Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
فکر کنم TR باید بره کره مریخ تا یک عده بی خیال این مقایسه ها بشن ، عجب:|
من فن شدید بازی های سونی هستم ولی اولین TR حدود 10 سال قبل از اولین آنچارتد وجود داشته

Tomb Raider (1996)
tr 1996 خیلی با ریبوت فرق داره
در واقع میشه گفت انچارتد با الهام از رو TR یا IJ ساخته شده اما با یه سبک جدید که یسری از فن ها انکارش میکنن:|
حالا فرق TR ریبوت این بود که این بدبختا با اینکه خودشونم گفتن از رو انچارتد الهام گرفتن تا از نو بسازنش و با یه تم متفاوت ساختنش بازم یه عده .... میگن اسکیه البته فن های tr هم بعضیاشون همینجورین میخوان بگن انچارتد اسکیه:|
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: WCW and hitman68

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,133
نام
امیر
والا اين الهام گيريا چيزه خاصي نيست كه يه عده اينقدر بزرگش ميكنن...يه سريا ميخوان بگن اين تومب ريدر اصلا شباهتي با آنچارتد نداره كه خوب محترمه...نظر خودشونه
اما واقعا الهام گيري چيزي نيست كه فك كنين مثلا يكي مياد ميگه اين مجموعه از آنچارتد الهام گرفته بگين كي ميخواين دست بردارين از مقايسه و اين حرفا و تازه تومب ريدراي قديميو بكشين جلو كه اثبات كنين نه اوني كه الهامو گرفته آنچارتده و از اين جور مباحث...اونجوري كه من ميدونم و از اين دو مجموعه تجربه كردم آنچارتد ها با الهام گيري از تومب ريدر به وجود اومدن اما نسبت به اونها بسيار بازياي خفن تري از آب در اومدن و خوب مديوم هاي اين سبكو چندين مرتبه ارتقا دادن...اين شد كه ايندفعه تومب ريدر با الهام از آنچارتد ريبوت شد و شد شبيه چيزي كه تو قسمتاي اخير ميبينيم...راستش از نظر من مقايسه بد نيست اونم توي دو تا بازي كه هم از لحاظ سبك هم از لحاظ استايل فوق العاده شبيه به همن و اين جور مقايسه هاي بين فن هاي بازياي شبيه به هم تو همه ي دنيا وجود داره...همونطور كه فيفا با پرو مقايسه ميشه و بتل با كال او ديوتي و بر خلاف خوشايند عده اي هم اين مقايسات تموم شدني نيستن و اتفاقا همين كل كلا نمكه صنعت گيمه و از طرفي همين رقابتاست كه موجب پيشرفت ميشه
 
  • Like
Reactions: s.snake2

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,332
والا اين الهام گيريا چيزه خاصي نيست كه يه عده اينقدر بزرگش ميكنن...يه سريا ميخوان بگن اين تومب ريدر اصلا شباهتي با آنچارتد نداره كه خوب محترمه...نظر خودشونه
اما واقعا الهام گيري چيزي نيست كه فك كنين مثلا يكي مياد ميگه اين مجموعه از آنچارتد الهام گرفته بگين كي ميخواين دست بردارين از مقايسه و اين حرفا و تازه تومب ريدراي قديميو بكشين جلو كه اثبات كنين نه اوني كه الهامو گرفته آنچارتده و از اين جور مباحث...اونجوري كه من ميدونم و از اين دو مجموعه تجربه كردم آنچارتد ها با الهام گيري از تومب ريدر به وجود اومدن اما نسبت به اونها بسيار بازياي خفن تري از آب در اومدن و خوب مديوم هاي اين سبكو چندين مرتبه ارتقا دادن...اين شد كه ايندفعه تومب ريدر با الهام از آنچارتد ريبوت شد و شد شبيه چيزي كه تو قسمتاي اخير ميبينيم...راستش از نظر من مقايسه بد نيست اونم توي دو تا بازي كه هم از لحاظ سبك هم از لحاظ استايل فوق العاده شبيه به همن و اين جور مقايسه هاي بين فن هاي بازياي شبيه به هم تو همه ي دنيا وجود داره...همونطور كه فيفا با پرو مقايسه ميشه و بتل با كال او ديوتي و بر خلاف خوشايند عده اي هم اين مقايسات تموم شدني نيستن و اتفاقا همين كل كلا نمكه صنعت گيمه و از طرفي همين رقابتاست كه موجب پيشرفت ميشه
دوست عزیز مقایسه بد نیس الهام هم بد نیست
موضوع اینه بعضی از دوستان قصدشون اینا نیس صرفا میخوان بازی رو الکی بکوبن :D
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,133
نام
امیر
دوست عزیز مقایسه بد نیس الهام هم بد نیست
موضوع اینه بعضی از دوستان قصدشون اینا نیس صرفا میخوان بازی رو الکی بکوبن :D
يه سري دوستان كه تكليفشون مشخصه :D خيلي نبايد بهشون خرده گرفت با يه لبخند مليح بايد رد شد فقط...من روي صحبتم با يه سري ديگه از دوستان بود:D
 
  • Like
Reactions: hitman68

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,888
نام
محمد حسین
واقعا چه اهمیتی داره کی از کی اسکی رفته یا الهام گرفته
هدف گیم لذت بردنه ،برین از بازی لذت ببرید
این هولیگان بازیها رو دست بردارید
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,091
نام
MohammadAli
Uncharted Lost legacy was a far more better Tomb Raider than new Tomb Raider

ناتی قبلا به اینا نشون داده توم ریدر چی و چجور باید باشه. انقدر که با نیدین و کلویی ارتباط برقرار کردم، کلهم الاجمعین با این لارا کرافت ریبوت شده تو دو نسخه کامل و بلند اخیر ارتباط برقرار نکردم. جفت بازیا هم از فراموش شدنی ترین تجربه های چند سال اخیر بودن، نه نکته خاصی و نه وجه تمایز خاصی.

آقا شما برو رابطه‌تون با نیدین و کلویی رو محکم‌تر کن، تو تاپیک توم‌ریدر چیکار میکنی؟ :D :))
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
نمیدونم مشکل از چشم منه یا واقعا تفاوت گرافیک آنچنانی نسبت به نسخه ی قبلی حس نمیکنم:-"
البته گرافیک برام اونقدر مهم نیست و در وهله ی اول ترجیح میدم که یه داستان درست حسابی و درگیر کننده برای این نسخه نوشته باشن... داستان ریبوت 2013 نسبتا خوب بود ولی با داستان Rise خیلی مشکل داشتم:-"
به جز این روی سیستم شوتینگ بازی هم کار کنن که حس و حال درست حسابی بهم نمیده... به جز اون بخش مخفی کاری بازی تو هر دو نسخه ی قبلی ضعیف بود... باز هم با ریبوت 2013 زیاد مشکل نداشتم ولی خب Rise گند زد به اعصابم:D
دوتا مقبره ی درست حسابی و دوتا پازل مشتی بذارن... به خدا قرار دادن پازل و مقبره از طرفدارها و فروش بازی چیزی کم نمیکنه:| الان بازی هایی مثل گاو و آنچارتد چندتا پازل میذارن برای سرگرمی اونوقت زشت نیست توم ریدر که همیشه با مقبره و پازل هاش شناخته میشد یه سری پازل آبدوغ خیاری فقط داشته باشه؟:-w
درکل من برای SoTR اصلا هایپ نیستم، همش هم به لطف RoTR ـه که باعث شد یه مقدار دلزده بشم ولی اگه بازی موفق بشه شدیدا خوشحال میشم و با کله میرم سراغش:x

پ.ن: اینم خدمت هیترهای گرامی که هرجا اسم لارا کرافت میاد باید در صحنه حاظر بشن;;)
Hate.gif

  • پازل‌ها در بازی دیگر پیچیده‌تر نخواهند بود بلکه بسیار حماسی، دلهره آور و مرگ‌بار هستند
خداوکیلی تو کدوم یکی از دو نسخه پازل ها پیچیده بودن که این یکی قرار نیست باشه:D
 
آخرین ویرایش:

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
اطلاعاتش خوبه مثل اینکه کاوش زیر اب هم داره اما دو نکته منفی داره یکی پایین گفتم یکی هم اینکه به نظر کمپین 13 ساعت بسیار کوتاهه بارم مراحل اصلی فقط در نظر بگیری
  • پازل‌ها در بازی دیگر پیچیده‌تر نخواهند بود بلکه بسیار حماسی، دلهره آور و مرگ‌بار هستند
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,332
اطلاعاتش خوبه مثل اینکه کاوش زیر اب هم داره اما دو نکته منفی داره یکی پایین گفتم یکی هم اینکه به نظر کمپین 13 ساعت بسیار کوتاهه بارم مراحل اصلی فقط در نظر بگیری
  • پازل‌ها در بازی دیگر پیچیده‌تر نخواهند بود بلکه بسیار حماسی، دلهره آور و مرگ‌بار هستند
من شخصا زیاد گشت و گذار میکنم
نسخه های قبل بالای 20 ساعت طول کشیدن
البته یکمم درجه سختی بالا میرم
15 ساعت اصلی + 5 ساعتم فرعی میشه 20 ساعت کافیه بنظرمح لا یکمم بچرخی میشه 25 ساعت
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
tr 1996 خیلی با ریبوت فرق داره
در واقع میشه گفت انچارتد با الهام از رو TR یا IJ ساخته شده اما با یه سبک جدید که یسری از فن ها انکارش میکنن:|
حالا فرق TR ریبوت این بود که این بدبختا با اینکه خودشونم گفتن از رو انچارتد الهام گرفتن تا از نو بسازنش و با یه تم متفاوت ساختنش بازم یه عده .... میگن اسکیه البته فن های tr هم بعضیاشون همینجورین میخوان بگن انچارتد اسکیه:|
آره آنچارتد درسته سبکش ازون الگو گرفته شده
اما آنچارتد تمام چیزهایی هست که توم ریدر نیست
شخصیت دوس داشتنی؟ نیتن کاملا دوست داشتنیه، لارا رو انقد عقب جلو کردن بازیارو من هیچ شخصیتی واسش متصور نیستم شیش تا ریبوت زدن واسش فقط، فقط یه دختری که به صورت غیرطبیعی مقاومه و هزار تا کماندو رو میکشه، چرا؟ چون علاقه داره به تاریخ
اتفاقات؟ تو آنچارتد اتفاقا هر چند خیلی حماسین اما باورپذیر، توم ریدر یهو هواپیما از آسمون میفته روت، به شعور آدم توهین میشه خب، من با ۲۵ سال سن با همچین چیزی هیجان زده بشم؟ meh
شخصیت های فرعی؟ فک نکنم حرفی بمونه. آنچارتد اکثر مراحل با دوستی رفیقی چیزی میری اتفاقات جالبی میفته توم ریدر شخصیت فرعی تقریبا وجود نداره جز اون یارو تپله که فرندزون شده :))
دیگه خسته شدم از تایپ کردن ولی آنچارتد خیلی خیلی کامل تر از توم ریدر حالا هر چقد هم توم ریدر از قرن ۱۸ ساخته شده باشه
 
  • Like
Reactions: D@SHR3ZA

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
آنچارتد 4 رو کسایی که بازی کرده باشن می دونن چقدر از TR به قول کوچولوها اسکی رفته! یه نمونه ش الان یادمه نیتن یه میخ داشت عینا عملکردش مشابه تیشه لارا بود... البته این نمونه کوچیکش بود.
بحثی نیست البته سازنده ها معمولا ترسی از گفتن اینکه از چه بازی هایی تاثیر گرفتن ندارن.


موش بخورت کوچولو که انقدر بانکمی :*
حالا حرص نخور
بالاخره از کسی میگفت اگر متا U4 زیر 93 باید در ناتی داگ تخته بشه غیر از این هم انتظار نمیره
واقعا این ریبوت TR مرزهای اسکی رو جابه جا کرده سراسر اسکی و تقلید دریغ از قطره ای خلاقیت یاد Tomb Raider Legend بخیر چقدر فوق العاده بود
البته سن اکثر دوستان قد نمیده و سنشون در حد همین ریبوت TR هستش و از سال 2012 فهمیدن TR چیه اصلا:-j
 
  • Like
Reactions: jhoobin

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر