امتیازات God of War

میانگین امتیازات God of War


  • مجموع رای دهنده‌ها
    190
  • نظرسنجی بسته شده است .

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
دوستان این بحث پیش اومده رو به نظرم تموم کنید بهتره، تجربه ثابت کرده عاقبت خوبی نداره :D من قصدم بیشتر این بود که تاکید کنم رو خوندن نقد (حالا نه صرفا این بازی، بلکه همه بازی ها)، حقیقتا از کامنتم هم مشخص بود نمره بالایی قراره بدیم، نمیدونم چطور ۶ و ۷ رو از دل اون پیام درآوردید! باید یه کم ابهام ایجاد میشد وگرنه تابلو میشد نمره ده هست و ممکن بود اون تاکید رو خوندن نقد دیگه موثر نباشه. خلاصه یه تعداد اندکی از واکنش ها چندان جالب نبود که از نظر من ایرادی هم نداره، حداقل تا وقتی توهین نشه. در نهایت این رو هم بگم که من قبل از دیدن کامنت بهرام تو این تاپیک اصلا نمیدونستم نقد آماده شده، تا عصر به اینترنت دسترسی نداشتم و کامنتش رو که دیدم تازه متوجه شدم نقد برام ارسال شده :D خواستم بدونید حداقل از طرف بهرام هیچ گونه قصد و نیتی وجود نداشته، فقط میخواست اطلاع رسانی کنه. خودم هم خداییش هدفی نداشتم و انتظار هم نداشتم اینقدر موضوع حساس بشه، هر چند بازم میگم به نظر خودم موردی هم پیش نیومده و کامنت ها اکثرا دوستانه یا با لحن شوخی بودن :D در کل امیدوارم این موضوعی که صفحه قبل صحبتش بود، ادامه پیدا نکنه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نقد میتوانست نقد بهتری باشد.

نوشتن پاراگرافی که توضیح بده که "چرا" موسیقی گاو شگفت انگیزه، از کلمه شگفت انگیز در متن استفاده نشه حتی، ولی کل متن اینو برسونه که چرا موسیقی شگفت انگیزه، به جای این که :

«سیخ شدن موهای بدن» یک پدیده طبیعی است که بدن انسان هنگام مواجهه با «ترس»، «استرس» و «شادی» تجربه می‌کند. حال باید به این موارد، موزیک‌های نسخه جدید God of War را هم اضافه کنیم. تم اساطیری بازی به قدری با جو و شرایط بازی هم‌خوانی دارد که گویا بازی بر اساس این آهنگ‌ها ساخته شده‌ است. نزدیک‌ترین تجربه‌ای که می‌توان از لذت این جادوی بی‌نظیر نام برد، سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» ها است. «Bear McCreary» که قبلا هنر خود را در سریال‌هایی مثل «Da Vinci’s Demons» و «The Walking Dead» نشان داده بود، با آهنگ‌سازی این عنوان، یک بار دیگر ثابت کرد که یک استاد تمام عیار است. در کنار آهنگ‌های بازی، صداپیشگی بی‌نظیر شخصیت‌ها مخصوصا کریتوس در بالاترین سطح ممکن انجام شده ‌است. «Christopher Judge» صداپیشه جدید God of War نه تنها ثابت می‌کند که صدای او برای شخصیت کریتوس ساخته ‌شده، بلکه یکی از ماندگارترین شخصیت‌های موجود را به واسطه صداپیشگی خود در این نسخه، خلق کرده است.

^

الان تنها چیزی که از چند خط بالا نصیب خواننده میشه اینه که موسیقی بازی به قدری خوبه که موهای بدن رو سیخ میکنه، تم اساطیری با موزیک هم خوانی داره، و بقیه متن کارنامه آهنگساز. با 6 خط خیلی کارای بهتری میتونستی بکنی.


مثلا در مورد گرافیک بازی :

به شخص هیچ عنوانی را در طول زندگی گیمری خود تجربه نکرده‌ام که تا به این حد در بخش بصری دارای جزییات باشد
اید گفت کلمات در وصف گرافیک بازی ناتوان هستند
در تک تک صحنه‌های بازی دقایقی نظاره‌گر هنر استودیو سانتامونیکا بودم
لحظاتی که شخصیت‌های بازی با یک‌دیگر صحبت می‌کنند، دوربین بازی از پشت کریتوس به نزدیک شخصیت‌ها رفته و جزییات وحشتناک آن‌ها را به نمایش در می‌آورد

ببین اینا برا منتقد جملاته هرزه، کلماته هرزه در واقع کنار هم، اینا چیزی از گرافیک مخصوص گاو بهمون نمیگه، نوشتن این جملات شما رو از یه گیمرعادی به عنوان یه منتقد جدا نمیکنه، چون هر کسی میتونه ببینه این موضوع رو ببینه که " کلمات در وصف گرافیک بازی ناتوانه"، هنر ساتامونیکا و جزییات وحشتناک.

پیشنهادمم اینه که برای سری های بعد نقداتون، یه تیکه از بازی رو، بدون اسپویل بتونی در یه پاراگراف توضیح بدی «به طوری که»، کل پاراگراف اون "در وصف گرافیک بازی ناتوان بودن" رو به خواننده «انتقال» بده، تا اینکه دقیقا بگی "کلمات در وصف بازی ناتوانه"، این خیلی کلاس کارتو میاره پایین. این موضوع در مورد موسیقی، دیزاین و هر نکته ای میتونی به کار ببری، میتونی برای توضیح در مورد هر عنصر از بازی، اون تکه ای از بازی رو جدا که حامل بیشترین برجستگی این عنصره، موسیقی/گرافیک/دیزاین و ... و بقیه اش به هنر نویسندگیت بر میگردی که چطور تو 6 خط بتونی شگفت انگیز بودن رو به خواننده «برسونی»، نه اینکه بهش «بگی»

نقد پرچگالی عی نیست متاسفانه، من صفت های تعریفی رباد میببنم فقط پشت هر مکانیزم بازی. بدون اینکه بدونم چرا این مکانیزم ها فوق العادن.

با تشکر :D

خسته هم نباشی. :D

البته چیزی که ما خوندیم نقد نبود یک ریویو بود.
حمید دوستمون هم اشاره کرد اساسا این چیزایی که تو سایتهای فارسی/انگلیسی زبان میخونیم چه در سینما و چه در بازی نقد نیستند صرفا ریویو هستند که به صورت کلی بفهمی اون اثر رو باید ببینی/تجربه کنی یا نه

حالا وضع در سینما به واسطه قدمت و گستردگی خیلی بهتره ولی خب در ویدیو گیم هیچ، خیلی کم پیش میاد در چندسایت اصلی بازی فارسی زبانمون متنی پیدا کنیم که یک اثر رو واقعا نقد کنه و اون رو به تحلیل بکشونه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
خسته نباشید به نویسنده نقد.دوست داشتم در مورد مبارزات(تفاوتش در درجه های سختی بالاتر و همینطور عناوین هم سبکش) / طراحی مراحل / گوناگونی دشمنان و دیگر موجودات بازی توضیحات بیشتری داده بشه.
در مورد اینا نمیشه توضیح داد ! اگه کسی بخواد توضیح بده باید کاملا وارد جزییات شه و اونوقت صدای همه در میاد که اسپویل شد !
فقط بگم جذابیت گیم پلی به تنوعشه ! ترکیب کریتوس و پسر و اسکیل های شدیدا متنوع کریتوس که تک تکشون میتونن با هم ترکیب بشن ! حتی پس و پیشون کرد و کمبو جدیدی خلق کرد ! از اون طرف دشمنا هم وقتی از دو سه نوع متاوت باشن ! جهنم درست میکنن برای پلیر ! و به نظر کاملا هماهنگ و تمرین شده حمله و جاخالی و واکنش نشون میدن !
جلوی هر دشمن باید استراتژی متفاوت و طلسم های متفاوتی به کار ببرید
....
در مورد سختی بازی هم نمیدونم تفاوتشون روی درجات مختلف چطوره ! ولی روی درجات بالا سخت ترین بازی که تو عمرتون تجربه میکنید !

اگه بخوام مثال از قدرت بعضی دشمنا بزنم (حاوی اسپویل از مانستر ها و دراگر ها)
مثلا یه تیپ دشمن میاد هیکلش نصف کریتوس (شبیه شاه شب هستن) من جون کریتوس رو مکس کردم ! بازم طرف گرزش رو کوبید زمین من از فاصله شش هفت متری طرف مردم با همون یه ضربه ! وحشتناک اصلا ! یا بعضیا هستن که جونشون با سرعت نور پر میشه ! باید انقدر سریع کمبو بزنید که از سرعت پرشدن جونشون جلو بیفتید ! یا گرگینه هایی که به شدت سریعن و یا یه ضربه هم میکشن !هنوز دارم فکر میکنم چطور باید این تیکه ها رو رد کنم !
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
ممنون از دوستانی که نقد بازیو خوندن. اول از همه شیوه نگارش من ساده‌نویسیه و سعی می‌کنم از افعال ساده برای نوشتن مطالب خودم استفاده کنم. هم در زبان فارسی و هم در انگلیسی. دلایل گوناگونی هم داره، از جمله سهولت خوندن نقد و گسترش نقد برای طیف وسیع‌تری از خواننده‌ها. البته باید ذکر کنم که این حرف یکی از استادان بنده با مدرک phd زبان انگلیسی بود و ایشون چندین مطلب گوناگون برای نشریه دانشگاه به ثبت رسونده بودند.
نکته بعدی این که، نسخه اولیه نقد یا همون چرک‌نویس، شاید شامل چندین هزار کلمه باشه که با توجه به صلاح‌دید خودم در نسخه نهایی نقد حذف شدند. به عنوان مثال قسمتی از نقد راجع به نژاد های مختلف که در بازی حضور دارند و تنوع اون‌ها نوشته بودم، اما در نهایت چیزی که خواننده انتظار داره، خوندن نقد و بررسی نه یک پیش‌نمایش یا راهنما قدم به قدم. یا مثلا سیستم مبارزات بازی واقعا نقدی بهش نیست و کسی که میره سراغ بازی انتظار داره مشکلات این بخش در نقد بخونه، نه شیوه کمبو زدن و استفاده از حرکات مختلف. البته در نشریه به دلیل فرمت متفاوتی که داره، این امکان وجود داشت که در یک ستون جانبی این نکات ذکر بشن.
در زمینه بخش بصری هم با وجود سایت دیجیتال فاندری، یوتیوب و تاپیک بازی واقعا همون نکاتی که ذکر کردم به نظرم کافی بود. برای موزیک‌های بازی هم همین طور. قطعا تعریف من از کلمه شگفت انگیز و فوق العاده، واکنش شیمیایی بدنم و سیخ شدن مو ها بود. کلمه‌ای که در مطالب خارجی هم خیلی از اون استفاده میشه. برای این بخش هم امکان این که بیام و در مورد ساز های مختلف، مدت زمان آهنگ و تعداد ترک‌ها صحبت کنم، بود اما دوباره به این نکته برگشتم که در حال نوشتن نقد هستم نه پیش‌نمایش بازی.
در کل این چیزیه که من یاد گرفتم و قطعا ممکنه نقص‌ها و کمبود هایی داشته باشه، اما در نهایت سعی کردم تا به بهترین نحو ممکن بازی بررسی کنم. البته ذکر این نکته هم ضروری که نوشتن نقد یک بازی بی‌نقص خیلی سختر تر از نوشتن نقد یک بازی ضعیف.
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
بازي امتيازات بالاي داره و همتون خوشحال هستيد الكي كسي رو از خودتون نرنجونيد حيفه واقعا
بهرام هم نقد خوبي نوشت ممد هم دستش درد نكنه به خوب كسي داد نقد كنه
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
PSX Extreme 10/10 ثبت شد
This brutally violent mythological adventure was the last place I ever thought I’d find deep, meaningful ruminations on what it is to be a father, and the sacrifices involved. God of War is brilliant in ways I never thought games could be. That it’s also perhaps the most highly polished game I’ve ever played, with unsurpassed presentation and mechanics, is actually secondary to the fact that it generated in me the kind of childlike awe I haven’t experienced in decades. I have been writing about video games for almost 20 years now, and in all that time I have never given any game a perfect score. Until now.
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
البته چیزی که ما خوندیم نقد نبود یک ریویو بود.
حمید دوستمون هم اشاره کرد اساسا این چیزایی که تو سایتهای فارسی/انگلیسی زبان میخونیم چه در سینما و چه در بازی نقد نیستند صرفا ریویو هستند که به صورت کلی بفهمی اون اثر رو باید ببینی/تجربه کنی یا نه

حالا وضع در سینما به واسطه قدمت و گستردگی خیلی بهتره ولی خب در ویدیو گیم هیچ، خیلی کم پیش میاد در چندسایت اصلی بازی فارسی زبانمون متنی پیدا کنیم که یک اثر رو واقعا نقد کنه و اون رو به تحلیل بکشونه
والا سایتای خارجی هم همچین نقد نمیکنن 99 درصدشون،همشون بررسی میکنن
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
The Sydney Morning Herald
10/10

ثبت شد

As someone who was never a fan of Kratos and his puerile antics in the past, I can't believe how much I love the new God of War. Like Tomb Raider before it, the series has managed to keep something of its heritage while grounding its previously inaccessible main character and filling the whole experience with depth and feeling.

And while there are a lot of comparisons to draw between the two revived series — especially the similarly structured and excellent Rise of the Tomb RaiderGod of War has done it without wiping the narrative slate clean, and that's to its great credit.
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,137
نام
طائل
نقد همینه دیگه، فقط می گن فلان چیز خوبه یا بده. اینکه چرا خوبه یا بده رو اگه منتقد می تونست انجام بده که می شد گیم دیزاینر نه منتقد:D

نه بابا فکر میکنی، در همین چارچوب های نقد میشه انقدر قشنگ میشه صحبت کرد که آخرش نتیجه کار رو میبینی واقعا لذت میبری :D

اون پیشنهادم در جهت پیشرفت دوستمون دادیم، اگر مث دوستان دیگه فکر میکنی چون نقد های خارجی هم همینه پس تو حق داری پیشرفت نکنی و در این نقطه استپ بخوری خود دانی .

چون به نظر من این نقدی که نوشتی نقدی نبود که خاصت کنه، یکی ببینه بگه آووو این نقد بهرامه، اینو میتونست معین رضا هاشم هر کی نوشته باشه، منم میدونم جاهای دیگه هم تعریفی نداره، این که جاهای دیگه هم همینطوریه خب اصلا ربطی به بحث ما نداره.

شاید تلاش بسیار کردی اما خروجی بد در اومده، رفتی یه دور دیگه گاد آور 3 رو زدی اما هیچ خروجی نداده تو نقدت. این ایراد هم + ایراد قبلی بهت وارده.

برو حال کن خدایی حرفای خیلی خوبی دارم بهت میزنم و برات وقت میزارم در صورتی که این موضوع اصلا برام مهم نیست :D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
نه بابا فکر میکنی، در همین چارچوب های نقد میشه انقدر قشنگ میشه صحبت کرد که آخرش نتیجه کار رو میبینی واقعا لذت میبری :D
خوب قطعا می شه حرفای جالب تری از تعریف سیخ شدن مو و ربطش به موسیقی زد، ولی اینکه عمیقا و حقیقتا بخوای بررسی کنی که چرا یک مکانیک خوبه یا هدفش چی بوده یا مثلا چرا تخریب پذیری وجود داره و کلا بخوای این چرا ها رو بررسی کنی از حیطه تخصص منتقد خارجه، اینقدر کار سختی هست که حتی گیم دیزاینر های حرفه ای با سابقه کار زیاد هم بعضی وقتا درست انجامش نمی دن (نتیجش می شه یه بازی بد) و بینش خیلی خیلی عمیقی از بازی سازی و کلا هنر می خواد. اینکه منتقد بتونه اینا رو انجام بده خیلی فوق العادست ولی خوب مستحبه به قولی:D انجام دادنش ثواب داره ولی انجام ندی چیزی کم نمی شه ازت:D همه اینا نظر منن البته. خیلی هم نقد خون نیستم و شاید به همین دلیل اشتباه می کنم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر