Cyberpunk 2077 | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط armin_shadow, ‏Apr 18, 2018.

  1. armin_shadow

    armin_shadow A New Era Begins
    ناظم انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 18, 2006
    ارسال ها:
    2,802
    نام:
    آرمين
    [​IMG]

    Title: Cyberpunk 2077
    Developer:
    CD PROJEKT RED
    Genre: Action RPG
    Release Date: NA
    بالاخره پس از مدت ها انتظار، دومین نمایش بازی در انتهای کنفرانس E3 2018 مایکروسافت به نمایش درآمد، نمایش از Engine بازی که شامل گیم پلی نمی شد، اما اطلاعات بسیاری در آن از Setting بازی نهفته بود. همچنین در پشت درهای بسته سازندگان نمایشی طولانی را به نمایش گذاشتند که تنها اطلاعات آن در دسترس است و خبری از ویدیو و عکس از گیم پلی نیست، اما اطلاعات منتشر شده به حدی جذاب هستند که خواندن آن ها نیز به اندازه دیدن بازی هیجان انگیز باشد.


    در ادامه به اطلاعات منتشر شده به صورت موردی اشاره خواهد شد و این لیست به مرور آپدیت خواهد گشت:

    • مهم ترین چیزی که باید در مورد بازی بدانیم، این است که بازی از نمای اول شخص دنبال خواهد شد، اما به هیچ وجه نباید آن را به یک بازی FPS اشتباه گرفت، بلکه بازی RPG کاملی است که از نمای اول شخص دنبال می شود. دلیل این انتخاب از سوی سازندگان هم قرار گرفتن در فضای بازی و نزدیک تر بودن او به صحنه هاست.
    • بازیکن کنترل شخصیت V را بر عهده دارد، شخصیتی که می توان پیشینه و کلاس او را تایین کرد، اما همچنان یک شخص مشخص مانند گرالت از سری ویچر خواهد بود.
    • با وجود اول شخص بودن و همچنین شخصیت از پیش مشخص V، امکان ساخت شخصیت (Character Creation) وسیعی در بازی وجود دارد، از جنسیت گرفته تا چهره و تجهیزات و پوشش.
    • شاید با خود فکر کنید وقتی قرار نیست شخصیت خود را ببینیم، مورد بالا به چه کار می آید؟! در جواب باید گفت که شخصیت شما در Cut Scene ها نشان داده می شود و گفته شده تغییر از گیم پلی به کات سین ها به نامحسوس ترین شکل ممکن صورت می پذیرد. در کنار این موارد شخصیت شما در آینه ها و Reflectionها قابل رویت است.
    • قابلیتی در بازی وجود دارد که توسط آن می توانید مشخصات افراد را مشاهده نمایید. از شغل گرفته تا حالت روانی و در مورد دشمنان، اسلحه و نقاط قوت و ضعف!

    • به صورت کلی 3 کلاس اصلی در بازی قابل انتخاب است، Solo، Techie و NetRunner
    • انتخاب Skill و Abilityها کلاس و حرفه شما در آن را مشخص می کند و بازی شما را محدود به یک شاخه نخواهد کرد.
    • در ابتدای بازی Statsهایی که انتخاب می کنید شامل: Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech, and Cool خواند بود.
    • علاوه بر مهارت های سه کلاس اصلی، Skillهای فرعی که مربوط به سایر کلاس های Cyberpunk 2020 می شود نیز قابل دسترسی هستند.
    • سایر کلاس های Cyberpunk 2020 که جزو سه دسته اصلی ذکر شده و قابل دسترسی نیستند را می توان در شخصیت ها و NPCها دید.
    • در بازی دو مدل امتیاز کسب خواهید کرد، یکی از آن ها مختص فعالیت های جانبی خواهد بود که Street Cred نام دارد.
    • هر مسیری در بازی با توجه به Skillها انتخابی، شیوه دسترسی متفاوتی را خواهد داشت. برای مثال اگر به یک در بسته برخوردید، می توانید آن را هک کنید، می توانید قفل آن را از طریق Engineering دور بزنید و یا به زور وارد شوید.

    • بازی در شهر Night City جریان دارد (در پست دوم تاریخچه این شهر نوشته شده) و این شهر به 6 منطقه تقسیم بندی می شود. هر منطقه مشخصات مختص به خود را دارد و به صورت یکپارچه و بدون لودینگ می توانید بین آن ها جابجا شوید.
    • شهر Night City با آرزوی برترین شهر جهان و بالاترین سطح تکنولوژی ساخته شد، اما با وجود سطح بالای تکنولوژی در آن، در پی سیاست ها، قدرت طلبی و عوامل بسیار، به یکی از بدترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شد تا جایی که در سال 2077 به عنوان بدترین منطقه برای زندگی در آمریکا نام گرفت.
    • شهر بازی بسیار پویاتر از شهرهای بازی The Witcher خواهد بود و NPCها هدفمندتر از گذشته فعالیت خواهند داشت.
    • در بازی قابلیت خرید خانه و آپارتمان خواهید داشت و این مکان ها لوازم اساسی یک خانه را در بر خواهند داشت.
    • برای مثال لباس و اسلحه هایی که بدست آوردید را می توانید در آپارتمان خود مشاهده کنید و خود را به آن ها تجهیز کنید، گرچه برای تعویض آن ها نیاز به برگشت به آپارتمان نخواهد بود.
    • وسایل نقلیه در بازی وجود خواهند داشت که شامل ماشین و موتور خواهد شد (اما خبری از کنترل مستقیم ماشین با قابلیت پرواز نیست). همچنین در هنگام استفاده از وسایل نقلیه نمای بازی قابل تغییر از اول شخص به سوم شخص خواهد بود.
    • علاوه بر قابلیت خرید ماشین، قابلیت دزدی آن ها را نیز خواهید داشت.
    • قابلیت جنگیدن در حین رانندگی وجود دارد که در این حالت کنترل وسیله نقلیه به AI منتقل خواهد شد.
    • در نمای اول شخص هنگام رانندگی، UI بازی بر روی شیشه جلو ماشین نمایان می شود.
    • Fast Travel در بازی وجود خواهد داشت که یکی از آن ها بنا بر تریلر نشان داده شده مترو است.
    • در مورد وسعت نقشه بازی دقیق نظری داده نشد، اما گفته شده که اگر Witcher 3 بازی بزرگی بود، این بازی بسیار بزرگ تر خواهد بود.
    • یکی از این موارد را می توان در نحوه پیاده سازی نقشه دانست، در The Witcher 3 نقشه بازی هموار بود و همه چیز بر سطح زمین اتفاق می افتاد، اما در Cyberpunk 2077 شما دسترسی به ساختمان های بزرگ و کوچک، برج ها و فضای داخلی آن ها خواهید داشت.
    • بخش هایی از شهر هستند که دسترسی به آن ها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است، مثلا با پوشیدن یک لباس خاص می توانید وارد ساحتمان x شوید.

    • مبارزات به دو دسته مبارزات نزدیک به وسیله سلاح سرد و مبارزات توسط سلاح گرم تقسیم می شود.
    • در کدام از این دسته ها تنوع بسیاری در درون خود خواهند داشت. از سبک مبارزه تا تنوع اسلحه و ...
    • گفته شده که مبارزات نزدیک با الهام گیری از سری The Witcher در بازی پیاده سازی خواهند شد.
    • سلاحی که در اولین تریلر بازی (سال 2012) دیده شده Mantis Blade نام دارد که علاوه بر مبارزه، می تواند برای بالا رفتن از سطوح عمودی از آن استفاده کرد.
    • قابلیت آهسته کردن زمان در هنگام مبارزات نیز وجود دارد.

    • سازندگان همانند سری The Witcher، این عنوان را بزرگ سالانه و برای مخاطبان بزرگ سال می دانند.
    • گزینه های رومانس به پیشرفته ترین و پیچیده ترین حالت ممکن در بازی وجود خواهند داشت.
    • برهنگی کامل در بازی وجود دارد که قطعا آن را در دسته بازی های Mature قرار خواهد داد.
    • ماموریت ها به مانند سری ویچر و حتی پیشرفته تر از آن خواهند بود. از مکالمات گرفته تا تاثیرات آن ها بر داستان و دنیای بازی.
    • هدف سازنده ساختن دنیایی است که کاملا قابل تعامل باشد و تنها به مسیر داستانی و ماموریت های فرعی ختم نشود.
    • قابلیتی در بازی وجود دارد که توسط آن می توانید اشیاء را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن ها اطلاعات بدست آورید.
    • فعالیت های جانبی در بازی وجود خواهند داشت، اما هنوز اطلاعاتی از آن ها منتشر نشده. با توجه به اولین تریلر مسابقات بوکس و بیلیارد احتمال حضور در بازی را خواهند داشت.
    • تاثیر انتخاب های شما بیشتر از سایر بازی های این شرکت خواهد بود. از نحوه برخورد سایرین با شما، تا تاثیرات بزرگ داستانی.

    ==================================================
    اخبار پیرامون بازی:
    در Cyberpunk 2077 ممکن است NPCها به چند زبان صحبت کنند.
    Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ‌تر از تمامی بازی‌های CDPR خواهد بود
    Adam Kicinski: بازی Cyberpunk 2077 حتی جاه‌ طلبانه‌تر از آنچه در نظر داشتیم خواهد بود

    ==================================================
     
    #1 armin_shadow, ‏Apr 18, 2018
    آخرین ویرایش: ‏Jul 6, 2018
    noorihamid99, saphire, .Amirone و 16 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. armin_shadow

    armin_shadow A New Era Begins
    ناظم انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 18, 2006
    ارسال ها:
    2,802
    نام:
    آرمين
     
    darkdn49, amir2100, Prince78 و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  3. Fifa 10

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 6, 2009
    ارسال ها:
    3,115
    نام:
    پوریا
    @armin_shadow این چه ربطی به حرفی که زدم داشت؟ دارم میگم من کاراکتر رو طراحی میکنم، بهش armor و لباس و ... میدم ولی در حالت عادی فقط زاویه ی اول شخص دارم. اصلا برام مهم نیست که transition بین کات سین و بازی اونقدر خوبه که معلوم نیست کی شروع یا تموم میشه. چه لزومی داره که این همه، رو کاراکترم شخصی سازی انجام بدم ولی نشه همیشه دیدش؟ زاویه دوربین باید مثل Fallout 4 میشد. ولی مطمعنم مراحل و فضا سازی شهر و ... شاهکار هستند. اصلا من ندید میگم Game of the year. شک نکن. هر چه قدر هم فن این کمپانی باشم (که متاسفانه یا خوشبختانه واقعا هستم) این حرکتشون خیلی تو ذوق میزنه.
     
    #47 Fifa 10, ‏Jun 13, 2018
    آخرین ویرایش: ‏Jun 13, 2018
    Augustus, sina_unl, UnHoLy666 و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  4. sina_unl

    عضو تحریریه

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 27, 2005
    ارسال ها:
    3,399
    نام:
    سینا
    این اول شخص شدنش خیلی ناامیدکننده بود، من به علت سرگیجه شخصاً نمی‌تونم بازیهای اول شخص رو بازی کنم. امیدوارم یه فکری بکنن و بازی رو کاری بکنن که بشه هم به عنوان اول شخص و هم سوم شخص بازیش کرد.
     
    saphire و Ali Venom این نوشته را Like کرده اند.
  5. hitman68

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 6, 2011
    ارسال ها:
    3,874
    احتمالا یه آپشنی بزارن بشه بین اول شخص و سوم شخص سویچ کرد وگرنه واقعا چ دللی داره این همه شخصی سازی کاراکتر

    انگار بازی کلی صحنه خاک بــــبرسری داره :D
    یاد GTA افتادم یکی از بچه ها فقط دنبال سوار کردن خانوما بودن:))
     
  6. Fifa 10

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 6, 2009
    ارسال ها:
    3,115
    نام:
    پوریا
  7. m.d.makan

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    ارسال ها:
    2,820
    نام:
    مــاکــان
    چقدر گیمرهای نسل جدید لوس شدن، سازنده میدونه داره چی میسازه و مطمئنا بهترین شکل ارائه رو برای ساخت بازی درنظر میگیره.
    یکسری نوجوون COD باز که هیچی از روند ساخت، گیم پلی و طراحی مراحلِ بازی نمیدونن که نمیتونن برای استودیو تعیین تکلیف کنن!
     
  8. Fifa 10

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 6, 2009
    ارسال ها:
    3,115
    نام:
    پوریا
    لوس شدن رو قبول دارم ولی برای این رو نه. قبلا گفتم بازم میگم. بازی سال و فوق العاده ای میشه. یه چیزی میشه که همه سازنده ها تاریخ ریلیز بازی هاشون رو از ترس این عقب و جلو می اندازن. ولی هیچ جوره نمیتونم قبول کنم که این همه شخصی سازی رو بتونم روی کاراکترم انجام بدم ولی نتونم کاراکتر رو ببینم. فرض کن rainbow اول شخص نبود. بعد بهت یه Charm میداد. وقتی نمیبینیش، به چه درد میخوره. نه قراره شکست بخوره، صد در صد هم بازیش میکنم و ازش لدت میبرم چون شاهکاره ولی این حرکت اشون توی ذوق میزنه. نه اینکه لطمه بزنه، توی ذوق میزنه.

    پ.ن: حالا بگذریم یه عده از آب گل آلود دارن ماهی میگرن و هی میگن FPS = No buy و از این چیزا. هممون بازیش میکنیم و ازش لذت میبریم.
     
  9. m.d.makan

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    ارسال ها:
    2,820
    نام:
    مــاکــان
    @Fifa 10
    خب خودت داری جواب خودت رو میدی پوریا، اگر رینبو FPS نبود نه فقط چارم ها بلکه حتی مپ های بازی، شکل گیم پلی بازی باید عوض میشد، مثلا تو رینبو شما در نمیتونی مثل واقعیت باز کنی، پیاده کردن همین المان تو بازی کلی شکل گیم پلی و بریچ کردن و دفاع و حمله رو تحت تاثیر میزاشت.

    زاویه دوربین هم از این قاعده مستثنی نیست.
    نمیدونم CDPR میخواد همچین قابلیتی اضافه کنه یا نه، ولی اگه بازی فقط FPS باشه 100 درصد مربوط میشه به طراحی گیم پلی، طراحی مراحل و ماموریتها و... بی دلیل و همینطوری شانسی زاویه دوربین برای بازی انتخاب نمیشه.
    دیده شدن تنوع شخصی سازی و... دلیل قابل توجهی نیست که بگیم بازی حتما باید سوم شخص باشه.

    مطمئن باش اگه بازی اصلا شخصی سازی هم نداشت یکسری دوباره اعتراض میکردن و بقیه هم که بلانسبتِ هممون مثل طوطی، یک چیزو تکرار میکنن و شروع میکنن به نالیدن.
    =============
    از این اعتراض ها مخصوصا در مورد همین بازی همون روز اول نمایش تیزر (4 سال پیش) هم بود.
    اگه یادت باشه به موزیک تیزر اعتراض داشتن یا به بینی کج دختر!
    اما مفهوم کامل بازی تو همون آهنگ بود، Personal Responsibility .
    بعد طرف میگفت آقا فلان آهنگ از فلان گروه خیلی خفن تر و...
    همینجا هم یکسری بچه ها من یادم هست که همچین کامنتهائی دادن.
     
    #53 m.d.makan, ‏Jun 13, 2018
    آخرین ویرایش: ‏Jun 13, 2018
    Forza Xbox این نوشته را Like کرده است.
  10. m.d.makan

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    ارسال ها:
    2,820
    نام:
    مــاکــان
    photo_2018-06-13_23-01-42.jpg photo_2018-06-13_23-01-39.jpg photo_2018-06-13_23-01-35.jpg
    هرچی بیشتر از بازی میبینم، فکر میکنم Deus Ex باید همچین چیزی میبود، مسلما هزینه و نیروی انسانی CDPR نداشتن، ولی شماره بعدی از دنیای Deus ex نمیتونه با همون ستینگ قبلی ساخته و ریلیز بشه.
    CP 2077 هنوز نیومده با این نمایشهای اولیش داره باقی بازیها رو تحت تاثیر قرار میده، چه برسه به روزی که ریلیز بشه.
     
    jetalpha این نوشته را Like کرده است.
  11. Fifa 10

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 6, 2009
    ارسال ها:
    3,115
    نام:
    پوریا
    متوجه منظورم نشدی. کاری به گیم پلی ندارم با اینکه منظورت رو از گیم پلی گرفتم و قبولش دارم. مثال چارم هم برای این بود که دارم میگم سازنده، دیده همیشه اسلحه جلوی چشم پلیر هست و خب از این شخصی سازی نهایت استفاده رو کرد. الان توی این بازی که دید دوربین اول شخص هست، این همه شخصی سازی اهمیت زیادی نداره. نه اینکه بگم این بازی آشغال شده. اصلا و ابدا یا بگم کاش فقط سوم شخص بود. اول شخص بودن نظر سازنده ی بازی هست و من کاملا به نظرشون احترام میزارم. تنها چیزی که دارم میگم اینه که این شخصی سازی ها زیاد اهمیتی نداره. اگه سوم شخص بود اهمیت بیشتری پیدا میکرد. همین.
     
  12. armin_shadow

    armin_shadow A New Era Begins
    ناظم انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 18, 2006
    ارسال ها:
    2,802
    نام:
    آرمين
    این Concept ART هارو هم فعلا داشته باشیم :x:x

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    m.a.t, Augustus و Fifa 10 این نوشته را Like کرده اند.
  13. armin_shadow

    armin_shadow A New Era Begins
    ناظم انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 18, 2006
    ارسال ها:
    2,802
    نام:
    آرمين
    m.a.t, Augustus, Fifa 10 و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  14. m.d.makan

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    ارسال ها:
    2,820
    نام:
    مــاکــان
    یکی از مسئولین استودیو مشخصات سیستمی که نمایش بازی تو E3 اجرا کرد اعلام کرده:
    CPU: Intel i7-8700K @ 3.70Ghz
    MB: ASOS ROG STRIX Z370-I GAMING
    RAM: G.SKILL RIPJAWS V, 2X16GB, 3000Mhz, CL15
    GPU: NVIDIA GEFORCE GTX1080Ti
    SSD: SAMSUNG 960 PRO 512GB M.2 PCIe
    PSU: CORSAIR SF600 600W
    من فکر میکردم خیلی سیستم هیولا بخواد، اما زمان ریلیز بازی هم در نظر بگیریم خیلی مشخصات بالائی نیست.
    این اگه سیستم پیشنهادی باشه پس سیستم حداقل میتونه خیلی راحت در دسترس هممون باشه.
     
    armin_shadow این نوشته را Like کرده است.
  15. armin_shadow

    armin_shadow A New Era Begins
    ناظم انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 18, 2006
    ارسال ها:
    2,802
    نام:
    آرمين
    اصولا نمایش ها روی سیستم های قوی تری اجرا می شن، برای همین فکر می کنم سیستم پیشنهادی بازی (مخصوصا برای 1080) خیلی پایین تر از این باشه! اگر اینطور باشه که فعلا خیال منم با کارت N ساله ام راحته تا انشالله دلار بشه 100 تومن :D
     
    Forza Xbox و m.d.makan این نوشته را Like کرده اند.
  16. M4JiD

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 8, 2008
    ارسال ها:
    2,356
    نام:
    MaJiD
    همین سیستم بین ۱۰ ۱۵ تومن میشه. بعد بازی که هنوز یه اسکرین از گیم پلی نیومده از کجا تشخیص دادید این مشخصات بالا نیست واسش؟
    الان این ریگی که شما نوشتی غول ترین ریگ ممکن تو بازاره. (تقریبا)
    مسلما اگه توی E3 بازی روی این ریگ اجرا شده امکان نداره سیستم پیشنهادی باشه و مطمئنا پایین تر از این حرفاس.