«Ubisoft» سود زیادی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به دست می‌آورد

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
پرداخت‌های درون برنامه‌ای تجارت بزرگی برای کمپانی «Ubisoft» محسوب میشود. این کمپانی طی آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد پرداخت‌های درون برنامه‌ای (Microtransactions) «عامل افزایش دهنده‌ی بزرگی برای سودآوری» در ربع پیشین سال مالی برای این کمپانی بوده است.​

به طور دقیق یوبیسافت ۳۱۸.۵ میلیون یورو از چیزی که با نام «سرمایه‌گذاری مکرر بازیکن» (Player Recurring Investment) از آن یاد میکند در ۹ ماه اخیر به دست آورده است. این مقدار افزایش ۸۷.۴ درصد رشد نسبت به همین بازه در سال قبل مالی این کمپانی را نشان میدهد. درآمد حاصل از (Player Recurring Investment» (PRI» برابر با ۲۶.۷ درصد کل درآمد این کمپانی در این بازه بوده که نسبت به ۲۰.۹ درصد سال گذشته، افزایش داشته است.​

به گفته‌ی یوبیسافت این محتوی با توجه مقدار خرج پایین برای تبلیغات، تحقیقات و ساخت آن «High-margin» (نسبت بالای سود به خرجی که برای ساخت آن میشود) است. به عنوان مثال این کمپانی اشاره کرد که اسبی شعله ور در بازی «AC : Origins» را با مقدار ۱۵۰۰ از واحد پول درون بازی به فروش میرساند که معادل ۱۵ یورو در دنیای واقعی است.​

3351069-screenshot2018-02-13at8.47.17am.png

«PRI» در گزارش یوبیسافت شامل کالاهای درون بازی و محتویات اضافه (DLC) به همراه اشتراک‌ها و تبلیغات محسوب میشود. در تصویر پایین مقایسه‌ی بین درآمد «PRI» برای این کمپانی و کمپانی‌های «EA» و «Activision Blizzard» نشان داده شده است. همانطور که مشاهده میشود کمپانی «Ubisoft» از نظر درصد این درآمد نسبت به ۲ کمپانی دیگر عقبتر است هرچند که این کمپانی قصد دارد در قسمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای «این اختلاف را کاهش دهد». با توجه به این گفته میتوان انتظار داشت که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در عناوین آینده این کمپانی نیز حضور پررنگی داشته باشد و گسترده تر نیز بشود.​

3351073-screenshot2018-02-13at9.11.16am.png

«Ubisoft» همچنین اعلام کرد که انتظار دارد پیشرفت این کمپانی درباره‌ی «سرمایه‌گذاری بازیکن» در پرداخت‌های درون برنامه‌ای باعث رشد سود سهام این کمپانی بشود. عنوان «Rainbow Six Siege» در ماه دسامبر به رکورد جدیدی برای کاربران فعال دست یافت که با توجه به گذشت ۲ سال از عرضه‌ی بازی تحسین برانگیز است. با توجه به این موضوع که بازیکنان مدت زمان زیادی را با عناوین یوبیسافت سپری میکنند موقعیت مناسبی برای این کمپانی فراهم میشود تا محتویات بیشتری را به فروش برساند.​

در طی این گزارش از مدیر بخش مالی کمپانی یوبیسافت آقای «Alain Martinez» درباره‌ی نظرش نسبت به «Loot box» و مباحث پیرامون آن سوال شد که او در جواب توضیح داد کمپانی به «Loot box» به عنوان «درخواست برای کیفیت و انتخاب نگاه میکند ؛ به همین سادگی». برای اینکه این خرید عادلانه باشد، محتوای ارائه شده توسط کمپانی باید کیفیت مطلوبی داشته باشد و بازیکن حس کند به عنوان یک گزینه‌ی انتخابی در اختیار او است نه یک گزینه‌ی لازم. بازیکنان باید احساس کنند که میتوانند به صورت آزادانه این خرید را داشته باشند و در صورت نخریدن آن باز هم از بازی لذت ببرند.​

همچنین آقای مارتینز درباره‌ی مباحث اخیر پیرامون اینکه «آیا لوت باکس‌ نوعی قمار است ؟» اشاره کرد که این بحث بیش از حد بزرگ شده است. در حالی که به نظر اون در حال حاضر از حساسیت نسبت به این موضوع کاسته شده است و کمپانی احساس نمیکند «Loot box»ها از نظر مقررات اشکالی ایجاد بکنند.​

کمپانی «Ubisoft» تنها کمپانیی نیست که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای سود میبرد چندی پیش کمپانی «Activision» اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴ میلیارد دلار از این راه سود کرده است. سود کمپانی «Take-Two» نیز با تشکر از «GTA Online» بسیار زیاد است و در همین حال کمپانی «EA» اعلام کرد در ربع اخیر سال مالی بالغ بر ۷۸۷ میلیون دلار از پرداخت‌های درون برنامه‌ای سود کرده است.​

Read the whole post here.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
داستان اینجاست که اونا اینجوری حساب نمی‌کنن که بازیها رو بکنیم 70 دلار دیگه این درآمدها رو بذاریم کنار.
می‌شینن حساب می‌کنن که درآمد کلی بازی تقسیم بر نسخه‎های فروخته شده چقدره، این عدد ممکنه بالای 100 دلار باشه.
الان بازی 40 دلاری میاد تو بازار ما 300 هزار تومن. دو ماه دیگه قیمت روزهای اول GoW رو کنجکاوم ببینم بالای 400هزار تومن میره یا نه. قیمت RDR2 که 7-8 ماه دیگه میاد که دیگه دیدن داره:D
الان اگه بازیها از پایه بخوان 100 دلار یا بالاتر باشن به معنی واقعی کلمه دیگه باید بازی کردن رو گذاشت کنار (مننسبت به اون موقعی که می‌شد بازیهای PS3 رو 40-50 تومن خرید شاید درآمدم دوبرابر شده باشه و در عین حال خرجهای غیر گیمیم هم خیلی بیشتر شده) یا چشممون به ریجن هند و روسیه و چین (که روی کنسول اصلاً نیست همچین امکانی) یا هک و پایرسی و ... باشه.
بعد هم اکثر این چیزایی که تو بازیا به شکل لوت باکس و ... می‌فروشن دکوریه، من به شخصه هیچ اجباری واسه خریدشون ندارم و حتی اگه تو بازی هم به طور طبیعی گیرم نیاد ذره‌ای برام اهمیت نداره. لذت بردن من از بازی، تموم شدن بازی و حتی پلات شدن بازی هیچ کدوم وابسته به این خرجهای اضافی نیستن. با هر فرمونی که میرم به این نمی‌رسم که یه مدل دیجیتالی تو یه بازی باید اهمیتی برام داشته باشه. DLC داستانی بحثش سواست و چیز جدیدی هم نیست و 20 سال پیش رو PC اسمشون Expansion Pack بود.
یه موقع هم بازیهایی مثل Injustice2 رو داریم که یه شخصیت رو میخواد بفروشه 5-10 دلار (قیمت کل فایترپکها از بازی پایه روی PC بیشتره یعنی برای تعداد کمتر شخصیت نسبت به بیس بازی داره پول بیشتری می‌گیره). در این مواقع راهش اینه که DLCها رو نخری تا شرکت ورشکست بشه و درس عبرتی بشه برای بقیه اما گیمرها با دو تا توئیت و یه تیزر دست افشان آمادۀ خرید میشن کما اینکه بار چندمه که همین شرکت داره داره این رفتار رو بروز میده (Injustice 2 رو مثال زدم چون بازی‌ایه که دوسش دارم اما این مدیریت اقتصادیشون فاجعه‌بار بوده و تا این لحظه حتی یه DLCش رو هم حتی زمانی که تخفیف خورده بود نخریدم).
یه موقع هم دوبلۀ بازی به یه زبون دیگه رو میذارن به عنوان DLC پولی. اون بازیساز دیگه جز نوابغ روزگاره و اون گیمری که پول میده بابتش رو باید انداخت تو دریا.

این چیزایی که میگی اتفاقا خیلی مهمه واسه شرکتا که اینهمه روشون مانور میدن.نبود اکتی ۴ میلیارد در نمیاورد:D کلی ادم هم دیدم که +۱۰۰ دلار واسه این لوت باکس هزینه کردن. دقیقا یه سری چیزایی که یه زمانی با بازی کردن میشد باز کرد رو میزارن تو لوت باکس با drop rate زیر ۵٪. حالا تو بازی سینگل به کنار ، تو یه بازی مولتی واسه خیلیا مثل من مهمه که هرچند وقت یه بار ظاهر کاراکتر کاستومایز کنن که خب جدیدا تو بازی مثل siege -forhonor نمیشه صرفا با بازی کردن معمولی همه چیز رو به دست اورد. مخصوصا سیج که یه سری اسکین های خوبش بیخودی گرونه + واقعا نمیشه با روزی ۲ ساعت بازی کردن کل ایتم هارو باز کرد. حالا فرض کن یکی میاد ۶۰+۴۰ میده واسه گلد یا اولتیمیت ادیشن بازم به هیچی دسترسی نداره
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
این چیزایی که میگی اتفاقا خیلی مهمه واسه شرکتا که اینهمه روشون مانور میدن.نبود اکتی ۴ میلیارد در نمیاورد:D کلی ادم هم دیدم که +۱۰۰ دلار واسه این لوت باکس هزینه کردن. دقیقا یه سری چیزایی که یه زمانی با بازی کردن میشد باز کرد رو میزارن تو لوت باکس با drop rate زیر ۵٪. حالا تو بازی سینگل به کنار ، تو یه بازی مولتی واسه خیلیا مثل من مهمه که هرچند وقت یه بار ظاهر کاراکتر کاستومایز کنن که خب جدیدا تو بازی مثل siege -forhonor نمیشه صرفا با بازی کردن معمولی همه چیز رو به دست اورد. مخصوصا سیج که یه سری اسکین های خوبش بیخودی گرونه + واقعا نمیشه با روزی ۲ ساعت بازی کردن کل ایتم هارو باز کرد. حالا فرض کن یکی میاد ۶۰+۴۰ میده واسه گلد یا اولتیمیت ادیشن بازم به هیچی دسترسی نداره
من گفتم به شخصه برام مهم نیست. بله برای ناشرها خیلی منبع درآمد مهمی هستن چون یه عده حاضر برای یه اسکین تفنگ و یه کلاه و یه جلیقه حتی 1000 دلار هم هزینه کنن. ناتوانی اون افراد در کنترل شخصی اگه باعث میشه بازی من 60 دلار بمونه برام کوچکترین اهمیتی نداره.
حرف من این بود که گرون شدن بازیا در قبال حذف این پرداختها تو رنج 10-20 دلار نخواهد بود. مثلاً یه بازی 10میلیون نسخه بفروشه اما 1 میلیارد درآمدزایی داشته باشه در صورت حذف پرداخت درون برنامه‌ای حداقل باید نسخه‌ای 100 دلار فروش بفروش بره و امکان خرید و فروش نسخۀ دست دوم هم برداشته بشه. اون روزی که قیمت پایۀ بازیها شروع کنه به بالا رفتن شامل حال همۀ بازیها میشه.
من همین که یکی بخواد همۀ اسکینها و همۀ اسلحه‌ها و ... داخل یه بازی رو داشته باشه رو درک نمی‌کنم. تو 3-4 سال اخیر فقط یه بازی (Pubg) پولی رو بازی کردم که لوت باکسی بوده و اونم هیچ اجباری واسه خرید لوت باکس حس نکردم، عمدتاً بازی رو عریان شروع می‌کنم :D حتی بازیهای مجانی مثل Warframe یا Paladins هم هیچ فشاری رو من برای پرداخت داخل بازی وارد نکردن.
یه بازی مثل for honor یا بتلفرانت2 که قبل از خرید معلوم بود وضعیت اقتصاد درون بازی چه جوریه رو وقتی یه نفر می‌خره من دیگه هیچ گونه حق اعتراضی برای اون فرد قائل نیستم.
این قبیل رفتارهای مسموم ناشرها زمانی تغییر می‌کنه که مصرف کننده اونا رو مجاب کنه که رفتارش رو تغییر بده وگرنه فروش بتلفرانت 2 یک میلیون کمتر از پیش بینی EA میشه اما با درآمدهای جانبی اون کمبود رو جبران می‌کنه و بعد از گزارش مالیش ارزش سهامش میره بالاتر!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Outer Heaven

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر