Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
کلت ها به درک لباس قدیمیش رو بیارن D:

شورت و چکمه و لباس شکم باز D:
فرشاد تو هم دلت خوشه ها... اینا اون پازل های چالش برانگیز و مقبره های خفن رو نمیارن تو بازی و هر دفعه از یه تم معمولی با پازل های آبکی استفاده میکنن:-"
اونوقت انتظار داری لارا با لباس قدیمیش ببینیم؟ اونم وقتی که توی غرب این فمنیست های تندرو و متعصب گند همه چیز رو درآوردن:D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فرشاد تو هم دلت خوشه ها... اینا اون پازل های چالش برانگیز و مقبره های خفن رو نمیارن تو بازی و هر دفعه از یه تم معمولی با پازل های آبکی استفاده میکنن:-"
اونوقت انتظار داری لارا با لباس قدیمیش ببینیم؟ اونم وقتی که توی غرب این فمنیست های تندرو و متعصب گند همه چیز رو درآوردن:D
باید مثل بازی سازای ژاپنی بشن

هر لباسی میخوان تن شخصیتای زن بکنن هر بلایی میخوان سرشون بیارن این فمینیست ها هم به هیچیشون نباشه D:
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
این لارا ریبوت شده قرار نیست اون لارای جذاب وس.. باسه مثلا رنج دیده بیاد شورتک بدوه اینور اونور ! اصلا به تم بازی نمیخوره بعدم وقتی اون دو کلت و میبره های ثدیمی به تاریخ پیوستن این شورتک و.. به تاریخ رفتن
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
این لارا ریبوت شده قرار نیست اون لارای جذاب وس.. باسه مثلا رنج دیده بیاد شورتک بدوه اینور اونور ! اصلا به تم بازی نمیخوره بعدم وقتی اون دو کلت و میبره های ثدیمی به تاریخ پیوستن این شورتک و.. به تاریخ رفتن
مطمعن باش اگه میخواستن میتونستن بصورت ایتم اپشنال و انتخابی واسه شادی روح و روان (:D) فن های قدیمی هم که شده تو بازی قرارشون بدن ولی مسئله جای دیگس که بچه ها هم بهش اشاره کردن ....
 

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
551
نام
کامران
کاش square enix کلت های لارا و مخصوصا اون چیزایی که دوستان به اشاره کردن:D رو به صورت add-on قرار بده
قیمتش برای هم به شخصه واسم مهم نیست:D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
اونا رو هم گفتن برنمیگردونن:
دلیلشون که خیلی مسخره ـست کلا! :D
خوبه برای سالگرد 20 سالگی و شماره قبلی هرچیز کلاسیک و غیرکلاسیکی بود و نبود رو چپوندن تو بازی! رسما اسکین شماره اول رو گزاشتن، دیگه یک لباس قدیمی یا DLC و ... چیه ناز میکنند:-"
احتمالا قضیه همون ترس از فمنیسم ها و ایناست:|
 

linkorn90

کاربر سایت
Aug 3, 2010
775
نام
ارش
همون صداهای ناهنجاری که تحت فشار درمیاد ازش کافیه! :Dاخه تو محیط مصر با شورتک بپره اینور اون ور جور در نمیاد! ولی با dual pistol کامل موافقم.. ولی عوض ژنگولک بازی بیان پازل های ناب با همراه ریشه های قدیمی بگنجونن تو دل بازی
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
مطمعن باش اگه میخواستن میتونستن بصورت ایتم اپشنال و انتخابی واسه شادی روح و روان (:D) فن های قدیمی هم که شده تو بازی قرارشون بدن ولی مسئله جای دیگس که بچه ها هم بهش اشاره کردن ....
Rise روی PS4 داشت شکل قدیم لارا رو با همون گرافیک Psone منتها یادم نیست آیتم مایتمم داشت یا نه من زیاد دقیق نشدم

rotr_screenshot_classic_lara_190072016_1468926254.jpg
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,799
اگه بتونن انیمیشنهای لارا تو بازی رو نسبت به دو قسمت قبلی بهتر کنن عالی میشه توrise بیشترین چیزی که توی ذوق میزد همین انیمیشنهای ضعیف بازی نسبت به انحصاری های سونی بود .
 
  • Like
Reactions: Coffee Addicted

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر