رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
پ.ن: به اینکه حرف رئیس استودیو های بازی سازی مایکروسافت که چند تا شرکت میلیون دلاری رو هدایت می کنه رو در مورد اقتصاد(قائدتا کسی که چند میلیون دلار زیر دستشه تو اقتصاد خوبه، نه؟) رو قبول ندارید، حرف خبرنگار قسمت بازی های رایانه ای DailyMirror (یکی از Tabloid های انگلیسی که هیچکی تو خود انگلیس آدم حسابش نمی کنه) رو قبول دارید فقط می شه خندید.

پ.ن: بولد می کنم تا شاید با سلیقه خودتون برداشت خودتون از حرفام رو جواب ندید:))
شما كلا داري بحث هارو با همديگه مخلوط ميكني و قاطيش ميكني .
موضوع بحث در مورد Dailymirror كلا متفاوت هستش با قضيه مايكروسافت برادر .
بحث Daily mirror اينه كه در سال ٢٠١٨ چه كساني دارن GTAV ميخرن هنوز ؟ كه ايشون خيلي منطقي پاسخ داده كساني كه تازه كنسول جديد ميخرن . طبيعتا منه نوعي كه قبلا كنسول داشتم و GTAV هم خريدم مرض ندارم برم دو مرتبه GTAV بخرم . بعد اين چه ربطي به ادم حساب كردن يا نكردن داره ؟!! ما به شخصيت طرف كاري نداريم كه . داريم در مورد حرفش بحث ميكنيم .
موضوع مايكروسافت هم اينه بازار براي مايكرو در بازي هاي سينگل وضعيت پيچيده اي داره ! كه خب اينم نظر مايكروسافته . طبيعتا اونا بهتر از من و شما از داخل شركت خودشون خبر دارن . و با نگاه به بازار بازي هاي سينگل پلير مايكروسافت در حال حاضر داره درست هم ميگه .
باور كردن اين دوتا موضوع كه كاملا با هم تفاوت ٣٦٠ درجه اي دارن غير ممكنه دوست عزيز . اون يه موضوع ديگه اس اين يه موضوع ديگه . چجوري شما ميگي ما اونو باور داريم اينو باور نداريم .
مارو شما چي فرض كردي ؟:D
هر دو بحث جايگاه متفاوت خودشون رو دارن .
منم تو پست بالايي گفتم كلا از جريان بحث اصلي خارج شديم و الان داريم در مورد يه چيز ديگه حرف ميزنيم .
خلاصه اينكه من نظرم اينه بحث داره فرسايشي ميشه ، اونم نه به خاطر طرفين . كلا مدل بحث اينطوري داره پيش ميره .
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
اینا شرایطیه که واسه هر دو بازی یکسانه، نمی شه واسه یکی حساب کنیم واسه اونیکی نکنیم.
شرایط GTA IV و GTA V یکسانه؟!

1. Rockstar عنوان GTA IV رو 2008 منتشر کرد. تنها به فاصله دو سال از اون Red Dead Redemtion رو به انتشار رسوند و 2013 هم نسخه جدیدِ GTA "اما 4.5 سال پس از انتشار GTA V راکستار هنور عنوان جدیدی منتشر نکرده و این یکی از دلایل مهم اختلاف فروش بین GTA IV و GTA V تو اون بازه زمانیه.

2. نسخه بازسازی شده GTA V با کلی ویژگی جدید که دستکمی از یه ریمیک نداشت تنها 1 سال بعد روی PS4/XB1 و سپس روی PC بازنشر شد(پورت بسیار بد IV روی PC رو هم فاکتور میگیریم) و خیلی از کسانیکه روی PS3/XB360 تجربش کرده بودن به همراه خریدارای جدید دوباره نسخه بازسازی شده GTA V رو تهیه کردن.اگه همین الان GTA IV حتی بدون آنلاینش با کلی ویژگی جدید و گرافیک به روز شده روی PS4/XB1/PC بازنشر بشه بدون هیچ تردیدی فروش میلیونی رو تجربه میکنه, دیگه RDR 1 بماند.

پ.ن:با این تفسیرت درباره شرایط مساویه GTA IV و GTA V دیگه هر چی شما بگی درسته:Wink:
شما كلا داري بحث هارو با همديگه مخلوط ميكني و قاطيش ميكني .
موضوع بحث در مورد Dailymirror كلا متفاوت هستش با قضيه مايكروسافت برادر .
بحث Daily mirror اينه كه در سال ٢٠١٨ چه كساني دارن GTAV ميخرن هنوز ؟ كه ايشون خيلي منطقي پاسخ داده كساني كه تازه كنسول جديد ميخرن . طبيعتا منه نوعي كه قبلا كنسول داشتم و GTAV هم خريدم مرض ندارم برم دو مرتبه GTAV بخرم . بعد اين چه ربطي به ادم حساب كردن يا نكردن داره ؟!! ما به شخصيت طرف كاري نداريم كه . داريم در مورد حرفش بحث ميكنيم .
موضوع مايكروسافت هم اينه بازار براي مايكرو در بازي هاي سينگل وضعيت پيچيده اي داره ! كه خب اينم نظر مايكروسافته . طبيعتا اونا بهتر از من و شما از داخل شركت خودشون خبر دارن . و با نگاه به بازار بازي هاي سينگل پلير مايكروسافت در حال حاضر داره درست هم ميگه .
باور كردن اين دوتا موضوع كه كاملا با هم تفاوت ٣٦٠ درجه اي دارن غير ممكنه دوست عزيز . اون يه موضوع ديگه اس اين يه موضوع ديگه . چجوري شما ميگي ما اونو باور داريم اينو باور نداريم .
مارو شما چي فرض كردي ؟:D
هر دو بحث جايگاه متفاوت خودشون رو دارن .
منم تو پست بالايي گفتم كلا از جريان بحث اصلي خارج شديم و الان داريم در مورد يه چيز ديگه حرف ميزنيم .
خلاصه اينكه من نظرم اينه بحث داره فرسايشي ميشه ، اونم نه به خاطر طرفين . كلا مدل بحث اينطوري داره پيش ميره .
این تیکش خیلی جالب بود:D
منظورم اینه که این همه پایداری فروش(که بعد از 3-4 سال هنوز صدر لیسته) صد در صد به خاطر وجود آنلاینه. نه اینکه 100 درصد افراد به خاطر آنلاین خریدن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SPILL

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
اقا هرچی ‌ساخت بازی‌‌‌ داستان محور سینگل پلیر سخت باشه و هزینه اور باشه همه دارن میبین که به تنه سونی‌‌‌ و بتسدا و نیتندو‌‌ دارن تو ‌این بخش میدرخشن

ضفف مدیریت مایکرو برند xbox این نسل بدجور زمین‌‌ زد

نمونه بارز کلیف بی اومد یه بازی انلاین محور عالی ساخت ولی با کله خورد زمین از اون طرف هم‌EA با Sw bf2
ولی بازی horzion همه معادلات رو زمین زد بازی انلاین محور
از این طرف این سال هم فقط اوایلش ۳بازی داستانی بزرگ داریم از GOW و SPIDER MAN و RDR 2

از اون طرف نیتندو با بازی زلدا و ماربو نشون داد قًًضیه چیه
 
  • Like
Reactions: jhoobin and SPILL

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
اقا هرچی ‌ساخت بازی‌‌‌ داستان محور سینگل پلیر سخت باشه و هزینه اور باشه همه دارن میبین که به تنه سونی‌‌‌ و بتسدا و نیتندو‌‌ دارن تو ‌این بخش میدرخشن

ضفف مدیریت مایکرو برند xbox این نسل بدجور زمین‌‌ زد

نمونه بارز کلیف بی اومد یه بازی انلاین محور عالی ساخت ولی با کله خورد زمین از اون طرف هم‌EA با Sw bf2
ولی بازی horzion همه معادلات رو زمین زد بازی انلاین محور
از این طرف این سال هم فقط اوایلش ۳بازی داستانی بزرگ داریم از GOW و SPIDER MAN و RDR 2

از اون طرف نیتندو با بازی زلدا و ماربو نشون داد قًًضیه چیه
:| اخرش نتیجه گیری شما چی بود ؟!
 

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
:| اخرش نتیجه گیری شما چی بود ؟!
نتیجه اینه اگه فن های مایکرو رو من نریزن از سیاست اکو سیستم مایکرو و بقیه چی ها تا نداشتن حتی ۲تا انحصاری خوب برا سال ۲۰۱۷ تا بقیه چی ‌ها

این اقا چرت گفته و داره لاپوشونی میکنه از الان مشخصه چه بازی تو سال ۲۰۱۸‌قرار بیاد که مردم مشتاقش هستن همشون فقط برا داستان و بخش سینگل محبوب هستن
 
  • Like
Reactions: mohsen2012

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به زبان ساده، بودجه ساخت بازیهای اخیر Quantic Dream:

بازی Heavy Rain شونزده میلیون یورو
بازی Beyond: Two Souls بیست میلیون یورو
بازی Detroit: Become Human سی میلیون یورو

در عرض کمتر از ده سال بودجه ساخت بازیهای سبک درام تعاملی با جلوه های بصری مورد نظر مخاطب دوبرابر شده ولی فروش این بازیها هم دوبرابر شده؟

تو پست اول هم بنده خدا طرف گفته بودجه ساخت این بازیها بسیار بالا رفته ولی تعداد مخاطب خواستار بازیهای تکنفره خیر، حالا با سرویسی مثل Game Pass هدفشون اینکه عمر طولانی تر به این اثار بدند و مدت زمان بیشتری در چرخه مالی یک کمپانی باقی بمونند.

پ.ن: در ضمن برای امار فروش GTA V و اینکه چقدر به خاطر سینگل پلیر فروش رفته و چقدر به خاطره مولتی میتونید برید از بخش اچیومنت(تروفی) های کنسول ببینید چند درصد بازی رو به پایان رسوندند
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,916
در راستای بازار داغ "اثبات وضع اقتصادی پیچیده بازیهای single" جا داره یادی کنیم از بازیساز و استدیویی که خلاف این موضوع رو به نحو احسنت ( :یعنی نمونه های دیگه ای هم امسال بودن ولی اینا به بهترین نحو این موضوع رو ثابت کردن ) اثبات کردن تو سال 2017 :D :

H2x1_News_AonumaInterview.jpg


5.jpg

نتیجه: ناتوانی! خود رو گردن عوامل دیگه نندازیم:D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اگه دنبال اینید اطلاعاتتون رو زیاد کنید، این مقاله از Raph Koster (که تک تک جملاتش رو با یه آمار همراه کرده) رو بخونید. مستقیما ارتباطی با این تاپیک نداره اما در مورد هزینه ساخت بازی هاست.
The cost of games

یه سری مطلب جالب:
Slide13-4.png

the slope of the line for console and PC releases goes up 10x every ten years

The real eye-opener is that the $5m indie mobile title and the giant $100 million AAA cross-platform extravaganza cost the same to make in terms of megabytes. (They were actually off by only 3/1000’s of a penny). That’s likely because salaries are salaries, and don’t move that much when you change segments within the industry.
یعنی چه Indie بسازی چه AAA هزینه ساخت هر مگابایت به صورت متوسط یکیه.

Slide30.png

هزینه هر مگابایت بازی ساختن چند سالیه ثابت مونده عملا، اما پولی که گیمر واسه هر مگابایت پرداخت می کنه داره کمتر و کمتر می شه.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,916
ضفف مدیریت مایکرو برند xbox این نسل بدجور زمین‌‌ زد
کلا تو سالهای اخیر تو تمام بخشها ضعف مدیریت داشته. بارزترینش گوشی که ویندوز فون به اون وضع افتاد، و جالبتر تا آخرین لحظه اشتباهات مرگبارشون رو همینطوری لاپوشونی میکردن و دست آخرم بی سر و صدا رفتن کنار و از سرفیس فون هم خبری نشد
بعد کسی منکر این نیست هزینه بازی ساختن بالا رفته (در مورد بازیهای Single) بله بالا رفته. ولی بازی AAA همیشه خریدار داره و پولسازیش تا حد زیادی تضمین شده هست.
بعد وای به حال این صنعت اگه روزی بخواد به چشم اسکناس بهش نگاه شه. اونوقته که برای خیلیا مثل من تموم میشه.
بیشترین پولسازی رو همین بازیهای موبایل دارن. ولی این سبب میشه که شرکت ها بیان کلا تعطیل کنن و فقط بازی موبایل بسازن تا سود کنن؟ همینطوریشم این وضع ریمستر کردن های این نسل صدای خیلیها رو دراورد.
 

Ozzy the turtle

کاربر سایت
Sep 2, 2017
228
نتیجه اینه اگه فن های مایکرو رو من نریزن از سیاست اکو سیستم مایکرو و بقیه چی ها تا نداشتن حتی ۲تا انحصاری خوب برا سال ۲۰۱۷ تا بقیه چی ‌ها

این اقا چرت گفته و داره لاپوشونی میکنه از الان مشخصه چه بازی تو سال ۲۰۱۸‌قرار بیاد که مردم مشتاقش هستن همشون فقط برا داستان و بخش سینگل محبوب هستن

ماکروسافت درسته که تو این نسل از سونی ضعیف تر عمل کرد ولی نه تا این حد!
Cuphead
Fm7
الان اینا کشکن که شما میگی ۲ تا انحصاری هم نداشت؟
درضمن Shanon Loftis نگفت که بازی های تکنفره بد هستن فقط گفت که از نظر اقتصادی به صرفه نیستند
خب راست هم میگه!
الآن کاپ‍هد تا به اینجا دو میلیون نسخه فروخته
اگه co-op آنلاین می داشت حداقل فروشش سه برابر الآن می شد!
هرچند این بازی بدون بخش آنلاین هم تحسین بر انگیزه ( حداقل برای من)
 

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
ماکروسافت درسته که تو این نسل از سونی ضعیف تر عمل کرد ولی نه تا این حد!
Cuphead
Fm7
الان اینا کشکن که شما میگی ۲ تا انحصاری هم نداشت؟
درضمن Shanon Loftis نگفت که بازی های تکنفره بد هستن فقط گفت که از نظر اقتصادی به صرفه نیستند
خب راست هم میگه!
الآن کاپ‍هد تا به اینجا دو میلیون نسخه فروخته
اگه co-op آنلاین می داشت حداقل فروشش سه برابر الآن می شد!
هرچند این بازی بدون بخش آنلاین هم تحسین بر انگیزه ( حداقل برای من)

خودتون میگید 2 بازی forza که سالانه هست کاپ هد اره بازی عالی بود

چرا این شرایظ بازار برا سونی و بتزدا شرایط اینجور نیست و حتی بازی horzion از نظر فروش خوب عمل کرده بازی که ipجدید هم بوده
از اون ظرف نگاه کن بازی کلیف که اینقدر خوش ساخت بود چرا از نظر فروش بد عمل کرذه به گفته شما باید میترکوند چون هم انلاین بود هم خوش ساخت
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
مایکروسافت این نسل بعد از به گند کشیدن ایکس باکس، سینگل پلیر بازیهاش هم به گند کشیده شد.
هیلو و گرز و ... اینا همه در درجه اول به خاطر داستان و ستینگ و سینگل پلیرشون معروف شدن، الان دری وری ترین سینگل ها رو دارن ..‌. اینم که از سیاست های بازی سازی فعلیش...

هیچ بازی آنلاینی نمیتونه جای یه اثر سینگل پلیر داستان محور خوب رو پر کنه، و خدا رو شکر هنوز خیلی ها به این قضیه اهمیت میدن و بازیهای درجه یک سینگل محور میسازن! و فروش خوبشون رو هم دارن.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر