معنی عبارات OFW, CFW, MFW, DEX, CEX و...

doniaey

کاربر سایت
Jul 8, 2013
7
شاید برای شما سوال پیش اومده که معنی عباراتی نظیر OFW, CFW, MFW, DEX و ... چیست؟ در زیر معانی این عبارات تشریح داده شدند.


OFW مخفف Offical Firmware میباشد، فریمور رسمی که توسط سونی منتشر می شود و برای بازی کردن بصورت آنلاین حتما باید بصورت مادام آخرین نسخه از اینگونه فریمورها را روی کنسول نصب کنید، OFW ها قابل مود (mod) می باشد، که آنگاه MFW یا CFW خوانده می شود.


CFW مخفف Custom Firmware (فریمور سفارشی) است. بیشتر CFWهایی موجود برای ورژن های جدید بالای ۳.۵۵، بصورت spoof هستند. یک spoof باعث می شود که سیستم فکر کند که شما روی ورژن بالاتری هستید و دسترسی به PSN و بازی کردن بصورت آنلاین را فراهم می کند.


MFW مخفف Modded Firmware (فریمور مود شده) می باشد که حس می شود همان CFW است که گاهی باعث آسیب زدن به کنسول می شود، پس بهتر است از آنها پرهیز کنید.


DEX فریمور developer/debug (توسعه دهنده و اشکال زدایی) است. این فریمور برای توسعه و ساخت بازی، اپلیکیشن و حتی امکانات جدید می باشد، ولی متأسفانه DEX اجازه دسترسی به PSN را ندارد.


CEX بصورت ساده به معنی retail (خرده فروشی) می باشد، هر موقع که جایی شنیدید CEX to DEX این بدان معناست retail را به developer تبدیل می کند، همچنین CEX مانند CFW می باشد فقط با اسمی متفاوت.


SEX یک فریمور برای فروش کنسول و فروشگاه ها می باشد. که تقریباً یک فریمور Demo است برای تست امکانات کنسول و تست بازیها می باشد. شما نمیتوانید روی این فریمور چیزی نصب کنید و صرفاً فقط برای نمایش دادن می باشد.


Rebug یک نوع spoof می باشد که امکاناتی نظیر
  • پیش نمایش فروشگاه PSN
  • Package Manager (مدیریت پکیچ)
  • Trophy Unlocker (باز کننده تروفی)
  • Rebug Toolbox
  • Rebug Mode

Debug، امکاناتی که جیلبریک به شما می دهد بیشتر از امکانات این فریمور است. Homebrew، اجرای Backupها و ... در اینگونه فریمورها موجود نمیباشد.



منبع: Se7enSins Gaming Community کاربر Wolf
ترجمه توسط خودم (doniaey)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر