[بدون اسپویل]
خب دوستان، دیشب حدود 6 ساعت پشت سر هم بازیو تجربه کردم و اومدم بگم که قضیه از چه قراره
البته سعی میکنم خلاصه بنویسم که دوستان شاکی نشن و نگن اومدی طومار نوشتی
اول باید از نحوه روایت داستان بگم که بشدت نسبت به نسخهی اول تغییر داشته (حداقل تا این جایی که بازی کردم). روایت خیلی سرراست تر شده و شخصیتها خیلی بیشتر در مورد اتفاقات، دستهای پشت پرده و حتی اتفاقات نسخهی قبل صحبت میکنن...این خیلی خوبه چون اونایی که با گنگ بودن داستان نسخهی قبلی مشکل داشتن، اینجا خیلی راحت میتونن با قضیه همراهی کنن. دیگه نیازی نیست که هر متن یا فایل صوتی رو که پیدا میکنید رو بخونید تا بتونید از جیک و پوک ماجرا خبر دار بشید...
ترس بازی تقریبا در حد نسخهی قبله ولی اتمسفر انصافا خیلی خفنتر شده...مراحل و مناطق خطی که مثل همیشه و مثل نسخهی قبلی حس و حال خیلی جذاب و دلهرهآوری رو منتقل میکنن ولی من عاشق اتمسفر توی مناطق سندباکس شدم...توی هر گوشه از منطقه که برید، بازی یه چیزی داره که شما رو باهاش سوپرایز کنه...آیتمها، یادآوریهای از نسخهی قبلی و حتی کات سینهایی که یهویی بهشون برمیخورید...جالب تر اینه که اثرات آنتاگونیستها و باسهای بازی رو حتی توی مناطق باز و مراحل فرعی هم میتونید ببینید و حتی توی تلههاشون بیافتید و از نزدیک ملاقاتشون کنید
کلا من از این سیستم باز شدن بازی و اضافه شدن مراحل فرعی بشدت راضی هستم
بازی از نظر تکنیکی اوضاعش مساعد نیست و به اندازه کافی پولیش نشده
ابدا در حد نسخهی قبل و اذیت کننده بودن نیست ولی واسه اونایی که به افت فریم و باگ و... حساس هستن، پیشنهاد میکنم منتظر آپدیت بمونن...مثلا بعد از لود شدن بازی، در حد چند ثانیه، هنوز بافتها دارن لود میشن و افت فریم رو حس میکنید ولی بعدش دیگه آزاد دهنده نیست...من که شخصا اذیت نشدم ولی با توجه به مشکلات نسخهی قبلی، انتظار داشتم که دیگه کلا خبری از این جور چیزا نباشه و از این لحاظ یکمی ناامیده کننده بود.
دشمنا هم همونطوری که انتظار میرفت خفنتر شدن، با داستان بازی راحت میشه ارتباط برقرار کرد، مبارزات تقریبا مثل نسخهی قبل هستش و ترکوندن مخ دشمنا هنوزم بهترین حس بازیه
، دیالوگها سطحشون بهتر شده ولی بازم به اندازه کافی حرفهای نیستن و انیمیشنهای صورت هم که واسه افرادی که بهش حساس هستن، اذیتکننده خواهد بود
در کل بزرگترین سوپرایز بازی واسم گشت و گذار توی محیطهای باز بود چون با توجه به نظرات توی تاپیک و بعضی از نقدا خیلی بهش خوشبین نبودم ولی انصافا به نظرم بهترین رویکرد جدید بازی همین بوده...فک کنم بیشترین چیزی که باعث شده نمرهها اینقدر پراکنده بشن هم همین رویکرده...بعضیها عاشقش شدن و بعضیا متنفر.... من خوشحالم که تا اینجا از این روش راضی بودم...تا حدی که حدود 70 درصد از 6 ساعتی که بازی کردم به همین گشتن توی محیطهای بازی گذشته و حتی یه لحظه هم ازش خسته نشدم...همون موقعی که برای اولین بار توی چپتر سوم بازی شروع به گشت و گذار توی خیابونهای بازی کردم، یاد اولین باری افتادم که سایلنت هیل 1 رو زدم
بازی انقدر توی این محیطها سوپرایز و محتوای مربوط به خط اصلی داستان داره که اصلا حس نمیکنید از خط اصلی داستان منحرف شدید یا دارید وقتتون رو تلف میکنید...
در مورد دشمنا و باسها هم تا حالا 2 بار پشمام ریخته ولی لو نمیدم که خودتون تجربه کنید
توی جاهایی که اصلا انتظارشو ندارید بازی یقتون رو میگیره
حالا فعلا تا اینجا نظرم اینه ولی ممکنه توی مراحل بعدی نظرم عوض بشه
کلا از این نسخه بیشتر از نسخهی قبلی راضی هستم و امیدوارم تا آخرش هم همینطور بمونه
پیشنهاد میکنم اگه از نسخهی قبلی لذت برید، حتما این نسخه رو هم تجربه کنید
مثلا قرار بود خلاصه بنویسم
این نظرت عجیبه چون تا اون جایی که من میدونم بیشتر اسلحهها رو اگه از دست بدی، میتونی توی مراحل بعدی و توی یه لوکیشن دیگه پیداشون کنی...
نمیدونم Silent Hill بازی کردی یا نه ولی دقیقا همچین چیزی رو توی Silent Hill هم داشتیم...یه محیط بزرگ که توش بگردی، اطلاعات بیشتر کسب کنی، اسلحههای بهتر پیدا کنی و تعداد مهماتت رو ببری بالا...دقیقا توی Silent Hill هم همچین چیزی بود که اگه مثلا شاتگان رو در اوایل مرحله پیدا نکنی، بعدا میتونی توی یه لوکیشن دیگه پیداش کنی...این یه امتیاز واسه افرادی هستش که توی بازی گشت و گذار میکنن و با دشمنای بیشتری سرشاخ میشن...واسه همین هم به اسلحهها و مهمات قویتر و بیشتری نیاز دارن...اونایی که بازیو خطی ادامه میدن هم بعدا توی مراحل بعدی میتونن بهش دسترسی پیدا کنن. حتی نسخههای کلاسیک رزیدنت اویل هم از همین فرمول استفاده میکردن، البته با گستردگی کمتر. حالا توی سایلنت هیل و بعضی نسخههای RE که کلا تا همه جا رو نمیگشتی نمیتونستی بازیو ادامه بدی و باید تمام آیتمهای لازم رو بدست میآوردی...دیگه اینجا که خیلی راحت میشه بیخیالشون شد و رفت سراغ اصل ماجرا...منکه توش اجباری نمیبینم...حالا نمیدونم چرا قبلا اشکالی نداشته ولی الان ایراد داره و غیرمنطقیه
این یکی از المانهای اصلی Survival Horrorها هستش، اینکه هر چقدر بیشتر ریسک کنی و محیطها رو بگردی و با دشمنای بیشتر مبارزه کنی، به ابزار بهتری دسترسی پیدا میکنی...البته این مسئله تقریبا در همهی عناوین این سبک حداقل یکبار نقض شده...بعضی موقعها میری که یه اسلحه یا گلوله بدست بیاری، بعدش انقدر دشمن میریزه سرت که همون گلولههایی که داشتی هم به فنا میره
ریسکه دیگه
البته اگه کلا از این عنصر توی بازیهای ترس و بقا خوشت نمیاد، مشکلی نیست و سلیقهایه ولی اسلحههایی که از دست دادی رو بعدا میتونی بدست بیاری