Santa Monica Studio ، اغاز انتقام خونین

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
SMSoldlogo.jpg

سال 2005 یکی از بهترین و مهم ترین سال های هنر هشتم است.سالی که میکامی با رزیدنت اویل 4 دنیای بازی را متحول کرد ، دیوید کیج با فارنهایت جان تازه ای به ژانر ماجرایی داد و فامیتو ادا با shadow of the colossus بعد دیگری از هنر هشتم را به همگان نشان داد.اما این همه ی ماجرا نبود.در همان سال یک استودیو تقریبا ناشناخته با حمایت شرکت محبوب سونی یکی از بهترین سری بازی های تاریخ (god of war) را ساخت.نام استودیو santa monica بود.

استودیو سانتا مونیکا در سال 1999 در کشور امریکا تاسیس شد. مثل اکثر استودیوهای بازیسازی ، سانتا مونیکا کار خود را با ساخت یک بازی نه چندان مطرح در سبک ریسینگ به اسم Kinetica شروع کرد.عنوانی که هر چند نتوانست نبوغ و هنر جادویی سانتا مونیکا را به رخ همگان بکشد اما موفقیت خوبی را برای ان به همره اورد.

بازی Kinetica در سال 2001 برای پلتفرم ps2 منتشر شد و با میانگین نمرات 75 تحسین بعضی از وبسایت ها را به همراه داشت.هر چند عنوان Kinetica بازی خوش ساختی بود اما ان قدرت بازیسازی سانتا مونیکا را نشان نداده بود.عنوان Kinetica به سانتا مونیکا نشان داد که باید برای جاودانه شدن به سراغ بازی و سبک دیگری بروند.


Gowbox.jpg


تا اینکه در سال 2005 یکی از بهترین و محبوب ترین فرانچایزهای تاریخ به دست هنرمندان سانتامونیکا شکل گرفت. نام بازی God Of War بود خدای جنگ! فرنچایزی که تا به امروز پر فروش ترین و پر افتخارترین سری بازی در سبک هک اند اسلش است . میتوان گفت سال 2005 یکی از استثنایی ترین عناوین تاریخ عرضه شد. عنوانی که از نظر گرافیک تکنیکی در بالاترین سطح ممکن بود ، از نظر گرافیک هنری با طراحی زیبا و جذاب شخصیت ها ، محیط ها و اتمسفر استثنایی , موسیقی حماسی ، شخصیت بی رحم اما پر ابهت و دوست داشتنی "کریتوس " و داستان و نوع روایتش که میتوان آن را جزء اثار فاخر هنر هشتم به حساب اورد عنوان God Of War را تبدیل به یکی دیگر از عناوین انحصاری موفق شرکت سونی و تاریخ بازی های رایانه ای کرد. عنوانی که با فروش عالی و میانگین نمرات 94 افتخارات فراوانی را کسب کرد و از مراجعی معتبری مانند IGN و D.I.C.E AWARDS به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.


Gow2-2.jpg

بعد از موفقیت چشم گیر قسمت اول سانتامونیکا به فکر ادامه این فرنچایز افتاد. در حالی که برخی ها فکر می کردند این عنوان از نظر داستانی به پایان رسیده است ، سانتا مونیکا با عرضه ی قسمت دوم نشان داد که سری بی نظیرش چه پتانسیلی برای ادامه دادن دارد. قسمت دوم دو سال بعد یعنی سال 2007 عرضه شد و ادامه ای موفق و یک گام رو به جلو برای فرنچایز بود. قسمت دوم بازی همانند قسمت اول تبدیل به یکی دیگر از بهترین اثار سبک هک اند اسلش شد .

گرافیک ، موسیقی و صداپیشگی ، گیم پلی و داستان در بالاترین سطح ممکن بودند و از عنوان God Of War II یک هیولایی بی نظیر در هنر هشتم ساخت!حالا دیگر سانتا مونیکای دوست داشتنی تبدیل به یکی از استودیوهای برتر سونی شده بود و سونی بر روی ان ها در نسل های بعد حساب ویژه ای باز کرده بود.نسل ششم را سانتامونیکا عالی به پایان برد و دو تا از بهترین عناوین سبک هک اند اسلش را به هنر هشتم تقدیم کرد.

God_of_War_III_cover_art.jpg

اما این پایان کار سری دوست داشتنی God Of War نبود. مگر میشود در نسل هفتم با وجود کنسول قدرتمند ps3 عنوانی از سری زیبای خدای جنگ نداشته باشیم؟مگر میشود کریتوس عزیز و بی کله را در نسل هفتم نبینیم؟استودیوی سانتا مونیکا با عرضه ی قسمت سوم خدای جنگ در سال 2010 ، یکی دیگر از اثار شاخص هنر هشتم و سبک هک اند اسلش را به ما هدیه کرد.
به جرات می توان شروع God Of War III را یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین شروع های تاریخ بازی های رایانه ای نامید . سکانس ابتدای بازی با مبارزه ی نفس گیر با یکی از باس های بازی به نام پوسایدن شروع میشود که واقعا نظیر مبارزه با این باس را در کمتر عنوانی میتوان یافت. گرافیک خیره کننده ، طراحی مراحل عالی ، باس فایت های جذاب ، پرتعداد و میخکوب کننده که هر کدام از آن ها به شکل حماسی کارگردانی شده بودند ، سلاح های بی نظیر و تنوع عالی، صداگذاری و اهنگ سازی سطح بالا عنوان God Of War III را به پایانی شایسته ، حماسی و به یادماندنی تبدیل کرد.


God_of_War_Ascension.jpg


بعد از موفقیت قسمت سوم و اتمام داستان کریتوس کبیر ، سازندگان خوش ذوق سانتامونیکا به سراغ ساخت قسمت فرعی از سری خدای جنگ رفتند. نام این نسخه که ascension نام داشت از نظر داستانی سراغاز تمام ماجراهایی بود که ما ان را در طول 3 نسخه اصلی و دو عنوان جانبی god of war chains of olympusو god of war ghost of sparta تجربه کردیم.هر چند این عنوان در سطح و اندازه های 3 گانه اصلی نبود اما با وجود داشتن نکاتی مثبت نظیر گرافیک خیره کننده ، پیشرفت سیستم مبارزات و پازل ها و معماهای جالب از عناوین خوب نسل هفتم به حساب می اید.


why-this-god-of-war-4-feature-should-excite-you.jpg


سرانجام پس از حدس و گمان های فراوان شرکت سونی در سال 2015 قسمت بعدی سری خدای جنگ را معرفی کرد. طبق اطلاعات منتشر شده نسخه ی بعدی ادامه سه گانه اصلی هست ولی با داستانی کاملا متفاوت , با کریتوسی متفاوت , سلاح های متفاوت و دنیایی متفاوت در اساطیره اسکاندیناوی اما با توجه به کیفیت سه گانه اصلی و کارگردانی ، کارگردان قسمت دوم بازی اقای کری بارلوگ میتوان موفقیت آن را تضمین کرد و قسمت بعدی سری خدای جنگ را یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم نامید.

استدیو سانتامونیکا غیر از عناوینی که ان ها را ساخته است در عناوین دیگری هم نقش داشته است. عناوینی که یا بر ان ها نظارت مستقیم داشتند و یا عناوینی که در این استدیو ساخته شده اند . از مهمترین این عنوان ها میتوان نسخه های فرعی و بسیار موفق خدای جنگ شامل Chains of Olympus و Ghost of Sparta را نام برد که زیر نظر مستقیم سانتا مونیکا ساخته شده است و عنوان هایی مانند flower , journey , Starhawk بازی هایی هستند که در استودیو سانتا مونیکا ساخته شده اند.


*چه مخالف سانتامونیکا و فرانچایز محبوبش باشید چه موافقش ، چه از ان لذت برده باشید چه نبرده باشید ، چه به ان علاقه داشته باشید چه نداشته باشید ، استودیو سانتا مونیکا و سری افسانه ای God Of War از بهترین استودیوها و سری بازی های تاریخ هنر هشتم هستند و نام سانتامونیکا و خدای جنگ تا ابد در ذهن همه ی بازیبازها هک شده است.*

نویسندگان :

بهزاد ( @BEHZAD WESK3R )

علی ( @The End Of Ps )
 
آخرین ویرایش:

Bey0nd

کاربر سایت
Oct 27, 2015
152
شماره ی 2 عالی و تکرار نشدنی بود .
بازی جدید هم به نظرم خیلی خوب میشه ، چون اون سبک قبلی دیگه تکراری شده بود و حوصله سربر !
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,732
نام
علی
یخورده از متن خوندم دیدم زیادی اعقراق و یک طرفه نوشته شده ادامه ندادم
و جالبه که تو تمام زمینه ها از واژه ی تاریخ استفاده کردی8->
بهترین بازی تاریخ بهترین استدیو تاریخ پر فروش ترین بازی هک و اسلش تاریخ
بهترین استارت بازی های رایانه ی تاریخ 8->

یدفعه بگو god of war خداس خیال همه رو راحت کن


اسنشن یه بول شت ب معنای واقعی بود ، هیچ داستانی هم نداشت فقط پازل بود
گیم پلی ش هم عذاب اور بود و تمام دشمنا هم از شماره 3 کپی شده بودن
حتی شماره 3 هم داستان نداشت ، طراحی مراحلشم ضعیف بود و تکراری

کلا از نظر من شماره 1 با اختلاف زیاد از همه بهتر بود
استاد اول متن رو بخون بعد فاز برت داره عزیز
اولا اینکه هیچ کجای متن نگفته بهترین بازی و استدیو تاریخ , نوشته شده که از نظره افتخارات (چه متا چه جوایز) و فروش در سبک خودش بهترین هست اگر خلافشو میتونی ثابت کنی در خدمتم :) البته در کل قطعا یکی از بهترین فرنچایزهای تاریخ هم هست حالا شما مشکلی داری در پذیرشش سعی کن با خودت حلش کنی این حقیقتو
دوما اون تیکه اسنشن رو که بولد کردی کسی نگفته داستانش خداس , نوشته شده که از لحاظ داستانی سرآغازه همه نسخه هاست یعنی چی ؟ یعنی اتفاقات داستانش قبل از همه نسخه ها هست
اول متن رو با چند نفس عمیق بخون بعد بمب به کمرت ببند تو تاپیک که یه وقت ارزش دانته جان پایین نیاد
از لحن صحبت کردنت معلومه جز چه قشری هستی الانم قوانین سایت مانعت شده وگرنه شروع میکردی ب فحاشی
جنبه ی کوچکترین انتقاد ندارین

دوما من خودم طرفدار بازیم اما تعریف کردن از یه بازی باید منطقی باشه
منم متوجه شدم اون قسنت اسنشن نگفته داستان خداس فقط خواستم بگم داستانی نداره که بخواد سراغاز تمامی چیزها باشه :))
اون موقع هم تیم اصلی سانتا روی بازی که بعدا کنسل شد کار میکرد
اینو یه تیم فرعی و کوچیک ساخت و کردن تو پاچه ملت
عزیزم کم میاری وارد قشر و این حرفای مهده کودکی نشو چون خیلی ها منو میشناسن و اینطوری خودتو می بری زیره سوال :))
کسی هم که دوست داره انتقاد کنه بهتره از رو هوا نباشه و اول چیزیو که میخواد بهش انتقاد کنه بخونه و راجبش اطلاعات کافی داشته باشه وگرنه خودش ضایع میشه مثل الان
 
آخرین ویرایش:

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,749
نام
علی
ممنون عالي بود
تشكر از دوستاي عزيزم:x
هر سه عنوان اصلي عالي بودن ولي شماره ٣ رو حماسي ترين و٢ رو بهترين ميدونم!
قول ميدم نسخه ي جديد كه داره مياد رو همه اينا بلند ميشه و باز هم ميفهميم سانتا مونيكا سقف موفقيت نداره و توانايي هاش بي نهايته
ميشه نشست و ساعتها در مورد جادوي موسيقي اين بازي حرف زد , ساير بخش ها كه جاي خود داره٠
 

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
اسنشن هم بازی عالی و خوبی بود تعجب میکنم دوستان خوششون نیومده.احتمالا بر اساس نمرات بازی اینجوری قضاوت میکنن.اگر خودتون بازیش کنید نظرتون عوض میشه.فقط یک مقدار روایت داشتانش زیاد جالب نبود.
مبارزه با باس فایت اخرش هم بسیار زیبا وعالی بود
اما قبول دارم در مقابل سه نسخه اصلی یک مقدار افت کرده بود
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
من با بعضی از دوستان در مورد بهترین بودن قسمت اول هم عقیده هستم فسمت دوم یه عنوان عالی بود و قسمت سوم:
تو 35 سال عمر گیمریم(الان 42 سالمه:>) هیچ عنوانی(به استنثناء Shadow of the Colossus) رو به یاد ندارم که باس فایتهای حماسی تو این سطح داشته باشه.میزان دیوانگی کریتوس تو قسمت سوم واقعا قابل اندازه گیری نیست و البته گیم پلی بی نظیرش تا ابد تو ذهنم می مونه.اسنشن یه مدل ضعیف شده GOW بود که از دید من با نسخه های Chains of Olympus و Ghost of Sparta تو کیفیت برابری می کنه.
امیدوارم نسخه چهارم بازی هم به اندازه نسخه های قبلی عالی کار شده باشه .گرچه تریلرهاش به خوبی این نکته رو ثابت می کنه
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
ممنون بهزاد جان بابت مقاله

من فقط Chains of Olympus رو کامل بازی کردم و نسخه‌ی HD نسخه‌ی اول رو هم تا یه جاییش بازی کردم که فرصت نشد تمومش کردم.
باید تا قبل از اومدن نسخه‌ی جدید، برم توبه کنم و حداقل سه گانه‌ی اصلی رو یه دور بازی کنم :D
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر