گزارش:مارک سرنی در حال صحبت با توسعه دهندگان برای PS5

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
large.jpg

مارک سرنی نقش کلیدی در موفقیت کنسول ps4 داشت.او به دنبال اشتباهات ps3 بود و با توسعه کنندگان همکاری کرد و بعد از ان هر دو توسعه دهندگان (first party and thired party)به راحتی بیشتر با او کار کردند.
برطبق گزارش دیجیتال فاندری و marble madness مارک سرنی یک بار دیگر در راه ملاقات با توسعه دهندگان و ناشران(گیم) برای PS5 میباشد.
البته این زیاد باعث تعجب اور نیست.این اولین تاییدیه است که ما از منبع قابل اعتماد داریم که اینکار خیلی زیاد درحال انجام است(متینگ با توسعه دهندگان وناشران)
مابقی گزارشات سایت ها حاکی از انچه که ما میتوانیم در نسل بعدی پلی استیشن توقع داشته باشیم صحبت میکند (انتظارات امکان پذیر)
پیش بینی میشود جهش فنی(نسل بعد) تا اواخر 2019 ممکن نیست وتا2020 قابل تحقق نیست با وجود اینکه گمان زنیها بر خلاف این هستند.بنظر میرسد نشانه ها در حال هماهنگ شدن هستند وPS5 هنوز چند سالی از ما دور است.

دوستان ببخشید اگر ترجمه زیاد روان نیست
 

B H Z

کاربر سایت
Sep 27, 2005
3,980
نام
Behzad
احتمالا دارند زمینه ساخت نسل بعدی کنسول محبوبشون اماده می کنند و خبرهایی شنیده میشه ولی قطعی نیستش احتمال داره از نسل بعدی معماری ZEN 2 استفاده کنند.
 

amir_amd

Loyal Member
Oct 5, 2005
1,523
نام
امیر
شیرین ترین بحث همیشه تغییر نسل هست.
من لانچ کنسولها رو از ps2 به اینطرف یادم هست.قبلش نه اینترنت بود و نه اینجوری اطلاع رسانی میشد
اگر چه هفته ای یکساعت هم دیگه بازی نمیکنم ولی این تغییر نسل همیشه برام هیجان انگیز بوده

قشنگترین قسمتش هم گمانه زنی قدرت سخت افزاری هست
به نظر من برای GPU باید حداقل قدرت 16 ترا فلاپس باشه تا تفاوت احساس بشه.
رزولیشت 1080 با جزیئیات مناسب به 4 ترا فلاپس قدرت احتیاج داره نسلی که برای 4k هست حداقل 16 ترا فلاپس نیاز داره
رم هم باید حداقل 32 گیگابایت باشه کنسول میخواد تا 2025 دوام بیاره
چه خوب میشه از هارد سرعت بالا و SSD هم پشتیبانی کنه این نسل لودینگ ها زجر آور بود
باید یک چیز جدیدی هم داشته باشد فقط قدرت رو بالا بردن نمیشه تعویض نسل
 

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
حالا 500 دلارم بود مشکلی نیست فقط قدرت خوبی داشته باشه.واقعا این نسل جهش گرافیکی انچنان نی من احساس نکردم.مثل ps2 به ps3.
اون موقع uncharted 2 امده بوده بود فک ها همه رو زمین بود.
 
  • Like
Reactions: Milad_HW

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
حالا 500 دلارم بود مشکلی نیست فقط قدرت خوبی داشته باشه.واقعا این نسل جهش گرافیکی انچنان نی من احساس نکردم.مثل ps2 به ps3.
اون موقع uncharted 2 امده بوده بود فک ها همه رو زمین بود.
من خودم یکی از اونایی هستم که قبول دارم جهش فک براندازی این نسل نداشته ولی این فقط به سخت افزار مربوط نمیشه! الان بازار طوری شده همه خواهان OW بودن هستن یا المان های نقش افرینی به بازی اضافه بشه! از این رو بازی های خطی خیلی دارن کم میشن! ما اول نسل ryse داشتیم یا یکی دو سال بعد بازی مثل order 1886 منتشر شده که از لحاظ گرافیکی یکی از بهترین های نسل بود و شاید بهترین! فکر کن سانتا خودش گاو رو خطی می ساخت قرار بود چه اثر غولی رو ببینیم؟ همین الان از لحاظ گرافیکی همین gow که تقریبا ow شده بعضی ها میگن بهترین گرافیک این نسل! مطمئنم گاو اگه خطی بود جوری فکمون به زمین می خورد که چونمون تا مرکز این کره خاکی رو بشکافه بره پایین!:D یا مثلا ناتی هم اومد محیط های انچارتد رو بزرگ کرد! همین این پردازش زیاد کنسول رو می طلبه فکر کن باز بازی خطی قرار بود بده!!! من مطمئنم همین الانش رو همین کنسول عادی نه پرو! خوده سانتا یا ناتی روی یک بازی خطی کار کنند! مغز ها منفجر میشه! نمی دونم حرفی که می زنم ناراحت کنندس یا خوشحال کننده! ولی نسل بعدم همینطور خواهد بود! محیط هارو میان بزرگ تر می کنند و هی این روند رو ادامه میدن!و ممکنه بازی های خطی که الان وضعشون اصلا خوب نیست از الانم اوضاعشون بدتر بشه! و ما فکر کنیم اره پیشرفتی صورت نگرفته! ولی در حقیقت پیشرفت صورت گرفته اما قدرت کنسول اونطور که در تصور ما هست استفاده نمیشه!!
 

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
من خودم یکی از اونایی هستم که قبول دارم جهش فک براندازی این نسل نداشته ولی این فقط به سخت افزار مربوط نمیشه! الان بازار طوری شده همه خواهان OW بودن هستن یا المان های نقش افرینی به بازی اضافه بشه! از این رو بازی های خطی خیلی دارن کم میشن! ما اول نسل ryse داشتیم یا یکی دو سال بعد بازی مثل order 1886 منتشر شده که از لحاظ گرافیکی یکی از بهترین های نسل بود و شاید بهترین! فکر کن سانتا خودش گاو رو خطی می ساخت قرار بود چه اثر غولی رو ببینیم؟ همین الان از لحاظ گرافیکی همین gow که تقریبا ow شده بعضی ها میگن بهترین گرافیک این نسل! مطمئنم گاو اگه خطی بود جوری فکمون به زمین می خورد که چونمون تا مرکز این کره خاکی رو بشکافه بره پایین!:D یا مثلا ناتی هم اومد محیط های انچارتد رو بزرگ کرد! همین این پردازش زیاد کنسول رو می طلبه فکر کن باز بازی خطی قرار بود بده!!! من مطمئنم همین الانش رو همین کنسول عادی نه پرو! خوده سانتا یا ناتی روی یک بازی خطی کار کنند! مغز ها منفجر میشه! نمی دونم حرفی که می زنم ناراحت کنندس یا خوشحال کننده! ولی نسل بعدم همینطور خواهد بود! محیط هارو میان بزرگ تر می کنند و هی این روند رو ادامه میدن!و ممکنه بازی های خطی که الان وضعشون اصلا خوب نیست از الانم اوضاعشون بدتر بشه! و ما فکر کنیم اره پیشرفتی صورت نگرفته! ولی در حقیقت پیشرفت صورت گرفته اما قدرت کنسول اونطور که در تصور ما هست استفاده نمیشه!!
البته منهای the order 1886.:D
تنها بازی این نسل بود که واقعا مرزهای گرافیکی رو جا به جا کرد تو این نسل.
من میگم حداقل یک مقدار قیمت رو ببرن بالاتر
.گیر کردن رو 400 دلار!!!!
به نظرم 500 دلار قیمت منطقی هستش. دیگه نیازی هم به کنسول میان نسلی نباشه ویک هزینه اضافه تر پرداخت بشه باز!!
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
البته منهای the order 1886.:D
تنها بازی این نسل بود که واقعا مرزهای گرافیکی رو جا به جا کرد تو این نسل.
من میگم حداقل یک مقدار قیمت رو ببرن بالاتر
.گیر کردن رو 400 دلار!!!!
به نظرم 500 دلار قیمت منطقی هستش. دیگه نیازی هم به کنسول میان نسلی نباشه ویک هزینه اضافه تر پرداخت بشه باز!!
خوب همین order که نه ناتی ساختتش نه یک بازی کاملا مستقل از سانتا بوده! اون شده! روی اون سخت افزار ! ببین اینا می ساختن چی میشد!!:D این نشون میده کنسول قدرت رو داشته ولی توسعه دهنده ها نمی خوان تمام قدرت کنسول صرف گرافیک و ...بشه!
یه چیز رو کلی بگم! منتقدا بازی ای رو دوست دارند که بهشون ازادی عمل بیشتر بده!! هر چی اینکار بهتر صورت بگیره اینا نمرات بهتری میدن! کاری ندارم یه عده میان یکی دو نمونه مثال میزنند! اما متا روی فروش کم تاثیر نداره! برای فروشم شده بیخیال خیلی چیزا میشن! وگرنه خیلی کارگردان هست که عاشق عناوین خطی هست.
دیگه ببین اوضاع چی شده که کارگردانی مثل کوجیما به خاطر بازار(بگیم gta لعنت الله:D) میاد اونکار رو می کنه!
 
  • Like
Reactions: mohsen2012

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
البته منهای the order 1886.:D
تنها بازی این نسل بود که واقعا مرزهای گرافیکی رو جا به جا کرد تو این نسل.
من میگم حداقل یک مقدار قیمت رو ببرن بالاتر
.گیر کردن رو 400 دلار!!!!
به نظرم 500 دلار قیمت منطقی هستش. دیگه نیازی هم به کنسول میان نسلی نباشه ویک هزینه اضافه تر پرداخت بشه باز!!
موافقم اگه كنسول ٥٠٠ دلاري بشه ميشه در كنار بزرگتر شدن محيط گرافيك فك برانداز پياده كرد،
من خودم با بزرگ شدن محيط بازي خيلي موافقم چون هم مدت زمان گيم پلي زياد ميشه هم اينكه راههاي اتمام مراحل متنوع ميشه( رجوع كنيد به mgs v :D در مقابل با شمارها قبلي چقدر از لحاظ گيم پلي پيشرفت داشت يا gow و u4)
ولييييي از نظر من

بزرگترين مشكلي كه گريبان گير اين نسل شد حساسيت بي حدو اندازه و مضخرف روي بحث رزوليشن بود كه اتفاقا واسه كنسول مبحثه پردازشي سنگينيه و خيلي توانه كنسول رو به خودش اختصاص ميده .
ميشد بجاي رزوليشن كه چشم ادم بعد از ٢٠ دقيقه بهش عادت ميكنه بيان تخريب پذيري رو داخل بازي بگنجونن كه هر بار يه ساختمان رو خراب كرديم جيگرمون حال بياد,
افكتهايي داخل بازي بزارن كه با cg مو نزنه
يا حتي دنيايي خلق كنن كه از لحاظ غني بودن نقطه به نقطش رو بشه اكسپلور كرد و لذت برد.
و به اين زودي ها هم تموم نشه،
خلاصه اينكه خيلي كارا ميشه كرد

يه مثالهايي بزنم تا بيشتر عمق موضوع رو درك كنيد :D

الان از همين سايت نظر سنجي كنيد بگيد بگيد يكي از بهترين گرافيكهاي نسل قبل رو چه بازي رو ايكس باكس داشت متفق القول ميگن alan wake كه واقعا هم خوب بود مخصوصا نور پردازي حجميش

الان كسي ميدونه بازي با رزوليشن 540p زمان خودش اجرا ميشده كه از استاندارد زمانه خودش پايين تر بود ولي خب كسي اصلا براش مهم نبود تنها چيزي كه يادمونه نور پردازي خفنش بود.
Metal gear solid 4 هم رزوليشنش كمتر از 720p بود.

به نظر من اگه نسل بعدي ميشد كه همين checkerboard ps4 pro رو اجرايي كنن خيلي عالي ميشد يا يه چيز تو اين مايه ها( كه خيلي بعيد ميدونم) اگه هم نه كه به نظرم كنسول بايد كمه كم ١٢-١٣ ترافلاپس قدرت داشته باشه تا يه چيز درخور ببينيم
 

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
موافقم اگه كنسول ٥٠٠ دلاري بشه ميشه در كنار بزرگتر شدن محيط گرافيك فك برانداز پياده كرد،
من خودم با بزرگ شدن محيط بازي خيلي موافقم چون هم مدت زمان گيم پلي زياد ميشه هم اينكه راههاي اتمام مراحل متنوع ميشه( رجوع كنيد به mgs v :D در مقابل با شمارها قبلي چقدر از لحاظ گيم پلي پيشرفت داشت يا gow و u4)
ولييييي از نظر من

بزرگترين مشكلي كه گريبان گير اين نسل شد حساسيت بي حدو اندازه و مضخرف روي بحث رزوليشن بود كه اتفاقا واسه كنسول مبحثه پردازشي سنگينيه و خيلي توانه كنسول رو به خودش اختصاص ميده .
ميشد بجاي رزوليشن كه چشم ادم بعد از ٢٠ دقيقه بهش عادت ميكنه بيان تخريب پذيري رو داخل بازي بگنجونن كه هر بار يه ساختمان رو خراب كرديم جيگرمون حال بياد,
افكتهايي داخل بازي بزارن كه با cg مو نزنه
يا حتي دنيايي خلق كنن كه از لحاظ غني بودن نقطه به نقطش رو بشه اكسپلور كرد و لذت برد.
و به اين زودي ها هم تموم نشه،
خلاصه اينكه خيلي كارا ميشه كرد

يه مثالهايي بزنم تا بيشتر عمق موضوع رو درك كنيد :D

الان از همين سايت نظر سنجي كنيد بگيد بگيد يكي از بهترين گرافيكهاي نسل قبل رو چه بازي رو ايكس باكس داشت متفق القول ميگن alan wake كه واقعا هم خوب بود مخصوصا نور پردازي حجميش

الان كسي ميدونه بازي با رزوليشن 540p زمان خودش اجرا ميشده كه از استاندارد زمانه خودش پايين تر بود ولي خب كسي اصلا براش مهم نبود تنها چيزي كه يادمونه نور پردازي خفنش بود.
Metal gear solid 4 هم رزوليشنش كمتر از 720p بود.

به نظر من اگه نسل بعدي ميشد كه همين checkerboard ps4 pro رو اجرايي كنن خيلي عالي ميشد يا يه چيز تو اين مايه ها( كه خيلي بعيد ميدونم) اگه هم نه كه به نظرم كنسول بايد كمه كم ١٢-١٣ ترافلاپس قدرت داشته باشه تا يه چيز درخور ببينيم
به نظرم تو بحث رزولوشن همین رویه ps4pro رو اجرا میکنن.رزولوشن 2k بعد اپسکل میکنن به 4k
به نظرم بهترین راه همینه چون ناتیو 4k پردازش زیادی میطلبه و زیاد به طرفه نیست تمام قدرت فقط صرف 4kواقعی بشه.به نظرم نسل بعد باید روی جزییات بیشتر -نور پردازی بهتر - aa بهتر -فیزیک و هوش مطنوعی بهتر و همچنین تخریب پذیری بهتر کار کنن.همون اپسکلینگ روی pro رو ادامه بدن کافبه بنطرم
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
موافقم اگه كنسول ٥٠٠ دلاري بشه ميشه در كنار بزرگتر شدن محيط گرافيك فك برانداز پياده كرد،
من خودم با بزرگ شدن محيط بازي خيلي موافقم چون هم مدت زمان گيم پلي زياد ميشه هم اينكه راههاي اتمام مراحل متنوع ميشه( رجوع كنيد به mgs v :D در مقابل با شمارها قبلي چقدر از لحاظ گيم پلي پيشرفت داشت يا gow و u4)
ولييييي از نظر من

بزرگترين مشكلي كه گريبان گير اين نسل شد حساسيت بي حدو اندازه و مضخرف روي بحث رزوليشن بود كه اتفاقا واسه كنسول مبحثه پردازشي سنگينيه و خيلي توانه كنسول رو به خودش اختصاص ميده .
ميشد بجاي رزوليشن كه چشم ادم بعد از ٢٠ دقيقه بهش عادت ميكنه بيان تخريب پذيري رو داخل بازي بگنجونن كه هر بار يه ساختمان رو خراب كرديم جيگرمون حال بياد,
افكتهايي داخل بازي بزارن كه با cg مو نزنه
يا حتي دنيايي خلق كنن كه از لحاظ غني بودن نقطه به نقطش رو بشه اكسپلور كرد و لذت برد.
و به اين زودي ها هم تموم نشه،
خلاصه اينكه خيلي كارا ميشه كرد

يه مثالهايي بزنم تا بيشتر عمق موضوع رو درك كنيد :D

الان از همين سايت نظر سنجي كنيد بگيد بگيد يكي از بهترين گرافيكهاي نسل قبل رو چه بازي رو ايكس باكس داشت متفق القول ميگن alan wake كه واقعا هم خوب بود مخصوصا نور پردازي حجميش

الان كسي ميدونه بازي با رزوليشن 540p زمان خودش اجرا ميشده كه از استاندارد زمانه خودش پايين تر بود ولي خب كسي اصلا براش مهم نبود تنها چيزي كه يادمونه نور پردازي خفنش بود.
Metal gear solid 4 هم رزوليشنش كمتر از 720p بود.

به نظر من اگه نسل بعدي ميشد كه همين checkerboard ps4 pro رو اجرايي كنن خيلي عالي ميشد يا يه چيز تو اين مايه ها( كه خيلي بعيد ميدونم) اگه هم نه كه به نظرم كنسول بايد كمه كم ١٢-١٣ ترافلاپس قدرت داشته باشه تا يه چيز درخور ببينيم
شخصا منم با بزرگ شدن محیط های بازی ها مشکلی ندارم! ولی اینکه بیان داستان رو خراب کنند و توجیه محیط های تکراری خالی جنگلی و کویرشون رو کنند! دیگه این دهن کجی هست:D ما این نسل چندتا بازی خطی دیدیم؟ نسل بعد از اینم بدتر میشه! کلا برای تصور نسل بعد با این وضعیت همون تریلر کذایی WD کفایت می کنه:D
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
شخصا منم با بزرگ شدن محیط های بازی ها مشکلی ندارم! ولی اینکه بیان داستان رو خراب کنند و توجیه محیط های تکراری خالی جنگلی و کویرشون رو کنند! دیگه این دهن کجی هست:D ما این نسل چندتا بازی خطی دیدیم؟ نسل بعد از اینم بدتر میشه! کلا برای تصور نسل بعد با این وضعیت همون تریلر کذایی WD کفایت می کنه:D
ميدونم منظورت mgs v هست :D
اما به نظرم اين خالي بودن محيط هم شايد بخاطر crossgen بودن بازي و عرضش رو ps3 نميتونه بي تاثير باشه

Ps: خدايي الان بازي خيلي بهتر از تريلر معروف wd داريم
مثلا همين division يوبي در حاله حاظر از اون بهتره به نظرم :D
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
ميدونم منظورت mgs v هست :D
اما به نظرم اين خالي بودن محيط هم شايد بخاطر crossgen بودن بازي و عرضش رو ps3 نميتونه بي تاثير باشه

Ps: خدايي الان بازي خيلي بهتر از تريلر معروف wd داريم
مثلا همين division يوبي در حاله حاظر از اون بهتره به نظرم :D
اتفاقا اصلا منظورم mgs نبود! چون اصلا فنش نیستم:D ولی خوب با تریلر هاش زندگی کردم می خواستم عنوانی بشه که شروع کنم به بازی کردنش! ولی خوب ضدحال خوردم:D
عصبانیتم از اینه که همه دنبال ساخت rpg هستند اونوقت محیط های نود و پنج درصدشون شکل همه:D چون جنگل و کویره:D
 
آخرین ویرایش:

Sam Drake

Shook Ones
Gold User
Dec 24, 2010
548
نام
Ahmadreza
به نظرم تو بحث رزولوشن همین رویه ps4pro رو اجرا میکنن.رزولوشن 2k بعد اپسکل میکنن به 4k
به نظرم بهترین راه همینه چون ناتیو 4k پردازش زیادی میطلبه و زیاد به طرفه نیست تمام قدرت فقط صرف 4kواقعی بشه.به نظرم نسل بعد باید روی جزییات بیشتر -نور پردازی بهتر - aa بهتر -فیزیک و هوش مطنوعی بهتر و همچنین تخریب پذیری بهتر کار کنن.همون اپسکلینگ روی pro رو ادامه بدن کافبه بنطرم
آخه اگه بخوان همچین کاری کنن دیگه دلیل محکمی واسه ارائه نسل جدید ندارن. همین الانم بعضی سازنده ها میان میگن بازیشون رو 1440 میسازن و همونو به صورت 4K اپسکل میکنن. پس چه دلیلی واسه عرضه کنسول جدید میمونه؟

به نظرم اگه قرار به ساخت کنسول جدیده باید یه سخت افزار قوی در کنار یه GPU خیلی خر( :D ) با حداقل توان 8 ترافلاپس رو داشته باشن که بتونن حرف از Native بزنن وگرنه به قول شما راه همین Pro رو ادامه بدن بهتره.
 
  • Like
Reactions: mohsen2012

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر