بنیاد بازی‌های رایانه‌ای: بازی‌های رایانه‌ای خارجی بدون مجوز فیلتر می‌شود!

davoodd

کاربر سایت
Dec 4, 2017
38
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از ساماندهی عرضه بازی‌های خارجی و لزوم دریافت مجوز از این بنیاد برای انتشار بازی‌ها خبر داد.پ

به گزارش تسنیم، مدیرعامل بنیاد بازی‌های یارانه‌ای افزود: "اگر فروشگاه عرضه کننده بازی مجوز مربوط را نداشته باشد، حداقل برخوردی که با آن می‌شود فیلترینگ است، بنابراین از ۱۵ بهمن‌ماه هر بازی خارجی و هر سایتی که بخواهد عرضه تجاری در کشور داشته باشد با استناد به ماده ۹ قانون برخورد با تخلفات حوزه فضای مجازی و ماده ۳ مصادیق محتوای مجرمانه باید از بنیاد پروانه بگیرد."

منبع:
ایستگاه خبر؛ پنج‍شنبه ۱۴ دی

ویرایش:اینستاگرام مدیر عامل بنیاد ! میتونید نظرات پر مهر خودتون رو نثارشون کنید !
Hassan Karimi (@hasankarimi) • Instagram photos and videos
 
آخرین ویرایش:

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137
خدا رو شکر حداقل ما که دیجیتال میخریم فرقی بحالمون نمیکنه!
ببین چطوری به مرگ گرفتنمون که به تب راضیم!

واقعن همین طوره که می گید!
به احتمال زیاد همون طور که قبلن گفتم قیمت گیفت ها رو هم افزایش میدن، فروشنده ها و دلال ها فقط منتظرن یه بهانه و شرایط پیش بیاد بکشن رو قیمت ها


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jjhha

کاربر سایت
Oct 18, 2010
966
این رو توی تلگرام خوندم:
️گیمرها نگران فیلتر شدن بازی‌های محبوب‌شان نباشند

حسن کریمی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد طرح ضابطه‌مند کردن عرضه بازی‌های خارجی:
طرح جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ضابطه‌مند کرد عرضه بازی‌های خارجی در مارکت‌ ها و سایت های رسمی داخلی است.
قرار نیست در این طرح فعالیت مارکت‌های محبوب خارجی مثل استیم، اوریجین، بتل نت و سرورهای کنسول‌ها و... محدود شود، گیمرها نگران نباشند
طبق طرح بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عرضه کننده‌های بازی‌های خارجی رایانه‌ای و موبایلی که می‌خواهند این بازی‌ها را به صورت تجاری در مارکت‌ها و وب سایت‌های داخلی منتشر کنند، باید از سال۹۷ «پروانه عرضه» بگیرند.

خب بنظرم دیگه باید بیخیال خرید بازی فیزیکی بشیم، حداقل دوستانی که مثل من تهران نیستن، چون امکان خرید فیزیکی خیلی از بازی ها دیگه ممکن نیست و اونایی هم که باشه گرون تر میشه


Sent from my iPhone using Tapatalk



خیلی خیلی ببخشید واقعا از شما و دوستان معذرت میخام یاد شعر یه باباهایی می افتم که میگفت


تو هم که حتی توی این شرایطم ......................
تو هم که هر دفعه که مارو میبینی ....................
 

amooei

کاربر سایت
Nov 14, 2013
195
خب دوستان تاپیک مخصوص این داستان جدید رو زدن، این رو در ( خارج از تاپیک ) نوشته بودم اینجا هم کپی می کنم؛ اینجوری خیلی به ضرر گیمرها میشه




Sent from my iPhone using Tapatalk
هرکی بازی ارزون استیم میخواد با من در ارتباط باشه
تلگرام:
OFlashP
 

lycan1367

کاربر سایت
Jun 25, 2009
342
نام
مهران
داریم تو شعب ابی طالب زندگی می کنیم
هم خارجیا تحریممون کردن هم داخلیا
راستی چرا دولت این همه با ملت دشمنی داره؟
به دلیل اینکه از خارج تو رو عضو همون اقلیتی تو ایران میبینن که دهنه خود مارو سرویس کردن نمیدونن همه از اون اقلیت نیستن .....
از داخلم حالا همون اقلیت نمیخوان مردم با 4 جا دیگه در ارتباط باشن چون اینجوری مردم میفهمن تو چه لجنی دارن زندگی میکنن چقدر از حق حقوق شهروندی خودشون عقبن و بی خبرن ازش.. چون نمیخوان ببینی که داری استثمار میشی و کوچکترین تفریحو امکاناتی که یه انسان برا شاد شدن نیاز داره ازت گرفتن تازه چند وقت یه بار با یه چماغم میزنن تو کلت ........
 

alitriple

فعال تالار نینتندو
کاربر فعال
Nov 12, 2008
2,388
نام
Ali
طرح دریافت عوارض از فروش بازی‌های خارجی در راه مجلس!(بفرما گل بود به سبزه نیز اراسته شد)
6579626810.gif


دبیر جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران در تشریح مزایای لایحه پیشنهادی بودجه سال 97 برای طرح دریافت عوارض از فروش بازی‌های رایانه‌ای خارجی گفت: در راستای برخی حاشیه‌سازی‌ها برای نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از عوارض فروش بازی‌های خارجی، مقرر شد تشکل واحد و منسجمی با نام «خانه بازی‌‌سازان» ایجاد شود تا این درآمد به صورت شفاف و با نظارت و پیشنهاد بخش خصوصی برای صنعت گیم هزینه شود.

«هر محتوایی نمی‌تواند در کشور بصورت تجاری عرضه شود و مهمترین مزیت دریافت عوارض از بازی‌ها نظارت و رصد بازار این صنعت خواهد بود»

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حمزه آزاد با بیان اینکه طرح عوارض برای عرضه تجاری بازی خارجی با توجه به شرایط تحریم‌ها در ایران بسیار هوشمندانه است، درباره چرایی آن گفت: ما شاهد ورود بی‌رویه و بدون ضابطه بازی‌های خارجی فارسی شده در ایران بودیم که باید قبل از انتشار از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز لازم را دریافت می‌کردند؛ اما وقتی یک محصول در کشوری بخواهد عرضه تجاری شود باید طبق قوانین آن عمل کند و وقتی نهادی حاکمیتی مثل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که کلیه مجوزها و نظارت بر تولید و نشر بازی‌ها به عهده اوست، فروشگاه‌هایی دیجیتالی داخلی سر خود نمی‌توانند تشخیص دهند چه چیزی خوب و چه چیزی بد است.

وی گفت: هر محتوایی نمی‌تواند در کشور بصورت تجاری عرضه شود و مهمترین مزیت دریافت عوارض از بازی‌ها نظارت و رصد بازار این صنعت خواهد بود.

آزاد با اشاره به اینکه دریافت عوارض از فروش بازی‌های خارجی به کشور، می‌تواند با هزینه‌کرد درست، کارهای زیرساختی و توسعه‌ای مناسبی در گیم ایران داشته باشد و باعث بیشتر اهمیت دادن به گیم داخلی شود، افزود: اکنون سرمایه‌گذاران به فکر فارسی سازی و انتشار بازی‌های خارجی در ایران هستند تا سرمایه‌گذاری بر تولید بازی‌های داخلی! و ادامه‌ی این روند باعث نابودی تولید داخل می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده هزینه شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز روی نیروی انسانی متمرکز است و مسلما بخش عظیمی از این هزینه‌ها باید توسط خود آن‌ها تامین شود، خاطرنشان کرد: اما در این بین زیرساخت‌هایی در خصوص حرفه‌ای‌تر و راحت‌تر کار کردن بازی‌سازان اعم از رندرینگ، موشن کپچر، سرور و خدمات ابری و تجهیزات سخت‌افزاری تولید، می‌تواند کمک زیادی انجام دهد. همچنین بسته‌های تبلیغاتی و برنامه‌هایی برای دیده شدن بازی‌های ایرانی نیز لازم است تا مخاطبان از حضور این بازی‌ها مطلع شوند.

دبیر جشنواره بازیسازان مستقل ایران تاکید کرد: در همین حال بحث‌های توسعه‌ای و آموزشی حوزه گیم در شهرستان‌ها و کمک به رویدادهای این حوزه و حضور در مناسبت‌های بین‌المللی نیز می‌تواند از موارد دیگری باشد که درآمد حاصل از عوارض می‌تواند در آن بخش، صرف شود.

این فعال صنعت بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: هر چند این عوارض رقم بالایی نیست اما در وضعیت فعلی کشور که بودجه مشخصی در این حوزه وجود ندارد و حتی صندوقی که بتواند تسهیلاتی به بازی‌سازان بدهد دیده نمی‌شود، تزریق این عوارض به گیم کشور می‌تواند موثر واقع شود.

آزاد در مورد اینکه بهتر است این عوارض از کدام رسته فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دریافت شود گفت: مسلما با توجه به اینکه حوزه گیم جزو معدود مواردی است که بالای ۲۰ میلیون نفر روزانه با آن سر و کار دارند، فشار اقتصادی به آن‌ها منصفانه نیست و چنین عوارضی باید از ناشر آن بازی خارجی یا مارکت گرفته شود.

دبیر جشنواره بازیسازان مستقل ایران گفت: با تعاملات خوبی که بازی‌سازان با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بخصوص مدیریت جوان و فعال آن دارند، پیشنهاد شد این درآمدها با نظارت و پیشنهاد بخش خصوصی هزینه شود تا شک و شبهه‌ای در این خصوص ایجاد نشود.

آزاد افزود: در همین راستا تشکل واحد و منسجمی با نام «خانه بازی‌‌سازان» در حال شکل‌گیری است که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و کلیه فعالان حوزه گیم می‌توانند به عضویت آن درآیند تا این تشکل پیگیر مطالبات بخش خصوصی در حوزه گیم کشور شود. این تشکل با انتخابات آزاد مسوولان خود را خواهد شناخت و تماما توسط بازی‌سازان اداره می‌شود و بخش حاکمیتی نقشی در آن ندارد. به پیشنهاد مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این تشکل می‌تواند ناظر بر هزینه‌کرد پول دریافت شده از عوارض فروش بازی‌های خارجی باشد تا برای همگان شفاف باشد که این پول خرج چه فعالیت‌هایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمک مجلس شورای اسلامی این طرح به تصویب برسد تا کمک حداقلی به این حوزه در قدم اول صورت پذیرد و گفت: چنین طرح‌هایی در کشورهای مختلفی از جمله هند و طرح‌های دیگری در کشورهای کره، ژاپن، چین و ... برای کمک به صنعت گیم در آن کشورها اجرایی شده که مفید فایده بوده است.

منبع شهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ATAR and Ps42014

alitriple

فعال تالار نینتندو
کاربر فعال
Nov 12, 2008
2,388
نام
Ali
اخذ عوارض از بازی‌های رایانه‌ای خارجی اجحاف در حق کاربران ایرانی/ با تصمیمات اشتباه راه برای دسترسی غیرقانونی به بازی‌ها باز نشود
سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دریافت عوارض از بازی‌های خارجی منطقی نیست، گفت: می‌توان با شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های خارجی مذاکره کرد که بازی‌ها را با توجه به فرهنگ ایرانی و شئونات اسلامی اصلاح کنند.


بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از پیشنهاد اخذ عوارض برای بازی‌های رایانه‌ای خارجی، گفت: اگرچه ظاهرا مطرح شده که درآمد حاصل از این عوارض به منظور توسعه زیرساخت‌های مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای داخلی در نظر گرفته می‌شود؛ اما چرا هزینه این توسعه باید از جیب مردم پرداخته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرفتن عوارض در زمینه‌های مختلف نظیر عوارض خودروهای ورودی، بازی‌های رایانه‌ای و... به نوعی جریمه مردم است و در حق آنها اجحاف می‌شود.

وی بیان کرد: امروزه مردم از کانال‌های قانونی از این بازی‌های خارجی استفاده می‌کنند که البته بخشی از آنها به دلیل همخوانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و با سفارش مارکتینگ‌های داخلی اصلاح شده است، اما اگر عوارضی در نظر گرفته شود و شرکت‌های داخلی نتوانند آن را پرداخت کنند و از عرضه این بازی‌ها به صورت قانونی جلوگیری شود، جامعه مخاطب ایرانی ناچار از راه‌های غیرقانونی نظیر فیلترشکن، App store و... بازی‌ها را دانلود و استفاده می کنند که در این صورت نمی‌توان بر محتوای آن نظارت داشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دریافت عوارض برای بازی‌های خارجی منطقی نیست؛ اگرچه دریافت عوارض از بازی‌های خارجی را منبعی برای توسعه بازی‌های داخلی می‌دانند اما چنین رویکردی، انحصار ایجاد می‌کند زیرا تولیدکننده‌های داخلی باید در فضای رقابتی رشد کنند و توانایی‌های خود را افزایش دهند.

پارسایی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی باید بتوانند نیاز مشتری را برآورده کنند، ادامه داد: در شرایطی که مردم ناچار به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بی‌کیفیت داخلی شوند حقوقشان پایمال می‌شود؛ ولی اگر شرکت‌های تولیدکننده داخلی بتوانند بازی‌های باکیفیت ایجاد کنند می‌توانند مخاطب ایرانی را جذب نمایند؛ فضای رقابتی عاملی برای شکوفایی توانایی‌های تولید کننده داخلی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: می توان با شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های خارجی مذاکره کرد که بازی‌ها را با توجه به فرهنگ ایرانی و شئونات اسلامی تغییر دهند و این شرکت‌ها به احتمال زیاد با این درخواست موافقت می‌کند چرا که می‌خواهند مشتری‌های خود را در ایران حفظ نمایند.

منبع ایسنا
 

Ps42014

کاربر سایت
Jun 24, 2017
137

وی بیان کرد: امروزه مردم از کانال‌های قانونی از این بازی‌های خارجی استفاده می‌کنند که البته بخشی از آنها به دلیل همخوانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و با سفارش مارکتینگ‌های داخلی اصلاح شده است، اما اگر عوارضی در نظر گرفته شود و شرکت‌های داخلی نتوانند آن را پرداخت کنند و از عرضه این بازی‌ها به صورت قانونی جلوگیری شود، جامعه مخاطب ایرانی ناچار از راه‌های غیرقانونی نظیر فیلترشکن، App store و... بازی‌ها را دانلود و استفاده می کنند که در این صورت نمی‌توان بر محتوای آن نظارت داشت.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: می توان با شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های خارجی مذاکره کرد که بازی‌ها را با توجه به فرهنگ ایرانی و شئونات اسلامی تغییر دهند و این شرکت‌ها به احتمال زیاد با این درخواست موافقت می‌کند چرا که می‌خواهند مشتری‌های خود را در ایران حفظ نمایند.
-%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%AF']منبع ایسنا[/URL]


ایشون هنوز تعریف های ابتدایی رو هم نمی دونن App Store که فروشگاه نرم افزاری اپل هست چه ربطی به بازی های کنسول و PC داره! و جالب اینجاست بهترین و درست ترین راه که دانلود از App Store هست رو غیر قانونی می دونن و میذارن کنار استفاده از قند شکن! برای استفاده از App Store حتی لازم باشه هم باید از قند شکن استفاده کرد چون راه قانونی اون App Store هست یاد این افتادم که رسانه های داخلی با قند شکن توی تلگرام خبر میذاشتن (شاید هنوز هم از قند شکن استفاده کنن چون در حالت عادی سرعت پایینه) ، بعدش اون شرکت ها که هیچ وقت نمیان از ایران و قوانین اش پشتیبانی کنن چون اگر به فرض 1 درصد هم همچین بشه خود مخاطبان ایرانی استقبال نمی کنن و میرن دنبال ریجن های دیگه چون خیلی از بازی ها سانسور نزدیک به کامل باید بشه! و براشون سود نداره، و من موندم که چرا ایشون فکر می کنن بازار ایران برای اون شرکت ها خیلی مهمه که نمی خوان از دستش به بدن به هیچ قیمتی؟! واقعیت که اینطور نیست ایران از نظر اونا یه چیزی مثل کره ی شمالی هست حالا بخشی از بازی هایی که میاد دبی و امارات هم وارد ایران میشه، همین
همه هم که می دونیم منظورشون از بخش خصوصی چیه و قرار نیست این وسط معجزه ای برای بازی سازان ایرانی اتفاق بیافته
سرتون رو درد نیارم، نمی دونم چرا بعضی ها دل شون خوشه که گفتن سرویس های آنلاین گیم شیلتر نمیشن، عملن داره تهیه ی اصل خود بازی مشکل و گرون تر میشه!
بذار بهتون بگم چی میشه، قیمت بازی هایی که حالا مجوز بگیرن از نظر اخلاقی! چند درصد میره روش و گرون تر میشه، بازی های دیگه که مجوز نمی گیرن تقریبن همه ی بازی های درست و حسابی مثل بازی های راکستار ، فروشندگان ایرانی به بهانه ی اینکه این بازی (فیزیکی) رو با مشکلات و مخفیانه و غیر قانونی آوردن خدا تومن میکشن روی قیمت اصلی ، و چنان پوستی از گیمر بدبخت ایرانی کنده بشه که تا حالا سابقه نداشته، و بعد شما فکر می کنی در این شرایط که استقبال برای خرید بازی دیجیتالی بیشتر میشه ، سایت های فروشنده گیفت می ایستن نگاه می کنن؟ اونا هم روی قیمت های گیفت هاشون می کشن و ممکنه حتی تا دوبرابر قیمت هم بره روش


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ATAR and alitriple

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر