متن مصاحبه جالب Shawn Layden به بهانه E3 با Telegraph

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
مصاحبه جالب و چالشی پریروز آقای Shawn Layden با یکی از بزرگترین خبرگزاری های دنیا یعنی Telegraph که به بهانه E3 2017 انجام شد:

Shawn Layden مردی با نقش های بسیاریست، او رسما در طول روز ۲ شغل رسمی دارد، مدیر استودیوهای بین المللی سونی در سرتاسر جهان و ریاست بخش سرگرمی های ‌Sony در آمریکا، او را ممکنه به دلیل روی خوشی که به عنوان میزبان اصلی سخنرانی های PlayStation در برخی از دو رویداد E3 و PSX سالهای اخیر به شما نشون داده بشناسید، سبک معرفی او گرم، فراگیر، تندگو و با بذله گویی های فی البداهه که شور و عشق مادام العمر به بازی ها رو تحریف میکنه.
آداب مصاحبه کردن Layden به همان شکل همراه با ترکیب دوست داشتنی از تجارت و لذت هست که گاهی اوقات هم از موضوع خارج میشه، برای مثال، وقتی درباره موفقیت کنسول جدید Nintendo Switch و تاثیرات غیر مستقیمش بر روی PlayStation صحبت میکنیم، او برای خودش نتیجه گیری میکنه و با ژستی خیلی جدی بحث رو عوض میکنه و میگه "و من به اندازه هرکس دیگه ای از اینکه Zelda های بیشتری گیرمون میاد توی زندگیم هیجان زده هستم." به همین ترتیب در ارزیابی عنوان پر سر و صدای موفق کمپانی خودشون یعنی Horizon Zero Dawn و ادامش انگشت میزاره و برای فرنشایز FPS قبلی استودیو Guerilla Games که به پا فشاری برای ادامه دادن پشت سرهم بدنام هست نوشابه باز میکنه

s8w_telemmglpict000131829762-xlarge_trans_nvbqzqnjv4bq46biks2jvvwtplwo0jgzruc6-prbqpfzyqverm_luco.jpg


❓در ابتدا از او درمورد فرمت عجیب نمایش های امسال سونی در E3 سوال میشود که ۴۵ دقیقه کوتاه تر از همیشه بود و سازندگان عناوین قبل از پخش تریلرهایشان روی استیج حاضر نشدند و تریلرها پشت سر هم بدون توقف و سریع پخش شدند سوال شد که با توجه به سخنرانی که در کنفرانس مایکروسافت انجام شد و ۲ برابر همیشه طول کشید و تعداد زیادی از سازندگان اومدن و رفتن، امسال Layden چند کلمه مرتبط و کوتاه بروی استیج Shrine Auditorium در مرکز شهر Los Angeles گفتند و PlayStation از هر سال دیگه ای قویتر توصیف شد دقیقا با میمیکی مشابه معرفی XBOX One X که قویترین کنسول ساخته شده تا به امروز نامیده شد، سونی منادی حضور در خط مقدم ورود گیمینگ 4K به اطاق نشیمن خانه ها بود، و عنوان تحسین شده نمایشش Spider-man که موکدا به عنوان انحصاری "واقعی" در پی چندین ادعای گیج کننده که توسط Microsoft مبنی بر واژه انحصاریت عنوان شده بود مطرح شد. به هر حال این شائبه ایجاد شد که هدف حرکت سونی Microsoft بوده است که نکته جالبی بود و آقای Layden اینگونه پاسخ دادند:

مطالعات ما نشون داد هرچقدر من کمتر روی استیج باشم و صحبت هام رو کوتاه تر کنم نمایش بهتری خواهیم داشت بنابراین ما به اون نتایج و خواسته مردم توجه نشون دادیم، میدونید، درسته که اساس کار ما با فناوری و کدنویسی و برنامه نویسی است اما هممون ته قلبمون میدونیم این دنیای سرگرمی هاست، بنابراین ما فکر کردیم نمایشی که قرار بود اجرا کنیم فرصت خوبی برای عملی کردنش هست، ما میخواستیم مردم بگن "اوه خدای من، تموم شد؟" تا اینکه بگن "وای، کی تموم میشه؟"
آقای Layden اینگونه ادامه میده: ما احساس میکنیم امسال محتوای خیلی خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم، بازی های خوبی که فی نفسه خودشون اینو نشون دادن، شما نیاز ندارید فرد دیگه ای بهتون بگه که قراره چی ببینید یا قراره چه اتفاقی بیفته 'توی کلیپ بعدی قهرمان ما و شخصیت منفی باهم درگیر میشن و ..' فقط نشونشون بده! بنابراین ما از این نقطه نظر وارد شدیم و کنارش هم یکم مجری گری انجام دادیم.

8ls2_telemmglpict000131829742-large_trans_nvbqzqnjv4bqpvlberwd9egfpztclimqfyf2a9a6i9ychsjmeadba08.jpg


❓از آقای Layden سوال شد آیا از رقابت کنسول ها لذت میبرد که با مکثی دیپلماتیک برای پاسخ همراه شد، سپس اینگونه پاسخ داد:

من فکر میکنم چیزی که عالیه اینه که هر چند سال دانشمندها نتایج آنالیز هاشون رو اعلام میکنن و میگن کنسول ها در حال نابودی هستند و همه دارن به گوشی موبایل دستشون میگیرن یا چیزایی شبیه اینا ! اما من عاشق این واقیعتم که سال گذشته بین Sony و Microsoft بهترین سال در صنعت بازی های کامپیوتری از بابت گردش مالی و درآمدها بود، بازی با کنسول زندست و از همیشه قدرتمندتره و چیزی که ما داریم واردش میکنیم، چیزی که Microsoft میاره و اخیرا کاری که Nintendo با عرضه Switch کرده واقعا عالیه، من عاشق بازاری که این همه توش هیجان و جوش و خروش و هم همه وجود داره، اینکه مردم به طرفداری از یه تیم میپردادن در برابر یه تیم دیگه جبهه میگیرن و تمام احساساتی که در این باره دارن هستم، اما در مجموع چیزی که برای بازی های کامپیوتری خوبه برای تمام کسانی که توش هستند هم خوبه.

❓واکنش ها به نمایش امسال سونی در بهترین حالت متعادل بود، عناوین First-party مثل ‌God of War، Days Gone, Detroit: Become Human خیره کننده بودن اما همشون رو قبلا دیده بودیم، برای اولین بار در سالهای اخیر، به خصوص در عصر PS4 واکنشهای بی میل دریافت کردید، آقای Layden در حالی که جبهه میگیره سعی میکنه لبخند همیشگیش رو حفظ کنه ولی با لحنی که به وضوح تغییر پیدا میکنه میگه:

هوممم، من که واکنش هایی با بی میلی نشنیدم.

❓من که اعتقادی ندارم، تکرار میکنم که من صدای اعتراض رو به وضوح شنیدم که نیمی از زمان معرفی هارو یک مشت از بازی VR پر کردند و مابقی چیزایی که کنجکاوی مارو برانگیخته بودن در E3 و PSX سال گذشته معرفی شده بودند.

و آقای Layden میگوید: نه عنوان Monster Hunter World توسط Capcom و بسته الحاقی Guerilla Games یعنی Horizon Zero Dawn: Frozen Wilds قبلا دیده نشده بودند.

❓اما بازی های درجه یک همگی دیده شده بودند، مردم میخوان بدونن بازی های جدید کجا هستند؟!

و در ادامه او در مورد نمایش امسال اینگونه توضیح میده: ساخت بازی یه سیکله، درسته؟ سال گذشته ما خبرهای دسته اول زیادی داشتیم، فکر میکنم امسال داریم سعی میکنیم نشون بدیم داریم با قول هایی که سال گذشته به شما دادیم زندگی میکنیم و به اونها عمل میکنیم با عناوینی مثل God of War, Detroit, Spider-man، و این پیشرفت ما روی اون عناوینه، فوق العاده نیست؟ از اونجایی که ما خیلی دوست داریم سالیانه ۵ الی ۶ عنوان رونمایی کنیم این سیکل ساخت عناوین هستند که این اجازه رو بهمون نمیدن.

053r_the-last-of-us-2-large_trans_nvbqzqnjv4bqnjjoebt78qiaydkjdey4cngtjfjs74myhny6w3gnbo8.jpg


❓ اما من هنوزم درک عاقلانه تر بودن اینکه 2 The Last of Us برای PSX توی ماه دسامبر نگه دارید به جای معرفی توی E3 برام سواله چون اگر توی E3 با نمایش آغازین یا پایانیتون اینجا معرفیش میکردین به بحث اصلی نمایش تبدیل میشد

PSX رویداد بسیار مهمی برای ماست و شروع به شمارش میکند:‌ همینطور Paris Game Week و همینطور Tokyo Game Show و Gamescom، در طول دوره تقویم سالانه فاصله تعداد جاهایی که ما باید شرکت کنیم و بیانیه ای با خودمون داشته باشیم از این کوتاه تر نمیشه و ما به سختی میتونیم مهندسیش کنیم، بنابراین فکر میکنم الان زمانیه که هستیم و جاییه که هستیم و چیزیه که داریم، و رک و پوست کنده میگم، جوابی هم که من گرفتم خیلی خوب بود.

❓دومین انتقاد بزرگ از کنفرانس سونی کمبود عناوینی با تاریخ عرضه امسال بود، گذشته از Spin-off عنوان Uncharted یعنی Lost Legacy و Expansion عنوان Horizon: Zero Dawn همه عناوین برای سال آینده تاریخ خوردند، در کمال تاجب یکی از اندک عناوینی که از الان تا کریسمس منتشر میشه شبیه ساز رانندگی GT Sport هست، اما حتی اونم تغییری ایجاد نمیکنه.

"صادق باشیم الانشم نیمی از سال رو سپری کردیم" با این جمله آقای Layden مقابله به مثل میکنه و منظوری هم داره، توپ امسالشون به لطف انتشار بهاره موفقیت آمیز عناوینی مثل Horizon Zero Dawn و NiOh در سالی که براشون غیرمعمول بوده پر شده. "و این طبیعت ساخت بازیه. نه، من عناوینی که تا تعطیلات سال نو در راه هستند رو میبینم (در حالی که GT پاییز عرضه میشه) نمیدونم به مراسم پیش نمایش که حسابی GT رو نمایش دادیم رفتی یا نه. فکر میکنم عنوانیه که کانون توجهات بسیار زیادیه. و چیزهایی که برای سال 2018 در راه هستند همگی در نیمه اول سال عرضه میشن، بنابراین توی 12 الی 13 ماه آتی عرضه میشن؟ به احتمال زیاد، بله. (منظورش همین بود که نصف سال گذشته حساب نیس از الان توی یک سال آینده همه میان)

❓یکی از بازی هایی که امسال عرضه میشه - در واقع توی August - عنوان Uncharted: The Lost Legacy هست که در ابتدا قرار بود یه تیکه 2 الی 3 ساعته دانلود شونده برای Uncharted 4 باشه مشابه بسته Left Behind که برای The Last of Us عرضه شده بود، اما در حال حاضر وضعیتش به یک عنوان قابل نصب مجزا با برچسب 10 ساعت گیم پلی ارتقاع پیدا کرده، آیا این تصمیم برای جون دادن به وضعیت امسالتون گرفته شده؟

"چنین تصمیم هایی در Naughty Dog گرفته میشه، اونها یکی از برترین استودیو هایی هستند که ما داریم، اونها نزدیک ترین چیزی هستند که ما توی این تجارت به Pixar داریم. و اونها داستانهای بیشتری برای بازگو کردن دارن و شروع به ساختنش برای دیگران کردن.. بزرگتر شد! (میخنده) بزرگتر شد. اما چیزی که اونا نمایش دادن، چیزی که ما تونستیم باهاش مراسم رو چند شب قبل شروع کنیم، خیلی قدرتمند بود. اون حس ناب تجربه بازی با عناوین Naughty Dog رو داشت و همه فاکتور رضایتمندی بالاتری رو خواهند داشت وقتی دستشون به اون عناوین میرسه. من اصلا سعی نمیکنم بچه های توی استودیو رو در جریان بزارم که ما قراره چیکار کنیم.

❓با توجه به هزینه های بالای از پیش معلوم ساخت عناوین AAA مدرن، The Lost Legacy تقریبا میتونه به عنوان یه مورد امتحانی برای ساخت مدل جدیدی از بازی ها دیده بشه: کوتاه تر، Spin-off (داستان مرتبط) با قابلیت نصب به صورت جداگانه از عناوین تثبیت شده ای که ستاره هاش قبلا کاراکتر های نقش های فرعی در داستان اصلی بودند، این میتونه به یه الگو تبدیل بشه؟

"کار من این نیست که به دیگران بگم چه بازی ای بسازن، کارم اینه که محیطی فراهم کنم تا اونا توش احساس آزادی کنن که میتونن هرچیزی رو امتحان کنن، از اونجایی که تمام انتخاب هایی که Naughty Dog در سالهای گذشته کرده جوابش رو گرفته، و اگه تیم اونجا میخواد یه ذره بیشتر از اون داستان در مسیر متفاوتی بگه، از زاویه متفاوتی، با شخصیت های متفاوتی پس منم باهاش مشکلی ندارم".

❓از دید تجاری این کاملا منطقی به نظر میرسه، گرچه، عناوینی مثل این که هزینه کمتری برای ساخت میگیرن و منفعت مصرف کننده ها هم در بیشتر و سریع تر منتشر شدنشون خواهد بود، همه برنده ان، درسته؟

"بله اما این به خاطر اینه که ما قسمت سخت کار رو انجام دادیم، اون چیز دیگه ای که شما میخواید از ما ببینید از دل چندین سال کار در میاد، چجوری بهتر از این میتونیم به IP های ارزشمندی که داریم برای حرکت رو به جلو کمک کنیم؟"

❓احتمالا منظورتون شامل Horizon Zero Dawn هم میشه؟

"قطعا"

❓ماجراجویی جهان باز و پس از آخر الزمان Guerilla Games یکی از داستان های بزرگ موفق در سال 2017 بود و یکی از معدود رقبای جدی Zelda breath of the Wild برای مقام بهترین بازی سال، منصفانست که گمان کنیم بسته الحاقی Frozen Wilds که در راه است صرفا یه بخش کوچیکی از این عنوان خواهد بود.

"اونا استودیو دیگه ای هستند که من بهشون نمیگم چیکار کنن" آقای Layden با خنده میگه: تیم اونها 10 الی 12 سال رو با Killzone سپری کرد و اگه اونا بخوان Horizon Zero Dawn نمیتونه تفاوت بیشتری با Killzone داشته باشه. وقتی اونها گفتن میخوان با یه Open-World، طبیعت زیاد بر اساس تنوع و از همه رنگ های مختلف که قبلا توی Killzone نداشتنش،مثل آبی، و قرمز، زرد، و سبز، برخیزن، این براشون هدف گسترده ای بود اما موفق شدن و بهش رسیدن.
پذیرش بازی فوق العاده بود، Herman Hulst رییس Guerilla Games ذهن مشتاقی برای جایی که میخواد Horizon رو ببره داره و اینکه نقشه مسیرش چی هست، و اون مسیر چندین و چند سال زمان رو میطلبه، من فکر میکنم ما سالیان طولانی در تجارت Horizon باقی خواهیم ماند."

l5lf_death-stranding-large_trans_nvbqzqnjv4bq2mfxybfyj_71j1udnknzoxn_sjragxuphyt9b9ku9em.jpg


❓یکی از غایبین قابل ذکر امسال روی استیج سونی Death Stranding ساخته Hideo Kojima بود، این خالق مشهور در کنفرانس امسال حضور پیدا کرد اما با خودش نمایش جدیدی نیاورد، و موجب این نگرانی شد که ما دوباره توی یکی دیگه از سیکل های ساخت طولانی عناوین او گیر کردیم، بازی واقعا به مرحله ای فراتر از تریلرهایی که قبلا دیدیم رسیده یا هنوز توی مرحله مفهمومی بازی هستیم؟

"نه، نه، این زندست و داره رو به جلو حرکت میکنه، بعد از اینکه Kojima تصمیم به همکاری با موتور گرافیکی Decima از استودیو Guerilla که عنوان Horizon از اون برخواسته گرفت کمک فوق العاده ای بهش کرد، اون واقعا بهش دو جفت پای کمکی داد تا بلند شه و با سرعت بدووه و امتحانش کنه و چند نمونه اولیه رو به مرحله اجرا برسونه، من نمیتونم به شما توضیح بدم این بازی چی هست اصلا.."

❓این یعنی اینکه شما واقعا بخشی از اون رو بازی کردید؟

"من واقعا بخشیش رو بازی کردم"

❓و واقعا این انقلابی هست همونطور که Kojima قولش رو داده بود؟

بعد از یک مکث متفکرانه: "هم اون هم بیشتر از اون!"

❓پس واقعا وجود داره؟

"واقعا وجود داره"

❓همچنین Death Stranding داره به عنوان یه مصداق بارز از تفاوت های بین Sony و Microsoft در حرکت فعلی اونها به سمت دنیای نرم افزار و توسعه بازی ها عمل میکنه، درحالی که دومی داره تعداد بازیهاش رو به عنوان خدماتش دو برابر میکنه مثل Minecraft و Sea of Thieves و عناوین هماهنگ با کامپیوتر و جامعه محور گیمرها Playerunknown's Battleground و State of Decay، سونی به ولخرجی روی عناوین تریپل A و داستان محور بلاک باستری ادامه میده، آیا Layden با ارزیابی های اون فلسفه قابل احترام موافق هستند؟

"فلسفه من این هست که باید روی نقاط قوت کار کرد" اون به بحث ادامه میده: "و اگه شما به استودیو های ما نگاه کنید: Naughty Dog و Guerilla Games و Santa Monica و Japan Studios اونها کاری هستن که ما به خوبی انجامش دادیم، ما داستان سرایی میکنیم، شخصیت خلق میکنیم، به من خیلی حس خوشنودی دست داد واکنش هارو نسبت به Aloy شخصیت اصلی Horizon Zero Dawn وقتی روی صفحه نمایش ظاهر شد دیدم و جمعیت از خود بی خود شد. اونها از اون دسته کارها هستند که ما به خوبی انجام دادیم، این چیزیه که مارو به خاطرش میشناسند، این واقعا با DNA سرگرمی ما هم کلام میشه، ما میخوایم سرگرم کنیم، ما میخوایم شمارو خوشحال کنیم، ما میخوایم اشکتون رو در بیاریم، تمام گستره ی اون احساساتی که ما شهامت اتکا کردن بهشون رو داریم تا کاری کنیم شما یک تجربه عالی داشته باشید. بازیها به عنوان خدمات؟ ما یه ذره از اونو با عنوان [MLB [The Show داریم، این همون نرخ مجازی مشابه ورزش های دیگه رو داره و ما عناوین دیگه ای رو داریم که برای بازی توی همون فضا میان، اما میخواید یک تعمیم بزرگ به کارهایی که استودیوهای بین المللی ما انجام میدن اختصاص بدید؟ ما روی کاراکتر ها بزرگ هستیم، ما روی داستان ها بزرگ هستیم."

gxg8_telemmglpict000131672378-large_trans_nvbqzqnjv4bqplgof-dgg3z4gg9owgqtxdvxe4-ncpvfczy5a1cuj04.jpg


❓پس شما از واگذاری اون حوضه به Microsoft خوشحال هستید؟

"من چیزی رو واگذار نکردم" آقای Layden عقب نشینی میکنه: "من حق ورود به هر حیطه ای رو در هر زمانی رزرو شده دارم، اگه من تیم و ایده ای که توی او فضا جوابگو باشه داشته باشم"

❓از اونجایی که سونی به دنبال تحکیم جایگاهش به عنوان پرچمدار نسل فعلی کنسول هاست ممکنه اون عکس العمل سریع لازم باشه، کنسول PS4 موفقیت مسلمی رو داشته، کشتی اونها در حالی که از مرز فروش 60 میلیون کنسول در بازه ای یه ذره بیشتر از 3 سال عبور کردند همچنان رو به جلو بادبان میکشه، به هر حال صحبت های فعلیمون حول محور کمپانی درمورد چگونگی 100 میلیونی شدن هست، نقطه ای که برای رسیدن بهش نیازمند در دست گرفتن اکثریت تا لب مرز اشباع بازار هست.

"خوب همونجوری که به بچه های تیم فروشمون گفتم، 60 میلیون اول 60 میلیون راحتی بود" میخنده و ادامه میده: "برای اینکه به بعدی برسیم، دیگه درباره اینه که ما چقدر باعث رشد این صنعت شدیم، دیگه درمورد این نیست که من چقدر سهم دیگری رو دزدیدم، چه میخواد سهم بازی باشه چه سهم سخت افزاری، ما چجوری اقتصاد این حوضه رو رشد بدیم و ظرفیت های جدید ایجاد کنیم، چجوری آدمهای جدید وارد دنیای بازی ها کنیم؟ ما این فرصت عظیم رو درمورد این موضوع داریم. استودیو های اروپایی ما دارن روی انواع اجتماعی تر بازی ها کار میکنند (PlayLink) که پتانسیل بالای دارند، به خصوص در اروپا که اون شکل از بازی ها به خوبی با استقبال رو به رو میشن، اما برای ما در امریکا من فکر میکنم بزرگترین شانسی که ما داریم اینه که اون زمینه ای که میخوایم توی این صنعت رشدش بدیم رو با بازی مثل Spider-man انجام بدیم. (حرف حق از آقای باهوش، بیخود نیست چنین مسولیتی داره) Spider-man احتمالا معروف ترین شخصیت کامیک بوکی در دنیاست و ما میتونیم اون عنوانو به دست بیاریم، راهی که Insomniac در پیش گرفته به دست آوردن یه چیز استثناییه تا شخصیت رو در مسیری نشون بده که Spider-man اونکاری رو نهایتا انجام میده که شما میخواید بازی کنید، من فکر میکنم ما میتونیم آدمایی که ممکنه هنوز بازی نکنن رو به واسطه قدرت این نوع شخصیت ها وارد این عرصه کنیم."

❓در حالی که انگار Layden به جایگاه مدیر استودیو های جهانی سونی سرجاش برگشته، ازش به عنوان کلام آخر میپرسم کدوم یکی از بازی هایی که قراره عرضه بشند رو شخصا بیشتر از همه نسبت بهش هیجان زدست؟ در حالی که چهرش نورانی میشه و دست میزنه و به صندلیش تکیه میده، یه بار دیگه ژست شومن هارو میگیره و میگه:

"من تمام بچه هامو دوست دارم"

❓با خنده ای سرسار از اعتماد از مردی که معتقده برای شما هم همینطور خواهد بود.

ترجمه به متن اصلی وفادار بوده و از نظرات شخصی پرهیز شده، بخش های جالب از دیدگاه نگارنده فقط Bold شده است.
منبع: کانال تلگرام PlayStationCenter@​
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
عجب مصاحبه اي بود بسي هايپ شدم از اين دو تا تيكش خوشم اومد .

من فکر میکنم چیزی که عالیه اینه که هر چند سال دانشمندها نتایج آنالیز هاشون رو اعلام میکنن و میگن کنسول ها در حال نابودی هستند و همه دارن به گوشی موبایل دستشون میگیرن یا چیزایی شبیه اینا ! اما من عاشق این واقیعتم که سال گذشته بین Sony و Microsoft بهترین سال در صنعت بازی های کامپیوتری از بابت گردش مالی و درآمدها بود، بازی با کنسول زندست و از همیشه قدرتمندتره و چیزی که ما داریم واردش میکنیم، چیزی که Microsoft میاره و اخیرا کاری که Nintendo با عرضه Switch کرده واقعا عالیه، من عاشق بازاری که این همه توش هیجان و جوش و خروش و هم همه وجود داره، اینکه مردم به طرفداری از یه تیم میپردادن در برابر یه تیم دیگه جبهه میگیرن و تمام احساساتی که در این باره دارن.

خوب همونجوری که به بچه های تیم فروشمون گفتم، 60 میلیون اول 60 میلیون راحتی بود" میخنده و ادامه میده: "برای اینکه به بعدی برسیم، دیگه درباره اینه که ما چقدر باعث رشد این صنعت شدیم، دیگه درمورد این نیست که من چقدر سهم دیگری رو دزدیدم، چه میخواد سهم بازی باشه چه سهم سخت افزاری، ما چجوری اقتصاد این حوضه رو رشد بدیم و ظرفیت های جدید ایجاد کنیم، چجوری آدمهای جدید وارد دنیای بازی ها کنیم؟

راستي مثل اينكه كوجيما هم انجينش رو انتخاب كرده
 
  • Like
Reactions: Reza Modanloo

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
مرسی کلی بابت ترجمه. ماچ مرتب به شما:* من اتفاقا دیشب لینک تلگرافشو بوکمارک کردم که بعدا سر حوصله بخونم. الان که اومدم دیدم یکی کامل ترجمه کرده کارو راحت کرده کلی ذوق کردم:D
 
  • Like
Reactions: Reza Modanloo

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خیلی عالی و ممنون

اگر بشه لینک به متن اصلی رو هم قرار بدید لطف مضاعف میشه

بشخصه از نوع اجرای ایشون خیلی راضیم و صد البته نمایشهای حرفه ای و بدون سخن اضافه ی سونی رو هم خیلی میپسندم. حس میکنم بقیه ی کنفرانس ها هم اگر به این سمت نرفته بخاطر اینه که تعداد بازیاشون در این حد نیست. البته منظورم کنفرانسها بغیر از مایکی ست. اونا هم تا حدودی همین روش گیم پشت گیم رو اجرا کردن از طرفی چون بحث معرفی کنسول هم مطرح بود باید توضیحات هم میداشتن. شاید از سالهای دیگه بقیه هم بیشتر به این روش رو بیارن
یادی بکنیم از جک ترتون که خاطرات زیادی از اجراش دارم
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
سلام، بله کل صحبت هاشون جالب بود.

عجب مصاحبه اي بود بسي هايپ شدم از اين دو تا تيكش خوشم اومد .

من فکر میکنم چیزی که عالیه اینه که هر چند سال دانشمندها نتایج آنالیز هاشون رو اعلام میکنن و میگن کنسول ها در حال نابودی هستند و همه دارن به گوشی موبایل دستشون میگیرن یا چیزایی شبیه اینا ! اما من عاشق این واقیعتم که سال گذشته بین Sony و Microsoft بهترین سال در صنعت بازی های کامپیوتری از بابت گردش مالی و درآمدها بود، بازی با کنسول زندست و از همیشه قدرتمندتره و چیزی که ما داریم واردش میکنیم، چیزی که Microsoft میاره و اخیرا کاری که Nintendo با عرضه Switch کرده واقعا عالیه، من عاشق بازاری که این همه توش هیجان و جوش و خروش و هم همه وجود داره، اینکه مردم به طرفداری از یه تیم میپردادن در برابر یه تیم دیگه جبهه میگیرن و تمام احساساتی که در این باره دارن.

خوب همونجوری که به بچه های تیم فروشمون گفتم، 60 میلیون اول 60 میلیون راحتی بود" میخنده و ادامه میده: "برای اینکه به بعدی برسیم، دیگه درباره اینه که ما چقدر باعث رشد این صنعت شدیم، دیگه درمورد این نیست که من چقدر سهم دیگری رو دزدیدم، چه میخواد سهم بازی باشه چه سهم سخت افزاری، ما چجوری اقتصاد این حوضه رو رشد بدیم و ظرفیت های جدید ایجاد کنیم، چجوری آدمهای جدید وارد دنیای بازی ها کنیم؟

راستي مثل اينكه كوجيما هم انجينش رو انتخاب كرده

چندروز پیش این سوال از Yoshida شده بود که گفته بازیش کرده ولی بازهم از دادن اطلاعات بیشتر طفره رفت
این دو تا دیگه داشتن گلاویز میشدن نمیشد بیشتر از این گیر بده بهش :D

بسیار عالی. توقع داشتم تلگراف یه سوالی در مورد ساکرپانچ میکرد.

خواهش میکنم، بله من هم حدس زدم که توجه خیلی هارو جلب کرده با توجه به اینکه چندروزی این مصاحبه صدر اخبار بود..

مرسی کلی بابت ترجمه. ماچ مرتب به شما:* من اتفاقا دیشب لینک تلگرافشو بوکمارک کردم که بعدا سر حوصله بخونم. الان که اومدم دیدم یکی کامل ترجمه کرده کارو راحت کرده کلی ذوق کردم:D

دراماتیک نبود که ، اشک چرا ؟! :D

عالی واقعا اشکم در اورد:((

خواهش میکنم، بله دفاعیه خوبی در مورد این حرکتشون ارائه دادن، کم نیاوردن خلاصه، درمورد متن هم خیالتون راحت یک . جا به جا شده پیدا کردید جایزه دارید :D

به هر حال خدمت شما

خیلی عالی و ممنون

اگر بشه لینک به متن اصلی رو هم قرار بدید لطف مضاعف میشه

بشخصه از نوع اجرای ایشون خیلی راضیم و صد البته نمایشهای حرفه ای و بدون سخن اضافه ی سونی رو هم خیلی میپسندم. حس میکنم بقیه ی کنفرانس ها هم اگر به این سمت نرفته بخاطر اینه که تعداد بازیاشون در این حد نیست. البته منظورم کنفرانسها بغیر از مایکی ست. اونا هم تا حدودی همین روش گیم پشت گیم رو اجرا کردن از طرفی چون بحث معرفی کنسول هم مطرح بود باید توضیحات هم میداشتن. شاید از سالهای دیگه بقیه هم بیشتر به این روش رو بیارن
یادی بکنیم از جک ترتون که خاطرات زیادی از اجراش دارم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر