رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
بهترین ترکیب داشتن یه کمپین خوب در کنار فیچرهای آنلاینه. مثل Uncharted یا TLoU مثلا. چون بازی هایی مثل Destiny و Battlefront ثابت کردن از اون طرف بازی های فقط مالتی هم خیلی جالب نیستن و بخش آنلاین هرچقدر جذاب باشه باز جای کمپین داستانی رو نمیگیره.

اتفاقا مشکل خود مایکروسافت همین نداشتن یک درک صحیح از کمپین داستانی و تمرکز بیش از حد روی مالتی پلیره. در شرایطی که بانجی و یا دایس میان توی D2 و B2 بخش داستانی میزارن مایکرو امد توی بازی های فوق محبوب خودش که اتفاقا بخش داستانیشون خیلی محبوبه بی جهت تمرکز رو گذاشت روی تنها مالتی پلیر و به علت نداشتن کمپین خوب نمرات بدی هم گرفت. هم Halo 5 و GeoW4 این مشکل رو داشتن. مالتی خیلی خوب در کنار سینگل افتضاح. در صورتی که مثلا مقایسه کنیم با فرست پارتی های خفن سونی مثل همین Un یا TLoU اونا تمرکز اصلیشون رو بخش داستانیه و بعد میرن سراغ یه مالتی جذاب و سرگرم کننده.

در کل به نظر من تو مارکت الان بهترین گزینه برای مارکتینگ بازی ها داشتن هر دو بخشه و یکی هم باید به وضوح کیفیت خیلی بالایی داشته باشه. یعنی یا داستانش خیلی خفن یا مولنی خیلی وحشتناکی داشته باشه. اینجوری فروش خوبی هم میکنه. هر کدوم رو شل بگیری یه بخش بزرگی از مخاطب رو از دست دادی.

ضمن اینکه اگه به شکست های تجاری این چند وقت اخیر نگاه کنیم بازی هایی که صرفا مالتی پلیر بودن به نسبت بازی هایی که فقط کمپین داستانی دارن شکست تجاری بیشتری رو تجربه کردن. مثل Lawbreakers که کلیف معتقد بود دوره سینگل پلیر تموم شده و دیگه کسی به کمپین اهمیت نمیده اما بازیش علی رغم داشتن یه گیم پلی خوب با مخ خورد زمین.
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
بهترین ترکیب داشتن یه کمپین خوب در کنار فیچرهای آنلاینه. مثل Uncharted یا TLoU مثلا.

خوشتیپ شما اگه یبار بشینی پای مولتی Gears یا Halo دیگه سمت TLOU و Uncharted نمیری! همینطور که عکسش هم صادقه. یعنی با تجربه سینگل TLOU و Uncharted سینگل بازیهای دیگه ممکنه کمی سطحی و lame بنظر برسه.
اما اونطور که تو داری ادعا میکنی بهترین ترکیب وجود خارجی نداره. بهترین و تاپ ترین بازیها هم بلاخره یا سینگل محور هستند یا مولتی محور. بجز استثنائاتی مثل COD: MW 1-2.
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
خوشتیپ شما اگه یبار بشینی پای مولتی Gears یا Halo دیگه سمت TLOU و Uncharted نمیری! همینطور که عکسش هم صادقه. یعنی با تجربه سینگل TLOU و Uncharted سینگل بازیهای دیگه ممکنه کمی سطحی و lame بنظر برسه.
اما اونطور که تو داری ادعا میکنی بهترین ترکیب وجود خارجی نداره. بهترین و تاپ ترین بازیها هم بلاخره یا سینگل محور هستند یا مولتی محور. بجز استثنائاتی مثل COD: MW 1-2.
شما که حتی نزدیک uncharted tlou هم نشدی و الکی هیت میورزی به خودت فشار نیاری بهتره:-t
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
شما که حتی نزدیک uncharted tlou هم نشدی و الکی هیت میورزی به خودت فشار نیاری بهتره:-t
توام همش دنبال کن ببین من کجا پست میدم نخونده نقل قول کن! :D

این رفیق شماست که داره از خودش فکت صادر میکنه. من فقط میگم هر بازی نقطه ضعف و قدرت خودش رو داره. حالا جالبیش اینجاست تمام آنلاین بودن GT Sport رو در برابر کریر مد عظیم FM7 کامل از قلم میندازید و اشاره ای هم بهش نمیکنید بعد این وسط این منم که شده هیت ورز :)):D
 

artour-2198

کاربر سایت
Mar 18, 2013
405
نام
علیرضا
توام همش دنبال کن ببین من کجا پست میدم نخونده نقل قول کن! :D

این رفیق شماست که داره از خودش فکت صادر میکنه. من فقط میگم هر بازی نقطه ضعف و قدرت خودش رو داره. حالا جالبیش اینجاست تمام آنلاین بودن GT Sport رو در برابر کریر مد عظیم FM7 کامل از قلم میندازید و اشاره ای هم بهش نمیکنید بعد این وسط این منم که شده هیت ورز :)):D
الان کل مشکل شما اینه که چرا اون بنده خدا بجای مقایسه ی GTS و FM7 اومده از TLOU و Halo 5 اسم برده ؟
اصلا خوندی چی نوشته یا تا دیدی اسم TLOU , Uncharted اومده خواستی یه تیکه بندازی بری ؟
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
اینا مشخصه که از کوانتوم بریک زخم خوردن واسه همین دیگه پشت دستشون رو داغ کردن که سراغ این جور بازیا نرن! الان دیگه ثابت شده هست که بازیها اگه می خوان کلا آنلاین یا آفلاین باشن ، باید بتونن یه چیز فوق العاده تحویل بدن وگرنه مثل بازی کلیف بی نابود می شن! در حال حاضر بهترین حالت که ریسک رو هم کم می کنه همون ترکیب سینگل و مالتی پلیر با هم هست که بازی هایی مثل Cod و battlefield دارن با همین فرمول پیاده می شن و جواب هم گرفتن !
 
  • Like
Reactions: king of north

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
مدیران که دست به بنشون خوبه بیان این دوستمون رو بن کنن.تو هر تاپیکی که وارد میشن یه سری اراجیف میبافه کلان تاپیک رو بهم میزنه.
فکر کنم سه چهارباری شما رو بن کردن انقدر ناراحت شدی (اگه بامن بودی(
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,859
نام
Sajjad
اینا مشخصه که از کوانتوم بریک زخم خوردن واسه همین دیگه پشت دستشون رو داغ کردن که سراغ این جور بازیا نرن!
نه برادر، سیاست مایکروسافت از اول نسل تمرکز رو بخش آنلاین بود، اینو از معرفی اکس باکس میشه فهمید.
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
یا مدارس بطور کامل باز نشدن یا شما جا موندی
آشغالترین مولتی رو هم همین ۲ تایی دارن که اسم بردی
چی؟ عزیز من همین Halo کاری کرد که سونی کاسه و کوزه رو جلوش جمع کنه و هرچی آی پی FPS نسل قبل برای رقابت داشت رو این نسل کنسل کنه از جمله MAG و رزیستنس و کیلزون.
حرف مخالف چیزیه که شما جماعت از تحملش عاجزید!
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
چی؟ عزیز من همین Halo کاری کرد که سونی کاسه و کوزه رو جلوش جمع کنه و هرچی آی پی FPS نسل قبل برای رقابت داشت رو این نسل کنسل کنه از جمله MAG و رزیستنس و کیلزون.
حرف مخالف چیزیه که شما جماعت از تحملش عاجزید!
=))=))=))=))=))=))
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
بهترین ترکیب داشتن یه کمپین خوب در کنار فیچرهای آنلاینه. مثل Uncharted یا TLoU مثلا. چون بازی هایی مثل Destiny و Battlefront ثابت کردن از اون طرف بازی های فقط مالتی هم خیلی جالب نیستن و بخش آنلاین هرچقدر جذاب باشه باز جای کمپین داستانی رو نمیگیره.

اتفاقا مشکل خود مایکروسافت همین نداشتن یک درک صحیح از کمپین داستانی و تمرکز بیش از حد روی مالتی پلیره. در شرایطی که بانجی و یا دایس میان توی D2 و B2 بخش داستانی میزارن مایکرو امد توی بازی های فوق محبوب خودش که اتفاقا بخش داستانیشون خیلی محبوبه بی جهت تمرکز رو گذاشت روی تنها مالتی پلیر و به علت نداشتن کمپین خوب نمرات بدی هم گرفت. هم Halo 5 و GeoW4 این مشکل رو داشتن. مالتی خیلی خوب در کنار سینگل افتضاح. در صورتی که مثلا مقایسه کنیم با فرست پارتی های خفن سونی مثل همین Un یا TLoU اونا تمرکز اصلیشون رو بخش داستانیه و بعد میرن سراغ یه مالتی جذاب و سرگرم کننده.

در کل به نظر من تو مارکت الان بهترین گزینه برای مارکتینگ بازی ها داشتن هر دو بخشه و یکی هم باید به وضوح کیفیت خیلی بالایی داشته باشه. یعنی یا داستانش خیلی خفن یا مولنی خیلی وحشتناکی داشته باشه. اینجوری فروش خوبی هم میکنه. هر کدوم رو شل بگیری یه بخش بزرگی از مخاطب رو از دست دادی.

ضمن اینکه اگه به شکست های تجاری این چند وقت اخیر نگاه کنیم بازی هایی که صرفا مالتی پلیر بودن به نسبت بازی هایی که فقط کمپین داستانی دارن شکست تجاری بیشتری رو تجربه کردن. مثل Lawbreakers که کلیف معتقد بود دوره سینگل پلیر تموم شده و دیگه کسی به کمپین اهمیت نمیده اما بازیش علی رغم داشتن یه گیم پلی خوب با مخ خورد زمین.
فقط میتونم بگم لول :D سینگل Gears 4 در بدترین حالت میشه بهش گفت خوب. حالا Halo 5 واقعا بخش داستانیش مشکل داشت ولی برای Gears 4 بزرگترین ایرادش همون نداشتن تغییرات زیاد هست وگرنه خود بازی که خیلی خوب بود. ولی جدی سینگل افتضاح رو خوب اومدی!! :D البته اینکه مایکروسافت باید تمرکز بیشتری روی بازی های تک نفره داشته باشه کاملا مشخصه و عناوین انحصاری که عرضه نشدن (Sea of Thieves و Crackdown و State of Decay 2) بیشتر روی بخش آنلاین و چند نفره تمرکز دارن.
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
خود راد فرگوسن میگفت تو گرز های قبلی 85 درصد به کمپین اهمیت میدادیم و فقط 15 درصد به آنلاین که خوب شاهد نمرات بالای 90 بودیم ولی تو گرز جدید گفته شده بیشتر تمرکز روی بخش آنلاین بوده بازی مثل آنچارتد هم بیشتر تمرکزش روی بخش کمپین هست
در کل بازی که کمپینش خوب نباشه نمرات کمتری میگیره و یک عده تو سرش میزنن حالا هر چقدر هم مولتیش خوب باشه باید بازی بالانس باشه هم کمپین هم مولتی خوب باشه
 
  • Like
Reactions: stanley

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
خوشتیپ شما اگه یبار بشینی پای مولتی Gears یا Halo دیگه سمت TLOU و Uncharted نمیری!

و ربطش به پست من چیه؟ حداقل پست رو درست بخونید و تا اسم این بازی هارو میشنوید رگ غیرت کنسولیتون باد نکنه. برعکس من دارم میگم مولتی گیرز و هیلو عالی بودن.

قط میتونم بگم لول :D سینگل Gears 4 در بدترین حالت میشه بهش گفت خوب. حالا Halo 5 واقعا بخش داستانیش مشکل داشت ولی برای Gears 4 بزرگترین ایرادش همون نداشتن تغییرات زیاد هست وگرنه خود بازی که خیلی خوب بود. ولی جدی سینگل افتضاح رو خوب اومدی!! :D البته اینکه مایکروسافت باید تمرکز بیشتری روی بازی های تک نفره داشته باشه کاملا مشخصه و عناوین انحصاری که عرضه نشدن (Sea of Thieves و Crackdown و State of Decay 2) بیشتر روی بخش آنلاین و چند نفره تمرکز دارن.

ممد بیخیال. کمپین گیرز آشغال محض بود. اون چه چرت و پرتی بود اینا ساختن؟ مالتیش خیلی خوب بود. من خودم سیستم هایی که ساخته بودن رو خیلی دوست داشتم. مخصوصا CCC ها که فوقالعاده فان بودن. اما سینگلش رسما تو دیوار بود. عظمت Gears های نسل قبل کجا و این یکی کجا. میخوای بشینیم ایراداتی که داشت رو لبیست کنیم مقایسه کنیم با شماره های قبلی ببینیم واقعا فاصله انقدری که من میگم هست یا نه. البته شاید تو انتظارت خیلی کم بوده و با همینم حال کردی اما میدونی که من بخاطر ایشون X1 خریدم، ولی اصلا حال نکردم باهاش و راضی نیستم.

مایکروسافت کلا بلد نیست بازی سینگل بسازه و چون تجربیاتش مثل QB بد و نزدیک به شکست تجاری بودن دچار این فکر اشتباه شده که سینگل پلیر بدرد نمیخوره و کسی نمیخره.
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
مایکروسافت کلا بلد نیست بازی سینگل بسازه و چون تجربیاتش مثل QB بد و نزدیک به شکست تجاری بودن دچار این فکر اشتباه شده که سینگل پلیر بدرد نمیخوره و کسی نمیخره.
نمیدونم قضیه چیه شما QB رو سمبل کردید! در صورتیکه نه فقط مایکروسافت بلکه اکثر ناشران غربی از جمله EA و اکتیویژن و بلیزارد و حتی valve تمرکز رو گذاشتن رو مولتی. اون وسط فقط یه دونه Bethesda مونده که صادقانه به سینگل توجه میکنه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر