امتیازات Hitman 2

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
431-oughitman2cover2.jpg

Publisher: Warner Bros Interactive Entertainment
Developer: I-O Interactive
Genre: Action - Stealth
Release Date: November 13,2018
Platforms: PC,Xbox 1,PS4
CGMagazine: 9/10
10/GamesBeat: 9.1
USgamer: 9/10
Variety: 9/10
Darkstation: 9/10
Shacknew: 9/10
We Got This Covered: 9/10
Attack of the FanBoy: 9/10
Slant Magazine: 9/10
GameCrate: 8.8/10
The Game Machine: 8.7/10
SpazioGames : 8.6/10
GamesPro Germany: 8.5/10
Areajugones: 8.5/10
Vandal: 8.5/10
Stevivior: 8.5/10
Xbox Achievements: 8.5/10
Jeuxvideo.com: 8.5/10

PC Gamer: 8.4/10
IGN Spain: 8.3/10
PC Games: 8.2/10
4Player.de: 8.2/10
PC GamesN : 8/10
GameSpot: 8/10
Game Informer: 8/10
EGM: 8/10
Destructoid: 8/10
Everyeye.it: 8/10
JeuxActu: 8/10
Eurogamer Italy: 8/10
Multiplayer.it: 8/10
Game Revolution: 8/10
HardcoreGamer: 8/10
3DJuegos: 8/10
VideoGamer: 8/10
Windows Central: 8/10
Gamer.no: 8/10
Wccfetch: 8/10
IGN Italia: 8/10
IGN: 7.7/10
Power Unlimited: 7.5/10
Games Radar: 7/10
Gameblog.fr: 7/10

Metascore: 82
 
آخرین ویرایش:

Deadmau5

Joel Thomas Zimmerman
کاربر سایت
Mar 12, 2014
1,360
چرا انقدر متا براتون مهمه واقعا ؟/:) چند تا سایت و مجله میان نظرات خودشون میدن که ارزش داره یا نه ؟ واقعا مسخرس
هیچی نظرات کاربران نمیشه
سری هیتمن هم همشون قشنگن متا زرد که هیچ قرمز هم بشه باز ارزش بازی داره
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اپیزودی شدن بازی به نظرم به نفع بازی شد باعث شد حالت بتا مانند رو به خودش بگیره ملت فیدبک بدن نمرات اپیزودا هم که خوب بود بعدم که کامل منتشر شد و تبدیل شد به یکی از بهترین قسمت های سری . نسخه ی قبلی هر اپیزود یـ مپ اضافه میکرد این قسمت همه مپا رو با هم داره دیگه فک نکنم از نظر محتوا مشکلی داشته باشه ؟ با وجود نداشتن داستان و عدم پیشرفت زیاد بازی خیلی خوب کار کرده !


حالا نه که نسخه ی چهار که بهترین بازی تو این سری بعد Silent Assassin محسوب میشه داستان خفنی داشت الانم انتظار داستان خفن میره ؟ والا تا جایی که من یادمه هیتمن به ازادی عمل و مخفی کاری معروف بوده و هیچ وقت داستان قابل توجهی نداشته متای فوق خفن هم نگرفته حتی پر پرش 87 همون نسخه ی یکی که میگی کلاس فرانچایز (کلاس فرانچایز دیگه چیه :| ؟) دومین نسخه از نظر متا تو این سری بوده ! این نسخه هم بیشترین چیزی که بهش وارد کردن پیشرفت کم بازی نسبت به نسخه ی اول بوده در کل همه جوره بخوای حساب کنی با توجه به گذشته بازی وضعیتش خوب هست !

احمد با فعالیتی که تو تاپیک های مرحوم تل تیل و LiS داشتی و داری خودت دیگه بهتر میدونی ویژگی اصلی بازیهای اپیزودیک داستان گیرا و ایجاد تعلیق هست تا مخاطب قانع بشه هر ماه 10 15 دلار پای یک تجربه کمتر از دو ساعته هزینه کنه. وقتی IOI امد بدون اضافه کردن این ویژگی مهم بازی رو اپزودیک کرد، عملا اسم و رسم Hitman چندین درجه نزول کرد و در نهایت هم مخاطب های چند اتیشه این سری مثل من و حالا شاید شما نتونستند یک تجربه منسجم و محکم داشته باشند.

داستان هم کجا داستان نداشته؟ حالا قابل مقایسه با سری MGS و حتی شاید SC نباشه ولی چه جوری بدون داستان و پیرنگ Agent 47 تبدیل به یکی از نمادهای صنعت گیم شده؟ (من خودم جزییات یادم نمیاد ولی یادمه میرفتم ترجمه داستان رو میخوندم تا بفهمم چی اتفاق هایی رخ داده)

وضع هم حالا نمرات خوبه و محتوا هم ایندفعه تامین هست ولی فروش چی ؟

هیتمن هیچوقت همچین داستان خفنط هم نداشته اتفاقا اینا مسیر درست دارن میرن ازادی عمل فراوان امکانات زیاد محیط سندباکس و قتل هدف ها به روش های فراوان حالا یکم هوش مصنوعی بازی قوی تر کنن و گیم پلی هم تغییراتی بدن به سمت سخت تر شدن میتونه راحت نسخه بعدیش متای بالاتری هم بگیره

تقریبا اینجا هم جواب مشابه احمد میگیری ولی خب هزاران روش برای قتل های بی هدف؟
 
  • Like
Reactions: Lions Gate

Mohammadzare

کاربر سایت
Oct 26, 2018
225
نام
محمد
احمد با فعالیتی که تو تاپیک های مرحوم تل تیل و LiS داشتی و داری خودت دیگه بهتر میدونی ویژگی اصلی بازیهای اپیزودیک داستان گیرا و ایجاد تعلیق هست تا مخاطب قانع بشه هر ماه 10 15 دلار پای یک تجربه کمتر از دو ساعته هزینه کنه. وقتی IOI امد بدون اضافه کردن این ویژگی مهم بازی رو اپزودیک کرد، عملا اسم و رسم Hitman چندین درجه نزول کرد و در نهایت هم مخاطب های چند اتیشه این سری مثل من و حالا شاید شما نتونستند یک تجربه منسجم و محکم داشته باشند.

داستان هم کجا داستان نداشته؟ حالا قابل مقایسه با سری MGS و حتی شاید SC نباشه ولی چه جوری بدون داستان و پیرنگ Agent 47 تبدیل به یکی از نمادهای صنعت گیم شده؟ (من خودم جزییات یادم نمیاد ولی یادمه میرفتم ترجمه داستان رو میخوندم تا بفهمم چی اتفاق هایی رخ داده)

وضع هم حالا نمرات خوبه و محتوا هم ایندفعه تامین هست ولی فروش چی ؟



تقریبا اینجا هم جواب مشابه احمد میگیری ولی خب هزاران روش برای قتل های بی هدف؟
خب عین این میمونه بگی اصلا چرا باید هیتمن وجود داشته باشه؟! منم باهات موافقم یک نیمچه داستان میتونه کمکش کنه ولی اصلا لازم نیست برای هیتمن چون همه چیش مشخص
درباره فروشم اتفاقا این سری تبلیغات خوبی کردن حتی Sean penn اوردن برای تبلیغ بازی به نظرم میتونه خوب بفروشه
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
هیتمن هیچوقت داستان نداشته بابا، فقط Absolution یه داستانی داشت، بقیه در حد پشمک یه چیزی داشت. اون Blood Money که نوستالژیش رو دارید مثلا چه داستانی داشت مراحلش غیر از مرحله آخر؟ هر مرحله خودش یه پس ضمینه داستانی واسه خودش داشت و کاملا مستقل بود، نسخه های جدید هم دقیقا همین هستن.
بعد اپیزودی بودن هیتمن کلا فلسفش با بازی های اپیزودی داستانی فرق می کنه، قرار نبود احساس تعلیق ایجاد کنه، هدف این بود که اون مرحله های عظیمی که هر کدومش صد تا راه داره و خودش 10 تا مرحلست رو نگیری هر کدوم تو 1 ساعت تموم کنی که بعدش بیای غر بزنی "بازی کلا 6 تا مرحله داشت" و بگیری هر کدوم رو چند دفعه حداقل بازی کنی.

خلاصه این هیتمن قبلی بهترین نسخه سری بود، فکت.
 

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
صحبت از Silent Assassin شد خواستم بگم برای من بهترین نسخه از سری هیتمن Silent Assassin بود، حتی بهتر از Blood Money.
هیچوقت اون روایت جالب بازی و مراحل برفی روسیه رو فراموش نمی کنم. بعید میدونم دیگه همچین نسخه ای از هیتمن رو ببینیم.

اینم اپیزودیکه باز؟ ناقصه یا نه؟
نه، بازی کامله
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
احمد با فعالیتی که تو تاپیک های مرحوم تل تیل و LiS داشتی و داری خودت دیگه بهتر میدونی ویژگی اصلی بازیهای اپیزودیک داستان گیرا و ایجاد تعلیق هست تا مخاطب قانع بشه هر ماه 10 15 دلار پای یک تجربه کمتر از دو ساعته هزینه کنه. وقتی IOI امد بدون اضافه کردن این ویژگی مهم بازی رو اپزودیک کرد، عملا اسم و رسم Hitman چندین درجه نزول کرد و در نهایت هم مخاطب های چند اتیشه این سری مثل من و حالا شاید شما نتونستند یک تجربه منسجم و محکم داشته باشند.

داستان هم کجا داستان نداشته؟ حالا قابل مقایسه با سری MGS و حتی شاید SC نباشه ولی چه جوری بدون داستان و پیرنگ Agent 47 تبدیل به یکی از نمادهای صنعت گیم شده؟ (من خودم جزییات یادم نمیاد ولی یادمه میرفتم ترجمه داستان رو میخوندم تا بفهمم چی اتفاق هایی رخ داده)

وضع هم حالا نمرات خوبه و محتوا هم ایندفعه تامین هست ولی فروش چی ؟
اپیزودی کردن به نظرم همش این نیست که چاشنی توئست داستانی داشته باشه من خودم حدس میزنم اینا نیاز به فیدبک و از طرف دیگه هم حمایت مالی اولیه داشتن اسکوار احتمالا زیاد روشون حساب باز نکرده بوده واسه همین اومدن اپیزودی کردن تا خرج و بودجه بازی رو حداقل همزمان با عرضه هر اپیزود دربیارن یـ جورایی با درصد ریسک پایین بازی رو منتشر کردن ! بعدم جدای اینا اون حالت اپیزودی رو میشه همون حالت EA دونست میشه خیلی راحت بیخیالش شد و گذاشت تا بازی نسخه ی کاملش منتشر بشه میدونم شما به عنوان فن انتظار داشتی همون اول کار دسترسی به همه محتوای بازی داشته باشی ولی خوب میشه اینجوری هم نگاه کرد که بازی EA هست پس بزار نسخه ی کامل بازی منتشر بشه هرچند همین بازیایی مثل LiS بعد اینکه فصلشون کامل میشه فروششون به قولی بوست میشه چون خیلیا اپیزودی دوست ندارن اینم یـ جورایی همین جوری بود به نظر مسئله بزرگی نبود اپیزودی کردن بازی ! در مورد داستان 100 درصد بکگراند داستانی مهمه و همین سمبلیک بودن Agent 47 خودش گویای مسله ولی یـ چیزی هست هیچ وقت خود داستان توی کانون بازی نبوده کلا از همون اول شروع سری هیتمن برابر بوده با شخصیت که هر مرحله میوفتاد داخل یـ مپ سند باکس و با ازادی عملی که بازی بهش میداد هدف هایی که براش مشخص شده بود رو از پای در میاورد من نمیگم اصلا به هیچ وجه داستان نداشت ولی میگم اهمیتش خیلی کم بود الان قطعا اگه داستان خوبی داشت متای بالاتری می گرفت ولی خوب میگم با توجه به گذشته بازی چیز خیلی تعجب برانگیزی نیست که بگیم وای گند زدن به سری رفتن ! اون فروش هم که خوب خیلی موارد درش دخیله و این سری هم همیشه فروشش بخور نمیر بوده و IO از اول حیاتش تا الان باهاش دووم اورده و حالا باید ببینیم در اینده چی میشه !
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
چون بحث چند نفره شد یک پست میذارم

شما دوستان که موافق این رویه IOI هستید یک امر مهم رو در نظر نمیگیرین، اون هم پیشرفت داستانگویی در بازیهاست که به دنبالش سطح توقع کاربرها هم بالاتر رفته. ویس اکتور کریتوس در نسخه جدید میگه من بار اول متن رو خوندم فکر کردم یک فیلم سینمایی خفن بهم پیشنهاد شده و اون موقع پسرم بهم گفت خدای جنگ یک بازیه (کوری بارلوگ و تیمش برای نزدیک تر کردن پلیر به کریتوس دوربین سفت و سخت سری رو عوض کردند، تا این حد به این امر توجه کردند چون بازی کردن اونم به شکل کاملا تکنفره باید معنا بده)

عملا با این سری ریبوت و این رویه روح بازی از بین رفته، وقتی میخوای هدف رو بکشی و پشت این هدف هیچ معنی وجود نداره مخاطب چه طوری میخواد لذت ببره؟ بگذریم فعلا که نمرات خوب به نظر میرسه و باید ببینیم بازخورد کلی مردم چه طوریه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,921
نام
محمد حسین
به زبان ساده داستان 47 برمیگرده به آغاز بازی تو 2000:
هیتمن تو بیمارستان کارشو شروع کرد و فرار کرد بعدا به استخدام ica در میاد و ماموریت پیدا میکنه 4 تا قاتل بزرگ رو بکشه ،در مرحله بعد ماموریت پیدا میکنه دکتر odon رو بکشه.متوجه میشه این ماموریتها توسط پرفسور اورت مایر داده میشه و میفهمه که همه این 4 تایی رو که کشته با اورت مایر در ارتباطند،میره با اورت مایر صحبت کنه بفهمه چیه قضیه ،که نمیتونه.بعد میره odon رو میکشه و متوجه یه آزمایشگاه میشه .اونجا میفهمه اون یه موجود کلون سازی شده و dna اش تلفیقی از 4 تایی که کشته + اورت مایر هست و اورت مایر میخواسته تمام اونهایی که تو این پروژه بودن رو نابود کنه و این odon هم از سران پروژه بوده.به هر صورت اورت مایر برا حفاظت خودش یه گروه میسازه 48 ،که بدرد نخور بودن و 47 اونا رو میکشه در آخر اورت مایر میکشه.
دیانا کیه،دیانا منشی هست که بهش ماموریتها رو میداده.
________________________
تو قسمت دوم میره کلیسا ،آدم بشه .پدر کلیسا که به این کمک کرده رو میدزدند و برا نجات اون دوباره میره با ica همکاری میکنه در آخر میفهمه که کسی که پدر رو دزیده با ica همکاری میکنه و اون پدر رو دزدیده تا اجبار کنه 47 برگرده و رقیباشو حذف کنه تا کلاهک هسته ای رو بدست بیاره ،از قضا اینی که پدر رو دزیده هم برادر یکی از اون 5 تا dna اول هست
_____________________________
تو نسخه سوم داستان خاصی نداریم 47 تیر خورده ،در آستانه مرگ هست افسران gign میان دنبالش ،اونمکسی که اومده بکشش و ماموریت اصلی رو داره مکشه بازرس فورنیر
_____________________
میرسیم به داستان بلاد مانی
یه سازمان میاد به نام franchise میزنه ica رو میترکونه.همه رو میکشه به جز دیانا و 47 .اونا هم یکی دارن به نام albino عین 47.
تو اینجا میفهمه albino و موریس (معاون رییس جمهور ) که هر دو برا alpha zerox کار میکنن که تو کار کلون سازی هست و خود هیتمن هم از اونجا اومده میخوان بزنن رییس جمهور رو پر پر کنند.
میزنه اون دو تا رو میکشه.بعد دیانا میگه بیا بزنیم franchise رو نابود کنیم 47 قبول نمیکنه و دیانا میزنه مسمومش میکننه اینجا fbi میاد و cyan رییس fbi که مقصر همه ناارامیها رو 47 میدونه میبره اونو به franchise ،چون مسموم شده اونا نمیتونن از مغز استخوانش استفاده کنند ،دیانا میاد میبوسش تو مراسم تشییع جنازش،تو رژ لبش پادزهر سمه هست و تو کلیسا از مرگ نجات پیدا میکنه و میزنه همه رو تو کلیسا میکشه ،ولی دیانا اونجا نیست
____________________________________________
میرسیم به داستان hitman absolution (اینو مستقیم از ویکی میزارم)
دشمن اصلی مأمور ۴۷ در این نسخه فردی بنام بلیک دکستر است که بهمراه دستیارش لایلا استاکتون فعالیت‌های تولید و تجارت غیر قانونی اسلحه‌اش را در شهرکی در داکوتای جنوبی بنام «Hope» انجام می‌دهد. همچنین وی صاحب کمپانی اسلحه‌سازی مخفی بنام Dexter Industries است. داستان حول محور دختری به نام ویکتوریا می‌چرخد که یکی از اعضای اصلی سازمان ICA به نام بنجامین تراویس آزمایش‌های ژنتیکی برای تبدیل کردن او به قاتلی برتر از ۴۷ انجام می‌دهد تا اینکه دایانا بِرن‌وود دلش به حال ویکتوریا می‌سوزد و او را می‌دزدد که، بنابراین تراویس که مافوق دایانا در ICA هستش به ۴۷ مأموریت می‌دهد که دایانا را بکشد و ویکتوریا را به او تحویل دهد. پس ۴۷ به پایگاه دایانا نفوذ میکند و در لحظه‌ای که می‌خواهد تیر خلاص را به دایانا بزند لحظه‌ای درنگ می‌کند و به صحبت‌های او گوش می‌دهد. دایانا از ۴۷ تقاضا می‌کند که از ویکتوریا محافظت کند و در نامه‌ای به او می‌گوید که هدف تراویس چه بوده است و به او می‌گوید که به ویکتوریا شانسی بدهد که خود هرگز نداشته است (در واقع ۴۷ دایانا را نمی‌کشد و فقط او را زخمی می‌کند).

سپس ۴۷ ویکتوریا را به یک صومعه می‌برد و سعی می‌کند که بفهمد قضیه چیست دوستش Bridie می‌خواهد که برای او درباره ویکتوریا اطلاعاتی بدست آورد. پس Bridie بعد جستجوهای فراوان به مردی بنام بلیک دکستر می‌رسد که مقرّش در هتلی بنام ترمیناس است و وقتی که سروقت او می‌رسد محافظش سانچز در عین نا باوری ۴۷ را بی‌هوش می‌کند و دکستر خدمتکار هتل را می‌کشد تا مرگ او را گردن شخصیت اول داستان بیندازد سپس هتل را به آتش می‌کشد امّا ۴۷ از آنجا فرار می‌کند و زنده می‌ماند. از طرفی دکستر تبهکاری را بنام Wade و پسرش لِنی را اجیر می‌کند تا ویکتوریا را بیابند. تا اینجا هنوز مشخص نیست که دکستر ویکتوریا را به چه منظور می‌خواهد.

در این زمان Bridie اطلاعاتی درباره ثروتمندی بنام Dom Osmand که با دکستر دوستی دیرینه داشته بدست می‌آورد و ۴۷ بعد کشتن او عکسی از او می‌یابد که بهمراه دکستر و وید است؛ و در این زمان Bridie با ۴۷ تماس می‌گیرد و می‌گوید که وید او را گرفته تا از زیر زبانش حرف بکشد؛ و ۴۷ افراد وید را می‌کشد اما خیلی دیر شده و وید از مکان ویکتوریا با خبر شده. حالا ۴۷ بی درنگ به صومعه می‌رود امّا همزمان افراد وید هم می‌رسند و راهبه‌ها را می‌کشند و ۴۷ هم وید را می‌کشد و ویکتوریا را نجات می‌دهد امّا در لحظه خروج لِنی دخترک را می‌دزدد و به hope پیش پدرش می‌برد.

حال ۴۷ به hope می‌رود و افراد لِنی را می‌کشد و با بیهوش ساختنش از او بازجویی می‌کند و می‌فهمد که ویکتوریا در Dexter Industries است و دکستر در حال انجام آزمایش ژنتیکی بر روی اوست برای اینکه قدرت درون ویکتوریا را بدست آورد. سپس ۴۷ به آنجا می‌رود امّا آن‌ها زودتر ویکتوریا را به کلانتری شهر برده‌اند جایی که کلانتر دست نشانده دکستر اسکارکی مشغول فعالیت است، و وقتی ۴۷ به ویکتوریا می‌رسد توسط شوک برقی بیهوش می‌شود؛ و او را پیش دکستر می‌برند. در این زمان تراویس که ۴۷ و ویکتوریا را تحت تعقیب سازمان و پلیس قرار داده و برای سر ۴۷ جایزه گذاشته توسط خیانت Bridie از مکان ۴۷ با خبر می‌شود و به کلانتری Hope می‌آید. در این زمان دکستربا ویکتوریا به شیکاگو می‌روند و اسکارکی که در خود توان مقابله با نیروهای تراویس را نمی‌بیند. حین فرار تیر می‌خورد و لنگ لنگان به کلیسای شهر می‌رود.

در این هنگام ۴۷ از کلانتری فرار می‌کند و خود را به اسکارکی می‌رساند و به او تیر می‌زند. اسکارکی در آخرین لحظات عمر مکان دکستر را به ۴۷ می‌گوید؛ بنابراین مأمور ۴۷ به برج پارک بلک واتر شیکاگو می‌رود جایی که دکستر در آنجا با تراویس قرار گذاشته. تراویس یک میلیون دلار پول در در ازای آزای ویکتوریا به او می‌دهد، امّا دکستر سر او کلاه می‌گذارد که ویکتوریا را در مکانی مشخص به او خواهد داد. در این زمان ۴۷ دستیار دکستر لایلا و افراد دکستر را می‌کشد و خود دکستر را نیز در لحظه فرار با ویکتوریا از پای در می‌آورد و ویکتوریا را نجات می‌دهد.

در ادامه او تمام افراد تراویس و خود او را می‌کشد و به دنبال هدفی آنجا را ترک می‌کند. در پایان ویکتوریا را نشان می‌دهد بهمراه دایانا که در تعجب همگان زنده است و ۴۷ را نشان می‌دهد که از دور مراقب آن‌هاست. که این نشان دهنده آن است که ۴۷ و دایانا بار دیگر نیز با همدیگر کار می‌کنند. در نهایت Bridie به کمیسری که به دنبال ۴۷ است پیشنهاد می‌کند که در مقابل پول اطلاعاتی درباره ۴۷ به او بدهد.
_______________________
تو نسخه آخر
داستان خاصی واقعا نداره که ارتباطی به قبل داشته باشه
یه یارو هست به اسم مشتری سایه که یه سری ماموریت میده به 47،بر علیه یه سازمان مخفی،providence
در انتها میفهمه 47 که pro vidence رفته مدیر آموزش ica سودرز رو استخدام کرده تا لیست عملیاتهای ica رو در بیاره ،بده بهشون که تو همون بیمارستان سودرز رو میکشه 47.
بعد providence از قش مشتری سایه خبر دار میشه وبه دایانا میگه که ica باید بزنه اینو بگیره که رد میکنه و میگه اگه رد کنه هویت 47 افشا میشه
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
Hardcore Gamer 80
Hitman 2 is the proper evolution to the Hitman formula. It may not be a monumental step forward for the franchise, but the number of features and adjustments that are made only help create a more gratifying and highly-captivating experience.

Jeuxvideo.com 85

Variety 90
It’s a cliche to say one game or another is a love letter to … whatever. But after a period of time where the future of the Hitman series seemed uncertain, where its most recent predecessor felt compromised and broken apart due to the dire financial realities and constraints of the modern games industry, Hitman 2 is hard to read as anything other than a fierce love letter to fans of the series. It’s not a perfect relationship — none ever will be. But at its heart, “Hitman 2” succeeds at being the most well-realized articulation of all of the things that the series has ever done well.

VideoGamer 80
Hitman 2 walks familiar ground and provides the type of delightful moments you expect in the maps on offer, as well as a multiplayer mode with bundles of potential.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
چون بحث چند نفره شد یک پست میذارم

شما دوستان که موافق این رویه IOI هستید یک امر مهم رو در نظر نمیگیرین، اون هم پیشرفت داستانگویی در بازیهاست که به دنبالش سطح توقع کاربرها هم بالاتر رفته. ویس اکتور کریتوس در نسخه جدید میگه من بار اول متن رو خوندم فکر کردم یک فیلم سینمایی خفن بهم پیشنهاد شده و اون موقع پسرم بهم گفت خدای جنگ یک بازیه (کوری بارلوگ و تیمش برای نزدیک تر کردن پلیر به کریتوس دوربین سفت و سخت سری رو عوض کردند، تا این حد به این امر توجه کردند چون بازی کردن اونم به شکل کاملا تکنفره باید معنا بده)

عملا با این سری ریبوت و این رویه روح بازی از بین رفته، وقتی میخوای هدف رو بکشی و پشت این هدف هیچ معنی وجود نداره مخاطب چه طوری میخواد لذت ببره؟ بگذریم فعلا که نمرات خوب به نظر میرسه و باید ببینیم بازخورد کلی مردم چه طوریه
این عوض کردن بحثه آخه. هیتمن همیشه از همون اول تمرکزش روی سندباکس بودن و گیم پلی آزاد بوده نه داستان پیچیده. اینکه یه فرانچایز دیگه اومده تمرکزش رو از گیم پلی برده رو داستان به بقیه ربطی نداره واقعا. و بازم می گید که چون سری ریبوت داستان نداره روح بازی از بین رفته، اصلا روح سری هیتمن هیچوقت داستان نبوده که بخواد با نبود داستان از بین بره! مثلا اون سازنده پ..ن ـی که توی Blood Money می کشتی (یا تقریبا همه کنتراکت ها) چه هدفی پشتش بود غیر از اینکه "ماموریت داری 47، برو بکش"؟

اصلا به نظر من داستان توی هیتمن دقیقا روح بازی رو هدف قرار می ده. این سبک "خوب این یه محیط بزرگ و باز، اینم هدف هات، بگیر بکش" ـی که سری همیشه داشته اصلا با یه داستان خطی نمی خونه. یعنی نمی شه دوتا رو باهم داشته باشیم و Absolutionـی که داستان رو اصل قرار داده بود هم دیدیم که چه گندی زد و به قول شما روح سری رو خدشه دار کرد.
مسله اینکه فقط یک فرانچایز نیست، استدیوهای زیادی هستند برای ایجاد حس بیشتر دست به تغییرات درست زدند. میتونم از استدیو پلی دد مثال بزنم که از دوربین کاملا دو بعدی لیمبو به سمت 2.5 بعدی اینساید حرکت میکنه (بازی بعدیشون هم اصلا سه بعدیه) تا ناتی داگ با انچارتد 4 که برای حس بیشتر تغییرات زیادی در طراحی مراحل ایجاد میکنه، مثل صحنه ماشین سواری نیتن با النا تو جنگل در یک مسیر نسبتا طولانی و مستقیم که تلش تو کل فرانچایز پیدا نمیشد.

حتی عنوانی مثل سوپرهات توسط گزینه های منو میاد برای شما داستان روایت و یک موقعیت حساس خلق میکنه. منظور از داستان صرفا پیچیدگی های کوجیما نیست سایفر امد بیگ باس رو دور زد، بیگ باس امد باز یکی دیگه رو دور زد و الی اخر

Rise of the tomb raider هم از لحاظ گرافیک و مکانیزم های گیمپلی و انیمیشن و ... همه چی جز به جز عالی بود ولی نتیجه نهایی در کنار هم چیزی بود که کلیت گیمرها ازش به بدی یاد میکنند. (برای مثال حوصله کردی یک سر به تاپیک FH4 بزن اخرین پست اونجا تقریبا با اسکرین شات و باز کردن نسبی مسله گفتم چرا از نسخه قبلی بازی ضعیف تری هست)

اینکه یک دنیای خیلی سندباکس با کلی ازادی عمل به وجود بیاری هنر نیست، هنر ایجاد حس هست.
شما هروقت آمادگی اینو پیدا کردی که در مورد هیتمن حرف بزنی نه بازی دیگه بفرمایید که ادامه بحث رو داشته باشیم:)
 
آخرین ویرایش:

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
Rock Paper Shotgun هم مثل یوروگیمر امتیاز نمی ده، اما نقدش شدیدا مثبت بوده و بهش Bestest Best رو داده:D
Hitman 2 is about possibilities; the maps, weapons, and disguises all make it sing. Patience is it’s own reward: if you study your foes, if you watch the movement of guards, the placement of certain elements, you’ll get back what you put in.

Aside from knocking the drab story on the head, it’s tough to know what more I could have wanted from Hitman 2. It’s here for you to mess with it, to try and push the AI routines and bring them to breaking point. It’s as gamey as they come, but it’s a developer having fun, and inviting you to join in.
بازی دقیقا همون چیزیه که باید باشه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر