راهنمای OBSE و Autopatcher برای بازی Oblivion

OBSE
توضیحات OBSE:

(خود OBSE توضیحاتی در سایت سازنده نداشت ولی من از توضیحات ابزار مشابه OBSE برای بازی دیگر که همان سازنده OBSE ارائه داده بود، در اینجا با تغییر اسم ها استفاده کردم.)
"Oblivion Script Extender (گسترش دهنده اسکریپت Oblivion)، یا به اختصار OBSE، منبعی برای مادِرهاست (Modder: کسی که برای بازی ماد می‌سازد) که قابلیت های اسکریپتینگ (Scripting) Oblivion را گسترش می‌دهد. OBSE این کار را بدون تغییر دادن فایل های اجرایی (Executable Files) روی دیسک انجام می‌دهد. بنابراین اثرات جانبی (Side Effects) دائمی‌ای وجود ندارد."

یادداشت: بعضی (یا شاید بیشتر) ماد ها OBSE را به عنوان پیش نیاز لازم دارند. پس اگر قرار است که Oblivion را با مادها تجربه کنید، استفاده از OBSE را در اولویت قرار دهید.

OBSE از نسخه های زیر پشتیبانی می‌کند:
Oblivion & Shivering Isles build 1.2.0.416: این اخرین نسخه رسمی برای Oblivion است. این نسخه مشکلات FormID را حل کرده و از Shivering Isles پشتیبانی می کند.
Steam Build 1.2.0.416 (در v0017b)
GOG Build 1.2.0.416 (Latest Loader را دانلود کنید)

OBSE با نسخه‌های زیر کار نمی‌کند:
Oblivion 1.2.0.214 این پچ قابل دانلود 1.2 بود (در نسخه v0017)
Oblivion 1.2.0.410: پچ بتای the Shivering Isles
Oblivion 1.2.0.201: نسخه ی DVD ی Shivering Isles
Oblivion 1.1.0.511 این Oblivion اصلی‌ای بود که OBSE از آن پشتیبانی می‌کرد (در نسخه v0017)
Oblivion 1.0: نسخه DVD اصلی Oblivion
نسخه Direct2Drive بازی Oblivion: Oblivion.exe ای که توسط D2D فراهم می شود رمزنگاری شده است، و ما نمی‌توانیم بدون اینکه محافظ (Protection) را بشکنیم آن را پچ کنیم. ما این کار را انجام نمی‌دهیم. چرا که این کار غیر قانونی است.
نسخه Impulse بازی Oblivion یا Shivering Isles: Oblivion.exe که توسط Impulse محیا می‌شود نیز رمزگذاری شده است.
نسخه‌ی GameSpot بازی Oblivion یا Shivering Isles: Oblivion.exeکه توسط Gamespot محیا می شود نیز رمزگذاری شده است.
احتمالا هر توزیع دیجیتالی ای به غیر از Steam: این فقط سابقه‌ی در جریانیست (going on history) که با سرویس های دیگر داشتیم.

اگر پچ بتای (Beta Patch) Shivering Isles را نصب کرده اید، نگران نباشید – Auto Patcher را دانلود کرده و دستور العمل ها را دنبال کنید. در نهایت Oblivion.exe اصلی موجود در DVD اتان را، دریافت می‌کنید. سپس شما می توانید پچ 1.2.0.416 را اعمال کنید.

راهنمای نصب OBSE
مرحله اول:

به سایت زیر رفته و OBSE را دانلود کنید.
obse.silverlock.org
(اگر نسخه‌ی GOG را دارید از Latest Loader استفاده کنید)

مرحله دوم:
محتوای فایل فشرده را در محل نصب بازی کپی کنید.
(توجه داشته باشید که شما باید این فایل ها را در پوشه نصب اصلی و نه در پوشه هایی مانند Data و... کپی کنید. اگر در پوشه ای که هستید که فایل های اجرایی بازی (exe) را مشاهده می کنید، محل درست را پیدا کرده اید.)

مرحله سوم:
از این به بعد بازی را همیشه با obse_loader.exe اجرا کنید.


Auto Patcher
این ابزار به صورت خودکار Oblivion.exe اصلی را از DVD نصب شما استخراج (اکسترکت|Extract) کرده و در پوشه نصب Oblivion کپی می‌کند.
اگر شما Shivering Isles را قبل از پچ (Patch) رسمی 1.2 نصب کرده باشید، نسخه ای از Oblivion خواهید داشت که با OBSE ناسازگار خواهد بود. این ابزار می‌تواند به صورت خودکار
تغییرات انجام شده را به حالت اصلی برگرداند که با این کار شما می توانید پچ 1.2 را نصب کنید.

دانلود
به سایت زیر رفته و Autopatcher را دانلود کنید.
obse.silverlock.org

دستورالعمل‌ها:
1. به سایت http://support.bethsoft.com/patches.php رفته و پچ v1.2 سازگار با منطقه (ریجن|Region) خود را از بتسدا دانلود کنید.
2. مطمئن شوید که DVD ی اصلی Oblivion شما داخل یکی از DVD Drive هایتان باشد.
3. autopatcher.exe را اجرا کنید.
4. Autopatcher باید به صورت خودکار DVD ی Oblivion شما را تشخیص دهد – اگر این کار شکست خورد، Autopatcher عبارت "Couldn't find the Oblivion DVD. Do you want to specify a path containing the Oblivion install files manually?" را نمایش می دهد. “Yes” را انتخاب کرده و در DVD ی Oblivion خود فایل “data1.hdr” را پیدا کنید.
5. Autopatcher از شما خواهد پرسید که در کجا می خواهید فایل Oblivion.exe را ذخیره کنید. Autopatcher باید به صورت خودکار محلی که Oblivion را نصب کرده‌اید را پیدا کند. پس فقط کلیک کردن بر روی Save باید کافی (OK) باشد.
6. اگر شما هم اکنون یک Oblivion.exe داشته باشید Autopatcher از شما خواهد پرسید که آیا اشکالی ندارد که اسم آن را به Oblivion.exe.old تغییر دهد یا خیر. من پیشنهاد می‌کنم که روی گزینه Yes کلیک کنید، چرا که داشتن یک بک‌آپ از نداشتن آن، مطمئن‌تر است.
7. یک Oblivion.exe (نسخه 0.1.0.288) جدید بر اساس فایل هایتان در DVD ی Oblivion ساخته می‌شود. سپس Autopatcher خارج می‌شود. (بسته می‌شود)
8. پچ v1.2 را که در مرحله یک دانلود کردید، اجرا کنید. این پچ باید به صورت خودکار Oblivion.exe شما را به نسخه 1.2.0.214 آپدیت کند. اگر Error Dialog عبارت مقابل را هنگام پچ کردن نمایش دهد:
“Old file not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match”
بر روی OK کلیک کنید. این به معنای این است که یا شما Shivering Isles را نصب کرده اید، یا خودتان در یکی از فایل ها تغییراتی ایجاد کرده‌اید.
9. همه چیز باید به درستی انجام شده باشد! برای بررسی ورژن Oblivion ای که نصب کرده‌اید، روی Oblivion.exe کلیک راست کرده و “Properties” را انتخاب کنید، سپس به تب Version بروید. اگر آن عبارت "1.2.214" را نمایش دهد، همه چیز به درستی انجام شده است.

مشکل‌یابی
اروری هنگام اجرای autopatcher.exe نمایش داده می شود:
- به آدرس ارتباطی که در پایین این مطلب لیست شده است است، ایمیلی ارسال کنید و فایل autopatcher.log، که در هنگام پروسه ی استخراج درست شده است، را همراه آن ضمیمه (Attach) کنید. من خواهم دید که چه کاری می‌توانم انجام دهم تا مشکل را حل کنم.
بعد از اجرای پچ 1.2، عبارتی نمایش داده می شود که می گوید من نسخه 0.1.0.288 را نصب کرده ام
- آیا پوشه ی Oblivion خود را برای فایل های دیگر با نام Oblivion.exe جستجو کرده‌اید – گاهی اوقات این باعث سردرگمی Updater (بروزرسان) می‌شود. آن فایل ها را به جای دیگر بفرستید یا به صورت موقت نام آن ها را تغییر دهید، سپس پچ 1.2 را دوباره اجرا کنید.
Autopatcher محل نصب را پیدا نکرده و اجرای پچ، Oblivion.exe من را آپدیت نکرد:
- پَچِر (Patcher: پچ/آپدیت کننده) از راهی (Path) که در رجیستری (Registry) ذخیره شده است برای یافتن Oblivion.exe برای پچ کردن، استفاده می‌کند. به منوی Start رفته، Run را انتخاب کرده، و سپس “regedit” را تایپ کنید. در قسمت سمت چپ لیست پوشه ها را گسترش (Expand) دهید تا در نهایت به
"My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Bethesda Softworks\Oblivion"
برسید. سپس بر روی پوشه “Oblivion” کلیک کنید. از قسمت سمت راست بر روی “Installed Path” دابل‌کلیک کنید. یک Dialog Box باید بالا بیاید؛ در قسمت Path محل نصب Oblivion جدیدتان را وارد کنید، به طور مثال “e:\oblivion\” (بدون نقل قول)

سوالات رایج
این چه‌گونه کار می کند؟
Autopatcher لزوما تظاهر می‌کند که نصب کننده استاندارد Oblivion است، جز اینکه آن فقط Oblivion.exe، و نه بقیه فایل ها، را استخراج می کند.
آیا شما فایل های بتسدا را توزیع دوباره (Redistribute) می‌کنید؟
- خیر، به همین دلیل است که شما باید DVD ی اورجینال Oblivion را قرار دهید. برای اثبات بیشتر، به یاد داشته باشید که این EXE کمتر از 200K حجم دارد، با این حال یک فایل ~7MB را تولید می کنید.

تماس
ایمیلی به ianpatt+obse [at] gmail [dot] com بفرستید.

***​
ورژن این پست با توجه به تغییراتی که انجام می‌شوند تغییر می‌‌کند. تمام تغییرات انجام شده در زیر ورژن پست ذکر می‌شوند.
ورژن: 1.0
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر