طرفداران ژانر FPS

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
دوستان یه سوال فرق بین کواک دوم انریل چیه؟؟؟ من هرچی نگاشون میکنم تفاوتی نمیبینم
جالبش اینه که انریل قشنگ برا رقابت با کواک ساخته شده بود هردو یه سبک داشتن هر دو یه انجین به اسم خودشون داشتن اصن تو اولین تریلر انریل هی از گرافیک قدرت انریل انجین و rip کواک 2 نوشته بود....:D
حرف انریل شد یاد unreal t2004 افتادم فوق العاده بود این بازی با اینکه در اصل مولتی بود اما سینگلش اصلا خستت نمیکرد عاشق اون مرحله با سفینشم وقتی به زمین نگاه میکنی میگی عجب چیزی ساختن اون زمان:x
 
  • Like
Reactions: uriel and amir code

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
حالا میگم این همه بازی کردیم که متفقین علیه متحدین هستن به آمان نازی حمله میکنن
یه بازی معرفی کن توش آلمان نازی باشیم و حمله نیم به انگلیسی ها و ...... ( دلم همچین بازی میخواد )
اگه یه همچین بازی بخواد ساخته بشه باید یه تم کاملا فان داشته باشه وگرنه عموم قبول نمیکنن...
راجعبه این بازی هم خوب اگه یه چیز متفاوت میخوای اینو حتما بازیش کن چون کره شمالی امریکا رو کاملا تصرف کرده:D
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
جواب قاطع بروبچ id software به کسایی که اونا رو شیطان-پرست میدونستن در دفترچه راهنمای Quake 1 سال 1996. فکر نمیکردم تو جامعه اونها هم همچین معضلاتی باشه و همچین افرادی پیدا بشن که از این سوالات بپرسن!! :-j:D

Quake.jpg

quake_one.jpg


++++++++++++++++++++++++++++++++++++=



حالا میگم این همه بازی کردیم که متفقین علیه متحدین هستن به آمان نازی حمله میکنن
یه بازی معرفی کن توش آلمان نازی باشیم و حمله نیم به انگلیسی ها و ...... ( دلم همچین بازی میخواد )

خودت بهتر میدونی همچین چیزی جز در بازیهای مولتی پلیر ممکن نیست. یادمه توی medal of honor 2010 قرار بود چند مرحله در نقش طالبان افغانستان بازی کنیم. انقدر اعتراضات بالا گرفت که EA قبل از عرضه قیدشو زد و مراحل رو حذف کرد. حالا نازی ها باشن که اعتراضات صد برابر بیشتر میشه. :D
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
دوستان یه سوال فرق بین کواک دوم انریل چیه؟؟؟ من هرچی نگاشون میکنم تفاوتی نمیبینم
جالبش اینه که انریل قشنگ برا رقابت با کواک ساخته شده بود هردو یه سبک داشتن هر دو یه انجین به اسم خودشون داشتن اصن تو اولین تریلر انریل هی از گرافیک قدرت انریل انجین و rip کواک 2 نوشته بود....:D
حرف انریل شد یاد unreal t2004 افتادم فوق العاده بود این بازی با اینکه در اصل مولتی بود اما سینگلش اصلا خستت نمیکرد عاشق اون مرحله با سفینشم وقتی به زمین نگاه میکنی میگی عجب چیزی ساختن اون زمان:x
شباهتشون با هم از لحاظ تماتیک هست که بیس همگی Sci-fi هست، ولی Doom بیشتر یک تجربه سینگل پلیر حساب میشه.
دهه 90 رقابت خیلی زیادی بین انجین id و انجین epic games وجود داشت، و این رقابت تا سال 2007 هم همچنان ادامه داشت که در نهایت انجین unreal بالاخره نبض بازار انجین و برنامه نویسی رو از آن خودش کرد و id عملا از رقابت در این سطح بیرون رفت و در نهایت با خریده شدن id توسط zenimax لایسنس انجین و رقابت در این بازار رو از دست داد چون فقط قرار شد که استودیوهای داخلی ZM از انجین id استفاده کنن. کما اینکه همونطور که گفتم قبل از خریده شدن هم id تقریبا این رقابت رو به epic باخت از سال 2007 به بعد.
اما شباهت Quake و Unreal ، کویک نسخه های 1 و 2 هم در بخش سینگل پلیر و هم در بخش مالتی پلیر بنجمارک بازی های شوتر به حساب میومد، آنریل نسخه 1 هم بخش داستانی و سینگل پلیر داشت و هم بخش مالتی پلیر که دقیقا یک سال بعد از نسخه 2 بازی Q عرضه شد یعنی سال 98. سعی شده بود بازی کاملا فضای نسخه دوم Q رو داشته باشه و تم بازی نبرد انسان ها با بیگانگان بود همون چیزی رو که ما در Q2 هم میدیدم. ولی خب گرافیک بازی خیلی پیشرفته بود و چند قدمی از Q جلوتر بود( البته ساخت انجین توسط اپیک گیمز و tim sweeny بر مبنای برنامه نویسی های جان کارمک انجام شده بود و از سال 95 کلید خورده بود) . Q2 تا سال 98 پر طرفدارترین بازی مالتی پلیر بود و اپیک گیمز با ساخت آنریل میخواست این جهت گیری یک سویه بازیکنان رو تغییر بده و تا حدودی هم موفق بود. اما رقابت اصلی این دوبازی برمیگرده به سال 99 و عرضه unreal tonaument و Quake 3 ، هر دو بازی تمرکز کامل رو اینبار فقط روی بخش مالتی پلیر گذاشتن، id نسل بعد انجین خودش رو پابلیش کرد یعنی id tech 3 و اپیک هم با آپدیت همون انجین قبلی بازی رو ریلیز کرد و رقابت بین این دو بازی به حدی بود که به کل طرفدارای بخش مالتی پلیر رو دو شاخه کرد ، در بخش گرافیک و انجین Q3 به طور واضحی پیشرفته تر بود ولی در گیم پلی و دیزاین هر دو فوق العاده و عالی بودن ( البته مناقشاتی هم این وسط بیبن دو تا کمپانی به وقوع پیوست که اپیک گیمز مدعی بود طراحی یک سری از شخصیت های قابل بازی در Q3 از روی چیزی که اپیک داشته در U میساخته دزدی شده و id رو یه جورایی متهم به کپی کاری کرده بود ولی خب در حد ادعا باقی موند این ماجرا و هیچ دعوای حقوقی ای بوجود نیومد ) ، از اون سال به بعد تقریبا میشه گفت Q و U حرف اول و آخر رو در بخش مالتی پلیر رقابتی و DM میزدن. کم کم در یه مقطعی رویکرد این دوتا بازی با چیزی که در گذشته بود متفاوت شد به طوری که در یک برهه اپیک گیمز خواست که تمرکزش رو روی بخش داستانی بزاره و Unreal 2 ساخته شد که یک بازی داستان محور بود و با یک بخش سینگل پلیر خوب عرضه شد به مانند نسخه 1 ، و در یک برهه هم id دوباره همین تصمیم رو گرفت و Q4 رو ساخت که یک تجربه سینگل پلیر به مانند نسخه های 1و 2 میبود. و تمرکز اصلیشون رو از مالتی پلیر رقابتی بودن برذاشتن. ولی آنریل دوباره از سال 2004 همون رویکرد فوکوس به بخش مالتی رو اتخاذ کرد و Q هم بعد از نسخه 4 تنها یک نسخه جانبی ازش ساخته شد ( ETQW ) که یک عنوان class based shooter بود . بعد از اون به یک خواب طولانی مدت رفت تا سال 2016 که رسما Quake champions معرفی شد که یک بازی مالتی پیلر بتل آرنا هست. البته در این سال ها Quake live که یک آپدیت برای نسخه 3 بازی محسوب میشد همچنان طرفداران خودش رو داشت و مسابقات بازی در همایش Quake con همیشه برگزار میشد. unreal هم بعد از ساخت نسخه 3 در سال 2007 دیگه خبری ازش نشد تا همین یکی دو سال پیش که نسخه جدید بازی شروع به ساخته شدن کرده و خیلی خیلی نزدیک به UT 2004 هست سبک و سیاق بازی.
شرمنده طولانی شد متن ولی خواستم یک بک گراند کلی از تاریخچه شون بدن بهتون:D.
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
113119_front.jpg

بچه ها اینو بازی کردین؟؟
من این بازیو تو یه ضرب رفتم...
خیلی خیلی دوسش داشتم بازیو.
دلیل لین متای ضعیفو هیچوقت درک نکردم..
اول بازی که پدرمادرای بچه های کوچیکو جلوشون میکشن هیچوقت یادم نمیره...
یکی از real ترین صحنه های جنگ رو نشون دادن...
داستان بازی هم جالب بود...
امیر جان با کمال احترام به نظرت، ولی این بازی بدترین عنوان شوتر تمام عمرم بود:D. حتی بدترین بازی کل عمر گیمریم در کل:D.
یک بازی بی هویت که اصلا معلوم نبود چی بود، یه کپی کاری درجه چندم از سری COD ، و جالب اینجا بود که میگفتن شخصیت های این بازی مثل Half life 2 عمیق هست که با کمال شرمندگی باید بگم که زرشک:D. حتی یک شخصیت توی بازی بود که یک خانمی بود که حتی طراحی فیزیک و لباسشم سعی کرده بودن شبیه alyx هاف لایف 2 بسازنش. واقعا بازی بی هویتی بود و علاوه بر این ها استانداردهای بازی برای سال 2011 فوق العاده پایین بود ، هم گرافیک دیزاین هم sound design . به حدی بازی بد بود که من یک بار هم به زور تمومش کردم. بازی هر چی که داشت رو در همون یکی دوتا مرحله اول رو کرد، یه سری صحنه های واقعا تاثیر گذار داشت که دقیقا توی همون سکانس های ابتدایی بازی همشو خرج کردن و بازی تا انتها یک عنوان بی روح و عریان بود به عقده من که هیچ جذابیتی نداشت. مالتی پلیرش رو بازی نکردم ولی ظاهرا اونجا وضع بهتر بوده ولی بازم در حد سری ندای وطیفه و بتل فیلد نبود به هیچ وجه . نسخه 2 هم که ساختن از نسخه 1 بدتر. یک عنوان نفرین شده ای بود که اصلا دست هر استودیویی هم که رفت اونو به ورشکستگی کشوند:D. kaos studio ، crytek که هردو تخته شدن و در نهایت deep silver با هزار مکافات و بدبختی نسخه 2 بازی رو عرضه کرد....:D.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
جواب قاطع بروبچ id software به کسایی که اونا رو شیطان-پرست میدونستن در دفترچه راهنمای Quake 1 سال 1996. فکر نمیکردم تو جامعه اونها هم همچین معضلاتی باشه و همچین افرادی پیدا بشن که از این سوالات بپرسن!! :-j:D

View attachment 83188

quake_one.jpg


++++++++++++++++++++++++++++++++++++=





خودت بهتر میدونی همچین چیزی جز در بازیهای مولتی پلیر ممکن نیست. یادمه توی medal of honor 2010 قرار بود چند مرحله در نقش طالبان افغانستان بازی کنیم. انقدر اعتراضات بالا گرفت که EA قبل از عرضه قیدشو زد و مراحل رو حذف کرد. حالا نازی ها باشن که اعتراضات صد برابر بیشتر میشه. :D
اینقدر که تم بازی های دهه 90 id باعث مناقشه و حرف و حدیث شد بدبختا مجبور شدن عملا بگن بابا ما شیطان پرست نیستیم:D. Doom 1&2 و Quake 1 و heretic و hexen همگی جو شون شیطانی بود و کاملا vision جهنم و علایم سمبلیک شیطان پرستی رو داحل content شون داشتن. هر کدوم از این بازی ها جوشون نسبت به قبلی تاریکتر و شیطانی تر و مخوف تر شد ، اول Doom و بعدش heretc و hexen و در نهایت Q1 . البته من حس میکنم نیاز اون موقع بازار کاملا میخواست و میطلبید که id به این سمت بره، چون wolf 3d که عرضه شد بازی داستانش مقابله با نازی ها بود با یک بک گراند نسبتا تاریک و ترسناک، ولی ظاهرا این رویکرد خیلی مورد استقبال قرار گرفت از جانب گیمرا چون هر بازی شون نسبت به قبلی این تم تاریک و شیطانی رو افزایش دادن ، توی doom شیاطین جهنمی رو وارد کردن و بازی رو ترسناکتر و تاریکتر کردن و این روند توی hexen و heretic ادامه پیدا کرد و کلا این عناوین رو به سمت dark fantasy کشوند و در نهایت Q1 رو ساختن که شیاطین لاوکرفتی رو وارد کردن و بازی سیاه و ترسناک مطلق بود. البته عناوین hexen و heretic عناوین داخلی استودیو نبود ولی خب کاملا نظارت ساخت روی محتوای بازی و انجین در دست id بود تقریبا.
از یه طرفم خشونت عجیب غریبشون بود که سر و صدا کرده بود و خب داد خیلی از مجامع رو درآورده بود. اصلا یکی از دلایلی که من فکر میکنم id کلا scienc fiction بازی Quake 2 رو تغییر داد و اونو از فضای medival و جهنمی نسخه یک به سمت یک عنوان military shooter و جنگ با بیگانگان فضایی برد همین اعتزاضا بود:D. البته خشونتش 10 برابر شد ولی کلا نمادهای satanic و ترس و وحشت عناوین قبلی ازش خارج کردن . دهه 90 رو باید توی همون سال ها درک میکردین، خیلی خیلی خاص بود اون دهه برای این ژانر، تکنولوژی که پیشرفت میکرد و خلاقیت استودیوهای جدید باهاش ظاهر میشد فوق العاده جذاب و فراموش نشدنی بود....
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
امیر جان با کمال احترام به نظرت، ولی این بازی بدترین عنوان شوتر تمام عمرم بود:D. حتی بدترین بازی کل عمر گیمریم در کل:D.
یک بازی بی هویت که اصلا معلوم نبود چی بود، یه کپی کاری درجه چندم از سری COD ، و جالب اینجا بود که میگفتن شخصیت های این بازی مثل Half life 2 عمیق هست که با کمال شرمندگی باید بگم که زرشک:D. حتی یک شخصیت توی بازی بود که یک خانمی بود که حتی طراحی فیزیک و لباسشم سعی کرده بودن شبیه alyx هاف لایف 2 بسازنش. واقعا بازی بی هویتی بود و علاوه بر این ها استانداردهای بازی برای سال 2011 فوق العاده پایین بود ، هم گرافیک دیزاین هم sound design . به حدی بازی بد بود که من یک بار هم به زور تمومش کردم. بازی هر چی که داشت رو در همون یکی دوتا مرحله اول رو کرد، یه سری صحنه های واقعا تاثیر گذار داشت که دقیقا توی همون سکانس های ابتدایی بازی همشو خرج کردن و بازی تا انتها یک عنوان بی روح و عریان بود به عقده من که هیچ جذابیتی نداشت. مالتی پلیرش رو بازی نکردم ولی ظاهرا اونجا وضع بهتر بوده ولی بازم در حد سری ندای وطیفه و بتل فیلد نبود به هیچ وجه . نسخه 2 هم که ساختن از نسخه 1 بدتر. یک عنوان نفرین شده ای بود که اصلا دست هر استودیویی هم که رفت اونو به ورشکستگی کشوند:D. kaos studio ، crytek که هردو تخته شدن و در نهایت deep silver با هزار مکافات و بدبختی نسخه 2 بازی رو عرضه کرد....:D.
پس انگار من اونروز خیلی خوشحال بودم:D
ولی بد نبودا:D
201126_front.jpg

من با این بازی واقعا خاطره داشتم
ای کاش این بازی قبل rage عرضه میشد...
شاید id اگه این بازیو میدید rage یه بازی شاهکار میشد
خودمونیم gear box واقعا ضعیف شده:-s
 

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
دوستان بحث خشن ترین بازی در این سبک رو پیش کشیدن . واقعا از خوندن تک تک نظرات دوستان لذت بردم . ولی چرا اسمی از serious sam برده نشد:D

مگه بازی سام ماجراجو خشن ترین بود :Cheesygrin:
بعد ها نسخه ها فارسی بازی هم اومده بود یادش بخیر :Cheesygrin:
 

jeenas

کاربر سایت
Jul 24, 2014
866
نام
مصطفی
دوستان بحث خشن ترین بازی در این سبک رو پیش کشیدن . واقعا از خوندن تک تک نظرات دوستان لذت بردم . ولی چرا اسمی از serious sam برده نشد:D
یه بازی بود که اسمشو یادم نمیاد اما تم بازی مث سم بود توی مصر یا اسکاندیناوی همون هیولا بکش برو جلو بود کاری به بحث الآن ندارم کلا خواستم ببینم کسی میدونه چه بازی بود؟!
 

rosgod

کاربر سایت
Aug 19, 2012
1,299
مگه بازی سام ماجراجو خشن ترین بود :Cheesygrin:
بعد ها نسخه ها فارسی بازی هم اومده بود یادش بخیر :Cheesygrin:
بازیش تم فان داشت . ولی خیلی خشن هم بود . یادمه هیولا های بازی منفجر میشدن و دست و پاشون پرت میشد اطراف.
یه بازی بود که اسمشو یادم نمیاد اما تم بازی مث سم بود توی مصر یا اسکاندیناوی همون هیولا بکش برو جلو بود کاری به بحث الآن ندارم کلا خواستم ببینم کسی میدونه چه بازی بود؟!
شاید سم ماجراجوی 1 بود اخه اولش تو مصر بودی با شاتگان.
 

jeenas

کاربر سایت
Jul 24, 2014
866
نام
مصطفی
بازیش تم فان داشت . ولی خیلی خشن هم بود . یادمه هیولا های بازی منفجر میشدن و دست و پاشون پرت میشد اطراف.

شاید سم ماجراجوی 1 بود اخه اولش تو مصر بودی با شاتگان.
تمش خیلی شبیه سم بود اما مطمئنم سم نبود چون شخصیت اصلی و لول دیزاینش فرق داشت!
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
تمش خیلی شبیه سم بود اما مطمئنم سم نبود چون شخصیت اصلی و لول دیزاینش فرق داشت!

آخه برادر درست نشونی بده مصر کجا اسکاندیناوی کجا! :D ولی منظورت حتما یکی از این دوتاست:
220px-Painkiller_Coverart.png

Will_Rock_Coverart.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر