1. برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات کانال بازی سنتر را دنبال کنید.
    برای عضویت در کانال کلیک کنید
    بستن اطلاعیه

در ستایش پدرهنرمند سبک ترس و بقا : به مناسبت تولد شینجی میکامی

گفتگو در 'معرفی و بررسی بازی ها' ایجاد شده توسط Sera., ‏Aug 11, 2018.

  1. HITMAN ISO 9001

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 27, 2018
    ارسال ها:
    58
    نام:
    hkgjhgfj
    حیف نیست شما منحل بشید بعد یه آشغالی مثل بازینما هنوزم که هنوزه منتشر شه؟ من اون یارو مدیرمسیولشو میشناسم هدفش از اون دفتر، انتشار مجله و کار فرهنگی نیست! میخواد یه مکان واسه مواد کشیدناش و تزریقاتش داشته باشه. =)):D
     
    silent ops و pc fan این نوشته را Like کرده اند.
  2. rezvideo

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 3, 2005
    ارسال ها:
    374
    نام:
    رضا چشمی
    :)):)):)):))
    والله تا جائیکه من می دونم اونا از رانت بنیاد بازی های رایانه ای استفاده می کنن و مورد حمایت هستن به همین دلیل موندن و ما که حتی بابت نوشتن پولی هم نمی گرفتیم و تمام هزینه ها رو از جیب می دادیم مجبور شدیم بریم کنار
     
    AMIN-SCORPION, Outer Heaven, Sera. و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  3. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,480
    بعضی بازی ها اینقدر از لحاظ طراحی فوق العاده هستن که محصور در زمان خاصی نیستن و متعلق به تمام زمان ها هستن و بنجمارک محسوب میشن مثل half life 1&2 و resident evil 4 و the elder scrolls و witcher 3 و....
    واقعا resident evil 4 رو همین الان که آدم بازی میکنه از 90 درصد بازی های الان بیشتر ازش لذت میبره. درسته که بازی یه مقدار وحشتش نسبت به نسخه های کلاسیک کمتر شد ولی به همون اندازه فضاسازی و اتمسفرش پیشرفت کرد. واقعا فضای سنگین شماره 4 رو نسخه های کلاسیک نداشتن. بعد یه موردی که هست اینه که کمتر بازی ای پیدا میشه که همه عناصرش با هم در بالاترین لول قرار بگیره. resident 4 گرافیک و صداگزاری و گیم پلی و تمامی جزییات محوری و حاشیه ایه بازیش در بالاترین سطح زمان خودش بود. داستانش هم نقص هایی داشت ولی روایت سینماییه بازی بی نظیر بود در زمان خودش.
    میکامی واقعا یکی از نوابغ صنعت بازیسازیه.
     
    x-x, Milad_HW, mondas و 3 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  4. BEHZAD W3SKER

    BEHZAD W3SKER King Of The Game Industry
    Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 25, 2018
    ارسال ها:
    78
    نام:
    بهزاد
    @Sera.
    ممنون از سرا جان عزیز که قبول زحمت فرمودن و تاپیک را زدن.من 8 ماه هست که اکانت ساختم اما حال و حوصله فعالیت نداشتم و ندارم.:p

    @FUTURE
    علیرضا جان!فدایت بشوم!این یکی از بهترین و شاید حتی بهترین نظری بود که راجع به میکامی خوندم!:x

    @mondas
    سعید جان!عالی بود اقا!تمام ویژیگیهای اثار ان ابر مرد را گفتی!:))

    @rezvideo
    درود بر عشقم رضا جان.کسی که در طول دوران زندگیم در زمینه بازی باسوادتر و بهتر و با معرفت تر ندیدم!نظرت عالی بود:x

    @uriel
    به عمو علی!اقا بی خیال رزیدنت 4 میشدی و از ایول ویتین میگفتی!تو تلگرام حسابت را میرسم!:D

    @The End Of Ps
    علی جان.با نظرت کاملا موافقم.غول تر از رزیدنت 4 نداریم^:)^

    و در نهایت تشکر از سایر دوستان;)

    جرقه این مقاله هم چپتر 16 بازی اویل ویتین دو و ان اهنگ خفن بازی بود!وقتی گوش دادم یادم اومد که به میکامی بدهکارم!لذا دست به کار شدم:)):)):)):))
     
    The End Of Ps, jhoobin, rezvideo و 6 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  5. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,480
    اویل ویتین که بهترین وحشت و بقای این 10 سال اخیر بوده برای من، ولی بهزاد RE4 در واقع یک انقلاب در چندین بعد ساختاری و طراحیه بازی به حساب میاد. درسته ترسش نسبت به اویل ویتین در مرتبه پایین تری قرار میگیره، ولی همونطور که گفتم میکامی با طراحی بازی بیشتر سعی داشت که خلق اتمسفر و فضاسازی رو در عنوانش پیاده کنه بر خلاف روندی که مثلا نسخه های کلاسیک در پیش گرفته بودن. تو حتی به طراحی هاش هم دقت کنی بیشتر خفقان آور و تو در تو بودن، که تو مجبور باشی حس سنگینی دنیای اون دهکده یا اون قلعه رو حس کنی، نه اینکه مثلا از زامبی و هیولا بترسی فقط. در حقیقت رزیدنت 4 یه بازیه ژانر وحشت بود که نمیخواست فقط وحشت رو به همراه خودش داشته باشه، میخواست ابعاد جدید بازیسازی رو هم با خودش یدک بکشه و فضاسازی و طراحی نوین ساختار خودش رو توی ژانر در حال رکود وحشت و بقا دیکته کنه. اگر بازی رو تنها به لحاظ مولفه ترس کنار بازی های ژانر وحشت اون سال ها مثل DOOM 3 یا F.E.A.R بزاری قطعا کم میاره، ولی چیزی که RE4 رو در پله بالاتری نسبت به اون عناوین قرار میده نگرش نوینش به این ژانر و تزریق عناصر جدید و خلق اتمسفر سنگین و ترسناک به کمک المان های ظاهری طراحی بازی دونست. من طاهر اون قلعه رو که میدیدم یا وقتی توی کوره راه های اون دهکده که قدم میزدم مرموز بودن وقایع و ابهت اون معماری های گاتیک قلعه منو مرعوب خودش میکرد بیشتر تا مثلا هیولاها و ترس های ناشی از خطر درندگان و هیولاها. این هدفی بود که میکامی دنبالش بود به عقیده و نگاه جدیدش به ژانر وحشت، که اگرچه کامل پیاده نشد و نتونست تمام اون ذهنیاتشو وارد کنه و طرفدارهای نسخه های کلاسیک که ترس عریان رو همیشه در این عناوین جستجو میکردن بهش معترض بودن ،ولی قدم بسیار بسیار ارزشمندی بود به عقیده من برای هدایت این ژانر و قدم های آیندش.
     
    BEHZAD W3SKER و jhoobin این نوشته را Like کرده اند.
  6. only sony

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 9, 2011
    ارسال ها:
    1,440
    نام:
    رامین
    عالی بود ، دستت درد نکنه
     
    BEHZAD W3SKER این نوشته را Like کرده است.
  7. Only Xbox

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 12, 2018
    ارسال ها:
    308
    خیلی توپ بود خداییش
    حس غریبی به ادم میداد
    خلقه هنر دست اونیه که بودجه بهش نمیدن و با هیچی اویل ویتین میسازه
    رزیدنت اویل4 میسازه که تا یک دهه بعدش و تا صد سال دیگه هم منبع الهامه
    خیلی ها با سرمایه های زیاد خواستن از بازی هاش و هوش مصنوعی همراه توی اویل4 و کلی چیز دیگه اش اسکی برن ولی این کجا و ان کجا
    هنرمند تویی بقیه اداتو هم نمیتونن دربیارن خیلی ها سعی میکنن دربیارن ولی اخرش خودتی که دوباره با اویل 4 سلطنت میکنی و با اویل ویتین1 زدی هرچی بازی ترس و بقا یا شبیهش بود رو با خاک یکی کردی
    استاد تویی
     
    ps4best این نوشته را Like کرده است.