امتیازات NieR: Automata

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
یکسری نکات را که گفته را کاملا قبول دارم،به طور کلی گفته که بازی در هر بخشی خلاقیت و ایده های جدیدی را مطرح می کنه ولی رویشان تمرکز نمی کنه و به همین خاطر این بخش ها با هم هارمونی ندارند،اگر در نسخه های بعدی روی همین ایده هایی که در حال حاضر در بازی وجود داره بیشتر کار بکنند،می تونند از لحاظ گیم پلی یک بازی تقریبا بی نقص بسازند،به همین خاطر به نظرم نقد تقریبا منصفانه ای کرده
 
  • Like
Reactions: Mr. Children

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
یکسری نکات را که گفته را کاملا قبول دارم،به طور کلی گفته که بازی در هر بخشی خلاقیت و ایده های جدیدی را مطرح می کنه ولی رویشان تمرکز نمی کنه و به همین خاطر این بخش ها با هم هارمونی ندارند،اگر در نسخه های بعدی روی همین ایده هایی که در حال حاضر در بازی وجود داره بیشتر کار بکنند،می تونند از لحاظ گیم پلی یک بازی تقریبا بی نقص بسازند،به همین خاطر به نظرم نقد تقریبا منصفانه ای کرده
متا 90 باشه و نمره 5 دادن منصفانست ؟؟؟؟

شما اصلا پست من و پشت بندش پست دوستمون red dead رو خووندی ؟؟؟
ما کجا گفتیم 5 ای که داده خوبه؟؟ ما گفتیم نقدی که نوشته نقد خوبی هست..........حالا اینکه نمرش چیه بحث دیگس(میشه همین ایرادارم یکی دیگه بگیره و مثلا 8 بده)فقط به نمره نگاه نکنید که.....نمره شاید 10 درصد کار باشه 90 درصد اهمیت خود نقد
ایرادایی که کلا به بازی گرفته خوب و موشکافانه بوده...(کلی هم میشه روش بحث کرد)

.
خوب نمرش روي متا تاثير ميزاره نه نقدش ، حالا ميخواد بهترين نقد تاريخم نوشته باشه چه فايده وقتي بدترين نمره بازيو داده و متا كشيده پايين
نمرش اصلا منطقي نيست
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
متا 90 باشه و نمره 5 دادن منصفانست ؟؟؟؟
شما اصلا پست من و پشت بندش پست دوستمون red dead رو خووندی ؟؟؟
ما کجا گفتیم 5 ای که داده خوبه؟؟ ما گفتیم نقدی که نوشته نقد خوبی هست..........حالا اینکه نمرش چیه بحث دیگس(میشه همین ایرادارم یکی دیگه بگیره و مثلا 8 بده)فقط به نمره نگاه نکنید که.....نمره شاید 10 درصد کار باشه 90 درصد اهمیت خود نقد
ایرادایی که کلا به بازی گرفته خوب و موشکافانه بوده...(کلی هم میشه روش بحث کرد)

.
 
  • Like
Reactions: JOKERACN7

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
اتفاقا نقدشون رو بخوونید نقد نسبتا خوبی هست و نکاتی رو میگه که کاملا قابل تامل هست.

من خودم بازی رو تموم کردم و دارم دفعات بعدی رو میرم و اکثر انتقاداتی که تو نقد هست رو قبول دارم ولی اینکه همه اینا 5 نمره از بازی کم می کنن یا مثلا 2 نمره یا 3 نمره مساله ای که هست که بسته به نگاه هر منتقد متفاوت

.
والا ایرادات رو منم قبول دارم.ولی این نمره رو به یه بازی میدن که پر باگ باشه و بی سر و ته باشه و اعصاب خورد کن.نه این بازی....
یکی از ایراداتی که گرفته اینه که بار اول که بازی رو تموم میکنی همه چیز دستگیرت نمیشه!!خوب بابا بازی باید ارزش تکرار داشته باشه دیگه.نه اینکه یبار بری بعد ببوسی بزاری کنار
کلا شاید ایرادا درست باشه ولی این دیگه افراطی نمره کم کرده جوری که انگار با بازی پدر کشتگی داشته
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
اتفاقا نقدشون رو بخوونید نقد نسبتا خوبی هست و نکاتی رو میگه که کاملا قابل تامل هست.

من خودم بازی رو تموم کردم و دارم دفعات بعدی رو میرم و اکثر انتقاداتی که تو نقد هست رو قبول دارم ولی اینکه همه اینا 5 نمره از بازی کم می کنن یا مثلا 2 نمره یا 3 نمره مساله ای که هست که بسته به نگاه هر منتقد متفاوت
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بود :| ایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده :|

این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد. خصوصا وقتی منتقد خیلی راحت میاد همچین توییتی میده:
reqp_jass.png


خب اجبار که نکردن وقتی دوست داری زلدا بازی کنی بیای نقد Nier رو برداری و بعد وقتی بازی بهت میگه هنوز داستان ادامه داره و شخصیت‌ها و سیستمای جدیدی هست که ندیدی، بیای بگی «نه من به اندازه کافی دیدم و میخوام برگردم سروقت زلدا --> ۵/۱۰»

این اوج غیر حرفه‌ای بودن یه منتقد رو میرسونه. خداییش باید یه جور نظارتی روی نقد‌ها باشه. اینجور نقد کردن یه بازی مثل این میمونه که یه منتقد سینما ۱۵-۲۰ دقیقه از یه فیلم ۲ ساعته رو ببینه و بعد بیخیال بقیه‌اش بشه و براساس همون ۲۰ دقیقه اول کل فیلم رو نقد کنه.
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بود :| ایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده :|

این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد. خصوصا وقتی منتقد خیلی راحت میاد همچین توییتی میده:
reqp_jass.png


خب اجبار که نکردن وقتی دوست داری زلدا بازی کنی بیای نقد Nier رو برداری و بعد وقتی بازی بهت میگه هنوز داستان ادامه داره و شخصیت‌ها و سیستمای جدیدی هست که ندیدی، بیای بگی «نه من به اندازه کافی دیدم و میخوام برگردم سروقت زلدا --> ۵/۱۰»

این اوج غیر حرفه‌ای بودن یه منتقد رو میرسونه. خداییش باید یه جور نظارتی روی نقد‌ها باشه. اینجور نقد کردن یه بازی مثل این میمونه که یه منتقد سینما ۱۵-۲۰ دقیقه از یه فیلم ۲ ساعته رو ببینه و بعد بیخیال بقیه‌اش بشه و براساس همون ۲۰ دقیقه اول کل فیلم رو نقد کنه.
اشکال نداره بره زلداشو بازی کنه ، مناسب سنش نیس این بازیا خو :-".
 
  • Like
Reactions: IMANOKA

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بود :| ایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده :|

این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد.

البته دلیلش رو گفته که چرا دفعات بعد تکرار نکرده بازی رو که به نظر من هم دلیل منطقی هست:

از بس دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری هستن که فکر اینکه این روند رو (حالا تو دفعات بعد با مقداری تفاوت تو روایت و مسیرا)تکرار کنی خسته کننده بوده و متقاعدتش نکرده برای تکرار

به نظر من هم میتونه دلیل قانع کننده ای باشه چون برا منی که این بازی جزو مورد انتظارترین بازیهای سالم بوده و همون روز اول هم گرفتم این مشکل بوده که به نظرم بزرگترین مشکل بازیه

‌.
 
  • Like
Reactions: JOKERACN7

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بود :| ایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده :|

این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد. خصوصا وقتی منتقد خیلی راحت میاد همچین توییتی میده:
reqp_jass.png


خب اجبار که نکردن وقتی دوست داری زلدا بازی کنی بیای نقد Nier رو برداری و بعد وقتی بازی بهت میگه هنوز داستان ادامه داره و شخصیت‌ها و سیستمای جدیدی هست که ندیدی، بیای بگی «نه من به اندازه کافی دیدم و میخوام برگردم سروقت زلدا --> ۵/۱۰»

این اوج غیر حرفه‌ای بودن یه منتقد رو میرسونه. خداییش باید یه جور نظارتی روی نقد‌ها باشه. اینجور نقد کردن یه بازی مثل این میمونه که یه منتقد سینما ۱۵-۲۰ دقیقه از یه فیلم ۲ ساعته رو ببینه و بعد بیخیال بقیه‌اش بشه و براساس همون ۲۰ دقیقه اول کل فیلم رو نقد کنه.
دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنه
درباره به پایان رساندن و کامل کردن بازی ها هم همین زلدا هم اکثر منتقد ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بازی را کامل کردند و بر همان اساس نمره دادند،خیلی کم پیش میاد که منتقدی یک بازی open world را تقریبا کامل بکند و بعد نظرش را بنویسه
 
  • Like
Reactions: JOKERACN7

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
البته دلیلش رو گفته که چرا دفعات بعد تکرار نکرده بازی رو که به نظر من هم دلیل منطقی هست:

از بس دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری هستن که فکر اینکه این روند رو (حالا تو دفعات بعد با مقداری تفاوت تو روایت و مسیرا)تکرار کنی خسته کننده بوده و متقاعدتش نکرده برای تکرار

به نظر من هم میتونه دلیل قانع کننده ای باشه چون برا منی که این بازی جزو مورد انتظارترین بازیهای سالم بوده و همون روز اول هم گرفتم این مشکل بوده که به نظرم بزرگترین مشکل بازیه

‌.
دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنه
درباره به پایان رساندن و کامل کردن بازی ها هم همین زلدا هم اکثر منتقد ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بازی را کامل کردند و بر همان اساس نمره دادند،خیلی کم پیش میاد که منتقدی یک بازی open world را تقریبا کامل بکند و بعد نظرش را بنویسه
مهم نیست دلیلش چی باشه، نقد یک بازی وقتی اون رو به صورت کامل انجام نداده باشی کار اشتباه و غیر حرفه‌ایانه‌ای. منظورم من از کامل کردن این نیست که بازی رو ۱۰۰٪ کنند، کامل کردن اینه که حداقل داستان بازی رو تا آخر برن و تمام سیستمای بازی رو دیده باشن.

من تا الان چندین بار این موضوع رو تکرار کردم و مطمئنم دیگه خوندش داره کمی آزار دهنده میشه، ولی NG+ توی نیر محتویات تکراری نیست. شخصیت جدید، سیستمای جدید، سلاح‌ها و داستان همشون تازه‌اند. NG+ صرفا یک پایان تازه نیست!کاری که ایشون کرده مثل اینه که کسی بیاد بعد از تموم کردن Chapter 1 بازی MGSV اون رو نقد کنه. اینکه Credits رو میبینی حتما به معنی تموم کردن بازی نیست.

در مورد اینکه بازی چندین Route داره و هر کدوم داستان رو از یک زاویه دیگه نشون میدن هم من این رو به هیچ عنوان یه اشکال نمیدونم. این صرفا یه نوع متفاوت از روایت داستان که Yoko Taro اون رو خیلی خیلی خوب انحام میده. بین حدود ۶۰ نفری که تا الان نیر رو نقد کردن فقط این منتقد محترم و اون دوستمون از Gamekult اومدن از این مورد ایراد گرفتن اونم بدون اینکه اصلا تجربه‌اش کنند و بدونند دقیقا به چه صورت این روایات مختلف داستان اتفاق میوفته. بازی خیلی خوب روایات داستان از زوایای مختلف رو انجام میده و برای همینه که بیش از ۵۰ و خورده‌ای منتقد دیگه (که بازی رو ادامه دادن و تا آخر رفتن) مشکل خاصی با این مورد نداشتن.

اینکه نظر کسی با بقیه فرق کنه ایرادی نداره و من خودم هم به هیچ عنوان با این قضیه مشکلی ندارم. ولی اینکه یه شخص بیاد از روی بی علاقگی یا تنبلی بازی رو نصفه کاره بزاره و بعد بیاد نقدش رو سرسری بنویسه و بگه بازی حس ناکامل بودن داره (در حالی که هنوز بیشتر از نصف بازی رو ندیده...)، نهایت بی‌مسئولیته. خصوصا به عنوان یه منتقد حرفه‌ای. منتقد بودن تفریح یا سرگرمی نیست و یه شغله که ایشون داره ازش پول در میاره. هر شغل هم الزامات خاص خودش رو داره و تموم کردن یک بازی قبل از نقد اون، یکی از پایه‌ای ترین الزام‌های منتقد بودن در صنعت گیمه. الان حتی یکی از منتقدای دیگه هم از ایشون توی توییتر انتقاد کرده و گفته به عنوان یه منتقد این صنعت وظیفه ماست قبل از نقد بازی‌ها رو تا آخر بریم.

در کل من نقد ایشون رو هیچ‌ جوره قابل توجیه نمیبینم. سایت متاکریتیک اگه واقعا می‌خواد حرفه‌ای عمل کنه، باید یه سری استاندارد‌ها برای ثبت نقد توی سایتش داشته باشه.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
مهم نیست دلیلش چی باشه، نقد یک بازی وقتی اون رو به صورت کامل انجام نداده باشی کار اشتباه و غیر حرفه‌ایانه‌ای. منظورم من از کامل کردن این نیست که بازی رو ۱۰۰٪ کنند، کامل کردن اینه که حداقل داستان بازی رو تا آخر برن و تمام سیستمای بازی رو دیده باشن.

من تا الان چندین بار این موضوع رو تکرار کردم و مطمئنم دیگه خوندش داره کمی آزار دهنده میشه، ولی NG+ توی نیر محتویات تکراری نیست. شخصیت جدید، سیستمای جدید، سلاح‌ها و داستان همشون تازه‌اند. NG+ صرفا یک پایان تازه نیست!کاری که ایشون کرده مثل اینه که کسی بیاد بعد از تموم کردن Chapter 1 بازی MGSV اون رو نقد کنه. اینکه Credits رو میبینی حتما به معنی تموم کردن بازی نیست.

در مورد اینکه بازی چندین Route داره و هر کدوم داستان رو از یک زاویه دیگه نشون میدن هم من این رو به هیچ عنوان یه اشکال نمیدونم. این صرفا یه نوع متفاوت از روایت داستان که Yoko Taro اون رو خیلی خیلی خوب انحام میده. بین حدود ۶۰ نفری که تا الان نیر رو نقد کردن فقط این منتقد محترم و اون دوستمون از Gamekult اومدن از این مورد ایراد گرفتن اونم بدون اینکه اصلا تجربه‌اش کنند و بدونند دقیقا به چه صورت این روایات مختلف داستان اتفاق میوفته. بازی خیلی خوب روایات داستان از زوایای مختلف رو انجام میده و برای همینه که بیش از ۵۰ و خورده‌ای منتقد دیگه (که بازی رو ادامه دادن و تا آخر رفتن) مشکل خاصی با این مورد نداشتن.

اینکه نظر کسی با بقیه فرق کنه ایرادی نداره و من خودم هم به هیچ عنوان با این قضیه مشکلی ندارم. ولی اینکه یه شخص بیاد از روی بی علاقگی یا تنبلی بازی رو نصفه کاره بزاره و بعد بیاد نقدش رو سرسری بنویسه و بگه بازی حس ناکامل بودن داره (در حالی که هنوز بیشتر از نصف بازی رو ندیده...)، نهایت بی‌مسئولیته. خصوصا به عنوان یه منتقد حرفه‌ای. منتقد بودن تفریح یا سرگرمی نیست و یه شغله که ایشون داره ازش پول در میاره. هر شغل هم الزامات خاص خودش رو داره و تموم کردن یک بازی قبل از نقد اون، یکی از پایه‌ای ترین الزام‌های منتقد بودن در صنعت گیمه. الان حتی یکی از منتقدای دیگه هم از ایشون توی توییتر انتقاد کرده و گفته به عنوان یه منتقد این صنعت وظیفه ماست قبل از نقد بازی‌ها رو تا آخر بریم.

در کل من نقد ایشون رو هیچ‌ جوره قابل توجیه نمیبینم. سایت متاکریتیک اگه واقعا می‌خواد حرفه‌ای عمل کنه، باید یه سری استاندارد‌ها برای ثبت نقد توی سایتش داشته باشه.
من خودم این موارد را می دونم,حرفت هم درست هست,ولی وقتی یک بازی عرضه می شه,هر منتقدی با هر سلیقه ای بازی را انجام می ده,خودش هم در آخر نقد گفته که بازی را کامل نکرده(می تونست اصلا اشاره نکنه) در واقع می خواسته بگه که بازی دلیل کافی برای به پایان رساندن بهش نمی ده و به همین خاطر این مورد را یک نکته منفی حساب کرده,الان مثلا فکر می کنید تمام کسانی که نمره بالا دادند بازی را کامل کردند؟
من نمی خوام از این نقد دفاع بکنم چون به شخصه از nier و کارهای yoko taro خیلی خوشم میاد,ولی از طرفی می تونم درک کنم که این استایل کارگردانی ممکنه به سلیقه یکسری از منتقدین نخوره
درباره حرفه ای بودن هم کلا بیخیال این قضیه بشید,من هم قبلا همین باور را داشتم,ولی وقتی در جشنواره کن بزرگترین و حرفه ای ترین منقدین دنیای سینما وسط فیلم ها بلند می شند و فیلم را boo می کنند,دیگه چیزی نمی شه گفت(منظورم این هست که رفتار غیر منطقی را در حرفه ای ترین منتقدین هم می شه بارها دید)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: HalfLife G

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
We Got This Covered 10/10

NieR: Automata is the rare title that showcases what's absolutely so special about video games as a medium. From storytelling to gameplay, this is a truly unique experience that needs to be played.

COGconnected 9/10

It’s such an interesting meld of open RPG, twitch action, platformer, bullet hell shooter that shouldn’t be ignored by anyone. In the slew of amazing games this spring release season, it’s easy to forget about this gem because it’s a sequel. Don’t let that happen to you.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
من تا الان چندین بار این موضوع رو تکرار کردم و مطمئنم دیگه خوندش داره کمی آزار دهنده میشه، ولی NG+ توی نیر محتویات تکراری نیست. شخصیت جدید، سیستمای جدید، سلاح‌ها و داستان همشون تازه‌اند. NG+ صرفا یک پایان تازه نیست!کاری که ایشون کرده مثل اینه که کسی بیاد بعد از تموم کردن Chapter 1 بازی MGSV اون رو نقد کنه. اینکه Credits رو میبینی حتما به معنی تموم کردن بازی نیست.
ناسلامتی من خودم الان دارم NG+ بازی می کنم و کاملا واقفم به این مسایل
ولی حرف این منتقد کلا یه چیز دیگس..........این منتقد نوشته حتی برا یک بار هم کشش لازم رو ندیده تو بازی برای به پایان رسوندنش(حالا اینکه درست یا غلط بحثی جداس) در نتیجه تصور تکرار چند بار این بازی رو از نظر خودش نکته مثبتی ندونسته

خلاصه اینکه من با امتیازش کاری ندارم ولی با این قسمت حرفش موافقم و به نظرم همین که جرات کرده بین موجی از نمرات 9 و 10 بیاد نقد متفاوتی بکنه(و مثه خیلی از سایتا نقدش کپی پیست بقیه سایتا نباشه) خوب و قابل احترام

.
 
  • Like
Reactions: JOKERACN7

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
البته دلیلش رو گفته که چرا دفعات بعد تکرار نکرده بازی رو که به نظر من هم دلیل منطقی هست:

از بس دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری هستن که فکر اینکه این روند رو (حالا تو دفعات بعد با مقداری تفاوت تو روایت و مسیرا)تکرار کنی خسته کننده بوده و متقاعدتش نکرده برای تکرار

به نظر من هم میتونه دلیل قانع کننده ای باشه چون برا منی که این بازی جزو مورد انتظارترین بازیهای سالم بوده و همون روز اول هم گرفتم این مشکل بوده که به نظرم بزرگترین مشکل بازیه

‌.

دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری؟ شوخی میکنه طرف یا خودشو زده به احمقی؟

دنیای بازی پره از مسیرای مخفی و جاهایی که به زور ممکنه پیداشون کنی و پره از Chest های مختلف که یه سریاش هم فقط دفعه دوم به بعد که 9S آزاد میشه برا بازی کردن میتونی بازشون بکنی

یه سری آیتم ها هم هستن که تو دنیا جاهای مختلف که راجع به گذشته و زندگی انسان ها نوشته که خیلی جالبن

ماموریتای فرعی بازی معرکن و به هیچ وجه تکراری نیستن هرکی بگه تکراریه یا واقعا بازی نکرده یا زبانی که بازی داشته رو نفهمیده :|

هر ماموریت فرعی که میری با دنیای بازی بیشتر آشنا میشی همیشه شخصیتای جدید پیدا میکنی که تو همون ماموریتای فرعی کوتاه به شدت بهشون پرداخته میشه و حس های عجیبی میگیری برای مثال 2 تا از ماموریتای فرعی رو تو اسپویلر میگم کسی خواست ببینه اینا فقط 2 تاش هستن و بقیه هم مثل اینا به شدت جالبن

یکی از ماموریت فرعیا با YoRHa Type-E آشنا میشی که E از Exectution میاد و اندروید هایی هستن که وظیفه مجازات کردن اندرویدای دیگه که از هدفشون دور شدن رو دارن و تو بخش داستانی اصلا نمیگه همچین چیزایی وجود دارن. اینا وظیفشونه که مجازات کنن (بکشن) حتی اگه طرف مقابل دوست یا کسی که عاشقش هست باشه که یه شخصیتی تو بازی دقیقا اینجوریه تو طول زندگیش خیلیا رو کشته که شامل دوستاش و عزیزانش هم بوده ماموریت رو میده میگه یکی کسی که عاشقش بوده رو کشته بریم پیداش بکنیم میگردیم و آخرش میرسیم به خود شخصیتی که ماموریت رو داده بعد میفهمیم این آخرین ماموریتی که بهش داده بودن مجازات کردن معشوقش بوده و وقتی این کار رو کرده بود از شدت فشار روانی حافظه خودش رو پاک میکنه برا همین نمیدونست کی عشقش رو کشته (در واقع خودش بوده)

یا یه ماموریت فرعی دیگه که یه دختر و پسر اندروید میخواستن باهم فرار کنن و تنهایی زندگی کنن این ماموریت فرعی خیلی طولانیه و چندتا بخش مختلف داره و آخرش معلوم میشه اینا خیلی وقته بیرون و در حال فرار هستن و هر بار به آخر راه میرسن دختره حافظه پسره رو پاک میکنه ولی برا خودش رو نگه میداره که خودش همیشه یادش باشه چه اتفاقایی سرشون اومده و پسره رو پاک میکنه تا هر دفعه امید داشته باشه که این شروع جدید این دفعه دیگه پایان خوبی داره و تا حالا 6 دفعه این کار رو کرده یعنی 6 بار به آخر راه رسیدن و دختره مجبور بوده هر بار این کار رو بکنه و تحمل بکنه تا دفعه بعد شاید بهتر بشه

واقعا برا کسی که به ماموریت فرعیای بازی گیر میده متاسفم

یه ماموریت فرعی معرکه چه ویژگی هایی داره؟ اینکه باعث بشه با دنیای بازی بیشتر آشنا بشی - اینکه شخصیتای جدیدی رو معرفی بکنه و بهشون بپردازه - اینکه به شخصیتای اصلی هم بیشتر آشنات بکنه - دیالوگ های جالبی بگیری - باعث بشه یه سری چیزای جدیدی (فروشگاه - آیتم یا هرچیزی) آزاد بشه - با یه سری دشمنای خاص که فقط اون ماموریتا دارن آشنات بکنه و . . .

این بازی ماموریت فرعیاش همه ویژگی هارو داره
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنه
درباره به پایان رساندن و کامل کردن بازی ها هم همین زلدا هم اکثر منتقد ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بازی را کامل کردند و بر همان اساس نمره دادند،خیلی کم پیش میاد که منتقدی یک بازی open world را تقریبا کامل بکند و بعد نظرش را بنویسه

دفعه دوم بازی کلا شخصیتی که کنترل میکنی عوض میشه و دیگه با 2B بازی نمیکنی و با 9S بازی میکنی که گیم پلیش کلا با 2B فرق داره

Light Attackش که کلا کومبو هاش با 2B فرق داره و یه جور دیگه میجنگه

Heavy Attack هم نداره و وقتی مثلث میزنی شروع میکنه به هک کردن دشمن که بعد هکش یا میتونی دشمن رو منفجر کنی یا بگی بهت کمک بکنه تو مبارزه یا خودت کنترلش بکنی و بقیه رو بزنی

الان اینی که کلا شخصیت و گیم پلی و مکانیزم ها فرق کرده هیچ فرقی با دفعه اول نداره؟ :D

تازه یه سری در ها هستن که فقط 9S میتونه هک بکنه و واردشون بشه

یه سری باس فایتا هست که فقط 9S میتونه باعث بشه باهاشون بجنگیم

حالا دفعه سوم نرسیدم که ببینم گیم پلی A2 چجوریه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر