Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:

mehran3500

کاربر سایت
Feb 23, 2008
489
نام
master
من که هنوز منتظرم نسخه اصلی بیاد.دوستانی که دمو رو بازی کردن میتونن خوب به این سوال جواب بدن.

بنظرتون این بازی در ژانر موفق تر عمل کرده یا The Evil Within؟؟ کدوم بازی ترسناکتره؟ این یا اون؟
اگه نظر دیگران را می خواهید میتونم بتون بگم که این دموش می ارزه به کل اویل ویتین. اویل ویتین بازی متوسط با میانگین امتیاز 70 هست مال این مقایسه ها نیست.
 
  • Like
Reactions: kamyy

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,887
نام
محمد حسین
من که هنوز منتظرم نسخه اصلی بیاد.دوستانی که دمو رو بازی کردن میتونن خوب به این سوال جواب بدن.

بنظرتون این بازی در ژانر موفق تر عمل کرده یا The Evil Within؟؟ کدوم بازی ترسناکتره؟ این یا اون؟
رزیدنت پدر این سبکه و شاهکاره
رزیدنت تا قبل سال 2012 عالی بود ولی اون سال با دو عنوان umbrella و نسخه ششم ترکید و خودشون فهمیدن چی کار کردن . 3 سال صبر کردن و دوباره revelation 2 برگشتن با یه تیم تازه.
رزیدنت جذابیتش برا من تو اینه ،یه لحظه ترسو میده بهت. نمیاد کل بازی بهت بفهمونه بالاخره یکی میاد سراغت. و برا همین نداشتن علم ،واقعا میترسی.
ولی تو اویل میدونی با کی روبرو میشی.برا من حس ترس نمیده اویل ،شاید اضطراب واژه درست تری باشه
ولی رزیدنت میترسونت یه جا ،در حالیکه همه چیز عادیه .یه ترس لحظه ای.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
photo_۲۰۱۹-۰۱-۱۳_۱۲-۵۹-۰۶.jpg

امار خاورمیانه تحسین برانگیزه (نمیدونم ایرانی ها رو براساس اکانت با امریکا و اروپا حساب کرده یا نه)

Even though the demo needs an online connection to play it so that Capcom can close access to it later this month, the players are still prompted when booting the demo if they want to allow collection of their playing data to RE.net. So this stat only includes those who clicked on the default 'Yes' option. Data on the source page updates hourly.
 

Coffee Addicted

Better be careful The killer might be near
کاربر سایت
Dec 19, 2006
1,278
من که هنوز منتظرم نسخه اصلی بیاد.دوستانی که دمو رو بازی کردن میتونن خوب به این سوال جواب بدن.

بنظرتون این بازی در ژانر موفق تر عمل کرده یا The Evil Within؟؟ کدوم بازی ترسناکتره؟ این یا اون؟
Evil Within 1قطعا شاهکار بود اما تو نسخه دوم یکسری مشکلات و باگ داشت که هیچ وقت برطرف نشد چون ماهیت بازی همون بود،سیستم هدف گیری،راه رفتن،دویدن RE 2نسبت به TEV 2خیلی نرم تر و طبیعی تر است در واقع RE 2به نظر من هیچ مشکلی نداره کنترل شخصیت بازی خیلی راحت و انیمیشن هاش به خوبی اجرا میشه ولی تو TEV 2اینطور نبود من شخصا با گیم پد بزور میتوستم تو بازی هدف گیری کنم ولی کویچکترین مشکلی با RE 2نداشتم تا الان 4 بار دمو رو تموم کردم.
تو بازی تک تک قدم ها و سنگینی سلاح و کاراکتر بازی رو حس میکنی،به نظرم تفاوت عمده این دو نسخه اجرای انیمیشن های بسیار روان است که بازی رو واقعی تر جلوه میده
گرافیک و جزئیات محیط و صورت کاراکتر ها قطعا از TEV 1,2بهتره
من بازی رو با هدست رفتم و با گوش دادن به جزئیات صدا میتونم بگم چند جایی میخکوب شدم و دنبال صدا میگشم و حرکت نمیکردم تا ببینم چی اتفاقی میوفته چندتا JumpScareهم داشت هر دو بازی هم جز بازی های مورد علاقه من حساب میشن من نمیتونم بگم موفق تر از TEV هست یا نه اما به طور قطع یکی از موفق ترین بازی های امسال هست
 

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,636
نام
Moein
بنظرم evil within ببشتر باید re revelations مقایسه بشه، چون از نظر گیمپلی و مکانیزم های بازی و استایل خیلی به هم شباهت دارن.
 
  • Like
Reactions: kamyy

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
نمیدونم چه کرمیه که هی چپ و راست میرم دمو رو بازی میکنم:D به لطف ترینری که برای نسخه PC اومده، رفتم قشنگ شخم زدم لوکیشن ها رو. من تا قبل از این اصلا برای بازی هایپ نبودم و یکی دوتا تریلر بیشتر ازش ندیده بودم ولی این دموی لعنتی به شدت تشنه-م کرده واسه بازی اصلی. گویا خیلیا بعد از دیدن دمو تصمیم به پیش خریدش گرفتن جوری که بازی تاپ سلر توی استیم شده (توی کنسول ها هم احتمالا همینطوره).
اصلا دلم نمیخواد توی بازی بدوم. دوست دارم فقط راه برم و از اتمسفر لذت ببرم:D اونایی هم که دوربین براشون اذیت کننده هست، توی تنظیمات Field of View رو تغییر بدن و دوربین رو نزدیک تر یا دور تر کنن نسبت به کرکتر.

پ.ن: نحوه شات گان گرفتن لیان وقتی چراغ قوه تو دستشه، تا کتف توی سرخرگ آئورتم.
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Evil Within 1قطعا شاهکار بود اما تو نسخه دوم یکسری مشکلات و باگ داشت که هیچ وقت برطرف نشد چون ماهیت بازی همون بود،سیستم هدف گیری،راه رفتن،دویدن RE 2نسبت به TEV 2خیلی نرم تر و طبیعی تر است در واقع RE 2به نظر من هیچ مشکلی نداره کنترل شخصیت بازی خیلی راحت و انیمیشن هاش به خوبی اجرا میشه ولی تو TEV 2اینطور نبود من شخصا با گیم پد بزور میتوستم تو بازی هدف گیری کنم ولی کویچکترین مشکلی با RE 2نداشتم تا الان 4 بار دمو رو تموم کردم.
تو بازی تک تک قدم ها و سنگینی سلاح و کاراکتر بازی رو حس میکنی،به نظرم تفاوت عمده این دو نسخه اجرای انیمیشن های بسیار روان است که بازی رو واقعی تر جلوه میده
گرافیک و جزئیات محیط و صورت کاراکتر ها قطعا از TEV 1,2بهتره
من بازی رو با هدست رفتم و با گوش دادن به جزئیات صدا میتونم بگم چند جایی میخکوب شدم و دنبال صدا میگشم و حرکت نمیکردم تا ببینم چی اتفاقی میوفته چندتا JumpScareهم داشت هر دو بازی هم جز بازی های مورد علاقه من حساب میشن من نمیتونم بگم موفق تر از TEV هست یا نه اما به طور قطع یکی از موفق ترین بازی های امسال هست
evil within 2 آنقدر گیم پلی نچسبی داشت که بعد از یک ساعت پاکش کردم . نمی شد باهاش ارتباط برقرار کرد. سیستم هدف گیریش همان طور که گفتید ضعیف بود . شماره اولشم که نمره پایین 68 هیچ رغبتی برای انجامش ایجاد نمی کنه و گرافیک ضعیف و مصنوعی داره . فقط نورپردازی و سایه ها قوی کار شده که کافی نیست

رزیدنت 2 ریمیک قطعا چند پله بالاتر هستش و نمرش فکر کنم بین 84 تا 88 خواهد شد .
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
نمیدونم چه کرمیه که هی چپ و راست میرم دمو رو بازی میکنم:D به لطف ترینری که برای نسخه PC اومده، رفتم قشنگ شخم زدم لوکیشن ها رو. من تا قبل از این اصلا برای بازی هایپ نبودم و یکی دوتا تریلر بیشتر ازش ندیده بودم ولی این دموی لعنتی به شدت تشنه-م کرده واسه بازی اصلی. گویا خیلیا بعد از دیدن دمو تصمیم به پیش خریدش گرفتن جوری که بازی تاپ سلر توی استیم شده (توی کنسول ها هم احتمالا همینطوره).
اصلا دلم نمیخواد توی بازی بدوم. دوست دارم فقط راه برم و از اتمسفر لذت ببرم:D اونایی هم که دوربین براشون اذیت کننده هست، توی تنظیمات Field of View رو تغییر بدن و دوربین رو نزدیک تر یا دور تر کنن نسبت به کرکتر.

پ.ن: نحوه شات گان گرفتن لیان وقتی چراغ قوه تو دستشه، تا کتف توی سرخرگ آئورتم.
یادمه قبلا همش نا امید بودی از این بازی ولی همینکه تو الان اینقدر هایپش شدی نشون میده چقدر بازی خفنه که افرادی هم که از شوتینگ و بخش های دیگه بازی ایراد میگرفتن الان تو کف بازی رفتن

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
evil within 2 آنقدر گیم پلی نچسبی داشت که بعد از یک ساعت پاکش کردم . نمی شد باهاش ارتباط برقرار کرد. سیستم هدف گیریش همان طور که گفتید ضعیف بود . شماره اولشم که نمره پایین 68 هیچ رغبتی برای انجامش ایجاد نمی کنه و گرافیک ضعیف و مصنوعی داره . فقط نورپردازی و سایه ها قوی کار شده که کافی نیست

رزیدنت 2 ریمیک قطعا چند پله بالاتر هستش و نمرش فکر کنم بین 84 تا 88 خواهد شد .
داداش کاری ندارم که خودمم هرزگاهی بازی کپی زدم بر بدن ولی اینقدر راحت از این بازیها نگذر . ملت تو همه دنیا ۶۰ دلار بابت ایول ویدین ۲ میدن بعد تو عین آب خوردن پاکش میکنی؟!! نکن این کارا رو

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: kamyy

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
البته دوستان ی چیزی رو هم در نظر داشته باشین Evil Within سر جمع شاید بودجه ساخت‌ نسخه ی 1 و 2 یک سوم بودجه ی ساخت این بازی هم نباشه ! طبق اخرین اخبار فقط چیزی حدود 800 نفر تو ساخت این بازی دخیل بودن تانگو شاید سر جمع 100 نفر هم نباشه خوب طبیعیه این بازی از همه جهات از اون سر تر باشه مخصوصا تو‌ بحث فنی و انیمیشن !
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
یادمه قبلا همش نا امید بودی از این بازی ولی همینکه تو الان اینقدر هایپش شدی نشون میده چقدر بازی خفنه که افرادی هم که از شوتینگ و بخش های دیگه بازی ایراد میگرفتن الان تو کف بازی رفتن

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
من؟ نا امید؟:D من فقط یه خورده برام حس شوتینگش جالب نبود (جالب هم نه، بهتره بگیم حس Rev بهم میداد که قوی نبود) که خب قضاوت از روی ویدئوها بود و با تجربه خود بازی کاملا فرق میکرد. باقی چیزا مشکلی نداشتم. شاید اون اوایل به خاطر تغییر Engine هم و دیدن اون حجم از تغییرات توی چهره ها، برام شوکه کننده بود اما همون موقع هم اوکی شد برام:D
 

Mahdi444

کاربر سایت
Jan 10, 2016
653
نام
Ary
بنظرم ایول ویثین 2 میخاست یه لست اف اس اکشن تر باشه که خب یکم ایول هم هست :| خیلی شبیه به لست اف اس بود ولی با کلی مشکل تو دیزاین گیمپلی، از هر بازی ای یکمی انگار تقلید کرده بودن ولی نه درست... مثلا میخواست مثل ایول مدام دنبال ریسورس بگردیم ولی اونقدر ریسورس تو محیط کم بود که دیگه میگفتی بابا فازت چیه منطقت کجاست :|
اگه قراره که مدام فرار کنیم از دشمن چطور این همه سرعت دشمنا بالاست و ما حتی تو دویدن هم محدودیت داریم اگه قراره کاملا اکشن باشه که خب چرا دیگه پلیر رو فلج میکنید تو گان پلی.
من بازی رو با ترینر رفتم ولی بنظرم مشکل اینجا من نیستم مقصر سازنده ها هستن که کاری کردن که پلیر با ترینر بیشتر لذت ببره وگرنه بعد تموم کردنش یکم حسرت میخوردم که بهش هایی از گیمپلی رو از دست دادم اینطوری

Sent from my G3112 using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر