بازبینی بازی Battlefield 1 بر روی MSI GT72VR

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
Battlefield1_1.jpg
شاید سخت ترین کار دنیا این باشه که گیمرها قبل از اینکه بازیت رو ببینن دوستش داشته باشن، برآورده کردن انتظاراتی که به شدت بالا رفته واقعا کار مشکلیه. البته دایس خیلی خوب از پسش براومد، زمانی که گیمرها مطمئن بودن که بازی خوبی از آب درمیاد و منتقدها با شک و تردید به تصمیم EA نگاه میکردند، استودیوی دایس ثابت کرد که این کار شدنیه. سعی میکنم یه جوری که داستان بازی خیلی اسپویل نشه براتون بنویسم.

اول از همه باید بگم که از زمان Medal of Honor تا الان هیچ بازی ای به این خوبی شروع نشده بود، بازی از همون اول بهتون میگه که اینجا هیچکس برنده نیست، بر خلاف بازی های دیگه ای که در مورد جنگ جهانی ساخته شدند، اینجا از کف و دست و هورا خبری نیست، اینجا آدم ها دارن میمیرن و این چیز خوشایندی نیست. فضای بازی هم به خوبی این رو منتقل میکنه، از سربازهایی که از آتیش بیرون میزنن گرفته تا موش هایی که گروه گروه از زیر پاهاتون رد میش تا جونشون رو نجات بدن. به نظرم بتلفیلد 1 بهترین روایت از یک جنگ رو به تصویر کشیده.

داستان بازی یا بهتره بگم داستان های بازی هم به زیبایی هرچه تمام تر سعی کردن گوشه های مختلف جنگ رو نشون بدن، هیچ کدوم از کاراکترها قهرمان نیستند، همشون آدم های معمولی هستند که یک روزی توی شهرشون با آرامش زندگی میکردند ولی حالا مجبورن اسلحه دست بگیرن، آخر هر کدوم از داستان ها با خودتون میگین اگه من بودم چیکار میکردم... تنها مشکل بخش داستانی بازی کوتاه بودنش بود، خیلی دوست داشتم که بیشتر ادامه پیدا میکرد.

سلاح های بازی هم برخلاف تصورم خیلی متنوع بودن، واقعا فکر نمیکردم که توی جنگ جهانی اول این همه اسلحه بوده باشه، خیلی خلاصه بگم که از سلاح های سبک کمری تا شات گان و سلاح های اتوماتیک تا فلیم تروئر توی بازی هست، و از این مورد من کم بودی احساس نکردم و اسلحه ها هم خیلی خوب کار شده بودن و حس واقعی بودن رو به خوبی القا میکردن.

گیم پلی بازی هم خیلی روون و متنوع هست، در واقع هر کدوم از داستان های بازی بر روی یکی از ویژگی های گیم پلی تمرکز کرده، توی یکی از داستان ها نقش یک راننده تانک رو دارید که باید توی گل و لای صفوف دشمن رو بشکنه و حتی پشت خط دشمن به ماموریت بپردازه و توی داستان دیگه ای نقش یک خلبان امریکایی رو بازی می کنید. توی هر بازی فقط باید خطوط دشمن رو به عقب برونید و به لطف طراحی نقشه زیبای بازی این کار خیلی براتون لذت بخش خواهد بود.
Battlefield1_2.jpg

دعوای همیشگی اینکه کدوم یکی بهتره، COD Infinite Warfare یا Battlefield 1؟! بر خلاف خیلی ها که سعی میکنن جنبه های مثبت هر دو بازی رو ذکر کنن و به خواننده اجازه بدن خودش تصمیم بگیره من می تونم با جرات بگم که بتلفیلد 1 برنده امسال این رقابت تنگاتنگ بود. هم از نظر داستان، تونست داستان قوی تری رو ارائه بده و هم از نظر گیم پلی به نظرم با استفاده از ایده خلاقانه ش و به لطف پیاده سازی بی نظیر این ایده تونست برنده باشه.
از همه اینها بگذریم، میخوایم بدونیم که GT72VR Dominator توی اجرای این بازی چطور بوده. بازی های سری بتلفیلد عموما جز سنگین ترین بازی های دوره خودشون بودن و امسال هم بتلفیلد 1 این رو نشون داد. چون این تنها بازی ای بود که باعث شد بتونم صدای فن GT72 رو بشنوم! قبلا فکر میکردم فن این لپ تاپ کلا بی صداست، الان فهمیدم که بازی هایی که روش اجرا میکردم براش عددی نبودن! البته صدای فن خیلی زیاد نیست که بخواد اذیت بکنه. بازی رو روی بالاترین تنظیمات قرار دادم و همون طور که توی ویدیویی که صبط کردم می تونید مشاهده کنید فریم ریت بازی روی 120 فریم در ثانیه قفل بود و بازی خیلی روون اجرا شد. کیفیت صدای اسپیکرهای لپ تاپ هم خیلی خووبه ولی همچنان پیشنهاد میکنم که از یک هدفون خوب استفاده کنید تا تجربه بهتری از بازی داشته باشید. بدنه لپ تاپ خیلی داغ نشد، زیر کیبورد اصلا گرمایی احساس نکردم و همه اینها بدون استفاده از کول پد بود و با بی رحمی تمام لپ تاپ رو روی فرش گذاشته بودم.

کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ خیلی خوبه، از صفحه نمایش 4K با فرکانس 120 هرتز و نرخ رفرش 5 میلی ثانیه استفاده شده که تجربه کاملا متفاوتی از بقیه لپ تاپ ها یا حتی دسکتاپ هایی که باهاشون کار کردید براتون به ارمغان میاره.

نظرتون رو راجبه این بازبینی با من در میون بذارید، اگر سوالی دارید بپرسید ...

پ.ن: این بازبینی با ذکر نام بازیسنتر در انجمن های گیمفا و پردیس گیم نیز منتشر شده است.
 
آخرین ویرایش:

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
مثل اینکه واسه عکس ها مشکلی پیش اومده، به زودی در جای دیگری آپلودشون میکنم و تاپیک رو ادیت میکنم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر