Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
منم گفتم حدودا و تقریبی حساب کردم ! با توجه به اینکه تا 30 سپتامبر و دقیقا قبل از GT SPORT فرنچایز 77 میلیون فروخته بوده خیلی دقیق بخواییم حساب کنیم فروش جی تی اسپورت 3.4 (3.38) میلیون میشه که با توجه به اینکه بازی 6 ماهه اومده فکر نکنم رقم فاجعه ای باشه ! GT5 Prologue و GT6 به ترتیب 5.35 و 5.22 فروختن طبیعتا نمیشه یه بازی که 6 ماه از ریلیزش گذشته رو با یه بازی که چندین سال از ریلیزش گذشته مقایسه کرد بعد راحت بگیم فاجعه بوده و راحت شیم ! طبیعتا اگر اتفاق خاصی نیفته فروش کلیش از اون 2 تا بیشتر میشه , درسته با توجه به سابقه فروش های 12 و 14 میلیونی GT باید بیشتر بفروشه ولی بالاخره GT SPORT نسخه شماره دار نبود و بیشتر تمرکزش آنلاین بود شاید بشه توجیه کرد ولی بازم همچنان از همه بازی های هم سبک خودش بیشتر فروخته . برای مثال FH3 که از نظر نمرات بهترین عملکرد رو داشته و فروشش هم عالی بود بعد از 5 ماه آمار اومد 2.5 میلیون فروخته
البته آمار FH3 واسه سه ماه بوده نه پنج ماه :D یعنی بازی تا آخر ۲۰۱۶ تونسته ۲.۵ میلیون نسخه بفروشه ولی خبرش رو اواسط فوریه اعلام کردن.
 
  • Like
Reactions: sajjad++

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
Grand Theft Auto V Shipments Pass 95 Million Units

در عرض 3 ماه پنج میلیون نسخه ی دیگه فروخت ! جدا یـ دلیل بیارید یـ دلیل بیارید که چرا GTA بعدی رو راکستار باید منتشر کنه ؟!
پ.ن : Mod بتل رویال بازی هم بزودی منتشر خواهد شد :|

j0cw_screenshot-twitter.com-2018.05.17-02-45-40.png
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,515
نام
میلاد
چه نسلی شد این نسل از نظر فروش و سود شرکت ها
هر بازی دنباله داری رو نگا میکنی به بهترین فروش تو کل سری رسید.از بازی های شرقی مثل پرسونا و مانستر هانتر گرفته تا gta و فارکرای و گاد آف وار و nba و آنچارتد و ... همه نسخه آخرشون بهترین عملکرد ممکن رو داشته.
این یعنی سرمایه گذاری های بیشتر و کمیت و کیفیت بالاتر که خبر خوبیه برای ما :D
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
چه نسلی شد این نسل از نظر فروش و سود شرکت ها
هر بازی دنباله داری رو نگا میکنی به بهترین فروش تو کل سری رسید.از بازی های شرقی مثل پرسونا و مانستر هانتر گرفته تا gta و فارکرای و گاد آف وار و nba و آنچارتد و ... همه نسخه آخرشون بهترین عملکرد ممکن رو داشته.
این یعنی سرمایه گذاری های بیشتر و کمیت و کیفیت بالاتر که خبر خوبیه برای ما :D


از یک جهت (درامدزایی) اره درست میگی ولی از یک جهت دیگه (فروش) فکر میکنم دلیلش کمتر شدن تعداد بازی ها هست. نسل قبل EA فکرکنم سالی حداقل ده تا بازی منتشر میکرد که الان کمتر از تعداد انگشت های یک دست شده همینطور یوبیسافت و اکثریت
راک استار این نسل 40 و خرده ای میلیون نسخه GTA V فروخت ولی خب نسل قبل 24 میلیون GTA IV، چهارده میلیون رد دد، هشت نه میلیون مکس پین سه، یک چند میلیونی LA و از اخر هم خود GTA V ولی این نسل کل فروشش متمرکز شده روی یک بازی و نهایتا RDR 2
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
از یک جهت (درامدزایی) اره درست میگی ولی از یک جهت دیگه (فروش) فکر میکنم دلیلش کمتر شدن تعداد بازی ها هست. نسل قبل EA فکرکنم سالی حداقل ده تا بازی منتشر میکرد که الان کمتر از تعداد انگشت های یک دست شده همینطور یوبیسافت و اکثریت
راک استار این نسل 40 و خرده ای میلیون نسخه GTA V فروخت ولی خب نسل قبل 24 میلیون GTA IV، چهارده میلیون رد دد، هشت نه میلیون مکس پین سه، یک چند میلیونی LA و از اخر هم خود GTA V ولی این نسل کل فروشش متمرکز شده روی یک بازی و نهایتا RDR 2
نسل قبل از 2006 -2007 کلید خورد تا 2013-2014 هنوز بازی های مهم میومد براش زوده قضاوت فعلا نسل هست از 2013 رسما شروع شد
 

ehsan_srk

کاربر سایت
Sep 23, 2007
4,097
نام
Ehsan
فروش كنسول ها در ماه گذشته (April) در آمريكا بر اساس آمار NPD : (هفته آينده آمار كلي كه با فروش ديجيتالي هست بيرون مياد و اطلاعات فروش كنسول ها امروز به بيرون درز كرده)

PS4 : 326k
Switch : 171k
X1 : 134k
3DS : 70k

PS4 بهترين فروش ماه April خودش ثبت كرده(به لطف فروش فوق العاده God Of War ).ركورد قبلي 206k بوده

در بخش فروش بازي ها بدون احتساب فروش ديجيتالي ٣ بازي اول پر فروش ماه:

God of War
Far Cry 5
Nintendo Labo
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
فروش كنسول ها در ماه گذشته (April) در آمريكا بر اساس آمار NPD : (هفته آينده آمار كلي كه با فروش ديجيتالي هست بيرون مياد و اطلاعات فروش كنسول ها امروز به بيرون درز كرده)

PS4 : 326k
Switch : 171k
X1 : 134k
3DS : 70k

PS4 بهترين فروش ماه April خودش ثبت كرده(به لطف فروش فوق العاده God Of War ).ركورد قبلي 206k بوده

در بخش فروش بازي ها بدون احتساب فروش ديجيتالي ٣ بازي اول پر فروش ماه:

God of War
Far Cry 5
Nintendo Labo
برای کسانی که میگن بازیهای سینگل دیگه تاثیر سابق رو ندارن.
Xbox One x در ماه رلیزش موفق نشد تاثیری روی GOW داشت روی آمار فروش آمریکای شمالی بزاره. پس بازیهای سینگل مهمن و تاثیر خودشونم دارن بشرطی که کیفیت خوبی هم داشته باشن
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
برای کسانی که میگن بازیهای سینگل دیگه تاثیر سابق رو ندارن.
Xbox One x در ماه رلیزش موفق نشد تاثیری روی GOW داشت روی آمار فروش آمریکای شمالی بزاره. پس بازیهای سینگل مهمن و تاثیر خودشونم دارن بشرطی که کیفیت خوبی هم داشته باشن
هر کس همچین حرفی میزنه کاملا در اشتباهه :D

-----------------------------------------------------
یعنی GOW تو ماه اول امریکا چندتا بمب منفجر کرده ؟8->8->
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
برای کسانی که میگن بازیهای سینگل دیگه تاثیر سابق رو ندارن.
Xbox One x در ماه رلیزش موفق نشد تاثیری روی GOW داشت روی آمار فروش آمریکای شمالی بزاره. پس بازیهای سینگل مهمن و تاثیر خودشونم دارن بشرطی که کیفیت خوبی هم داشته باشن

به نظر من این قضیه کلا بد فهمیده شد:D

ببین احسان بحث اینه که بازی های سینگل به صورت کلی دیگه نمیتونن به سودآوری قبل باشن و این فکته. استدلال ساده ای هم پشتش هست. هر نسل هزینه ساخت یه بازی سینگل خطی بیشتر میشه. طبیعی هم هست چون پیشرفت گرافیک خیلی سریع تر از پیشرفت تولزهاست و انجین ها و تولزهای تازه تر انقدری کار رو ساده نمیکنه که در مجموع هزینه تولید ثابت بمونه. به این تریب هزینه ساخت هر بازی به شدت بیشتر میشه اما فروش نه. فروش تقریبا همیشه ثابته و چه بسا به نسبت قبل کمتر هم شده. در نتیجه سودآوری بازی ها اکه فقط بنا به فروش خود بازی باشه هی کمتر میشه تا اینکه عملا به ضرر دهی برسه.

درسته که خیلی از بازی های بزرگ مثل گاو میتونن انقدر موفق عمل کنن که بازم سودده باشن اما این قضیه برای 90% بازی های موجود صدق نمیکنه. اینها یا باید از کیفیت پروداکشن بزنن و اساسا بازی های بزرگی نباشن، یا اینکه برن سراغ کسب درآمد از بخش های آنلاین. خیلی طبیعی هست که با این تفاسیر تنها استدیوهایی میتونن بازی های صرفا سینگل بسازن و موفق باشن که تجربه و تبحر خاصی دارن. در غیر این صورت واقعا عاقبتی جز شکست نیست.

در نتیجه واقعا الان مارکتینگ بازی های سینگل پیچیده است. شما سونی رو بزار کنار، چون قضیه اش فرق میکنه. استدیوهای سونی جزو بهترین های دنیا هستن، ناشری عین سونی هم پشتشون هست، تبلیغاتی رو دارن که 95% بازی های دنیا ندارن، در نتیجه میتونن بازم بفروشن. باقی بازی های هیچ کدوم از این شرایط رو ندارن. مجبورن که کوچیک باشن، مجبورن که کیفیت بازی های مثل گاو رو نداشته باشن و مجبورن که برن سراغ بخش های آنلاین و کسب درآمد درون برنامه ای. وگرنه اپیک فیل میشن. بازم میگن هر استدیویی نمیتونه GoW یا Horizon بسازه. این رو هم باید پذیرفت و اساس فروش خوب اینها مثال نقض خوبی برای وضعیت پیچیده بازی های سینگل نیست.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
به نظر من این قضیه کلا بد فهمیده شد:D

ببین احسان بحث اینه که بازی های سینگل به صورت کلی دیگه نمیتونن به سودآوری قبل باشن و این فکته. استدلال ساده ای هم پشتش هست. هر نسل هزینه ساخت یه بازی سینگل خطی بیشتر میشه. طبیعی هم هست چون پیشرفت گرافیک خیلی سریع تر از پیشرفت تولزهاست و انجین ها و تولزهای تازه تر انقدری کار رو ساده نمیکنه که در مجموع هزینه تولید ثابت بمونه. به این تریب هزینه ساخت هر بازی به شدت بیشتر میشه اما فروش نه. فروش تقریبا همیشه ثابته و چه بسا به نسبت قبل کمتر هم شده. در نتیجه سودآوری بازی ها اکه فقط بنا به فروش خود بازی باشه هی کمتر میشه تا اینکه عملا به ضرر دهی برسه.

درسته که خیلی از بازی های بزرگ مثل گاو میتونن انقدر موفق عمل کنن که بازم سودده باشن اما این قضیه برای 90% بازی های موجود صدق نمیکنه. اینها یا باید از کیفیت پروداکشن بزنن و اساسا بازی های بزرگی نباشن، یا اینکه برن سراغ کسب درآمد از بخش های آنلاین. خیلی طبیعی هست که با این تفاسیر تنها استدیوهایی میتونن بازی های صرفا سینگل بسازن و موفق باشن که تجربه و تبحر خاصی دارن. در غیر این صورت واقعا عاقبتی جز شکست نیست.

در نتیجه واقعا الان مارکتینگ بازی های سینگل پیچیده است. شما سونی رو بزار کنار، چون قضیه اش فرق میکنه. استدیوهای سونی جزو بهترین های دنیا هستن، ناشری عین سونی هم پشتشون هست، تبلیغاتی رو دارن که 95% بازی های دنیا ندارن، در نتیجه میتونن بازم بفروشن. باقی بازی های هیچ کدوم از این شرایط رو ندارن. مجبورن که کوچیک باشن، مجبورن که کیفیت بازی های مثل گاو رو نداشته باشن و مجبورن که برن سراغ بخش های آنلاین و کسب درآمد درون برنامه ای. وگرنه اپیک فیل میشن. بازم میگن هر استدیویی نمیتونه GoW یا Horizon بسازه. این رو هم باید پذیرفت و اساس فروش خوب اینها مثال نقض خوبی برای وضعیت پیچیده بازی های سینگل نیست.
اتفاقا برعکس من کاملا متوجه هستم. گرچه حالا در مورد سود ده بودن یا نبودن بازی های سینگل هم من باهات بحث دارم ولی اینو میزارم برای یه موقعیت بهتر.

اون بنده خدایی که اصلا این بحث رو راه انداخت منظورش چیز دیگه ای بود. اتفاقا بنظرم شما دارین بد برداشت میکنین. ایشون اصلا بحث فروش نداشت. اتفاقا گفت بازیهایی مثل زلدا و هورایزن موفق عمل میکنن. اما تاثیر سابق رو ندارن ( ببن دقیقا داره از واژه Impact استفاده میکنه نه Sales) اصلا بحث فروش یا در آمدزایی رو فراموش کن. ایشون کنسولسازه دقیقا عین سونی. موضعش با امثال یوبی متفاوته. ایشون اعتقاد داره اینطور بازیها تاثیر سابق رو ندارن که خبرهایی که میشنویم کاملا برعکس این رو نشون میده.
گرچه تو همین الان بری به تاپیکای E3 همین فروم خودمون سر بزنی میبینی بیشترین استقبال از تاپیک بثسدا شده شرکتی که اصولا فقط بازی سینگل میسازه. حالا بحث فروش و سودآوری باشه برای فرصت دیگه تا بعدا بخدمتت برسم:D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اتفاقا برعکس من کاملا متوجه هستم. گرچه حالا در مورد سود ده بودن یا نبودن بازی های سینگل هم من باهات بحث دارم ولی اینو میزارم برای یه موقعیت بهتر.

اون بنده خدایی که اصلا این بحث رو راه انداخت منظورش چیز دیگه ای بود. اتفاقا بنظرم شما دارین بد برداشت میکنین. ایشون اصلا بحث فروش نداشت. اتفاقا گفت بازیهایی مثل زلدا و هورایزن موفق عمل میکنن. اما تاثیر سابق رو ندارن ( ببن دقیقا داره از واژه Impact استفاده میکنه نه Sales) اصلا بحث فروش یا در آمدزایی رو فراموش کن. ایشون کنسولسازه دقیقا عین سونی. موضعش با امثال یوبی متفاوته. ایشون اعتقاد داره اینطور بازیها تاثیر سابق رو ندارن که خبرهایی که میشنویم کاملا برعکس این رو نشون میده.
گرچه تو همین الان بری به تاپیکای E3 همین فروم خودمون سر بزنی میبینی بیشترین استقبال از تاپیک بثسدا شده شرکتی که اصولا فقط بازی سینگل میسازه. حالا بحث فروش و سودآوری باشه برای فرصت دیگه تا بعدا بخدمتت برسم:D
خوب این حرفای اسپنسر، واسه رجوع بعدی:
the audience for those big story-driven games… I won’t say it isn’t as large, but they’re not as consistent. You’ll have things like Zelda or Horizon Zero Dawn that’ll come out, and they’ll do really well, but they don’t have the same impact that they used to have because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience. Sony’s first-party studios do a lot of these games, and they’re good at them, but outside of that, it’s difficult – they’re become more rare; it’s a difficult business decision for those teams, you’re fighting into more headwind.

“We’ve got to understand that if we enjoy those games, the business opportunity has to be there for them. I love story-based games. I just finished [LucasArts-inspired RPG] Thimbleweed Park – I thought it was a fantastic game. Inside was probably my game of last year. As an industry, I want to make sure both narrative-driven single-player games and service-based

در نهایت حرفش رو می شه به این یک جمله خلاصه کرد:
they’re become more rare
چرا این حرف رو می زنه؟ بازی های ایمپکت دار داستانی رو توی نسل های مختلف مقایسه کن. در نهایت شما تعداد رو که بشمری می بینی راست می گه، خیلی کمتر شدن تعداد بازی های تاثیر گذار تک نفره داستانی.
در کل جملاتی که می گه همشون درستن به نظرم؛ یه تعداد خیلی خیلی زیادی از گیمر ها گیر کردن به بازی های سرویسی (فورتنایت، CSGO، DOTA2، R6:S، اخیرا PUBG، کال آو دیوتی ها، Hearthstone و ...) و خیلی چیز دیگه ای غیر اینا بازی نمی کنن (در مورد اینکه چرا، همین لوتباکس ها یه دلیلن. اینونتوری های اسکین و ... باعث Sunken Cost Fallacy و دل نکندن از بازی می شن:D) و همین هم ساخت یه بازی تک نفره که بتونه تاثیر گذار باشه و اون افراد رو بکنه از بازی های سرویسیشون رو اونقدری سخت کرده که خیلی کمتر از قبل شدن.
پ.ن: بنده خدا حتی گفته استودیو های سونی می تونن هنوز این کار رو کنن:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
به نظر نه کسی بد برداشت کرده و نه حرفش اشتباه بوده ! فقط نیومده راست و حسینی راستش رو بگه که اقا ما نمیتونیم ! اون بازیا که انتظار دارید ساختشون از توانمون خارجه ! و سود کمتری هم نسبت به بازیای انلاین و سرویس محور دارن !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر