Multi Platform Battlefield V

سازنده
Dice
تاریخ انتشار
September 2018
ناشر
EA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One
https___forum.bazicenter.com_attachments_1613156725250-png.194973_.jpg

سازنده: EA DICE
ناشر: Electronic Arts
موتور گرافیکی: Frostbite
پلتفرم ها: PlayStation 4، Xbox One و رایانه های شخصی
تاریخ انتشار: 20 نوامبر 2018 (29 آبان 1397)
سبک: شوتر اول شخص
مودهای بازی: Grand Operations, Combined Arms, Conquest, Battle Royal و ...
همچنین چند بخش داستانی با داستان های کوتاه

پس از انتشار یک تیزر تریلر، در مراسم رسمی در نظر گرفته شده نسخه پنجم از سری بازی های Battlefield به طور رسمی معرفی شد. در مراسم Gamescom 2018 نیز تریلری از گیم پلی بازی به نمایش در آمد:



اطلاعات بازی:
1-این نسخه در جنگ جهانی دوم جریان خواهد داشت و به جای تمرکز داستان روی وقایع مشهور این جنگ بزرگ، DICE سعی می کند بر روی داستان های گوشه و کنار این مبارزه تمرکز کند تا این وقایع کمتر گفته شده را بهتر به نمایش بگذارد.
یکی از داستان های نمایش داده شده درباره زنی بود که سعی داشت خانواده خود را در جریان حوادث نجات دهد. (در بازی سربازان زن حضور خواهند داشت) .
2- این نسخه از بازی هیچ گونه Premium Pass نخواهد داشت و تمامی محتوای اضافه رایگان خواهند بود.
3- نسخه پنجم شامل یک مود کوآپ به نام Combined Arms می شود. در این مود شما در یک گروه 4 نفره قرار خواهید گرفت. بازی به شما ماموریت هایی می دهد که مجبور هستید برای انجام آن ها به طور مخفیفانه همراه با دوستان خود به خطوط دشمن حمله ور شوید. ماموریت های شما متنوع خواهند بود و بسته به میزان پاداشی که درخواست می کنید ماموریت های سخت تر و دشوار تری به شما و دوستانتان داده می شود.
4- مود بتل رویال برای طرفداران آن قرار داده شده اما مشخص نیست در هنگام عرضه در دسترس است یا به طور جداگانه منتشر می شود. یک مود دیگر به نام Grand Operations برای طرفداران در نظر گرفته شده است. این مود شامل نقشه های وسیع و سیستم "باقی ماندن تا نفر آخر" می شود. هر راند این مود 4 روز (زمان درون بازی) طول می کشد و شما منابع محدودی دارید و باید برای دریافت منابع تلاش کنید تا زنده بمانید!
این مود 64 بازیکن دارد. هر روز به شما ماموریت های جدیدی داده می شود.
5- بازی برای دارندگان نسخه Deluxe و مشترکان EA Access زودتر در دسترس قرار می گیرد.
6- بازیکنان با پیش خرید بازی می توانند به محتویات اضافه برای شخصی سازی شخصیت ها و دسترسی سریع به پنج اسلحه در هنگام عرضه دسترسی داشته باشند.
7- در زمان انتشار شما به آفریقا، فرانسه و هلند دسترسی خواهید داشت.
8- برای Healing نیاز است نزدیک بازیکن افتاده بروید و طی یک انیمیشن فرایند انجام می شود. بازیکن ضربه دیده و افتاده می تواند از شما درخواست کمک کند.
9- گان پلی بازی به طور کامل عوض شده است.
10- می توانید نارنجک های که پرتاب شده اند را برگردانید یا در هوا منفجر کنید.
11- برخلاف نسخه قبل، دیگر سربازان ویژه (مثل سربازی که با اسلحه خود آتش پرتاب میکرد و زره غیر قابل نفوذ داشت) در نسخه پنجم حضور نخواهند داشت.
12- بازی قابلیت ساخت و ساز دوباره ساختمان های تخریب شده را خواهد داشت. دیگر پس از چند دقیقه بازی با یک محیط خراب شده در طرف نخواهید بود و هر لحظه امکان بازسازی توسط دیگر بازیکنان وجود خواهد داشت.
13- شما در حین بازی حس حضور در یک جنگ واقعی را خواهید داشت. هر اتفاقی بر روی شما تاثیر گذار خواهد بود. انفجار ها باعث پرت شدن شما می شوند و موارد این چنینی در بازی مشاهده خواهد شد.
مثلا اگر یک نارجنک را به درون اتاقی پرتاب کنید ممکن است وسایل درون اتاق به همراه جنازه افراد به بیرون پرتاب شوند!
14- بر روی Squad ها تمرکز زیادی شده است. اگر بمیرید، می توانید عملکرد دیگر یارانتان را به صورت سوم شخص مشاهده کنید.
15- قابلیت شخصی سازی به طور وسیعی در این نسخه کار شده است. شما قادر خواهید بود شخصیت و وسایل خود را در جزئی ترین موارد هم شخصی سازی کنید.
16- در این نسخه همانند نسخه قبل 4 کلاس وجود دارد. هر کلاس حالت نقش محور دارد و در هر کلاس انتخاب نقش با شماست.
با تشکر از کاربر CriRo7 برای جمع آوری اطلاعات تکمیلی:
1- سلامتی شما به طور خودکار پر نمی شود و باید بانداژ ببندید. همچین نوار سلامتی به صورت طبقه طبقه قرار داده شده است و با هر بار بانداژ یک طبقه پر می شود.
2- مهمات را باید خودتان از روی زمین بردارید و خود به خود دریافت نمی شود.
3- ریوایو کردن یارانتان در هر اسکوادی امکان پذیر خواهد بود.
4- در هنگام پرش نیز می توان تیراندازی کرد.
5- از پشت دیوار می توان با توجه به قدرت اسلحه دشمنان را مورد هدف قرار داد.
6- می توان به صورت خوابیده یا پشت خیز تیراندازی کرد.
7- می توان وسایل تیراندازی به وسیله نقلیه اضافه کرد تا یار شما بتواند از آن استفاده کند.
8- محیط تاثیرپذیری فیزیکی دارد و به عنوان مثال علف ها له می شوند!
9- تخریب‌پذیری ساختمان ها بستگی به نوع و قدرت ضربه دارد و هر ضربه ای به یک شکل تخریب نمی کند!
10- برای اسکواد لیدر جایزه در نظر گرفته شده است. اگر آخرین نفر اسکواد باشید به شما اطلاع داده می شود.
11- برای ریوایو کردن باید محیط اطراف خود را هم در نظر بگیرید. در شلوغی نمی‌توان به راحتی ریوایو کرد و باید سعی کنید نارنجک دودزا پرتاب کنید تا راحت تر اینکار را انجام دهید یا اینکه دوست خود را بکشید و بعدا ریوایو کنید.
تصاویر:
3390406-bfv_revealscreenshot_01.jpg

3390396-bfv_revealscreenshot_02.jpg

3390398-bfv_revealscreenshot_05.jpg
3390399-bfv_revealscreenshot_06.jpg

3390400-bfv_revealscreenshot_07.jpg

3390401-bfv_revealscreenshot_08.jpg
3390402-bfv_revealscreenshot_09.jpg

3390403-bfv_revealscreenshot_10.jpg

3390404-bfv_revealscreenshot_11.jpg

3390405-bfv_revealscreenshot_12.jpg

3390397-bfv_revealscreenshot_04.jpg
 

MiladKhafan

کاربر سایت
Mar 17, 2014
1,227
نام
میلادشهبازی
❓دایس از بتا چه چیزی آموخت؟❓
لیست تغییراتی که دایس در بازی ایجاد خواهد کرد:

1-کازماتیک ایتم ها ظاهرشون تغییر می کنه وبه استایل جنگ جهانی نزدیک تر میشه . به احتمال فراوان کازماتیک ایتم هایی مثل دست مصنوعی هنگام عرضه بتلفیلد وی وجود نخواهند داشت

2-مقدار دید در بازی افزایش پیدا خواهد کرد.وسرباز ها از محیط اطراف خود قایل شناسایی تر خواهند بود. این کار با تویک کردن مقدار نور یونیفرم سولجر انجام میشه ومقداری نیست که باعث غیر واقعی شدن نور پردازی سرباز ها بشه

3-رفلکس ساید روشن تر میشه تا دید درون ساید افزایش بده ولی هنوزم نسیت به بقیه ساید ها تاریک تر خواهد بود دلیل تاریک تر بودن رفلکس ساید به دلیل نزدیک تر شدن به مدل واقعی اون ساید هست

4-مقدار مهماتی که سرباز در هنگام اسپون حمل می کند افزایش پیدا میکند به احتمال فراوان نزدیک الفا دوم خواهد بود به طور مثال اس تی جی 44در هنگام اسپون 62 تا ذخیره و31 گلوله در خشاب خواهد داشت که به محض رسیدن به ریساپلای ابجکت ها میزان مهمات ذخیر یک خشاب افزایش پیدا خواهد کرد.

5-کلید های استاندارد بازی درکامپیوتر
های شخصی بهترو مشخص تر خواهد شد وبرای هیل کرد خود کلید جدا در نظر گرفته میشه ومثل بتا با هولد کردن انجام نمیشه

6-شیوه رساندن مهمات از طریق ساپلای هر ابجکت تغییر میکنه ولی دایس اشاره نکرده که چه تغییری.

7-اپتیمایزیشن در نسخه عرضه بازی بسیار بهتر خواد شد و مقدار فریم در ثانیه در کامپیترهای شخصی افزایش پیدا خواهد کرد وتنظیمات برای اینپوت لگ پایین ویا لیتنسی پایین برای کامپیوتر های شخصی در نظر گرفته شده .

8-کنترل ویکل ها وهمچنین نوع گیمپلی نسبت به بتا تغییرات زیادی به خود خواهد دید ونوع کنترل و گیمپلی پیشرفته تر و سریعتر خواهد بود.

9-رابط کاربری بازی تغییرات در جهت ساده تر شدن به خود خواهد دید یعنی مقدار کمتری از صفحه را اشغال میکند واطلاعات لازم هنگام نیاز نمایش داده خواهد شد

10-گلیچ ها و باگ های موومنت فیکس خواهند شد و موومنت باز هم بهتر نرم تر خواهد شد

11-هیت باکس های کرکتر مدل ها بسیار پیشرفته تر خواهند بود و برای هر قسمت از بدن دمیج مربوط به ان قسمت در نظر گرفته شده به طور مثال اسیبی که برخورد گلوله به شکم وارد میکند کمتر از مقدار اسیب ان به سینه هست

12- برای بازی دمیج لیمب در نظر گرفته شده یعنی از این پس دست ها نمی توانند از قسمت های اسیب پذیر بدن حفاظت کنن به طور مثال اگر در موقیتی دست سرباز جلوی صورتش باشد و شما سر هدف قرار دهید هدف هدشات میشود وتیر از دست ها عبور می کند

13-باگ های ریوایو در هنگام عرضه فیکس خواهد شد و کمتر شاهد گلیچ و باگ در هنگام ریوایو خواهید بود

14-مکانیزم بلید اوت تغییر کرده و پس از اینکه ریوایو را رد می کنید برای اسپون دوباره نیازی نیست 10 ثانیه منتظر باشید

15-چیزی به اسم اسپون پروتکشن در بازی وجود ندارد .ونوعی از اسپون پرودکشن که درون بتا مشاهده کردید باگ بوده است و در هنگام عرضه فیکس خواهد شد.

16-مدیک اسموک گرنید لانچر دریافت خواهد کرد ولی توضیح در مورد تغییر نوع گرنیدی که میتواند حمل کند داده نشده

17-به احتمال فراوان سیستم لین دستی به بازی اضافه میشود ولی هنوز معلوم نیست اتو لین از بازی حذف میشود یا خیر (لین همان کج شدن سریاز ها در بازی است که در بازی رینبو سیکس دیده اید در بتلفیلد همیشه به صورت اتوماتیک این عمل صورت میگرفت)

18-سرورهای بیشتری برای مناطق مختلف در نظر گرفته شده که هند یکی ازان منطقه هاست

19-زمان پخش موسیقی بازی در گرند اپریشن بهتر خواهد بود و موسیقی بهتری در نظر گرفته شده

20- کشیدن تیم میت یا هم اسکوادی که ناک اوت شده به بازی درهنگام عرضه اضافه میشود

21-مقدار زیادی کاستومایزیشن برای
تانک ها در نظر گرفته شده که زمان عرضه وبعد از ان همراه با ابدیت های بازی به ان اضافه خواهد شد

22-نبرد های دریای به بازی اضافه خواهد شد ولی در هنگام عرضه در دسترس نیست وبعد همراه با ابدیت ها به بازی اضافه خواهد شد

23-ترنینگ مپ یا همان مپ تمرین برای بازی درنظر گرفته شده که هنگام عرضه در دسترس خواهد بود .

24-سیستم کواپ با ابدیت های بعد عرضه به بازی اضافه خواهد شد
نویسنده: Eisenberg
تاریخ عرضه: 29آبان97

برگرفته شده از کانال :
⚜ @BattlefieldFans
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
❓دایس از بتا چه چیزی آموخت؟❓
لیست تغییراتی که دایس در بازی ایجاد خواهد کرد:

1-کازماتیک ایتم ها ظاهرشون تغییر می کنه وبه استایل جنگ جهانی نزدیک تر میشه . به احتمال فراوان کازماتیک ایتم هایی مثل دست مصنوعی هنگام عرضه بتلفیلد وی وجود نخواهند داشت

2-مقدار دید در بازی افزایش پیدا خواهد کرد.وسرباز ها از محیط اطراف خود قایل شناسایی تر خواهند بود. این کار با تویک کردن مقدار نور یونیفرم سولجر انجام میشه ومقداری نیست که باعث غیر واقعی شدن نور پردازی سرباز ها بشه

3-رفلکس ساید روشن تر میشه تا دید درون ساید افزایش بده ولی هنوزم نسیت به بقیه ساید ها تاریک تر خواهد بود دلیل تاریک تر بودن رفلکس ساید به دلیل نزدیک تر شدن به مدل واقعی اون ساید هست

4-مقدار مهماتی که سرباز در هنگام اسپون حمل می کند افزایش پیدا میکند به احتمال فراوان نزدیک الفا دوم خواهد بود به طور مثال اس تی جی 44در هنگام اسپون 62 تا ذخیره و31 گلوله در خشاب خواهد داشت که به محض رسیدن به ریساپلای ابجکت ها میزان مهمات ذخیر یک خشاب افزایش پیدا خواهد کرد.

5-کلید های استاندارد بازی درکامپیوتر
های شخصی بهترو مشخص تر خواهد شد وبرای هیل کرد خود کلید جدا در نظر گرفته میشه ومثل بتا با هولد کردن انجام نمیشه

6-شیوه رساندن مهمات از طریق ساپلای هر ابجکت تغییر میکنه ولی دایس اشاره نکرده که چه تغییری.

7-اپتیمایزیشن در نسخه عرضه بازی بسیار بهتر خواد شد و مقدار فریم در ثانیه در کامپیترهای شخصی افزایش پیدا خواهد کرد وتنظیمات برای اینپوت لگ پایین ویا لیتنسی پایین برای کامپیوتر های شخصی در نظر گرفته شده .

8-کنترل ویکل ها وهمچنین نوع گیمپلی نسبت به بتا تغییرات زیادی به خود خواهد دید ونوع کنترل و گیمپلی پیشرفته تر و سریعتر خواهد بود.

9-رابط کاربری بازی تغییرات در جهت ساده تر شدن به خود خواهد دید یعنی مقدار کمتری از صفحه را اشغال میکند واطلاعات لازم هنگام نیاز نمایش داده خواهد شد

10-گلیچ ها و باگ های موومنت فیکس خواهند شد و موومنت باز هم بهتر نرم تر خواهد شد

11-هیت باکس های کرکتر مدل ها بسیار پیشرفته تر خواهند بود و برای هر قسمت از بدن دمیج مربوط به ان قسمت در نظر گرفته شده به طور مثال اسیبی که برخورد گلوله به شکم وارد میکند کمتر از مقدار اسیب ان به سینه هست

12- برای بازی دمیج لیمب در نظر گرفته شده یعنی از این پس دست ها نمی توانند از قسمت های اسیب پذیر بدن حفاظت کنن به طور مثال اگر در موقیتی دست سرباز جلوی صورتش باشد و شما سر هدف قرار دهید هدف هدشات میشود وتیر از دست ها عبور می کند

13-باگ های ریوایو در هنگام عرضه فیکس خواهد شد و کمتر شاهد گلیچ و باگ در هنگام ریوایو خواهید بود

14-مکانیزم بلید اوت تغییر کرده و پس از اینکه ریوایو را رد می کنید برای اسپون دوباره نیازی نیست 10 ثانیه منتظر باشید

15-چیزی به اسم اسپون پروتکشن در بازی وجود ندارد .ونوعی از اسپون پرودکشن که درون بتا مشاهده کردید باگ بوده است و در هنگام عرضه فیکس خواهد شد.

16-مدیک اسموک گرنید لانچر دریافت خواهد کرد ولی توضیح در مورد تغییر نوع گرنیدی که میتواند حمل کند داده نشده

17-به احتمال فراوان سیستم لین دستی به بازی اضافه میشود ولی هنوز معلوم نیست اتو لین از بازی حذف میشود یا خیر (لین همان کج شدن سریاز ها در بازی است که در بازی رینبو سیکس دیده اید در بتلفیلد همیشه به صورت اتوماتیک این عمل صورت میگرفت)

18-سرورهای بیشتری برای مناطق مختلف در نظر گرفته شده که هند یکی ازان منطقه هاست

19-زمان پخش موسیقی بازی در گرند اپریشن بهتر خواهد بود و موسیقی بهتری در نظر گرفته شده

20- کشیدن تیم میت یا هم اسکوادی که ناک اوت شده به بازی درهنگام عرضه اضافه میشود

21-مقدار زیادی کاستومایزیشن برای
تانک ها در نظر گرفته شده که زمان عرضه وبعد از ان همراه با ابدیت های بازی به ان اضافه خواهد شد

22-نبرد های دریای به بازی اضافه خواهد شد ولی در هنگام عرضه در دسترس نیست وبعد همراه با ابدیت ها به بازی اضافه خواهد شد

23-ترنینگ مپ یا همان مپ تمرین برای بازی درنظر گرفته شده که هنگام عرضه در دسترس خواهد بود .

24-سیستم کواپ با ابدیت های بعد عرضه به بازی اضافه خواهد شد
نویسنده: Eisenberg
تاریخ عرضه: 29آبان97

برگرفته شده از کانال :
⚜ @BattlefieldFans
اسپون پروتکشن چیه؟
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اسپون پروتکشن چیه؟
چند لحظه اولی که وارد مپ می شی بعد از مردن نمی تونه کسی شلیک کنه بهت و نمی میری:D
7-اپتیمایزیشن در نسخه عرضه بازی بسیار بهتر خواد شد و مقدار فریم در ثانیه در کامپیترهای شخصی افزایش پیدا خواهد کرد وتنظیمات برای اینپوت لگ پایین ویا لیتنسی پایین برای کامپیوتر های شخصی در نظر گرفته شده .
دلیل اینکه محیط های داخل خونه خالی بودن یا تکسچر ها فلان بودن دقیقا همینه. همه مدل ها و Asset ها آمادن منتها از اونجایی که هنوز واسه Optimize کردن کار داشتن نمی تونستن قرارشون بدن داخل بازی چون فریم ریت به فنا می رفت.
 

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,519
❓دایس از بتا چه چیزی آموخت؟❓
لیست تغییراتی که دایس در بازی ایجاد خواهد کرد:

1-کازماتیک ایتم ها ظاهرشون تغییر می کنه وبه استایل جنگ جهانی نزدیک تر میشه . به احتمال فراوان کازماتیک ایتم هایی مثل دست مصنوعی هنگام عرضه بتلفیلد وی وجود نخواهند داشت

2-مقدار دید در بازی افزایش پیدا خواهد کرد.وسرباز ها از محیط اطراف خود قایل شناسایی تر خواهند بود. این کار با تویک کردن مقدار نور یونیفرم سولجر انجام میشه ومقداری نیست که باعث غیر واقعی شدن نور پردازی سرباز ها بشه

3-رفلکس ساید روشن تر میشه تا دید درون ساید افزایش بده ولی هنوزم نسیت به بقیه ساید ها تاریک تر خواهد بود دلیل تاریک تر بودن رفلکس ساید به دلیل نزدیک تر شدن به مدل واقعی اون ساید هست

4-مقدار مهماتی که سرباز در هنگام اسپون حمل می کند افزایش پیدا میکند به احتمال فراوان نزدیک الفا دوم خواهد بود به طور مثال اس تی جی 44در هنگام اسپون 62 تا ذخیره و31 گلوله در خشاب خواهد داشت که به محض رسیدن به ریساپلای ابجکت ها میزان مهمات ذخیر یک خشاب افزایش پیدا خواهد کرد.

5-کلید های استاندارد بازی درکامپیوتر
های شخصی بهترو مشخص تر خواهد شد وبرای هیل کرد خود کلید جدا در نظر گرفته میشه ومثل بتا با هولد کردن انجام نمیشه

6-شیوه رساندن مهمات از طریق ساپلای هر ابجکت تغییر میکنه ولی دایس اشاره نکرده که چه تغییری.

7-اپتیمایزیشن در نسخه عرضه بازی بسیار بهتر خواد شد و مقدار فریم در ثانیه در کامپیترهای شخصی افزایش پیدا خواهد کرد وتنظیمات برای اینپوت لگ پایین ویا لیتنسی پایین برای کامپیوتر های شخصی در نظر گرفته شده .

8-کنترل ویکل ها وهمچنین نوع گیمپلی نسبت به بتا تغییرات زیادی به خود خواهد دید ونوع کنترل و گیمپلی پیشرفته تر و سریعتر خواهد بود.

9-رابط کاربری بازی تغییرات در جهت ساده تر شدن به خود خواهد دید یعنی مقدار کمتری از صفحه را اشغال میکند واطلاعات لازم هنگام نیاز نمایش داده خواهد شد

10-گلیچ ها و باگ های موومنت فیکس خواهند شد و موومنت باز هم بهتر نرم تر خواهد شد

11-هیت باکس های کرکتر مدل ها بسیار پیشرفته تر خواهند بود و برای هر قسمت از بدن دمیج مربوط به ان قسمت در نظر گرفته شده به طور مثال اسیبی که برخورد گلوله به شکم وارد میکند کمتر از مقدار اسیب ان به سینه هست

12- برای بازی دمیج لیمب در نظر گرفته شده یعنی از این پس دست ها نمی توانند از قسمت های اسیب پذیر بدن حفاظت کنن به طور مثال اگر در موقیتی دست سرباز جلوی صورتش باشد و شما سر هدف قرار دهید هدف هدشات میشود وتیر از دست ها عبور می کند

13-باگ های ریوایو در هنگام عرضه فیکس خواهد شد و کمتر شاهد گلیچ و باگ در هنگام ریوایو خواهید بود

14-مکانیزم بلید اوت تغییر کرده و پس از اینکه ریوایو را رد می کنید برای اسپون دوباره نیازی نیست 10 ثانیه منتظر باشید

15-چیزی به اسم اسپون پروتکشن در بازی وجود ندارد .ونوعی از اسپون پرودکشن که درون بتا مشاهده کردید باگ بوده است و در هنگام عرضه فیکس خواهد شد.

16-مدیک اسموک گرنید لانچر دریافت خواهد کرد ولی توضیح در مورد تغییر نوع گرنیدی که میتواند حمل کند داده نشده

17-به احتمال فراوان سیستم لین دستی به بازی اضافه میشود ولی هنوز معلوم نیست اتو لین از بازی حذف میشود یا خیر (لین همان کج شدن سریاز ها در بازی است که در بازی رینبو سیکس دیده اید در بتلفیلد همیشه به صورت اتوماتیک این عمل صورت میگرفت)

18-سرورهای بیشتری برای مناطق مختلف در نظر گرفته شده که هند یکی ازان منطقه هاست

19-زمان پخش موسیقی بازی در گرند اپریشن بهتر خواهد بود و موسیقی بهتری در نظر گرفته شده

20- کشیدن تیم میت یا هم اسکوادی که ناک اوت شده به بازی درهنگام عرضه اضافه میشود

21-مقدار زیادی کاستومایزیشن برای
تانک ها در نظر گرفته شده که زمان عرضه وبعد از ان همراه با ابدیت های بازی به ان اضافه خواهد شد

22-نبرد های دریای به بازی اضافه خواهد شد ولی در هنگام عرضه در دسترس نیست وبعد همراه با ابدیت ها به بازی اضافه خواهد شد

23-ترنینگ مپ یا همان مپ تمرین برای بازی درنظر گرفته شده که هنگام عرضه در دسترس خواهد بود .

24-سیستم کواپ با ابدیت های بعد عرضه به بازی اضافه خواهد شد
نویسنده: Eisenberg
تاریخ عرضه: 29آبان97

برگرفته شده از کانال :
⚜ @BattlefieldFans
به به خیلی هم عالی :D
امیدوارم نتیجه نهایی بازی خوبی باشه
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
دلیل اینکه محیط های داخل خونه خالی بودن یا تکسچر ها فلان بودن دقیقا همینه. همه مدل ها و Asset ها آمادن منتها از اونجایی که هنوز واسه Optimize کردن کار داشتن نمی تونستن قرارشون بدن داخل بازی چون فریم ریت به فنا می رفت.
یعنی تکسچراش که خراب بودن درست میشه؟
 

MAXXX

کاربر سایت
Jul 19, 2006
265
امیدوارم مپای دیگر بازی خیلی بهتر از اینا باشه
من از همین الان از مپ برفی متنفرم شدم و تو همون روز دوم بتا دیگه حاضر نبودم بازیش کنم , فکر نمیکنم نیاز به توضیح بیشتر باشه ندیدم تا حالا کسی از این مپ تعریف کنه !

مپ روتردام خوب بود .... ولی اون چیزیکه فکر میکردم نبود
فکر میکنم روتردام رو برای این گزاشتن تو بتا چون مپ آمیان محبوب ترین مپ bf1 بود و میخاستن اون حس رو منتقل کنن
ولی به عنون کسی که 50% وقتم رو تو آمیان گزروندم باید بگم که اون حس رو نداشت اصلا
بیشتر شبیه به مپ شب شهری بود (Prise de tahure)
اون حس نبرد نزدیک خونه به خونه یا اتاق به اتاقی که تو amiens یا fort de vaux رو نداشت
فکر میکنم دلیل اصلیش برمیگرده به طراحی متفاوت آبجکتیو ها
آبجکتیو ها توی آمیان یا فورت دوو جوری طراحی شده بودن که دفاع کننده برتری استراتژِکی داشت نسبت به حمله کننده به عبارت ساده بخام بگم راه های ورود به هر آبجکتیو محدود بودن به 4-3 راه و شما میتونستی با قرار گرفتن در مکان مناسب دشمن رو زودتر ببینی و دست بالا رو داشته باشی
این باعث میشد بازی خیلی تاکتیکی تر باشه و الکی راش ندی

ولی تو روترام بیشتر آبجکتیو ها 360 درجه باز و قابل نفوض هستن بگزریم از زیر گزر و روی گزر هاش ... و توی خود آبجکتیو هم یه فضای بزرگ خالیه (شاید میخان سیستم ساخت و ساز رو مطرح کنن )

به نظر من این طراحی دفاع / حمله کردن به آبجکتیو رو یکم بیمزه و خسته کننده میکنه ....یا ینفر قایم شده تو یه سوراخ باید 3 ساعت بلا پایین بری پیداش کنی یا اینکه ینفر میرسه از یه سوراخی میبندتت به رگبار

نمیدونم شایدم این مپ برای 64 نفر بزرگ باشه و نیاز به پلیر بیشتری باشه
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
خوب بعد از 30 ساعت بتا، 25 سطح بازی، کار کردن با تمامی وسایل و لول 4 کردن 2 تا شون و بمبارون کردن و هواپیما زدن و AA و غیره میخوام نظرم رو بگم

و اگر دوستان دوست داشته باشن به عنوان یه نفری که main game اش بتل بوده همه این هارو کمی درست و صحیح بدونن

من از همون اول منتقد کوبنده بازی بودم چون شباهت های گرافیکی و خصوصاً UI و HUD بازی با بتل 1 اعصاب من رو خورد می کرد، نه فقط از نظر من بلکه از نظر بسیاری از بتل بازهای حرفه ای که حتی اینسایدر EA و Dice هم حساب میشن بتل 1 کژوال ترین بتل کل دوران حساب میشه که واقعاً اینطور هم بود چه از لحاظ گان پلی چه سیستم های جنگی و ادوات و ماشین و ... و واقعاً یکی از حروم ترین پول هایی بود که خرج کردم ( اون موقع با تایتان 2 همزمان توی تخفیف ها خریدم و با تایتان به شدت حال کردم و بتل حالم رو بهم زد)

و اما خود بتل V
اولین نکته این که بازی بتاست و هنوز نمیشه چه از لحاظ گرافیکی و چه از لحاظ فنی بهش ایراد الکی گرفت چون هم مراحل پولیش بازی به اتمام نرسیده و هم کارها فنی بازی تموم نشدن و بتا به خاطر finalize کردن همین جریاناته.
به ترتیب بازی رو از زوایای مختلف بررسی می کنیم

اول گرافیک، کلیت گرافیک بازی پیشرفت داشته و امیدوارم تا روز عرضه بتونن پولیش بهتری انجام بدن، گرافیک فقط جنبه تکسچر و بافت نداره بلکه مقدار گستردگی اون هم ملاکه و در این زمینه فکر کنم بتل V گسترده ترین بتل تا به امروز باشه چون حتی در جاهای خالی تر هم انبوهی از ابجکت ها و اشیا رو میشه دید و اون هم با فراوانی بالا یعنی یه چیز خاص هی تکرار نشده، خصوصاً روتردام که با اون وسعت کم تقریباً همه چی توش میشد پیدا کرد با این که مپ مشابه روتردام یعنی amiens بتل 1 واقعا به جز ساختمون و سنگ چیزی نداشت اما فقط کافیه به وسط روتردام نگاه کنیم تا از قایق و سنگربندی و بازارچه مانند و ... همه چی رو بشه دید، از لحاظ گستردگی و متفاوت بودن مناطق بازی بتل V باید یکی از بهترین ها باشه

دوم صداگذاری، اولین نکته خیلی بدی که دیدم صداگذار بخش المان های grand operation بود که به زور می خواست لهجه المانی رو توی بازی بچپونه و نه تنها در این کار موفق نشدن بلکه انگار یه یاروی انگلیسی زبان رو اوردن گفتن با زیاد گفتن خ و ز لهجه المانی رو بچپون تو بازی و دست کم از این لحاظ بتل1 بهتر بود چون همون زبون صحبت می کردن و بعد زیر نویس می کرد امیدوارم این درست بشه که فکر نمی کنم
صداگذری نسبت به نسخه های قبلی یه پیشرفتی هم داشته و اون هم وجود یه سیستم داخل بازی برای هدفون های 5.1 کاناله است که به جز سه تا تنظیم همیشگی بتل این اولین بار بوده که به چنین چیزی هم رسیدیم و قبلا صدا به صورت یه خروجی پردازش می شد اما الان از خود بازی به درستی پردازش میشه
صدای تانک و اون قیژ قیژ داخلش خیلی خوب کار شده و کلاً شلیک کردن با تانک اون حس سنگینی و قدرت اش رو به طور کامل می رسوند اسلحه ها هم از نظر من اوکی بود وسیستم به درستی منبع صدا رو میرسوند،
اهنگ های بازی هم زیبا بود و اون تیکه اهنگ فلوت بازی هم مشهور شده

و اما گیم پلی
نکته مهم درباره گیم پلی بازی رو باید در یه جمله گفت غذای بسیار خوبی که همه میدونیم یه چیزیش کمه ولی نمیدونیم دقیقا چی ! دلیل این همه نظر متفاوت هم همینه چون هر کی اون چیزی رو که خودش درک کرده می گه نیست
برای من این تاکتیکی ترین بتل بوده تا به امروز ، من حتی از کمبود مهمات و سیستم health بازی هیچ شکایتی ندارم حتی با این که شده وسط یه درگیری شلوغ مهمات ام تموم بشه اما این رو مشکل خودم میدونم تا این که بگم چرا توی بازی مهمات کمه چون تاکتیک درست رو انتخاب نکردم، شاید یه عده ی یادشون باشه که توی بتای بتل 4 سیستم خشاب از بیخ و بن حالت هاردکور داشت و اونجا اگر خشاب رو با 20 تا تیر توی خشاب عوض می کردید اون 20 تا از دست می رفت و این باعث می شد در انتخاب ها، شلیک ها و استراتژی بازی تجدید نظر کنید و همینطوری تیر ول ندید
این جا هم باید حساب کنید از کجا به کجا دارید میرید و وسط راه به منابع مهمات سر بزنید ، شاید کمتر کسی یادش باشه اما همین سیستم حتی سخت گیرانه ترش توی Killzone 2 اجرا می شد و نه تنها مخالفی نداشت بلکه مولتی ایش یکی از محبوب ترین مولتی ها بود و من نشنیدم کسی از این سیستم توی اون بازی شکایت کنه
در مورد اسکواد محور شدن بازی هم revive کردن هم اسکوادی عمل خوبی بود که انجام شد و از صرفا یه مقدار امتیاز اضافه به یه چیز بهتری رسیدیم اما باید زمانش رو کمتر کنن چون چندین بار اومدم یکی رو نجات بدم بدتر خودم مردم، یا این که باید یارهای خودی رو و علی الخصوص medic هارو با یه بوق شیپوری با خبر کنن که یکی افتاده رو زمین چون چندین بار به راحتی از کنار ادم می گذرن و هیچی به هیچی
نکته مهم این که این سیستم بعد از مرگ و فاصله بین مرگ قطعی و اسپاون شدن هم نیاز به بازبینی داره چون خیلی طولانیه
درمورد سیستم تانک ها هم من که خیلی خوش ام اومد چون مدیریت منابع اش نه به مزخرفی و سخت گیری بتل 4 و بتل 1 و نه به باز بودن بتل3 بلکه یه جورایی برگشتن به بتل 2 قدیمی که باید در جاهای مخصوصی resupply می کردن، هر چند این سیستم هم نیاز به همکاری داره چون اگر مرکز تجهیزات بترکه باید یکی بیاد تعمیرش کنه که توی بازی به جز خودم ندیدم کسی همچین کاری بکنه. تانک الانه خودش باز استراتژی مدیریت منابع رو میخواد و این نکته هم هست که برای من بعد مدت ها بتل بازی کردن استفاده از MG تانک به یه اولویت تبدیل شده. سرعت چرخش turret تانک زیاد جالب نیست و یه جور پاشنه اشیل حساب میشه ولی خوب از لحاظ تاریخی نزدیک به واقعیت شده اما از اون طرف MG نفر سوم که روی تانک به صورت باز شدنی هست اصلا چیز جالبی نیست چون به شدت اسیب پذیره و این جوری عملا فقط جلوی تانک رو میشه با MG نفر دوم تانک پوشش داد
در مورد هواپیماها چیزی که من حس کردم خواستن کنترل شون و سیستم stall کردن رو به صورت واقع گرایانه تری بذارن و من اصلا در حدی نیستم که بگم خوبه یا بد اما در کل بدم نیومد و این جریان هم که بیرون پریدن از هواپیما شامل انیمیشن شده و وقت گیره برای اقایونی که می خوان از هواپیما به عنوان تاکسی استفاده کنن خیلی حال گیریه چون نیاز به زمان بندی دقیق داره

اما نکته خوب دیگه ای که تو سیستم بازی دیدم اپگریدهای شاخه ای بود نه صرفا خطی-باز شدنی
الان شما اگر بخوای تانک رو اپگرید کنی باید بعد از هر بار لول اپ شدن با یه سیستم خطی جلو ببری که این خیلی خوبه چون نمیذاره یه تانک تو برخی زمینه ها خودش رو خیلی قوی کنه و جالب اینه که شما برای اون تانک از اول تا اخر باید با همون خط بری جلو و نمی تونی خط رو برگردونی بلکه باید بری توی سیستم بازی یه تانک دیگه از همون مدل باز کنی و دوباره با یه خط دیگه اپگرید اش کنی و این خیلی برای من جالب بود. این نوع اپگرید کردن در مورد اسلحه ها هم صادقه و همون جا هم نمیذاره اسلحه رو طوری بچینی که خیلی buff بشه
بازم این جا مدیریت و طرز تفکر و استراتژی بازی شما تعیین کننده است. مثلا من هر کسی رو میخواستم بزنم مجبور بودم برم تو دوربین تانک و برای زدن فواصل دور مشکل داشتم رفتم دوربین زوم دار بازی رو باز کردم هر چند نتونستم زیاد باش ارتباط برقرار کنم
fortification هم با این که فحش اش دادم و گفتم از فورتنایت اومده اما خیلی هم بد نیست و خوب در نقاط خاصی محدود شده و نمیشه همه جای بازی رو سنگربندی کرد

سیستم مچمیکینگ هم اون اول بتا خیلی بد بود اما یه سری تغییرات دادن و بعدش خوب شد و معلوم بود دارن فیدبک می گیرن تا درست اش کن





در کل تلاش خوبی برای متفاوت کردن بتل V صورت گرفته اما متاسفانه شباهت های گرافیکی و این حماقت های EA بازی رو داره نابود می کنه و از اون طرف هم میترسم بازی به حد فروش خوبی نرسه و EA طبق سنتی که برای برخی بازی های دیگه اش داشته یهو بکشه زیر بازی و بگه ولش کنید چون نمونه همین کار در مورد MoH:WF و تایتان 2 و یا حتی بتلفرانت 2 هم بود و بدتر این که برای این جا هم هنوز roadmap خاصی ارائه ندادن و میتونن سر و ته کار رو با یکی دوتا dlc هم بیارن

اینی هم که خواستن بازی رو بزرگ بسازن و از مولتی قدیمی تا سینگل و CO-OP حتی به بتل رویال هم بکشن بدتر پروژه رو پیچیده کرده :|
شاید همین شد که پروسه وقت گیر شد یا نتونستن یه سری چیزهارو تغییر بدن


در هر حال بازی شاید برای روز اول خریدش اصلاً توصیه نشه اما باید در ادامه دید که بازی چه می کنه و اپدیت هاش چی میشن و ... و باید نگاه کاملی هم داشت به تخفیفات خصوصا تخفیف های کریسمس چون پارسال بتل 1 نصف قیمت شد

اما به عنوان یه طرفدار ستینگ جنگ جهانی دوم درسته که به عدم تطابق تاریخی بازی اعتراض دارم ( اسنایپر شرق اسیایی در ارتش بریتانیا اون هم در جبهه غرب اروپا :| ) اما همین نسخه رو هم به فال نیک می گیرم چون دوباره بعد چند سالی قدیمی کار کردن همه باز زدن تو خط مدرن و شاید باید 5 سال دیگه منتظر بود تا شاهد یه WW2 دیگه باشیم
این عدم تطابق تاریخی رو هم ندید می گیریم و میگیم به جهنم و فحش اش رو میدیم به EA که تونست چندین IP خودش رو به گند بکشه


پ.ن: اگر پینگ تون بکشه بالای -150-160 دیگه بازی ادم حساب تون نمی کنه و تیرها رجیستر نمیشن اما اگر 130-140 باشید خیلی نرم و روونه
 

FARNOOD007

کاربر سایت
Apr 16, 2012
718
خوب بعد از 30 ساعت بتا، 25 سطح بازی، کار کردن با تمامی وسایل و لول 4 کردن 2 تا شون و بمبارون کردن و هواپیما زدن و AA و غیره میخوام نظرم رو بگم

و اگر دوستان دوست داشته باشن به عنوان یه نفری که main game اش بتل بوده همه این هارو کمی درست و صحیح بدونن

من از همون اول منتقد کوبنده بازی بودم چون شباهت های گرافیکی و خصوصاً UI و HUD بازی با بتل 1 اعصاب من رو خورد می کرد، نه فقط از نظر من بلکه از نظر بسیاری از بتل بازهای حرفه ای که حتی اینسایدر EA و Dice هم حساب میشن بتل 1 کژوال ترین بتل کل دوران حساب میشه که واقعاً اینطور هم بود چه از لحاظ گان پلی چه سیستم های جنگی و ادوات و ماشین و ... و واقعاً یکی از حروم ترین پول هایی بود که خرج کردم ( اون موقع با تایتان 2 همزمان توی تخفیف ها خریدم و با تایتان به شدت حال کردم و بتل حالم رو بهم زد)

و اما خود بتل V
اولین نکته این که بازی بتاست و هنوز نمیشه چه از لحاظ گرافیکی و چه از لحاظ فنی بهش ایراد الکی گرفت چون هم مراحل پولیش بازی به اتمام نرسیده و هم کارها فنی بازی تموم نشدن و بتا به خاطر finalize کردن همین جریاناته.
به ترتیب بازی رو از زوایای مختلف بررسی می کنیم

اول گرافیک، کلیت گرافیک بازی پیشرفت داشته و امیدوارم تا روز عرضه بتونن پولیش بهتری انجام بدن، گرافیک فقط جنبه تکسچر و بافت نداره بلکه مقدار گستردگی اون هم ملاکه و در این زمینه فکر کنم بتل V گسترده ترین بتل تا به امروز باشه چون حتی در جاهای خالی تر هم انبوهی از ابجکت ها و اشیا رو میشه دید و اون هم با فراوانی بالا یعنی یه چیز خاص هی تکرار نشده، خصوصاً روتردام که با اون وسعت کم تقریباً همه چی توش میشد پیدا کرد با این که مپ مشابه روتردام یعنی amiens بتل 1 واقعا به جز ساختمون و سنگ چیزی نداشت اما فقط کافیه به وسط روتردام نگاه کنیم تا از قایق و سنگربندی و بازارچه مانند و ... همه چی رو بشه دید، از لحاظ گستردگی و متفاوت بودن مناطق بازی بتل V باید یکی از بهترین ها باشه

دوم صداگذاری، اولین نکته خیلی بدی که دیدم صداگذار بخش المان های grand operation بود که به زور می خواست لهجه المانی رو توی بازی بچپونه و نه تنها در این کار موفق نشدن بلکه انگار یه یاروی انگلیسی زبان رو اوردن گفتن با زیاد گفتن خ و ز لهجه المانی رو بچپون تو بازی و دست کم از این لحاظ بتل1 بهتر بود چون همون زبون صحبت می کردن و بعد زیر نویس می کرد امیدوارم این درست بشه که فکر نمی کنم
صداگذری نسبت به نسخه های قبلی یه پیشرفتی هم داشته و اون هم وجود یه سیستم داخل بازی برای هدفون های 5.1 کاناله است که به جز سه تا تنظیم همیشگی بتل این اولین بار بوده که به چنین چیزی هم رسیدیم و قبلا صدا به صورت یه خروجی پردازش می شد اما الان از خود بازی به درستی پردازش میشه
صدای تانک و اون قیژ قیژ داخلش خیلی خوب کار شده و کلاً شلیک کردن با تانک اون حس سنگینی و قدرت اش رو به طور کامل می رسوند اسلحه ها هم از نظر من اوکی بود وسیستم به درستی منبع صدا رو میرسوند،
اهنگ های بازی هم زیبا بود و اون تیکه اهنگ فلوت بازی هم مشهور شده

و اما گیم پلی
نکته مهم درباره گیم پلی بازی رو باید در یه جمله گفت غذای بسیار خوبی که همه میدونیم یه چیزیش کمه ولی نمیدونیم دقیقا چی ! دلیل این همه نظر متفاوت هم همینه چون هر کی اون چیزی رو که خودش درک کرده می گه نیست
برای من این تاکتیکی ترین بتل بوده تا به امروز ، من حتی از کمبود مهمات و سیستم health بازی هیچ شکایتی ندارم حتی با این که شده وسط یه درگیری شلوغ مهمات ام تموم بشه اما این رو مشکل خودم میدونم تا این که بگم چرا توی بازی مهمات کمه چون تاکتیک درست رو انتخاب نکردم، شاید یه عده ی یادشون باشه که توی بتای بتل 4 سیستم خشاب از بیخ و بن حالت هاردکور داشت و اونجا اگر خشاب رو با 20 تا تیر توی خشاب عوض می کردید اون 20 تا از دست می رفت و این باعث می شد در انتخاب ها، شلیک ها و استراتژی بازی تجدید نظر کنید و همینطوری تیر ول ندید
این جا هم باید حساب کنید از کجا به کجا دارید میرید و وسط راه به منابع مهمات سر بزنید ، شاید کمتر کسی یادش باشه اما همین سیستم حتی سخت گیرانه ترش توی Killzone 2 اجرا می شد و نه تنها مخالفی نداشت بلکه مولتی ایش یکی از محبوب ترین مولتی ها بود و من نشنیدم کسی از این سیستم توی اون بازی شکایت کنه
در مورد اسکواد محور شدن بازی هم revive کردن هم اسکوادی عمل خوبی بود که انجام شد و از صرفا یه مقدار امتیاز اضافه به یه چیز بهتری رسیدیم اما باید زمانش رو کمتر کنن چون چندین بار اومدم یکی رو نجات بدم بدتر خودم مردم، یا این که باید یارهای خودی رو و علی الخصوص medic هارو با یه بوق شیپوری با خبر کنن که یکی افتاده رو زمین چون چندین بار به راحتی از کنار ادم می گذرن و هیچی به هیچی
نکته مهم این که این سیستم بعد از مرگ و فاصله بین مرگ قطعی و اسپاون شدن هم نیاز به بازبینی داره چون خیلی طولانیه
درمورد سیستم تانک ها هم من که خیلی خوش ام اومد چون مدیریت منابع اش نه به مزخرفی و سخت گیری بتل 4 و بتل 1 و نه به باز بودن بتل3 بلکه یه جورایی برگشتن به بتل 2 قدیمی که باید در جاهای مخصوصی resupply می کردن، هر چند این سیستم هم نیاز به همکاری داره چون اگر مرکز تجهیزات بترکه باید یکی بیاد تعمیرش کنه که توی بازی به جز خودم ندیدم کسی همچین کاری بکنه. تانک الانه خودش باز استراتژی مدیریت منابع رو میخواد و این نکته هم هست که برای من بعد مدت ها بتل بازی کردن استفاده از MG تانک به یه اولویت تبدیل شده. سرعت چرخش turret تانک زیاد جالب نیست و یه جور پاشنه اشیل حساب میشه ولی خوب از لحاظ تاریخی نزدیک به واقعیت شده اما از اون طرف MG نفر سوم که روی تانک به صورت باز شدنی هست اصلا چیز جالبی نیست چون به شدت اسیب پذیره و این جوری عملا فقط جلوی تانک رو میشه با MG نفر دوم تانک پوشش داد
در مورد هواپیماها چیزی که من حس کردم خواستن کنترل شون و سیستم stall کردن رو به صورت واقع گرایانه تری بذارن و من اصلا در حدی نیستم که بگم خوبه یا بد اما در کل بدم نیومد و این جریان هم که بیرون پریدن از هواپیما شامل انیمیشن شده و وقت گیره برای اقایونی که می خوان از هواپیما به عنوان تاکسی استفاده کنن خیلی حال گیریه چون نیاز به زمان بندی دقیق داره

اما نکته خوب دیگه ای که تو سیستم بازی دیدم اپگریدهای شاخه ای بود نه صرفا خطی-باز شدنی
الان شما اگر بخوای تانک رو اپگرید کنی باید بعد از هر بار لول اپ شدن با یه سیستم خطی جلو ببری که این خیلی خوبه چون نمیذاره یه تانک تو برخی زمینه ها خودش رو خیلی قوی کنه و جالب اینه که شما برای اون تانک از اول تا اخر باید با همون خط بری جلو و نمی تونی خط رو برگردونی بلکه باید بری توی سیستم بازی یه تانک دیگه از همون مدل باز کنی و دوباره با یه خط دیگه اپگرید اش کنی و این خیلی برای من جالب بود. این نوع اپگرید کردن در مورد اسلحه ها هم صادقه و همون جا هم نمیذاره اسلحه رو طوری بچینی که خیلی buff بشه
بازم این جا مدیریت و طرز تفکر و استراتژی بازی شما تعیین کننده است. مثلا من هر کسی رو میخواستم بزنم مجبور بودم برم تو دوربین تانک و برای زدن فواصل دور مشکل داشتم رفتم دوربین زوم دار بازی رو باز کردم هر چند نتونستم زیاد باش ارتباط برقرار کنم
fortification هم با این که فحش اش دادم و گفتم از فورتنایت اومده اما خیلی هم بد نیست و خوب در نقاط خاصی محدود شده و نمیشه همه جای بازی رو سنگربندی کرد

سیستم مچمیکینگ هم اون اول بتا خیلی بد بود اما یه سری تغییرات دادن و بعدش خوب شد و معلوم بود دارن فیدبک می گیرن تا درست اش کن





در کل تلاش خوبی برای متفاوت کردن بتل V صورت گرفته اما متاسفانه شباهت های گرافیکی و این حماقت های EA بازی رو داره نابود می کنه و از اون طرف هم میترسم بازی به حد فروش خوبی نرسه و EA طبق سنتی که برای برخی بازی های دیگه اش داشته یهو بکشه زیر بازی و بگه ولش کنید چون نمونه همین کار در مورد MoH:WF و تایتان 2 و یا حتی بتلفرانت 2 هم بود و بدتر این که برای این جا هم هنوز roadmap خاصی ارائه ندادن و میتونن سر و ته کار رو با یکی دوتا dlc هم بیارن

اینی هم که خواستن بازی رو بزرگ بسازن و از مولتی قدیمی تا سینگل و CO-OP حتی به بتل رویال هم بکشن بدتر پروژه رو پیچیده کرده :|
شاید همین شد که پروسه وقت گیر شد یا نتونستن یه سری چیزهارو تغییر بدن


در هر حال بازی شاید برای روز اول خریدش اصلاً توصیه نشه اما باید در ادامه دید که بازی چه می کنه و اپدیت هاش چی میشن و ... و باید نگاه کاملی هم داشت به تخفیفات خصوصا تخفیف های کریسمس چون پارسال بتل 1 نصف قیمت شد

اما به عنوان یه طرفدار ستینگ جنگ جهانی دوم درسته که به عدم تطابق تاریخی بازی اعتراض دارم ( اسنایپر شرق اسیایی در ارتش بریتانیا اون هم در جبهه غرب اروپا :| ) اما همین نسخه رو هم به فال نیک می گیرم چون دوباره بعد چند سالی قدیمی کار کردن همه باز زدن تو خط مدرن و شاید باید 5 سال دیگه منتظر بود تا شاهد یه WW2 دیگه باشیم
این عدم تطابق تاریخی رو هم ندید می گیریم و میگیم به جهنم و فحش اش رو میدیم به EA که تونست چندین IP خودش رو به گند بکشه


پ.ن: اگر پینگ تون بکشه بالای -150-160 دیگه بازی ادم حساب تون نمی کنه و تیرها رجیستر نمیشن اما اگر 130-140 باشید خیلی نرم و روونه
چقدر جامع و کامل , نظر دوستانی که بتل باز های قدیمی تر هستن به ایشون نزدیک تره.
در مورد بتل 1 هم هر حرفی زده شد باید صد البته تصدیق کنم.
شاید من اونقدر خوب توضیح نمیدادم اما اینجا دقیقا همون توضیح هایی که باید داده بشه داده شده.
زنده باد.
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
خوب بعد از 30 ساعت بتا، 25 سطح بازی، کار کردن با تمامی وسایل و لول 4 کردن 2 تا شون و بمبارون کردن و هواپیما زدن و AA و غیره میخوام نظرم رو بگم

و اگر دوستان دوست داشته باشن به عنوان یه نفری که main game اش بتل بوده همه این هارو کمی درست و صحیح بدونن

من از همون اول منتقد کوبنده بازی بودم چون شباهت های گرافیکی و خصوصاً UI و HUD بازی با بتل 1 اعصاب من رو خورد می کرد، نه فقط از نظر من بلکه از نظر بسیاری از بتل بازهای حرفه ای که حتی اینسایدر EA و Dice هم حساب میشن بتل 1 کژوال ترین بتل کل دوران حساب میشه که واقعاً اینطور هم بود چه از لحاظ گان پلی چه سیستم های جنگی و ادوات و ماشین و ... و واقعاً یکی از حروم ترین پول هایی بود که خرج کردم ( اون موقع با تایتان 2 همزمان توی تخفیف ها خریدم و با تایتان به شدت حال کردم و بتل حالم رو بهم زد)

و اما خود بتل V
اولین نکته این که بازی بتاست و هنوز نمیشه چه از لحاظ گرافیکی و چه از لحاظ فنی بهش ایراد الکی گرفت چون هم مراحل پولیش بازی به اتمام نرسیده و هم کارها فنی بازی تموم نشدن و بتا به خاطر finalize کردن همین جریاناته.
به ترتیب بازی رو از زوایای مختلف بررسی می کنیم

اول گرافیک، کلیت گرافیک بازی پیشرفت داشته و امیدوارم تا روز عرضه بتونن پولیش بهتری انجام بدن، گرافیک فقط جنبه تکسچر و بافت نداره بلکه مقدار گستردگی اون هم ملاکه و در این زمینه فکر کنم بتل V گسترده ترین بتل تا به امروز باشه چون حتی در جاهای خالی تر هم انبوهی از ابجکت ها و اشیا رو میشه دید و اون هم با فراوانی بالا یعنی یه چیز خاص هی تکرار نشده، خصوصاً روتردام که با اون وسعت کم تقریباً همه چی توش میشد پیدا کرد با این که مپ مشابه روتردام یعنی amiens بتل 1 واقعا به جز ساختمون و سنگ چیزی نداشت اما فقط کافیه به وسط روتردام نگاه کنیم تا از قایق و سنگربندی و بازارچه مانند و ... همه چی رو بشه دید، از لحاظ گستردگی و متفاوت بودن مناطق بازی بتل V باید یکی از بهترین ها باشه

دوم صداگذاری، اولین نکته خیلی بدی که دیدم صداگذار بخش المان های grand operation بود که به زور می خواست لهجه المانی رو توی بازی بچپونه و نه تنها در این کار موفق نشدن بلکه انگار یه یاروی انگلیسی زبان رو اوردن گفتن با زیاد گفتن خ و ز لهجه المانی رو بچپون تو بازی و دست کم از این لحاظ بتل1 بهتر بود چون همون زبون صحبت می کردن و بعد زیر نویس می کرد امیدوارم این درست بشه که فکر نمی کنم
صداگذری نسبت به نسخه های قبلی یه پیشرفتی هم داشته و اون هم وجود یه سیستم داخل بازی برای هدفون های 5.1 کاناله است که به جز سه تا تنظیم همیشگی بتل این اولین بار بوده که به چنین چیزی هم رسیدیم و قبلا صدا به صورت یه خروجی پردازش می شد اما الان از خود بازی به درستی پردازش میشه
صدای تانک و اون قیژ قیژ داخلش خیلی خوب کار شده و کلاً شلیک کردن با تانک اون حس سنگینی و قدرت اش رو به طور کامل می رسوند اسلحه ها هم از نظر من اوکی بود وسیستم به درستی منبع صدا رو میرسوند،
اهنگ های بازی هم زیبا بود و اون تیکه اهنگ فلوت بازی هم مشهور شده

و اما گیم پلی
نکته مهم درباره گیم پلی بازی رو باید در یه جمله گفت غذای بسیار خوبی که همه میدونیم یه چیزیش کمه ولی نمیدونیم دقیقا چی ! دلیل این همه نظر متفاوت هم همینه چون هر کی اون چیزی رو که خودش درک کرده می گه نیست
برای من این تاکتیکی ترین بتل بوده تا به امروز ، من حتی از کمبود مهمات و سیستم health بازی هیچ شکایتی ندارم حتی با این که شده وسط یه درگیری شلوغ مهمات ام تموم بشه اما این رو مشکل خودم میدونم تا این که بگم چرا توی بازی مهمات کمه چون تاکتیک درست رو انتخاب نکردم، شاید یه عده ی یادشون باشه که توی بتای بتل 4 سیستم خشاب از بیخ و بن حالت هاردکور داشت و اونجا اگر خشاب رو با 20 تا تیر توی خشاب عوض می کردید اون 20 تا از دست می رفت و این باعث می شد در انتخاب ها، شلیک ها و استراتژی بازی تجدید نظر کنید و همینطوری تیر ول ندید
این جا هم باید حساب کنید از کجا به کجا دارید میرید و وسط راه به منابع مهمات سر بزنید ، شاید کمتر کسی یادش باشه اما همین سیستم حتی سخت گیرانه ترش توی Killzone 2 اجرا می شد و نه تنها مخالفی نداشت بلکه مولتی ایش یکی از محبوب ترین مولتی ها بود و من نشنیدم کسی از این سیستم توی اون بازی شکایت کنه
در مورد اسکواد محور شدن بازی هم revive کردن هم اسکوادی عمل خوبی بود که انجام شد و از صرفا یه مقدار امتیاز اضافه به یه چیز بهتری رسیدیم اما باید زمانش رو کمتر کنن چون چندین بار اومدم یکی رو نجات بدم بدتر خودم مردم، یا این که باید یارهای خودی رو و علی الخصوص medic هارو با یه بوق شیپوری با خبر کنن که یکی افتاده رو زمین چون چندین بار به راحتی از کنار ادم می گذرن و هیچی به هیچی
نکته مهم این که این سیستم بعد از مرگ و فاصله بین مرگ قطعی و اسپاون شدن هم نیاز به بازبینی داره چون خیلی طولانیه
درمورد سیستم تانک ها هم من که خیلی خوش ام اومد چون مدیریت منابع اش نه به مزخرفی و سخت گیری بتل 4 و بتل 1 و نه به باز بودن بتل3 بلکه یه جورایی برگشتن به بتل 2 قدیمی که باید در جاهای مخصوصی resupply می کردن، هر چند این سیستم هم نیاز به همکاری داره چون اگر مرکز تجهیزات بترکه باید یکی بیاد تعمیرش کنه که توی بازی به جز خودم ندیدم کسی همچین کاری بکنه. تانک الانه خودش باز استراتژی مدیریت منابع رو میخواد و این نکته هم هست که برای من بعد مدت ها بتل بازی کردن استفاده از MG تانک به یه اولویت تبدیل شده. سرعت چرخش turret تانک زیاد جالب نیست و یه جور پاشنه اشیل حساب میشه ولی خوب از لحاظ تاریخی نزدیک به واقعیت شده اما از اون طرف MG نفر سوم که روی تانک به صورت باز شدنی هست اصلا چیز جالبی نیست چون به شدت اسیب پذیره و این جوری عملا فقط جلوی تانک رو میشه با MG نفر دوم تانک پوشش داد
در مورد هواپیماها چیزی که من حس کردم خواستن کنترل شون و سیستم stall کردن رو به صورت واقع گرایانه تری بذارن و من اصلا در حدی نیستم که بگم خوبه یا بد اما در کل بدم نیومد و این جریان هم که بیرون پریدن از هواپیما شامل انیمیشن شده و وقت گیره برای اقایونی که می خوان از هواپیما به عنوان تاکسی استفاده کنن خیلی حال گیریه چون نیاز به زمان بندی دقیق داره

اما نکته خوب دیگه ای که تو سیستم بازی دیدم اپگریدهای شاخه ای بود نه صرفا خطی-باز شدنی
الان شما اگر بخوای تانک رو اپگرید کنی باید بعد از هر بار لول اپ شدن با یه سیستم خطی جلو ببری که این خیلی خوبه چون نمیذاره یه تانک تو برخی زمینه ها خودش رو خیلی قوی کنه و جالب اینه که شما برای اون تانک از اول تا اخر باید با همون خط بری جلو و نمی تونی خط رو برگردونی بلکه باید بری توی سیستم بازی یه تانک دیگه از همون مدل باز کنی و دوباره با یه خط دیگه اپگرید اش کنی و این خیلی برای من جالب بود. این نوع اپگرید کردن در مورد اسلحه ها هم صادقه و همون جا هم نمیذاره اسلحه رو طوری بچینی که خیلی buff بشه
بازم این جا مدیریت و طرز تفکر و استراتژی بازی شما تعیین کننده است. مثلا من هر کسی رو میخواستم بزنم مجبور بودم برم تو دوربین تانک و برای زدن فواصل دور مشکل داشتم رفتم دوربین زوم دار بازی رو باز کردم هر چند نتونستم زیاد باش ارتباط برقرار کنم
fortification هم با این که فحش اش دادم و گفتم از فورتنایت اومده اما خیلی هم بد نیست و خوب در نقاط خاصی محدود شده و نمیشه همه جای بازی رو سنگربندی کرد

سیستم مچمیکینگ هم اون اول بتا خیلی بد بود اما یه سری تغییرات دادن و بعدش خوب شد و معلوم بود دارن فیدبک می گیرن تا درست اش کن





در کل تلاش خوبی برای متفاوت کردن بتل V صورت گرفته اما متاسفانه شباهت های گرافیکی و این حماقت های EA بازی رو داره نابود می کنه و از اون طرف هم میترسم بازی به حد فروش خوبی نرسه و EA طبق سنتی که برای برخی بازی های دیگه اش داشته یهو بکشه زیر بازی و بگه ولش کنید چون نمونه همین کار در مورد MoH:WF و تایتان 2 و یا حتی بتلفرانت 2 هم بود و بدتر این که برای این جا هم هنوز roadmap خاصی ارائه ندادن و میتونن سر و ته کار رو با یکی دوتا dlc هم بیارن

اینی هم که خواستن بازی رو بزرگ بسازن و از مولتی قدیمی تا سینگل و CO-OP حتی به بتل رویال هم بکشن بدتر پروژه رو پیچیده کرده :|
شاید همین شد که پروسه وقت گیر شد یا نتونستن یه سری چیزهارو تغییر بدن


در هر حال بازی شاید برای روز اول خریدش اصلاً توصیه نشه اما باید در ادامه دید که بازی چه می کنه و اپدیت هاش چی میشن و ... و باید نگاه کاملی هم داشت به تخفیفات خصوصا تخفیف های کریسمس چون پارسال بتل 1 نصف قیمت شد

اما به عنوان یه طرفدار ستینگ جنگ جهانی دوم درسته که به عدم تطابق تاریخی بازی اعتراض دارم ( اسنایپر شرق اسیایی در ارتش بریتانیا اون هم در جبهه غرب اروپا :| ) اما همین نسخه رو هم به فال نیک می گیرم چون دوباره بعد چند سالی قدیمی کار کردن همه باز زدن تو خط مدرن و شاید باید 5 سال دیگه منتظر بود تا شاهد یه WW2 دیگه باشیم
این عدم تطابق تاریخی رو هم ندید می گیریم و میگیم به جهنم و فحش اش رو میدیم به EA که تونست چندین IP خودش رو به گند بکشه


پ.ن: اگر پینگ تون بکشه بالای -150-160 دیگه بازی ادم حساب تون نمی کنه و تیرها رجیستر نمیشن اما اگر 130-140 باشید خیلی نرم و روونه
تایتان فال و بتلفرانت درسته فروششون کمتر از حد انتظار بود بخاطر مسخره بازیای ea اما پشتیبانیشون از بازی خیلی خوب بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر