استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
این همه دعوا درگیری نداده اقایون یکسری میگن چرا ND یا Rockstar این نسل یک بازی دادن نسل قبل ۴ تا پیش خودتون دو دو تا چهارتا کنید پروداکشن این نسل خیلی هزینه اش سنگین تر شده تکنولوژی ها پیشرفته تر به طبعش زمان بر بعد بازی ها اکثرا جهان باز شدن و وقت زیادی میگیرن از سازنده نسل قبل ۷۰ درصد بازی ها صرف خطی بودن مولتی اونقدر اهمیت نداشت خیلی سادس
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
من کاری به حرف‌هات ندارم و بحثم نمی‌کنم چون می‌دونم نتیجه‌ای نداره و هرچی بگم باز میای حرف خودت رو می‌زنی ولی لااقل پست‌ها رو با دقت بیشتری بخون، فقط همین یه نکته بگم که خوبه تاکید کردم سلیقه عوض شده و به نظر من مزخرف، بله یه سری بازی‌های مورد علاقه من نمی‌فروشن و منم نگفتم که سلیقه‌ها لزوما مزخرف شده، شاید مزخرف نشده باشه ولی حتمی تغییر کرده، این بازی‌ها هم که گفتم یه مثالی بود مشت نمونه خروار، نه این‌که بیای و دونه‌د‌ونش رو دلیل بیاری که چرا این‌جوری شدن!!!
نه دیگه دلیل و آمار مهم نیست، باید براساس حس شخصی حرف بزنیم.
مرد مؤمن بازم میای حرفت خودت رو می‌زنی یعنی چی؟ مگه قراره بیام فقط نظر دیگران رو تایید کنم؟ از ناظم انجمن انتظار بیشتری میره.
اومدی گفتی "شاهکار"های تک نفره نمی‌فروشن و مثال زدی منم یه لیست بلندتری گذاشتم که نشون میده شاهکارهای تک نفره زیادی هم هستن که خوب می‌فروشن. حالا ممکنه از نظرت چون چنتا بازی مورد علاقه‌ت موفق نبودن یعنی سلیقۀ عموم مزخرف شده ولی وقتی قراره حکم کلی بدیم براساس حس شخصی نباید حرف بزنیم.
@sina_unl
به نظر من حرف های شما بر پایه واقعیت استوار نیست انقدرم طولانی شد که دیگه حال حوصله نقل قول نیست.60 دلار پول کمی نیست ولی اون بازیی هایی که بالا مثال زدی همشون بالای 5 ساعت گیم پلی دارن.
همین Evil within 2 رو من چند مدت پیش تمام کردم نزدیک 20 ساعت طول کشید
من حرفهام بر پایۀ آمار فروش بازیها، نمرات منتقدها و نظرات کاربرها و گزارشهای سالانه‌ای مثل گزارش ESA و ... استواره. من با حس شخصی کسی کار ندارم. از بازیهایی مثل Uncharted 4 یا BotW یا Batman Arkham هم به عنوان بازی خوب و موفق یاد می‌کنم با وجود اینکه مورد علاقۀ خودم نیستن چون دارم با آمار و واقعیتها نظر میدم نه با حس شخصیم.
اون بازی‌ای هم که گفتم 5 ساعته به طور واضحی Vanquish بود. Vanquish نه در زمان خودش موفقیت بزرگی بود و نه در زمان حال قراره چنین اتفاقی واسش بیفته.
اگر هم حرفم طولانیه کسی اسلحه رو شقیقه‌ت نذاشته که نصف و نیمه بخونی و یه جواب تلفیقی به جملۀ اول و آخر بدی.
@sina_unl
من دقیق متوجه نمیشم یا شاید شما حافظه تاریخی خوبی ندارید یا نسل قبل به حد کافی بازی انجام ندادید برای همین فکر میکنید که خروجی نسل فعلی به اندازه نسل قبل خوب هست. به هرحال من باز به خودم زحمت میدم و یکم جزیی تر برای شما قضیه را باز میکنم تا منظورم را بهتر متوجه بشید :
Epic Games :نسل را با GOW شروع میکنه تا آخر نسل سه نسخه با کیفیت از این بازی عرضه میکنه. میانه راه هم UT3 را عرضه میکنه. البته این وسط نباید از بازی تحسین شده Shadow Complex هم گذشت. این نسل هم یکدونه فقط Frontine بوده.
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 1 بازی
People Can Fly: نسل قبل دو بازی Bullletstorm و Gears Judgment را عرضه میکنه.این نسل فعلا هیچی.
خروجی در خور نسل هفت : 2 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 0 بازی
Platnum Games: نسل قبل Bayonetta، Vanquish و Mad World و MGR و .. نسل فعلی اگه WiiU را هشتمی حساب کنیم B2 و TW101 و Nier
خروجی در خور نسل هفت : حداقل 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : فعلا 3 تا
Naugthy Dogs : نسل قبل سه تا Uncharted + TLOU - این نسل یک دو نیم Uncharted و TLOU2
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 2/5
Insominac : سه تا Resistance + دو سه تا Ratchet و Fuse که بازی درست حسابی نبود. این نسل هم Spiderman+ Sunset Overdrive و ریمیک Ratchet
خروجی در خور نسل هفت : بیش از 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 3
Bethesda Game Studios : نسل قبل Fallout 3 و دوتا TES - اما این نسل هم دوتا Fallout، البته من مثلا New Vegas را حساب نکردم.
خروجی درخور نسل هفت : 3 تا
خروجی درخور نسل هشت : 2
Crytek : نسل قبل 4 تا Crysis ، این نسل هم بازی درخور شاید به جز Hunt نمیشه گفت اصلا داشتن.
خروجی درخور نسل هفت : 2/5
خروجی درخور نسل هشت : 0
Santa Monica : نسل قبل دوتا GOW، این نسل هم یکی. بعید هم هست دیگه چیزی به این نسل بتونن برسونن
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 1
Irrational (Ghost Story): نسل قبل دوتا شاهکار Bioshock- این نسل هیچی
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 0
Yakuza Studio : چهار تا یاکوزای اصلی + Binary Domain و دو سه تا Spin-Off- این نسل Yakuza 6 + Project Judge و ریمیک نسخه دوم و یک اسپین آف (تازه استدیو حداقل 4 برابر شده)
خروجی درخور نسل هفت : 5
خروجی درخور نسل هشت : 3
Gearbox : نسل قبل دوتا Brothers In Arms+ دوتا Borderlands - و یکی دوتا بازی چرت- این نسل هم یکی دوتا بازی چرت
خروجی درخور نسل هفت : 4
خروجی درخور نسل هشت : 0
......
این لیست اونقدر طولانیه و میشه برای تمام استدیوها نوشت. دیگه بترکون ترین ناشر این نسل Sony بوده که شما برو بررسی بکن دونه دونه استدیوهای خروجی هاشون از نسل قبل کمتر بوده تا الان. نسل داره تموم میشه ما در خیلی از سبکها هنوز بازی درست حسابی خیلی کم داشتیم. من نمیگم داره صنعت گیم به باد میره. من از اون اول گفتم به نظرم آثار درخور به اندازه ی نسل قبل نبوده. کافی هست برید لیست سالهای 2007 و 2011 را نگاه کنید. شما راضی هستین؟ خب خوش به حالتون .اینی هم که بازیهایی مثل Viruta Fighter 5 بازی حساب نمیکنید مشکل شماست. درست میگید نسل قبل ما هر سال به قدری بازی خوب داشتیم که اصلا فرصت نمیشد بازی هایی مثل Virtua Fighter 5، Dark siders, Prototype , Resonance Of Fate و .. دیده بشن. این نسل بازی در این سطح را حلوا حلوا میکنن. تعداد ip های جدید خلق شده در سبک های مختلف AAA نسل قبل به هیچ وجه در قابل مقایسه با این نسل نیست. هیچ وقت یادم نمیره که عرض کمتر از یک سال Company Of Heroes و World In Conflict در سبک RTS عرضه شدن که این نسل نزدیک به اینها را هم تجربه نکرده.
شما میخای من را راضی کنی که این نسل خروجیش بهتر بوده؟ بیا ده تا استدیو لیست کن دونه دونه با عدد ارقام ثابت کن حرفت را. یانه بیا ip های جدید خلق شده را لیست کن با نسل قبل مقایسه کن حرفت را ثابت کن.وگرنه به نظرم این بحث بی فایده است.شما از نسل فعلیت لذت ببر بذار ما تو همون خاطراتمون بمونیم
تمام چیزهایی که در مورد تعداد خروجی های استودیوها نوشتی منهای موارد جزئی‌ای کاملاً درسته.
من 100 تا بازی لیست کردم، از استودیوهای مختلف. اگه کمپانی‌ای تعطیل شده یا کمتر کارکرده به جاش استودیوهای دیگه‌ای بودن که کار کردن و بازی جدید دادن.
استانداردهامون یکی نیست، من برام صرف وجود بازی خوب مهمه حتی اگه از استودیویی بیاد که نمی‌شناسمش ولی شما استانداردت اینه که 10 تا استودیویی که عاشقشونی هر کدوم چنتا بازی ساخته باشن تا بشه بگی نسل پرباری بوده اما من اگه ببینم 100 تا استودیو 100 بازی ساختن برام اتفاقاً نسل پربارتری بوده.
God of War این نسل به اندازۀ کل GoWهای قبلترش گیم پلی داره.
یکی و نصفی آنچارتد این نسل به اندازۀ مجموع 3 تا آنچارتد نسل قبل گیم پلی دارن.
من این چیزا رو می‌بینم. شما انتظارات دیگه‌ای.
کیفیت بازیهای این نسل، موفقیت تجاریشون و ... کاملاً گویاست که برای صنعت اتفاقی نیفتاده و بازیهای آنلاین هم جایگزین بازیهای آفلاین نشدن.
من برای 3-4 سال 100 تا بازی لیست کردم. شما واقعاً فرصت داری 100 تا بازی رو بازی کنی و انقدر محکم بیای بگی بازیای این نسل "درخور" نیستن بعد هم بگی من نسل قبل بازی نکردم؟
و با کمال احترام بازی‌ای با کیفیت Resonance of Fate اگه تو این نسل بیاد به زبون فارسی سخت بخوام بگم از وسط بازش می‌کنن. RoF رو همون نسل قبل هم کمتر کسی به عنوان بازی "درخور" قبول داشت.
من قرار نیست شما رو راضی کنم، بحث نمی‌کنیم که یکیمون کم بیاره و حرف اون یکی رو قبول کنه.
من نظرم اینه که بازیهای تکنفره هنوز هستن، با کیفیتهاشون موفق هستن و تعدادشون هم کم نیست. همۀ صنعت هم نه تنها تحت تأثیر چهار تا ترند مثل بتل رویال نیست بلکه خیلی بزرگتر، پویاتر و دموکراتیکتر از نسل قبله. یه سری ژانرها کمتر شده بازیهاشون چون دیگه جای خاصی برای نوآوری توشون نمونده. از اون طرف بازیهای خیلی بزرگ و OW زیادتر شدن، ویچر 3، HZD ،BotW، MGSV و ... همه OW هستن ولی تفاوتهاشون زمین تا آسمونه. هر کدوم از این OWها به اندازۀ 3-4 تا بازی نسل قبل گیم پلی دارن. بازیها تعدادشون کمتر شده اما با خرید تعداد کمتری بازی می‌تونی زمان مشابهی سرگرمی داشته باشی. اینها تازه سوای پیشرفت های فنی بازیهاست که با گذشت زمان اتفاق افتاده.
1 بازی با 40 ساعت گیم پلی = 4 تا بازی با 10 ساعت گیم پلی. مثلاً یه استودیویی مثل گوریلا گیمز نسل قبل دو تا بازی داد این نسل هم دو تا بازی، بازیهای این نسلش 3 برابر گیم پلی بیشتری دارن.
تمام استودیوهایی که لیست کردی منهای اونایی که تعطیل شدن یا تقریباً تعطیل شدن و قرار نیست خروجی خاصی داشته باشن، اختلاف این نسل و اون نسلشون یکی دو تا بازیه اما اگه بشینیم تک تک حساب کنیم پلی تایم بازیهای این نسل از نسل قبل در اکثر موارد (نه همه) بیشتره. شما این چیزا رو نمی‌بینید و فقط می‌گید تعداد بازیها کمتر شده در حالیکه عملاً خروجی بیشتری داشتن در حالیکه استودیو وقت گذاشته و بازی بزرگتری ارائه داده. منهای تعداد کمی بازی (ساختۀ یوبی سافت عمدتاً) این پلی تایم بیشتر در نتیجۀ گرایند کردن نبوده. اینم بگم که من اصلاً دنبال تروفی گرفتن نیستم و اون وقتی که برای گرفتن بعضی تروفیهای مسخره صرف میشه رو جز پلی تایم نمی‌دونم، پلی تایم برای من یعنی = داستان اصلی + مأموریتهای فرعی.
این یه آمار از تعداد بازی هاست(از سال 2000 تا 2017): اولی فقط تعداد بازی هارو بر اساس سال نشون میده و دومی تعداد به همراه ژانر مربوط اون سال.

View attachment 93698




پ.ن.:آمار هم از database ویکی استخراج شده. البته مطمئنا خیلی دقیق نیست ولی میشه به یه دید کلی رسید.
اگه بگم براساس آمار استیم این آمار درست نیست باز متهم به دروغگویی، تحجر و حرف خودم رو زدن نمی‌شم؟
 
آخرین ویرایش:

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651
خیلی‌ خبر ناراحت کننده ای بود
با واکینگ دد و ولف خاطرات خوبی داشتم
حیف شد فصل دوم‌ ولف و پایان کلمنتاین رو‌ نمیبینیم
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
@sina_unl

من منظورم این نیست که شما حتما موظفی منو قانع کنی. بحث اینه که اگر به صورت منطقی بحثی باشه حس کنم قانع کننده است هیچ مقاومتی برای قبول کردنش ندارم و خیلی راحت قبول میکنم. اینها هم واقعا لیست استدیوهای مورد علاقه ام نیست. همینجوری فکر کردم هرچی به ذهنم استدیو رسید لیست کردم. اینی که بازی های گسترده شدن یک واقعیتی هست که از حرکت بازی ها به سمت OW شدن و اضافه کردن المان های RPG هست. اینو قبول دارم. ولی اینی که همه ی اینها محتوای درست حسابی اضافه کردن را نه. معدود بازیها مثل مثلا Witcherو GOW محتوای خوب اضافه کردن. بقیه اکثرا یک مپ بوده با کلی کوست بدرد نخور که همشون کپی شدن. به هرحال این نظر من بود.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,541
نام
Mehrdad
با توجه به پست هایی که خوندم همه اتفاق نظر دارند که دلیل سقوط Telltale توجه بیشتر به کمیت بوده تا کیفیت.
خب با استناد به این استدلال چطور میشه به نتیجه رسید که این نسل نسبت به نسل های قبل افت کرده؟ یعنی وقتی موافقیم که کمیت بر کیفیت برتری نداره چطور میشه همه چی رو با عدد و رقم ثابت کرد؟ من با این منطق مخالفم!
یک مثال واضح همین انچارتد خودمون. نسل قبل 3 تا انچارتد داشتیم. از خیلی خوب شروع کردند و به عالی رسیدند. پشت بندشون یک بازی بی نظیر مثل tlou هم اومد. یعنی ناتی داگ نسل قبل 4 تا بازی بسیار قوی ساخته.
خب همین ناتی داگ این نسل تا اینجا 1 بازی بلند ساخته و تا پایان هم این عدد به 2 میرسه. سوال من ازدوستان شاکی از نسل حاضر اینه ایا مایلید گرافیک انیمیشن گیم پلی و هوش مصنوعی مانند نسل قبل تجربه کنید و به جاش ناتی داگ این نسل هم 4 تا بازی بلند بسازه؟ بعید میدونم جواب کسی بله باشه! حداقل کسانی که همین الان هم به معنای واقعی گیمر هستند. یعنی به طور مستمر در بازار ویدئو گیم خرید میکنند و اگه نگیم هر روز حداقل هر هفته بازی میکنند. چرا؟ چون 60$ در امریکا هم پول کمی نیست. و مسلما گیمر ها ترجیح میدند بازی گسترده تر و با کیفیت تری ببینند تا بازی های کم عمق تر اما به تعداد بیشتر. برای مثال تو میهن پر افتخار خودمون که به لطف " الله " قیمت بازی های 60$ به 800 هزار تومن رسیده به شخصه ترجیح میدم بازی با کیفیت و گستردگی امثال ویچر 3 بلادبورن رد دد 2 یا سایبرپانک ببینم تا صرفا یک لشگر بازی با کیفیت و گستردگی پایین تر.
منم Fallout3 رو بیشتر از Fallout 4 دوست دارم. اما نمیتونم کتمان کنم که fallout4 کیفیت کلی بیشتری ارائه میکنه. از گان پلی بگیر تا حتی گرافیک و صد البته موزیک.

در کل. به نظر من اگر معیار عدد و رقم باشه ممکنه نسل فعلی در مقابل نسل قبل شکست بخوره. اما در بحث کیفیت. شخصا همین چند تا بازی متا +90 این نسل رو ترجیح میدم به کل متا +90 های نسل قبل که تعداد بیشتری دارند.

پ.ن: به نظر من گندی که استودیو و ناشر ها میزنند مانند اتفاقی که این نسل برای مثلا مس افکت افتاد رو نباید به گردن نسل بندازیم. و یا حتی بسته شدن استودیو هایی مانند ایرشنال گیمز. چون نسل به سهم خودش پیشرفت کرده. اینکه بعضی از استودیو ها مانند تل تیل یا کرایتک از این پیشرفت ها استفاده نکردند رو به شخصه پای کارنامه نسل نمی نویسم.
پ.ن2: اگر کمال گرا و از بیرون گود (فعال نبودن در بازار گیمینگ و صرفا توجه ظاهری و تئوریک به صنعت ویدئو گیم) به موضوع نگاه کنیم و دنبال یک یوتوپیای گیمینگ باشیم خیلی ساده میشه گفت این نسل به اندازه نسل قبل بازی خفن نداره و و و ... اما به گمان من در صورتی که واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم, بازی هارا بخریم(و در نتیجه بازی ها رو به طور کامل تجربه کنیم) هر چی کیفیت به کمیت (گستردگی به نسبت عدد و رقم) غلبه بیشتری پیدا کنه ما گیمر ها هم لذت بیشتری خواهیم برد. و خوشبختانه چه خوشمان بیاید چه نه صنعت ویدئو گیم در همین مسیر حرکت میکند و خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
حس منفی نسبت به بتل رویال برای اینه که نه دیگه کسی رو داستان کار میکنه نه AI نه نوآوری.یه مپ درست میکنن 100 نفر رو میندازن توش میگن خوب حالا بشینین باهم بازی کنین =D>:)>-
به راختی هم نیست من خودم بتل رویال بازم و علاقه پیدا کردم !!! ولی به نظرت چقدر میتونه همیچین چیزی یه نقشه و صد تا بازیکن جذابیتش رو حفظ کنه !!! من خودم ذره ای حس کنم جذابیت ندارخ یا تکراری شده سریع بازی رو ول میکنم !!! پس به این راحتی ها هم نیست !!باید با کلی ایده بیای جلو
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
به نظر شما چرا ما پیشرفت های تکنولوژیکی رو زیاد داخل بازی ها نمیبینیم و اکثر بازی های بزرگ ناشرای مطرح افتضاح و تکراری شدن ؟ گرونی تکنولوژی ها یا راغب نبودن شرکت ها به دلایل دیگه ؟
یا من معنی پیشرفت تکنولوژیک رو نمی دونم یا شما از 10 سال پیش به بعد هیچ بازی انجام ندادی. دیگه فکر کنم اون قسمتی از این تاپیک هم که طرف رو به زوال رفتن صنعته هم حرفش رو داستان و نوآوری گیم پلی و این چیزاس. تنها چیزی که صد در صد می شه گفت همیشه داشتیم توی این صنعت پیشرفت تکنولوژیک بوده.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
به راختی هم نیست من خودم بتل رویال بازم و علاقه پیدا کردم !!! ولی به نظرت چقدر میتونه همیچین چیزی یه نقشه و صد تا بازیکن جذابیتش رو حفظ کنه !!! من خودم ذره ای حس کنم جذابیت ندارخ یا تکراری شده سریع بازی رو ول میکنم !!! پس به این راحتی ها هم نیست !!باید با کلی ایده بیای جلو
نمیگم کامل راحته میگم ریسک کمتری داره همونطور که قبلا توضیح دادم ساخت این قبیل بازی ها هزینه کمتری میبره همینطور وقت کمتری سوای اینکه واسه من به شخصه بعد چند دور تکراری شدن هرکدومشون رو که بازی کردم

آخه برادر من شما لیستی که خودت گذاشتی نگاه کن و با بازی ها و آیپی های جدید نسل قبل مقایسه کن کجاست اون bioshock-mass effect-dragon age origins-uncharted-gears of war-infamous-little big planet-dead space-left 4 dead-portal-demon souls-vanquish-resistance-fable-bayonetta-xenoblade-no more heroes-mgrising-fez-bastion-borderlands-journey-dead rising-super mario galaxy-mirrors edge-alan wake,...که من الان حضور ذهن ندارم مثل اینا تو این نسل هست؟یا ادامه شیر دوشی قبلیاس؟یا اینکه چون شما از یه بازی خوشت میاد باید بره تو لیست و مشکل از ماس که قبولش نداریم؟این بازی هایی که گقتم اکثرشون حرف تازه داشتن برای گفتن الان جایی رسیدیم که حرف بازی تاپ نسل میشه دستینی میاد وسط که بنظر من همون یک هم چیز خیلی جدیدی نداشت فقط گرایند گرایند بانجی از هیلو ریچ و هیلو 3 رسیده به این وضع دستینی 2 هم که همون دستینی 1 با پولیش بهتره اینا ممکنه بازی های خوب شایدم به دید بعضیا عالی باشن ولی هیچوقت شاهکار نیستن شما هم به پاراگراف آخر دقت کن شما یا سیاه میبینی یا سفید بازی فقط باید عالی باشه تا فروش کنه؟بازی حد وسط وجود نداره؟بازی darkness بازی بدی بود؟قبلا این بازی ها فروش میرفت الان نمیره ما دنبال بازی جدید میریم ولی دلیل نداره وقتی بازی جدید چیز جدیدی نداره الکی به به و چه چه کنیم همون vampyr مثلا social link ای که آورده خوب بود ازش تعریف هم میکنم ولی نه دیگه هر بازی جدیدی که بیاد بگم عالیه باز من هرچی بگم شما اگه نخوای قبول کنی نمیشه ...

اینو صفحه قبل نوشتم گم شد:D
 

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
صنعت گیم رو به زوال است عزیزان من !
این به وضوح قابل لمسه!
«رشد چشمگیر تکنولوژی و هزینه به مراتب هنگفت تر باعث عدم ریسک پذیر شدن سازندگان صنعت گیم شده»
واقعاً ! اینه جوابتون ،اینا یه مشت مزخرفات برای قانع کردن امثال کوته فکرایی مثل شماست،تنها دلیلی که باعث شدن صنعت گیم درجا بزنه طرز فکر مسمومی هست که بر پایه طمع ورزی حریصانه شکل گرفته،اینکه یه آیپی بسازی و سال بعد همون آیپی رو با کمی تغییر «صرفا برای سود جویی بیشتر»دوباره عرضه کنی هر چند شاید فروش خوبی بکنه ولی یک شکست برای صنعت گیم هست،پیشرفت صنعت گیم مستلزم خلاقیت و نو آوری است و این را افرادی می سازن که به پرتو حقیقت این صنعت چشم دوختن،و حقیقت همان اندیشدن است اگر چیزی آفریده شود و به تأمل نیاید همانا منسوخ است.، افرادی نظیر: فومیتو اوئدا کسی شعله های هنر رو به صنعت گیم تاباند.سم لیک فردی به تمام معنا آزاد اندیش، تعریف واقعی ریسک پذیر، کسی که هنر داستان سرایی با بازی های اکشن ادقام کرد.هیدئو کوجیما کسی که در جستجوی مرهم ،مثل یک شوالیه در تاریکی قدم گذاشت «سمبل صنعت گیم » شخصی که صنعت گیم رو از حالت ماشینیش خارج کرد و خیلی های دیگه...
اینا کسانی بودند که صنعت گیم رو یگام به جلو هل دادن و اون رو دارای عناصری کردند که الان استاندارد صنعت گیم محسوب میشه،واقعا ما الان چند آیپی داریم که واقعا این صنعت یه گام به جلو هل داده باشه،هنوز که هنوزه چرخه های این صنعت رو بازی‌های نسل پیشین می چرخه و اینطور خواهد ماند.
«تا زمانی که ارزش تعریف شده ی این صنعت پول باشد تنها ریسک آن هم رها کردنش خواهد بود»
کامنت هاتونو که می خونم قشنگ یاد این صحنه از سیمپسون میوفتم:
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
درسته صنعت گیم ار لحاظ کمیت افت کرده که یه روند طبیعیه !!! ولی واقعا این که بگیم از لحاظ کیفی هم اقت کرده توهمی بیش،نیست !!! این نسل واقعا بلوغ کلی بازی و فرانچایز و حتی سبک رو به چشم خودم دیدم
 
  • Like
Reactions: WCW

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مشکل اینه که شما میگی رشد بازی های این نسل انقدر زیاد بوده که اندازه یه آیپی جدید حساب میشه ولی از اونور دقت نمیکنی که نسل قبل هم بازی هایی بودن که دنباله های سری قبلیشون بودن و پیشرفت خیلی خوبی داشتن در کنار همون آیپی های جدید اومدن شما همین نسل تغداشون رو مقایسه کنی متوجه میشی کسی نمیگه صنعت چیزیش میشه ولی روالش تغییر میکنه مثل روال اکسپنشن که کم کم شد دی ال سی به جایی رسید که آرخام نایت بازی ریلیز نشده دی ال سی معرفی میکنه همون دی ال سی ها میتونست ساید میشن باشه برای بازی اصلی (ساید میشن های سیتی رو با نایت مقایسه کن)این نسل هم که تقریبا آنلاین رو بورس بوده کلا اکثر شرکتا رو این بخش سرمایه گذاری کردن یوبی رفته سمت game as service هنوز بازی نیومده road map برای دی ال سی میده در صورتی که خود ac origins مراحل فرعی بیشتر fetch quest بود داستان رو جوری ول میکنن که حتما برای دنبال کردن dlc بخری (نمونه evil within)شما فک میکنی یه بازی مثل vanquish الان بیاد چقدر فروش میکنه؟سلیقه ها رفته سمت آنلاین طرف برای اسکین یه بازی کلی پول خرج میکنه ولی بازی سینگل چون پلی تایم کمی داره براش ارزش خرید نداره از lootbox و microtransaction چی که اول نسل فقط رو بازی های آنلاین اومد الان با کمال پر رویی تو بخش سینگل هم میزارن میگن آپشناله بعد 100 ساعت گرایند به بازی اضافه میکنن رسما چیت کد گذاشتن برای فروش
دوستان میگن بازی سازا گشاد شدن بازی سازا گشاد نشدن الان اگه بخوای بازیت فروش بره یا باید انقدر خوب باشه بازیت که بشه مثل gow یا spiderman یا اینکه اگه ریسکی کنی و باب میل نباشه یا به نوعی روی trend نباشه شکست غیرقابل جبرانی میخوری پس سازنده ترجیح میده جای ریسک کردن بچسبه راهی که درصد فیل شدن توش کمه که میشه همون آنلاینو لوت باکس و آیتم کازمتیک و غیره


چه بازی ایی هم به عنوان یک اثر داستانی سینگل پلیر مثال زدی! گیمپلی کار ندارم واقعا خوب بود، من همین چند وقت پیش بازی کردم و خیلی بهم لذت داد. ولی داستان و شخصیت اصلی رسما یکی دری وری و کلیشه ترین های ممکن بود! یعنی همین نسل یک استدیو مطرح عنوانی با این داستان و تیپ کارکتر کلیشه ایی عرضه کنه هم خود سینگل پلیر ها با بردزل از روی سازنده رد میشن!

Geow 4 که اونقدر به دیالوگ نویسی هاش انتقاد وارده نسبت به ونکوئیش خداست، بدون شوخی میگم یعنی شخصیت فرعی کیت در Goew4 پنچاه سطح بالاتر از شخصیت اصلی سم ونکوئیش هست...

اینم اضافه کنم نه این نسل اتفاقا بازیهای داستانی هم میتونند خیلی خوب بفروشند به این گواه که ریمیک شادو او د کلوسوس بر روی PS4 نسبت به نسخه ارژینال PS2 در هفته اول بریتانیا 70% بیشتر فروخته!

Shadow of the Colossus PS4 launch week sales more than 70% higher than PS2 original - VG247


@sina_unl

من دقیق متوجه نمیشم یا شاید شما حافظه تاریخی خوبی ندارید یا نسل قبل به حد کافی بازی انجام ندادید برای همین فکر میکنید که خروجی نسل فعلی به اندازه نسل قبل خوب هست. به هرحال من باز به خودم زحمت میدم و یکم جزیی تر برای شما قضیه را باز میکنم تا منظورم را بهتر متوجه بشید :

Epic Games :نسل را با GOW شروع میکنه تا آخر نسل سه نسخه با کیفیت از این بازی عرضه میکنه. میانه راه هم UT3 را عرضه میکنه. البته این وسط نباید از بازی تحسین شده Shadow Complex هم گذشت. این نسل هم یکدونه فقط Frontine بوده.
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 1 بازی
People Can Fly: نسل قبل دو بازی Bullletstorm و Gears Judgment را عرضه میکنه.این نسل فعلا هیچی.
خروجی در خور نسل هفت : 2 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 0 بازی
Platnum Games: نسل قبل Bayonetta، Vanquish و Mad World و MGR و .. نسل فعلی اگه WiiU را هشتمی حساب کنیم B2 و TW101 و Nier
خروجی در خور نسل هفت : حداقل 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : فعلا 3 تا
Naugthy Dogs : نسل قبل سه تا Uncharted + TLOU - این نسل یک دو نیم Uncharted و TLOU2
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 2/5
Insominac : سه تا Resistance + دو سه تا Ratchet و Fuse که بازی درست حسابی نبود. این نسل هم Spiderman+ Sunset Overdrive و ریمیک Ratchet
خروجی در خور نسل هفت : بیش از 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 3
Bethesda Game Studios : نسل قبل Fallout 3 و دوتا TES - اما این نسل هم دوتا Fallout، البته من مثلا New Vegas را حساب نکردم.
خروجی درخور نسل هفت : 3 تا
خروجی درخور نسل هشت : 2
Crytek : نسل قبل 4 تا Crysis ، این نسل هم بازی درخور شاید به جز Hunt نمیشه گفت اصلا داشتن.
خروجی درخور نسل هفت : 2/5
خروجی درخور نسل هشت : 0
Santa Monica : نسل قبل دوتا GOW، این نسل هم یکی. بعید هم هست دیگه چیزی به این نسل بتونن برسونن
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 1
Irrational (Ghost Story): نسل قبل دوتا شاهکار Bioshock- این نسل هیچی
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 0
Yakuza Studio : چهار تا یاکوزای اصلی + Binary Domain و دو سه تا Spin-Off- این نسل Yakuza 6 + Project Judge و ریمیک نسخه دوم و یک اسپین آف (تازه استدیو حداقل 4 برابر شده)
خروجی درخور نسل هفت : 5
خروجی درخور نسل هشت : 3
Gearbox : نسل قبل دوتا Brothers In Arms+ دوتا Borderlands - و یکی دوتا بازی چرت- این نسل هم یکی دوتا بازی چرت
خروجی درخور نسل هفت : 4
خروجی درخور نسل هشت : 0
......

این لیست اونقدر طولانیه و میشه برای تمام استدیوها نوشت. دیگه بترکون ترین ناشر این نسل Sony بوده که شما برو بررسی بکن دونه دونه استدیوهای خروجی هاشون از نسل قبل کمتر بوده تا الان. نسل داره تموم میشه ما در خیلی از سبکها هنوز بازی درست حسابی خیلی کم داشتیم. من نمیگم داره صنعت گیم به باد میره. من از اون اول گفتم به نظرم آثار درخور به اندازه ی نسل قبل نبوده. کافی هست برید لیست سالهای 2007 و 2011 را نگاه کنید. شما راضی هستین؟ خب خوش به حالتون .اینی هم که بازیهایی مثل Viruta Fighter 5 بازی حساب نمیکنید مشکل شماست. درست میگید نسل قبل ما هر سال به قدری بازی خوب داشتیم که اصلا فرصت نمیشد بازی هایی مثل Virtua Fighter 5، Dark siders, Prototype , Resonance Of Fate و .. دیده بشن. این نسل بازی در این سطح را حلوا حلوا میکنن. تعداد ip های جدید خلق شده در سبک های مختلف AAA نسل قبل به هیچ وجه در قابل مقایسه با این نسل نیست. هیچ وقت یادم نمیره که عرض کمتر از یک سال Company Of Heroes و World In Conflict در سبک RTS عرضه شدن که این نسل نزدیک به اینها را هم تجربه نکرده.

شما میخای من را راضی کنی که این نسل خروجیش بهتر بوده؟ بیا ده تا استدیو لیست کن دونه دونه با عدد ارقام ثابت کن حرفت را. یانه بیا ip های جدید خلق شده را لیست کن با نسل قبل مقایسه کن حرفت را ثابت کن.وگرنه به نظرم این بحث بی فایده است.شما از نسل فعلیت لذت ببر بذار ما تو همون خاطراتمون بمونیم

میشه اینطوری هم بگیم

Pubg Corp: نسل قبل اصلا وجود خارجی نداشت و این نسل یک New ip تبدیل به چهارمین بازی پرفروش تاریخ میشه
خروجی در خور نسل هفت: صفر
خروجی در خور نسل هشت: یک

Playground Games: اخر نسل هفتم موفق به عرضه یک بازی عالی شد و نسل هشتم اوج گرفت و 4 روز دیگه FH4 هم منتشر میشه که به قول بسیاری بهترین ریسینگ های تاریخ رو میسازند
خروجی نسل هفت: یک
خروجی نسل هشت: با احتساب FH4 سه عدد

The Coalition: نسل قبل یک بازی فیسبوکی ساخته بود و یک شبیه ساز پرواز مایکروسافت که به لعنت خدا هم نمی ارزید ولی این نسل تا الان دوتا گیرز عرضه و معرفی کرده
خروجی در خور نسل هفت: صفر
خروجی در خور نسل هشت: با احتساب نمایش خوب Geow 5 میشه بگیم دوتا

Bend Sony: نسل قبل رسما تو دیوار ساخت بازیهای کنسول دستی بود ولی بعد از سالها بازیابی موفق شده تا Days Gone رو به ریلیز برسونه که بازی اوکی به نظر میاد
خروجی درخور نسل هفتم: صفر مطلق
خروجی درخور نسل هشتم: احتمالا یکی

Tango Gameworks: سازنده سری Evil Within که اینجا زیاد فدایی پیدا کرده
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

MachineGames: سازنده سری جدید ولفنشتاین که اینجا بازهم زیاد فدایی داره بدون احتساب نسخه های فرعی. هرچند تجربه اصلی بازی بر روی نسل هشتم هست ولی بازم
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

Arkane: از بازیهای موبایلی و همکاری در ساخت شوتر باقی استدیوها بگذریم، نسل قبل دیس انرد بوده و این نسل نسخه دوم دیس انرد و Prey
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

id Software: البته فن زیاد داره ولی خداییش عملکرد این استدیو نسل قبل خیلی فاجعه بود، یعنی اوج شاهکار بازی پرنقد RAGE بوده!(البته دووم سه هم هست که حداقل براساس تاریخ عرضه و پلتفرم های اصلی نمیشه نسل هفتمی حساب کنیم) ولی این نسل احیا شدند اونم چه جور که استدیوی بی خودی مثل avalanche زیردست id عنوانی حداقل قابل توجه مثل Rage 2 میسازه
خروجی درخور نسل هفت: با اجازه فن های متعصب استدیو صفر
خروجی درخور نسل هشت: با احتساب نمایش خوب Doom Etrnal دو


و همینطور این لیست ادامه داره و ...

اصلا این مدل مقایسه عددی و رقمی واقعا نتیجه منطقی نداره به نظر من!

یکسری امدن و یکسری رفتن، یکسری مثل کرایتک، تل تیل گند میزنه واقعا پای نسل نیست همین اتفاق ممکن بود یک موقع دیگه بیافته چون از اصل بازیسازی و پیشرفت دور موندن با مدیریت اشتباه و یا حقیقتا به قول دوستمون همین خدای جنگ 2018 اندازه دو سه تا نسخه قبلی سری گیمپلی با کیفیت داشت، راک استار یک بازی ساخته ولی رسما هرچی بود و نبوده ریخته تو RDR2 (جدا از پشتیبانی خفن GTA Online)، خود اینسومنیاک مثال زدی میگه اسپایدرمنی که ما ساختیم بزرگترین اثرمون تا به امروز هست قطعا نمیشه یکی از اون رچت های نسل قبلی رو مقابل اسپایدرمن 1=1 حساب کنیم
 
آخرین ویرایش:

sang

کاربر سایت
Dec 28, 2009
198
بر عکس نظر خیلی از دوستان، به نظر من صنعت گیم نه تنها از هیچ لحاظی افت نکرده، بلکه هر روز داره گسترده میشه و از همه نظر پیشرفت میکنه . فقط تنها تفاوتی که خیلی از ما باهاش نمی تونیم کنار بیایم این موضوع است که صنعت گیم کلا مدلش داره عوض میشه . خیلی از گیمرای قدیمی هنوز بازی های موبایل را جزوی از صنعت گیم نمیدونن، اما چه بخواهیم چه نخواهیم اون بازی ها هم بخش قابل توجهی از صنعت گیم هستند، شما نسل ششم را در نظر بگیرید PS2,Xbox,Gamecube و PC پلتفرم هایی بودند که تمام ناشر و سازنده ها ایده هاشون را تبدیل به بازی های ناب کردند، الان انواع و اقسام سخت افزار و VRو .. و سرویس های آنلاین گیمینگ هست که سازنده ها براشون بازی می سازند، پس منطقیه که تعداد بازی ها روی پلتفرم های دوست داشتی ما کمتر بشه .
نکته مهم دیگه هم تا نسل حاضر به خطر محدودیت و عرضه بازی ها روی دیسک، سازنده ها دست شون برای تغییرات اساسی تو بازی ها بسته بود، برای همین شما بازی های شماره دار نسبا زیادی را می بینی، اما هر چی که ظرفیت های انتقال دیتا روی بستر اینترنت بیشتر باشه سازنده باری می تونه برای یک بازی انواع و اقسام آپدیت ها شامل پچ های گرافیکی، تغییرات گیم پلی، محتوای اضافیو ... را بطور دائمی ارائه بده، شما فرض کنید نسل بعد راکستار یک GTA میده و ده سال براش محتوا عرضه میکنه براحتی می تونه آپدیت های با حجم زیاد برای بهبود گرافیک بازی بده که در عرصه رقابت کم نیازه، با این کار راکستار زمان برای ساخت اولیه بازی یک بودجه زیادی اختصاص میده، بعد طی سال های بعد با تیم کوچیک تر بازی را مدوام بهبود میده و با انواع و اقسام میکروترنسکشن ها و سرویس های پولی دیگه، سود بیشتری را کسب میکنه نسبت به اینکه بخواد مثلا هر پنج سال یک شماره GTA بده.
به هر حال مشخصا در آینده تعداد بازی های AAA کمتر میشه ولی با این تفاوت که این بازی ها ممکن با محتوای جدیدشون تا سال ها مخاطب شون را سرگرم کنند.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
چه بازی ایی هم به عنوان یک اثر داستانی سینگل پلیر مثال زدی! گیمپلی کار ندارم واقعا خوب بود، من همین چند وقت پیش بازی کردم و خیلی بهم لذت داد. ولی داستان و شخصیت اصلی رسما یکی دری وری و کلیشه ترین های ممکن بود! یعنی همین نسل یک استدیو مطرح عنوانی با این داستان و تیپ کارکتر کلیشه ایی عرضه کنه هم خود سینگل پلیر ها با بردزل از روی سازنده رد میشن!

Geow 4 که اونقدر به دیالوگ نویسی هاش انتقاد وارده نسبت به ونکوئیش خداست، بدون شوخی میگم یعنی شخصیت فرعی کیت در Goew4 پنچاه سطح بالاتر از شخصیت اصلی سم ونکوئیش هست...

اینم اضافه کنم نه این نسل اتفاقا بازیهای داستانی هم میتونند خیلی خوب بفروشند به این گواه که ریمیک شادو او د کلوسوس بر روی PS4 نسبت به نسخه ارژینال PS2 در هفته اول بریتانیا 70% بیشتر فروخته!

Shadow of the Colossus PS4 launch week sales more than 70% higher than PS2 original - VG247




میشه اینطوری هم بگیم

Pubg Corp: نسل قبل اصلا وجود خارجی نداشت و این نسل یک New ip تبدیل به چهارمین بازی پرفروش تاریخ میشه
خروجی در خور نسل هفت: صفر
خروجی در خور نسل هشت: یک

Playground Games: اخر نسل هفتم موفق به عرضه یک بازی عالی شد و نسل هشتم اوج گرفت و 4 روز دیگه FH4 هم منتشر میشه که به قول بسیاری بهترین ریسینگ های تاریخ رو میسازند
خروجی نسل هفت: یک
خروجی نسل هشت: با احتساب FH4 سه عدد

The Coalition: نسل قبل یک بازی فیسبوکی ساخته بود و یک شبیه ساز پرواز مایکروسافت که به لعنت خدا هم نمی ارزید ولی این نسل تا الان دوتا گیرز عرضه و معرفی کرده
خروجی در خور نسل هفت: صفر
خروجی در خور نسل هشت: با احتساب نمایش خوب Geow 5 میشه بگیم دوتا

Bend Sony: نسل قبل رسما تو دیوار ساخت بازیهای کنسول دستی بود ولی بعد از سالها بازیابی موفق شده تا Days Gone رو به ریلیز برسونه که بازی اوکی به نظر میاد
خروجی درخور نسل هفتم: صفر مطلق
خروجی درخور نسل هشتم: احتمالا یکی

Tango Gameworks: سازنده سری Evil Within که اینجا زیاد فدایی پیدا کرده
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

MachineGames: سازنده سری جدید ولفنشتاین که اینجا بازهم زیاد فدایی داره بدون احتساب نسخه های فرعی. هرچند تجربه اصلی بازی بر روی نسل هشتم هست ولی بازم
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

Arkane: از بازیهای موبایلی و همکاری در ساخت شوتر باقی استدیوها بگذریم، نسل قبل دیس انرد بوده و این نسل نسخه دوم دیس انرد و Prey
خروجی درخور نسل هفت: یک
خروجی درخور نسل هشت: دو

id Software: البته فن زیاد داره ولی خداییش عملکرد این استدیو نسل قبل خیلی فاجعه بود، یعنی اوج شاهکار بازی پرنقد RAGE بوده!(البته دووم سه هم هست که حداقل براساس تاریخ عرضه و پلتفرم های اصلی نمیشه نسل هفتمی حساب کنیم) ولی این نسل احیا شدند اونم چه جور که استدیوی بی خودی مثل avalanche زیردست id عنوانی حداقل قابل توجه مثل Rage 2 میسازه
خروجی درخور نسل هفت: با اجازه فن های متعصب استدیو صفر
خروجی درخور نسل هشت: با احتساب نمایش خوب Doom Etrnal دو


و همینطور این لیست ادامه داره و ...

اصلا این مدل مقایسه عددی و رقمی واقعا نتیجه منطقی نداره به نظر من!

یکسری امدن و یکسری رفتن، یکسری مثل کرایتک، تل تیل گند میزنه واقعا پای نسل نیست همین اتفاق ممکن بود یک موقع دیگه بیافته چون از اصل بازیسازی و پیشرفت دور موندن با مدیریت اشتباه و یا حقیقتا به قول دوستمون همین خدای جنگ 2018 اندازه دو سه تا نسخه قبلی سری گیمپلی با کیفیت داشت، راک استار یک بازی ساخته ولی رسما هرچی بود و نبوده ریخته تو RDR2 (جدا از پشتیبانی خفن GTA Online)، خود اینسومنیاک مثال زدی میگه اسپایدرمنی که ما ساختیم بزرگترین اثرمون تا به امروز هست قطعا نمیشه یکی از اون رچت های نسل قبلی رو مقابل اسپایدرمن 1=1 حساب کنیم

من حرف از داستان vanquish زدم؟:-??
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار

@sina_unl

من دقیق متوجه نمیشم یا شاید شما حافظه تاریخی خوبی ندارید یا نسل قبل به حد کافی بازی انجام ندادید برای همین فکر میکنید که خروجی نسل فعلی به اندازه نسل قبل خوب هست. به هرحال من باز به خودم زحمت میدم و یکم جزیی تر برای شما قضیه را باز میکنم تا منظورم را بهتر متوجه بشید :

Epic Games :نسل را با GOW شروع میکنه تا آخر نسل سه نسخه با کیفیت از این بازی عرضه میکنه. میانه راه هم UT3 را عرضه میکنه. البته این وسط نباید از بازی تحسین شده Shadow Complex هم گذشت. این نسل هم یکدونه فقط Frontine بوده.
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 1 بازی
People Can Fly: نسل قبل دو بازی Bullletstorm و Gears Judgment را عرضه میکنه.این نسل فعلا هیچی.
خروجی در خور نسل هفت : 2 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 0 بازی
Platnum Games: نسل قبل Bayonetta، Vanquish و Mad World و MGR و .. نسل فعلی اگه WiiU را هشتمی حساب کنیم B2 و TW101 و Nier
خروجی در خور نسل هفت : حداقل 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : فعلا 3 تا
Naugthy Dogs : نسل قبل سه تا Uncharted + TLOU - این نسل یک دو نیم Uncharted و TLOU2
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 2/5
Insominac : سه تا Resistance + دو سه تا Ratchet و Fuse که بازی درست حسابی نبود. این نسل هم Spiderman+ Sunset Overdrive و ریمیک Ratchet
خروجی در خور نسل هفت : بیش از 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 3
Bethesda Game Studios : نسل قبل Fallout 3 و دوتا TES - اما این نسل هم دوتا Fallout، البته من مثلا New Vegas را حساب نکردم.
خروجی درخور نسل هفت : 3 تا
خروجی درخور نسل هشت : 2
Crytek : نسل قبل 4 تا Crysis ، این نسل هم بازی درخور شاید به جز Hunt نمیشه گفت اصلا داشتن.
خروجی درخور نسل هفت : 2/5
خروجی درخور نسل هشت : 0
Santa Monica : نسل قبل دوتا GOW، این نسل هم یکی. بعید هم هست دیگه چیزی به این نسل بتونن برسونن
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 1
Irrational (Ghost Story): نسل قبل دوتا شاهکار Bioshock- این نسل هیچی
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 0
Yakuza Studio : چهار تا یاکوزای اصلی + Binary Domain و دو سه تا Spin-Off- این نسل Yakuza 6 + Project Judge و ریمیک نسخه دوم و یک اسپین آف (تازه استدیو حداقل 4 برابر شده)
خروجی درخور نسل هفت : 5
خروجی درخور نسل هشت : 3
Gearbox : نسل قبل دوتا Brothers In Arms+ دوتا Borderlands - و یکی دوتا بازی چرت- این نسل هم یکی دوتا بازی چرت
خروجی درخور نسل هفت : 4
خروجی درخور نسل هشت : 0
......

این لیست اونقدر طولانیه و میشه برای تمام استدیوها نوشت. دیگه بترکون ترین ناشر این نسل Sony بوده که شما برو بررسی بکن دونه دونه استدیوهای خروجی هاشون از نسل قبل کمتر بوده تا الان. نسل داره تموم میشه ما در خیلی از سبکها هنوز بازی درست حسابی خیلی کم داشتیم. من نمیگم داره صنعت گیم به باد میره. من از اون اول گفتم به نظرم آثار درخور به اندازه ی نسل قبل نبوده. کافی هست برید لیست سالهای 2007 و 2011 را نگاه کنید. شما راضی هستین؟ خب خوش به حالتون .اینی هم که بازیهایی مثل Viruta Fighter 5 بازی حساب نمیکنید مشکل شماست. درست میگید نسل قبل ما هر سال به قدری بازی خوب داشتیم که اصلا فرصت نمیشد بازی هایی مثل Virtua Fighter 5، Dark siders, Prototype , Resonance Of Fate و .. دیده بشن. این نسل بازی در این سطح را حلوا حلوا میکنن. تعداد ip های جدید خلق شده در سبک های مختلف AAA نسل قبل به هیچ وجه در قابل مقایسه با این نسل نیست. هیچ وقت یادم نمیره که عرض کمتر از یک سال Company Of Heroes و World In Conflict در سبک RTS عرضه شدن که این نسل نزدیک به اینها را هم تجربه نکرده.

شما میخای من را راضی کنی که این نسل خروجیش بهتر بوده؟ بیا ده تا استدیو لیست کن دونه دونه با عدد ارقام ثابت کن حرفت را. یانه بیا ip های جدید خلق شده را لیست کن با نسل قبل مقایسه کن حرفت را ثابت کن.وگرنه به نظرم این بحث بی فایده است.شما از نسل فعلیت لذت ببر بذار ما تو همون خاطراتمون بمونیم
حرفت و نتیجه گیریت بی معنیه !!! خو اخه مثلا ناتی داگ میخواست با کیفیت و ویژگی های نسل قبل بازی بده بیرون !!! الان the last of us 4. رو هم منتشر کردن بودن !!! کاملا مشخصه که روند و زمان ساخت بازی ها به خاطر گرافیک بالاتر و موشن کپچر و پویانمای قویتر و حرفه ای تر محیط های بزرگتر و بعضا اوپن ورلد شدن بازیها !! چند برابر شده مدت پلی تایم بازی ها ، تقریبا دو برابر شده !!! اما نمیفهمم چطور به واسطه کم شدن کمیت بازی ها به این نتیجه میرسید که کیفیت بازی ها هم از بین رفته و صنعت رو به زواله؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Red Ѵ and WCW

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
این بنده خداها بازیشون مثلا با بازی دیوید کیج که خیلی زرق و برق گرافیکی میده به بازی هاش و داستان مثلا پیچیده از نگاه خودش مینویسه تفاوتی نداره فقط کیج زرنگ هست هر ۵ سال ۴ سال یکبار یک فیلم تعملی میده بیرون اینا اشتباشون تین بود دیگه هی پشت سر هم کمیت بردن بالا اون فرمول توراری رو هر کدوم پیاده کردن مردم زده شدن دیگه و منتقدها هم پس زدن
بیا برو دایی. یه چیزی یاد گرفتی "فیلم تعاملی... فیلم تعاملی". دیگه خیلی دموده شده این چرندیات. اون زمان heavy rain خودت و همفکرات با تکفیر کردن دویود کیج به اندازه کافی برای خودتون کردیت جمع کردید. دیگه الان خیلی نخ نما و لوث شده. کسی هم با این حرفها بهت لقب "اولداسکول هاردکور گیمر" نمیده. زیاد تو در و دیوار نزن. اگر آثار دیود کیج رو صرفا فیلم تعاملی یافتی، از قدرت درک و شعور خودت انتقاد کن نه هیچ کس و هیچ چیز دیگه.
پست های بعضی از دوستان رو که میخونم یاد این مبلغین مذهبی میفتم که با یه طبل تو خیابون ها میچرخن، مغز مردم رو میخورن و فریاد میزنن، انسانیت و مذهب رو به زوال است، آخر الزمان نزدیک است، بشتابید به سوی رستگاری و ... همینقدر مسخره و همینقدر پوچ.
:)
چقدر خوبی. من چقدر دوستت دارم. چطور میشه انقدر زیبا در چند جمله بزنی تو خال؟؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر