گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

گفتگو در 'مطبوعات و دنیای بازی ها' ایجاد شده توسط mrs_red96, ‏Feb 3, 2018.

  1. mrs_red96

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 13, 2017
    ارسال ها:
    1
    • گوگل ادوردز یک سیستم مزایده آنلاین است که در آن تجارت هایی که کمپین های تبلیغاتی با کیفیت دارند می توانند با هزینۀ کمتر، بهترین رتبه را به دست آوردند.
    • شما می توانید با استفاده از تاکتیک هایی مانند زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (رایانه های دسکتاپ یا موبایل)، هزینه تبلیغ در گوگل خود را مدیریت کنید.
    • میانگین هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل در Search Network بین ۱ دلار تا ۲ دلار است. (تبلیغات گوگل به دو شبکه Search Network و Display Network تقسیم می شوند. زمانی که تبلیغ دهنده گزینه Search Network را انتخاب می کند، تبلیغ مورد نظر به صورت لینک متنی در نتایج جستجو نمایش داده می شود، اما در Display Network تبلیغات بنری (یا چند رسانه ای) بر روی تعداد زیادی وب سایت نمایش داده می شود. برای مثال فروشگاه بامیلو یکی از استفاده کنندگان فعلیِ شبکه Display Network است). میانگین هزینه به ازای کلیک در Display Network کم تر از ۱ دلار است.
    • گرانقیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (به زبان انگلیسی) نزدیک به ۵۰ دلار هزینه دارند. این کلمات کلیدی معمولاً مرتبط به صنایع یا تجارت هایی هستند که در بلند مدت سوددهی بسیار بالایی دارند، مانند بیمه ها یا شرکت های حقوقی.
    مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر یک کوئری جستجو را در کمپین تبلیغات خود وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدی است که دیگر تبلیغ دهندگان برایش پیشنهاد مبلغ خاصی را داده اند یا خیر.

    اگر دیگر تبلیغ دهندگان برای کلمه کلیدی موجود در کوئری جستجو پیشنهاد قیمت داده باشند، مزایده آغاز می شود. هدف از برگزاری این مزایده به دست آوردن Ad Rank یا همان رتبه آگهی است. Ad Rank همان رتبه ای است که تبلیغ در آن نمایش داده می شود.

    به این ترتیب گوگل بر اساس دو فاکتور موجود در تبلیغ، Ad Rank را محاسبه می کند و تصمیم می گیرد که کدام تبلیغ در چه جایگاهی در نتایج جستجو نمایش داده شود: بالاترین پیشنهاد و امتیاز کیفی تبلیغ.