Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
تقریبا همه چی! :D
بگو جز اون طناب،وجه تمایز دیگه ای هم دارن؟ :D

وقتی گیم پلی نی اوه سولز بورنیه خودش،بعد تو ستینگ ژاپنه، بعد اینجا خود سولز بورنیه،باز تو ژاپنه! وجه تشابه خیلیه!
مخصوصا وقتی موجودات افسانه ای و اساطیری ژاپنی ببینی:D
به جز ستینگ هیچ شباهتی بین این بازی و نی اوه وجود نداره:D
 

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
تقریبا همه چی! :D
بگو جز اون طناب،وجه تمایز دیگه ای هم دارن؟ :D

وقتی گیم پلی نی اوه سولز بورنیه خودش،بعد تو ستینگ ژاپنه، بعد اینجا خود سولز بورنیه،باز تو ژاپنه! وجه تشابه خیلیه!
مخصوصا وقتی موجودات افسانه ای و اساطیری ژاپنی ببینی:D
اون موجودات که می‌شن ستینگ. گفتم به‌جز ستینگ که همون ژاپنه.
درضمن، برای تقلید از اون بازی،‌ باید اول بازی رو دید. ساخت سکیرو زودتر از ساخت نی‌اوه شروع شد. منظورم وقتی هست که دوباره شروع شد و کلون سولز رو ساختن. نه از ۲۰۰۴. تا قبلش تنها تشابهشون ژاپن بود که n تا بازی داشتیم که تو ژاپن بودن. حالا جدا از اینا، سکیرو گرپلینگ گان داره، محیطا بازتر هستن،‌ مخفی‌کاری داره، حالت راه رفتن نشسته داره، فینیشر داره، خود سلاحش کانتر اتک داره، جامپ داره. حتی شبیه بلادبورنم نیست. نمی‌دونم چجوری شبیه نی‌اوه هست حالا.
 

gorgnamaa

کاربر سایت
Mar 17, 2008
445
نام
علیرضا
Nioh چی بود بابا. من خودم پلاتش کردم ولی از شدت تکرار محیط و گیم پلی داشتم استفراغ میکردم:D
مطمئنم بازم FS یه گیم پلی تر و تمیز و یه ستینگ خوف میسازه که ذره ای خستگی توش احساس نمیشه.
من با این کامنت موافقم.
واقعا NIOH از نظر من حتی 10 درصد جذابیت دارک سولز رو هم نداشت.
من 10 بار دارک سولز رو بازی کردم الآنم دارم ریمسترشو میرم ولی NIOH رو به همون قسمت دوم نقشه رسیدم بیخیال شدم، خیلی حوصله سر بر میشه.
مطمئنم که Sekiro ی فرام سافتور از NIOH به مراتب تجریه بهتری خواهد بود.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
:D

7dd2_photo_2018-06-12_22-04-14.jpg


واقعا NIOH از نظر من حتی 10 درصد جذابیت دارک سولز رو هم نداشت.
یکی از بدترین خریدهای من بود توی چند سال اخیر. نمیدونم چرا برم جذاب نبود!.
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
تو اين سامورايي هاي معرفي شده هيچي به اندازه بازي استاد چشممو نگرفت 8-> اينجوري كه بوش ميومد بازي مخفي كاريم داره كه اميدوارم رو سختي معروف فرام سافتوريه بازي تاثير نزاره اين مورد...
 

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
532
نام
مسعود
نمی دونم درست یا غلطه :-?
اما چیزی که من از تریلر استنباط کردم اینه که شخصیت اصلی رو میکشن ولی با یه حالتی مثل hallow دارک سولز بر می گرده از اون دنیا و می ره دنبال انتقام از دار و دسته قاتلش.
یک جایی اون باس تپله که با نفسش شمشیر رو سمی کرد ، شخصیت اصلی رو کشت و رفت . اما شخصیت اصلی بیدار شد همونجا و از پشت بهش حمله کرد و کشتش.x_x
یعنی مکانیزم مرگ رو میازاکی عوض کرده ،ولی اگه اینطوری باشه بازی فکر کنم نسبت به بازی های قبلی ساده تر باشه.البته فعلا اینطوری به نظر میاد.:)
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
نمی دونم درست یا غلطه :-?
اما چیزی که من از تریلر استنباط کردم اینه که شخصیت اصلی رو میکشن ولی با یه حالتی مثل hallow دارک سولز بر می گرده از اون دنیا و می ره دنبال انتقام از دار و دسته قاتلش.
یک جایی اون باس تپله که با نفسش شمشیر رو سمی کرد ، شخصیت اصلی رو کشت و رفت . اما شخصیت اصلی بیدار شد همونجا و از پشت بهش حمله کرد و کشتش.x_x
یعنی مکانیزم مرگ رو میازاکی عوض کرده ،ولی اگه اینطوری باشه بازی فکر کنم نسبت به بازی های قبلی ساده تر باشه.البته فعلا اینطوری به نظر میاد.:)
Sekiro, The Next Game From The Makers Of Dark Souls, Looks Impressive
 

Sam _Fisher

کاربر سایت
Dec 10, 2011
142
نام
علی
Sekiro: Shadows Die Twice - Everything we know so far | PC Gamer

چیزی که به نظر میرسه اینه که Sekiro کلاً با بازیای سولزبورنی میازاکی متفاوته. بازی RPG نیست و خودشون بیشتر تاکید دارن که action adventure هست. خودت کرکترت رو نمیسازی و کلاس های مختلفی برای انتخاب کردن نیست، سیستم لول آپی برای کرکترمون توی بازی نیست، سلاح و armor متفاوتی نیست ولی برای Shinobi Prostheticـمون چیزای متفاوت زیادی پیدا میشه و انگار تنوعی هم که توی مبارزات میشه داد خیلی بهش وابسته هست. مخفی‌کاری تا حدی توی بازی هست. مبارزات سریع تر شدن و parry کردن نقش حیاتی و مهمی توی مبارزات داره(شاید خیلی بیشتر از سولزبورن). اون کانجی هایی هم که توی تریلر دیدیم به احتمال زیاد زمانی ظاهر میشن که نشونه ی خطر هستن و حمله ی ویژه ای که قراره بهمون بشه، این به نظر خودم میتونه مبارزات رو آسون تر کنه ولی باید دید اصلاً دیدنشون چقدر روی اینکه ما بتونیم حملهه رو خنثی کنیم تاثیر داره. :D باس فایت ها به نظر میرسه چالش برانگیز تر از سولزبورن هستن. پریدن احتمالاً بخش مهمی از گیمپلی هست و دکمه ی جداگونه ای براش در نظر گرفته شده. سیستم مرگ هم انگار کلاً با سولزبورن متفاوت شده ولی هنوز مشخص نیست دقیقاً چجوری شده، با مردنمون دوباره زنده میشیم و یه شانس دوباره برای مبارزه پیدا میکنیم ولی انگار محدودیتی برای این دوباره زنده شدن هست. و اینکه multiplayerـی هم در کار نیست.
اینا خلاصه چیزایی بودن که به نظرم مهم بودن، توی لینک بیشتر توضیح داده میتونید چک کنید. البته احساس میکنم طرف یه جاهایی یکم زیاده روی کرده در حالی دقیق متوجه نشده جریان از چه قراره :D ولی گفتم، بازی به احتمال زیاد کلاً با دارک سولز و بلادبورن، مخصوصاً از نظر گیمپلی، متفاوته و اگه انتظار دارید Sekiro شبیه اونا باشه به نظرم یواش یواش بیخیالش بشید. :D این اطلاعاتی که اومده فقط درباره گیمپلی بوده و هنوز معلوم نیست میازاکی برای storytelling میخواد چیکار بکنه و بازی از این نظر چقدر متفاوت باشه با کارهای قبلیش.
_______________
در مورد بازی هم 100 درصد با حرف بچه ها موافقم که بازی به هیچ وجه پیچیدگیهای سری سولز نداره، ساده شده همون فرمول هست برای جذب مخاطب بیشتر.
وقتی بقیه دارن همین راه میرن، چرا خود استاد اینکارو نکنه اونم به روش خودش؟
هنوز نه خودمون بازی رو تجربه کردیم نه چیز خاصی از گیمپلی دیدیم که بخواییم بگیم بازی ساده تر شده یا پیچیدگی های سولزبورن رو نداره. اگه قرار به جذب مخاطب بیشتر بود خیلی راحت میتونستن یه چیزی با تم سولزبورن بسازن با گیمپلی مشابه و سختی کمتر. اگه بازی انقدر با سولزبورن متفاوت باشه بیشتر خطر این هست که میازاکی مخاطب هایی که از سولزبورن خوششون اومده رو از دست بده، نه اینکه مخاطب بیشتری جذب کنه.
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
به به:D از همین الان منتظرم به چند روش سامورایی کتلت بشیم توسط ایشون:D

به عنوان یه ریش سفید (:D) میگم خدمتتون توی بازیهای ژاپنی از Boss های اندازه ادم !! (human size) و سن بالاها بترسید :D. این دوستمون هم پیره هم اندازه ادمه. بدون درنظر گرفتن قیافه و اون لبخندش از همین الان بترسید ارش :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,272
نام
مــاکــان
اینقدر که اسم اکتیویژن به عنوان ناشر دیدم، از وجود خود بازی اصلا جا نخوردم.
سال قبل کرش، امسال Sekiro ، واقعا باور کنم داره تلاش میکنه از زیر سایه COD خودش در بیاره؟
=================
در مورد بازی هم 100 درصد با حرف بچه ها موافقم که بازی به هیچ وجه پیچیدگیهای سری سولز نداره، ساده شده همون فرمول هست برای جذب مخاطب بیشتر.
وقتی بقیه دارن همین راه میرن، چرا خود استاد اینکارو نکنه اونم به روش خودش؟
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,442
نام
محمد
دوستان میدونن که من به میازاکی خیلی ارادت دارم! :D :D ولی نمایش این بازی خیلی خوب بود، انصافا حال کردم و فعلا تو لیست انتظارات قرار گرفت. کلا فضاسازیش خیلی عالی به نظر میاد، موقع دیدن تریلر آدم احساس مریضی (!) بهش دست میده :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر