی های داستانی سینگل طور ایمپکت ندارن یا تاریخ مصرفشون گذشته یا مارکتینگشون مشکله و ... از دم برای مایکروسافت شر و ور گویی محضه.

ولی در کل، اینکه بازی های یه نفره مارکتینگشون پیچیده است و به همین دلیل کسی سمتشون نمیره بحث درستیه. هرچند که به مایکروسافت ربطی نداره و مشکلات مایکروسافت، یعنی نداشتن انحصاری و یا کیفیت پایین همون هایی هم که داره مطلق ربطی به این موضوع پیدا نمیکنه. دلیلش صرفا مدیریت غلط خودشونه.
ولی ماکان با این وضعیت پیچیده چرا بعضی ناشرها مثل یوبی مثلا میتونند یه بالانسی رو رعایت کنند تا حدی؟
و از اونطرف EA کلا گند میزنه:-"

بازار ژاپن اینا هم کار نداریم، حتی بازی های موبایلشون، سینگل پلیر محورن و نه PvP یا Co Op و ... ، البته خدای گاچا(لوت باکس)ن :))
به نظرم اصلی ترین مورد تواناییه! نمیتونند، بلد نیستن، بقیش بهانه ست:D
 
  • Like
Reactions: benjohn and vaan 2

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,150
نام
ماکان
ولی ماکان با این وضعیت پیچیده چرا بعضی ناشرها مثل یوبی مثلا میتونند یه بالانسی رو رعایت کنند تا حدی؟
و از اونطرف EA کلا گند میزنه:-"

بازار ژاپن اینا هم کار نداریم، حتی بازی های موبایلشون، سینگل پلیر محورن و نه PvP یا Co Op و ... ، البته خدای گاچا(لوت باکس)ن :))
به نظرم اصلی ترین مورد تواناییه! نمیتونند، بلد نیستن، بقیش بهانه ست:D

البته که توانایی هم مطرحه. بالاخره باید استدیو و افرادی رو داشته باشی که سابقه و توانایی تولید بازی های خطی خفن رو داشته باشه اما استراتژی های شرکت هم بسیار تاثیر گزاره. الان EA مین وایل که از همه بابت چاپیدن ملت فحش میخوره، درآمد وحشتناک داره. خوب چرا باید وقتش رو بابت ساخت چیزی که ریسکش بسیار بالاست تلف کنه؟ یوبیسافت هم اینکارو میکنه چون بلده اما اگه به نصبت چند سال قبل نگاه کنی میبینی که باز چقدر تغییر رویه داده و بازی های آنلاینش بیشتر شدن. بازی داستان محور بزرگش یعنی AC هم تا قبل O عملا هر سال منتشر میشد و مثل CoD خط تولید داشتن. اگه یوبیسافت الان رو با یوبیسافت 10 سال قبل مقایسه کنی کامل مشخصه که چقدر تفاوت وجود داره.

در کل اینکه بازی های صرفا داستانی، خصوصا را روایت های خطی از نظر فروش و برگشت سرمایه خیلی ریسکشون رفته بالا تردید ناپذیر و فکته. جناب کن لوین یه تاکی داره تو GDC به اسم Narratives Legos. این رو ببین. اولش دقیقا درباری این صحبت میکنه که ساخت بازی های سینگل داستانی وحشتناک هزینه بر هستن و یه اشتباه کوچیک باعث میشه کلا تیم و استدیو فیل بشن. در نتیجه کلا تغییر سبک داده و خصوصا با بازی جدیدش میخواد Immersive Sim بسازه تا با هزینه ها دست و پنجه نرم کنه. اگه یه نهفر تبحر داشته باشه و بتونه تبلیغ کنه خوب پول در میاره اما در غیر این صورت واقعا فیله! نمونش Beyond. و خیلی بازی های دیگه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
کسی اینجا با واژه‌ی ریسک آشنا نیست فک کنم.:D این که ریسک برنگشتن هزینه‌ی ساخت توی بازی‌های سینگل AAA بالاتره فک کنم یه چیز پر واضح هست.:D این ریسک رو شرکتای مولتی‌پلتفرم نمیتونن خیلی توجیه کنن ولی شرکتی مثل سونی میتونه چون پاداش ریسکش فقط فروش خود بازی نیست، جذب کردن مخاطب جدید به اکوسیستم پلی استیشن هست.
خیلی جالب داری بحث رو منحرف میکنی به سمت ناشر هایtp ... نه مایکروسافتی که کل بخش xbox ش هم منفجر شه ! حتی لرزششم حس،نمیکنه چه برسه براش مشکل ساز شه! کمپانی که فقط نقدینگیش راست کل ارزش سونیه ! اونوقت سونی میتونه ولی مایکرو نمیتونه ریسک کنه ؟؟! سونی که یه بازی هم fail بشه ضرر سنکینی براش به حساب میاد ! بخوای حساب کنی سونی از لحاظ تراز نامه های مالی و سرمایه کمپانی از t2 وacti پایین تر نباشه بالاتر نیست !

بیشتر از توانایی به دیدگاه روسا و مشتری مداری بر میگرده !
 
  • Like
Reactions: benjohn

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
. جناب کن لوین یه تاکی داره تو GDC به اسم Narratives Legos.
این ایده‌ی کن لوین خیلی خیلی خفن بود. دقیقا چیزیه که من از بازی‌ها میخوام. یجورایی Emergent Storytelling. اگه اون چیزی که ازش صحبت میکرد رو حتی نصفه و نیمه توی بازی جدیدش پیاده کنه، با اختلاف تبدیل میشه به مورد انتظارترین بازی من. و با توجه به Immersive Sim بودنش و علاقه‌‌م به این سبک به راحتی میتونه تبدیل بشه به بهترین بازی عمرم. به نظرم اون ایده‌ها اگه کامل و درست پیاده‌سازی بشن یه چیز فوق‌العاده خفنی درمیاد. مخصوصا که نویسنده‌های مثل خود Levine و Avellone روش کار میکنن.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
ولی ماکان با این وضعیت پیچیده چرا بعضی ناشرها مثل یوبی مثلا میتونند یه بالانسی رو رعایت کنند تا حدی؟
و از اونطرف EA کلا گند میزنه:-"

بازار ژاپن اینا هم کار نداریم، حتی بازی های موبایلشون، سینگل پلیر محورن و نه PvP یا Co Op و ... ، البته خدای گاچا(لوت باکس)ن :))
به نظرم اصلی ترین مورد تواناییه! نمیتونند، بلد نیستن، بقیش بهانه ست:D
البته يوبي اصلا بازي خطي نميسازه كه 2-3 ساعت كات سين داشته باشه:D كن لوين يه سخنراني خيلي خوب تو GDC داشت . دقيقا ساخت يه بازي مثل bioshock infinite رو با يه بازي ow مثل shadow of Mordor يا اسكايريم مقايسه ميكرد. همين كات سين هايي كه تو بازياي خطي مثل tlou -bioshock- God of war ميبينيم فوق العاده هزينه ساختش از يه بازي اوپن ورلد بيشتر هستش . براي مقايسه هم يه سيستمي معرفي كرد به اسم narrative lego. كه كوئست ها عوض اينكه با كات سين ها و ست پيس هاي گرون قيمت روايت بشه جايگزين ميشه با يه سيستمي مثل كوئست هاي مثلا اسكايريم. كه قطعا نه موشن كپچر ميخواد و نه بازيگر ها و voice actor هاي گرون قيمت هاليوودي. خودشم ميگه فشار و هزينه ساخت اينجور چيزها تو بايوشاك اينفينيت به حدي بالا بود كه مجبور شد يه مدت بازيسازي رو بزاره كنار. اينفينيت فوق العاده فروش خوبي داشت. فكر كنم 11ميليون فروخت! ولي لوين ميگفت بعد گلد شدن بازي خيليا به خاطر فشار كار رو همچين بازي شركت رو ترك كردن. خودشم ١٠ سال پيرتر شد:D الان دقت كني ساختار خيلي از بازياي يوبيسافت شبيه بازياي بتسدا شده. كات سين كم، خط كوئست كه آزادي عمل زيادي ميده(اوريجينز- وايلدلندز و كلي بازي ديگه). كلي هم تو هزينه ها صرفه جويي ميشه.
ساختن بازي مثل gow - tlou- metal gear- bioshock واسه خيلي از استوديوها به صرفه نيست. اينايي هم كه ميبيني ميسازن اسم و شركت بزرگي پشت سرشونه.(Levine -kojima- Cory - Sony -Neil -Bruce ) و...
كاري به سابقه مايكروسافت ندارم. ولي اينكه ميگه ساخت بازي سينگل پيچيده هست دليل داره. مخصوصا اگه خطي باشه. هزينه فوق العاده بيشتر از بازياي اوپن ورلد دارن و كافيه كوچكترين تصميم اشتباهي گرفته بشه تا كل ٥ سال كار به فنا بره.(نمونش بايوشاك اينفينيت). سوني هم كه انقدر از اين بازيا ميسازه و ميفروشه همشون ip هاي با سابقه هستن كه كلي اسم معروف پشتشونه.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
البته يوبي اصلا بازي خطي نميسازه كه 2-3 ساعت كات سين داشته باشه:D كن لوين يه سخنراني خيلي خوب تو GDC داشت . دقيقا ساخت يه بازي مثل bioshock infinite رو با يه بازي ow مثل shadow of Mordor يا اسكايريم مقايسه ميكرد. همين كات سين هايي كه تو بازياي خطي مثل tlou -bioshock- God of war ميبينيم فوق العاده هزينه ساختش از يه بازي اوپن ورلد بيشتر هستش . براي مقايسه هم يه سيستمي معرفي كرد به اسم narrative lego. كه كوئست ها عوض اينكه با كات سين ها و ست پيس هاي گرون قيمت روايت بشه جايگزين ميشه با يه سيستمي مثل كوئست هاي مثلا اسكايريم. كه قطعا نه موشن كپچر ميخواد و نه بازيگر ها و voice actor هاي گرون قيمت هاليوودي. خودشم ميگه فشار و هزينه ساخت اينجور چيزها تو بايوشاك اينفينيت به حدي بالا بود كه مجبور شد يه مدت بازيسازي رو بزاره كنار. اينفينيت فوق العاده فروش خوبي داشت. فكر كنم 11ميليون فروخت! ولي لوين ميگفت بعد گلد شدن بازي خيليا به خاطر فشار كار رو همچين بازي شركت رو ترك كردن. خودشم ١٠ سال پيرتر شد:D الان دقت كني ساختار خيلي از بازياي يوبيسافت شبيه بازياي بتسدا شده. كات سين كم، خط كوئست كه آزادي عمل زيادي ميده(اوريجينز- وايلدلندز و كلي بازي ديگه). كلي هم تو هزينه ها صرفه جويي ميشه.
ساختن بازي مثل gow - tlou- metal gear- bioshock واسه خيلي از استوديوها به صرفه نيست. اينايي هم كه ميبيني ميسازن اسم و شركت بزرگي پشت سرشونه.(Levine -kojima- Cory - Sony -Neil -Bruce ) و...
كاري به سابقه مايكروسافت ندارم. ولي اينكه ميگه ساخت بازي سينگل پيچيده هست دليل داره. مخصوصا اگه خطي باشه. هزينه فوق العاده بيشتر از بازياي اوپن ورلد دارن و كافيه كوچكترين تصميم اشتباهي گرفته بشه تا كل ٥ سال كار به فنا بره.(نمونش بايوشاك اينفينيت). سوني هم كه انقدر از اين بازيا ميسازه و ميفروشه همشون ip هاي با سابقه هستن كه كلي اسم معروف پشتشونه.
بدبختی اینه اینایی که غر میزنند همون OWـهای درست حسابی و کم خرج تر هم نمیسازن! کلا نمیسازن! :D
یوبی میاد OW میسازه، در کنارش هم میره R6 و FH و S&B میسازه! یه بالانسی در میاره!بعد اگر اشتباه نکنم تا الان پرفروش ترین بازی سال فارکرای بوده،پارسال هم Ghost Recon (البته این Co Op هم داشت و اینجوری معرفی شد حتی:-" )
گرچه ما بازی های خطی و سینمایی دوست داریم،ولی بازی سازها و ناشرین هم کم کاری میکنند!:-" اگر فقط و فقط فکر سود هستن،به خدا باید ول کنند از بازار کنسول ها برن کنار همشون! 4تا طراح استخدام کنند، و به سبک بازی های ژاپنی بازی های موبایل بسازن! به خدا مختون سوت میکشه چه خرجی میکنند ملت برای 4تا jpg (خود ترولی:)) )
همین بازی سونی برای موبایل Fate/Grand Order که بازار رو قبضه کرده! گیم پلی که به نظر من خیلی جوکه:-" ولی وایفو متریال 100% :-" یک خرج هایی میشه میگرخید فقط:)) (البته زیر مجموعه سونی اینترتیمنت نیست،نمیدونم مال کدوم گورشونه:-" ) اینجوری برن سر بازی های موبایل حداقل حرص نمیخوریم که بهانه میارن! :D وقتی ناشر بزرگ کم کاری میکنه انتظاری از بقیه نمیره که!


اما بازم میگم،من بیشتر مشکلم با MSـه،چرت و پرتی که میگن،چرت و پرته! :D بعد از اونطرف سونی میاد میگه بازیی مثل TLG حتی اگرم سود آنچنانی(یا کلا سود؟) برامون نداشته باشه،باید چنین بازی هایی بسازیم برای کنسولمون!

پ.ن : خیلی خوبه که این وسط همه میخوان خرج بازی رو کم کنند، بعد خبر میاد از یکی از بازی های مورد علاقت( KH II) که دیگه Text Box و حباب دیالوگ و ... حذف شده و همه چی کاتسین و صداگزاری کامل شده! و بازی به شکل خفنی تو بالاترین سطح ممکنه خودشه:D یاد بگیرن بقیه:p
البته از اونطرفم گویا NnK2 با اینکه شماره اول تو غرب حسابی تحویل گرفته شده بود، ایندفعه انگار نصف بازی اصلا صداگزاری هم نداره:| :-" دنیای عجیبیه کلا:D

سوني هم كه انقدر از اين بازيا ميسازه و ميفروشه همشون ip هاي با سابقه هستن كه كلي اسم معروف پشتشونه.
سلام و درود خداوند بر Horizon : Zero Dawn ! :d
و در آینده شاید Death Stranding !
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
@Cloud Strife

حالا بریم سر وقت بحث خودمون دیگه با جنابشان کاری نداریم.

ببین اینکه بعضی ها میگن بازیهای سینگل کم شدن در همه ی عرصه ها نمیگن بلکه منظورشون بازی های AAA هست وگرنه ایندی ها و بازیسازای کوچیکتر تا AA که فول فورس پشت سینگل هستن. بحث AAA رو اگه وسط بکشین من قبول دارم بازیها تعدادشون کم شده بدلایلی که خودتم گفتی هزینه بالا رفته و سخت شده و.... اما این درمورد مولتی های AAA هم صدق میکنه والا غیرتا چند تا بازی مولتی AAA میتونی مثال بزنی. اونا هم تعدادشون کم شده به همین علت. پس بنظرم این نتیجه ای که برخی از دوستان میگیرن که بازی سازی به سمت مولتی میره پایه و اساس درست نداره. بیایم قاره ای هم بحث کنیم بازی سازای اروپایی قطعا اکثر توجهشون رو سینگله. ژاپنی ها صد در صد سینگلن. میمونه آمریکا که اونم فکر میکنم محدود میشه به اکتی و EA که داری میبینی بازیهاشون خوب نمیفروشه. سودآوری EA هم گولت نزنه اصل سودآوری مال فیفا و بازیهای سالانه ورزشیشونه وگرنه طبق آمار خودشون یه بازی مثل Star wars BFII اصلا با انتظاراتشون همخونی نداشته. در نهایت کم شدن بازی های AAA یه حقیقته ولی مولتی هم همینه و محدود به سینگل نیست
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
بدبختی اینه اینایی که غر میزنند همون OWـهای درست حسابی و کم خرج تر هم نمیسازن! کلا نمیسازن! :D
یوبی میاد OW میسازه، در کنارش هم میره R6 و FH و S&B میسازه! یه بالانسی در میاره!بعد اگر اشتباه نکنم تا الان پرفروش ترین بازی سال فارکرای بوده،پارسال هم Ghost Recon (البته این Co Op هم داشت و اینجوری معرفی شد حتی:-" )
گرچه ما بازی های خطی و سینمایی دوست داریم،ولی بازی سازها و ناشرین هم کم کاری میکنند!:-" اگر فقط و فقط فکر سود هستن،به خدا باید ول کنند از بازار کنسول ها برن کنار همشون! 4تا طراح استخدام کنند، و به سبک بازی های ژاپنی بازی های موبایل بسازن! به خدا مختون سوت میکشه چه خرجی میکنند ملت برای 4تا jpg (خود ترولی:)) )
همین بازی سونی برای موبایل Fate/Grand Order که بازار رو قبضه کرده! گیم پلی که به نظر من خیلی جوکه:-" ولی وایفو متریال 100% :-" یک خرج هایی میشه میگرخید فقط:)) (البته زیر مجموعه سونی اینترتیمنت نیست،نمیدونم مال کدوم گورشونه:-" ) اینجوری برن سر بازی های موبایل حداقل حرص نمیخوریم که بهانه میارن! :D وقتی ناشر بزرگ کم کاری میکنه انتظاری از بقیه نمیره که!


اما بازم میگم،من بیشتر مشکلم با MSـه،چرت و پرتی که میگن،چرت و پرته! :D بعد از اونطرف سونی میاد میگه بازیی مثل TLG حتی اگرم سود آنچنانی(یا کلا سود؟) برامون نداشته باشه،باید چنین بازی هایی بسازیم برای کنسولمون!

پ.ن : خیلی خوبه که این وسط همه میخوان خرج بازی رو کم کنند، بعد خبر میاد از یکی از بازی های مورد علاقت( KH II) که دیگه Text Box و حباب دیالوگ و ... حذف شده و همه چی کاتسین و صداگزاری کامل شده! و بازی به شکل خفنی تو بالاترین سطح ممکنه خودشه:D یاد بگیرن بقیه:p
البته از اونطرفم گویا NnK2 با اینکه شماره اول تو غرب حسابی تحویل گرفته شده بود، ایندفعه انگار نصف بازی اصلا صداگزاری هم نداره:| :-" دنیای عجیبیه کلا:D


سلام و درود خداوند بر Horizon : Zero Dawn ! :d
و در آینده شاید Death Stranding !

ضمن اینکهtlou هم ip قدیمی نبود ! و الان تمام استودیو های سونی دارن روی ip جدید کار میکنن جز ناتی داگ ! حتی به احتمال قوی سانتا مونیکا هم بازی بعدیشgow نباشه
 
  • Like
Reactions: Akiba and benjohn

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
God of War واسه پنجمین هفته‌ی متوالی، توی صدر لیست پرفروش‌های برتانیا قرار گرفته! <:-P اگه یه هفته دیگه توی رتبه اول بمونه، به رکورد The last of Us روی PS3 که 6 هفته توی صدر بود، میرسه.

Screenshot-5_21_2018-12_04_30-PM.jpg
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
امار NPD ماه اپریل هم اومد


Here are the numbers for April 2018:
  • Total: $823 million (up 18% from $699 million in April 2017)
  • Hardware: $225 million (up 15% from $195 million)
  • PC and console software: $359 million (up 13% from $317 million)
  • Accessories: $241 million (up 28% from $187 million)
Year-to-date spending across video game Hardware, Software, Accessories and Game Cards is up 15% when compared to the same period a year ago, to $4.2 billion. Growth has occurred across all categories of spending.


SOFTWARE

God of War was April's best-selling game: The PS4 exclusive from Santa Monica Studios achieved the highest ever launch month dollar sales for a title launched exclusively on a PlayStation platform. Sony was April's top-selling publisher, driven by the success of God of War.

PlayStation 4 software breaks a record: PlayStation 4 software dollar sales in April 2018 set an all-time April high for any platform since tracking began in 1995. The record had previously been held by Xbox 360 and was set in April 2008.

MLB 18 continues its strong performance: MLB 18: The Show repeated its launch month ranking from March, once again placing at number three on the April revenues chart. MLB 18: The Show is the year's second best-selling exclusive to date, trailing only God of War.

Ubisoft is this years top publisher: Far Cry 5 was April's second best-selling game in dollar sales, and remains the years' top seller. Ubisoft remains the top revenue generating publisher year to date.

Nintendo Labo debuts on the charts: Nintendo Labo Variety Kit debuts as the fourth best-selling game of April in dollar sales, while the Robot Kit came in at number 21 on the charts.


HARDWARE & ACCESSORIES

PlayStation 4 hardware breaks a record: Sony's PlayStation 4 was the best-selling console hardware platform in April, and remains the best-selling console hardware platform year to date. PlayStation 4 generated the highest April unit sales for a Console since Nintendo Wii in April 2009, and the highest April dollar sales for a Console since Nintendo Wii in April 2008.

Year to date spending grows: For the 2018 year to date period, hardware spending has increased 14% to $1.2 billion. Spending gains for Xbox One, PlayStation 4 and Plug N Play devices such as the SNES Classic have driven growth.

PS4 Pro sales get a boost: The PS4 Pro 1TB Limited Edition God of War bundle was the month's best-selling hardware item in dollar sales, while the Switch 32GB with Neon Red/Blue Joy Con was the leading hardware item in unit sales.

Gamepad Sales are up: Gamepad spending increased 7% in April 2018 compared to a year ago and is up 23% year to date. The PlayStation 4 DualShock 4 Wireless Controller Black was April's top-selling Accessory and remains the best-selling Accessory year to date. The PlayStation 4 DualShock 4 Wireless Controller Black is now the all-time best-selling Gamepad in dollar sales.

Headset sales increase: Sales of Headsets/Headphones grew 89% in April 2018 when compared to a year ago. Year to date, Headsets/Headphones spending has increased 80%. The Xbox One Ear Force Stealth 600 Wireless Headset from Turtle Beach is the best-selling Headset/Headphone for both April 2018 as well as 2018 year to date.


RANKINGS
  1. God of War 2018
  2. Far Cry 5
  3. MLB 18: The Show
  4. Labo Variety Kit
  5. Donkey Kong Country: Tropical Freeze*
  6. Mario Kart 8*
  7. Grand Theft Auto V
  8. Call of Duty: WWII
  9. Super Mario Odyssey*
  10. NBA 2K18
  11. Playerunknown's Battlegrounds^
  12. Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands
  13. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  14. Monster Hunter: World
  15. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
  16. A Way Out^
  17. Yakuza 6: The Song Of Life*
  18. Sea Of Thieves
  19. Kirby Star Allies*
  20. FIFA 18^
* Digital sales not included
^ PC digital sales not included


Xbox One
  1. Far Cry 5
  2. Playerunknown's Battlegrounds
  3. Sea Of Thieves
  4. Call of Duty: WWII
  5. Grand Theft Auto V
  6. Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands
  7. NBA 2K18
  8. A Way Out
  9. Monster Hunter: World
  10. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
PS4
  1. God of War 2018
  2. Far Cry 5
  3. MLB 18: The Show
  4. Yakuza 6: The Song Of Life*
  5. Grand Theft Auto V
  6. Call of Duty: WWII
  7. Monster Hunter: World
  8. NBA 2K18
  9. A Way Out
  10. FIFA 18
Nintendo Switch*
  1. Labo Toy-Con 01 Variety Kit
  2. Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  3. Mario Kart 8
  4. Super Mario Odyssey
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  6. Kirby Star Allies
  7. Labo Toy-Con 02 Robot Kit
  8. Splatoon 2
  9. Mario & Rabbids: Kingdom Battle
  10. Pokken Tournament DX
Year to Date
  1. Far Cry 5
  2. Monster Hunter: World
  3. God of War 2018
  4. Call of Duty: WWII
  5. Dragon Ball: Fighterz
  6. Grand Theft Auto V
  7. NBA 2K18
  8. MLB 18: The Show
  9. Playerunknown's Battlegrounds^
  10. Mario Kart 8*

پ.ن :

God of War was April's best-selling game: The PS4 exclusive from Santa Monica Studios achieved the highest ever launch month dollar sales for a title launched exclusively on a PlayStation platform. Sony was April's top-selling publisher, driven by the success of God of War.

hl1p_dd1l-havmaajydu.jpg
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
فروش God Of War یه چیزه مافوق خفنی بوده !
God Of War has had a better debut than any other PlayStation exclusive ever, according to The NPD Group. Not only was it the best-selling game in the U.S. in April, but it’s performance in its first month also outpaces all other PlayStation exclusives. That’s not just PlayStation 4 — it’s for any PlayStation since the platform’s debut in 1995.
God of War came out on April 20, so it was only available for 10 days in the month. But it was still able to break the record, beating Grand Theft Auto: San Andreas, which came out for the PlayStation 2 in October 2004.
بزرگترین لانچ تاریخ برا انحصاری های playstation از سال 1995 تا الان ! اونم در حالی که فقط 10 روز فرصت داشته ، اینم از وضعیت پیچیده:D خودش که رکورد زد تازه باعث شده PS4 هم رکورد آپریل رو بزنه
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
فروش God Of War یه چیزه مافوق خفنی بوده !
God Of War has had a better debut than any other PlayStation exclusive ever, according to The NPD Group. Not only was it the best-selling game in the U.S. in April, but it’s performance in its first month also outpaces all other PlayStation exclusives. That’s not just PlayStation 4 — it’s for any PlayStation since the platform’s debut in 1995.
God of War came out on April 20, so it was only available for 10 days in the month. But it was still able to break the record, beating Grand Theft Auto: San Andreas, which came out for the PlayStation 2 in October 2004.
بزرگترین لانچ تاریخ برا انحصاری های playstation از سال 1995 تا الان ! اونم در حالی که فقط 10 روز فرصت داشته ، اینم از وضعیت پیچیده:D خودش که رکورد زد تازه باعث شده PS4 هم رکورد آپریل رو بزنه
فک کنم به دایره المعارف دنیا یه تغییراتی باید بدن :D
از این به بعد به جای پرفروش ترین ، بگن God Of War ترین بازی تاریخ و سال و ماه و ... :D
مثل بسکتبال NBA که نمیگن بهترین بازیکن بازی ، میگن مایکل جردن بازی :))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر