Bruce Starley استودیوی Naughty Dog رو ترک کرد.

NightKing

کاربر سایت
May 22, 2016
336
سلام
دقایقی پیش Bruce Starley یکی از کارگردانان استودیوی موفق Naughty Dog که در کارنامه ی خودش آثاری همچون Uncharted 2 و The Last of us رو داره در صفحه ی توییتر رسمی خود اعلام کرد که استدیوی Naughty Dog رو ترک کرده.
پیش از این اعلام شده بود که او روی ادامه ی عنوان The Last of Us سمتی نخواهد داشت.

Capture.jpg

cg6TuF

منبع : توییر Bruce Starley
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
نه دیگه بروس از سونی زده شده نیاز به فضای تازه داره%%- خودت انمیشن بینی میدونی گیم که چیزی نیست انمیشن ها که دیگه بینشون میبینی ۷-۸ سال تپل فاصله میافته کلا اینا کارشون همینه دیگه خودشونم علاقه دارن به بازی های AAA
همون نیل دراکمن کار شما رو راه میندازه تو ناتی داگ هم نویسندس هم کارگردانه هم تیم قوی زیر دستشه حداقل
خیلی بعیده بروس از سونی زده شده باشه! چون بعید میدونم جای دیگه ای این اختیار عمل رو بهش بدن!
ولی فشار کار تو ND بالاست، به هر حال شاهکار ساختن کار هرکسی نیست و از هر بازیه ND انتظار شاهکار میره!
با این حال بعید میدونم بره سراغ ساخت AAA !

نیل هم بعید نیست چندوقت دیگه ببرّه!:-"
البته ND هم وابسته به شخص نبوده چندان! خیلی ها اومدن و رفتن، کار تیم TLLهم خیلی خوب بود!(گرچه بیس رو تیم U4 ساخته بود و اینا ایده های جدید اضافه کردن:-")
---
در مورد سونی و گیر دادن به آنچارتد و ندادن آزادی عمل!:-"
در مورد تیم های خوبش بعید میدونم:-" NDتا حالا چهار IP مختلف با همکاری سونی ساخته! که هر 4تاش از Mascotهای کنسول بودن!
حالا کراش از دستشون در رفت، ولی جک رو ول کردن و آنچارتد ساختن، و نسل قبل به جای اینکه 4نسخه از IPتو یک نسل بسازن(مثل دو نسل قبلش) یک IP جدید ساختن که ریسک زیادی هم داشت! دیگه استودیو چه آزادی عملی داشته باشه و مگه آنچارتد تنها کار موفقشون بوده که سونی گیر سه پیچ بده؟
این از ND ... بعدی سانتا که اینا هم رفتن IP جدید بسازن، ولی خوب این یکی دیدیم که خودشون هم گفتن با چه خرج هایی آخرشم نتونستن بازی رو اصلا در بیارن، برای همین رفتن سراغ GOW دوباره،اینجا هم دست سانتا باز بوده...حداقل تا قبل کنسل شدن بازی!:-"
دوباره غیر از این، ما GG رو با KZ و Horizon داریم!
ساکرپانچ رو با Sly Cooper و Infamous (و انشاالله IP جدید تو PSX) داریم!

از سکند پارتی ها هم QD رو با HR و Beyond و Detroit یا Insomniac رو با رچت و رسیستنس داریم:-"
کلا گیر دادن به یک IP و کنار کشیدن بروس به این دلیل رو درک نمیکنم:-"

طبق قاعده ND هم، تا TLOU IV رو جا دارن برن=))
----

4 تا uncharted نسل قبل این نسل هم ۲ تا معلومه ادم زده میشه :D
نسل قبل یکیش رو ND نساخته و برای PS Vita توسط Bend ساخته شده!
TLL هم اول قرار بود DLCباشه که بعد استند الون شد و اصلا پروسه ساختش بعد از انتشار U4شروع شد که بروس از اون موقع توی مرخصی بوده! چی میگید برای خودتون؟:|
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
خیلی بعیده بروس از سونی زده شده باشه! چون بعید میدونم جای دیگه ای این اختیار عمل رو بهش بدن!
ولی فشار کار تو ND بالاست، به هر حال شاهکار ساختن کار هرکسی نیست و از هر بازیه ND انتظار شاهکار میره!
با این حال بعید میدونم بره سراغ ساخت AAA !

نیل هم بعید نیست چندوقت دیگه ببرّه!:-"
البته ND هم وابسته به شخص نبوده چندان! خیلی ها اومدن و رفتن، کار تیم TLLهم خیلی خوب بود!(گرچه بیس رو تیم U4 ساخته بود و اینا ایده های جدید اضافه کردن:-")
---
در مورد سونی و گیر دادن به آنچارتد و ندادن آزادی عمل!:-"
در مورد تیم های خوبش بعید میدونم:-" NDتا حالا چهار IP مختلف با همکاری سونی ساخته! که هر 4تاش از Mascotهای کنسول بودن!
حالا کراش از دستشون در رفت، ولی جک رو ول کردن و آنچارتد ساختن، و نسل قبل به جای اینکه 4نسخه از IPتو یک نسل بسازن(مثل دو نسل قبلش) یک IP جدید ساختن که ریسک زیادی هم داشت! دیگه استودیو چه آزادی عملی داشته باشه و مگه آنچارتد تنها کار موفقشون بوده که سونی گیر سه پیچ بده؟
این از ND ... بعدی سانتا که اینا هم رفتن IP جدید بسازن، ولی خوب این یکی دیدیم که خودشون هم گفتن با چه خرج هایی آخرشم نتونستن بازی رو اصلا در بیارن، برای همین رفتن سراغ GOW دوباره،اینجا هم دست سانتا باز بوده...حداقل تا قبل کنسل شدن بازی!:-"
دوباره غیر از این، ما GG رو با KZ و Horizon داریم!
ساکرپانچ رو با Sly Cooper و Infamous (و انشاالله IP جدید تو PSX) داریم!

از سکند پارتی ها هم QD رو با HR و Beyond و Detroit یا Insomniac رو با رچت و رسیستنس داریم:-"
کلا گیر دادن به یک IP و کنار کشیدن بروس به این دلیل رو درک نمیکنم:-"

طبق قاعده ND هم، تا TLOU IV رو جا دارن برن=))
----


نسل قبل یکیش رو ND نساخته و برای PS Vita توسط Bend ساخته شده!
TLL هم اول قرار بود DLCباشه که بعد استند الون شد و اصلا پروسه ساختش بعد از انتشار U4شروع شد که بروس از اون موقع توی مرخصی بوده! چی میگید برای خودتون؟:|
این یکی ماکروفن مجنونه هی جوک میگه الانم به امید عرضه کرش برای xbox نشسته :D
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,533
اقا نیازی به طعنه و کنایه زدن نیست به هر حال حالا رفته دیگه امیدواریم جذب ماکروسافت بشه تا عصبانیتتون فروکش کنه:D با راد فرگوسن میتونه زوج جدیدی تشکیل بده اسپنسر باید سریع دست به کار بشه
اسپنسر همین که تا الان تونسته شلوارشو نگه داره از پاش نیفته هنر کرده:D نگرانی ما هم همونه نه بیشتر .
چی بگم در مورد پستات که نگفتنش بهتر از گفتنشه .
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
4 تا uncharted نسل قبل این نسل هم ۲ تا معلومه ادم زده میشه :D
الا تو چرا شادی؟
البته نتیجه بی انحصاری و به حاشیه رفتن کنسول ادم همینه دیگه=))
بخصوص وقتی 2 نسخه اخر بزرگ ترین بازی های یه کنسول متاشون بشه 84 نتیجش میشه همین رفتارای مایکرو فنا:D
 
  • Like
Reactions: only sony

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
خیلی بعیده بروس از سونی زده شده باشه! چون بعید میدونم جای دیگه ای این اختیار عمل رو بهش بدن!
ولی فشار کار تو ND بالاست، به هر حال شاهکار ساختن کار هرکسی نیست و از هر بازیه ND انتظار شاهکار میره!
با این حال بعید میدونم بره سراغ ساخت AAA !

نیل هم بعید نیست چندوقت دیگه ببرّه!:-"
البته ND هم وابسته به شخص نبوده چندان! خیلی ها اومدن و رفتن، کار تیم TLLهم خیلی خوب بود!(گرچه بیس رو تیم U4 ساخته بود و اینا ایده های جدید اضافه کردن:-")
---
در مورد سونی و گیر دادن به آنچارتد و ندادن آزادی عمل!:-"
در مورد تیم های خوبش بعید میدونم:-" NDتا حالا چهار IP مختلف با همکاری سونی ساخته! که هر 4تاش از Mascotهای کنسول بودن!
حالا کراش از دستشون در رفت، ولی جک رو ول کردن و آنچارتد ساختن، و نسل قبل به جای اینکه 4نسخه از IPتو یک نسل بسازن(مثل دو نسل قبلش) یک IP جدید ساختن که ریسک زیادی هم داشت! دیگه استودیو چه آزادی عملی داشته باشه و مگه آنچارتد تنها کار موفقشون بوده که سونی گیر سه پیچ بده؟
این از ND ... بعدی سانتا که اینا هم رفتن IP جدید بسازن، ولی خوب این یکی دیدیم که خودشون هم گفتن با چه خرج هایی آخرشم نتونستن بازی رو اصلا در بیارن، برای همین رفتن سراغ GOW دوباره،اینجا هم دست سانتا باز بوده...حداقل تا قبل کنسل شدن بازی!:-"
دوباره غیر از این، ما GG رو با KZ و Horizon داریم!
ساکرپانچ رو با Sly Cooper و Infamous (و انشاالله IP جدید تو PSX) داریم!

از سکند پارتی ها هم QD رو با HR و Beyond و Detroit یا Insomniac رو با رچت و رسیستنس داریم:-"
کلا گیر دادن به یک IP و کنار کشیدن بروس به این دلیل رو درک نمیکنم:-"

طبق قاعده ND هم، تا TLOU IV رو جا دارن برن=))
----


نسل قبل یکیش رو ND نساخته و برای PS Vita توسط Bend ساخته شده!
TLL هم اول قرار بود DLCباشه که بعد استند الون شد و اصلا پروسه ساختش بعد از انتشار U4شروع شد که بروس از اون موقع توی مرخصی بوده! چی میگید برای خودتون؟:|
اتفاقا اشتباه بزرگی میکنی شدیدا استودیو به لیدر احتیاج داره ، سونی مجبور بود بره سراغ کوری بارلوگ چون اون از پوست و خونه Gow میدونه چه تغییراتی اعمال کنه وگرنه با یک تیم معمولی Gow در بهترین حالتش میشد دنباله نسخه قبلیش با داستان جدیدتر یادهمین انچارتدم دیدی که اسپین افش توسط تیم دیگشون نهایت متاش شد ۸۴ یعنی هم دراکمن مهمه هم بارلوگ و..
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
اتفاقا اشتباه بزرگی میکنی شدیدا استودیو به لیدر احتیاج داره ، سونی مجبور بود بره سراغ کوری بارلوگ چون اون از پوست و خونه Gow میدونه چه تغییراتی اعمال کنه وگرنه با یک تیم معمولی Gow در بهترین حالتش میشد دنباله نسخه قبلیش با داستان جدیدتر یادهمین انچارتدم دیدی که اسپین افش توسط تیم دیگشون نهایت متاش شد ۸۴ یعنی هم دراکمن مهمه هم بارلوگ و..
تو سرایط سانتا آره!
ولی ND تیمی نبوده که بر پایه ی شخص بگرده، همین نیل و بروس هم کم کم اومدن بالا که این شدن! از اول نفر اول استودیو نبودن،قبلیا رفتن، اینا اومدن جاشون، اینا برن یه سری آدم خلاق دیگه میان! همین بروس هم 18سال توی ND بوده ولی آیا از اول همین بروسی که الان هست بوده؟ نه!

در مورد TLL هم خیر! اول اینکه قرار نبوده یک شماره اصلی باشه که ایجاد تحول بکنه! توی همون معرفی گفتن قرار بود DLC باشه ولی دیدن ایده هاشون بیشتر از چیزیه که بشه تو یک DLC جا داد!
اما توی همین TLL اگر بازی کرده باشید، میبینید ایده های جدیدی که اونجا وارد شد رو چجوری ارتقا دادن و حقا که عالی بوده کارشون! که مطمئنم بازی نکردید وگرنه به جای اینکه اسم متا رو بیارید، میگفتید چه جایی رو خراب کردن نسبت به U4 ! (برای من به شخصه بهتر از U4نیست، اما پیشرفتش نسبت به U4 کاملا واضحه! و مطمئنا خیلی بیشتر از انتظاریه که از یک DLC میره!) درسته پیشرفت یک ایده تا خلق یک ایده کار راحت تریه، مخصوصا وقتی فیدبک های مختلفی گرفته باشن! اما این تیم هم نشون داد کارش رو بلده و میدونه تو چه مسیری باید قدم برداره!
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
تو سرایط سانتا آره!
ولی ND تیمی نبوده که بر پایه ی شخص بگرده، همین نیل و بروس هم کم کم اومدن بالا که این شدن! از اول نفر اول استودیو نبودن،قبلیا رفتن، اینا اومدن جاشون، اینا برن یه سری آدم خلاق دیگه میان! همین بروس هم 18سال توی ND بوده ولی آیا از اول همین بروسی که الان هست بوده؟ نه!

در مورد TLL هم خیر! اول اینکه قرار نبوده یک شماره اصلی باشه که ایجاد تحول بکنه! توی همون معرفی گفتن قرار بود DLC باشه ولی دیدن ایده هاشون بیشتر از چیزیه که بشه تو یک DLC جا داد!
اما توی همین TLL اگر بازی کرده باشید، میبینید ایده های جدیدی که اونجا وارد شد رو چجوری ارتقا دادن و حقا که عالی بوده کارشون! که مطمئنم بازی نکردید وگرنه به جای اینکه اسم متا رو بیارید، میگفتید چه جایی رو خراب کردن نسبت به U4 ! (برای من به شخصه بهتر از U4نیست، اما پیشرفتش نسبت به U4 کاملا واضحه! و مطمئنا خیلی بیشتر از انتظاریه که از یک DLC میره!) درسته پیشرفت یک ایده تا خلق یک ایده کار راحت تریه، مخصوصا وقتی فیدبک های مختلفی گرفته باشن! اما این تیم هم نشون داد کارش رو بلده و میدونه تو چه مسیری باید قدم برداره!
اتفاقا چیزی که باعث نقطه تحول U4 هست همون داستان نویسی هوشمندانه نیل هست همه چی اونجا سرجاشه ولی این واقعا من طبق اکثر ویدیو ها و نطراتی که خوندم چیزی اصافه نمیکنه به سری فقط حالا دو شخصیت دیگه اومدن واقعا و۳تی این نسل میبینید متدجه میشید متای بالای ۹۰ دیگه کار راحتی نیست و فرگوسن میخواست همین کار با یکسری حرکت توراری و یک داستان نصفه چچفت و بست انجام بده که موفقم نشد و خیلیم فروش گرز ۴ پایینتر از انتظار بود
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
اتفاقا چیزی که باعث نقطه تحول U4 هست همون داستان نویسی هوشمندانه نیل هست همه چی اونجا سرجاشه ولی این واقعا من طبق اکثر ویدیو ها و نطراتی که خوندم چیزی اصافه نمیکنه به سری فقط حالا دو شخصیت دیگه اومدن واقعا و۳تی این نسل میبینید متدجه میشید متای بالای ۹۰ دیگه کار راحتی نیست و فرگوسن میخواست همین کار با یکسری حرکت توراری و یک داستان نصفه چچفت و بست انجام بده که موفقم نشد و خیلیم فروش گرز ۴ پایینتر از انتظار بود
داستان به خوبیه U4 نیست، ولی اینجوری نیست که نقطه ضعف باشه! چون به خوبی به کاراکترهای داستان میپردازه! حتی عادت های کلوئی متفاوت با نیت هست و اینجوری نیست که صرفا یک Skin عوض شده باشه!
من بیشتر در مورد گیم پلی موارد مربوط به این بخش میگم پیشرفت کاملا محسوسه! بخوام مثال بزنم اسپویل میشه خو...ولی چپتر4 رو *بازی کنید* تا خودتون متوجه بشید چه حرکات مثبتی توی این بازی رفتن!

کلا نه داستانش نصفه چفت و بست شدست، نه گیم پلی! انتظار بی جاییه که احتمالا ملت داشتن از این بازی!
این تیم هم اگر بودجه و وقت کافی برای ساخت یک بازیه کامل داشته باشه، میتونه خودش رو نشون بده! و امیدوارم اگر بازی بعد از TLOU2 رو اینا میسازن، بتونند بترکونند!
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
داستان به خوبیه U4 نیست، ولی اینجوری نیست که نقطه ضعف باشه! چون به خوبی به کاراکترهای داستان میپردازه! حتی عادت های کلوئی متفاوت با نیت هست و اینجوری نیست که صرفا یک Skin عوض شده باشه!
من بیشتر در مورد گیم پلی موارد مربوط به این بخش میگم پیشرفت کاملا محسوسه! بخوام مثال بزنم اسپویل میشه خو...ولی چپتر4 رو *بازی کنید* تا خودتون متوجه بشید چه حرکات مثبتی توی این بازی رفتن!

کلا نه داستانش نصفه چفت و بست شدست، نه گیم پلی! انتظار بی جاییه که احتمالا ملت داشتن از این بازی!
این تیم هم اگر بودجه و وقت کافی برای ساخت یک بازیه کامل داشته باشه، میتونه خودش رو نشون بده! و امیدوارم اگر بازی بعد از TLOU2 رو اینا میسازن، بتونند بترکونند!
البته درست میگی تیم خوب شرط مهمیه برای ساخت AAA حرفی توش نیست نمونش Horizon که ip خوش ساختی شد و اون تیم GG هم بسیار تیم کارکشته و با تجربه ای که یکسری افراد کاربلدم جذب کردن و بازی عالی از اب دراومد
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
اقا نیازی به طعنه و کنایه زدن نیست به هر حال حالا رفته دیگه امیدواریم جذب ماکروسافت بشه تا عصبانیتتون فروکش کنه:D با راد فرگوسن میتونه زوج جدیدی تشکیل بده اسپنسر باید سریع دست به کار بشه

من جدا خیلی دوست داشتم مایکرو میومد ازش حمایت کنه و یه IP بزرگ برای خودش خلق میکرد، اما متاسفانه مایکرو علاقه ای به این قبیل کارها نداره و نشون نمیده. وگرنه مثلا الان MM استدیو زیرمجموعه مایکرو بود و LBP و Tearaway و Dreams بازی های انحصاری Xbox، یا QD استدیو مایکرو بود و Heavy Rain و Beyond و Detroit بازی های Xbox و احتمالا کوجیما هم الان داشت DS رو منحصرا برای X1 میساخت. و خیلی موارد دیگه.

میگم بدبختانه مشکل مایکرو اینه که هزینه خاصی برای تشکیل استدیو نمیکنه و GeoW و Halo هم حیثیتی بود، باقی استدیوهارو هم میزنه تخته میکنه. خودشون هم معلوم نیست دارن چیکار میکنن.
 

pxc33

کاربر سایت
Dec 4, 2011
2,727
نام
علی
خدايي انتقال از ناتي داگ به استديو هاي ماكروسافت مثل انتقال از رئال يا بارسا به قشقايي ميمونه :)) امكان نداره بروس اون سطح رو بيخيال بشه بياد توي اون سطح پايين كار كنه
 

Dlforshot2

کاربر سایت
Sep 15, 2014
599
خدايي انتقال از ناتي داگ به استديو هاي ماكروسافت مثل انتقال از رئال يا بارسا به قشقايي ميمونه :)) امكان نداره بروس اون سطح رو بيخيال بشه بياد توي اون سطح پايين كار كنه

جک نگو :D آرزو هر نفره که تو مایکروسافت کار کنه بخوای مقایسه بکنی اسم سونی در مقابل مایکروسافت هیچه :D
 
  • Like
Reactions: Deliverer

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,920
نام
نـــــــویـــــــــد
جک نگو :D آرزو هر نفره که تو مایکروسافت کار کنه بخوای مقایسه بکنی اسم سونی در مقابل مایکروسافت هیچه :D

میگن سنتی و صنعتی مخلوط نزنین همینه دلیلش
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,418
این تاپیکه کلا شد محل فن بازی که واقعا پدیده جالبیه بنظرم :|:| خب شما اگه زورت اومده مایکرو در زمینه انحصاری نصف سونی هم نیست میتونستی از همون اول نسل پول بذاری PS4 رو هم بگیری ، مثلا بابات تو مایکرو کار میکرده که تعصب داری فقط اکس باکس داشته باشی ؟؟! خود فیل اسپنسر ps4 رو هم داره تو خونش بعد شما تعصب بازی در میاری که ب کجا برسی ؟ اگرم واقعا علاقه ای به PS نداری و کل انحصاریاش به چیزیت نیست پس کاری به علاقه دیگران هم نداشته باش ، همونطور که اونا حق ندارن علاقه شما رو مسخره کنن ، این که مخاطبم رو فنای مایکروسافت قرار دادم به این دلیله که میبینم اونا بیشتر حرفای غیر منطقی رو میزنن ، هنوز یک روز از جدا شدن Straley نگذشته طرف میاد میگه آره این میخواد بیاد مایکرو پس فردا ام انحصاری Xbox معرفی میکنن با کارگردانی Straley :| وگرنه خودم فن نیستم و اینکه xbox نخریدم صرفا بخاطر اینکه علاقه زیادی به gears و Halo و فورتزا نداشتم و انحصاری های سونی رو بیشتر میپسندیدم ، با اینکه میگم اونا هم بازی های عالی هستن و براشون ارزش قائلم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر