تاباتا Square Enix را ترک کرد

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
luminous-studios-se-loss_11-07-18-jpg.148882

Hajime Tabata کارگردان عنوان Final Fantasy XV از Square Enix و استادیو زیر مجموعه آن Luminous Productions استعفا داد.
با اعلام این خبر، 3 بسته الحاقی از 4 بسته الحاقی داستانی ای که برای Final Fantasy XV اعلام شده بود کنسل شد و فقط Episode Ardyn در مارچ 2019 و بسته الحاقی Multiplayer با نام Comrades در 12 دسامبر برای این عنوان عرضه می شوند.
استادیو Luminous Productions در مارچ امسال با هدف توسعه بازی های AAA خلاقانه، وسیع و با کیفیت بالا توسط جمعی از بهترین سازندگان Final Fantasy XV تاسیس شد. در گزارش مالی اخیر Square Enix این استادیو باعث ضرر 3733 میلیون ینی معادل 33 میلیون دلاری این کمپانی شده است.
تاباتا اعلام کرده که به زودی استادیو خود را تاسیس می کند و عنوان بعدی خود را معرفی خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,455
نام
امین
من که قبله واسم x بوده و فکر نکنم عنوانی بتونه نزدیکش بشه برام.
یحورایی برام اخرین فاینال با اصالت بود.

اینو شروع نکردم هنوز ولی حس خوبی بهش ندارم و هر چی تریلر دیدم ازش فاصله کیلومتری داره برام با اسم و اصالت فاینال!
 

rockstar 69

کاربر سایت
Aug 11, 2011
784
نام
علی محمد
من زیاد اهل فن (!) نیستم ولی به نظرم XII هم کیفیت خوبی داشت. ولی X یه چیز دیگه بود، قبلی ها رو هم بازی نکردم :D
کلا XII یکی از بزرگترین مظلوم ها تو دنیای گیمه....بنده خداها تو اون نسل با اون امکانات بازی ای ساختن که وسعتش حتی با همین ۱۵ هم قابل مقایسه نیست. Gambit هم بنظرم یکی از نواوری های فوق العاده ۱۲ بود هر چند که میدونم همین الانشم بعضیا باهاش حال نمیکنن.. تنها مشکل من با بازی تم بازی و پروتاگونیستش بود وگرنه بازی یه پکیج کامل بود.....
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
کلا XII یکی از بزرگترین مظلوم ها تو دنیای گیمه....بنده خداها تو اون نسل با اون امکانات بازی ای ساختن که وسعتش حتی با همین ۱۵ هم قابل مقایسه نیست. Gambit هم بنظرم یکی از نواوری های فوق العاده ۱۲ بود هر چند که میدونم همین الانشم بعضیا باهاش حال نمیکنن.. تنها مشکل من با بازی تم بازی و پروتاگونیستش بود وگرنه بازی یه پکیج کامل بود.....
۱۲ چوب خیلی بزرگ، پیچیده و سخت بودنش رو خورد!! اون زمان کمتر کسی امادگی همچین چیزی رو داشت !!! هم‌ن طور که دیدیم ریسمترش بازخوردای خیلی بهتری از فن ها گرفت نسبت به زمان عرضه اصلی ! اون زمان که نت و گاید هم مثل الان نبود ! باید ماه ها برای اکتشافات و پیدا کردن چیزهای مخفی و سوراخ سمبه های بازی وقت میذاشتی ! ۱۲ تا ابد بهترین بازی زندگی منه !!! از نظر المان های زیادی فاینال فانتزی بود !! ولی در موارد اصلی مثل سنارویو و کارکتر ها و گیم پلی حتی بیشتر از ۱۵ هم متفاوت بود با سایرff ها صد البته با نهایت کیفیت نه مثل xv
........
سناریو و دنیای فاینال ۱۲ رو میشه ترکیبی از ارباب حلقه ها ، بازی تاج تخت ، جنگ ستارگان و المان هایی از چند انیمه دونست و این خیلی باحالش میکنه
 
  • Like
Reactions: benjohn and mgh2225

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
یه نکته که میدونم هیچکدوم نمیدونید اما خب یه زمانی برامون سوال بود (البته شاید هم بدونید. لول :D)
آخر تریلر اومن کسی که میگه I've seen many deaths but now I'm looking only forward to one and then I can rest
اردین هست نه اونطور که فکر می کردیم بهموث
 

Karamatsu

کاربر سایت
Jun 6, 2018
32
متاسفانه نمی شه گفت باید خوشحال شد یا ناراحت. از این نظر که الان 16 افتاده دست تیم 12, یا دوباره دست همینا یا دست شاگردای کیتاسه. اما چون 16 احتمالا برای همین نسله و FF اولی نسل بعد نیست, تیم 12 کمی شانس داره.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
متاسفانه نمی شه گفت باید خوشحال شد یا ناراحت. از این نظر که الان 16 افتاده دست تیم 12, یا دوباره دست همینا یا دست شاگردای کیتاسه. اما چون 16 احتمالا برای همین نسله و FF اولی نسل بعد نیست, تیم 12 کمی شانس داره.
متاسفانه باید بگم ۱۶ ای در کار نیست ، یعنی اسکوار فعلی در حدی و حدودی نیست که بخواد ۱۶ بسازه ! فعلا هم تا اخر نسل ۹ فاینال ۷ ریمیک داریم !! تا بعد اون اگه عمرمون به دنیا بود ببینیم چه خاکی تو سرمون میریزن!
........
تیم ۱۲ هم وجود خارجی نداره ، این تیم ارواح رو میشه جز افسانه های یوتیوبر ها و شایعه ساز های گیمینگ دسته بندی کرد ! بعد اتمام بازی اکثریت ب نامه نویسا و غیره که رفتن جز پروژه ۱۳ و بعد از اون هم بین ۱۴ و ۱۵ تقسیم شدن و الان خیلیاشون سر ۱۴ کار میکردن و میکنن !! خیلی از چهره های مطرح و سرشناس ۱۲ هم کلا از اسکوار جدا شدن ! ایتو هم مدت هاست بازنشسته شده !! فقط موندم چرا رسما اعلام نشده و هر چند سال یه بارم مدیرا و تهیه کننده های اسکوارم میان باهاش مانور تبلیغاتی میدن ! حرف مفت که مالیات نداره !! ایتو اگه بازنشست نشده بود حداقل تهیه کنندگی یه بازی رو به عهده میگرفت !! یه سمت اجرایی یا خداقل تشریفاتی بهش میدادن !! برای من اصلا قابل قبول نیست که یه نفر حقوق بگیر اونم شرکت گدا گشنه ای مثل اسکوار ۱۲ ساله رفته تو یه اتاق نشسته داره روی داستان و دیزاین بازیش کار میکنه !! بدون هیچ خروجی ، بدون حتی وارد شدن به پیش تولید بازی ! شاهنامه هم انقدر طول نکشید !! منم تا یکی دو سال پیش این شایعات رو باور میکردم !! ولی واقعا دیدم هیچ خبری نیست !! نسل ۸ م تموم شد !!
 

Karamatsu

کاربر سایت
Jun 6, 2018
32
متاسفانه باید بگم ۱۶ ای در کار نیست ، یعنی اسکوار فعلی در حدی و حدودی نیست که بخواد ۱۶ بسازه ! فعلا هم تا اخر نسل ۹ فاینال ۷ ریمیک داریم !! تا بعد اون اگه عمرمون به دنیا بود ببینیم چه خاکی تو سرمون میریزن!
........
تیم ۱۲ هم وجود خارجی نداره ، این تیم ارواح رو میشه جز افسانه های یوتیوبر ها و شایعه ساز های گیمینگ دسته بندی کرد ! بعد اتمام بازی اکثریت ب نامه نویسا و غیره که رفتن جز پروژه ۱۳ و بعد از اون هم بین ۱۴ و ۱۵ تقسیم شدن و الان خیلیاشون سر ۱۴ کار میکردن و میکنن !! خیلی از چهره های مطرح و سرشناس ۱۲ هم کلا از اسکوار جدا شدن ! ایتو هم مدت هاست بازنشسته شده !! فقط موندم چرا رسما اعلام نشده و هر چند سال یه بارم مدیرا و تهیه کننده های اسکوارم میان باهاش مانور تبلیغاتی میدن ! حرف مفت که مالیات نداره !! ایتو اگه بازنشست نشده بود حداقل تهیه کنندگی یه بازی رو به عهده میگرفت !! یه سمت اجرایی یا خداقل تشریفاتی بهش میدادن !! برای من اصلا قابل قبول نیست که یه نفر حقوق بگیر اونم شرکت گدا گشنه ای مثل اسکوار ۱۲ ساله رفته تو یه اتاق نشسته داره روی داستان و دیزاین بازیش کار میکنه !! بدون هیچ خروجی ، بدون حتی وارد شدن به پیش تولید بازی ! شاهنامه هم انقدر طول نکشید !! منم تا یکی دو سال پیش این شایعات رو باور میکردم !! ولی واقعا دیدم هیچ خبری نیست !! نسل ۸ م تموم شد !!

می شه درستش کرد, ماتسونو که خارج اسکواره داره با تیم یوشیدا برای 14 روی یک سناریو همکاری میکنه.
الان تیم تاباتا با dlc تموم شد, یا باید ادامه بسازن یا یکی جدید شروع کنند که برای هر دو دیره, منظور از دیره آماده شدن چیزی برای زودتر از دو سال آیندست.
نومورا هم تازه بعد kh میخواد ریمیک رو کار کنه و در بهترین حالت میرسه برای شروع نسل بعد, باز حداقل دو سال دیگه. تازه اگر مثل ورسوس نشه. بعد یعنی تا ده دوازده سال که ریمیک تموم بشه 16 نداریم؟
می مونه توریاما و ایتو و این که تیم تاباتا چی می شه. اگر agnis یک ff نبوده باشه, ممکنه ایده ای از بازی از نسل قبل مونده باشه که به خاطر ادامه های 13 فرصت ساخته شدن پیدا نکرده باشه. 13 هم بعد از 10 یعنی 2001 شروع شده بود و گفتند چون ساخت 12 طول کشید و به ps2 نرسید.
یه موقع 9 و 10 و 11 در یک روز معرفی کردند و در عرض دو سال هر سه منتشر شد, بعد الان همزمان روی یک عنوان بیش تر نمی تونند کار کنند؟

غیر از این فروش 15 در ژاپن حیلی بد بود, با یک 16 قبل از ریمیک باید درستش کنند. اصلا چرا راه دراگون کویست رو نمی رن؟ 8 و 9ش رو دادند level-5 ساخت, 9 هم روی کنسول دستی بود. الانم که سوییچ هست. اگر روی سوییچ انحصاری یا مولتی بتونند یک میلیون نسخه رو دوباره بکنند 3 میلیون چه ایرادی داره؟ حالا در غرب دو میلیون کم تر بفروشند. بعیده اما با استودیو ساکاگوچی هم شاید بتونند همکاری کنند.
 
  • Like
Reactions: g4mer

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,568
نام
mohammad
می شه درستش کرد, ماتسونو که خارج اسکواره داره با تیم یوشیدا برای 14 روی یک سناریو همکاری میکنه.
الان تیم تاباتا با dlc تموم شد, یا باید ادامه بسازن یا یکی جدید شروع کنند که برای هر دو دیره, منظور از دیره آماده شدن چیزی برای زودتر از دو سال آیندست.
نومورا هم تازه بعد kh میخواد ریمیک رو کار کنه و در بهترین حالت میرسه برای شروع نسل بعد, باز حداقل دو سال دیگه. تازه اگر مثل ورسوس نشه. بعد یعنی تا ده دوازده سال که ریمیک تموم بشه 16 نداریم؟
می مونه توریاما و ایتو و این که تیم تاباتا چی می شه. اگر agnis یک ff نبوده باشه, ممکنه ایده ای از بازی از نسل قبل مونده باشه که به خاطر ادامه های 13 فرصت ساخته شدن پیدا نکرده باشه. 13 هم بعد از 10 یعنی 2001 شروع شده بود و گفتند چون ساخت 12 طول کشید و به ps2 نرسید.
یه موقع 9 و 10 و 11 در یک روز معرفی کردند و در عرض دو سال هر سه منتشر شد, بعد الان همزمان روی یک عنوان بیش تر نمی تونند کار کنند؟

غیر از این فروش 15 در ژاپن حیلی بد بود, با یک 16 قبل از ریمیک باید درستش کنند. اصلا چرا راه دراگون کویست رو نمی رن؟ 8 و 9ش رو دادند level-5 ساخت, 9 هم روی کنسول دستی بود. الانم که سوییچ هست. اگر روی سوییچ انحصاری یا مولتی بتونند یک میلیون نسخه رو دوباره بکنند 3 میلیون چه ایرادی داره؟ حالا در غرب دو میلیون کم تر بفروشند. بعیده اما با استودیو ساکاگوچی هم شاید بتونند همکاری کنند.
کلیت حرفت اکی هست ولی فقط با گزینه اخرت مشکل دارم...بار ها گفتم...همین الانشم میشه با یک چهارم پنجم همین xv فاینالی ساخت که کاملا شرقی باشه و تو ژاپن عالی بفروشه و... استدیو های خوبی هم وجود داره تو ژاپن... ولی مورد اینه فاینال یه زمان بهترین داستان و گرافیک و موسیقی های ناب و هزارتا چیزه دیگه رو یکجا ارائه میداد بخصوص نسخه های اصلیش... با نسخه فرعی اصلا کار ندارم...میشه داد شرقی ها بسازند...اتفاقا مشتاقم ببینم چون قطعا موفق میشه...ولی نسخه شماره دار باید با هزینه زیاد و جذب افراد با استعداد توسط خوده اسکوئر ساخته بشه..! و در تمام زمینه ها زبانزد باشه...! من انتظارم از اسکوئر اینه بیاد برای cdpr و بقیه خط و نشون بکشه...که اینکار با هزینه و جذب افراد با استعداد صورت میگیره...وگرنه بقیه چیزا پاک کردن صورت مسئله هست...! اصلا FF...DQ و KH رو بیخیال چی شده اسکوئر نمی تونه یه عنوان جدید بزنه؟ این برمیگرده به همون عدم جذب افراد با استعداد...مشکل اصلی اینه باید حل بشه...!
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
می شه درستش کرد, ماتسونو که خارج اسکواره داره با تیم یوشیدا برای 14 روی یک سناریو همکاری میکنه.
الان تیم تاباتا با dlc تموم شد, یا باید ادامه بسازن یا یکی جدید شروع کنند که برای هر دو دیره, منظور از دیره آماده شدن چیزی برای زودتر از دو سال آیندست.
نومورا هم تازه بعد kh میخواد ریمیک رو کار کنه و در بهترین حالت میرسه برای شروع نسل بعد, باز حداقل دو سال دیگه. تازه اگر مثل ورسوس نشه. بعد یعنی تا ده دوازده سال که ریمیک تموم بشه 16 نداریم؟
می مونه توریاما و ایتو و این که تیم تاباتا چی می شه. اگر agnis یک ff نبوده باشه, ممکنه ایده ای از بازی از نسل قبل مونده باشه که به خاطر ادامه های 13 فرصت ساخته شدن پیدا نکرده باشه. 13 هم بعد از 10 یعنی 2001 شروع شده بود و گفتند چون ساخت 12 طول کشید و به ps2 نرسید.
یه موقع 9 و 10 و 11 در یک روز معرفی کردند و در عرض دو سال هر سه منتشر شد, بعد الان همزمان روی یک عنوان بیش تر نمی تونند کار کنند؟

غیر از این فروش 15 در ژاپن حیلی بد بود, با یک 16 قبل از ریمیک باید درستش کنند. اصلا چرا راه دراگون کویست رو نمی رن؟ 8 و 9ش رو دادند level-5 ساخت, 9 هم روی کنسول دستی بود. الانم که سوییچ هست. اگر روی سوییچ انحصاری یا مولتی بتونند یک میلیون نسخه رو دوباره بکنند 3 میلیون چه ایرادی داره؟ حالا در غرب دو میلیون کم تر بفروشند. بعیده اما با استودیو ساکاگوچی هم شاید بتونند همکاری کنند.
اسکوار جنبه هنری و چالش پذیری خودش رو از دست داده ! مشتی دیوانه حریص اومدن راس کارش که فقط حرص پول میزنن !!! با نهایت حماقت و وقاحت میان میگن مثلا ما برنامه داریم ffx-iii رو بسازیم ، ولی فعلا تیم و کارکردانی رو نداریم بزاریم سرش !! یعنی چی ، مگه خمره رنگ رزیه. اصلا چرا باید همین چیزی بسازی ۱۰ تموم شد رفت ، داستانش با یه جمع بندی تمام و کمال تموم شد رفت !! کدوم مرده رو میخوان از گور بکشن بیرون ! چرا چون پرفزوش،ترین نسخه انحصاری و تک پلتفرمه سریه و ریمسترش در خدود ۴ میلیون فروخت ! بعدم سنارویوشون اینه که هر تازه کاره بله قربان گو کم خرج تراش رسید بزارن سر بازی و مضطراب رو خالی کنه روش !! برای،همینم میگم به هیچ وجه باور ندارم اینا(همچین ادمای گشنه و حریصی) حاضر شده باشن دوازده سال بدون بازده به ایتو حقوق بدن ! اصلا اگه ایتو هنوز،در استخدام اسکواره سمتش چیه ؟؟! طی کش؟؟؟

zh5a_leg5ptm_d.jpg


کسی که بعد رفتن ساکاکوچی میتونست و میبایست فیس کمپانی و برند ff بشه رو الا نه کسی میشناسه ! کسایی هم که هنوز یادشونه اینطوری دارن مسخرش میکنن !

من بازم میپرسم چرا تمام پروژه های اسکوار دست دو نفره !؟ ادم قحطه ؟ یعنی خود اسکوار ادم نداره ، استخدامم نمیتونه بکنه !! ؟ من بعد از کله پا کردن تا به تا هم بیشتر به اون شایعات ایمان اوردم !! اسکوار گرفتار یه باند و باند بازی شدیده !!!

It's all business, no artistry
 

Karamatsu

کاربر سایت
Jun 6, 2018
32
کلیت حرفت اکی هست ولی فقط با گزینه اخرت مشکل دارم...بار ها گفتم...همین الانشم میشه با یک چهارم پنجم همین xv فاینالی ساخت که کاملا شرقی باشه و تو ژاپن عالی بفروشه و... استدیو های خوبی هم وجود داره تو ژاپن... ولی مورد اینه فاینال یه زمان بهترین داستان و گرافیک و موسیقی های ناب و هزارتا چیزه دیگه رو یکجا ارائه میداد بخصوص نسخه های اصلیش... با نسخه فرعی اصلا کار ندارم...میشه داد شرقی ها بسازند...اتفاقا مشتاقم ببینم چون قطعا موفق میشه...ولی نسخه شماره دار باید با هزینه زیاد و جذب افراد با استعداد توسط خوده اسکوئر ساخته بشه..! و در تمام زمینه ها زبانزد باشه...! من انتظارم از اسکوئر اینه بیاد برای cdpr و بقیه خط و نشون بکشه...که اینکار با هزینه و جذب افراد با استعداد صورت میگیره...وگرنه بقیه چیزا پاک کردن صورت مسئله هست...! اصلا FF...DQ و KH رو بیخیال چی شده اسکوئر نمی تونه یه عنوان جدید بزنه؟ این برمیگرده به همون عدم جذب افراد با استعداد...مشکل اصلی اینه باید حل بشه...!

خیلی ها هستند عاشق همین 15 هستند. کلا بعد از 6 هر شماره سبک و استایل خودش بود و خود تغییر کنسول از نینتندو به سونی هم مخاطب های جدیدی آورد و مدلی شده که طرفدارای هر عنوان رو داریم. اینا هر کدومشون یه چیزی می خوان. اما مثلا تا قبلش فرض کن دهه نوده و ff5 می خواد بیاد, تبلیغات رو نمی دونم چطوری بود اما چیزی به نام داستان و گرافیک و موسیقی ناب وجود نداره, شما به طور خلاصه احتمالا همون چیزی رو انتظار داری که در ff4 دیدی همون سبک با یک داستان جدید.
این جور که پیش میره و هر کارگردان و شماره راه خودشو می ره تنها چیزی که باقی می مونه و دوتا ff رو به هم وصل می کنه چوکوبو و آهنگش باشه.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
luminous-studios-se-loss_11-07-18-jpg.148882

Hajime Tabata کارگردان عنوان Final Fantasy XV از Square Enix و استادیو زیر مجموعه آن Luminous Productions استعفا داد.
با اعلام این خبر، 3 بسته الحاقی از 4 بسته الحاقی داستانی ای که برای Final Fantasy XV اعلام شده بود کنسل شد و فقط Episode Ardyn در مارچ 2019 و بسته الحاقی Multiplayer با نام Comrades در 12 دسامبر برای این عنوان عرضه می شوند.
استادیو Luminous Productions در مارچ امسال با هدف توسعه بازی های AAA خلاقانه، وسیع و با کیفیت بالا توسط جمعی از بهترین سازندگان Final Fantasy XV تاسیس شد. در گزارش مالی اخیر Square Enix این استادیو باعث ضرر 3733 میلیون ینی معادل 33 میلیون دلاری این کمپانی شده است.
تاباتا اعلام کرده که به زودی استادیو خود را تاسیس می کند و عنوان بعدی خود را معرفی خواهد کرد.
نظرتون در مورد ساکاگوچی و تابایا و استدیو ژاپن ماکروسافت چیه=)) (شوخی)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر