تکنولوژی Ultra Durable از دیروز تا امروز

Space Bandit

کاربر سایت
Aug 18, 2016
129
نام
امیر پارسا
کمپانی گیگابایت خلاقترین کمپانی تولید کنندۀ محصولات سخت افزاری در جهان می باشد که با طول عمر بیش از 30 سال و ارائه راه کارهای خلاقانه در این مدت توانسته است بسیاری از نیازهای کاربران خود را تامین کند. یکی از این خلاقیت هایی که گیگابایت برای بالا بردن کیفیت محصولات خود ارائه کرده است تکنولوژی Ultra Durable است. گیگابایت اولین کمپانی در جهان بود که به تعریف استانداردهای جدید برای بالا بردن کیفیت محصولات سخت افزاری دست زد.

ultra-durable-1.jpg


در سال 2006 بود که برای اولین بار این استاندارد پا به دنیای سخت افزار گذاشت و اولین محصولاتی که به این قابلیت مجهز شده اند مادربردهای کمپانی گیگابایت بوده اند. در نسل اول این تکنولوژی، تمامی مادربردهای گیگابایت از سال 2006 به خازن های تمام جامد ژاپنی مجهز شده اند. گیگابایت با حذف خازن های الکتریکی بطور کامل از روی مادربردهای خود به اولین کمپانی بدل شد که رکورد طول عمر مادربردها را جا به جا کرد. این خازن ها با طول عمر بسیار بالا و تولید حرارت کمتر به کاربران اجازه می داد تا علاوه بر طول عمر بیشتر شاهد افزایش کارایی در بخش های مختلف مادربرد خود باشند (از جمله اورکلاکینگ بهتر و مصرف انرژی بهینه تر). نسل دوم این تکنولوژی در سال 2007 ظهور کرد. گیگابایت با حذف چوک هایی با هستۀ آهنی و جایگزینی آنها با چوک های Ferrite باعث شد تا اتلاف انرژی در این بخش به حداقل برسد. همچنین در این نسل گیگابایت به جایگزینی ماسفت های استاندارد با ماسفت هایی با مقاومت کمتر (lower Rds) اقدام کرد. این نسل از تکنولوژی Ultra Durable گیگابایت موفق شد تا در مجموع از 36% از اتلاف انرژی مادربردهای خود بکاهد و رکورد جدیدی در مصرف انرژی بهینه بر جای بگذارد. اما در نسل بعدی نوبت به افزایش کارایی و به حداکثر رساندن بهینگی مادربردهای این کمپانی بود. گیگابایت در نسل سوم Ultra Durable به خلاقیت جدیدی دست زد، این کمپانی با ایجاد تغییر در PCB (برد) محصولات خود توانست بار دیگر علاوه بر بهبود کارائی، مصرف انرژی را بهینه تر از قبل نماید و علاوه بر آن به کاهش چشمگیر دما نیز دست یابد. راه حل گیگابایت برای این کار افزایش قطر مس(به دو برابر) در بردهای خود بود.

ultra-durable-3.jpg


در نسل چهارم Ultra Durable (سال 2011) گیگابایت قابلیت های ویژه ای به این تکنولوژی افزود که می توان به استفاده از PCBهای فایبرگلاس با تراکم بسیار بالا اشاره کرد که از نفوذ رطوبت به برد بطور موثری جلوگیری می کرد. همچنین به کاربردن پروتکشن ها و فیوزهای سخت افزاری باعث شد تا مادربردهای گیگابایت از هرگونه اتصال کوتاه و نوسانات برق در امان باشند. همچنین پتنت اختصاصی و ویژۀ گیگابایت (Dual-Bios) دچار تغییرات و بهینگی هایی شد. یکی از دیگر ویژگی های اساسی که در این نسل به وجود آمد استفاده از سنسورها و محافظ های حرارتی در بردهای گیگابایت بود که باعث می شد محافظت از سیستم کاربران رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

ultra-durable-4.jpg


اما نسل پنجم Ultra Durable که اخرین نسل ارائه شده از سوی گیگابایت تا به امروز است در سال 2012 شکل گرفت. گیگابایت در نسل پنجم خود برای بالا بردن بهره وری و کارایی مدار تغذیۀ مادربردهای خود دست به همکاری با کمپانی آلمانی Infineon زد و با استفاده از طراحی اختصاصی این کمپانی برای مادربردهای خود، معماری قدیمی مدار تغذیه را کنار گذاشت و به استفاده از معماری جدیدی در مدار تغذیه مادربردهای خود پرداخت. گفتنی است حاصل این همکاری تراشۀ IR3550 PowlRstage بود که در سال 2011 موفق به کسب جایزۀ بهترین محصول الکتریکی سال شد و در سال 2012 در دل محصولات گیگابایت و در قالب نسل پنجم UltraDurable جای گرفت. این تراشه ها در کنار نسل جدید چوک های 60 آمپری توانستند مادربردهای گیگابایت را بار دیگر کاندیدای بهترین محصول کامپیوتکس در سال 2012 کنند. نسل پنجم Ultra Durable تا به امروز پیشرفته ترین و با کیفیت ترین تکنولوژی است که برای محصولات سخت افزاری ارائه شده است. و به کاربران اطمینان می دهد که علاوه بر طول عمر بالا کارائی محصولات گیگابایت نیز به حداکثر میزان ممکن ارتقاء یافته است.

ultra-durable-5.jpg


برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ تکنولوژی Ultra Durable می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

GIGABYTE - Technology Guide - Ultra Durable™

GIGABYTE Ultra Durable™ 4 Classic webpage

GIGABYTE Ultra Durable™ 5 Motherboards



Read the whole post here.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر