امتیازات God of War

میانگین امتیازات God of War


  • مجموع رای دهنده‌ها
    190
  • نظرسنجی بسته شده است .

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,137
نام
طائل
خوب قطعا می شه حرفای جالب تری از تعریف سیخ شدن مو و ربطش به موسیقی زد، ولی اینکه عمیقا و حقیقتا بخوای بررسی کنی که چرا یک مکانیک خوبه یا هدفش چی بوده یا مثلا چرا تخریب پذیری وجود داره و کلا بخوای این چرا ها رو بررسی کنی از حیطه تخصص منتقد خارجه، اینقدر کار سختی هست که حتی گیم دیزاینر های حرفه ای با سابقه کار زیاد هم بعضی وقتا درست انجامش نمی دن (نتیجش می شه یه بازی بد) و بینش خیلی خیلی عمیقی از بازی سازی و کلا هنر می خواد. اینکه منتقد بتونه اینا رو انجام بده خیلی فوق العادست ولی خوب مستحبه به قولی:D انجام دادنش ثواب داره ولی انجام ندی چیزی کم نمی شه ازت:D همه اینا نظر منن البته. خیلی هم نقد خون نیستم و شاید به همین دلیل اشتباه می کنم.

نقدی که من ازش حرف میزنم نمونه ی خوبش در همین بازی سنتر هم قرار گرفته چیز خیلی گنده ای در نظر گرفتی موضوع رو برا خودت :D
 
  • Like
Reactions: saphire

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
خوب قطعا می شه حرفای جالب تری از تعریف سیخ شدن مو و ربطش به موسیقی زد، ولی اینکه عمیقا و حقیقتا بخوای بررسی کنی که چرا یک مکانیک خوبه یا هدفش چی بوده یا مثلا چرا تخریب پذیری وجود داره و کلا بخوای این چرا ها رو بررسی کنی از حیطه تخصص منتقد خارجه، اینقدر کار سختی هست که حتی گیم دیزاینر های حرفه ای با سابقه کار زیاد هم بعضی وقتا درست انجامش نمی دن (نتیجش می شه یه بازی بد) و بینش خیلی خیلی عمیقی از بازی سازی و کلا هنر می خواد. اینکه منتقد بتونه اینا رو انجام بده خیلی فوق العادست ولی خوب مستحبه به قولی:D انجام دادنش ثواب داره ولی انجام ندی چیزی کم نمی شه ازت:D همه اینا نظر منن البته. خیلی هم نقد خون نیستم و شاید به همین دلیل اشتباه می کنم.
اصولا موقعی میشه نقد کرد که بخوای مثلا ایرادی بگیری وگرنه سیستم کمبت خوب هست تنوع داره دیگه اون کسی که منتقد چی میخواد بشکافه ؟! مثلا یکی میگه سیستم مبارزات صعیفه چرا اینجا دلیلش مهمه که مثلا چرا اینجوریه ولی وقتی خوبه دیگه منتقد نمیتونه هسته اتم بشکافه که
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اصولا موقعی میشه نقد کرد که بخوای مثلا ایرادی بگیری وگرنه سیستم کمبت خوب هست تنوع داره دیگه اون کسی که منتقد چی میخواد بشکافه ؟! مثلا یکی میگه سیستم مبارزات صعیفه چرا اینجا دلیلش مهمه که مثلا چرا اینجوریه ولی وقتی خوبه دیگه منتقد نمیتونه هسته اتم بشکافه که
دقیقا واسه همین می گم این کار گیم دیزاینر و بازیسازه و منتقد یا گیمر 99 درصد اوقات توانایی اینکه بگه چرا یه چیز خوبه رو نداره.
 
  • Like
Reactions: Destruction

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
دقیقا واسه همین می گم این کار گیم دیزاینر و بازیسازه و منتقد یا گیمر 99 درصد اوقات توانایی اینکه بگه چرا یه چیز خوبه رو نداره.
یه مبحث دیگه ای هم هست که چیزی که رضا میخواد و میگه منتقد باید چرایی خوب یا بد بودن فاکتور های بازی رو بررسی کنه، شدیدا پروسه طولانی و بلندی هست. :D عملا واسه نقد های نوشتاری جواب نمیده به نظر من. متنی که واقعا یه بازی رو بالا پایین بررسی کنه حداقل 5 هزار کلمه میشه و یه ربع خوندنش طول میکشه، این فرمت برای ویدئو های یوتیوب جوابگو هست، اما به صورت نوشتاری کمتر کسی میاد تحلیل به اون دقت رو بخونه، مخصوصا اگه هدفش صرفا آشنایی با بازی و سنجش سرگرمی اون باشه تا یاد گرفتن چیزی.
و یه نکته دیگه اینکه مخاطب نقد هم مهمه، گیمینگ یه مدیوم شدیدا چند وجهی هست. برا بررسی درست گیمپلی به مفهوم واقعی دیزاین و پیاده سازی، باید مکانیک های فیزیک بازی بررسی بشه. باید این دیزاین تو ستینگ مطرح بشه، هر سبک خودش استاندارد دیزاین و Specific Design داره که خودش چند کتاب اطلاعات و بررسی هست. راستش کسی که میره نقد IGN رو میخونه اصولا انتظار اینو نداره که ببینه چرا فاصله شهر اول از شهر دوم 50 سل هست و این وسط با چه فلسفه ای از کانتنت پر شده. :D فقط میخواد ببینه آیا بازی حال میده یا نه و اینکه گیمپلی و داستان چقدر بازی رو زنده نگه میدارن. :D
چیزی که رضا میخواد فکر کنم آنالیز بازی هست تا رویو کردنش. @REZA TAEL پیشنهاد میکنم Gamasutra سر بزنی، دقیقا بازی هارو از دیدگاهی که دوست داری بررسی میکن.
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,137
نام
طائل
یه مبحث دیگه ای هم هست که چیزی که رضا میخواد و میگه منتقد باید چرایی خوب یا بد بودن فاکتور های بازی رو بررسی کنه، شدیدا پروسه طولانی و بلندی هست. :D عملا واسه نقد های نوشتاری جواب نمیده به نظر من. متنی که واقعا یه بازی رو بالا پایین بررسی کنه حداقل 5 هزار کلمه میشه و یه ربع خوندنش طول میکشه، این فرمت برای ویدئو های یوتیوب جوابگو هست، اما به صورت نوشتاری کمتر کسی میاد تحلیل به اون دقت رو بخونه، مخصوصا اگه هدفش صرفا آشنایی با بازی و سنجش سرگرمی اون باشه تا یاد گرفتن چیزی.
و یه نکته دیگه اینکه مخاطب نقد هم مهمه، گیمینگ یه مدیوم شدیدا چند وجهی هست. برا بررسی درست گیمپلی به مفهوم واقعی دیزاین و پیاده سازی، باید مکانیک های فیزیک بازی بررسی بشه. باید این دیزاین تو ستینگ مطرح بشه، هر سبک خودش استاندارد دیزاین و Specific Design داره که خودش چند کتاب اطلاعات و بررسی هست. راستش کسی که میره نقد IGN رو میخونه اصولا انتظار اینو نداره که ببینه چرا فاصله شهر اول از شهر دوم 50 سل هست و این وسط با چه فلسفه ای از کانتنت پر شده. :D فقط میخواد ببینه آیا بازی حال میده یا نه و اینکه گیمپلی و داستان چقدر بازی رو زنده نگه میدارن. :D
چیزی که رضا میخواد فکر کنم آنالیز بازی هست تا رویو کردنش. @REZA TAEL پیشنهاد میکنم Gamasutra سر بزنی، دقیقا بازی هارو از دیدگاهی که دوست داری بررسی میکن.

نه آنالیز بازی نه، من قبلا دنبال همچین چیزی تو ریویو ها بودم اما دیدم به صورت عملی پاسخ گو نیست، همون تو یوتوب جواب میده یا در یک مقاله ای که حداقل تموم کردنش یک ماه طول میکشه تا بعد عرضه بازی که تب و تاب میخوابه و فایده ای نداره، بعدها به همین فرمت ریویو علاقه مند شدم به خاطر محدودیت هایی که داره.

مثلا یک بازی از صداگذاری عالی بهره میبره. اولین چیزی که به ذهنت میرسه اینه که صداگذاری در خلق بیشتر اتمسفر هست، که همین اتمسفر در خدمت پیشبرد داستان عمل میکنه، پس اینجا کلیت عنصر و هدفی که در خدمتشه رو داری.

میخوای در مورد چی حرف بزنی؟ صداگذاری
صداگذاری (در این بازی) به چی کمک میکنه؟ به اتمسفر
آخر همشون (در این بازی) راه به کجا میبرن؟ به روایت

اگر بتونی این رو با ذکر مثالی از یه تیکه بدون اسپویل بازی، یا هر شیوه ای دیگه ای(امکان نداری بخوای این کار رو انجام بدی و نتونی، اگر نتونی میشه بهونه و یعنی این کاره نیستی) به مخاطب برسونی، که به این خاطر هست که صداگذاری بازی عالیه یعنی کارتو درست انجام دادی. یعنی کل اون پاراگراف و یک مثال اجمالی که ازش کمک گرفتی، باید شگفت انگیز بودن رو بفهمونه یا انتقال بده به مخاطب. چون صدا گذاری در بازی های دیگه شاید در خدمت چیز دیگه ای دیگه ای باشن، و از قضا اون صدا گذاری هم عالی باشه. ما اگر هم به این بازی بگیم "از صدا گذاری عالی برخوردار است " و هم در مورد بازی دوم بگیم "از صدا گذاری عالی برخوردار است " (دو بازی در دو ژانر متفاوت)، دقیقا فرقی بینشون قائل نشدیم، در صورتی که به نظرم حتما باید گفته شده به چه گونه ای/نحوی/ هست که صداگذاری بازی عالیه (نه اینکه تکنیکش رو بخوای شرح بدی)...وگرنه هر بازی متا 95 عی نقدای شبیه به هم پیدا میکنه، دشمنا فوق العادن، محیط فوقالعادست، موسیقی فوق العادست، هر بازی متا 95عی این شکلی میشه دیگه.

من حرفم اینه، نه آنالیز بازی، البته من قبلاها همچین عقیده ای داشتم و شاید به خاطر شباهت کلی حرفایی که قبلا تو فروم میزدم با الان فکر کردی منظورم هنوز همونه :D

5-6 خط کم نیست خدایی.

عوضش میشه کار دیگه هم کرد. میشه گفت صدا گذاری با عالیه، بهترین چیزی بود که تو زندگیم دیدم، 5 خطی که رویو بهت اجازه اش رو در مورد صحبت در مورد صداگذاری میده، میشه اینطوری با کلمات هرز هم پر کرد.

وقتی میبینی این 5-6 خط به سطحی ترین شکل ممکن استفاده شده، قطعا به این نتیجه میرسی که میشه با چیزای بهتری پرش کرد، بالخره 5-6 خطه شوخی نیست.

این نوع نوشتار بالایی جای هیچ گونه دفاعی نداره. حتی با این محدودیت های ریویو که به نظرم خیلی هم لذت بخشه و باعث خلاقیت بیشتر میشه.
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
0yuo_untitled.png


رتبه اش هم با نقد های اخیر از 52 برگشته 49 تو بازی های برتر (با تشکّر از سایت خودمون :D)

پ.ن: نمره EDGE هنوز ثبت نشده
gamecritics قشنگ معلومه میخواد متارو بترکونه . لعنتی نمرشو گذاشته این اخرا بده تا حسابی بره رو اعصاب ملت . متا هم همون 94 میشه و اگه شانس بیاریم 95 :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: arash1996 and Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
رتبه اش هم با نقد های اخیر از 52 برگشته 49 تو بازی های برتر (با تشکّر از سایت خودمون :D)

پ.ن: نمره EDGE هنوز ثبت نشده
 
  • Like
Reactions: arash1996

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
اين ٨ ادج با اين ١٠ هايي كه اومده خنثي نميشه ?
ضریب اج در مقایسه با سایت‌هایی مثل IGN و Giant Bomb بالا نیست. اگر این چهارتا 10 اخیر هم ثبت نمیشدن باز میانگین از 95 تغییری نمی‌کرد چه برسه الان. 100 تا نقد ثبت شده برای بازی شوخی نیست. ممکنه GameCritics با یک امتیاز عجیب متا رو بکشه پایین فقط.
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,532
الان این کمبو چیزی خاصیه؟ دوبار آر 1 زدی. یه بار مثلث. دوباره آر 1.
L1 سپره ، R1 گرفتن تبر و R2 هم ترکیب میشه با اسکرولها و باز هم با L1 .. ، حالا جدا از اینکه چیزی نیست بیشتر خواستم جذابیت ترکیبشونو توی زمان کوتاه نشون بدم که لذت بخشه .
 
  • Like
Reactions: x-x and Cait Sith

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
والا سایتای خارجی هم همچین نقد نمیکنن 99 درصدشون،همشون بررسی میکنن

منم نگفتم حالا خارجی ها همه نقد میکنند اتفاقا اونا هم ریویو نویسی میکنند :D

خوب قطعا می شه حرفای جالب تری از تعریف سیخ شدن مو و ربطش به موسیقی زد، ولی اینکه عمیقا و حقیقتا بخوای بررسی کنی که چرا یک مکانیک خوبه یا هدفش چی بوده یا مثلا چرا تخریب پذیری وجود داره و کلا بخوای این چرا ها رو بررسی کنی از حیطه تخصص منتقد خارجه، اینقدر کار سختی هست که حتی گیم دیزاینر های حرفه ای با سابقه کار زیاد هم بعضی وقتا درست انجامش نمی دن (نتیجش می شه یه بازی بد) و بینش خیلی خیلی عمیقی از بازی سازی و کلا هنر می خواد. اینکه منتقد بتونه اینا رو انجام بده خیلی فوق العادست ولی خوب مستحبه به قولی:D انجام دادنش ثواب داره ولی انجام ندی چیزی کم نمی شه ازت:D همه اینا نظر منن البته. خیلی هم نقد خون نیستم و شاید به همین دلیل اشتباه می کنم.

دقیقا دلیلی که نقد خون نیستی با اینکه به ویدیو گیم علاقه داری همین هست که نقدی نمیبینی که بخونی!!

====

کلا این ریویو نویسی افتی شده، به جای اینکه دنبال زیباشناسی باشیم میخوایم ببینیم اون بازی صرفا باحال هست یا نه
 
  • Like
Reactions: reach usa

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
:D
چیزی که رضا میخواد فکر کنم آنالیز بازی هست تا رویو کردنش. @REZA TAEL پیشنهاد میکنم Gamasutra سر بزنی، دقیقا بازی هارو از دیدگاهی که دوست داری بررسی میکن.
آخ گفتی، همگی حتما این Game Design Deep Dive ها رو یه سری بزنید:D میان دقیقا روی اینکه چرا و چطور چنین چیزی وجود داره بحث می کنن. و البته همچین مقالاتی واسه نقد شدیدا افتضاح هستن، چون عمرا بتونی از روشون متوجه بشی بازی خوب هست یا نه، صرفا دلایل گیم دیزاینر در مورد اینکه چرا فلان چیز رو اینجور درست کردم رو می خونی. مثلا این میاد خیلی عمقی در مورد مرحله Clockworks Mansion صحبت می کنه که نه توی هیچ نقدی دیده می شه، نه اصلا به درد نقد و کسی که نقد می خونه می خوره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر