sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
درمورد Obsidian's Pillars of Eternity 2 بگم که بازی با $1000 دلار ساخته شده. که $192.67 سود کردن فقط. سرمایه گذاران فروش 580,000 نسخه ای رو به قیمت 50 دلار هدف قراره داده بودند. یعنی فقط 110,000 نسخه فروخته و یعنی اینکه شکست خوردن در هدفشون و هیچ سرمایه ای بهشون برنگشته. و بازی کاملا یک شکست تجاری بوده برای استدیو
بازی با حداقل بودجه 4.4 میلیون دلاری ساخته شده (منبع) اصلاً مگه میشه با هزار دلار بازی با این ابعاد ساخت؟
یکی از افرادی که از طریق Fig روی بازی 1000 دلار سرمایه‌گذاری کرده بوده اومده گفته که از فروش بازی تا ماه سپتامبر 192 دلار بهش از درآمد بازی سهم رسیده.
روی Fig برنامه تجاری بازی اینجوری بوده که اگه بازی 580 هزار نسخه با قیمت 50 دلار بفروشه، سرمایه‌گذارها به سود می‌رسن.
اون سرمایه‌گذار حساب کرده که چون کمتر از یک پنجم از سرمایه اولیه‌ش بهش برگشته یعنی بازی به همون نسبت فروش داشته و به عدد 110 هزار نسخه رسیده.
اگه یه بازی با بودجه هزار دلاری ساخته بشه و فقط به صورت دیجیتالی منتشر بشه، با فروش 30 تا دونه نسخه 50 دلاری به سوددهی میرسه.
تعداد نسخه های فروخته شده PoE2 تا ابتدای ماه جولای بیشتر از 200 هزار نسخه بوده (منبع)
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
بازی با حداقل بودجه 4.4 میلیون دلاری ساخته شده (منبع) اصلاً مگه میشه با هزار دلار بازی با این ابعاد ساخت؟
یکی از افرادی که از طریق Fig روی بازی 1000 دلار سرمایه‌گذاری کرده بوده اومده گفته که از فروش بازی تا ماه سپتامبر 192 دلار بهش از درآمد بازی سهم رسیده.
روی Fig برنامه تجاری بازی اینجوری بوده که اگه بازی 580 هزار نسخه با قیمت 50 دلار بفروشه، سرمایه‌گذارها به سود می‌رسن.
اون سرمایه‌گذار حساب کرده که چون کمتر از یک پنجم از سرمایه اولیه‌ش بهش برگشته یعنی بازی به همون نسبت فروش داشته و به عدد 110 هزار نسخه رسیده.
اگه یه بازی با بودجه هزار دلاری ساخته بشه و فقط به صورت دیجیتالی منتشر بشه، با فروش 30 تا دونه نسخه 50 دلاری به سوددهی میرسه.
تعداد نسخه های فروخته شده PoE2 تا ابتدای ماه جولای بیشتر از 200 هزار نسخه بوده (منبع)
درمورد بخش اول حرفت درسته من اشتباه کردم که ادیت کردم ولی درمورد فروش بازی خود استیم اسپای 100,000 .. 200,000 تخمین زده.
درمنبع عای مختلف the game has sold no more than about 110k copies in the period since its release all the way to September. نوشتن 110K فروختن.
در هرصورت بازی درسته واقعا خوب بوده ولی از لحاظ تجاری شکست بوده.
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
درمورد بخش اول حرفت درسته من اشتباه کردم که ادیت کردم ولی درمورد فروش بازی خود استیم اسپای 100,000 .. 200,000 تخمین زده.
درمنبع عای مختلف the game has sold no more than about 110k copies in the period since its release all the way to September. نوشتن 110K فروختن.
در هرصورت بازی درسته واقعا خوب بوده ولی از لحاظ تجاری شکست بوده.
منم که گفتم آمار 110 هزار نسخه طبق اون توئیت و حساب و کتاب اون سرمایه‌گذار بوده.
خود Obsidian هنوز آمار دقیقی ارائه نداده و تنها آماری که داریم همون 203 هزار نسخه بعد از دو ماه هست (که براساس آمار اچیومنتها به دست اومده و عدد واقعی احتمالاً کمی بیشتره).
قسمت اول که رقبای چندانی نداشت در فاصله بیش از 3 سال کمتر از 1.3 میلیون نسخه فروخته بود (تازه در این مدت بارها تخفیف هم خورده بود) عدد 580 هزار نسخه در دسترسه اما هم زمان می‌بره و البته نه با قیمت 50 دلار. این اعداد و ارقام بیشتر از اینکه نشون دهنده شکست تجاری بازی باشه، نشون میده که پلن تجاری Obsidian در پلتفرم Fig عملاً به گونه‌ای بوده که کمترین پول ممکن به سرمایه‌گذارها برسه.
مسئله مهم اینه که بازی‌ای که با بودجه کمتر از 5 میلیون دلار ساخته شده نیاز به فروش 580 هزار نسخه به قیمت 50 دلار برای سودده بودن نداره. (580000*50= 29 میلیون دلار) اگه سهم استیم رو از این عدد کم کنیم به 20 میلیون دلار می‌رسیم که 4 برابر بودجه ساخت بازیه (فکر نمی‌کنم هزینه چندانی در بخش مارکتینگ برای بازی انجام شده باشه). اینکه بعد از این همه مدت فقط یک پنجم از سرمایه اولیه رو به سرمایه‌گذار برگردوندن معنیش این نیست که بازی هم به اندازه یک پنجم فروش هدف، فروخته و عدد 110هزار نسخه لزوماً عدد درستی نیست. اون سرمایه‌گذار هم هنوز هیچ سودی از سرمایه‌گذاریش ندیده و تازه 192 دلار از هزینه اولیه‌ش بهش برگشته و برای اینکه به سود برسه باید بیش از 800 دلار دیگه بهش برگرده تا تازه وارد مرحله سود بشه :D کیک‌استارتر خودش عملاً کلاهبرداری بود بعد Fig با وعده سر خرمن بازگشت سرمایه کلاهبرداری دوبل داره میکنه:D
در مورد سندیت آمار استیم‌اسپای با توجه به این وضعیتی که Valve برای دسترسی به اطلاعات ایجاد کرده شک و تردید بسیاری وجود داره.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
بازیه F/GO در ماه سپتامبر حدود 80 میلیون دلار(!!!!!!!) در آمد داشته!!!! :|

Fate/Grand Order Made an Estimated 9 Billion Yen in September

بازی رو Aniplex میسازه، که زیر مجموعه Sony Music هست! یعنی سونی با همین یه بازی تو استخر پول شنا میکنه=))

---
بعضی وقتا میگم این سازنده های بازی های کنسولی و AAA خیلییییی احمقن که هنوز دارن اینجوری بازی میسازن!
ولی خوب...تا باشه از این احمقا! :-" خدا بیشترشون کنه:D
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
چارت هفتگی انگلیس:
Pokémon Let's Go Pikachu و Let's Go Eevee به موفق ترین بازی فیزیکی کنسول سوییچ در انگلیس تبدیل شدند. Let's Go Pikachu در رتبه 4 و Let's Go Eevee در رتبه 6 قرار گرفته. ولی در مجموع در چارت در درتبه اول قرار میگیرند. کل فروش دو نسخه این بازی 116,000 در هفته اول بوده است.
این بازی باعث افزایش فروش سخت افزاری سوییچ و افزایش فروش سایر بازی های سوییچ شده است. Mario Kart 8 Deluxe (No.9) با افزایش 94% و Super Mario Party (No.18) با 25% و Super Mario Odyssey (no.19) با 30% و The Legend of Zelda: Breath of the Wild (No.28) با 52% افزایش فروش همراه بوده اند.
فروش Just Dance 2019 هم با 465% افزایش همراه بوده که بازی از رتبه 39 به رتبه 16 امده و این بخاطر فروش نسخه سوییچ بازی بوده.

فروش Spyro Reignited Trilogy هم بسیار خوب بوده و 75% روی پلتفرم سونی فقط فروش داشته است.
Fallout 76 انتظار میرفت فروش خوبی داشته باشد انتظارات را براورده نکرده و در رتبه 3 قرار گرفته و 82.4% نسبت به فروش Fallout 4 افت داشته است. با این حال با توجه به قیمت خرده فروشی بالاتر Fallout 76 بیشترین درآمد خرده فروشی در انگلیس را کسب کرده است. فروش بازی در هفته اول 85,000 نسخه بوده.
Hitman 2 فروشی ضعیف تر از نسخه قبلی رو تجربه کرده و در رتبه 10 چارت قرار گرفته. در مقایسه با Hitman Absolution این بازی 90% افت فروش داشته است.
هفته شده Battlefield V می تواند فروش ضعیف تری را نسبت به نسخه های قبلی خود تجربه کند.
اما بازی Fortnite با باندل The Deep Freeze فروش فیزیکی قرار دارد. فروش بازی بین PS4 با 34% و Xbox One با 33% و نینتندو سوییچ با 32% تقسیم شده است.
01 (NE) SPYRO REIGNITED TRILOGY (ACTIVISION BLIZZARD)
02 (01) RED DEAD REDEMPTION 2 (TAKE 2)
03 (NE) FALLOUT 76 (BETHESDA SOFTWORKS)
04 (NE) POKEMON LET'S GO, PIKACHU! (NINTENDO)
05 (03) FIFA 19 (ELECTRONIC ARTS)
06 (NE) POKEMON LET'S GO, EEVEE! (NINTENDO)
07 (02) CALL OF DUTY: BLACK OPS 4 (ACTIVISION BLIZZARD)
08 (NE) FORTNITE: DEEP FREEZE BUNDLE (WARNER BROS. INTERACTIVE)
09 (06) MARIO KART 8 DELUXE (NINTENDO)
10 (NE) HITMAN 2 (WARNER BROS. INTERACTIVE
...
مقایسه فروش سری Fallout در انگلیس:
[Week 44, 2008] FALLOUT 3 (BETHESDA SOFTWORKS) - 120,000 / NEW
[Week 42, 2010] FALLOUT: NEW VEGAS (BETHESDA SOFTWORKS) - 154,000 / NEW
[Week 46, 2015] FALLOUT 4 (BETHESDA SOFTWORKS) - 482,000 / NEW
[Week 46, 2018] FALLOUT 76 (BETHESDA SOFTWORKS) - 85,000 / NEW
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
فروش بازیای BGS همیشه خفن بودن و رشد داشتن نسبت به عناوین قبلیشون الان فروش FO76 با این حساب بزور بتونه 2 میلون نسخه رو رد کنه تو این چند وقته مقایسه کنید با 12 میلیون شیپ در عرض ۲۴ ساعت + یک میلیون نسخه جیرینگی رو استیم تو همون یک روز نسخه ۴ !
سر نسخه ۴ ی سری پلای پشت سرشون رو خراب کردن و ملت رو نا امید کردن مخصوصا کنسولیا رو ولی سر FO76 چنان نابود کردن که دیگه اعتمادی نمونده قشنگ اگه متا 99 هم بگیره استارفیلد و TES6 و کلا همه به به و چه چه کنن جای این فاجعه ای که به وجود اوردن رو نمیتونه خوب کنه چون وقتی مخاطب عامت رو از دست بدی دیگه کارت تمومه اسم BGS و کلا برند اصلیت رو خیلی باید احمق باشی اینجوری به گند بکشی ! گندی که حالا حالا بوش خواهد امد حالا هر چقدرم که پچ کنی بازیت رو ابی که رفته دیگه رفته !
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
از فروش Spyro بسیاااااار خرسندم! :x روح و روانم رو شاد کرد! :x گرچه فکر میکردم اول و دوم پوکمون ها باشن(به صورت جدا! :D ) و اسپایرو چون خبر اومده بود ترکونده، سوم:D

ولی در کل خیلی خوشحالم! خیلی! امیدوارم یه جوری باعث بشه پلتفرمرهای 3D بیشتر بشه تعدادشون، مخصوصا از اینایی که جک و جونور شخصیت اصلیشون هست:D کلا برگردیم PS1 :-"

و ... اون 75% ! :x و همچنان خااااک بر سر اون جماعتی که اون سال ها کراش و اسپایرو رو از دست دادن! و بعد خاک بر سر اونایی که سعی نکردن این دو جواهر رو بیارن توی ASBR ! و بعد اول نسل خاک بر سرشون که هرجوری شده از چنگ اکتی اینا رو در نیوردن با اون هایپی که راه انداختن:|
ولی باز خیلی خوب بازسازی شدن! :x راضیم! راضی! :D
 

mgh2225

کاربر سایت
Apr 30, 2017
810
و ... اون 75% ! :x و همچنان خااااک بر سر اون جماعتی که اون سال ها کراش و اسپایرو رو از دست دادن! و بعد خاک بر سر اونایی که سعی نکردن این دو جواهر رو بیارن توی ASBR ! و بعد اول نسل خاک بر سرشون که هرجوری شده از چنگ اکتی اینا رو در نیوردن با اون هایپی که راه انداختن:|
ولی باز خیلی خوب بازسازی شدن! :x راضیم! راضی! :D

اگه بازی نکردیم دلیلش پایین بودن سن و بلد نبودن انگلیسی و باب نشدن اینترنت تو ایران بوده.
سال 95 که پلی 1 اومد خودت چندسالت بود:D
میخوای فحش بدی برو به اونایی فحش بده که همچین مسکات های نابی رو مفت مفت از دست دادن و بجای اینکه حق امتیازشو بخرن توی مراسم اختصاصی خودشون به اسم انحصاری به خورد فنا دادن ( که البته دادی ولی بنظرم حق مطلبو ادا نکردی هنوز جا داشت:D)
 
  • Like
Reactions: Akiba and jhoobin

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
اگه بازی نکردیم دلیلش پایین بودن سن و بلد نبودن انگلیسی و باب نشدن اینترنت تو ایران بوده.
سال 94 که پلی 1 اومد خودت چندسالت بود:D
میخوای فحش بدی برو به اونایی فحش بده که همچین مسکات های نابی رو مفت مفت از دست دادن و بجای اینکه حق امتیازشو بخرن توی مراسم اختصاصی خودشون به اسم انحصاری به خورد فنا دادن ( که البته دادی ولی بنظرم حق مطلبو ادا نکردی هنوز جا داشت:D)
نهههههه! من منظورم شما نبود:)) منظورم همون سران سونی بود که اینا رو از دست دادن! :|
چه بد نوشتم که اینجوری برداشت شد:|

من خودم متولد 94م(!) ولی کراش و اسپایروها رو زدم...به تعداد بار زیاد:-" :D ولی خوب خیلی بازی ها مثل MGS و اینا رو نزدم و نشنیده بودم و ...:-"
بعد...پلتفرمرها زلان انگلیسب نمیخوادا:-" ولی خوب برای Syphon F!lter مثلا یه دوست بزدگ تر داشتم زنگ میزدم از اون میپرسیدم هرجا که گیر میکردم!(قدم به قدم :-" )
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
نهههههه! من منظورم شما نبود:)) منظورم همون سران سونی بود که اینا رو از دست دادن! :|
چه بد نوشتم که اینجوری برداشت شد:|

من خودمم متولد 94م ولی کراش و اسپایروها رو زدم...به تعداد بار زیاد:-" :D ولی خوب خیلی بازی ها مثل MGS و اینا رو نزدم و نشنیده بودم و ...:-"

باور کن من اسم اسپایرو رو تا قبل از معرفی ریمیک اش نشنیده بودم...یعنی اکتی نمیدونم چطور و با چه قدرتی اسم این فرنچایز رو خاک کرده بود که منی که گیمر نسل شیش ام تا این همه مدت از وجودش بی خبر بودم اونم وقتی که یکی از بهترین 3D Platformer های زمان خودشه....
باز مایکرو یه نسخه درب و داغونی از بانجو کازویی داد اوایل نسل هفت یادمون انداخت همچین ip ای هست(هر چند الان که به امون خدا ول کرده همچین چیز شاخی رو خاک بر سرش :D)
 
  • Like
Reactions: Akiba

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
اگه بازی نکردیم دلیلش پایین بودن سن و بلد نبودن انگلیسی و باب نشدن اینترنت تو ایران بوده.
سال 95 که پلی 1 اومد خودت چندسالت بود:D
میخوای فحش بدی برو به اونایی فحش بده که همچین مسکات های نابی رو مفت مفت از دست دادن و بجای اینکه حق امتیازشو بخرن توی مراسم اختصاصی خودشون به اسم انحصاری به خورد فنا دادن ( که البته دادی ولی بنظرم حق مطلبو ادا نکردی هنوز جا داشت:D)
وقتی مسکات ها این روزا تو چندتا بازی ایندی خلاصه میشن (جدا از نینتندو) و ملتم که بیشتر دنبال چیزای دیگن تا مسکات ها و پول بیشتری توشون هست خب ناشرا هم میرن سراغ اونا تا اینکه کرش بخرن یه بازی خفن بسازن دیگه جایی برای فحش دادنم نمیمونه:Dوضع پلتفرمرا تا اواسط نسل هفت خوب بود ولی ساخت AAA ها انقدر زیاد و پرخرج شد که دیگه جایی واسه اینا نموند:D
نهههههه! من منظورم شما نبود:)) منظورم همون سران سونی بود که اینا رو از دست دادن! :|
چه بد نوشتم که اینجوری برداشت شد:|

من خودم متولد 94م(!) ولی کراش و اسپایروها رو زدم...به تعداد بار زیاد:-" :D ولی خوب خیلی بازی ها مثل MGS و اینا رو نزدم و نشنیده بودم و ...:-"
بعد...پلتفرمرها زلان انگلیسب نمیخوادا:-" ولی خوب برای Syphon F!lter مثلا یه دوست بزدگ تر داشتم زنگ میزدم از اون میپرسیدم هرجا که گیر میکردم!(قدم به قدم :-" )
حقیقتا اون زمان درگیری با یونیورسال برا گرفتن کرش کار راحتی نبود:-" همون بهتر که منبعش خریدن بردن تازه همون nd هم دیگه علاقه ای به ساخت کرش نداشت بعد CTR کارش تموم شد:D
 
  • Like
Reactions: benjohn and mgh2225

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
باور کن من اسم اسپایرو رو تا قبل از معرفی ریمیک اش نشنیده بودم...یعنی اکتی نمیدونم چطور و با چه قدرتی اسم این فرنچایز رو خاک کرده بود که منی که گیمر نسل شیش ام تا این همه مدت از وجودش بی خبر بودم اونم وقتی که یکی از بهترین 3D Platformer های زمان خودشه....
باز مایکرو یه نسخه درب و داغونی از بانجو کازویی داد اوایل نسل هفت یادمون انداخت همچین ip ای هست(هر چند الان که به امون خدا ول کرده همچین چیز شاخی رو خاک بر سرش :D)
اتفاقا برعکسه کراش، اسپایرو نسل قبل و این نسل حتی بازی داشته (و چندتا هم رو PS2 ) یعنی هیچوقت محو نبوده!
اما ... نسل قبل ریبوت خیلی بدی شد و Skylanders از جونش در اوردن! و پیشنهاد میکنم بری ببینی چه بلایی سر طراحی اسپایرو اوردن! (اون دانته معتاده ی DmC یادته؟ یه 7-8پله بدتر!) همیشه با آریا @Dinosaur میگیم هرکی مسئول طراحیش بوده با اسپایرو دشمنی داشته!

یادمه سالی که اولین اسکای لندرز اومدم هم بسی هیت ورزیدم بهشون؛ بعد آخر سال به خاطر ایده خلاقانه و اینه، توی این رشته ها جایزه میبرد:) (نمونش فلان بازی امسال که گند زدن به ... ولش:-" )




وقتی مسکات ها این روزا تو چندتا بازی ایندی خلاصه میشن (جدا از نینتندو) و ملتم که بیشتر دنبال چیزای دیگن تا مسکات ها و پول بیشتری توشون هست خب ناشرا هم میرن سراغ اونا تا اینکه کرش بخرن یه بازی خفن بسازن دیگه جایی برای فحش دادنم نمیمونه:Dوضع پلتفرمرا تا اواسط نسل هفت خوب بود ولی ساخت AAA ها انقدر زیاد و پرخرج شد که دیگه جایی واسه اینا نموند:D

حقیقتا اون زمان درگیری با یونیورسال برا گرفتن کرش کار راحتی نبود:-" همون بهتر که منبعش خریدن بردن تازه همون nd هم دیگه علاقه ای به ساخت کرش نداشت بعد CTR کارش تموم شد:D
این روزها! ولی اون روزی که سونی اینا رو از دست داد ، خیلی با الان فرق میکرد! و اگر این چیزا رو داشت به نظرم وضعیت خود سونی در آینده و حتی وضعیت سبک پلتفرمر خیلی تغییر میکرد! :D
و خیر! تا حد زیادی ملت کنسول رو برای Mascotها میخرن:-" (همون بحث انحصاری هاست کاملا:-") اما سیستم سونی جوریه که هر نسل Mascotهاش تغییر میکنند! و توی اون نسل هم واقعا برای خودشون گردن کلفتی میشن:D الان قدیمی ترین(که فعال باشه) Mascot سونی GOWهه:D
ولی نینتندو ماریو و هزار نفر دیگه رو داره ، و MS هم یه مسترچیف داره که کل عمرشون باهاشون بوده:D

در کل Mascot نمرده، فقط یکم شکلش تغییر کرده، اونم بیشتر برای سونی:D

---
درگیری با یونیورسال من مطمئنا سنم قد نمیده و اطلاعیم ندارم(فقط میدونم چه مسیری رو این دو IP رفتن!) ، ولی تحت هر شرایطی به نظرم از دست دادن این چیزا اشتباه بوده! مخصوصا کراش که خیلی تبلیغ های کلاسیکش رسما کل کل با نینتندو بوده! همه جوره من اشتباه میدونمش:D و اگر اشتباه نبود، این همه ملت درخواست برا حضور اینا تو ASBR نمیدادن، این همه هایپ نداشت تبلیغات اول نسلشون، و فروش این چنینی نباید میداشت:-"
از دید من اشتباهه:D
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
اتفاقا برعکسه کراش، اسپایرو نسل قبل و این نسل حتی بازی داشته (و چندتا هم رو PS2 ) یعنی هیچوقت محو نبوده!
اما ... نسل قبل ریبوت خیلی بدی شد و Skylanders از جونش در اوردن! و پیشنهاد میکنم بری ببینی چه بلایی سر طراحی اسپایرو اوردن! (اون دانته معتاده ی DmC یادته؟ یه 7-8پله بدتر!) همیشه با آریا @Dinosaur میگیم هرکی مسئول طراحیش بوده با اسپایرو دشمنی داشته!

یادمه سالی که اولین اسکای لندرز اومدم هم بسی هیت ورزیدم بهشون؛ بعد آخر سال به خاطر ایده خلاقانه و اینه، توی این رشته ها جایزه میبرد:) (نمونش فلان بازی امسال که گند زدن به ... ولش:-" )





این روزها! ولی اون روزی که سونی اینا رو از دست داد ، خیلی با الان فرق میکرد! و اگر این چیزا رو داشت به نظرم وضعیت خود سونی در آینده و حتی وضعیت سبک پلتفرمر خیلی تغییر میکرد! :D
و خیر! تا حد زیادی ملت کنسول رو برای Mascotها میخرن:-" (همون بحث انحصاری هاست کاملا:-") اما سیستم سونی جوریه که هر نسل Mascotهاش تغییر میکنند! و توی اون نسل هم واقعا برای خودشون گردن کلفتی میشن:D الان قدیمی ترین(که فعال باشه) Mascot سونی GOWهه:D
ولی نینتندو ماریو و هزار نفر دیگه رو داره ، و MS هم یه مسترچیف داره که کل عمرشون باهاشون بوده:D

در کل Mascot نمرده، فقط یکم شکلش تغییر کرده، اونم بیشتر برای سونی:D

---
درگیری با یونیورسال من مطمئنا سنم قد نمیده و اطلاعیم ندارم(فقط میدونم چه مسیری رو این دو IP رفتن!) ، ولی تحت هر شرایطی به نظرم از دست دادن این چیزا اشتباه بوده! مخصوصا کراش که خیلی تبلیغ های کلاسیکش رسما کل کل با نینتندو بوده! همه جوره من اشتباه میدونمش:D و اگر اشتباه نبود، این همه ملت درخواست برا حضور اینا تو ASBR نمیدادن، این همه هایپ نداشت تبلیغات اول نسلشون، و فروش این چنینی نباید میداشت:-"
از دید من اشتباهه:D
مخالفم :D بهت قول میدم حتی اگه سونی کرش نگه میداشت هیچ ادامه ای برای نسل بعدش ساخته نمیشد ته تهش یه ریمستر میدیدیم مثل همینی که الان هست فقط انحصاری با ارت استایل بهتر ساخت یه شرکتی مثل blue point و دور از دسترس اکتیویژن دزد :D nd داشت پیشرفت میکرد و طبق گفته جیسون رابین nd دیگه هیچ ایده ای برای ساخت کرش نداشت اصن ctr برای کنار گزاشتن کرش به بازار امد که از بس خفن بود اونم خاطره ساز شد کلی طرفدار جمع کرد :D
بنظرم این سیاست ND که به جلو حرکت میکنن و وقتی ip دیگه پتانسیل نداشت کنارش میزارن خیلی چیز خوبیه هم پیشرفت میکنن و هم با سیاستای سونی هماهنگه
سونی همیشه براساس نیاز بازار پیش می رفت و هنوزم میره واسه همینه که هر نسل mascot جدید میده و قبلیا رو کنار میرازه که خیلی خوبه اگه این کار نکنه و ip هاش میلک کنه تهش یچی مثل halo5.gears4 میده بیرون یا IP خودشون RC که به چیز رفت:-"(یکی از اهدافی که amy hennig تو nd دنبالش میکرد و خدا رو شکر که انداختنش بیرون):D:D:D
یه زمانی نینتندو با ماریو ترکونده بود سونی با کرش امد و کار خودش کرد:Dنسل بعدش امد زلدا با پلتفرمر ترکیب کرد j&d:-" یه پلتفرمر شوتر انقلابی داد R&c:Gunner: و ip های دیگه و بازم کار خودش کرد:D نسل بعدش که نینتندو فاز خودش عوض کرد و دیگه رقیب به حساب نمیومد و نیاز بازار بیشتر از نسل قبل رو به AAA ها رفت سونی تقریبا به پلتفرمرا اهمیت کمتری داد این نسلم که:):):) ولی در کل من از این سیاست راضیم و بنظرم همین GOW هم نباید ساخته میشد:D:D:D:)>-
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر