Guerrilla Games ، ترنم روزهای خوش جهنمی!

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
guerrillagames.jpg


استودیو Guerrilla Games در سال 2000 در کشور هلند تاسیس شد.این استودیو همانند بعضی دیگر از استدیوهای زیر مجموعه سونی در ابتدا با نام دیگری به نام Lost Boys Games فعالیت میکرد.اما در اواسط سال 2003 به Guerrilla Games تغییر نام داد.

استودیوGuerrilla Games تا سال 2004 عناوین کوچک و موفقی را ساخته بود اما هیچ کدام از ان ها نتوانستند ان طور که باید و شاید Guerrilla Games را مشهور کنند.

تا اینکه در سال 2004 استودیوی خوش نام با ساخت سری کیلزون پلتفرم پلی استیشن و شرکت سونی را دارای یک سری بازی انحصاری قدرتمند و جذاب در ژانر اول شخص کرد.


Killzonecoverart.jpg

میتوان سال 2004 را یک نقطه عطف برای گیریلا گیمز به حساب اورد. چون در ان سال ان ها دو بازی اول شخص ساختند که اولین ان ها عنوان ShellShock: Nam '67 بود که توسط آیدوس برای پلتفرم های پلی استیشن دو ، اکس باکس و کامپیوتر عرضه شد.دومین عنوان بازی کیلزون بود که سراغاز یکی از کالت ترین و بهترین سری بازی های شوتر اول شخص صنعت بازی شد.

بازی کیلزون یک شوتر متفاوت بود.گیم پلی جذاب و داستانی جالب ، گرافیک خوب و اتمسفر منحصر به فرد بازی کیلزون را به سرعت در بین اثار ژانر اول شخص محبوب کرد.عنوان کیلزون فروش خوبی کرد و این باعث شد شرکت سونی با وجود نقدهای نه چندان مثبت به بازی شانس دیگری را به این استودیو بدهد.

ناگفته نماند که Guerrilla Games عنوان Killzone: Liberation را هم برای کنسول دستی PSP ساخت که با وجود سوم شخص بودن نمرات قابل قبولی از وبسایت ها گرفت و میتوان عنوان را یکی از اثار برجسته شوتر سوم شخص به حساب اورد.


Killzone2_Box_Art.jpg


شماره دوم سری کیلزون در سال 2005 برای کنسول پلی استیشن 3 معرفی شد.ساخت بازی 4 سال به طول انجامید و در سال 2009 عرضه شد.میتوان کیلزون 2 را سینمایی ترین و بزرگترین نبرد در یک بازی اول شخص کنسولی نامید.
کلکسیونی از تکنیک ها و جلوه های گرافیکی ، گیم پلی سخت و واقع گرایانه ، هوش مصنوعی فوق العاده و رعایت تمام اصول ژانر شوتر اول شخص به همراه موسیقی حماسی و جلوه های صوتی عالی بازی کیلزون 2 را تبدیل به یکی از بزرگترین عناوین اول شخص تاریخ کرد.میتوان گفت گیریلا گیمز به تمام وعده هایی که در بازی داده بود عمل کرد و یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ را ساخت.


Killzone_3.jpg


بعد از این موفقیت بزرگ استودیو گیریلا گیمز با کیلزون 3 ثابت کرد که موفقیت های شماره دوم تصافی نبوده است.کیلزون 3 را میتوان در کنار انچارتد 3 بزرگترین بازی انحصاری پلی استیشن در سال 2011 دانست.یک اثر برجسته دیگر در سبک شوتر اول شخص .گرافیک فنی و هنری فوق العاده ، گیم پلی سخت اما جذاب و منحصر به فرد و افکت های صوتی مناسب شماره 3 کیلزون را در زمره ی بهترین عناوین اول شخص هنر هشتم قرار داد.


Killzone_Shadow_Fall_Box.jpg


بعد از ساخت دو نسخه ی بسیار عالی و به یادماندنی از سری کیلزون در نسل هفتم ، استودیوی گیریلا گیمز در اغاز نسل هشتم سراغ ساخت نسخه ای فرعی از سری کیلزون رفت.هر چند عنوان killzone shadow fall درجه یک و شاهکاری از اب درنیامد و با 3 نسخه اول کیلزون فاصله ی بسیاری داشت اما میتوان ان را یکی از عناوین خوب کنسول ps4 در سال های اغازین ان دانست.


Horizon_Zero_Dawn.jpg

استودیو گیریلا گیمز که به دنبال یک چالش جدید و خلق یک ip جدید بود با عنوان Horizon Zero Dawn این عمل را محقق کرد و به روزهای اوج بازگشت.عنوان Horizon Zero Dawn یک بازی اکشن نقش افرینی است که با بازخورد عالی منتقدان مواجه شد و به نظر میرسد همانند سری کیلزون باید منتظر ساخت نسخه های بعدی از این بازی زیبا و بزرگ باشیم .گرافیک قدرتمند ، داستان و دنیای متفاوت و گیم پلی خوب از ویژگیهای عنوان Horizon Zero Dawn است.


*هر چند استودیو Guerrilla Games تمامی عناوینش شاهکار نیستند اما همان هایی که برچسب شاهکار رایدک میکشند چنان در قبل بازیبازها جای دارد که برای همیشه از ان ها حرف خواهند زد و تا ابد لذت و شیرینی اثار ان ها را فراموش نخواهند کرد.*

 
آخرین ویرایش:

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,748
نام
علی
ممنون مختصر و جذاب بود!
با هورايزن نشون دادن كه موفقيت كيلزون ٢ و ٣ اتفاقي نبود٠
كيلزون ٢ به طرز وحشتناكي عالي و جذاب بود٠ حتي الان هم ميشه بازي كردش و از جلوه هاي بصري و صوتي و اون game playمنحصر بفردش لذت بود٠
تيم فني اي كه اينا دارن هم سطح nauthy dog و santamonica هستش همونقدر كه uncharted ها وتلو و سري god of war از لحاظ فني و بصري و انيميشنها و... ما رو به وجد اوردن همونقدر هم كيلزون ٢ و ٣ و هورايزن نفسمون رو بند اوردن!
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
ممنون بهزاد جان
از همون بازی ShellShock: Nam '67 مشخص بود که گوئریلا با کمی توجه می تونه در این صنعت بدرخشه.
منم با نظر بچه ها موافقم.کیل زون 2 یه شاهکار تمام عیار بود.گیم پلی سخت وجذاب ، هوش مصنوعی ، گرافیک استثنائی و یه سری المانهای موفق دیگه مثل انیمیشن های بی نظیر ، طراحی شخصیتهای فوق العاده (به خصوص ژنرال رادک) و .... باعث شد کیل زون 2 از دید من به عنوان بهترین شوتر تمام دوران شناخته بشه.
گرچه کیل زون 3 هم خیلی خوش ساخت و جذاب بود اما موفقیت نسخه دوم رو نتونست تکرار کنه.هورایزون هم داره راه کیل زون 2 رو می ره امیدوارم گوئریلا موفق بشه
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
مرسی بهزاد خیلی خوب بود
این استدیو نشون داده که اگر با تیم اصلی و تمام توانشون رو عنوانی کار کنند نتیجه جز شاهکار نمیشه
کیلزون 2 شوتری بود با جو سنگین کنترل سخت فضاهای بی نظیر گرافیک فوق العاده گیم پلی واقعی و لذت بخش درکل شاهکاری که هنوزم شوتری مثلش با مشخصاتی که گفتم نیومده کیلزون 3 جو ، فضا و محیط بازیش کمی فرق می کرد کنترلش روان تر و سبک تر شده بود در بخش هایی مثل میلی اتک بی نظیر بود ، موسیقی متن مثل 2 عالی ، بخش های مخفی کاری هم حتی داشت در کل عنوان فوق العاده و بسیار لذت بخشی بود با جوی کمی متفاوت و سبک تر نسبت به 2 که اگر سناریو و روایت داستان بهتری داشت بی نظیر می شد
با هورایزن نشون دادن که میشه کاملا بهشون اعتماد کرد و همچنان میتونن شاهکار بسازن در حدی که بلاک باستر بعدی PS باشه
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
2,986
نام
Milad
همه اظ KZ2 میگن بنظرم نسخه یکش هم بازی خوبی بود برای زمان خودش .هر چند زیاد ازش تعریف نشد اما بازی واقعا خوب از اب درومده بود هرچند نبود پرش تو بازی بدجور تو ذوق میزد.یه چیزی که بعدا باعث شد زود فراموش بشه اینه سال بعدش Black اومد که عملا خیلی بهتر بود(هر چند Black جزو بهترین شوتر هایی که من تا حالا بازی کردم)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر