رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
آماری که توی Steamspy هست تعداد کسایی رو نشون می ده که بازی رو خریدن. از قصا آمار فروش هم آمار کسایی رو نشون می ده که بازی رو خریدن. 2 + 2 = 4ـش دیگه با خودتون. اینو یه چند صفحه ازش بنویسید شاید فهمیدید برای بار 3000ـم تکرار نکردید.
اگه فکر می کنید بازی که از یه موتور آماده استفاده کرده، توی کره ساخته شده، گرافیک خییلی بالایی نداره، اصلا اپتیمایز نشده و فقط 1 مپ داره(البته الان 2 مپ شده، اما خوب تعداد زیادی Asset Reuse شدن، 1.5 مپ خوبه؟:D) و مارکتینگ زیادی هم نداشته و تیم سازنده هم اونقدر بزرگ نبوده هزینه ساختش حداقل 50 درصد (من گفتم اون عددا اغراق دارن، که خوشبختانه اغراق هم نمی دونید چیه) بازی که موتورش دست سازه، گرافیکش بهترینه صنعته، توی آمریکا ساخته شده و کلی مپ تو شرایط مختلف داره و کلی وقت صرف اپتیمایزش شده و یه تیم خیلی بزرگ با مارکتینگ خیلی زیاد اون رو ساخته نیست هم واقعا نمی دونم چی بگم.
PUBG حدودا 30 میلیون فروش داشته، قیمت 30 دلار. 60 دلار بود می شد 15 میلیون فروش. خوب اینکه PUBG با هزینه خیییییلی کمتر فروشش از آنچارتد 4 بیشتر بوده چی رو می رسونه؟
اصلا ببخشید، آنچارتد 4 نه، اون مولتی داره. فروشش عملا از تک تک بازی های سینگل پلیر هم هزینه خودش بیشتر بود. COD و SW BFـی که مثال می زنید اینقدر فروش دارن دلیلش چیه؟ کل ملت واسه سینگل می خرن؟ PUBG هم قبول ندارید برید دوتا 2 رو نگاه کنید. LoL رو نگاه کنید. CS GO رو نگاه کنید. تک تک اینا در آمد سالانشون چیزیه که بازی های سینگل پلیر انگشت شماری بهش رسیدن. اینکه PUBG استثناست خنده داره، والو به اون عظمت به خاطر همین استثنا ها کلا تک نفره ساختن رو کنار گذاشت، CDP الان قسمت زیادی از تواناییشو صرف ساختن بازی کارتی استثنا می کنه، بلیزارد هم 2-3 تا بازی استثنا داره، کلیف بی رفت تو کار استثنا ساختن، EA دیگه بازی تک نفره خیلی کمتر می سازه، یوبیسافت همه بازیاش که معرفی می شن باید تحقیق کنیم ببینیم تک نفره هم دارن یا نه و ...

پ.ن: تاثیر فروش آنچارتد 4 روی PS4 چه ربطی داشت آخه؟ الان یه بازی که فروش زیادی داشته باشه حتما باید تک نفره باشه که تاثیر بزاره؟ چند نفره باشه قبول نیست؟


همینطور که پایین تر نوشتی، اون به خاطر Microtransaction، یکی از سر جهازی های بازی های آنلاینه که عملا توی بازی های تک نفره دیده نمی شه و اگرم بشه استقبال چندانی نمی شه ازش. مرسی که حرف منو ثابت کردی:))


باشه مایکروسافت نتونسته، راکستار هم حتما نتونسته که الان 5 ساله چسبیده به آنلاین و ... و حتی یه DLC تک نفره هم واسه GTA V نداد!

به خدا منم بازی آفلاین بیشتر دوست دارم، ولی واقعیت صنعت و آمار های موجود اینه. این لیست پر فروش ترین بازی های استیمه:
The Top Sellers of 2017
کلا 2 تاشون تک نفرن! استودیو سازنده League of Legends ماهی 150 میلیون دلار درامد داشته و چندین ساله همین درامد رو به صورت مستمر داره!
League of Legends generates $150m a month - SuperData

با آمار نمی شه بحث کرد.
هنوز هم به حرف اشتباهي كه زدي پي نبردي . همينجوري اومدي گفتي ١٠ برابر .
خواستم بگم اصلا در استفاده از كلمه اغراق هم اشتباه كردي .
فروش ١٥ ميليون و ١٤ ميليون هم كه ديگه اختلافشون انقدري نيست بياي از واژه اغراق استفاده كني و بگي ١٠ برابر . حداقل مثال ميزدي و ميخواستي اغراق كني يه مثال درست ميزدي .
بله من معني اغراق رو نفهميدم چون شما همينجوري يه چيزي پروندي و كسي بياد پستت رو بخونه هم فك ميكنه انچارتد ١ ميليون فروخته و پابجي ٣٠ ميليون .
در مورد رآك استار هم بگم عمده فروش GTA زماني بود كه بازي هنوز GTA Online رو نداشت . زماني كه تو گينس ركورد ثبت ميكرد براي بخش تك نفره آش بود .
اون قسمت از حرفت كه ميگي كه مرسي حرف منو ثابت كردي ، جريانش اينه كه شما اومدي يه بازي مثل Uncharted كه داراي مولتي هست رو مثال زدي ، منم گفتم اگه انچارتد رو سينگل بدونيم پس بايد كآلاف و بتل رو هم سينگل بدونيم . چون ساختار اينا كاملا شبيه هم هستش . هم مولتي هم سينگل .
خلاصه اينكه دوست عزيز من كاملا در جريان اين هستم الان بازي مولتي پلير محور بيشتر از سينگل ميفروشه ، كل پستمم به خاطر اين بود كه شما اشتباها انچارتد رو مثال زدي .
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما سینگل خوب بساز وضعیت اقتصادیشون پیچیده نمیشه مگه FH3 وضعیت اقتصادی پیچیده ای پیدا کرد؟بیشتر ماه ها در بین 10 بازی بعضی از ما ها هم در بین 20 بازی قرار داره.پس ربطی به سینگل نداره ربط به کیفیت سینگل داره.وقتی شما اشغال بسازی خوب مسلما به وضع اقتصادی پیچیده دچار میشی.
بازی های آنلاین هم ارزش خودشونو دارن مخصوصا در دنیای امروز اما سینگل ها هیچ وقت نمی میرن چون اساس گیم سینگله پیشرفت های صنعت گیم با سینگل بوده و 95% شاهکارهای صنعت گیم هم سینگل هستن
خود من هم سینگل بازم.و ارزش یک سینگل اساسی 5 ساعته رو برتر از صدها آنلاین می دونم.

اتفاقا FH3 انلاین خیلی قوی داشت، عنوانی نیست که صرفا به خاطر مولتی و یا سینگل فروخته باشه چون در هر دو بخش خیلی قوی هست. در کل ما تو این تاپیک نمیتونیم به عنوان مثال ازش استفاده کنیم
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
كل پستمم به خاطر اين بود كه شما اشتباها انچارتد رو مثال زدي .
خوب آنچارتد 4 رو با یه بازی تک نفره ای که مد نظرته جا به جا کن:)) انگار کل پست من رو اون آنچارتد 4 می چرخید، خوب بگو بازی شبگرد جای آنچارتد 4 اصلا، چه فرقی کرد حالا؟:))
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
اتفاقا FH3 انلاین خیلی قوی داشت، عنوانی نیست که صرفا به خاطر مولتی و یا سینگل فروخته باشه چون در هر دو بخش خیلی قوی هست. در کل ما تو این تاپیک نمیتونیم به عنوان مثال ازش استفاده کنیم
باشه
Witcher 3 ؟
RE 7 ؟
zelda ؟
و غیره
در کل حرف من اینکه تیمی که نمی تونه یه سنگل درست و حسابی بسازه نباید بیاد خودشو به در و دیوار بزنه.
سینگل قوی مخصوصا به صورت انحصاری دو طرفه سود رسانه.
به عنوان نمونه اگه اون اتفاقات برای QB نمی افتاد نتنها فروشی خوبی می کرد بلکه جمع زیادی رو هم مجبور می کرد بخاطرش X1 بخرن و دیگه مایکی نمی اومد ناتوانی خودشو به این یا اون ربط بده
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
باشه
Witcher 3 ؟
RE 7 ؟
zelda ؟
و غیره
در کل حرف من اینکه تیمی که نمی تونه یه سنگل درست و حسابی بسازه نباید بیاد خودشو به در و دیوار بزنه.
سینگل قوی مخصوصا به صورت انحصاری دو طرفه سود رسانه.
به عنوان نمونه اگه اون اتفاقات برای QB نمی افتاد نتنها فروشی خوبی می کرد بلکه جمع زیادی رو هم مجبور می کرد بخاطرش X1 بخرن و دیگه مایکی نمی اومد ناتوانی خودشو به این یا اون ربط بده


بحث خیلی وارد چرخه تکرار شده و هنوز بحث سرکیفیت بازیها هست نه ظرفیت فروش شون !
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
باشه
Witcher 3 ؟
RE 7 ؟
zelda ؟
و غیره
در کل حرف من اینکه تیمی که نمی تونه یه سنگل درست و حسابی بسازه نباید بیاد خودشو به در و دیوار بزنه.
سینگل قوی مخصوصا به صورت انحصاری دو طرفه سود رسانه.
به عنوان نمونه اگه اون اتفاقات برای QB نمی افتاد نتنها فروشی خوبی می کرد بلکه جمع زیادی رو هم مجبور می کرد بخاطرش X1 بخرن و دیگه مایکی نمی اومد ناتوانی خودشو به این یا اون ربط بده
رزیدنت ایول ۷؟ حداقل بازی‌ای رو مثال بزنید که انتظارات ناشرش رو برآورده کرده باشه.
نمیدونم چرا درک این موضوع که بازی‌های سینگل‌پلیر خطی که نهایتا ۲۰ ساعتن دیگه مثل قبل سودده نیستن اینقدر سخته. ربطی به کیفیت هم نداره. همین رزیدنت ایول ۷ انتظارات ناشرش رو برآورده نکرد. یا ولفنشتاین ۲ با اون کیفیت فوق‌العادش فروش خیلی خوبی نداشت. از بازی‌های Arkane هم که دیگه لازم نیست بگم. می‌خواید بگید آنچارتد ۴ و TLOU؟ این دو تا مولتی‌پلیر و (فکر میکنم) خرید درون برنامه‌ای داشتن. بماند که همین آنچارتد ۴ (بازم بر اساس شنیده‌هام میگم) نسبت به نسخه‌های قبلی کمتر حالت خطی داره. حتی GOW اونجوری که به نظر میاد حالت نیمه جهان‌باز پیدا کرده و قراره (اگر درست یادم باشه) ۳۵ ساعت گیم‌پلی داشته باشه. زلدا و هورایزن و ویچر و فال‌اوت؟ هر ۴ تاشون جهان‌بازن و میشه حداقل ۵۰ ساعت باهاشون سرگرم شد. بین همینام بازی بعدی سازنده‌های ویچر مولتی‌پلیر داره و سازنده‌های فال‌اوت هم با توجه به اینکه بازیشون IP جدیده بعید نیست داشته باشه.
البته این موارد به هیچ‌وجه کم‌کاری مایکروسافت رو توجیه نمیکنن. این حرفا رو شرکتای ثرد پارتی بزنن میشه درکش کرد، اما مایکروسافت نه. مایکروسافت شرکتیه که درآمد اصلی بخشی گیمینگش از سرویس‌هایی مثل گلد و درصدی که از فروش بازی‌ها و microtransactionهای ثرد پارتی میگیره بدست میاد. اگه سوددهی بازی‌های خودش اینقدر براش مهمه خب چرا ثرد پارتی نمیشه اصلا؟ مایکروسافت باید سینگل‌پلیر بسازه. حتی اگه وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای داشته باشن. چون کنسول به پرستیژ نیاز داره تا بفروشه. یادمه یه بار خونده بودم که یکی از مسئولان SIE (یادم نیست الان یوشیدا بود یا شخص دیگه‌ای) گفته بود که اکثر بازی‌ها‌ی استودیوهاشون یا سودده نیستن یا به سختی به سوددهی میرسن. الان مثلا دیترویت بازی وحشتناک پرخرجی به نظر میاد و فکر نمیکنم در نهایت اونقدر هم سودده باشه. ولی برای سونی پرستیژ میاره، خیلی‌ها بخاطر این پرستیژ PS4 میخرن، وارد اکوسیستم سونی میشن و با خرید بقیه‌ی بازی‌ها و پلاس به سونی سود میرسونن. مایکروسافت هم باید همین‌طور عمل کنه.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
خوب آنچارتد 4 رو با یه بازی تک نفره ای که مد نظرته جا به جا کن:)) انگار کل پست من رو اون آنچارتد 4 می چرخید، خوب بگو بازی شبگرد جای آنچارتد 4 اصلا، چه فرقی کرد حالا؟:))
خب برادر عزيز من خودم خواستم بگم Uncharted اگه الان تبديل به يكي از بهترين ها توي فروش در نسل هشتم شده به خاطر مولتي پلير فانش هم هست و اگه نميداشت شايد شرايط ديگه اي رقم ميخورد . و در ادامه مثالم هم گفتم اگه انچارتد رو سينگل بدونيم بايد كآلاف رو هم سينگل بدونيم . در حالي كه اشتباهه . چون هر دو بازي كه الان غول هاي فروش در نسل هشتم هستند به خاطر مالتي عالي و تاثيراتش در فروش هستند . كل اينا به خاطر اين بود كه بگم من در نظر مخالف شما نيستم بلكه موافقم اما مثال كاملا اشتباه بود .يكي از بهترين مثال ها در اين قياس اين دو سبك ميشد PUBG و مثلا The order و يا QB رو زِد كه با بودجه بالآي ساخت فروششون به زور به ١ ميليون ميرسيد اما اگه علاوه بر سينگل داراي مد مولتي ميبودن قطعا يه مقدار شرايط فرق ميكرد . واسه همين گفتم انچارتد ٤ كه اختلافش در فروشه موجب به درامد چند اپسيلونه با PUBG الان ، اشتباهه .
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
مشکل اینجاست کسایی که پول می دن می خوان مدت ها از پولشون استفاده کنن که یا در بخش انلاین می شه یا در بخش جهان باز با ماموریت های جانبی زیاد اما خوب به این فکر نمی کنن چندین ساعت گیم پلی بسیار لذت بخش می ارزه به کل این ساعت ها وقت گذاشتن شاید بهترین مثالش cod 4 باشه که با اینکه خیلی کوتاه بود اما هنوز که هنوز خاطرش در یاد همه هست من که به شخصه 3 4 ساعت همچین گیم پلی ترجیح می دم به چندین ماه گیم الکی زدن کلا از اب بستن در بازی ها متنفرم.
در کل کیفیت مهمه نه کمیت
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
مشکل اینجاست کسایی که پول می دن می خوان مدت ها از پولشون استفاده کنن که یا در بخش انلاین می شه یا در بخش جهان باز با ماموریت های جانبی زیاد اما خوب به این فکر نمی کنن چندین ساعت گیم پلی بسیار لذت بخش می ارزه به کل این ساعت ها وقت گذاشتن شاید بهترین مثالش cod 4 باشه که با اینکه خیلی کوتاه بود اما هنوز که هنوز خاطرش در یاد همه هست من که به شخصه 3 4 ساعت همچین گیم پلی ترجیح می دم به چندین ماه گیم الکی زدن کلا از اب بستن در بازی ها متنفرم.
در کل کیفیت مهمه نه کمیت
دقیقا من همیشه به اینایی که میگن زمان سرگرم کردن بازی مهمه گفتم و میگم برید COC مفت دانلود کنید و چندسال سرگرم شید ...
 
  • Like
Reactions: s.1

Ozzy the turtle

کاربر سایت
Sep 2, 2017
228
وقتی میگن بازی های سینگل پلیر نمیفروشن یا وضعیت پیچیده ای دارن، یاد حرکت تاریخیه لانچ سوییچ و فروش زلدا میفتم!:-"
تعداد فروش بازس زلدا، از خود کنسول بیشتر شده بود:-" :))

بله...بله...وضعیتشون پیچیده ست!:|
اون قضیش فرق داره.زلدا علاوه بر سوییچ روی wii u هم منتشر شد
واسه همین فروش زلدا از فروش سوییچ بیشتر شد!
البته بازی های تک نفره بخش اصلی صنعت گیم هستند
مثلا کاپ هد:
ماکروسافت می تونست برای بازی بخش آنلاین هم بذاره
علی رغم اینکه این کار رو نکرد ولی بازی هم فروش خوبی داشت هم نظر منتقدین رو به خودش جلب کرد!
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
اون قضیش فرق داره.زلدا علاوه بر سوییچ روی wii u هم منتشر شد
واسه همین فروش زلدا از فروش سوییچ بیشتر شد!
البته بازی های تک نفره بخش اصلی صنعت گیم هستند
مثلا کاپ هد:
ماکروسافت می تونست برای بازی بخش آنلاین هم بذاره
علی رغم اینکه این کار رو نکرد ولی بازی هم فروش خوبی داشت هم نظر منتقدین رو به خودش جلب کرد!
خیر نسخه ی سوییچ بازی،بیشتر از کنسول فروخته بود! :D ، انقدر ملت براش هایپ بودن که یحتمل گفتن فعلا بازی رو بگیریم با قابش کیف کنیم،تا وقتی که خود کنسول موجود بشه!:D

کاپ هد هم البته بخش Co-Op داشت! حالا نمیدونم آنلاین هم میشد یا نه،ولی چنین بخشی داشت:-"
 

Ozzy the turtle

کاربر سایت
Sep 2, 2017
228
خیر نسخه ی سوییچ بازی،بیشتر از کنسول فروخته بود! :D ، انقدر ملت براش هایپ بودن که یحتمل گفتن فعلا بازی رو بگیریم با قابش کیف کنیم،تا وقتی که خود کنسول موجود بشه!:D

کاپ هد هم البته بخش Co-Op داشت! حالا نمیدونم آنلاین هم میشد یا نه،ولی چنین بخشی داشت:-"
آره بخش کو-آپ داشت ولی آنلاین نبود!
با این حال تونست موفق بشه:-)
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
یاد سری Fable به خیر نمیدونم هنوز زنده س یا نه... Cuphead بازی خیلی خوبی بود تو سبک خودش ولی single player ـی که پرفروش باشه و مشتری جذب کنه به نظرم الان باید جهان باز باشه مثل ویچر، زلدا و هورایزون و مرحوم Fable. این وسط دوستان هی میگن Cuphead فلان و بیسار به نظرم مقایسه اشتباهیه
 

Ozzy the turtle

کاربر سایت
Sep 2, 2017
228
یاد سری Fable به خیر نمیدونم هنوز زنده س یا نه... Cuphead بازی خیلی خوبی بود تو سبک خودش ولی single player ـی که پرفروش باشه و مشتری جذب کنه به نظرم الان باید جهان باز باشه مثل ویچر، زلدا و هورایزون و مرحوم Fable. این وسط دوستان هی میگن Cuphead فلان و بیسار به نظرم مقایسه اشتباهیه
چند وقت پیش کوری بارلوگ از بازی های خطی حمایت کرد اون وقت شما میگی بازی حتما باید جهان باز باشه تا فروش کنه؟
کاپ هد تونست جزو صد بازی پر فروش ۲۰۱۷ در استیم بشه «سیلور»
مجموع فروشش هم از دو میلیون نسخه عبور کرد!
به نظرتون این کم چیزیه؟
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
چند وقت پیش کوری بارلوگ از بازی های خطی حمایت کرد اون وقت شما میگی بازی حتما باید جهان باز باشه تا فروش کنه؟
کاپ هد تونست جزو صد بازی پر فروش ۲۰۱۷ در استیم بشه «سیلور»
مجموع فروشش هم از دو میلیون نسخه عبور کرد!
به نظرتون این کم چیزیه؟
نه کم چیزی نیست، ولی من اون موقعی که Fable II برای Xbox 360 اومد رو دقیقا یادمه که چه غوغا و استقبالی شد و قبلش چقدر با نمایش های بازی هایپ شدیم...
اگه ماکرو یه جوری این سری رو تو مسیر درست نگه میداشت الان یه آی پی پول ساز بود و نمیومد داستان بگه که آره دیگه بازیهای تک نفره سوددهی ندارن. مسئله فرصت سوزی و خراب کاریهای ماکروسافته
الان کنسول زده قویترین کنسول بازار ولی کو بازیهای انحصاری که روی Xbox Original و Xbox 360 بودن...
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر