رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
فروش gta و cod صد در صد بخاطر بخش انلاين هست
نخير اشتباهه . حداقل براي فروش 85 ميليوني GTA v تا كنون كه از اشتباه هم چند درجه اون ور تَر هست .
خداروشكر بين بخش افلاين و انلاين بازي GTA V يه فاصله طولاني وجود داشت و آمار فروش بالآي بازي هم اومد .والا الان شاهد اين بوديم كه بخش سينگلش شرو وري بيش نيست و اصلا همه مردم واسه انلاينش بازي رو خريداري كردن .
من موندم اكتيويژن كه انقد پول پرسته ، و خب آمار فروش بازي هاش رو هم داره ، چرا مثل كاربر هاي اينجا انقد فهيم و دانا نيست كه بگه اقا بازي من كه به خاطر مولتي فروش ميكنه ، چرا بايد اين همه هزينه كنم اونم از نوع كلانش ، براي سينگل پلير بازي . خب بيام حذفش كنم ديگه . أكتي اينو نميفهمه هنوز .
يا با موفقيت چشم گير دستيني ١ احتمالا سر درد مزمن داشته كه اومده بخش داستاني و سينگل براي نسخه دوم گذاشته .
من كل حرفم اينه ، اينكه بگيم بازي x صرفا به خاطر مولتي فروش كرده اشتباهه كامل هستش . بلكه تو اين نوع بازي ها سينگل و مولتي مكمل همديگه هستن . اكثر بازي هاي پر فروش تاريخ و حال هم همونايي هستن كه هر دو بخش رو به زيبايي پوشش بدن .
نمونه مشابه : Uncharted 4 . GTAV . COD . و ...
فيفا تا قبل أضافه شدن بخش داستاني هم خيلي عالي ميفروخت ، چرا بهش أضافه كردن ؟
اين نكته رو أضافه كنم ، من كاملا واقف هستم كه مولتي در حالت كلي محبوب تَر هستش و پلير ها وقت بيشتري رو صرفش ميكنن .
ولي اينجوري هم نيست بگيم هر شركتي بخش افلاين بيخيال بشه و بچسبه به انلاين قطعا برندس ، كاري كه EA با NFS كرد رو ببينيد . چجوري دوباره روي أورد به بخش افلاين در مورد بازي .
يا يوبيسافت با Assassins Creed كه اومد كلي كواپ و ... أضافه كرد ، أما اخرش روي أورد به بخش كاملا افلاين و در زمينه فروش هم بهتر از نسخه قبل شد .
از اين نوع مثال ها زياد هست .
بحث من فكر ميكنم از مسير اصلي خودش خارج شده .
بحث اين هست كه بازي سينگل پلير وضعيت اقتصادي پيچيده اي دارند .
نه اينكه ، تمام بازي هاي انلاين در دنيا بيشتر از افلاين و سينگل پلير ميفروشن .
يا هر بازي كه داره فروش ميكنه به خاطر انلاينش هست اونم ١٠٠٪؜ و بخش سينگل عملا نقشي نداره وقتي ميگيم ١٠٠٪؜!!
تجربه انلاين و پرچم بالاي مايكروسافت و از اين دسته كل كل ها هم واقعا جاش توي بحث هاي تخصصي نيست . بهترين تجربه انلاين ميزان پلير هاي اون بازي خاص مشخص ميكنه و همينطور نقد هاي كه نسبت بهش ميشه .
اگه استنادتون اينه كه مايكرو بخش انلاين قدرتمند تري داره و سوني بخش سينگل پلير قدرتمندي رو داره ، و از طرف ديگه بگيد پلير به سمت انلاين تمايل داره و بخش داستاني مهم نيست ، كه اختلاف دو برابري PS4 و xone چه در سخت افزار و چه در نرم افزار خلاف اين رو ثابت ميكنه .
در كل اين بحث خيلي پيچيدس ، و تمام حرفي كه من سعي داشتم بزنم اينه كه اشتباهه بگيم سينگل پلير هيچ نقشي نداره در موفقيت يه اثر . چه بسا كه گاهي بيشترين فروش يه بازي مثل GTAV مديون بخش سينگل هست .
 

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
عزیزم یه سوال داشتم میون حرفت. چجوری نتیجه‌گیری کردی که هیلو ۵ با فروش ۵ میلیونی و گیرز ۴ با فروش ۳.۵ میلیون (با وجود لاین‌آپ و فروش ضعیف ایکس‌باکس وان) با مغز خوردن زمین؟ :D
یه چیزی داریم به اسم مقایسه با نسخه های قبلی و بازخوردها
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
یه چیزی داریم به اسم مقایسه با نسخه های قبلی و بازخوردها
هیلو فقط ۱ میلیون نسخه کمتر از نسخه قبلی فروخته و گیرز هم حدود ۲ میلیون. یجوری میگین با کله رفتن تو دیوار انگار الان فروششون زیر ۱ میلیون اومده. این افت فروش هم با توجه به فروش شدیدا ضعیف ایکس‌باکس وان کاملا قابل توجیه هست. تعداد کمی از افراد واسه یک یا دو تا بازی یه کنسولو میخرن.
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
هیلو فقط ۱ میلیون نسخه کمتر از نسخه قبلی فروخته و گیرز هم حدود ۲ میلیون. یجوری میگین با کله رفتن تو دیوار انگار الان فروششون زیر ۱ میلیون اومده. این افت فروش هم با توجه به فروش شدیدا ضعیف ایکس‌باکس وان کاملا قابل توجیه هست. تعداد کمی از افراد واسه یک یا دو تا بازی یه کنسولو میخرن.
اختلاف 14 با 5 میشه 1؟؟؟
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
اختلاف 14 با 5 میشه 1؟؟؟
۱۴ که نمیدونم از کجا دراومد ولی من اشتباها فقط امار امریکا رو در اورده بودم. هیلو ۴ حدود ۹ میلیون فروش تو جهان فروش کرده که بازم میگم این اختلاف طبیعیه چون هر چقد ایکس‌باکس ۳۶۰ موفق بود ایکس‌باکس وان ضعیف عمل کرد.
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
نخير اشتباهه . حداقل براي فروش 85 ميليوني GTA v تا كنون كه از اشتباه هم چند درجه اون ور تَر هست .
شما باز مثل اون قضیه آمار فروش PUBG یه چیزی تو ذهنت ساختی حاضر هم نیستی یه لحظه دقت کنی ببینی چی گفتم من همون اول. چند تا نقل قول می کنم شاید باز تکرار نکنی.
قطعا اگه آمار 2013 یا حتی 2015 رو گذاشته بودم می ذاشتم آفلاین، چون اون موقع همه به خاطر آفلاین خریده بودن بازی رو.
پ.ن: من هیچوقت نگفتم کل اون 85 میلیون به خاطر آفلاینه، حتی نوشتم که اگه آمار 2013 رو گذاشته بودم می نوشتم آفلاین بازی رو، منتها توی 2017 درصد کسایی که به خاطر آفلاین بازی رو خریدن اونقدری کمه که اصلا بازی رو آنلاین می شه به حساب اورد. مدارکمم همین بالاست.
پس نه، من در مورد کل 85 میلیون صحبت نمی کنم، در مورد فروش GTA V تو سال 2017، تکرار می کنم فقط سال 2017 دارم بحث می کنم و اینکه ادامه وار بودن فروش GTA V و اینکه بعد از 2-3 سال از آخرین عرضه هنوز توی 10 بازی پرفروش هر ماهه 100 درصد به خاطر بخش آنلاینه (از اونجایی که نسخه های قبلی توی بازی زمانی یکسان به هیچ عنوان همچین شرایطی رو نداشتن) و اگه نظری غیر از این دارید دقیقا به صورت شکمی و "من خودم واسه بچم به خاطر آفلاین خریدم" دارید نظر می دید نه از روی آمار. متاسفانه دیگه بحثتون Staw man خالص شده، یه حرفی توی دهن من یا بقیه می ذارید، با همون شروع می کنید به بحث کردن.
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
GTA IV آنلاین گولاخ نداشت، تو بازه 2011 و 2013 (3-5 سال بعد از عرضه) حدودا 5 میلیون فروخت.
On 11 March 2011, Take-Two announced that the game had sold over 20 million copies, with the Grand Theft Auto series surpassing a collective total of 100 million copies.[131] As of July 2013, the game has sold over 25 million copies.[132

GTA V این 5 میلیون رو توی 3 ماه اول 2017 (4 سال بعد از عرضه اصلی و 3 سال بعد از عرضه فرعی) فروخت.
Take-Two said that the game has moved 80 million units to retailers, including 5 million in the first three months of 2017

یا حتی واضح تر، آگوست امسال( که 3 سال از عرضه بر روی کنسول نسل فعلی می گذره) GTA V رتبه 2 فروش NPD بود. همون شرایط واسه IV میشه آگوست 2011 (منبع غیر ویکی)، که اصلا توی تاپ 10ـه NPD نیست!
دلیلش واضحه فکر کنم.

پ.ن: من هیچوقت نگفتم کل اون 85 میلیون به خاطر آفلاینه، حتی نوشتم که اگه آمار 2013 رو گذاشته بودم می نوشتم آفلاین بازی رو، منتها توی 2017 درصد کسایی که به خاطر آفلاین بازی رو خریدن اونقدری کمه که اصلا بازی رو آنلاین می شه به حساب اورد. مدارکمم همین بالاست.
داری باهامون شوخی میکنی یا ما رو گرفتی:D5 میلیون فروش نسخه فیزیکی یا دیجیتالی GTA IV در بازه 3تا5 سال پس از انتشارش چه ربطی داره که بگیم بخاطر بخش آنلاینش بوده نه آفلاینش و بیشتر این 5 میلیون نسخه رو آنلاین بازای حرفه ای تهیه کردن! و همینطور درباره GTA V هم همین داستانه.الان کسانیکه تازه کنسول میخرن و بیشترشون GTA V رو هم تهیه میکنن یا کسانیکه از قبل کنسول رو داشتن و الان بازی رو میخرن چطور میتونیم ربطش بدیم بخاطر آنلاینشه!

مثلا RDR II در سال اولش 15 میلیون نسخه میفروشه" این یعنی اینکه دیگه تقریبا هر کی آفلاین باز بوده خریدتش و از اون به بعد آنلاین بازای لوتی داش مشتی وارد گود میشن:D و فروش بالا و ادامه دار نسخه های فیزیکی و دیجیتالی RDR II مدیون آنلاین بازاست!!! آخه این چه تزیه!
مدارکتم فقط داره آمار فروش نسخه های فیزیکی و دیجیتالی رو نشون میده"ارتباطی به بخش آنلاینشون نداره؟! اینکه بخواید GTA IV و مهمتر از اون GTA V رو یه بازی آنلاین محور جا بزنید و بخش آفلاینش رو که برای بخش عمده خریدارای این سری حیاتیِ کم اهمیت جلوه بدید شبیه یه شوخیه.اینو به Daniel Ahmad بگید اکانت توییترشو میبنده و از دنیای گیم خداحافظی میکنه:D
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
90 درصد GTA V هایی که الان خریده میشه توسط افرادی که تازه سنشون به 18 میرسه و اولین بازی که میگیرن GTA V اینو فکر کنم خود Take-Two یا Rockstar یه بار گفته بود دقیق یادم نیست شایدم یکی از تحلیل گرها گفته بودن ...
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
شما باز مثل اون قضیه آمار فروش PUBG یه چیزی تو ذهنت ساختی حاضر هم نیستی یه لحظه دقت کنی ببینی چی گفتم من همون اول. چند تا نقل قول می کنم شاید باز تکرار نکنی.


پس نه، من در مورد کل 85 میلیون صحبت نمی کنم، در مورد فروش GTA V تو سال 2017، تکرار می کنم فقط سال 2017 دارم بحث می کنم و اینکه ادامه وار بودن فروش GTA V و اینکه بعد از 2-3 سال از آخرین عرضه هنوز توی 10 بازی پرفروش هر ماهه 100 درصد به خاطر بخش آنلاینه (از اونجایی که نسخه های قبلی توی بازی زمانی یکسان به هیچ عنوان همچین شرایطی رو نداشتن) و اگه نظری غیر از این دارید دقیقا به صورت شکمی و "من خودم واسه بچم به خاطر آفلاین خریدم" دارید نظر می دید نه از روی آمار. متاسفانه دیگه بحثتون Staw man خالص شده، یه حرفی توی دهن من یا بقیه می ذارید، با همون شروع می کنید به بحث کردن.
:| من شكمي نظر ميدم :)) كدوم آمار ؟
كدوم آمار دقيقا گفته GTAV تو سال ٢٠١٧ تمامي نسخه هاي فروخته شدش به خاطر انلاينه ؟ كجا رآك استار دقيقا أمده به چنين چيزي اشاره كرده ؟ اينا صرفا تحليل شما از فروش Gta هستش كه من مخالفش نيستم به صورت كلي البته . اما اينكه بگيم تمام فروشش بصىورت ١٠٠٪؜ در سال ٢٠١٧ به خاطر انلاينه يه اشتباه كامل هستش ، وقتي صحبت از ١٠٠٪؜ ميكنيد يعني اينكه حتي ١ نَفَر هم به خاطر سينگل بازي رو نخريده . ٢٠ ميليون PS4 فروخته شد تو سال ٢٠١٧ كه چند ميليون شايد تازه دارن گيم بازي ميكنن ؟ يعني از نظر شما امكان نداره كسي به خاطر سينگل بازي رو خريده باشه ؟الان كجاي اين حرف من غير منطقي هست ؟ يا حرف تو دهن بقيه ميزارم ؟
اتفاقا من بيشتر وقت گيميم صرف انلاين ميشه .
بحث پلتفرم و بازي هم نيست كه بخواييم بگيم فن بازي بحثمون . صرفا بحث من اينه كه درست بحث بشه .
اينكه بگيم ١٠٠ ٪؜ فروشش به خاطر انلاين بوده اشتباهه .
اما اگه منظورتون اينه كه ، بيشتر فروش GTAV صد در صد به خاطر انلاينشه تو سال ٢٠١٧ اين حرف كامل قابل درك هست .
شايد برعكس شما درك درستي از حرف هاي من نداريد مثل همون قضيه PUBG
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
شاهد از غیب رسید! GTA V دوباره به رده نخست جدول UK رفت!

DTmN7tkW0AEbDoZ.jpg large.jpg

در ادامش از Ryan Brown که خبرای بخش گیم DailyMirror رو پوشش میده سوال میشه:
کدوم ... هنوزم داره GTA V رو میخره؟ که پاسخشم روشنه

DTmN7tkW0AEbDoZ.jpg largeJHVGJH.jpg

از زمان انتشار GTA V این 14هُمین باریه که میره بالای جدول!
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
شاهد از غیب رسید! GTA V دوباره به رده نخست جدول UK رفت!

View attachment 83345

در ادامش از Ryan Brown که خبرای بخش گیم DailyMirror رو پوشش میده سوال میشه:
کدوم ... هنوزم داره GTA V رو میخره؟ که پاسخشم روشنه

View attachment 83346
دقيقا همون بحث منطقي كه من در بالا بهش اشاره كردم :D
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
For December 2017 specifically, Rockstar said more people played GTA Online than ever before in the game's history.

حرف راکستار ۴-۵ روز پیش با اینکه آمار عددی نداده
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
من بحثتون رو خیلی کم دنبال کردم ولی فک کنم چند هفته پیش دیدم که بحث سر هزینه و درآمد بازی های داستانی تک نفره بود.
Remedy: The Traditional AAA Single Player Experience Is Really Expensive To Make, Costs Went Up 10x
البته این چیز جدیدی نیست قبلا کلیف بلزینسکی هم تقریبا همین حرف رو زده بود.
صحبت های مدیر ارتباطات Remedy Entertainment:
The reality is the traditional AAA single player experience is just really expensive to make. The expectation level from gamers is really high in terms of how long the game is, what sort of features it has, how good the production values are. All those things are very expensive to do. And if you go back 10 years, you could still say the console market is roughly the same size. In the end, the audience you’re selling to is relatively the same size but the cost of making the game is ten-fold these days. So that’s an obvious problem.
From a creative perspective, even when we made Alan Wake, it was like we spent all this time creating the characters, the universe, the rules and everything. It’s a place where you want the player to spend a longer period of time, and that’s hard to do in the traditional single-player space.
افسوس که رمدی اینطور تغییر استراتژی داد! هر چند تو این وضعیت اندک استودیوهای مستقلی که باقی موندن اگه تغییر استراتژی ندن نابود میشن باز همینکه باشن بهتره.
چیزی که مایکروسافت گفته تلخه ولی حقیقته! خصوصا در مورد استودیوهای مستقلی که پشتوانه مالی قوی ندارن، دیگه همون قسمت هایی که بولد کردم رو بخونید همه چیز رو توضیح داده.
با این حال به نظرم ناشرهای پولدار هنور می تونن تو سال چند تا بازی داستان محور تک نفره قوی داشته باشن، الان بجز EA دزد بقیه کم و بیش همینکار رو انجام میدن مایکروسافت هم باید همینکار رو انجام بده!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
:| من شكمي نظر ميدم :)) كدوم آمار ؟
كدوم آمار دقيقا گفته GTAV تو سال ٢٠١٧ تمامي نسخه هاي فروخته شدش به خاطر انلاينه ؟ كجا رآك استار دقيقا أمده به چنين چيزي اشاره كرده ؟ اينا صرفا تحليل شما از فروش Gta هستش كه من مخالفش نيستم به صورت كلي البته . اما اينكه بگيم تمام فروشش بصىورت ١٠٠٪؜ در سال ٢٠١٧ به خاطر انلاينه يه اشتباه كامل هستش ، وقتي صحبت از ١٠٠٪؜ ميكنيد يعني اينكه حتي ١ نَفَر هم به خاطر سينگل بازي رو نخريده . ٢٠ ميليون PS4 فروخته شد تو سال ٢٠١٧ كه چند ميليون شايد تازه دارن گيم بازي ميكنن ؟ يعني از نظر شما امكان نداره كسي به خاطر سينگل بازي رو خريده باشه ؟الان كجاي اين حرف من غير منطقي هست ؟ يا حرف تو دهن بقيه ميزارم ؟
اتفاقا من بيشتر وقت گيميم صرف انلاين ميشه .
بحث پلتفرم و بازي هم نيست كه بخواييم بگيم فن بازي بحثمون . صرفا بحث من اينه كه درست بحث بشه .
اينكه بگيم ١٠٠ ٪؜ فروشش به خاطر انلاين بوده اشتباهه .
اما اگه منظورتون اينه كه ، بيشتر فروش GTAV صد در صد به خاطر انلاينشه تو سال ٢٠١٧ اين حرف كامل قابل درك هست .
شايد برعكس شما درك درستي از حرف هاي من نداريد مثل همون قضيه PUBG
منظورم اینه که این همه پایداری فروش(که بعد از 3-4 سال هنوز صدر لیسته) صد در صد به خاطر وجود آنلاینه. نه اینکه 100 درصد افراد به خاطر آنلاین خریدن.
داری باهامون شوخی میکنی یا ما رو گرفتی:D5 میلیون فروش نسخه فیزیکی یا دیجیتالی GTA IV در بازه 3تا5 سال پس از انتشارش چه ربطی داره که بگیم بخاطر بخش آنلاینش بوده نه آفلاینش و بیشتر این 5 میلیون نسخه رو آنلاین بازای حرفه ای تهیه کردن! و همینطور درباره GTA V هم همین داستانه.الان کسانیکه تازه کنسول میخرن و بیشترشون GTA V رو هم تهیه میکنن یا کسانیکه از قبل کنسول رو داشتن و الان بازی رو میخرن چطور میتونیم ربطش بدیم بخاطر آنلاینشه!

مثلا RDR II در سال اولش 15 میلیون نسخه میفروشه" این یعنی اینکه دیگه تقریبا هر کی آفلاین باز بوده خریدتش و از اون به بعد آنلاین بازای لوتی داش مشتی وارد گود میشن:D و فروش بالا و ادامه دار نسخه های فیزیکی و دیجیتالی RDR II مدیون آنلاین بازاست!!! آخه این چه تزیه!
مدارکتم فقط داره آمار فروش نسخه های فیزیکی و دیجیتالی رو نشون میده"ارتباطی به بخش آنلاینشون نداره؟! اینکه بخواید GTA IV و مهمتر از اون GTA V رو یه بازی آنلاین محور جا بزنید و بخش آفلاینش رو که برای بخش عمده خریدارای این سری حیاتیِ کم اهمیت جلوه بدید شبیه یه شوخیه.اینو به Daniel Ahmad بگید اکانت توییترشو میبنده و از دنیای گیم خداحافظی میکنه:D
شماهم یه دور برو اول دبستان خوندن یاد بگیر. درک مطلب == 0. دارم می گم GTA IV چون آنلاینش اونقدر قوی نبود و مردم تقریبا صرفا به خاطر بخش تک نفره می خریدن بازی رو(دقت کن به خاطر بخش تک نفره و نه آنلاین) و آنلاینش اونقدر همه گیر نبود بعد از 3-4 سال فروشش نسبت به V عملا هیچ بود و توی 2 سال اندازه 3 ماه Vـی فروخت که آنلاین خیلی خوبی داشت و شدیدا همه گیر شد.
بعد یه طوری این رو می گید که مردم کنسول جدید خریدن و بلا بلا بلا انگار بعد از 2008 که IV منتشر شد دیگه تولید کنسول تعطیل شد و هیچکس کنسول جدید نخرید. اینا شرایطیه که واسه هر دو بازی یکسانه، نمی شه واسه یکی حساب کنیم واسه اونیکی نکنیم. این دنیل احمدی که می گی، اولا کیه؟ دوما فید توییترش کلا در مورد PUBG و LoL و بازی های آنلاینه، فکر نکنم دراپ کردن اسمش وسط این بحث به نفع تو باشه.

اینکه در مقایسه فروش دو بازی که یکی آنلاین فوی داره یکی نداره، اونی که آنلاین قوی داره بعد از 4 سال هنوز صدر جدول فروشه و اونی که نداره بعد از 4 سال هیچ اثری ازش توی جدول ها نبود چی رو نشون می ده به نظرت؟ اینکه واسه IV هیچ کس کنسول جدید نمی خرید؟ یا اینکه IV بازی ناشناسی بود هیچکی خبر نداشت ازش؟

پ.ن: به اینکه حرف رئیس استودیو های بازی سازی مایکروسافت که چند تا شرکت میلیون دلاری رو هدایت می کنه رو در مورد اقتصاد(قائدتا کسی که چند میلیون دلار زیر دستشه تو اقتصاد خوبه، نه؟) رو قبول ندارید، حرف خبرنگار قسمت بازی های رایانه ای DailyMirror (یکی از Tabloid های انگلیسی که هیچکی تو خود انگلیس آدم حسابش نمی کنه) رو قبول دارید فقط می شه خندید.

پ.ن: بولد می کنم تا شاید با سلیقه خودتون برداشت خودتون از حرفام رو جواب ندید:))
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
ساخت بازی Single Player بدون بخش آنلاین که بازگشت مالی درست حسابی داشته باشه کار هرکسی نیست. این کاملا درسته که بازی‌های تک نفره وضعیت پیچیده‌ای دارن نسبت به بازی‌های چندنفره چون باید به‌شدت نسبت به سرگرم کنندگی و ارائه محتوا به مخاطب عالی ظاهر بشن تا بتونن طیف مناسبی رو جذب کنن و فروش خوبی داشته باشند. نمونه‌های اخیرش در زمینه‌ی IP های جدید و انحصاری هم میشه به شکست مفتضحانه‌ی Quantum ٰBreak و موفقیت کم‌نظیر Horizon Zero Dawn اشاره کرد. ساخت بازی تک‌نفره محور موفق با فروش عالی اصلا کار راحتی نیست.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر